Sprawdź zasilanie czujnika to raz,a dwa przewody .Bo np korozja kabla czy złącza może być przyczyną. A trzy jak temp widzi tester.
Od stania są wżery i korozja.
Samochód był od nowości garażowany i z tego co już przeglądałem nigdzie nie widać korozji...
Chyba kolega ostatnimi czasy nie w temacie blacharki. A dwa progi do golfa 6 zawołali mi 4 tysie . Chyba że to ma być tylko na sztukę zrobione . Progi tam są już nie do uratowania , nie ma co nawet stukać kluczem czy młotkiem jak na oko widać że w środku jedna wielka korozją .
A mnie to wygląda jak by stało pod chmurą, z otwartą maską bez głowicy. Skąd korozja i to na wszystkich garach? Czy płyn by się dostawał na wszystkie cylindry? Czy dobry płyn by spowodował taka korozję ? Wątpię.
Powodem problemu była uszkodzona przez korozję wiązka.
Smaruje się przy wkręcaniu śrubę anaerobowym klejem do połączeń rozłącznych i problemu potem nie ma. Klej nie dość że zabezpiecza śrubę przed odkręceniem, to chroni gwint przed korozją. Ceramiczne wynalazki są do sondy lambda, śrub kolektora czy świec żarowych.
Moja Octavia jeżdzi od początku 2000r (luty), to już prawie 13 lat, 210 tys. przebiegu, nigdzie nie widać nawet początków korozji. Nauczony doświadczeniem z innymi samochodami, stale to sprawdzam, jak na razie tylko chwalić.
Zalezy gdzie wejdzie. Jesli myjka wcisniesz wode pod jakies gumowe uszczelki na kablach to i przez miesiac bedzie mokre, a jak dodawales srodki czyszczace to masz przy okazji korozje stykow.
komputer pokazał błąd 18009 przekaźnik dla zasilania napięciem +30V nieodpowiedni sygnal Taki opis błędu nie istnieje możesz być pewien. Albo przekaźnik który założyłeś jest wadliwy, albo korozja w skrzynce lub zgnita wiązka . Nic innego nie wymyślisz.
Masz korozję ale na stykach żarówka -oprawka-lampa. Zakładając że żarówki ok.
Któryś z czujników może tracić sygnał z powodu luzu na łożysku albo korozji na nadajniku były takie przypadki
Nie ważne jakiej firmy, sposób naprawy nie różni się znacząco. W golfach, skodach czy innych seatach w ośmiu przypadkach na dziesięć, wymiana klocków tylnych.kończy się tzw. regeneracją któregoś zacisku, lub nawet obydwu. Dodatkowo w zaciskach aluminiowych często odpowietrznik chce wykręcić się z gwintem i korozja ogólnie robi większe spustoszenie.
Mam Octavię kombi z silnikiem 2.0 (AQY) od początku 2000r, a więc to już prawie 13 lat, aktualny przebieg 210000 km. Żadnych kłopotów z silnikiem i z całym samochodem. Oczywiście wymiany elementów zużywających się, a więc trzeci komplet opon, dwa razy klocki hamulcowe przód/tył, raz tarcze hamulcowe przód/tył, po trzynastu latach wymiana baterii w pilocie,...
Sprawdź dokładnie wiązkę wychodzącą z modułu zamontowanego w drzwiach kierowcy. Szukaj przetartych lub zaśniedziałych przewodów albo korozji w samym module.
Najprawdopodobniej problem znaleziony. Ostatnie miejsce, które sprawdziłem, to moduł od silniczka szyby i bingo, dużo korozji i ledwo trzymające piny do płytki. https://obrazki.elektroda.pl/8248205500_...
To źle się wydaje. Zamki zwyczajnie stanęły na skutek korozji, ew. lodu. Trzeba napuścić ciepłego WD40 i próbować.
Skoro pojawiają się błędy od świec to albo są uszkodzone albo korozja styków i to może być przyczyną szarpnięcia (któraś słabo grzeje i ten cylinder później "załapuje").
Z mosiądzu było mu po prostu łatwiej wykonać. A teraz poczytaj o korozji elektrochemicznej na styku miedź-aluminium.
Ja miałem dwa peugeoty 307 i złego słowa bym na te auta nie powiedział a jestem fanem audi , są dobre trwałe wygodne i odporne na korozję co chyba najważniejsze przynajmniej dla mnie , warto kupić .
Problem z masą pewnie. Sprawdź wszystkie miejsca gdzie elektryka i elektronika ma mieć zwarcie do masy, tam gdzie są przykręcone kable do karoserii. Może jakiś kabel przegnił albo korozja między śrubą trzymającą kabel masowy a blachą auta.
Człowieku 407 do tej skody to przepaść pod każdym względem a na pewno pod względem rudej - 40 lat a jak dziecko we mgle bo mu tata opowiada ,że handlarze to zło .... brak komentarza. Nie dawno sam sprzedawałem 308 za niecałe 10 tyś. i takich bajkopisarzy było tyle ,że teraz by sprzedać auto to trzeba z całym tabunem oszołomów namęczyć bo za 1,5 pensji...
Passat B5 FL to nie jest zły wybór ale będzie ciężko ci znaleźć ładny i nie zajechany egzemplarz który nie ma 400-500tyś km. No i te wielowahaczowe zawieszenie - mało trwałe i dość drogie. Pomyśl naprawdę nad Skodą Octavia 2 przed liftem 1.9 TDI najlepiej przed 2007 rokiem - brak problemów z panewkami. Z korozją nie miały też większych problemów.
Jeśli założyciel tematu nie chce audi 80 to nie wiem naprawdę co może być lepszego pod względem odporności na korozję.
To może Mercedes W202 czyli C-klasa model c220 CDI ma świetny i trwały silnik. Gratis korozja, zapomniałeś dodać. Octavia ma obłędnie ciasne wnętrze i z reprezentacyjnością nie ma wiele wspólnego. Bagażnik duży i na tym kończą się jak dla mnie atuty modelu. Przez miłośników marki, ale nie tylko, polecana jest Toyota Avensis - kwestie estetyczne zostawiamy,...
Dysponując 15000zł można już z powodzeniem kupić Octavię 1,6, a napewno nie będziesz żałować. To już jest trochę inna klasa, poprostu bez porównania z silniczkami 1,2 czy nawet 1,4 a zużycie paliwa praktycznie takie samo. Octavia to bardzo trwały i funkcjonalny samochód, korozja nie istnieje, zawieszenie też jest trwałe, bo proste, tylko nie trzeba...
Problem z czujnikiem G31 na intercoolerze Przyczynami moga być Uszkodzony sam cujnik Korozja w miejscu styku przewodu masowego Uszkodzone okablowanie przed lub za czujnikiem Poza ww. sprawdź okablowanie czujnika temperatury powietrza w dolocie G42. przepływka
Dokładnie tak. Teraz mierze na złączu sterownika. Najciekawsze jest to że napięcie siada skokowo. Odpalam wszystko jest ok jak pochodzi z 10 min pyk i napięcie siada do miliwoltów. Jak odepnę wtyczkę przepustnicy wraca do 4,98V co ciekawe jak pisałem wcześniej siada również (tak przypuszczam ) napięcie zasilania pedału przyspieszenia bo pojawia się...
Zależy z jakim silnikiem. Ogólnie auto fajne i dość odporne na korozję, z częściami tez nie ma tragedii. Nie polecam małych silniczków 1.4 - 1.6 75KM, nie ma czym jechać.
Podobnie jest i w VW i AUDI. Elementy ruchome zamka są wykonane z "szajsmetalu" - i dopada korozja (naloty jakby z wapna). Miałem to w swojej A6 , walczyłem długi czas - w końcu potraktowałem to jakimś smarem w sprayu (chyba Wurth - mogę podać później - jaki). Teraz corocznie przed nadejściem mrozów (smar jest do - 70°) traktuję przez otwory technologiczne....
W Astrze, począwszy od modelu G prawa noga kierowcy opiera się o tunel środkowy, mnie osobiście to bardzo denerwuje. Nad głową masz sporo miejsca, kierowca i pasażer są dostatecznie daleko od siebie, jednak szeroki tunel środkowy i masywne drzwi sprawiają, że wokół kierowcy i pasażera jest mało przestrzeni. Moje subiektywne odczucie jest takie, że w...
Tak ma być. Avu czyli próba vag przejścia na wyższą normę czystości spalin. Najlepiej stosować płyn g13 lub taki bezwodny wrzący w temperaturze powyżej 120st. Nie . NIe ma tak być. Start wentylatora na pierwszym biegu to 105 do max 110 stopni. Sam osobiście montowałem nowy oryginał (obodowa z termostatem) i wentylator pierwszy raz włączył się przy...
To mało szkodliwa choroba , autek z tej grupy . Piszczą szczeki hamulcowe tył , z powodu korozji lub przetarcia się warstwy farby ochronnej na kołnierzach w punkcie styku z szczękami hamulcowymi . Czym Ty tam pryskałeś Kolego , na te sprężyny i gumy ?
Mam taki sam problem w golfie IV. Wycieka mi olej z maglownicy. Zdecydowałem się na regenerację w łodzi. Mają zeszlifować korozję, która w środku powstała i wstawić ponadwymiarowe uszczelniacze. Za 900zł kupisz co najwyżej chińską podróbę więc myślę że lepiej zregenerować starą lub kupić w dobrym stanie używaną.
Ogólnie nic nie strzelało, przy hamowaniu też ok. Reflektory dają światło, od razu było widać że świecą. Odpaliło na kluczyk, akumulator varty, bieżące naprawy robione u znajomego mechanika. Właściciel jest pewny auta, ma je 7 lat, mogę je sprawdzić u kogo chce. Olej niedawno wymieniany, progi po uderzaniach wydają dźwięk metalu, są ok, gdzieś tylko...
popsuł mi się silniczek podnoszenia szyb w tylnych prawych drzwiach w skodzie octavi 1 2.0 b/g 2001r kombi. "Silniczek" to potoczna nazwa, zespół składa się z silniczka, przekładni i sterownika elektronicznego. Wszystko jest zintegrowane w jedną całość, ale można łatwo rozebrać i sprawdzić sam silniczek czy obraca się bo mogą być np. uszkodzone szczotki....
Witam ponownie, jestem po czyszczeniu geometrii turbiny, spec sprawdził zaworki wsyzstko ok. Jak wspomniałem n75 jest nowy. Gruszka jest jak nowa działa, nie ma korozji, nowa jak z pudełka. Mimo tego dalej np. na 5 biegu przy wysokich obrotach silnik łapie notlauf. Co to może być? Czy wymienić jeszcze MAP sensor?
Tylko Octavia, obojętnie z jakim silnikiem, a najlepiej benzynowy 2.0. Kto kupi, ten się przekona że mam rację. W tych samochodach nie istnieje korozja, zawieszenie się nie psuje bo chyba niema prostszego. Samochód zupełnie nie kłpotliwy w eksploatacji, tanie naprawy, dostępne części. Ważne aby nie przejmować się tym, że "wiocha" (albo "miasto") mówi...
100 razy lepsza pod każdym względem, poza korozją Weź sobie taką Lagunkę na utrzymanie, bardzo szybko zmienisz zdanie. Bardziej gnił chyba tylko Polonez i Dacia 1300. Z zawieszeniem tez bym się nie rozpędzał - to zupełnie inny samochód, inaczej wyważona bryła, więc i porównanie żadne. A Golfiki miały być z założenia proletariackie, więc bez szału....
Witam, kolega mnie poprosił aby zajrzeć do jego Octavii z 2003 roku. Problemy mamy następujące: 1. Nie działający centralny zamek w drzwiach kierowcy. Wszystkie inne drzwi zamykają i otwierają się z pilota bez problemów. Zamek w drzwiach kierowcy trzeba otwierać mechanicznie kluczykiem. 2. Regulacja lusterek - bez względu na ustawienie pokrętła do sterowania...
Dzięki za wszystkie komentarze. Już trochę przejrzałem tych aut i powiem szczerze, że mam mętlik w głowie. Auta, które niekoniecznie wpadają mi w oko, ale pasują do moich kryteriów, to: Opel Astra H Skoda Fabia Skoda Octavia Renault Laguna i Megane Ford Focus Hyundai i30sw Peugoty w kombi Dacia Logan, Dokker Myślałem też o Citroenie C4 Picasso. Mazd...
Posiadam Matiza 0,8 z roku 1999, od nowości. Obecny przebieg 64000km. Z racji , że jest to kolejne auto w rodzinie służy wyłącznie do jazdy w miescie i dojazdy ok 3km do pracy. Wcześniej zjeździłem nim w czasie urlopów południe Europy, głównie Włochy. Obecnie do tego celu służy Octavia 2FL TDI. Odnośnie Matiza to okazał się autem praktycznie bezawaryjnym....
Niestety. Nic to nie dało Co nie dało? Rozbebeszyć instalację idącą w peszlu koło rozrusznika i naprawić ją. Niestety nic nie znalazłem, Jedną wiązke wyciągnąłem całą i w domu na stole przy lampie szukałem przetarć, korozji, wszystkiego. Nic nie znalazłem. Drugą wiązkę która też tam idzie rozbebeszyłem ze wszystkich izolacji i też nic nie znalazłem....
Witam Potrzebuję kupić samochód dla rodziny 2 osoby dorosłe + 2 dzieci. Do tej pory użytkowałem Seat Toledo 2 z 2002r z silnikiem 1.9TDI i powiem że w kwestii ekonomii użytkowania był super. Naprawy tanie i niezbyt częste, silnik oszczędny. Niestety muszę go wymienić na coś większego. Samochód użytkuję głównie na dojazdy do rodziny, trasa 200km+. Raz/dwa...
Witam. Tydzień temu odebrałem auto od elektromechanika i po jazdach testowych stwierdzam, że usterki zostały usunięte :-) Dziękuję panowie, za podpowiedzi, które okazały się być prawidłowe. Powodem usterki elektrycznej była "poprzecierana" wiązka, która znajdowała się pod/lekko obok podstawy akumulatora. Możliwe, że jakiś zwierz to wszystko poharatał...
Nie wiąż się z autem na 5 lat, bo nie wiesz co ci się stanie z nim za rok. Jak jest w dobrym stanie to go sprzedaj i dołóz do nowszego auta z lkimą. Powiem tak, auto jest ze mną od nowości, także wiem co je boli itd. Rozumiem eksploatacja części, ale na tą chwilę wiem że wsiądę i mogę jechać nad morze (pochodzę ze śląska). A dodatkowo teraz (jakieś...
W Octavii z silnikiem ASV turbo jest integralną częścią z kolektorem wydechowym a siłownik podciśnienia czyli grucha ze sztangą jest skierowana w dół turbosprężarki. Tym samym jest narażona na konkretną korozję wewnątrz sama grucha tego siłownika. Musisz zatem odpiąć sztangę od dźwigni kierownic spalin by sprawdzić co się tam przycina - czy sama dźwignia...
do tego dołóż, gdyby miała lepsze hamulce, gdyby miała jakiś sensowny silnik, gdyby miała jakieś wygłuszenie, gdyby prowadziła się lepiej niż ponton, gdyby miała wygodne siedzenia i jeszcze kilka innych gdyby Mam nieodparte wrażenie, że jedyna Astra jaką jeździłeś, to szrot jakiś był totalny. Hamulce miały zupełnie niezłe, silniki jak nie skatowane...
Wracając do P11. ... W przypadku do 10 tys była propozycja primery. W nagłówku pisało " primera II 2.0 ( 1996 - 2002 ( coś takiego )). Na wikipedi była zakładka I, II itd. generacja. Wszedłem w II gen ale tam było primera P11. Także pisze tak jak przeczytałem w sieci. ... Ponoć ta primera o której pisze (p11 ) ma lepszy silnik i jest lepiej wykonana...
Primera P11? Nie wiem jak diesel, bo miałem do czynienia tylko z benzyna (1.6 16v 98'). Auto wygodne, dość duże w środku, komfortowe. Problemem może być na pewno korozja, ale to dotyczy wszystkich wiekowych aut. Srodek jak to w japończykach z lat 90 - solidny, ale bez polotu i jakiejkolwiek fantazji. Na przestrzeni kilku lat, auto nie miało żadnych...
A dodam, że często jeżdżę na ukraińskim lub rosyjskim paliwie tj paliwie gorszej jakości. ? Do takiego jakościowo paliwa najlepiej nadaje się prosty konstrukcyjnie diesel - rotacyjna pompa wtryskowa i zwykłe wtryski, np. taka Octavia 1.9 TDI 110 KM + ewentualnie chip ~ 140 KM jeśli będziesz czuć niedosyt mocy. Do 23 tyś możesz jeszcze popatrzeć za...
Co do Mazdy to nie pchaj się w nią.Ciężko będzie trafić coś co jest godne uwagi.Korozja wcina ją bardziej niż Poloneza.Zresztą nie jest tak znów tania w eksploatacji.Przy mojej wcześniejszej Madzi tego komfortu nie miałem.Ceny części są naprawdę tanie w porównaniu do Mazdy. Mam Mazdę 626 2.0D kombi z 2001, poprzednia była rok starsza a sprzedałem bo...
wystarczy reduktor i SUV wjedzie dalej i wyjedzie, niż zwykła osobówka 4x4 na wiskozie. 1. Obecnie w klasie SUV TYLKO Subaru i Suzuki (nie wszystkie wersje) mają reduktor. 2. Obecnie w klasie SUV 90% "jedzie" na wiskozie Powiem tak: konstrukcja podwozia SUV'a za sprawą wysokiego prześwitu i wzmocnionych elementów eksploatacyjnych lepiej sprawdzi się...
Turbo nie reaguje na to co zapodaje sterownik silnika za pomocą N75. Czy turbo zapieczone czy sama sztanga siłownika podciśnienia przy turbo ciężko stwierdzić gdyż mechanik ma dziwne reakcje. Niby sztanga wymieniona ale w jaki sposób. Nie da się wymienić samej sztangi bez gruchy, ultradźwiękami to sobie można ... Po pierwsze : - przy turbo można wymienić...
Eh, z widzi mi się ojca nie jest źle - nie chce żebym kupił Fiata Tempry, Uno, Punto, Sieny, Palio, Opla Astry, Vectry, Corsy (ale już na ładną Omegę 2.5 TDS chce dołożyć mi jeszcze więcej), Toyot (bo części za drogie), Nissanów (bo rdza) i Renault Laguny. Ogólnie nawet sporo palący silnik diesla to dla mnie dobry pomysł bo nie będę się przejmował jego...
A elektroniki z podnośnika drzwi zamieniałeś też czy tylko sam silnik bez elektroniki, może zamontuj do silnika szyby twój oryginalny moduł komfortu. Nie zmienialem modulu, jest ten co był :-( Zmienilem tylko mechanizm szyby bez silnika i elektroniki. Zlacze w tym wielopinowym module CZYSTE, zero sniedzi i korozji. Co ciekawe na oko w srodku zamka...
Już tyle kombinacji, pieniędzy i nic, żałuję ze go nie sprzedałem w grudniu. Od lat powtarzam komu i gdzie mogę że cały VAG to już szrot, ludzie mnie linczują, hejtują a czytając choćby tylko Elkę wywniosokować można sobie to samemu. Skody to nietaniutkie autka trzepane na masę i trzepane tak, aby jak najszybciej się posypały, szkoda że mało ludzi...
Witam! Poszukuje samochodu do 20tys złotych, z napędem na 4 koła ponieważ co weekend wybieram się na ryby i musi sobie poradzić z jazdą w terenie więc 4x4 i dość duży prześwit, a w tygodniu jakaś trasa i jazda po mieście, więc powinien być dosyć uniwersalny, nie zbyt duży silnik tak 2.0-2.5 myślę i najlepiej z gazem, niezbyt awaryjne i najlepiej tanie...
W mojej Octavii z lutego 2000r, a więc to już prawie 11 lat, 185000 przebiegu, też oryginalny wydech, ani śladu korozji na nim, a także i na całym podwoziu. Uważam, że wiekszość snobistycznie podchodzi do marek samochodów, i nie ceni tego co jest bardzo dobre i stosunkowo nie drogie. Silnik 2.0 benzyna, duży zapas mocy, i po tylu już latach jeszcze...
Bartuchna i pewnie to twoje ogłoszenie :D. Generalnie jeśli upierasz się na diesla ,, nowej generacji,, przygotuj się na niespodziewane wydatki, niezależnie od marki, z daleka omijaj układ wtryskowy delphi (niemal wszystkie renault 1,5dci)i kupuj auto sprowadzone które było lekko uszkodzone i ma potwierdzony mały przebieg poniżej 100tyś wiem że to bajka...
Posiadam starą Octavię która jest dość mocno poobijana i co dziwne ruda pojawia się tylko w tamtych miejscach i nie "rozrasta" się ani nie powiększa. W miejscach odprysku stworzył się tylko rdzawy nalot i taki stan utrzymuje się od jakiś 7-10 lat. Dziwnę bo w przypadku odprysków u sąsiada w Golfie 4 ten obszar korozji się "rozrasta" a samochody z tych...
Plastiki to piękny zbieracz piasku, błota i wilgoci, pod nimi zawsze wyłazi korozja, tylko przez długi czas jej nie widać (dopóki plastiki nie odpadną, bo nie będą miały już się czego trzymać). Droga na zdjęciu jest całkiem znośna, każdy normalny kompakt nią przejedzie... nie potrzeba do tego "terenówki". Za 35 tys. powinieneś kupić Octavię II i jak...
Wiesz ile było różnych wersji octawii 1,9? Opisz dokładniej auto. Pod akumulatorem powinna być taka nieduża czarna puszeczka z kabelkami, obejrzyj pod kątem korozjii przewodów
Japończyk, czy Niemiec, to jest dylemat. A ja polecam Skodę Octavię, chociaż to też jest prawie 100% Niemiec. Mam taką Octavię kombi z silnikiem 2.0 benzynowym od lutego 2000 r., zakupioną nową z salonu, a więc to już prawie 12 lat, aktualny przebieg 201472 km. Nic do tej pory nie było robione w zwieszeniu, i w najbliższym czasie nie zanosi się na jakieś...
Może W211 w kombi? Silniki do wyboru, wygoda, miejsca w środku sporo :) Tylko trafić niezarżnięty egzemplarz łatwo nie jest. I kalendarz może komuś przeszkadzać :) V. Dobry pomysł tylko w tym budżecie będą jedynie sztuki więcej niż pełnoletnie a co za tym idzie zmęczone życiem mocno. A że to Mercedes - (to podobnie jak BMW) - marka zobowiązuje i reanimacje...
Leony też są szczególnie upodobane wśród złodziei:)Myślę że dobrze byłoby abyś zerknął choćby na mobile.de i zobaczył na ile wyceniają sobie prywatne osoby daną markę z danego rocznika.Jeśli chodzi o Leona pierwszej generacji to dzielił on płytę podłogową z Golfem IV,Borą,Skodą Octavią oraz Audi A3 także ilość miejsca w środku będzie podobna.Silniki...
Dużo zależy gdzie mieszkasz i gdzie pracujesz... dla mnie np. duże auto byłoby niepraktyczne, bo niemiałbym go gdzie zaparkować, moim Puntem wcisnę się w byle dziurę, którą kierowcy kompaktów czy większych aut po 5 próbie wpasowania się w nią sobie odpuszczają. Jeździłem większymi samochodami (Octavią, Mondeo) i nie mam z tym problemu, ale dla jednej...
Wygoda jest pojęciem dość subiektywnym. Prowadziłem Corollę E12, Mondeo mk. 2 i mk. 3, Astrę II, Octavię IIFL, a na co dzień jeżdżę Grande Punto. Jakoś nie odczuwam przepaści w wygodzie podróżowania. Do pracy dojeżdżam ok 70km (głównie drogi krajowe dwupasmowe i ekspresowe, kawałek autostrady), zdarzało mi się jeździć "trasy" kilkaset km i zdecydowanie...
wedsew , a powiedz proszę, jaki samochód powyżej 14 lat, z przebiegiem xxx tys. km. będzie bezawaryjny, nie korodujący i bez wycieków? Benzynowe Volvo 700/900, Przy koszmarnie drogich częściach zamiennych/eksploatacyjnych, wyglądzie i zapotrzebowaniu na paliwo małego czołgu; niektóre wersje Audi 80, niektóre wersje Octavii 1gen, A konkretnie które?...
A co sądzicie o autach na tzw. masę? Hyundai, Kia, Fiat? Ładne auta, ładnie wyposażone, ceny dość przystępne tj. za cenę kilkuletniego W204 kupujemy nową Kia. Doskonałym przykładem na masową eksploatację są chyba radiowozy bo 85% z nich to właśnie Kia. Zero korozji to po pierwsze, druga rzecz to przebiegi. Naprawdę w dzisiejszych czasach zakup auta...
korozja krzyżaka korozja podwozia korozja styków
panda schemat elektryczny iveco wtryskiwacz odkurzacz bateria robot
pompa ciepła xiaomi odblokowanie bootloadet
Radio samochodowe Pioneer, Sony – masa: karoseria czy minus akumulatora? Praktyczne wskazówki Skoda Octavia 2 1.6 MPI 2004 – niezależne podłączenie radia, emulator LPG, CAN, zasilanie