czy demontaż alarmu nie unieruchomi samochodu? Jeżeli instalator podłączył obwód blokady zapłonu, to samochód nie ruszy. Wiązki przewodów i wtyczki nie są uniwersalne i zamienne między różnymi centralkami.
Konstrukcja samego zamka cyfrowego może być standardowa. Można samemu zaprojektować jakiś układ takiego zamka, wykorzystać gotowy projekt zamieszczony np. w czasopiśmie dla elektroników, lub najmniej ambitnie kupić gotowy do złożenia kit. Przekaźnik takiego zamka powinien tylko załączać / rozłączać obwód zapłonu samochodu, tak aby bez podania kodu nie...
Jak wspominali koledzy ważne jest podłaczenie przewodu na którym pojawia sie + po przekręceniu stacyjki. Musi on cały czas występować na kablu po przekręceniu stacyjki. Jeżeli + zanika lub go nie ma to przekaźnik od blokady zapłonu nie zewrze styków i nie zamknie obwodu. Nie będziesz wtedy mógł odpalić samochodu.
Odradzam Ci pomysł blokowania samochodu przerywając obwód zapłonu . Próba uruchomienia samochodu bez zapłonu powoduje ,że niespalone paliwo dostaje się do katalizatora i na sondę po włączeniu obwodu zapłonu i uruchomieniu samochodu może dojść do wybuchowego spalenia w efekcie może dojść do uszkodzenia katalizatora raczej należy skorzystać z blokowania...
alarm prawdopodobnie "fabryczny" Nie, montowany na życzenie klienta w ASO, podczas przygotowań przed sprzedażą samochodu lub wszystkim w ramach ewentualnej "promocji". może ktoś rozpozna typ alarmu po zdjęciach Produkt firmy Cobra, Vodafone. Po co jest ten przycisk z diodą pod kierownicą? Dioda LED sygnalizująca działanie alarmu. Wyposażona w przycisk...
W car audio ACC oznacza, że (+) akumulatora jest podłączany do obwodu, tzn. aktywny jest po włączeniu zapłonu w samochodzie (przekręceniu kluczyka w stacyjce).
NO - blokowany obwód jest normalnie rozwarty, przekręcenie zapłonu przy wyłączonym alarmie pozwala odpalić samochód. NC - blokowany obwód jest normalnie zwarty, przekręcenie zapłonu przy uzbrojonym alarmie rozwiera ten obwód. Plus po stacyjce znajdź nie gasnący przy rozruchu. Jaki to samochód?
Jeszcze powinieneś mieć dwa przewody bezpośrednio ze styków przekaźnika do wpięcia w rozłączany obwód w samochodzie. Pozdrawiam.
Jaki obwód najlepiej przerwać przekaźnikiem uruchomionym przez alarm w samochodzie z tradycyjnym układem zapłonowym?
Panowie, zapomnieliście że po przekręceniu stacyjki sporo prądu idzie min. na testy, jeśli to w miarę współczesny samochód - nie tylko rozrusznik żre - pompka paliwa, test pompy ABS, IACV, obwód zapłonu i bozia wie co jeszcze. A FSO to marny przykład - prądożerny toporny rozrusznik szeregowo/bocznikowy, sam elektrowłącznik brał chyba 60A. Zachodnie...
te dwa czarne służą do przerywania obwodu zapłonu jak dalej pójdziesz za nimi to powinny one przerywać jakiś obwód. łączysz od strony instalacji w samochodzie. ps. coś doczytałem że ten alarm może po can blokować samochód wiec wypnij dodatkowo kostki z alarmu.
Do postu wyżej. Napięcie na cewkę jest podawane cały czas po przekręceniu kluczyka. wysokie napięce uzyskujemy przerywaniem masy. w nowszych systemach jest układ, który odcina zasilanie cewki jeśli silnik nie pracuje przez określony czas. Odciecei cewki nie sprawdzi się jeśli masz w aucie system bezrozdzielaczowy (dwie cewki podwójne) lub cewkofajki....
Ad1 A masz Skodę ? To jest rezystor 470Ω (koszt 10 gr) Ad2 Do programowania centralki. W komplecie. Ad3 Przeważnie ale nie zawsze złączone są już w aucie czyli podłączasz pod pierwszy lepszy wyłącznik drzwiowy (ten co zapala światło w środku po otwarciu drzwi) lub patrz Ad1 albo 9.1. na schemacie Ad4 W przypadku uzbrojenia pilotem alarmu odcina...
Witam, Mam w punto blokadę skrzyni ale chcę dodatkowo zabezpieczyć samochód odcięciem zapłonu przez ukryty wyłącznik. Wyłącznik sterowałby przekaźnikiem lub stycznikiem przecinającym obwód. Ale nie mam pojęcia gdzie w tym samochodzie znajduje się odpowiedni przewód którego przecięcie odcina zapłon. Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam
kup przekażnik blokady zapłonu z podstawką i mały ale solidny przełącznik i podłącz to w następujący sposób:do styku 86 podajesz masę z ukrytego wyłącznika,styki 85 i 30 łączysz z przeciętym obwodem od strony stacyjki Dodano po 50 w audi to powinien być przewód czarny w wiązce stacyjki.
Ale jak auto jest odpalone a światła zaświecone po otwarci drzwi ma nie piszczeć. Aby nie piszczał jak jest włączony zapłon trzeba zastosować malutki przekażnik który po włączeniu zapłonu rozłączy obwód buzera.
W skrocie: potrzebuje zrobic detektor na kablu/wtyczce do zapalniczki (docelowo do samochodu), ktory po wlaczeniu zaplonu (napiecie ok 13V) bedzie wlaczac dalszy obwod (kamerke) A może tranzystor? :D W momencie pojawienia się napięcia na zapłonie otworzy się jego baza (podłączona poprzez rezystor) i poda napięcie na obwód który chcesz?
widzieli? i to jest crank czyli czujnik wału Czujnik indukcyjny, użyty jako antena. Żadna nowość czy filozofia - w zwarty obwód wpuszczony przebieg modulowany, przepływ niewielkiego prądu w pętli powoduje powstanie zmiennego pola magnetycznego w jej obrębie - ot taka ciekawostka jak tutaj - http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22...
Sygnał dajesz z tej kostki na przekaźnik i w momencie załączenia zapłonu przekaźnik dostaje sygnał załączenia i puszcza napięcie na dodatkowe gniazdo zapalniczki. Obwód jest zabezpieczony bezpiecznikiem z gniazdka zapalniczki. Przekaźnik po prostu robi w tym wypadku za włącznik napięcia na dodatkowe gniazdo zapalniczki. Cewka załączająca przekaźnik...
ta kontrolka to właśnie lampka migająca w samochodzie która zapala się i gaśnie odpowiednią ilość razy i to oznacza dany kod. a za pomocą interfejsu podłącza sie samochud do komputera w moim przypadku do laptopa i za pomocą programu np. VWtool można odczytać kod błędu... Teraz to dopiero mi zamąciłeś w głowie. Błagam Cię napisz porządnie i dokładnie...
Jeśli rozrusznik w samochodzie słabo kręci, może to być spowodowane kilkoma czynnikami: - Rozładowany lub zużyty (wysoka rezystancja wewnętrzna) akumulator. - Zły stan połączeń elektrycznych: zwiększona rezystancja obwodu zły styk elementów łączonych. - Zużyty rozrusznik: szczotki, wirnik, łożyska. - Problem z układem zapłonu: upewnij się, że układ...
Centralka na którymś z przewodów "wystawia" masę lub +12V i jest bardzo możliwe, że gdzieś w samochodzie znajduje się podłączony dodatkowy, ukryty przekaźnik odcinający jakiś obwód odpowiadający za uruchomienie pojazdu.
Pierwsza sprawa: Tzw. Druga sprawa: Przewód koloru żółtego, to masa pojawiająca się po uzbrojeniu centralki. Podłączasz ją do cewki przekaźnika odcięcia zapłonu. Drugi zacisk cewki przekaźnika podłącz do tzw. Trzecia sprawa: Wyjście dodatkowego kanału umożliwiającego np. otwarcie bagażnika. Sterowanie masą o obciążalności wyjścia max 500mA. Czwarta...
Akurat 555 mam kilka sztuk, więc mógłbym dokupić elementów i zrobić układ. Zastosowanie ma być takie, że w samochodzie po włączeniu zapłonu przesz kilka-kilkanaście sekund (jeszcze tego nie wiem dokładnie, ale zmienić będę potrafił ;) ) ma się zamknąć obwód, a zrobi to przekaźnik.
Jaki prąd płynie przez przewody pompy paliwa ? Rozumiem że można taki zwykły przekażnik odpowiednio zamontować w samochodzie pod warunkiem że przez obwód nie płynie większy prąd niż te 8A.
Jaki najtańszy multimetr logger z USB się do tego nadaje? Będzie coś tańszego, niż to? BM521 Multimetr-logger (690 PLN brutto) Toż to połowa wartości tego Punta ;) Obawiam się, że rejestrator niewiele Ci pomoże, bo na jednym bezpieczniku i tak jest kilka obwodów. Z drugiej strony jest tylko kilka przewodów które pozostają pod napięciem przy wyłączonym...
Lazer- PANIE KOLEGO- fatalista z pana choć masz mentorskie ciągoty! Na zjaranie pół instalacji to producenci wymyślili jednak takie CUŚ co nazywa się bezpiecznik. A na informowanie o braku świateł około 30lat temu wymyślono 2 przewodowy sygnalizator / z mostkiem i opóźnieniem/ w którym nie występują takie zjawiska jak waść opisujesz /padanie i zamykanie...
Ale jak są w szeregu, to przepalenie większego i tak zabezpieczy obwód i usunie zwarcie To prawda, ale spalony bezpiecznik może oznaczać wyłączenie układu sterowania silnikiem, wspomagania kierownicy, czy wycieraczek itp. To może być nieprzyjemne ... Chodzi o to, aby "nasz" spalony bezpiecznik nie miał wpływu na działanie samochodu, lecz tylko "wyłączył"...
Zamierzam sobie zrobic odcięcie zapłonu w samochodzie i musze się nauczyc używać przekaźników. Znalazłem w domu już dwa przekaźniki: Elmot typ 541 i typ 561. Mają one po pięć wyjść ponumerowanych następująco: 87, 86, 87a, 85, 30. Na pewno dwa służą do sterowania załączania i wyłączania obwodu (+ i -) i dwa pod które podłączymy odcinany obwód. Tylko...
Myslalem tez nad wstawieniem wylacznika na przewodzie do rozrusznika, tylko jaki przelacznik wybrac, i ilu amperowy go dac. Dziekuje za odpowiedzi. To Panda II ? Każda ma Fiata Code. Jeśli chcesz sam założyć to nie odcinaj całego zasilania plusa . Są urządzenia które wymagają stałego podtrzymania pamięci. Najprościej zablokować zasilanie pompy paliwa....
Można dodać do obwodu przekaźnik który będzie sterował zasilaniem gniazda zapalniczki. Sterowanie cewki przekaźnika można wziąć z zasilania radia po stacyjce. (w nowszych samochodach nie można tak zrobić ponieważ radio rozpoznaje tryb włączenia zapłonu za pośrednictwem magistrali CAN)
Chcę zamontować blokadę zapłonu w Hondzie CR-V 2007r. 2.2D. Mam moduł blokady już podłączony natomiast potrzebował bym podpowiedzi w kwestii obwodu do odcięcia uniemożliwiającego zapłon i przy okazji nie powodującego błędów. Fajnie było by gdyby ten obwód był już wewnątrz kabiny, a nie pod maską. Sprawdziłem już czujnik uderzeniowy - wpięcie w jego...
nie dawałbym do tego auta żadnego zaworu,w dodatku takiego za 50zł,przetnij czarny plus po stacyjce,przecięty obwód puść dla bezpieczeństwa przez przekaznik blokady zapłonu[ciagły przepływ prądu przez styki podczas pracy samochodu] uruchamiany mikrowyłącznikiem,dodatkowo możesz jeszcze ciachnąć czarno-czerwony rozrusznik na jakims solidniejszym wyłaczniku...
Radio do poprawnego działania potrzebuje stale występującego +12V podtrzymującego pamięć i ustawienia radia po wyłączeniu zapłonu, oraz +12V po stacyjce do głównego zasilania radia. Z tego co opisałeś w kostce ISO nie ma stałego zasilania i napięcie zanika wraz z wyjęciem kluczyków. Być może to jest powodem niedziałającego wyświetlacza, bo z tego co...
Witam,jaki to model Toyoty.Na początek spróbuj wypiąć na chwile centralkę alarmu z zasilania.Przy okazji sprawdź obwód blokady(możliwy brak styku w kostce).Jeżeli problem z zapłonem będzie dalej występował to zmostkuj blokadę alarmu(problem może leżeć po stronie instalacji samochodu)
Koledzy czytam wasze i chciałem podzielić sie pewną refleksją. Nie ważne jaki elekment odcinający zastosujesz, czy to bedzie przekaznik sterowany mirkostykiem, kontaktronem, czy to bedzie zwykly przełącznik. Potencjalny złodziej, po wejsciu do samochodu nie bedzie szukał waszego ukrytego włącznika....Zajmie sie znalezieniem obwodu który jest odciety....
Witam. Chcę stworzyć prosty system odcinania zapłonu w moim samochodzie. Wpadłem na pomysł, aby przerobić bezpiecznik nożowy (dolutować kable i wyciąć drucik pomiędzy. Chyba że są tego typu "puste" bezpieczniki nożowe, ale nie spotkałem). Następnie na kablu podłączam płytkę "touch sensor TTP223", którą przyklejam za tapicerką w znanym tylko mi miejscu....
A moze konczy się nie termometr, ale bateryjka? A skąd. Bateria jest OK. Poza tym jest jakaś dziwna zależność: zawieszanie się czasem mija po właczeniu zapłonu. Termometr ma bowiem podświetlanie na LEDach, zasilane +12V z instalacji samochodu. Może jest tam jakiś kontakt galwaniczny pomiedzy obwodami podświetlania a temometru ?
Wyjścia Dout lokalizatora nie powinieneś podłączać do żadnego istniejącego w aucie przekaźnika! Wolno Ci go użyć do rozłączania jakiegoś obwodu przy pomocy dołożonego przekaźnika, podłączonego w sposób pokazany na ilustracji. Przedstawiony przykład pokazuje rozcięcie obwodu sterowania rozrusznika i jest to jedyny obwód, jaki zgodnie z prawem można rozciąć,...
W samochodzie z tą ilością elektroniki to średni pomysł, ale wypinanie po kolei bezpieczników na włączonym zapłonie, albo włączanie zapłonu po uprzednim wyjęciu kolejnych bezpieczników może pomóc zidentyfikować obwód, w którym jest "siejące" urządzenie. A to może nakierować, gdzie szukać. Tylko najlepiej, żeby taki test wykonała osoba mająca wiedzę...
Napięcie ,, po stacyjce,, w tym navi steruje układem który jest pod stałym zasilaniem podtrzymującym też pamięć samego radia. Realizowane to jest na układzie scalonym który jak walnie to następuje zwarcia do ,,plusa,, który powinien być wyłączony po stronie samochodu w momencie ,,brak zapłonu,, czyli kluczyk pozycja ,,0,, Więc pojawia się napięcie na...
Tego typu zabezpieczenie, aby nie stwarzać zagrożenia w ruchu powinno mieć podtrymanie przez kilka lub kilkanaście sekund włączenia zabezpieczanego obwodu po wyłączeniu zapłonu. Większość stacyjek (nowsze chyba wszystkie) mają blokadę przed przypadkowym włączeniem rozrusznika. Aby włączyć rozrusznik trzeba najpierw wyłączyć zapłon. Sytuacja że silnik...
Witam. Mam kilka pytań. Przejrzałem schematy opisujące jak poprawnie przyłączyć emulator do obwodu sygnału z pływaka. Z tego co się orientuję, to pływak zmienia rezystancję w zależności od poziomu benzyny w baku. Rezystancja ta zmienia się w pewnym zakresie w zależności od modelu samochodu np. od kilkudziesięciu do kilkuset omów w skrajnych położeniach...
Masz schemat, opis bezpieczników? Nie wszystkie obwody w samochodzie są cały czas pod napięciem. Według schematu ten bezpiecznik odpowiedzialny jest za rozrusznik czyli logicznie rzecz biorąc samochód powinien być unieruchomiony czyli powinien nieodpalać a rozrusznik kręci i samochód odpala normalnie. A i zapomniałem dodać że wyskakuje komunikat "...
kupujesz 30/40 amperowy przekaznik blokady zapłonu na podstawce i jakiś solidniejszy wyłaczniczek,przecinasz obojętnie jaki sobie wymyslisz obwód i odcinek od strony stacyjki[ten z podawanym napięciem] łaczysz do styku 30 a drugą stronę do styku 87a,jeden ze styków ukrytego przełącznika łączysz do masy a drugi do styku 85,styk 86 łaczysz ze stykiem...
Zkładałem alarm do samochodu, nie podam celowo marki ze wzgledów bezpieczeństwa. I zauważyłem ciekawostkę z odcięciem dodatkowego obwodu. Według instrukcji przekaźnik jest non stop zwarty a rozłącza obwód w chwili gdy alarm podaje masę (przypadek blokady lub alarmu) i z drugiej strony podawany jest +12V z instalacji auta (np. po stacyjce zapłon) Niby...
Witam A mam jeszcze takie pytanie, czy do przewodów służących do gaszenia silników które wychodzą z układu zapłonowego też należy zastosować jakiś element odkłócający?( w postaci np kondensatora przeciwzakłóceniowego czy filtra)? Czy te przewody nie mają żadnego znaczenia?(Zapłon jest typu kosiarkowego nie wymaga zasilania z akumulatora więc odkłócanie...
Owszem, można jako ACC podłączyć 12V z innego obwodu załączanego kluczykiem. Zmieni się wówczas jedynie to, że radio będzie się wyłączało wraz z wyłączeniem zapłonu, a nie po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Faktycznie, na to nie wpadłem. To nie jest dobre rozwiązanie, bo po co mają chodzić nadmuchy, elektrozawory, czy inne podzespoły samochodu, po to,...
to wy nie zrozumieliście sentencji mojej wypowiedzi tłumacze złodziej wsiada do samochodu podnosi maske zdejmuje przewód podciśnieniowy z pompy lub reflektora i nawet nie musi przekręcać ztacyjki aby go odpalić....... :cry: No nie tak do końca :D W instalacji podciśnieniowej zainstalowane są zwężki, aby w przypadku awarii jednego obwodu, ograniczyć...
Polonez Caro 1,6 GLE MR93 z końca roku- nie kręci rozrusznik Problem z zapłonem. Rozrusznik sprawny, ponieważ odpala na krótko po podaniu zasilania na zacisk wzbudzania. Brak napięcia na kablu wzbudzenia po przekręceniu stacyjki. Nie znalazłem schematu i nie wiem co jest po drodze. Proszę o sugestię w tym temacie. Gdzie szukać uszkodzenia? Sprawdź...
Finalnie zrobiłem tak, że podłączyłem się pod obwód zapalniczki poprzez przekaźnik, który jest sterowany zapłonem. Działa świetnie, nic się nie grzeje. Dołożyłem sobie jeszcze gniazdo w bagażniku ale tu było już bez problemu bo wiązka była fabrycznie poprowadzona.
w niektórych autach wymagane jest odkłucenie obwodu ładowania i zapłonu , nie wspomnę o dwusuwach , ale pojazd z klasycznym przerywaczem i zwykłym rozdzielaczem zapłonu kopułką jest w stanie zakłucić pracę uządzeń elektronicznych warto sprawdzić stan mas pojazdu ,oraz kondensatory odkłucające pozdrawiam serdecznie
W maluszku z 1981 fabrycznie awaryjnych nie bylo. Jeśli są, jest to zestaw "od prywaciarza", który się wpina (w zależności od producenta) najczęściej pomiędzy kostkami od przełacznika zespolonego kierunkowskazów i do stałego zasilania - kabel od bezpiecznika, lub kostki pomiędzy złączem stacyjki. Trudno cokolwiek wyrokować na ślepo. Brak pozycyjnych...
Jeszcze raz. Nie ma linku do zestawu, bo to nie jest zestaw. Każda rzecz z innej parafii. Jedna kamera kupiona od Józia, druga od Franka, monitorek od Zenka, a wyłącznik znalazłem w garażu. Widzę, że muszę inaczej zadać pytanie. Zapomnijmy przez chwilę o kamerach i monitorze. Wyobraźmy sobie, że mamy podłączoną żarówkę, pod dowolny obwód w tym samochodzie,...
Przekaźnik podtrzymujący powinien być załączony cały czas i wyłączać się po określonym czasie od wyłączenia zapłonu (stacyjka powinna sterować tylko przekaźnikiem, a obwód stacyjki powinien być przepięty na ten przekaźnik), twoje chińskie urządzenie prawdopodobnie załącza przekaźnik dopiero po wyłączeniu zapłonu (bo tak jest o wiele łatwiej to podłączyć)...
Ja proponował bym blokadę wpiąć w obwód pompy paliwa,która załaczana jest przekażnikiem(chyba niebieski przekażnik w okolocy bezpieczników) ale nie jestem pewien.Łatwo to sprawdzić po jego wyjęciu nie uruchomisz samochodu lub jeżeli będzie na chodzie to zgaśnie.Takie podłączenie pozwala w pełni wykożystac możliwości alarmu(antynapad i antyporwanie).
Przeważnie radio jest wpięte w obwód-zapalniczka,zegar,oświetlenie wnętrza. Odejście do radia jest z zapalniczki.Jeśli Kolega nie chce słuchać radia na postoju z włączonym zapłonem,można + po stacyjce podpiąć do + zasilania. Schemat jest tu http://www.ziomal.itl.pl/motoryzacja/dow...
Wg informacji na innym forum tematycznym tego samochodu poniżej lista kodów nissana: Kody usterek: 11 Obwód czujnika RPM (obrotów na minutę) lub czujnika wału korbowego. 12 Masowy czujnik przepływu powietrza. 13 Obwód czujnika temperatury chłodziwa. 14 Czujnik prędkości pojazdu. 21 Brak sygnału zapłonu. 22 Obwód pompy paliwa. 23 Czujnik położenia przepustnicy...
dj_john -> A przeczytałeś to co napisałem w poście nad twoim na czerwono?? Przeanalizowałem układ z elektroniki 2000. Moje urządzenie będzie w 100% bezpieczne jeśli przerwiemy nim obwód rozrusznika. W momencie gdy auto jest na chodzie nie potrzebujemy rozrusznika. Ewentualna awaria układu nie zakłóci pracy samochodu! (at)neostrada -> wydaje mi się że...
Witam, Nie wypinałem. Tam jest dwie kostki. Jedna z cienkimi przewodami, podejrzewam, że od immobilaisera i druga do której dochodzi dwużyłowy przewód dość gruby w żółtej powłoce izolacyjnej i ta nie wiem do czego jest. Na stacyjkę zapięty jest przełącznik do którego przylutowane są cztery przewody. Dwa najprawdopodobniej do obwodu zapłonu i dwa do...
blokada odcina obwód dopiero po kilku sekundach od odpalenia Do takiego samochodu nie nadaje się za bardzo odcięcie typu : Proxima Zero GHz, która nie posiada stałego zasilania +12V. Trzeba trochę doświadczenia i znajomości tego auta, aby ją zamontować tak, żeby nie pojawiały się błędy.
Pod pokrywą silnika z prawej strony (stojąc przed samochodem) masz czarną skrzynkę plastikową.Otwórz ją i tam masz przekażnik od pompy paliwa,jak nie bedziesz wiedział który to przekażnik to wyjmij po kolei i jak samochód zapali i zaraz zgasnie ,to znaczy że trafiłes.Jeśli robisz odcięcie na zwykłym przełączniku,to wepnij się w obwód cewki przekaznika.A...
Witajcie. Na wstępie chciałem prosić o wyrozumiałość ponieważ jestem poczatkujący. Znalazłem na tej stronie zabezpieczenie do samochodu na dotyk. http://www.elektroda.net/download/dwpl.p... Tzn. dotyka się palcem masy samochodu oraz ukrytego wyjścia z układu i załącza się przekaźnik 12V. Udało mi się zmontować ten układzik...
(...) modułów do Nissana, ale żaden, który znalazłem, nie pasował do Nissan Juke F10 2010. Mam wysoki wyłącznik (są 2 typy). Proszę tylko o jedno: bez polemiki nad wyższością używania ten opcji. https://obrazki.elektroda.pl/4900149200_... https://obrazki.elektroda.pl/5346952000_... Witaj! Rozumiem, że chcesz na stałe wyłączyć...
Od teorii: przekaźnik to sterowany małym prądem wyłącznik duzej mocy. Czyli sterując przekaźnikiem z małęgo układu, który nie wytrzyma dużego obciążenia możesz załączyć właściwie dowolną moc. Zależne jest to od budowy samego przkaźnika: od obciązalności jego styków. W samochodach stosuje się przekaźniki o obciązaslności 10 - 20 A do obwodów świateł,...
Renault Megane II, 1.6, 16V Nie da rady właczyć zapłonu (tak przynajmniej mi się wydaje) . Oczywiście jest na kartę i z przyciskiem START/STOP. Auto nie odpala Jak zapłon niby jest nie włączony (karta nie włożona) to: światła można normalnie włączyć (pozycja,mijania długie), awaryjne chodzą, jest oświetlenie wewnątrz, centralny zamek chodzi, klakson....
Witam wszystkich po przekręceniu zapłonu załącza się wentylator prawy i działa cały czas nawet po odpaleniu samochodu .Podłączyłem komputer Delphi pojawiały się błędy: P1641 błąd z układzie kontroli klimatyzacji/ stały błąd ze sterownika silnika . A te błędy z klimatyzji : 00819 czujnik ciśnienia w klimatyzacji/ zwarcie lub obwód przerwany / stały drugi...
Witam! Chciałbym odciąć w BMW 320 i jakiś obwód uniemożliwiający dalszą jazdę zastanawiam się czego odcięcie jest najlepsze najskuteczniejsze a więc sprawiające duże problemy złodziejowi (pomijając banały jak odcięcie zapłonu) proszę wypowiadać się ogólnie na temat odcięć co jest zdrowe dla samochodu co mu szkodzi... zastanawiam się nad odcięciem czujnika...
Witam, w sprowadzonym z Francji busie odkryłem (a przynajmniej tak mi się wydaje) system zabezpieczenia/lokalizacji samochodu. Składa się on z modułu GSM Ericsson GM12 (o którym można jakieś informacje w sieci znaleźć) i tajemniczego modułu GPS francuskiej firmy Volsatt - tak wnioskuję. Poza tym są dwie anteny (gsm i gps), zasilanie awaryjne w postaci...
Do nie drogich samochodów polecam niedrogie nie zawodne alarmy.Myślę że odpowiednim może być autoalarmy SCORPION lub PROXIMA.Kosztują one ponad 120zł.Do tego radziłbym zamontować odcięcie zapłonu (cewki). Najlepiej niezależne od alarmu.Nie polecam odcięć obwodów realizowanych przez alarm(zwłaszcza z przekaźniczkami wbudowanymi w centralce) są zawodne...
Chyba źle podałeś symbol przekaźnika. Po przyłożeniu miernika ustawionego „na diodę” do cieńszych konektorów pojawia się dziwna wartość 84,2 Bo cewkę przekaźnika sprawdza się ustawiając multimetr na pomiar rezystancji a nie test złącza diody. Po przyłożeniu do grubszych konektorów nic sie nie pojawia. Z pewnością "coś" się pojawia, zapewne...
Pierwszy mistrz świata napisał wyczerpującą informację: ...Posiadam w swoim samochodzie alarm TX320T... bardzo nam przykro z tego powodu, a drugi kolega sympatyczny zabawia się we wróżkę...A tak konkretnie rzecz ujmując, to wystarczy odnaleźć centralkę lub wiązkę alarmu gdzieś pod deską i wyjąć bezpiecznik 5A z gniazda na czerwonym przewodzie, ewentualnie...
Jak w temacie. Błąd w 16 koło kierownicy ,w 02 skrzyni biegów . W 16 błedy 00194 -blokada kluczyka zapłonu usterka w obwodzie elektrycznym. 00883 przełącznik zapłonu i rozrusznika ,usterka w obwodzie elektrycznym Samochód zapala i gasnie .Podejrzewam sterownik silnika blokady kolumny kier. Przerabiał to ktoś może vcds-em ? Wyświetlacz połozenia biegów...
Dwa grube czarne przerywają obwód: zapłonu, pompki paliwa itp. Dwa czarne grube łączysz razem. Centralny zamek dostaje tylko sygnał z centralki. Połączenie razem innych przewodów z centralki może doprowadzić do nieprawidłowej pracy innych układów (kierunki, podświetlenie wnętrza, brak możliwości zamknięcia/ otworzenia samochodu.
Witam, dwa tygodnie temu samochód zrobił się bardzo słaby, po podłączeniu do komputera okazało się, że: 16685Brak zapłonu cylinder 1 brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 17635Obwód wtryskiwacza cylindra 3 - zwarcie do masy brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 17636Obwód wtryskiwacza cylindra 4 - zwarcie...
Osobiście polecam jak największą liczbę obwodów zabezpieczających. Najtrudniejsze dla złodziejaszków jest dobrze umieszczony zawór odcinający dopływ paliwa. Praktycznie możan pojechac samochodem około 500 m i staje. Musi on być dobrze ukryty i wyposażony w sprytny układ załączania. Pozdrawiam M PS. Nie powinno się zapominać o zaworze powrotnym. M
zy jak się chlaśnie np. +15 po stacyjce (u mnie A4B6) to czy ten immo wytrzyma bo przewód jest 4mm2 "Chlaśnij" , włącz w rozcięty obwód amperomierz i zmierz pobór prądu w trakcie jazdy samochodem. czy będzie chciało mu się rozwalać całą skrzynkę z komputerem i szukać odcięcia lub podać lewe zasilanie? ... To zależy od "zapotrzebowania" na dany model...
Moim zdaniem najlepiej założyć kilka takich patentów. W moim byłym samochodzie (sprzedałem, a w obecnym będę się bawić tym w lutym) miałem zrobione tak: 1. Alarm 2. "Immobiliser" z alarmu odcinał obwód zapłonu (przecięte przewody we wiązce i rozdzielone na dwa obwody tak aby nie szły blisko siebie. Immobiliser działał zawsze po rozbrojeniu alarmu oraz...
Myślałem, że napięcie podskakuje tylko, jeśli przerwie się obwód z cewką, a nie gdy się go otwiera. Prawdą jest że przerwanie się spotyka częściej w praktyce (zapłon samochodu benzynowego, ochrona przekaźnika elektronicznie sterowanego) - ALE jest pełna symetria na każdą ZMIANĘ prądu w cewce. Po drugie to nagłe przerwanie obwodu jest takim czynnikiem,...
Odłącz zupełnie duże, białe złącze centralki alarmu. Przewody obwodu blokady (od strony auta) połącz ze sobą. Jeżeli to nie pomoże, wtedy masz 99% że uszkodzenie jest w samochodzie a nie w alarmie. Ten 1% wątpliwości, to dodatkowe odcięcie lub stara, zapomniana przez wszystkich blokada odjazdu lub uszkodzenie wiązki przewodów alarmu biegnącej do miejsca...
Zastanów się najpierw, kto to założy. Podłączenie antynapadu wymaga ingerencji w obwody elektryczne samochodu (wyłączenie zapłonu, pompy benzynowej itp.). Jeżeli chodzi o sposoby uruchamiania i wyłączania, to trzeba szukać w opisach tych urządzeń, np. niedawno instalowałem antynapad, który wyłącza silnik pojazdu, gdy kierowca oddali się od samochodu...
Niestety tutaj ci już nie pomogę - nie znam tego samochodu. Wiem co można a czego nie tylko w Kadecie i Maluchu. Co do komputera to należy podchodzić ostrożnie - w miarę bezpieczne jest odcięcie do rozrusznika ( co od razu si odczuwa), pompa paliwa o ile nie ma LPG, i napiecie do cewki zapłonowej. W starych pojazdach np. typu maluch można było zrobić...
Witam, Wiem, że w tym samochodzie +12v po stacyjce to po prostu zapłon, chciałbym zrobić tak, żeby +12v pojawiało się też po przekręceniu kluczyka tylko raz w prawo, czyli jeszcze przed włączeniem zapłonu. Chce zrobić sobie automatyczne włączanie i wyłączanie radia i zapalniczki, jeśli chodzi o radio to +12v w pozycji zapłonu odpada bo wyłączenie silnika...
Dokładnie jak przedmówca napisał, sprawdź dokąd idą przewody od tej diody, na pewno doprowadzą Cię do centralki alarmowej, która odcięła układ, pompy paliwa, zapłonu, lub immobilejsera, po przewodach od centralki dojdziesz do przeciętego przewodu w fabrycznej wiązce elektrycznej, będzie to obwód który został odcięty przez alarm. Wystarczy go połączyć...
Witam serdecznie Sprawa wygląda dość dziwnie. Posiadam od długiego czasu (kilkanaście lat) Citroena Berlingo I 2.0 Hdi 2001r., na układzie wtryskowym Boscha. Jest to na dzień dzisiejszy tzw. Wół roboczy. Samochód był pożyczony, i podczas tej pożyczki, stało się z nim coś dziwnego. Zrobił się z niego straszny muł. Brat twierdzi że tak się stało po porannym...
brak masy także przerywałby obwód. (...) dziwię się, że producent nie rozwiązał tego w ten sposób. Wszystkie nowe systemy alarmowe z aktualną homologacją muszą być bezpieczne i posiadają odcięcia realizowane na stykach NZ przekaźnika. Nawet jeśli później następuje jego rozłączenie to pojazd i tak się uruchomi Większości nowych samochodów nie zabezpieczysz...
Witam Mam u siebie zamontowane w samochodzie również zamontowane PT-04 firmy Exus i nie mam z nim żadnych problemów. Na przewodzie niebieskim w czasie pracy pro-turbo ma być podawana masa. Przewód niebieski służy do zablokowanie przewodu blokady zapłonu.W alarmie jest przewód odpowiedzialny zazwyczaj za odcięcie zapłonu i ten przewód rozwieramy za pomocą...
czytając ten temat zauważyłem wiele pomysłów , lepszych czy gorszych ale chciałem powiedzieć wszystkim że generalnie nie wolno ! stosować wyłączenia komputera w samochodzie jako zabezpieczenia , każde wyłączenie i załączenie zasilania powoduje tzw."zimny reset" , nawet wymiana akumulatora powinna być przeprowadzona zgodnie z procedurą dla danego modelu...
Przecinasz interesujący cię przewód w instalacji samochodu i do jego końców dołączasz te czarne przewody blokady wychodzące z centrali alarmu. Odcięcie jest zrobione na zwykłym przekaźniku więc nie ma tu żadnych czarów. Sprawdź tylko czy wydajność prądowa styków przekaźnika blokady jest adekwatna do wartości prądu płynącego w rozłączanym obwodzie. Poza...
Odcinasz albo przewód zasilający pompę paliwową, możesz odciąć przewód podający prąd na rozrusznik lub np przewód na którym pojawia sie + 12 po przekręceniu stacyjki w pozycję zapłon i nie znika po odpaleniu samochodu. Co do kolorów to nie wiem musisz szukać z miernikiem. Przecinasz dany przewód i jeden koniec wpinasz w przewód biały a drugi w czerwony.Przekaźnik...
Jeśli chodzi o sam przekaźnik to to nie problem bo można go zawsze zdublować powiedzmy takim na 30A ciągłego obciążenia i będzie to śmigać. Ale Ampio ma immobiliser aktywny czyli rozłącza obwód dopiero po podaniu plusa z zapłonu. I w momencie przekręcenia kluczyka gdy immo jest w trybie blokowania przez mały ułamek sekundy przekaźnik puszcza impuls...
Chodzi mi po głowie obwód funckjonalnie podobny jak logika zapłonu (ignition logic) w Baupunktach. Nie tylko w Blaupunktach, na pewno w jeszcze Grundigach i chyba w Sony. W oryginalnym układzie potrzebne są 2 "zasilania": ACC lub IGN i BAT. Różnica między ACC a IGN jest taka, że IGN znika po wyłączeniu zapłonu a ACC dopiero po wyjęciu kluczyka (czyli...
żadne z tych wynalazków z allegro nie realizuje funkcji gaszenia po otwarciu drzwi,to tylko takie trochę lepsze ukryte wyłaczniki zapłonu,zamiast kombinować kup dobry pstryczek i dla bezpieczeństwa puść przecięty obwód przez przekażnik blokady zapłonu Dodano po 3 a przekażnik dlatego,że ma większą obciążalnośc prądową niż styki małego wyłącznika i nic...
Przede wszystkim pełen szacunek za dokonywanie prostego pomiaru oscyloskopem. Na prawdę jest to przerost formy nad treścią. Pomiar ten można było bardzo prosto przeprowadzić zwykłym miernikiem lub nawet żarówką. Ale poszedłeś na całość... I wiedzę, ze już zaczynasz kombinować. Po co ci jakiś moduł? Nie prościej się przepiąć z obwodem radia na taki,...
Przedstawione przez Was rozwiązania są niegodne marki takiej jak Polski Fiat 126p. :? Poniżej opiszę Wam prosty patent jaki sam obmyśliłem i zastosowałem 12 lat temu w swoim "maluchu". Rozwiązanie oparte jest na dwóch elementach (nie licząc kabli): samochodowym przekażniku 12V, wyłączniku oraz psychologicznym podejściu do tematu kradzieży auta. Wobraźcie...
Oto jak to teraz wygląda. Oddałem do mechanika,nawiasem do autoryzowanego hyundaia.Diagnoza,niesprawna pompa paliwa.Kupiłem,zamontowali,za całość czyli: hi scan i wymianę zapłaciłem 200żł.Wyjechałem zadowolony że wszystko działa bo tak było.Ale to nie koniec. Samochodem pojechałem i po przejechaniu parędziesięciu kilometrów zatrzymałem auto,po powrocie...
cześć! z tymi zabezpieczeniami to wszystko musi być przemyślane dokładnie. ja kiedyś zrobiłem załączanie zasilania zapłonu na przekaźniku i przekaźnik padł, zapłon się wyłączył, wszyscy pojechali ze skrzyżowania a ja zostałem :D mogło być gorzej ... dlatego chyba byłoby najlepiej gdyby przekaźnik rozłączał styki dopiero po podaniu napięcia. wtedy nawet...
Witam. Samochod to Peugeot 307 1.4 HDI przed liftem. Na początku zapalał się bład silnika samochód pracował na trzy cylindry, wkręcał się do 3 tysięcy obrotów. Po diagnozie programem Delphi na interfejsie DS150 wykazał "nieprawidłowe działanie trzeciego cylindra". Wtryski miały kiepskie parametry więc dwa poszły do wymiany na używki ale z pewnego źródła....
Nie znam tego modelu, ale wszystkie centralki podłącza się podobnie. 1. Stacyjka zapłonu w pozycji przekręconej - zapłon (+12V) 5. ? wyłącznik dźwigni hamulca ręcznego ? 14. dodatkowy kanał 1 do sterowania dodatkowym obwodem 15. ? prawdopodobnie sterowanie oświetleniem wnętrza po uzbrojeniu ? 16. dodatkowy kanał 2 do sterowania dodatkowym obwodem 18....
Schemat powinien ci trochę rozjaśnić o co chodzi. Kupujesz przekaźnik rozwierny(taki, który rozłączy styki gdy zasili się jego cewkę), albo idziesz na szrot po przekaźnik np. z poloneza, który ma możliwość przełączania(w w spoczynku zwarta jedna para styków, po podaniu napięcia przełącza się na drugi styk). Bateria to aku. Rezystor jest dobrany tak,...
schemat obwodu zapłonu tester obwodu samochodu przerwanie obwodu
silnik jikov ustawienia skanowania amplituner arcam
mikrokomputer cobra1 uszkodzone wejście ładowania
Wymiana procesora Intel i5-3570 na nowszy model Siemens EQ.6 S500 - Wolne Podgrzewanie Wody