Parowanie tranzystorów znane z tematyki audio to podstawa późniejszej pracy takiej pary w klasie "A". Tutaj sytuacja jest podobna; prąd ma się rozłożyć mniej więcej na pół. Zwiększanie rezystancji w bramce nie poprawi sytuacji to są MOSFET-y nie tranzystory bipolarne. No i jeszcze o jednej sprawie trzeba pamiętać: podróbki, są takie sklepy na Ali z...
Brak kodu silnika troszkę utrudnia ale najprawdopodobniej z pinu 23 sterownika wychodzi przewód do alternatora .Sterownik silnika rejestruje napięcie wyjściowe alternatora i określa warunki ładowania.
To jest BTD2150 : http://www.datasheetarchive.com/dl/Datas...
Aaa, przepraszam, pomyliło mi się z innym wątkiem. Dodano po 1 Ładowarkę można kupić np. taką http://etop24.com/product-pol-13322-YATO... Dostosować ją, czyli dołączyć odpowiednie przewody lub gniazda. Można taką: http://www.bto.pl/B2CProdukt.aspx?id_art... Przystosować ją do Twojego akumulatora,...
Ten nie będzie miał wypełnienia. Potrzebne są 2 diody oddzielające obwód ładowania od obwodu tozładowania kondensatora. Kolega poszuka, schematy są dostępne.
Sprawdź obwód ładowania kondensatorów w obwodzie za mostkiem prostowniczym. A dokładniej dlaczego napięcie z tych kondensatorów maleje.
Ogólnie S poza światłem cofania i ładowaniem akumulatora oraz zasilaniem przyczepy nie ma nic więcej jest tam jeszcze przewód kontrolny i masa obwodu ładowania.
Chociaż tak, jak wspomniał kolega wyżej, jeśli obwód ładowania będzie poprowadzony kablami o stosunkowo małym przekroju i dość dużej długości to sama rezystancja kabli ograniczy prąd ładowania do bezpiecznej wartości. Tak zwane przewody bezpiecznikowe, spala się razem z całym samochodem. Gratulacje pomysłu.
Zdjęcia będę w stanie wrzucić pod koniec następnego tygodnia. Instalacja jest kompletna. Auto jest z 2002 roku. Ja przypuszczałem, że to trochę inaczej działa, ale to co napisaliście jest najbardziej sensowne i pewnie prawdziwe. Sprawdzę to i napisze jak jest, ale dopiero pod koniec przyszłego tygodnia. Dodatkowo udało mi się ustalić od czego jest przewód...
Stara bateria może być już po prostu zużyta. Nowa, jako że to jeden z zamienników, często są wątpliwej jakości i kompatybilności z danym urządzeniem. Trzecia opcja to uszkodzony "obwód ładowania" baterii na płycie głównej, najmniej chyba w tym przypadku prawdopodobna. Najlepszym testem na sprawdzenie gdzie jest problem, było by podstawienie oryginalnej...
tak jak koledzy mowią AKU-ale tez sprawdz styki czy wogóle masz ladowanie,prawidłowe napiecie na AKU podczas ładowania ok 3,4V jesli tak nie jest -sprawdz obwód ładowania
Przypuszczam że sprawdziłeś naciąg paska , proces samowzbudzenia występuje w okolicach 1000 obr/min , z regulatorami różnie bywa a zwłaszcza z podróbkami to jest prawie jak loteria , a ja bym jeszcze sprawdził obwód lampki ładowania zbyt duża rezystancja tego obwodu może powodowac takie objawy , może wystarczy tylko wymiana żarówki i przeczyszczenia...
Znaleźć fazę najmniej obciążoną i nią nowy obwód zasilić. Chociaż ładowanie i tak pewnie będzie się w nocy odbywało, ale lepiej inną porę również przewidzieć. Pamiętaj o RCD.
Czerwony z diodą to obwód ładowania, do świateł jest czarny. Na schemacie, przewód czarny (światła) w ogóle nie jest podłączony do stacyjki ani do akumulatora. Światła działają wtedy tylko przy włączonym silniku. Jest to całkowicie oddzielny obwód.
Najprościej będzie jeśli ustawisz zasilacz na, powiedzmy, 6V i w obwód ładowania włączysz rezystor ograniczający prąd do 200-300mA. Nie wiem jakiej pojemności masz akumulator, ale podane przeze mnie wartości powinny być w miarę bezpieczne..... :) pozdrawiam
JAk masz taką ładowarkę to narysuj w np w eagle schemat, wystarczy jak narysujesz jeden obwód ładowania/ rozładowania bo reszta i tak jest zwielokrotniona. Ja narysowałem schemat lii 500 z tym, że rysowałem ze zdjęć. https://obrazki.elektroda.pl/7460986500_...
Czy sprawdziłeś obwód ładowania w UPS?
Na 90% ma instalację 12/24. Narobi sobie tylko tym dziadostwa. Tam kabel może iść tylko do przełącznika 12/24V. Bo jeśli się nie mylę to "przetwornica" jest w pronarach. Nic nie kombinować, zrobić jam ma być a potem mierzyć i myśleć dalej. Jaki masz rozrusznik? na 12 czy 24 V?
Diagram postępowania przy wyszukiwaniu usterek obwodu ładowania akumulatora dla motocykli japońskich
0,1 pojemności akumulatorka, czyli w tym przypadku prądem nie wiekszym niż 0,4A (400mA). Czas ładowania jest zależny od prądu ładowania i stany technicznego baterii. O ile pamiętam to napięcie to nie może przekroczyć 16,2V. Najlepiej jest przy pierwszym ładowaniu włączyć szeregowo w obwód ładowania amperomierz, ustawiając napięcie, nie przekroczyć progu...
Czyżby akumulator zaczął padać? Przy cyklicznym sprawdzaniu jego stanu, przy zdejmowaniu przez centralę napięcia zasilania z obwodu ładowania, napięcie w obwodach centrali spada na tyle nisko, że zakłóca pracę magistrali. Nie ma sygnalizowanej awarii akumulatora? Nie można również wykluczyć słabych połączeń typu słabo dokręcony przewód. PS. Czy oprócz...
Zaproponowałem układ stykowy bo to najprostszy sposób, wziąłem również pod uwagę znajomość autora postu w tych sprawach. Ostatnio gdzieś się spotkałem, że kontrolka ładowania gasła podczas samego kręcenia ale to było związane z odłączeniem obwodu wzbudzenia podczas kręcenia jak i wszystkiego co się na pokładzie znajdowało. Proponowałbym włączyć miernik...
+Apc=15= +po stacyjce DEM=50= + przy kręceniu rozrusznikiem Tem= lampka kontrolna świec EVKSB= elektrozawór (nie pamiętam, ale chyba zwiększa obroty biegu jałowego, gdy silnik jest zimny) PC= obwód ładowania TCE= czujnik temperatury -Bat= masa
Może teraz ma ktoś jakiś pomysł? Pomysłów może być wiele, ale diagnostyki nic nie zastąpi. 1. Możliwe, że uszkodzony jest obwód ładowania. 2. Możliwe, że uszkodzony jest obwód przełączania źródeł zasilania (zwarcie). 3. Możliwe, że uszkodzony jest kontroler KBC. 4. Możliwe, że uszkodzony jest inny element. I pytanie na koniec: jakie Kolega ma doświadczenie...
Podmień na próbę akumulator oraz sprawdź alternator obwód ładowania. Jakie teraz ma napięcie akumulator bezp dobre?
Trzeba zacząć "naukowo" - czyli od dokumentacji. Poniżej masz opis bezpieczników, z którego wynika, że opisane, wyłączające się urządzenia są na bezpieczniku "I" https://obrazki.elektroda.pl/4801844300_... Daleko nie szukając w tym poście https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Mamy schemat elektryczny z którego wynika,...
Jeśli jest tylko jeden kabel to kontrolka to zwykła żarówka musi wzbudzić alternator. Dziwne to objawy koło pasowe wału i kółko alternatora sprawne równo napędzają?
Kontrolki awarii naprawione. Uszkodzone: - Czujnik obrotów sieczkarni (przerwa). - Do wymiany dwa elementy elektroniczne w uszkodzonym sterowniku kontrolek awarii wytrząsacza - obwód detektora. (samoczynne gaszenie kontrolek na zgaszonym) oficjalnie które nie powiem dla ułatwienia upływność prądowa - Zamienione miejscami dwa duże sterowniki kontrolek...
a jak zachowuje się kontrolka ładowania gdy jest uszkodzony? świeci po włączeniu zapłonu?
Zamontuj kontrolkę ładowania ponieważ ona zamyka obwód wzbudzenia.
Witam Amperomierze wpinasz w szereg tzn. Jeśli chcesz sprawdzić pobór prądu to odłącz plusowy przewód zasilania (główny) i wstaw szeregowo amperomierz.Tak samo z ładowaniem, z tą różnicą ,że wpinasz go w obwód ładowania( przewód ,który wyłazi z prądnicy i śmiga do aku).Pamiętaj jednak aby amperomierze miały odpowiednia zakresy pomiaru bo inacze jak...
Nie mam nic podobnego ale możemy wspólnie przeprowadzić analizę całego obwodu ładowania. Czy w ładowarce jest transformator, jeśli tak to zmierz jakie wychodzi napięcie i jaki maksymalny prąd ładowania, jeśli nie ma transformatora to podaj dokładne dane akumulatora, napięcie już mam to podaj pojemność w Ah i jaki jest czas ładowania przewidziany przez...
poszukaj bezpiecznika, naprawdopodobniej wina lezy po jego stronie
Ogólnie w takim przerzutniku jeden z tranzystorów przewodzi (jest nasycony) a drugi jest w stanie odcięcia. Powiedzmy w układzie z tranzystorami NPN: obwody ładowania kondensatorów: C1: +baterii, lewa dioda LED, R1, C1, złącze B-E tranzystora T2, minus baterii C2: +baterii, prawa dioda LED, R2, C2, złącze B-E tranzystora T1, minus baterii obwody rozładowania...
Prawdopodobnie zwarcie w regulatorze napięcia. Mógł być zbyt maj mocy lub w ogóle do innego układu cewek lub był problem z jego masą i się skopcił. Regulatory z reguły są równoległe więc najgorzej się czują gdy instalacja świateł jest nieobciążona. Wtedy muszą zamienić na ciepło prawie całą moc prądnicy. Jeżeli spalił się również obwód ładowania akumulatora...
Witam. Posiadam ładowarkę Hahnel PowerStation TC Action Model:1000 500.6 i mam z nią problem. Po włożeniu akumulatorków i włożeniu do kontaktu jeden akumulatorek ładuje się normalnie, a drugi nie. Dioda zamiast świecić zaczeła migać, więc poruszałem akumulatorkiem i nic. Zamieniłem miejscami akumulatorki i dalej to samo, ale tylko na jednej stronie,...
Pokaż kawałek schematu obwodu ładowania. Sprawdzałeś przywarcia na dławiku ładowania, mosfet sprawny, dostaje sygnał ładowania z układu ładowania? Pierwszy mosfet na zasilaniu sprawny, nie zwarty?
Hehe ja tez miałem z tym problemy ale to kwestia wprawy :D http://hobby-elektronika.eu/smd.html
Dioda na plusie zabezpieczy, bo przy odwrotnym podłączeniu akumulatora układ sterowania nie dostanie zasilania, i nie włączy przekaźnika; można ją dać i na minusie, ale wtedy uwaga, żeby minus sterowania miał połączenie tylko z tą diodą (oczywiście, jak na plusie, to plus sterowania ma być połączony tylko z diodą). W każdym razie czy na plusie, czy...
Niedawno naprawiałem taki prostownik. Regulacja prądu jest przełącznikami po stronie pierwotnej przez odczepy. Po wtórnej stronie jest prosta elektronika która ma wyłączać obwód ładowania gdy napięcie na akumulatorze osiągnie wymagany poziom i przełancza na prąd podtrzymujący. Wówczas styki przekaźnika są zrównoleglone rezystorem dużej mocy /ten zielony...
ogniwo wtórne - ogniwo elektrochemiczne, które po rozładowaniu nie da się naładować i je wyrzucamy. To akurat raczej jest pierwotne...
Zastosuj to co kolega zasugerował. Nawet z 6V ta LED będzie świeciła tyle że niepełną mocą. Natomiast pomysł z przetwornicą jest dobry tylko że wydajność obwodu ładowania akumulatora jest za mała i po jakimś czasie zostanie rozładowany. Pomysł z przetwornicą jest do wykonania inaczej - trzeba byłoby zastosować w obwodzie oświetlenia taką diodę jak zasugerował...
a kontrolka ładowania na przednim panelu mrugała sobie na pomarańczowo. Kontrolka ładowania powinna świecić się światłem pomarańczowym ciągłym, gdy ładowanie jest w toku, zaś światłem zielonym ciągłym, gdy ładowanie jest zakończone (bateria jest w pełni naładowana). Miganie diody oznacza problem zasilania - ściślej: obwodu ładowania baterii - który...
Kolego, emaero1! Przeanalizuj schemat. W tym wariancie oscylacja jest nieunikniona, ponieważ po osiągnięciu ustawionego napięcia akumulatora przekaźnik odłącza akumulator od źródła ładowania , ale napięcie akumulatora natychmiast spada, i obwód ponownie przechodzi w tryb ładowania , więc powstaje oscylacja. Zamień baterię i źródło ładowania miejscami....
Sprawdź zwarcie do masy na tej linii. Usuń diodę i sprawdź ponownie. Sprawdź do czego służy dana linia i czy przypadkiem nie był zamoczony przez to powstało zwarcie i poszła dioda która zabezpieczyła resztę płyty.
weź tu człowieku zrozum to, to w końcu omija tę baterię, czy prąd przez nią przechodzi? To nie działa tak, jak sobie myślisz. Bateria ma całkowicie osobny obwód ładowania. Obwód ten "ładuje" baterię z (w większości) typowego zasilacza USB 5V. To samo napięcie, poprzez odpowiednie przetwornice, jest przetwarzane na 3,3 V, a nawet mniej dla zasilania...
No dobra. Zatem odłącz alternator od instalacji i zrób prowizorycznie nową, tylko z obwodem ładowania - nie wiem czy się tam tak da zrobić. Wtedy będziesz miał pewność gdzie jest problem w alternatorze i regulatorze czy instalacji.
Po stronie odbiorników to nie bardzo jest po co rysować schemat - w UPS wpiąłem się tylko w kable do akumulatora. Mam jeszcze taką myśl, że obwód ładowania w UPS nie ma mostka graetza tylko może być na jednej diodzie - wówczas na drugim biegunie akumulatora może pojawić się napięcie naprzemienne. Jeśli w drugim UPS będzie ta sama sytuacja to połączenie...
Witam, zorganizuj sobie multimetr i pomierz dokładnie cały obwód ładowania.
Czy nie można by było wykorzystać prądnicy do hamowania a jak mało się hamuje to załącza się sam. Bez części ruchomych po prostu przerywając obwód ładowania bo jak niema obciążenia to prądnica nie stawia oporów ładuje akumulator albo co innego. A klocki tylko w ostateczności
W tej sytuacji pozostaje kupić nowy balancer i jest spora oferta. Ta wydaje się rozsądna: [url=https://storage.googleapis.com/alle... Ale może wystarczyłby 30 A. Niestety nie znalazłem oferty balancera z wyłącznikiem. Ale to chyba drugorzędna sprawa. Nie spotkałem...
Wymontuj zespół bezpiecznika i odkręć od niego przewody.Zakup w każdym sklepie motoryzacyjnym gniazdo bezpiecznika z wyprowadzonymi z niego dwoma przewodami.Po włożeniu w to gniazdo bezpiecznika samochodowego np 16A zamykasz górną część gniazda odpowiednią przystosowaną pokrywką Cena takiej obudowy bezpiecznika to około 5 zł.Na wolnych obrotach gdy...
bo w opisie bms’a jest napisane, że ma on funkcje ładowarki. Producenci i dystrybutorzy tych płytek różne rzeczy piszą. Na zdjęciu tej płytki nie widać niczego co mogłoby być ładowarką albo systemem balansowania. To nie jest żaden BMS , to jest po prostu sprzętowy układ zabezpieczający . bo bym musiał dołożyć do tego wszystkiego osobną wtyczkę,...
Nie jestem pewien na 100%, ale wygląda na to, że dioda LED RGB i przycisk zasilania/resetowania są podłączone do TuyaMCU, podczas gdy zielona dioda LED jest podłączona do obwodu ładowania.
Szukasz problemu tam, gdzie go nie ma. 2 godziny to zupełnie normalny czas ładowania baterii. Pół godziny możesz ładować zmasakrowaną baterię. Typowa bateria składa się załóżmy z 6 ogniw 3.7V o pojemności 2400mAh (co daje 6 x 3.7V x 2.4Ah = 53Wh). Żeby taką baterię naładować w pół godziny zasilacz musiałby dysponować mocą większą niż 100W (zakładając...
Dla Twoich zastosowań ładowarka 12V 1 A będzie wystarczająca, pod warunkiem, ze akumulator nie jest mocno rozładowany. Zakładam, ze obwód ładowania w samochodzie jest sprawny... W przeciwnym wypadku ładowanie takim prądem potrwa dobrych kilkadziesiąt godzin. Ważne jest także aby ładowarka ta nie ładowała akumulatora do napięcia wyższego jak 13.9V bo...
Hi. Nad czym się zastanawiać? Rolą obwodu ładowania central jest doładowywanie akumulatora w pracy ciągłej. Jeżeli na akumulatorze spada napięcie - ulega on rozładowaniu. Doładowywanie prostownikiem czy kupowanie nowego akumulatora to takiej centrali mija się z celem. Uszkodzony jest obwód ładowania akumulatora w centrali. Matrix trzeba przyznać, że...
Zastosuj dla zabezpieczenia obwodu ładowania zabezpieczenie typu S lub bezpiecznik płytkowy samochodowy.W wielu prostownikach fabrycznych właśnie obwód ładowania jest zabezpieczony bezpiecznikiem płytkowym
Braku ładowanie, tzn. tego że kontrolka gasnie. Myslałem, że uszkodozny jest obwód ładowania baterii wbudowany w aparat. Ten felerny kabelek ładował inne urządzenia. Ale sprawdziłem też inne mini USB, jakie mam w swoich zapasach. W jednym przypadku wtyczka nie chciała wejśc go dniazdka , nie próbowałem na siłe aby nie uszkodzić. To kolejny przykład...
Nie bardzo można odłączyć obwód ładowania od akumulatora bo napięcie na cewce poszybuje na kilkadziesiąt wolt. Stabilizatory i przetwornice spowodują ograniczenie prądu ładowania. Nie wiadomo jak się zachowają gdy napięcie zacznie wzrastać po ustaniu obciążenia. Tam jest prostowanie na jednej diodzie oraz tętnienia duże. Najprostszy sposób to posłanie...
Większość niedomagań akumulatorów wynika raczej z usterek w obwodach ładowania oraz z kiepskiej jakości samych akumulatorów. Kiedyś standardem w aucie była prądnica, dająca 10-20A. Potem alternator - 40-50A. W tej chwili byle osobówka niższej klasy, ma alternator 100-120A.
Do bardzo podobnego prostownika dołożyłem regulator XY-L30A , ustawiam napięcie jakie podaje producent akumulatora i nie bawię się w żadne pomiary bo szkoda na to czasu - po naładowaniu następuje rozłączenie obwodu ładowania.
Jeśli układ będzie miał małe straty, to po podaniu napięcia będzie oscylował bardzo długo. https://obrazki.elektroda.pl/4922841800_... Żeby oscylacje zanikły szybko, straty w obwodzie LC muszą być bardzo duże. https://obrazki.elektroda.pl/1008049300_... Cewka nie może ograniczyć prądu stałego, bo dla prądu stałego jest...
Jak "samoprogramowalny" to tylko zobaczysz, jeśli "wybieralny" to wybierzesz i zapiszesz. Jeśli jest wybrany niewłaściwy albo nierozpoznawalny to po około 10min pracy pojawi się na desce błąd obwodu ładowania. Ładowanie oczywiście będzie.
Taka mała moja uwaga - regulacja napięcia na triakach, czy tyrystorach powoduje zmniejszenie napięcia skutecznego przy prądzie przemiennym lub napięcia średniego przy prądzie pulsującym, nie zmieni natomiast napięcia maksymalnego (szczytowego), a do takiej wartości będzie dążyło napięcie ładowanego akumulatora. Jaka to będzie to wartość, łatwo sprawdzić...
Kolego Darom, kiepsko. Czytaj mniei książek, może lepiej jedną na 5 lat ale ze zrozumieniem. Kiepsko, ale się staram! :-) Obiecuję, że wezmę sobie do serca cenne uwagi kolegi Bronka - będę czytał o jedną książkę mniej. ;-) Zresztą z ładowania akumulatorów - kolega Bronek jest niedościgniony. pzdr -DAREK-
Pierwsze, co może zrobić użytkownik, to podłączyć pewną baterię do swojego laptopa i podejrzaną baterię do pewnego laptopa. Będzie widać, czy problem jest w baterii czy w laptopie. Jeżeli akumulatory były rozładowane do napięcia 1,3 V to już straciły dużo pojemności i bateria będzie do wymiany. Do tego przygody z układami zabezpieczającymi, które potrafią...
W obwód ładowania szeregowo podłącz amperomierz
Zmień zasilacz bo to łatwiejsze a potem ewentualnie zostanie Ci obwód ładowania.
Z tego co zauważyłem na złącze baterii na tej płytce ze zdjęcia idzie pełne napięcie zasilania 5 V Nie można wykluczyć uszkodzenia obwodu ładowania, ale też może być sytuacja nieprawidłowego działania przy odłączonym akumulatorze. Na pewno wymaga to sprawdzenia. Do tego zasilacz/"ładowarka" może mieć zbyt małą wydajność do samodzielnego zasilania....
Chodzi o ten układ z opisu patentowego? Bo jeżeli tak to awaria murowana. Przykładowe obliczenie układu z patentu. Układ zasilany jest trójfazowo poprzez prostownik z filtrem LC. Na wyjściu prostownika przyjmujemy napięcie Ud = 540 V. Nagrzewnica posiada następujące parametry : Lo = 50 µH Ro = 0,3 Ω Cr = 5 µF Częstotliwość pracy nagrzewnicy...
Jestem w niezręcznej sytuacji dając "dobre rady" na odległość a równocześnie nie mając możliwości praktycznego sprawdzenia. Znam powyższy wpis z sąsiedniego forum pojazdów elektrycznych. Autor dopuszcza prawdopodobną sytuację, kiedy BMS jednej baterii przerwie obwód, i to na pewno się zdarzy podczas normalnej współpracy. Wystarczy, że podczas jazdy...
Jeśli dobrze pamiętam, przy złączu USB w A7 masz pola kontrolne - sprawdź napięcie na skrajnych. Jeśli pojawi się 5V po podłączeniu zasilacza - problem jest z obwodem ładowania lub z samą baterią. Jeśli się nie pojawi - z zasilaczem, gniazdem, lub też obwodem ładowania (zwarcie).
Ale kręcisz informacjami. Teraz to już nie wiadomo co było, co jest i co chcesz uzyskać... To, ze nie jesteś elektronikiem widać gołym okiem i nie tu tkwi problem. Problemem jest rzetelność przekazywanych informacji. Wszystkie rady opierają się głównie na informacjach od ciebie. Jak przekazane informacje są błędne, to rady też stają się błędne! Ale...
Zapewne przy tym prostowniku trzeba monitorowac stan ładowania aby nie przeładować i nie zepsuć akumulatora? Tak, jeżeli nie jest automatyczny to trzeba kontrolować, ale bez przesady. Pod koniec ładowania prąd przy tych prostownikach jest minimalny. W samochodzie regulator napięcia alternatora daje maksimum tego napięcia przez cały czas, gdy samochód...
przestało działać wspomaganie nie było możliwości uruchomienia pojazdu, gdyż nie nie kręci akumulator padł Usterka alternatora lub innego elementu obwodu ładowania akumulatora.
Opraw jest 48 szt z czego 12 szt. jest awaryjnych zasilane kolejno L1,2,3.Chodzi o to że awaryjne nie wychodzą na tej samej fazie, a obwód ładowania jest osobny na obwodzie jednofazowym.Oprawy załącza stycznik stąd obwód ładowania.
Różnica napięć wynika z tego że są rozdzielone , obwód rozładowania od obwodu ładowania . Może tylko gniazdo ładowania jest przez diodę , ale to stwierdzimy przez analizę PCB z obu stron . W tym przypadku najlepsze i najprostsze jest wykorzystanie do ładowania dedykowanego gniazda . Podstawowy problem to znalezienie odpowiedniego zasilacza prądowego....
Oznaczenia regulatora i wyprowadzenia alternatora wskazują, że alternator jest obco-wzbudny. Potrzebuje więc napięcia 24V po stacyjce na zacisk 15 regulatora. Gdybyś na krótko podał +24V na zacisk 67 alternatora to byś dał wzbudzenie i alternator zacząłby ładować maksymalnym prądem. Natomiast opisywany przez Ciebie woltomierz raczej powinien być amperomierzem...
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
Jeżeli słychać ,,świerkanie" przetwornicy to dobry znak. Jak koledzy wyżej pisali należy sprawdzić obwód ładowania kondensatora jak i jego samego. Ta lampa to produkcja lat 70 lub 80-ych. więc kondensator samoistnie mógł dostać wewnętrznego zwarcia okładzin. Proponuję, na początek sprawdzić czy kondensator nie ma wewnętrznego zwarcia. Czy wiesz jak...
widzisz zabawa polega na tym że jeśli nie ma ładowania, to prąd biegnie przez żarówkę od strony akumulatora i żarówka świeci zamykajać obwód przez alternator czy pradnicę, podczas ładowania żarówka dostaje z 2 strony taki sam potęciał nie świeci.
Niestety w jednostce z którą ja miałem do czynienia brak obwodu ładowania.
Koledzy a samochodzie jest ładowanie stałonapięciowe a nie stałoprądowe jak sugerujecie. Doładowanie o 0,5V akumulatora 90Ah trwa prawie dwa razy dłużej niż 45Ah,ponieważ prąd ładowania zależy od różnicy napięć alternatora i akumulatora oraz oporu obwodu ładowania (alternator+akumulator) Alternator może dać 100A ale akumulator pobierze tyle ile mu prawo...
Piszesz, że tablet się nie ładował więc wymieniono w nim gniazdo. Przed wymianą sprawdzono obwód ładowania ? Samo gniazdo było fizycznie uszkodzone lub też pady były powyrywane ? Jeżeli nie to możliwe, że usterka nie dotyczyła samego gniazda które mogło być sprawne lecz elementu obwodu ładowania (przetwornik?). Równie dobrze w trakcie wymiany mógł zostać...
Nie ma żadnej potrzeby rozłączania biegunów ujemnych.
Nie lekceważyłbym sprawdzenia obwodu ładowania. Sam pomiar napięcia miernikiem DC i wynik ponad 14V nie oznacza, że winien jest wyłącznie akumulator. Dobry elektryk samochodowy, znający zasady oscyloskopowego diagnozowania obwodu ładowania na pewno wyjaśni wątpliwości.
Czy prostownik Hector 1210 ma funkcję automatycznego przerywania obwodu ładowania po pełnym naładowaniu akumulatora?
Podłączyłem amperomierz przez żarówkę. Pokazał prąd 1,2 A, zaświeciła się żarówka i za świeciła się pierwsza diodą. I tak jak by druga chciała. Co to może oznaczać? To, że napięcie wyjściowe tego prostownika jest zbyt niskie aby nim ładować akumulator. Na wyjściu prostownika powinno występować napięcie około 14V. Raczej nie może być 14 V transformator,...
Koledzy to nie tak. Alternator w momencie rozpoczęcia ładowania w wyjściu z gwiazdy zaczyna generować prąd.Dlatego musi być przekażnik ładowania czyli rozwierający a podłączenie następujące; cewka przekaznika 1-masa 2-wyjście z gwiazdy 30-masa 87-kontrolka. Na kontrolkę z drugiej strony zasilanie 15. Pozdr. Dodam że przy przekażniku typowym do ładowania...
Obwód ładowania uszkodzony. Sprawdź doloty powietrza, zanieczyszczenie wewnętrzne chłodnicy powietrza, siłownik hamulca silnikowego, obudowę filtra powietrza, czy nie jest popękana. Wloty powietrza przed filtrem... Różne rzeczy kierowcy potrafią wkładać do wlotu powietrza. Od butów roboczych po butelki z płynem i reklamówki z zapasowymi żarówkami. :)...
Trafiony obwód ładowania - tak wynika
36 ah zupełnie wystarczy.Akumulator służy do rozruchu i zasilania instalacji gdy silnik pojazdu nie pracuje.W ruchu jego rolę przejmuje obwód ładowania,akumulator pełni rolę bufora w tym czasie.Nie bierze udziału w zasilaniu pojazdu.Pomijam kwestię uszkodzonego obwodu ładowania.
Masz przednie światło na 12V a obwód ładowania akumulatora który zasila klakson tylną lampę i stop jest na 6v.
Sprawdź miernikiem czy te akumulatorki nie są czasami rozładowane do zera, bo może tak jest, że aby uaktywnić proces ładowania trzeba aby miały jakąś wartość napięcia aby zamknąć obwód ładowania. Ps. doładuj je trochę z innego źródła.
Światła zasilane są z innego obwodu niż ładowanie akumulatora, więc będą świecić, podłącz naładowany akumulator i sprawdź co się dzieje.
Witam, mam SinusPro 1000W, dokładnie te same objawy. To urządzenie może pracować z priorytetem AC, albo PV - czyli akumulator ładowany z regulatora i paneli. Najczęściej wieczorami wariuje, czyli przełącza się z trybu "normal" w tryb "battery" i z powrotem. Przekaźnik pyka i po powrocie do "normal" włącza się wentylator i próbuje ładować akumulator,...
Otóz kolego w polonezie w zależności od rocznika był albo całkowicie zespolony alternator ( owe 9 diod) albo alternator starszego typu który do poprawnego wzbudzenia potrzebował obwodu z żaróweczką kontrolną ładowania.
Jeśli akumulator jest sprawny i nie ma poboru prądu (oświetlenie) to nawet na wolnych obrotach powinno być ponad 12V. Zapłon CDI jest całkowicie niezależny i nie obciąża akumulatora ani obwodu ładowania.
Akumulatory to 2x6V 165Ah. Nic nie wiem o jego wydajności. Na obudowie jest tylko napisane minus na masę. Nie ma również żadnego symbolu. Obwód ładowania pobrany ze stacyjki następnie żarówka kontrolna obwodu ładowania 12V 2W podłączona do regulatora który jest wbudowany w alternator. Producent alternatora - Indie.
obwód ładowania akumulatora zwarcie obwód ładowania obwód ładowania alternatora
demontaż blaupunkt chrysler instrukcje różnicowy regulator temperatury
budowa wykrywacza metali stacja klimatyzacji
Instrukcja obsługi pralki Bosch Maxx WFL 1600 PDF, programy, kody błędów, instalacja Przepustnica Sprinter 906 OM646 – funkcje, EGR, DPF, objawy usterki