Klocki są nowe? tak. szeszlifuj lekko brzegi klocka tzn element metalowy, tak żeby klocek miał lekki luz na metalowej blaszce. Przesmaruj lekko smarem miedzianym. Sprawdź i wyczyść nasmaruj prowadnice używając smaru do prowadnic np z firmy ate itp. Dodano po 2 hmm, a tłoczki w jakim masz stanie??? nie mają czasem wżerów lub rys?? jeśli tak to wtedy...
A co ma lekko blokujący zacisk do wypadnięcia z drogi
...auto na podnośniku = łożyska nie obciążone. Zakręć kołem ręką na luzie na zgaszonym silniku i zobacz czy obracają się swobodnie i bezgłośnie, co najwyżej może być słychać delikatne ocieranie klocków o tarczę/bęben.
Tu nie jest problemem ustawienie zacisków w jarzmach tylko podgięta tarcza kotwiczna ocierająca o tarczę. Zdarza się najlepszym zwłaszcza przy ciężkich zaciskach.
Mi to wygląda na naklejkę z klocków, napis ALIEN. Na pewno nie jest to część pralki. Trzeba zdjąć dolną rurę odpływową z bębna i wyjąć grzałkę i wyłowić wszystkie klocki z bębna i z tej rury odpływowej z kulką też. Zapach spalenizny pewnie jest od ocierania bębna o klocki.
Ręczny jest w lagunie na hamulcu zasadniczym tylko ze sterowany linkami. Bardzo często przyczyną nie działania ręcznego są zaciski. Szumy zapewne słychać bo blacha klocka ociera o tarcze. Jeśli długo tak jezdziles to raczej klocki do wymiany z tarczami a co za tym idzie to łożyska z tyłu bo są umieszczone w tarczy. Jeśli zaciski skorodowaly lub moczyly...
wszystko masz ok klocki ocierają sie o tarczę ale bez siły jak nie są zatarte lub za ciasne do jarzma ,często tak bywa że ze mocowania sa nieprecyzyjne za duze troszke ,kolem jak podnosisz auto możesz pokrecic bez wydatnej siły jak tak to masz w porzadku wszystko
Nigdy w życiu, zabijesz się tym sposobem. Wyczyścić prowadnice, wymienić uszczelniacze w zacisku i już. żadnych smarów, sprężynek i innego syfu...
szkoda czasu i fatygi. W rozwiązaniu Kowalskiego więcej dały przeróbki hamulców (eliminacja ocierania klocków o tarcze - on pracował na pf125) niż turbinka. Zużycie paliwa bardziej zależy od ciężkiej nogi niż jakichkolwiek wynalazków.
Jeżeli co pewien czas tarcza ociera o klocek to należy sprawdzić czy tarcza nie jest krzywa.
Wymiana przewodów elastycznych może rozwiązać problem, gdyż one potrafią puchnąć w środku od niewymienianego okresowo płynu hamulcowego. Taki spuchnięty przewód się zaciska samoczynnie i płyn nie może się cofać przy ruchu powrotnym pompy i w zacisku nadal jest ciśnienie mimo iż na pedał nikt nie naciska, to powoduje stałe ocieranie klocków. W każdym...
Rozumiem, że pomijasz ocieranie klocków o tarcze. Tydzień temu w swoim Passacie'95 robiłem "obsługę" tarcz i bębnów. Było źle, bo prawy przód nawet mocno blokował - ciężko było obrócić podniesionym kołem, mimo, że siłownik się cofał. Okazało się, że krzywy był sworzeń prowadnicy i on po skręceniu całego zacisku powodował, że zacisk "przestał" pływać....
Witam. Szukam jakiegoś tropu odnośnie mojego problemu. Obciera mi coś w lewym kole przy skrecie w prawo, tylko przy jeździe bez gazu gdy silnik jest naprezony nic nie Obciera. Nieraz nawet przy jeździe na wprost po szybkim puszczeniu gazu słychać tarcie, jest to tarcie pulsacyjne hamowanie nic nie pomaga jedynie po dodaniu gazu obcieranie ustaje. Blacha...
podczas jazdy czułem ze klocki ocierają cały czas o tarcze. Dlaczego tłoczki nie wracają po puszczeniu pedału hamulca? Czy ma znaczenia jak mocno dokręci się zaciska śrubami?
Tak w ogóle, który to rocznik? Pierwsza generacja miała zaciski hamulcowe na klocki montowane dwoma sworzniami, popularne w wielu innych motocyklach. Druga generacja miała zaciski gdzie klocek stroną reakcyjną wchodzi w gniazdo w jarzmie. Taka sama różnica była w CBR600F1 i F2. W przypadku tych drugich zacisków należy zwrócić uwagę na to gniazdo w jarzmie....
Może tłoczki które przenoszą ciśnienie oleju na klocki hamulcowe ciężko chodzą i nie wracają same. Możesz je wyjąć i przeczyścić. Uwaga-wyleje się płyn hamulcowy.
Witam. U nas nie udało się ustalić przyczyny blokowania. Auta nie ma już od paru ładnych lat. Jeszcze w innej Scani miałem kiedyś taką sytuację, że tłoczki nie były równo wyregulowane i niby po zahamowaniu odbijały klocki, ale jednak leciutko klocek ocierał o tarczę i paliło.
Witam, Po wymianie tarcz i klocków we wszystkich kołach mam problem. Rano, gdy ruszałem, słyszę tarcie, więc dzisiaj postanowiłem sprawdzić wszystkie koła przed wyjazdem. W prawym tylnym kole klocek ociera w jednym miejscu podczas swobodnego kręcenia kołem. Czy może być tarcza "grubsza" w tym miejscu i to się dotrze? Czy raczej piasta albo tarcza jest...
A tutaj Was zaskoczę, wstepnie mają się pojawić woofery ze stajni Infinity, jednak z serii już niedostepnej, pochodzącej ze starszych lat, taka propozycja padła po wykluczeniu przeze mnie wooferów F1 ze względu na zbyt ciepłe i jałowe granie jak na mój gust. Lecz jak znam życie to i tak wcale nie jest pewniak, gdyż chcę poświęcić kilka godzina na odsłuchy...
dwa pytania:) zaciski nie trzymają, auto toczy sie swobodnie? kiedy był wymieniany CAŁY płyn hamulcowy w układzie? Dodano po 1 99% to płyn połączony z wilgocią, stracił właściwości auto toczy się swobodnie, nic nie ocierają klocki o tarczę. płyn wymieniany 3 krotnie i na bank odpowietrzony układ ,ponieważ wcześniej miałem kiepskie hamowanie a teraz...
Zacisk powinien poruszać się lekko na swoich prowadnicach jeśli tego nie robi zacisk nie działa prawidłowo i klocek ociera się o tarcze i nagrzewa.
Nie, klocek ma przyleić się do tłoka i jarzma zacisku, ma to zapobiegać ocieraniu, piszczeniu hamulców
Może klocek wewnętrzny ociera o rant na tarczy, osłona tarczy hamulcowej jest blisko i ociera o tarcze, lożysko koła, może przegub
Problem może dotyczyć tarcia. Coś jak głaskanie kota. Słyszałem teorię o tarciu suchego powietrza o karoserię w czasie jazdy. My też się ocieramy kierując. A te klocki... hm...też trą. Może wszystkiego po trochu. A swoją drogą - temat - rzeka się zaczął...
nie do końca gdyż klocki dalej ocierają o tarcze. \ Klocek zawsze jest w kontakcie z tarczą, chyba, że tarcza ma bicie, to wtedy go odrzuci. A jak sadzisz, że nie, to poszukaj czy w zacisku przednim jest samoregulator. Tak to jest, jak lamer bierze się za naprawę układu hamulcowego.
Celem usunięcia przyczyny został wymieniony i wstawiony : - nowy zacisk - nowa tarcza - nowe klocki. Koło jednak grzeje się dalej podczas upałów... Co może być przyczyną? W pewnych samochodach, problemem bywały spuchnięte od wewnątrz elastyczne przewody hamulcowe, które blokowały odpływ płynu hamulcowego po zdjęciu nogi z pedału hamulca, przez co klocki,...
Rozebrałem tylnie bębny i zrozumiałem dlaczego nie działa mi abs. Punto II ma impulsator wykonany w postaci gumowego, magnetycznego pierścienia. Jego uszkodzenie mechaniczne jest bardzo łatwe. Mam zacięty samoregulator luzu szczęk, nieorginalne szczęki hamulcowe ocierające o piastę dźwignią od hamulca ręcznego i sprężyną linki oraz przetaczane bębny....
zbieznosc do ustawienia,ale najpierw sprawdz cisnienie(jak mowil kolega wyzej),byc moze lozysko tylnego kola jest przytarte i stawia opor toczenia kola,lub hamulec (klocek ociera o tarcze-zapieczony tloczek w zacisku i nie odbija).sprawdz najpier jak kolo sie obraca(podnies go na lewarku i zakrec kolem).jesli nie to wtedy na ustawienie zbieznosci
Różnica ET może tobie dać znać przez ocieranie lub wręcz blokowanie przez zaciski hamulcowe dla nowych klocków. Skręt raczej nie sprawi problemów.
"Bicie" kół po nagrzaniu a właściwie przejechaniu (nagrzaniu się tarcz hamulcowych) to normalny efekt zużycia tarcz hamulcowych. Grzanie na postoju nie wywołuje tego efektu oczywiście. Powodem może być też zapieczony klocek który cały czas ociera i nadmiernie nagrzewa u Ciebie jedną tarczę.
miałem podobny problem, tylko w Toyocie Avensis, były pogięte prowadnice zacisku i działo się tak samo jak u Ciebie, po wymianie prowadnic było ok, możesz spróbować zamienić prowadnice miejscami, prostowanie nie przyniesie porządanego skutku, zacisk musi się swobodnie poruszać na prowadnicach, inaczej klocki będą ocierać cały czas o tarczę
Jak dla mnie to szczęka trze bokiem o bęben,albo bęben o blachę. Czy ten pojazd jest wyposaony w hamulce bębnowe, czy są tam hamulce tarczowe. Jeżeli tarczowe(!), to wszelkie uwagi do "bębnów" nie dotyczą tego tematu. Poniżej Y/T video z podejścia do obsługo hamulców referowanego wyżej pojazdu,,,, https://www.youtube.com/watch?v=al5_SDz6... Mając w...
Tak "na już", to chyba najprościej zdjąć skrzydło i użyć papieru ściernego na klocku, żeby zdjąć nieco w miejscach, gdzie ociera. Godzina ręcznej roboty i będziesz mieć zrobione. A zupełnie na szybko, to po zdjęciu posmarować dół skrzydła drzwiowego SUCHYM mydłem. Masz gwarancję, że skrzypieć przestanie ;-)
Ręczny trzyma bardzo dobrze. Ciśnienie na kolektorze ssącym ma stałą wartość -0,65 bara. Odtłuściłem dzisiaj tarcze kontaktem u, chociaż weług mnie nie były zatłuszcone i niestety bez polepszenia. Tarcze są lekko pofalowane, a klocki ocierają lekko o nie i równomiernie na całym obrocie. Uważam, że tarcze są proste, chociaż są już pordzewiałe na brzegach...
A patrzyłeś na tarcze i klocki oraz tarcze kotwiczne? Nie ociera coś? Pokonywany łuk w lewo i hałas z lewej i adekwatnie w drugą stronę? Przy tym typie 4x4 pokonywanie nawet niewielkiego łuku, koła zewnętrzne z racji pokonywania dłuższej drogi zostają przyhamowywane. Może to te dźwięki? Pozdrawiam.
Odkręć te kilka śrubek, sprawdź wizualnie i na "ucho" co się dzieje z napędem. Moim zdaniem może to być koniec sprzęgła, bo pewnie dajesz popalić skuterkowi (nie na darmo zmieniłeś pojemność silnika). Jak postawisz skuter na stopkach, to też możesz poczynić pewne badania np. sprawdzić, czy nie ocierają szczęki hamulcowe, bądź zużyte klocki hamulcowe...
Witam! Potrzebuję pomocy, wymieniłem tarcze i klocki z przodu, po pewnym czasie zauważyłem iż przy ruszaniu po puszczeniu hamulca w jednym z kół nie odbiją klocki słychać było tarcie - ocieranie się. Rozebrałem cały układ, wymieniłem gumki uszczelniające tłoczki, gumki na których poruszają się trzpienie jarzma, przewody elastyczne i płyn hamulcowy +...
mogą być to hamulce. a raczej klocki hamulcowe. maja one taki blaszki, które informują ze klocek się już kończy i wtedy ociera o tarcze.
Jeśli opony dobre to najczęściej winne są tarcze hamulcowe. Wentylowane tarcze hamulcowe po mocnym hamowaniu np. przy zjeździe z góry i wjechaniu do kałuży wody ulegają powolnemu pękaniu na żebrach. Po pewnym czasie tarcza się rozwarstwia ,Staje się w jednym miejscu minimalnie grubsza i ociera przy każdym obrocie koła o klocki - stąd te drgania. Po...
Witam od paru dni przy mocniejszym hamowaniu słyszę tarcie w tylnym prawym kole. Jeśli hamuje spokojnie bez mocniejszego wciskania pedału hamulca nic nie słychać. W czym może być problem ? Rok temu wymieniałem tarcze i klocki.
Klocki nie mają prawa ocierać o tarcze podczas gdy hamulec zasadniczy i postojowy nie jest aktywny. W innym razie należy zdemontować zacisk oraz jarzmo, sprawdzić komponenty w razie potrzeby naprawić, tak aby zapewnić poprawną prace aparatu hamulcowego. Jeżeli koło wcześniej się grzało, wskazuje to na nie prawidłową prace w\w aparatów hamulcowych. W...
Witam, w moim Clio II ph 2 2001 benzyna 75 KM, 55 kW podczas jazdy na wprost coś piszczy, jakby ociera z przodu po lewej strony. Taki odgłos gumowy. Przy skręcaniu też to słychać. Natomiast przy prędkości ponad 30 km/h odgłos ginie. Do tego czasu przyspiesza częstotliwość odgłosu i z większą prędkością ustaje. Odgłos taki jakbym ocierał gumę o swoje...
Sprawdź czy zbyt nie narósł brzeg tarczy. W matizach często się zdarza że rant tarczy zwiększa wymiar w wyniku korozji i zaczyna ocierać się o blaszki prowadnic klocków. Rant wystarczy obić małym młotkiem. A co do łożysk to w matizie jest to tragedia gdyż są dwa stożkowe łożyska a między nimi tuleja dystansowa. Daewoo w wyniku swojego niechlujstwa produkowała...
Prawie jak z archiwum X. Strasznie mnie zmyliło to że na drugi dzień masz to samo. hmm. Bicie kierownicy przy 80km/h to może przyczyna luźno osadzonego klocka hamulcowego który pomimo tego że nie hamujesz, układa się jednym końcem tak że część jego okładziny ociera o tarczę i stąd może być to małe bicie, chociaż to bardzo dziwne że aż w kilku samochodach...
Poszukaj używki, i załóż. Już tych nowych zacisków się nawymieniałem. Ostatnio - klient założył nowe zaciski tylne do VW Bora, zrobił może 200 kilometrów i zacisk stanął. Efekt taki, że klocki zjadło wraz z tarczą.
Witam !!! Mam problem w Seacie Alhambra 1,9TDI (2001), w momencie wciśnięcia sprzęgła przed zmianą biegu np. z drugiego na trzeci, z trzeciego na czwarty, pojawia się dźwięk (jest zbliżony do tego jaki pojawia się kiedy hamujemy na wytartych klockach - jakby jakiś metal ocierał o inny metal), przy czym po ok. 1-2s jego głośność zanika, natomiast w momencie...
Podnieś samochód na zwykłym lewarku (każde koło pokolei). Poruszaj w pionie i poziomie i zakręć - będzie luz, lub będzie chuczeć znaczy, że łożysko. Klocki wydają inny ogłos, nawet niesłysząc wcześniej zauważysz czy coś ociera, czy "wyje"
Witam, Zmagam się z następującym problemem: Pisk / huczenie / w okolicach koła tylnego prawego w Golfie IV rocznik 2000; 1,9tdi. Hałas jest tak dokuczliwy ze czasem nie mozna wytrzymać. Pojawia sie w nastepujacej sytuacji: -spokojna jazda na 4/5/6 biegu w okolicach 60-90 km/h - przy jezdzie w wyzszych predkosciac / po autostradzie hałasu nie ma - przy...
Kolo tez juz podnosilem i wszystko jest w porzadku. Napewno to nie jest lozysko, a klocki tez nie bo to "skrzypienie" wystepuje tez na dolach jak auto porusza sie bez hamowania. PS. To nie jest pisk (jak klocki piszcza) tylko skrzypienie, np. jak drzewo sie ociera o drzewo w lesie.
Zdecydowanie trzeba powoli się przygotowywać do wymiany klocków hamulcowych na nowe. Jest to tylko informacja więc można bez obaw jeździć do czasu odgłosów ocierania blachy o blachę :D
Nawet wylut w celu pomiaru to błąd. Niepotrzebne podgrzewanie elementu i druku. Wystarczy generator sygnałowy i oscyloskop by sprawdzić wzmacniacz bez otwierania go. No dobrze, jeszcze odpowiednie rezystory. Wtedy można ocenić czy potrzebna jest jakakolwiek ingerencja czy nie. Moje doświadczenie z elektroniką jest tylko na poziome, powiedzmy "zaawansowany...
Witam podczas hamowania slychac tarcie chrobotanie po kilku minutach jazdy zapala sie kontrolka abs i wyskakuje ABS fault poczym chrobotanie ocieranie znika po kolejnych kilku minutach zapala sie czerwona kontrolka hamulców i mruga kontrolka stop samochod hamuje normalnie wymieniłem klocki byly zużyte jednak nic to nie dalo. Co moze byc przyczyna?
witam wiem że zdjęcia słabej jakości ale prosiłbym o ocenę czy moje hamulce zostały zużyte? czy tylko klocki czy też tarcze nadają się do wymiany? przy niskich prędkościach i hamowaniu słyszę dzwięk jakby ocierał metal o metal, czytałem że prawdopodobnie skończyły mi się hamulce, odkręciłem koło i klocek ma długość 0,5cm poprzednio wymieniałem przy...
Dzień Dobry wszystkim. Od niedawna występuje problem z moim samochodem opel astra H. Po przejechaniu 5 km słychać piski jakby coś się ocierało w kole. Po przejechaniu większej ilości kilometrów czuć smród spalenizny spod przedniego lewego koła. klocki hamulcowe są już do wymiany, jednak z tego co słyszałem gdy się zetrą powinny piszczeć przy hamowaniu...
Witam po długiej przerwie Większe spalanie to wina tylnych hamulców, a konkretnie jarzma, które można kupić oddzielnie. U mnie się wyrobiły i klocki nie wracały na swoje miejsce lub dzwoniły, zwłaszcza przy większych prędkościach. Efekt: ciągle nieznacznie ocierały o tarcze. Przy małych prędkościach jest to praktycznie niewidoczne, dopiero ponad 120...
Mówisz o tym na klockach bieżnika? Wnioskuję, ze to opona mało używana od kogoś dla ciebie. Jeżeli tak , to mogło coś w czasie jazdy o nią krótko ocierać. Nie jest to rowek, więc np. Stłuczka, blacha/ plastik/ element zawieszenia orzylgnął do opony, a auto jeszcze ze 2 m się przetoczyło. Założyć, jak się da wyważyć to jeździć.
Witam, Mam pewien problem, po wymianie kompletu zawieszenia przedniego (kpl wahaczy, drążki, końcówki drążków, łączniki stabilizatora) pojawiło się ocieranie w prawym kole. Najbardziej jest to słyszalne podczas skręcania w prawo. Choć nie zawsze to słychać. Dźwięk jaki to wydaje jest mniej więcej zgodne z obrotem koła. Początkowo myślałem, że to wydają...
Najlepiej by było by kolega wybrał się do dobrego sklepu motoryzacyjnego w swoim mieście ponieważ prawdopodobnie sprzedawca zgodzi na to by wydać koledze do przymiarki dystans 5mm i 10 mm i dedykowane śruby kulowe, które muszą być do felg stalowych. Możliwe, że już dystans 5mm rozwiąże problem a jeśli nie to przymiarka 10mm. Te cieńsze dystanse posiadają...
Witam mam problem z autem otóż slysze w prawym przednim kole skrzypienie a moze jakby piszczenie (ocieranie). Dodam ze jest ono cykliczne w pewnym ulozeniu kola. W aucoe wymieniane byly przeguby zewnetrzne i wewnetrzne, klocki, amortyzatory, wahacze. Problem jest w tym ze po wymianie lozyska bylo ok na jakies 50km. Czasami slychac te piszczenie od poczatku...
Witam serdecznie. Mam dość popularny problem z hamulcami. Po wyjechaniu w miasto bądź trasę po kilku/kilkunastu kopnięciach w pedał hamulca następuje silne ocieranie się klocków o tarczę. Po wrzuceniu na luz, koła przednie obracają się z wielkimi oporami. Problem nasila się wraz ze wzrostem temperatury na zewnątrz. Ostatnio, po powrocie z kilkuminutowej...
Prowadnice w zacisku hamulcowym na których "pracują" (przesuwają się) klocki hamulcowe smaruje się smarem miedziowym (może być w sprayu, ale znacznie lepiej sprawdzi się smar z tubki lub innego pojemnika gdyż jest znacznie bardziej gęsty i można go swobodniej aplikować). Smar miedziowy nie wpływa negatywnie na jakość hamowania. Inne smary niż miedziowy...
Witam. Mam problem z samochodem jak w temacie, gdyż od momentu jak uderzyłem przednim prawym kołem o krawężnik mam dziwne objawy. Huczy i wydaje dźwięki, jakby o coś nierównomiernie ocierało. Myślałem na początku że skrzywiłem felgę, lecz to nie to. Wymieniłem na letnie opony z alufelgami, lecz problem się powtarzał. Klocki nie blokują tarczy, wstawiłem...
Dzięki JayRo -zawsze mogę liczyć na twoją pomoc. Czujnik na pinie nr. 22 złącza T36 widocznego na schemacie. 1 - zacisk zapłonu 15 2 - zacisk zasilania 30 3 - nieprzypisane 4 - światła przeciwmgielne 5 - płyn hamulcowy 6 - hamulec postojowy 7 - Transponder 1 8 - Transponder 2 9 - Napęd sieciowy CAN 10 - Niski poziom CAN jazdy 11 - MOŻNA jechać wysoko...
Czas na podsumowanie roczne. Obawiałem się trochę, jaka będzie kondycja baterii. Aby w miarę dokładnie się o tym przekonać zakupiłem oprogramowanie LeafSPY, które potrafi to i owo. Pierwszy zrzut to zaraz kiedy ów program nabyłem - 7 luty. https://obrazki.elektroda.pl/1803350200_... Jak widać stan baterii SOH to ponad 90%. Każdy słupek...
Koledzy...na wstepie chce wyjasnic raz na zawsze. Czujnik zuzycia klockow hamulcowych wlacza swiatelko ostrzegawcze gdy obwod jest otwarty. najlepsz i najprostrza diagnostyka to polaczyc dwa styki wtyczki dochodzacej do klockow...oczywiscie po stronie auta, potem wlaczyc i wylaczych zaplon i muuuuuuusi zgasnac. No tu się nie zgodzę, miałem Mazda6 2003...
Linka to małe prawdopodobieństwo. Zacisk się blokuje i klocki nieustannie trą o tarczę, problem będzie narastał z każdym przejechanym km bo od tarcia wszystko się rozgrzewa i jeszcze bardziej ociera. Jak postoisz i się schłodzi znów będzie mniej ocierało, ale niestety bez rozebrania, przeczyszczenia i nasmarowania się nie obędzie. Problem jest znany...
klocki przod klocki hamulcowe passat klocki
poziom sygnał pioneer bezpiecznik octavia schemat silnik stycznik gwiazda trójkąt
Nissan Qashqai 2.0 2007 - Zwarcie na rozruszniku i problemy z odpalaniem Przepięcie na cewce rozrusznika Nissan Qashqai 2.0 2007 - przyczyny i diagnostyka