ESKONF to tylko endstuffe - czyli sterowanie grzałek etc... zmień CWKONLS CDKAT CDKATSP CDHSH ....
Bosch ma takie kolory: czarny, szary, biały, czerwony, żółty. Grzałka: szary (+), biały (-).
Piszesz o błędzie grzałki jednej sondy. Sprawdzałeś czy padł cały driver czy tylko jeden kanał? Próbowałeś podać 5V na wejście i obserwować wyjście obciążone np. 5W 12V żarówką? Jeśli pinout się zgadza (tego nie wiem, nie widziałem pcb), to parametry tego vnd 600 powinny wystarczyć.
Witam mam pytanie jak w temacie Vw Polo 1.2 9N z 2003 sterownik silnika Simos i błąd 16514 - Zespół 1; sonda 1 P0130 - 35-00 - usterka elektryczna w obwodzie Dodam że 2 miesiące temu miałem ten sam błąd i kupiłem nową sonde ,ale teraz co jakiś czas błąd się powtarza co np 200 km ale nie ma na to reguły Sprawdziłem wtyczkę ale niczego podejrzanego nie...
ktorą sondę wywala ? I czy II ?
Moja teoria się sprawdziła
Poprawka, nie grzałka tylko obwód pomiarowy sondy, wiązkę sondy sprawdź i pokaż w parametrach jak pracuje po uruchomieniu
Sonda ma oscylować.Na wykresie ma być sinusoida.Jak stoi na 0.45 to raczej padnięta.A napięcie miałeś sprawdzić na wtyczce przy odpiętej sondzie bo sonda może być np ok a padnięte będzie połączenie lub ecu.Przecież błąd dotyczy obwodu sondy nie sygnału.Patrząc na ten śmieszny wykres gdy błąd nie występuje pojawia się jakaś oscylacja.
Dwa białe to grzałka, zmierz omomierzem, ma mieć kilka omów. Czarny to sygnał sondy, szary to masa sygnału. Dawniej sondy nie były regulowane przez sterownik (oczywiście obwód grzałki).
dlaczego pod szary podlacz sie pod czarny i sprawdz jak dziala na benzynie bez MK No przecież muszę podłączyć przy sondzie lambda pod czarny jako kabel sygnałowy oraz kabel szary który idzie do masy. Jak mam inaczej sprawdzić czy sonda działa? Teoretycznie można jeszcze sprawdzić podłączając miernik do czarnego kabla a masę wziąć z jakieś masy auta....
Wygląda na to, że jest uszkodzone ECU.. Szukając części , przy okazji wpadła mi ta strona w oko . Możesz sobie zerknąć , nie ma tam co prawda twojego kodu błędu ale wygląda na to , że anomalie obwodu sondy to często problem ECU. link http://www.ecutesting.com/peugeot-207-ec...
Masz błąd obwodu grzałki sondy lambda, a nie składu mieszanki (tlenu w spalinach) przez nią mierzoną
Witam. Obwód grzania sond i przepływomierz zabezpieczone są bezpiecznikiem. Niestety w programie nie jest opisany numer bezpiecznika.
Przykro mi ale sonda do wymiany.
Witam Akurat multimetr UT210E nie posiada możliwości pomiaru prądu przy wpięciu się szeregowo w obwód sondami pomiarowymi. Taką możliwość mają tylko niektóre multimetry cęgowe z dodatkowym zakresem uA lub mA dla dokładniejszych pomiarów niskich wartości prądu.
Najważniejszy jest obwód sondy termostatu by pasowała do uszczelki w zbiorniku i długość oraz rodzaj trzpienia na którym jest mocowane pokrętło regulacji temperatury. Tutaj jedyne dostępne w zakupie: https://north.pl/karta/l35a002i0-termost... https://north.pl/karta/55x5543-termostat... Jeżeli...
Obwód podgrzewacza sondy lambda Włącznik otwarcia drzwi prawy przód.
W zależności czym to było odczytywane to błąd P0130 z identyfikatorem 04 ma znaczenie : P0130 Obwód sondy lambda, wadliwe dzialanie (rzad 1 czujnik 1) lub P0130 Sonda lambda O2 1 rząd 1 do sondy lambda O2 2 rząd 1 Dane nieprawdopodobne i p0136 z identyfikatorem 04 P0136 Obwód sondy lambda, wadliwe dzialanie (rzad 1 czujnik 2) lub P0136 Sonda lambda...
A co oznacza błąd P0135 ? "nieprawidłowe działanie obwodu grzałki czujnika" Czyli co trzeba zrobić ? Przeglądnąć instalację do sondy, pomierzyć czy obwód grzałki jest czy go nie ma na sondzie i .... jak nie ma to wymiana sondy. No chyba, że ktoś zastosowała się do biuletynu i wywalił sondę i jest zaślepione. To błąd będzie całe życie i nic się nie dzieje.
Musisz sprawdzić jakie sygnały generuje sonda.
Witam. Potrzebny schemat obwodów sond lambda (grzałek) w Seat Leon 1M1 2003 1,6 105kM silnik BCB. Na 1-szej (przed kat.) brak zasilania (+) grzałki. Dodatkowo obwód EGR. (błąd "zwarcie z masą")
U1 pin 3 powinien być izolowany (sonda też), nie można tam mierzyć napięcia - można na suwaku R11 zmierzyć napięcie, które jest podawane w ramach rozładowywania sondy, a poza tym U1 działa jako wtórnik, więc na pinach 2 i 6 powinno być to, co się poda na pin 3. Można dla sprawdzenia zewrzeć ze sobą piny 1 i 2 U4(C), wtedy na pin 3 będzie stale podawane...
Przy 3000 korekta krótkoterminowa schodzi do zera Obwód sondy zamknięty jeśli o to pytasz ale sonda na postoju przy 3tyś też uboga.
Silnik 1.2 htp v12, BME 032930 Świeci się tylko check. Kody błędów: 16514 - Obwód sondy lambda - nieprawidłowe działanie (bank 1 sonda 1), Stały 17524 - Sonda lambda 1 blok 1, podgrzewanie sondy lambda; przerwa w obwodzie, nieciągły 16514 - Obwód sondy lambda - nieprawidłowe działanie (bank 1 sonda 1), Stały 16524 - Obwód sondy lambda - brak zmian sygnału...
Witam. Mam problem tak jak w temacie, Zapala mi się kontrolka check engine i silnik traci moc. Po sprawdzeniu na komputerze jest jeden błąd: obwód sondy. Po sprawdzeniu parametrów sondy okazuje się że do 2 tyś obrotów pokazuje za bogatą mieszankę, powyżej 2 tyś jest już wszystko w porządku. Sonda nowa oryginał Siemensa więc sonda odpada. Jakieś inne...
Zamiast wkładania sondy temperatury zrobiłem pomiar wielkości mocy Niestety pomiar pobieranej mocy może wyprowadzić w pole, będzie uszkodzone tłoczysko w sprężarce, prąd weźmie, a gazu nie popchnie. Po uruchomieniu programu w ciągu kilku minut z wartości 134W przechodzi na ok. 900W. Po kolejnych 20 min. moc spada z powrotem do ok. 136-137W i tak się...
Błąd , rzeczywiście wskazuje na obwód pomiarowy drugiej sondy , ale to nie ma nic wspólnego z brakiem odpalania silnika. Sugestie Kol Fuelinyourblood sprawdzić w pierwszej kolejności.
Podgrzewacz sondy lambda jest tak zbudowany że wraz ze wzrostem temperatury jego rezystancja się zmienia przez co następuje zmniejszenie podgrzewania. Najistotniejsze jest po odpalaniu i pracy zimnego silnika. Nie ma zatem sensu wstawiać timera do obwodu podgrzewania sondy. Sama sobie będzie zmniejszała wydatek podgrzewania.
Nie wiem na ile to Ci się przyda ale czujnik NTC to rezystor reagujący na temperaturę, czyli w teorii jeśli zamiast czujników dasz rezystory o odpowiedniej rezystancji to możesz oszukać czujniki. Tylko wtedy musisz uważać jeśli chciałbyś używać palnik, bo rezystor o stałej rezystancji będzie dla kotła oznaczał stałą temperaturę, czyli można zagotować...
Rząd to normalnie rząd cylindrów. Masz tam fałkę,więc masz rząd pierwszy i drugi. Poprawniej powinno być lewy lub prawy bank cylindrów. 015 Za niski sygnał Sonda lambda rząd 1 czujnik 1 008 Obwód grzania sondy lambda rząd 1 czujnik 1 Uszkodzenie w obwodzie sondy pierwszego rzędu,sonda nr1,czyli przed katalizatorem "080 Przerywacz szkodzący katalizatorowi...
Witam. Posiadam Renault Laguna 2 2.0 16V, 135 KM, 2006 r (ph2). Auto zasilane jest też LPG. W marcu br pojawił mi się błąd sondy lambda za katalizatorem: 1 błąd dotyczył obwodu sondy, drugi dotyczył ogrzewania. Postanowiłem sondę wymienić, kupiłem zamiennik za 100 zł, gdy zaprowadziłem do mechanika powiedział mi on, że auto nie ma katalizatora, ponadto...
Tak, napisaleś coś dziwnego-po cholerę tam chcesz emulować sondę. Ustaw na obwód zwarty do masy.
Twój błąd wskazuje na uszkodzenie grzałki, można sprawdzić to multimetrem ustawionym na ciągłość obwodu na białych przewodach sondy.
Witam wszystkich, Problem z Toyota Avensis T25, rok 2005 r., silnik 2.0 benzyna. Zapalił się check engine. Podpiąłem komputer z programem diagnostycznym i odczytałem następujące błędy: P0328 - obwód czujnika spalania stukowego nr 1 (blok cylindra nr 1) o zbyt wysokiej wartości sygnału wejściowego. P0136 - obwód sondy lambda (blok cylindra nr 1, sonda...
Dodanie do obwodu pomiarowego sondy upalnej w kompie masy rozwiązało wszystkie problemy. Zarówno z obwodem pomiarowym jak i grzałki.
Raczej albo obwód sondy do sprawdzenia albo sama sonda wyzionęła ducha. Może jeszcze być nieszczelność przed tą sondą.
Ustawiłem multimetr na pozycje sprawdzania obwodu i przyłożyłem sondy do neutralnego przewodu z gniazdka i rury z gazem, obwód się zamyka. Bez wdawania się w szczegóły techniczne i zagadnienia prawne - obwód będzie się zamykał bo rura gazowa i przewód neutralny są gdzieś uziemione. Poważnym problemem byłoby gdyby np. żarówka wpięta pomiędzy rurę gazową...
U059E uszkodzona sonda NOX do wymiany. P2202 Wgrać najnowsze oprogramowanie do sterownika silnika (w serwisie) jeśli nie pomoże główna wiązka elektryczna do wymiany. U1535 Usterka komunikacji w systemie NOX (komunikacja nie ważna). P220A Niestabilne napięcie zasilania układu NOX. Proszę sprawdzić bezpiecznik pod BSM oznaczony MF-3 czy jego styki są...
Zwykłą sondą najprawdopodobniej rozstroisz obwód, ale próbuj na przeciwległym końcu względem masy cewki. Dobrze by tu się sprawdził RTL-SDR z cewką zamiast sondy (sprzężenie indukcyjne, bezkontaktowe).
Pierwsze to kontrola akumulatora --ma być sprawny. Usterka związana z układem: pomiaru paliwa lub powietrza (mieszanka paliwowo-powietrzna) - obwód wtryskiwacza. Możesz sobie zerknąć , nie ma tam co prawda twojego kodu błędu ale wygląda na to , że anomalie obwodu sondy to często problem ECU. https://www.ecutesting.com/common-faults...
Kolega moze poda co dokładnie było w opisie błędu obwód sondy czy obwód grzania sondy. Sonda w parametrach pracuje ? Auto ma pełną moc?
Przy pracy na gazie zawsze będzie błąd wtryskiwacza benzyny bo jest odcięty i komputer silnika testując nie "widzi" go i zgłasza błąd. Przy pracy na benzynie błąd przechodzi ze statusu obecny w status błąd zapisany .Tak samo sonda lambda - komputer silnika dostaje podstawiony sygnał z emulatora lub częściej obwód otwarty sondy lub zwarty do masy i zgłasza...
Witam wszystkich :) Mam problem z peugeotem 206 teraz przy tych mrozach auto nie chce zapalić jak postoi w garażu ogrzewanym problem znika odpala z pierwszego jak go dopadnie zimno znowu powtórka z rozrywki i teraz moje pytanie czy to może być wina sondy lambda? dlaczego pytam bo kiedy podpiąłem jakiś tani interfejs właśnie wyskoczył mi komunikat że...
wtryskiwacz lub jego obwód sonda lambda lub jej obwód ( kod alternatywny)
przepływomierz i NTC nowe :) błędów brak. mam dziurkę w wydechu ale za sondami. zamiast katów ktoś wsadził strumienice. Dzisiaj zauważyłem tez luźny przewód od EGR.
Witam Opel zafira 2006r 1.8b 140 , zapalona kontrolka silnika , po odczytaniu błędów : P0136 - obwód sondy lambda -nieprawidłowe działanie (bank 1 sonda 2 ) - nieciągły P0036- uszkodzenie w obwodzie grzania sondy lambda (bank 1 sonda 2) -nieciągły Wiec wymieniłem sondę za katalizatorem błędy wyczyszczone Po przejechaniu kilku km kontrolka silnika zapalona...
Witam, na początku stycznia wyskoczył błąd o niedziałającym obwodzie grzałki w sondzie lambda za katalizatorem i zbagatelizowałem to, po miesiącu zrobiło się chyba jakieś zwarcie i wywalilo mi 7 błędów, ale po skasowaniu ciągle pojawia się właśnie błąd obwodu grzałki tej sondy, oraz pochłaniacza par paliwa, wydaje mi się, że te błędy są ze sobą powiązane....
Zewrzyj obwód sondy do masy.
P0155 - grzałka sondy tlenu bank 2 czujnik 1 usterka przyczyny: - wysoka rezystancja grzałki czujnika tlenu - obwód grzałki sondy o wysokiej rezystancji - przerwa lub zwarcie do masy - uszkodzona grzałka P0431 - nagrzany katalizator bank 2, wydajność poniżej progu przyczyny: - Katalizator nie działa poprawnie - Czujnik tlenu nie czyta (funkcjonuje)...
Dziękuję za odpowiedź akumulator pokazuje napięcie 12.8v na zgaszonym oraz 14.7 v na odpalonym silniku Udało mi się odczytać kody błędów P0138 to błąd Obwód sondy Lambda - sygnał za wysoki (Bank 1 Sonda 2) a z kolei P0037 Niskie napięcie w obwodzie sterowania grzałki sondy lambda (rząd 1 czujnik 2) Zmierzyłem oporność sondy nr2 za katalizatorem przy...
P0031 obwód grzałki sondy lambda przed katalizatorem - zwarty obwód . p0037 obwód grzałki sondy lambda za katalizatorem - zwarty obwód . Trochę to dziwne że masz zwarcie grzałek obu sond naraz , obwody grzałek do sprawdzenia i obwody sterowania grzałkami .
Masz 3 błedy. -Sonda lambda lub jej obwód -Przepływomierz lub jego obwód -Czujnik pozycji silnika krokowego
Postanowiłem jeszcze raz podłączyć układ przed ingerencja w niego. Dalej przez zarówki ale bez głośnika zamiast tego włączyłem do obwodu sondy miernika. I jest cos mocno nie tak. nie Popłynął żaden prąd ale pojawiło się prawie pełne dodatnie napięcie (+32V) na wyjściu.
Witam.Podepnę się do kolegi, wywala mi błąd P0154 obwód sondy lambda-brak zmian sygnału (bank 2 sonda 1) i drugi błąd P0154 obwód sondy lambda - nieprawidłowe działanie (bank 2 sonda 2). Przeczytałem wiele tematów i rozwiązania były rożne. Próbowałem wymyć przepływomierz, wzrokowo oceniłem kable i jest ok, ale po usunięciu błędów i przejechaniu 5 km...
Może masz problem z samym przyciskiem (microswitch). Przyda się miernik do sprawdzenia. Wypnij wtyczkę powersw z płyty głównej, miernik ustaw na test ciągłości obwodu. Sondy przyłóż do blaszek na wtyczce. Następnie przyciśnij power na obudowie. Jak piszczy to znaczy, że przycisk sprawny.
Witam serdecznie Posiadam VW Sharana 1.8T 150 km, mam z nim niemały problem. W trakcie dodawania gazu, czy to na benzynie, czy na LPG, samochód szarpie. Po przeprowadzeniu diagnozy komputerowej pokazało mi dwa błędy: zapłon cylindra 4 - wypadanie zapłonu i obwód sondy lambda - brak zmiany sygnału (bank 1, sonda 1). Zostały wymienione świece na nowe,...
p0113 Czujnik temperatury powietrza dolotowego p0102 Problem z przepływomierzem p0141 Obwód grzania sondy Lambda Masz dwa błędy od przepływomierza w nim jest też czujnik temperatury. Ja by się przyjrzał przepływomierzowi lub kosce do niego czy kabelkom.
Witam. Mam problem z mazda 6, wyskakiwał check o zbyt ubogiej mieszance - bank1 na LPG. Postanowiłem kupić emulator drugiej sondy lambda, czytałem w internecie że pomaga, po zamontowaniu teraz wyskakuje błąd "obwód sondy lambda - sygnał zmienia się za wolno". W emulatorze była średnica otworu 2mm i błąd się dalej zapalał, rozwierciłem otwór do 3mm i...
bo jeżeli wypniesz emulator to rozwierasz obwód sondy i sterownik benzyny jej nie widzi
Jak wykonujesz pomiar? Dobrze ustawiłeś pomiar rezystancji na mierniku? Ustaw miernik na test ciągłości obwodu / diodę (piszczałka). Jedna sonda miernika do osi a druga na wyprowadzenie uzwojenia. Jeśli piszczy = silnik na złom.
Ok, czyli rozumiem ze mam się wpiąć miernikiem w obwód sondy? Równolegle? Pod który przewód?
A którą sonde wymieniłes? Masz bład obwodu 2giej sondy. Sprawdż napiecie i obwód grzałki.
Smród paliwa nie ma nic do grzałki sondy. Na filmie napięcie na grzałce oscyluje więc nie powinno być smrodu o którym napisałeś. Niebiesko-żółty łączy się jeszcze z niebiesko-czerwonym i to jest plus dla zasilania grzałki. On idzie do 4 pionowej wtyczki sondy - pin pierwszy i łączy się z biały przewodem sondy. Drugi biały sondy podpięty jest pod pin...
masz źle założoną instalacje gazową z pewnością cały czas otwarty obwód sondy lambda zobacz na wpięcie do sondy czy jeden z przewodów nie jest przecięty podpięcie w t.z.w. szereg jeżeli tak jest to to własnie jest ten problem porządny gazownik powinien odpowiednio zaprogramować komputer od gazu jeżeli tego nie zrobił to zawsze będziesz miał błąd na...
zalecana przez producenta pokaż obwód sondy rząd pierwszy podepnij clip nie zabawkę
Dobre światło i lupa o dużym powiększeniu oraz omomierz na ciągłość obwodu (piszczek) z ostrymi sondami powinny pomóc. Chyba nie pomoże, druk wielowarstwowy. W miejsce C8 jest wstawiony dławik. Znalazłem jeszcze zwarte dwa kondensatory. C10 C12 Na druku wszystkie piszczą. mam takiego na stole.
Witam, walcze z checkiem juz od sporego czasu. Wymieniłem sonde na inną, później jeszce raz (oryginały używane) i cały czas ten sam błąd, a nawet dwa. Konkretnie P0036 (H02S, blok cylindrów nr 1, grzałka nr 2)-wadliwe działanie, heater control circuit i P0141 (O2S, blok cylindrów nr 1, grzałka nr 2)-wadliwe działanie, sensor heater circuit. Byłbym mega...
Swiat jest mały autko stoi u mnie w warsztacie. Diagnoza komputerowa: 1.uszkodzony sterownik silnika/ecu - po skasowaniu wywala non stop w/w błąd. 2.czujnik wałka rozrządu sygnał za wysoki- załozony nowy oryginał nadal to samo (Do własciciela auta . Auto niestety nie odpalało normalnie. Musiał troszke pokrecic zanim odpalił bo brakowało synchronizacji...
Witam! Auto zapala checka mówiąc o błędzie w obwodzie grzania sondy i potem samej jej pracy. Zasilanie jest ok oporności obu grzałek to 13 ohm, pobór prądu to w obu 1A na zimno a 0,6A na ciepło. Wygląda na to po mojemu że jest oki. Mam screeny z ELMa. Pozdrawiam! I oczekuję na pomoc ;) http://obrazki.elektroda.pl/2476833700_1... http://obrazki.elektroda.pl/7125629900_1...
Projektowanie układu z nałożonymi ograniczeniami (chociażby wielkość obudowy) to dobre wyzwanie dla inżyniera. Może udałoby się zastosować złącze, które przełączałoby obwód sonda wewnętrzna/zewnętrzna, lub zastosować złącze z odpowiednią liczbą pinów i przy pracy z sondą wewnętrzną należałoby włożyć wtyczkę "bez kabla" która dzięki połączeniom wewnątrz...
Podłączyłem bezpośrednio do obwodu.
W przeciągu 1.5 tygodnia wyskoczyła mi kontrolka check engine'a i za drugim razem miałem okazję dokładniej zobaczyć jakie są dokładnie błędy i teraz za drugim miałem błąd P0139: - Obwód sondy Lambda - sygnał zmienia się za wolno (Bank 1 Sonda 2) -nieciągły Czy przy kodzie błędu P0139 chodzi dokładnie o sondę lambda, a jeżeli tak, to o którą dokładnie...
Dzięki za odpowiedź. Tylko nie wiem na 100 % jak u mnie jest zrobiona emulacja. Mam w obwód sondy wpięty sterownik i jest emulator wtryskiwaczy wstawiony. Więc na masę...?
Uszkodzony obwód grzałki sondy,ECU monitoruje rezystancję grzałki,mierniczek do ręki i zmierzyć opór grzałki.
Po prostu gdzieś nie styka i tyle. Poszukaj dokładnie i sprawdź ciągłość obwodów(sondą lub miernikiem bez włączania lutownicy do prądu)
Sam nie mam jak, ale sprawdziłem błędy, 13 i 44 czyli obwód sondy i uboga mieszanka, zresetowałem i podmieniłem sondę, jutro pojeżdżę na benzynie i zobaczę co wyniknie.
jesli ktos ma gaz i rozpiety obwód sondy to trzeba ja złaczyc oryginalnie i dopiac tylko przewód od sterownika gazu np filetowy w autronicu czy bingo a siwy zostawic luzem zaizolowany czesto jest tak ze sterwonik gazwoy zakłoca prace sondy
Witam mam pytanie jaki opór powinien mieć obwód grzania sondy Lambda po na poerwszej pokazuje mi 6.0 Ohm a na 2 za katem 10ohm. Pytam ponieważ wyskakują mi błędy grzania obwodu sondy ale to dopiero przy wymiganiu metodą hamulec gaz zapłon. Auto zaczęło palić więcej i jest mulowate wiem że 122km to nie demon prędkości ale czuć że to nie to
Koledzy autor wyraźnie napisał że błąd to otwarty obwód sondy wiec dlaczego piszecie o przepływomierzu, niech sprawdzi połączenia i odpisze
Na zestawie wskażników nie zapala się lampka awari systemu wtryskowego, ale chyba jest uszkodzona sonda lambda, gdyż jej obwód podgrzewania jest sprawny (5 Ohm), a obwód sondy przy pomiarze omomierzem ma przerwę. Nie jestem tylko pewien czy uszkodzenie sondy lambda może dawać taki objaw.
Na zimnym silniku sonda i tak nie pracuje. Jeśli dostaje za dużo paliwa, koniecznie sprawdź obwód sondy. Pewnie rzeczywiście gdzieś zwiera i robi sie kłopot.
Przed katalizatorem pracuje prawidłowo. Ta za katalizatorem "stoi" Bład dotyczy obwodu więc przed wymianą sprawdź stan przewodów i zasilanie grzałki.
Proszę sprawdzić napięcia przychodzące na sondę lambda(sonda odpięta) i porównać z drugim autem.Wyeliminujemy w ten sposób ingerencje w obwód sondy gazowników.Ps który donosiciel zgłosił moją wiadomość do moderacji??Nie lubię Cie!
obwód grzałki 2 sondy a jak napiszesz coś o sobie to powiem ci w czym problem
Kabel wygląda na dobry...ale jest jeszcze jedna sprawa.....Podłącz czujnik i miernik i odczekaj ok. minuty.. czy wartość wskazywana przez przyrzad (wyświetlacz) będzie zmienać się w czasie ?? .To skomplikowane, ale postaram Ci się wyjaśnić....Otóż taki kabel reprezentuje sobą kondensator..przy tej długosci pewnie kilkanaście nF. Jeżeli mikroprocesor...
Zacząłbym jednak od sprawdzenia obwodu grzałki sondy lambda przed katalizatorem.
różnica jest w tym że 4 przewodowa ma obwód grzania
W tym wypadku szukaj wysuszonego kondensatora (µ), lub ewentualnie któryś tranzystor odmówił pracy w tym torze. Jeśli nie znasz prawidłowych napięć na tranzystorach, to szukaj metodą "na sondę". Podłącz przewód do wejścia sprawnego wzm. końcowego przez kondensator (np.470nF) i przemieszczasz się sondą w obwodach przedwzmacniaczy niesprawnego kanału,...
Witam byłem dziś u mechanika i poprosiłem o podpięcie do kompa, świeciła mia się kontrolka check, zaznacze że bywało iż znikała czasami, natomiast samochód jezdził. Po podłączeniu U mechanika programem CDIF/2 wyskoczyły następujące błedy -obwód grzałkisondy lambda (Bank1 Czujnik2) -usterka -sygnał nieprawidłowy -p0141 -obwód sondy lambda (bank1 Czujnik2)...
AL-700 ma 2 przewody które wpina się w obwód sondy. możliwe ze gazownicy podłączyli odwrotnie te przewody. przy pracy na benie nie ma to znaczenia i al-700 spina te przewody przekaźnikiem ale przy przełączeniu na LPG sygnał jest odpinany :)
Czyli dołączony jest sterownik LPG do obwodu sondy ale żeby nie wgłębiać się za bardzo w szczegóły (emulacja sondy itp ale i tak to tylko na gazie). Odczyty miernikiem, zielona diodka na sterowniku gazu pozwala z dużym prawdopodobieństwem przyjąć, że i tak sonda do wymiany.
Witam. Wymieniłem czujnik ciśnienia doładowania i zawór regulacji ciśnienia doładowania N75. I nadal występuje błąd funkcji czujnika składu mieszanki. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów, gdy samochód się nagrzeje i zacznie pracować sonda lambda, wyskakuje błąd: obwód przerwany. Czy da się tę sondę uratować, czy do wymiany?
Sonda 2 czyli ta za katalizatorem, uszkodzony obwód grzałki. Sprawdź miernikiem przejście pomiędzy białymi kablami sondy, jak jest przerwa to do wymiany
Zakładam iż baterie wkładałeś we właściwej polaryzacji , czyli pierwsza + do klapki. Można jeszcze sprawdzić przy użyciu multimetru czy na zasilaniu z baterii jest jakiś obwód..Sonda minusowa multimetru do plusa aparatu a plus do masy aparatu, lub minus baterii.Multimetr ustawiamy na rezystancję lub test diody.
Moja rada - zmień mechanika jeżeli uważa na "swoje oko" że coś działa lub nie. W Vag'u masz wszystko co będzie Ci potrzebne aby określić poprawność działania sondy lambda regulacyjnej lub diagnostycznej(zależy ile ich masz czyli jaki silnik bo nie napisałeś). Sonda regulacyjna odpowiada za informację do sterownika silnika o składzie mieszanki(uboga...
spróbuj przywrócić oryginalny obwód sonda<>ECU, z pominięciem emulatora (centralki LPG) i sprawdź jej działanie... Czym próbujesz łączyć się z tym ECU? Złącze 3pin? Stary poczciwy euroscan 1.83 fajnie z tym gada, z nowszych FiatECU Scan :)
Najlepiej i najszybciej multimetrem ustawionym na test ciągłości obwodu. Przystawić sondy do pinów mikrostyku i naciskać, czy zwiera i rozwiera obwód. Po twoim teście wynika, że chyba nie zwiera.
Nie czytałeś dokładnie:– temperatura silnika wyższa niż 200C – napięcie sondy lambda musi przynajmniej raz wyjść poza zakres 0,3..0,6V - warunek przejścia silnika do pracy w pętli otwartej, 13 – SONDA LAMBDA OBWÓD OTWARY Błąd występuje gdy: silnik pracuje nie mniej niż 1 min temperatura silnika powyżej 850C napięcie sondy lambda przez...
dokładnie, całe zło to to, że podpięta jest emulacja sygnałem prostokątnym o stałym wypełnieniu i stałej amplitudzie. Lepszym rozwiązaniem jest rozwarcie obwodu sondy, lub zwarcie na masę, niż "ogłupianie" sterownika sygnałem nieadekwatnym do stanu rzeczywistego
pisze wyraznie O2 sensor heating open circut sprawdź obwód grzania sondy
obwód sonda lambda obwód grzałka sonda obwód sonda check
pompa wspomagać renault laguna bosch panel suszarka z18xe wymiana silnika
balancer tl431 programatora ch341
Zawieszanie komputera na "Verify DMI Pool Data" - przyczyny i rozwiązania Instrukcja obsługi centralki alarmowej Pulsar 501K