Masz rysunek z momentami dokręcania podanymi w nawiasach . To czego jeszcze tam nie rozumiesz ? Dodano po 6 1. Wał 120Nm 2. Wałek rozrządu 35Nm 3. Śruby miski i obudowa rozrządu . 15nm
Zmieniłem rozrząd i obudowę. Silnik odpalił ale nie ma smarowania. Obudowa cala. Obudowy nie da rady założyć inaczej ? Chodzi mi o te "wypusty" co wchodzą w wałek rozrządu od obudowy rozrządu. szwagros miał rację co do rozrządu, a przed rozebraniem jak kręciłem nawet rozrusznikiem to silnik już miał ciśnienie oleju, a teraz zmieniłem pokrywę rozrządu...
Tu nie ma jak się pomylić, inaczej nie założysz. Wałek blokujesz od strony cewek, drugą blokadę przykreczasz do koła rozrządu na wale i blokujesz na górze w miejscu gdzie była przykręcona obudowa rozrządu.
Nie mam instrukcji jak ustawiać w tym konkretnie silniku rozrząd ale zwykle stosuję zasadę ustawień typowego diesla i jak dotąd nie miałem przypadku pomyłki. Po pierwsze stosuję zasadę nic na siłę. Rozpoczynam od znalezienia GMP pierwszego tłoka i ustawiam wał w tym punkcie robię to ostrożnie ponieważ wałek rozrządu jest w bezruchu i w wypadku uderzenia...
No więc o wałku do wymiany zdecydował mechanik który robił rozrząd jakieś 6 tygodni temu. Podobno nawet pokazał Jej " jakiś wałek z krzywkami" po naprawie. Po obejrzeniu komory silnika , stwierdziłem też żeby go po prostu wysunąć z głowicy, to obudowa filtra powietrza musiała by być zdemontowana a też nie widać śladów. Ociz -Samochód miał 10 tys km...
Nic nie wpadło w obudowę rozrządu?
Pomysłów jeszcze trochę zostało, pierwszy to manometr wkręcony w miejsce czujnika lub podłączony poprzez adapter. 2 jakie ciśnienia? 3 pomijając że wirówka, 2 zawory regulacji ciśnienia na obudowie chłodnicy oleju, wałek rozrządu już sprawdzone to pozostaje smarowanie sprężarki i te sławne "patyczki do lodów"
Witam Znalazlem takie : Kolo walka rorzadu 125-140 Nm Lozysko walka rozrzadu /obudowa walka 27-30nm
Witam mam zamiar wymienić uszczelkę pod głowicą, ale nie wiem czym uszczelnić obudowę walka rozrządu. Czy jest jakaś pasta uszczelniająca, bo nie mam przekonania do silikonu?
no dobra a od 1,6 bedzie pasił?polecacie wymienic sam wał czy wraz z obudową?
Czujnik wału masz przy kole pasowym, a czujnik walka masz u góry silnika w pokrywie zaworów obok obudowy paska rozrządu. W poniższym linku znajdziesz zdjęcie czujnika wału i jego miejsce, ktoś ładnie zaznaczył. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Jak zdejmiesz obudowę rozrządu to fasolki muszą być ustawione na środku musisz zdjąć po drugiej stronie czujnik walka rozrządu i zaślepkę tam będą dwa nacięcia na wałkach one muszą iść poziomo względem głowicy i musisz je zablokować później idziesz do przodu i cofasz kolo od wydechowego na maxa w przeciwna stronę do wskazówek zegara jeżeli punkty nie...
Wałek rozrządu na godz 12 znak na kole z tyłu i obudowie plastykowej,pompa wtryskowa blokada na godz 6,wał korbowy na znak godz 3.Wał jeszcze może być blokowany narzędziem blokującym przez korpus sprzęgła.
W 3 serii pompy ustawia się na znaki na sprzęgiełku (na tej części która jest bezpośrednio przykręcona na walku pompy), nacięcie na sprzęgiełku do krawędzi ściętej na obudowie łożyska walka, lub czasami nacięcie było tez na obudowie łożyska. Gdybyś posiadał blokadę taką jak w niektórych pompach MW w MAN to też można byłoby ustawić na tę blokadę. Standardowo...
Witam Cały rozrząd jest na bolce.Za alternatorem cze ba odkręcić śrubę na 13 klucz i wsadzić bolec.Pompa wtryskowa też jest na bolec a wałek rozrządu ma styłu nacięcie i tam wkładasz submiarke a najlepiej jak nie jest pasek sciagnienty zrobić znaki na kole i obudowie
Dawno temu sąsiad dał kadeta z silnikiem diesla 1,7 do naprawy, odebrał auto i po 70 km silnik stracił moc i tak wrócił do domu te 70 km. Pod domem plama z oleju, okazało się, że pękł wałek rozrządu na środku i silnik pracował tylko na dwa cylindry i ropa z dwóch nie pracujących cylindrów dostawała się do oleju. To były czasy gdy trudno było o części...
Czujnik walka rozrzad znajdziesz obudowie walka.
Mam mały problem z tym rozrządem, po wymianie silnik szybko się nagrzewa, one tak miały ? Odpala na strzał i chodzi równo. Co do znaków, wał ustawiłem na O | T o dziwo nie pokrywa się to ze znakiem na kole pasowym, które jest jakby ząb wcześniej. A wałek jest ustawiony na wewnętrznej stronie osłony, ale jak ma się zgrać znak na obudowie do koła walka...
Na pewno na środku na podporze to normalne jak krzywa obudowa wałka.P Widzę że Cię to nie przekonywuje to szukaj dalej.P
Witam, auto z 2004r/2,8/hdi nie pali po uszczelnianiu silnika, planowana głowica, wymienione panewki, simeringi. Generuje błąd P1320 czyli brak zgodności rozrządu, rozrząd ustawiony zgodnie z autodatą, kołek w obudowę sprzęgła, wałek rozrządu na znak u góry. Błąd się kasuje i po chwili kręcenia wyskakuje z powrotem, po potraktowaniu plakiem wyskakuje...
Z tyłu silnika, na obudowie skrzyni biegów jest okienko. Jedna jego krawędź jest odnośnikiem do 0, które jest na kole zamachowym. Natomiast wałek blokujesz kołkiem z przodu, przechodzącym przez koło rozrządu. Koło luzujesz przed założeniem paska i po napięciu dokręcasz.
A o rozruszniku nikt nie wspomniał co jest podstawą w tych wozach.Blokady (znak na obudowie)wałka tam nie założy bo gdzie? No chyba że wyjąć pompę vacum. Gdy czujniki czytają z kół rozrządu, ani ECM ,ani pomiar oscyloskopem nigdy nie da wiarygodnego pomiaru. żeby tak było ,czujniki muszą czytać bezpośrednio z wału albo wałka.W tym wypadku żeby mieć...
Akurat wpust na wycięcie w wałku rozrządu pasuje dość dobrze, wałek jest zablokowany po dokręceniu śrub do obudowy wałka rozrządu. Problem jest w tym, że otwory ustalające blokady w obudowach są zbyt duże tak, że nie wymuszają jednej konkretnej pozycji, po popuszczeniu śrub nawet o pół obrotu można blokadą wraz z wałkiem o niecały ząb obrócić. W blokadach...
Kolego domyślam się że naprawiasz same najnowsze modele i stąd takie pytanie o ten stary silnik Renault. Także w tym silniku ustawiasz wał korbowy (znak) na godz.18 ,-masz odnośnik na obudowie. Natomiast wałek rozrządu ustawiony musi być na godz.12 ,również jest odnośnik na osłonie (plastikowej). Pozdrawiam i powodzenia!
Witam. Jestem zmuszony wymienić wałek rozrządu w mojej Astrze jednak wolał bym to zrobić bez naruszania głowicy. Obudowa wałka przyciągnieta jest do bloku tymi samymi śrubami co głowica. Czy jest sposób aby wymienić wałek nie rozkręcając tych elementów? Silnik C14SE
Glowica jak i sam wałek rozrządu jest dokręcany osobno. Najpierw przychodzi głowica a później wałek rozrządu na głowice w obudowie. Zupełnie inaczej niz w vw.
Rozrząd ustawiaszna znaki: wałek rozrządu - koło pośrednie- pompa pal. wał - koło pośrednie. Poma wtryskowa kąt pocz. wtrysku: kreska na pompie=kreska na obudowie. Kolejność przykręcania śrub głowicy - nie wiem. Ja robię tak: zaczynam od środkowej i dalej spiralnie do najdalszej w trzech etapach: 50 ,75, 100Nm. Sam składasz ten silnik? To nie trzydziestka...
Wałek rozrządu - nalezy zdjac pokrywe głowicy na koncu walka jest naciencie , naciecie rowno z glowica wlozyc cos płaskiego np. suwmiarke.Pompa wtryskowa - wstepne ustawienie -otwor maly w kole pompy i taki sam w bloku przetknac duzą sruba (chyba 18mm) Wał - otwor w obudowie skrzyni z gory i naciecie z 0 na kole zamachowym.
Tak rozbryzgiwacz na stopie korbowodu, kanaliki smarujące wał, i wałek rozrządu trzeba naciąć od góry w obudowie. Gaźnik ma przedłużony dolot o kilka cm i został okręcony o 90 stopni. Przedłużenie dolotu spowodowało zubożenie mieszanki wiec dysza główna została rozwiercona delikatnie :). Dodam tylko że fabryczne silniki pionowe b&s mają właśnie taki...
Trzeba wyjąć laski popychaczy odkrecic obudowe sprzęgla i rozebrac rozrzad poniewaz walek ma dwie przeciwwagi jedna w rozrządzie a druga w obudowie sprzegla (koła zamachowego).
Znak jest na kole pasowym walu korbowego, ustawia się na odlew 0 stopni w obudowie rozrządu, jeśli chodzi o wałek rozrządu to jest nacięcie na kole (albo kropka już nie pamiętam) ustawia się na strzałkę w obudowie. Pompa wtryskowa jest napędzana z wału rozrządu więc nie ma co ustawiać w tym momencie.
Koło wałka rozrządu ustawiasz "znakiem" na godz.12 ,a jego dokładny "odnośnik" masz na "wewnętrznej" plastikowej obudowie osłony rozrządu która znajduje się za wałkiem rozrządu. Pozdrawiam!
Pozwolę sobie zabrać również głos w tej ciekawej dyskusji. Kiedyś naprawiałem dużą ilość garbusów i ogórków. Przełożenie koła talerzowego w skrzyni garbusa jest możliwe i najlepsze w tej sytuacji. Jest na taka operację miejsce w obudowie, regulacja to żaden problem. Zmiana obrotów silnika nie jest możliwa, wałek rozrządu przesunięcie sworznia w tłoku...
Nie trzeba blokad. Masz znaki. Jeden na kole zębatym walu i obudowie, drugi na kole walka i ma się licowac z powierzchnią głowicy. Prosty rozrząd tylko pracochlonny
Rozebrałem całość.Głowica jest nieruszona.Pęknięty wałek rozrządu i obudowa. Zastanawiam się czy pasek od drążków balansowych też wymieniać?
Cześć zdjąć gorna obudowę rozrządu to 4 minuty. A pod nie jest umieszczony czujnik walka rozrzadu zobacz czy przy samym czujniku nie ma uszkodzonych przewodów elektrycznych. Jak spojrzysz na czujnik wału obok jest kostka z czujnika cisnienia nie są zamienione?
Witam auto z 2004r/2,8/hdi nie pali po uszczelnianiu silnika , planowana głowica , wymieniane panewki , simeringi . Generuje błąd P1320 czyli brak zgodności rozrządu , rozrząd ustawiony zgodnie z autodatą , kołek w obudowę sprzęgła , wałek rozrządu na znak u góry .Błąd się kasuje i po chwili kręcenia wyskakuje z powrotem , po potraktowaniu plakiem wyskakuje...
Wałek wychodzi do tyłu po odkręceniu : sprzęgła, koła zamachowego, obudowy, koła napędu sprężarki ( z przodu), wyjęciu lasek popychaczy. Szklanki popychaczy unieść, aby nie opierały się o krzywki wałka. Na kole zębatym z tyłu i na kole walu są znaki ustawienia. Zasada dla ust. pompy i rozrządu: na kołach znaki się pokrywają a krzywki wałka na pierwszym...
Aż tak ciężko jest poszukać było kilka razy na forum. Wałek ustawia się na blokadę, ale najpierw musisz ściągnąć pokrywę zaworów. Pompę na kołek. Co do wału to znak jest na kole zamachowym musi się pokrywać ze strzałka na obudowie skrzyni. Dodano po 1 Kolega Zeimp mnie ubiegł dając rysunek. Dodam jeszcze tylko że w celu dobrego napięcia paska należny...
no i tu masz rację być może mechanik źle ustawił koło od wałka rozrządu bo niestety stary rozrzad sie rozsypał przez to ze ten śmieszny wałek co jest w obudowie silnika sie poluzował i koła zaczęły sie mielić itd. wiec nie maił jak podpatrzeć starego rozrządu ale on też nie jeden ciagnik zrobił u wiedział co robi dlatego też ufam ze rozrząd jest dobrze...
Po zdjęciu obudowy rozrządu okazało się że jeden wałek rozrządu był przesunięty o jeden ząbek.Ustawiłem prawidłowo i teraz jest tak że auto na niskich obrotach się dławi ale jak już załapie to ciągnie o wiele lepiej niż przedtem, wogóle silnik jakby lepiej teraz pracuje.Wolne obroty spadły do 300-400 obr.Co jeszcze powinienem zrobić po tym ustawieniu...
W poprzednim poście uzyskałem odpowiedź Koło wałka rozrządu do wałka 63,7Nm 1) Pokrywa obudowy wałków rozrządu do obudowy wałków rozrządu 9,8Nm Obudowa wałków rozrządu do głowicy cylindrów (M8) 21,6Nm Czy z taką samą siłą 21,6Nm mam dokręcić łapki trzymające walki rozrządu ?. I co z wtryskami ?.
Witam podepnę się do tematu bo ostatnio walczyłem z podobnym przypadkiem. Golf IV 1,9 sdi ciśnienie oleju do 7bar przegazowanie i podpierało zawory więc miska w dół pompa wymyta zaworek w obudowie filtra też było brudne bo klient chyba przeciągnął wymiane oleju bo był jak smoła. Olej nowy Castrol 5w40 po odpaleniu to samo ale po nagrzaniu silnika przeszło...
Wałek rozrządu ma luz wzdłużny około 1.5 mm. Wałek łożyskowany w łozyskach kulkowych. Przesuwa się razem z łożyskami w obudowach.. Nie grzebię za często mechanicznie w takich sprzętach więc nie wiem czy one tak mają i nie ma się czym przejmować czy to źle ? W samochodowym silniku to wiadomo ;)
Dla silnika Renault 1.5 dCi (kod silnika, np. K9K 732), momenty dokręcania wałka rozrządu i głowicy przedstawiają się następująco, na podstawie dostępnych danych serwisowych: Wałek rozrządu: Śruba koła wałka rozrządu: 30 Nm + kąt 86° ± 6°. Zaleca się stosowanie nowych śrub, ponieważ mogą być typu TTY (rozciągane plastycznie). Łożyska/obudowa wałka rozrządu:...
Chyba któryś wałek przestawiłeś. Markerem rób zawsze punkt odniesienia na obudowie.
Wypracowana pompa miała by odchył w drugą stronę raczej Jest dokładnie tak jak napisałeś. Łańcucha demontowaćnie musisz, ani obudowy pompy oleju. Demontujesz dolne kolo paska rozrządu. Obudowę uszczelniacza (załóż potem nowy niezależnie od wysokiej ceny). Wymontuj napinacz łańcucha (z tyłu bloku). Blokujesz pompę (wiertło 6 mm). Torx 40 - odkrecasz...
Do Diagnostyki porządnej otwarcie zaworu od faz jakie ma wypełnienie PWM i jeśli bliskie 90% i wałek nie ejst w pozycji jaką cchce ECU to tylko oryginalny wałek pomoże. U mnie tak było.
ta obudowa niczego wielkiego nie robi. He, wydaje mi sie, ze jednak robi, trzyma wałek rozrządu:) To w niej ślizga się wałek, dlatego mam dylemat, czy kręcić na oko czy nie:/ Nie jest łatwo pożyczyć klucz który ma skalę od 10Nm :/ P.S. Obudowa wałka w tym silniku składa się z dwóch połówek, które należy skręcić momentem 10Nm...
Co do głowic i bloków to nie ma reguły - mogą być albo żeliwne, albo aluminiowe, w zależności od jakiego pojazdu pochodzą. Tłoki, kolektor ssący część osprzętu silnika, obudowa skrzyni biegów aluminium, wał korbowy, wałek rozrządu, korbowody, koło zamachowe, tryby skrzyni biegów i silnika stal. Gaźniki, mechaniczne pompki paliwa ZnAl.
wałek rozrząd obudowa rozrząd ustawić rozrząd wałek rozrząd
dekoder cyfra projektor jonizacja płomienia buderus aquastop naprawa
pikanie radia citroen pikanie radia citroen
Ciemny obraz na połowie ekranu - naprawa czy wymiana? Fuego 32EL610ANDT USB SW Firmware Flashing Guide – TP.MT5510S.PB803, TP.SK506S.PB802