A mnie to wygląda jak by stało pod chmurą, z otwartą maską bez głowicy. Skąd korozja i to na wszystkich garach? Czy płyn by się dostawał na wszystkie cylindry? Czy dobry płyn by spowodował taka korozję ? Wątpię.
W Astrze, począwszy od modelu G prawa noga kierowcy opiera się o tunel środkowy, mnie osobiście to bardzo denerwuje. Nad głową masz sporo miejsca, kierowca i pasażer są dostatecznie daleko od siebie, jednak szeroki tunel środkowy i masywne drzwi sprawiają, że wokół kierowcy i pasażera jest...
Posiadam starą Octavię która jest dość mocno poobijana i co dziwne ruda pojawia się tylko w tamtych miejscach i nie "rozrasta" się ani nie powiększa. W miejscach odprysku stworzył się tylko rdzawy nalot i taki stan utrzymuje się od jakiś 7-10 lat. Dziwnę bo w przypadku odprysków u sąsiada...
W Octavii z silnikiem ASV turbo jest integralną częścią z kolektorem wydechowym a siłownik podciśnienia czyli grucha ze sztangą jest skierowana w dół turbosprężarki. Tym samym jest narażona na konkretną korozję wewnątrz sama grucha tego siłownika. Musisz zatem odpiąć sztangę od dźwigni...
Nie wiąż się z autem na 5 lat, bo nie wiesz co ci się stanie z nim za rok. Jak jest w dobrym stanie to go sprzedaj i dołóz do nowszego auta z lkimą. Powiem tak, auto jest ze mną od nowości, także wiem co je boli itd. Rozumiem eksploatacja części, ale na tą chwilę wiem że wsiądę...
Witam, kolega mnie poprosił aby zajrzeć do jego Octavii z 2003 roku. Problemy mamy następujące: 1. Nie działający centralny zamek w drzwiach kierowcy. Wszystkie inne drzwi zamykają i otwierają się z pilota bez problemów. Zamek w drzwiach kierowcy trzeba otwierać mechanicznie kluczykiem....
Turbo nie reaguje na to co zapodaje sterownik silnika za pomocą N75. Czy turbo zapieczone czy sama sztanga siłownika podciśnienia przy turbo ciężko stwierdzić gdyż mechanik ma dziwne reakcje. Niby sztanga wymieniona ale w jaki sposób. Nie da się wymienić samej sztangi bez gruchy, ultradźwiękami...
A elektroniki z podnośnika drzwi zamieniałeś też czy tylko sam silnik bez elektroniki, może zamontuj do silnika szyby twój oryginalny moduł komfortu. Nie zmienialem modulu, jest ten co był :-( Zmienilem tylko mechanizm szyby bez silnika i elektroniki. Zlacze w tym wielopinowym module CZYSTE,...
Problem z masą pewnie. Sprawdź wszystkie miejsca gdzie elektryka i elektronika ma mieć zwarcie do masy, tam gdzie są przykręcone kable do karoserii. Może jakiś kabel przegnił albo korozja między śrubą trzymającą kabel masowy a blachą auta.
Zależy z jakim silnikiem. Ogólnie auto fajne i dość odporne na korozję, z częściami tez nie ma tragedii. Nie polecam małych silniczków 1.4 - 1.6 75KM, nie ma czym jechać.
To mało szkodliwa choroba , autek z tej grupy . Piszczą szczeki hamulcowe tył , z powodu korozji lub przetarcia się warstwy farby ochronnej na kołnierzach w punkcie styku z szczękami hamulcowymi . Czym Ty tam pryskałeś Kolego , na te sprężyny i gumy ?
Sprawdź dokładnie wiązkę wychodzącą z modułu zamontowanego w drzwiach kierowcy. Szukaj przetartych lub zaśniedziałych przewodów albo korozji w samym module.
Mam taki sam problem w golfie IV. Wycieka mi olej z maglownicy. Zdecydowałem się na regenerację w łodzi. Mają zeszlifować korozję, która w środku powstała i wstawić ponadwymiarowe uszczelniacze. Za 900zł kupisz co najwyżej chińską podróbę więc myślę że lepiej zregenerować starą...
Powodem problemu była uszkodzona przez korozję wiązka.
A więc tak. Wszystkie świece były wymienione ok. 1,5 roku (na Beru), bo pojawiał się błąd na 3 świecy. Chyba również niepotrzebnie, bo po pół roku błąd pojawia się ponownie raz na 3 raz na 4 świecy, więc to chyba raczej korozja na przewodach. Co do błędów, to pojawia się jeszcze...
Problem z czujnikiem G31 na intercoolerze Przyczynami moga być Uszkodzony sam cujnik Korozja w miejscu styku przewodu masowego Uszkodzone okablowanie przed lub za czujnikiem Poza ww. sprawdź okablowanie czujnika temperatury powietrza w dolocie G42. przepływka
Dokładnie tak. Teraz mierze na złączu sterownika. Najciekawsze jest to że napięcie siada skokowo. Odpalam wszystko jest ok jak pochodzi z 10 min pyk i napięcie siada do miliwoltów. Jak odepnę wtyczkę przepustnicy wraca do 4,98V co ciekawe jak pisałem wcześniej siada również (tak przypuszczam...
To źle się wydaje. Zamki zwyczajnie stanęły na skutek korozji, ew. lodu. Trzeba napuścić ciepłego WD40 i próbować.
Dokładne objawy: Po otworzeniu drzwi kierowcy słychać pracującą przez chwilę pompę paliwa, To normalne. wczoraj jadąc w trasie zapalił się check engine, jak się okazało chodzi o błąd P0629. Macie jakiś pomysł jak do tego się zabrać? Sprawdź stan instalacji pod kątem...
Dziś to nawet robiłem bo się akurat Golf IV trafił na wymianę sprzęgła. Też łapa nie przeżyła, zamiast gwintów to się tylko biały proszek wysypał. czy jest problemem z odkrecenie śrub M10 Problemu nie ma, z urwaniem. :) Trzeba najpierw górę odkręcić i opuścić trochę skrzynię...
Niestety. Nic to nie dało Co nie dało? Rozbebeszyć instalację idącą w peszlu koło rozrusznika i naprawić ją. Niestety nic nie znalazłem, Jedną wiązke wyciągnąłem całą i w domu na stole przy lampie szukałem przetarć, korozji, wszystkiego. Nic nie znalazłem. Drugą wiązkę...
Witam ponownie, jestem po czyszczeniu geometrii turbiny, spec sprawdził zaworki wsyzstko ok. Jak wspomniałem n75 jest nowy. Gruszka jest jak nowa działa, nie ma korozji, nowa jak z pudełka. Mimo tego dalej np. na 5 biegu przy wysokich obrotach silnik łapie notlauf. Co to może być? Czy wymienić...
Nie ważne jakiej firmy, sposób naprawy nie różni się znacząco. W golfach, skodach czy innych seatach w ośmiu przypadkach na dziesięć, wymiana klocków tylnych.kończy się tzw. regeneracją któregoś zacisku, lub nawet obydwu. Dodatkowo w zaciskach aluminiowych często odpowietrznik chce wykręcić...
Z mosiądzu było mu po prostu łatwiej wykonać. A teraz poczytaj o korozji elektrochemicznej na styku miedź-aluminium.
Masz korozję ale na stykach żarówka -oprawka-lampa. Zakładając że żarówki ok.
Od stania są wżery i korozja.
Witam. Tydzień temu odebrałem auto od elektromechanika i po jazdach testowych stwierdzam, że usterki zostały usunięte :-) Dziękuję panowie, za podpowiedzi, które okazały się być prawidłowe. Powodem usterki elektrycznej była "poprzecierana" wiązka, która znajdowała się pod/lekko...
Tak ma być. Avu czyli próba vag przejścia na wyższą normę czystości spalin. Najlepiej stosować płyn g13 lub taki bezwodny wrzący w temperaturze powyżej 120st. Nie . NIe ma tak być. Start wentylatora na pierwszym biegu to 105 do max 110 stopni. Sam osobiście montowałem nowy oryginał...
Podobnie jest i w VW i AUDI. Elementy ruchome zamka są wykonane z "szajsmetalu" - i dopada korozja (naloty jakby z wapna). Miałem to w swojej A6 , walczyłem długi czas - w końcu potraktowałem to jakimś smarem w sprayu (chyba Wurth - mogę podać później - jaki). Teraz corocznie przed nadejściem...
Japończyk, czy Niemiec, to jest dylemat. A ja polecam Skodę Octavię, chociaż to też jest prawie 100% Niemiec. Mam taką Octavię kombi z silnikiem 2.0 benzynowym od lutego 2000 r., zakupioną nową z salonu, a więc to już prawie 12 lat, aktualny przebieg 201472 km. Nic do tej pory nie było robione...
Dysponując 15000zł można już z powodzeniem kupić Octavię 1,6, a napewno nie będziesz żałować. To już jest trochę inna klasa, poprostu bez porównania z silniczkami 1,2 czy nawet 1,4 a zużycie paliwa praktycznie takie samo. Octavia to bardzo trwały i funkcjonalny samochód, korozja nie istnieje,...
Na razie pod uwagę brałem: Audi A4 B5 1,6(16v)-1.8-2.0 VW Passat B5 1,6(16v)-1.8-2.0 Skoda Octavia I 1,6(16v)-1.8-2.0 Z tych 3 to chyba Skody bym poszukał, z silnikiem 1.6 100 koni w miarę te auto jedzie a silnik niezawodny. Nie było tam silników 1.6 16v. Zarówno 1.6 75 koni jak i 1.6 100...
wystarczy reduktor i SUV wjedzie dalej i wyjedzie, niż zwykła osobówka 4x4 na wiskozie. 1. Obecnie w klasie SUV TYLKO Subaru i Suzuki (nie wszystkie wersje) mają reduktor. 2. Obecnie w klasie SUV 90% "jedzie" na wiskozie Powiem tak: konstrukcja podwozia SUV'a za sprawą wysokiego prześwitu...
Wygoda jest pojęciem dość subiektywnym. Prowadziłem Corollę E12, Mondeo mk. 2 i mk. 3, Astrę II, Octavię IIFL, a na co dzień jeżdżę Grande Punto. Jakoś nie odczuwam przepaści w wygodzie podróżowania. Do pracy dojeżdżam ok 70km (głównie drogi krajowe dwupasmowe i ekspresowe, kawałek...
Posiadam Matiza 0,8 z roku 1999, od nowości. Obecny przebieg 64000km. Z racji , że jest to kolejne auto w rodzinie służy wyłącznie do jazdy w miescie i dojazdy ok 3km do pracy. Wcześniej zjeździłem nim w czasie urlopów południe Europy, głównie Włochy. Obecnie do tego celu służy Octavia...
Primera P11? Nie wiem jak diesel, bo miałem do czynienia tylko z benzyna (1.6 16v 98'). Auto wygodne, dość duże w środku, komfortowe. Problemem może być na pewno korozja, ale to dotyczy wszystkich wiekowych aut. Srodek jak to w japończykach z lat 90 - solidny, ale bez polotu i jakiejkolwiek...
Witam! Niestety na dniach moje auto (Punto 2 1.2 8v) uległo wypadkowi (wjechał we mnie facet), i będzie zezłomowane. Obecnie szukam innego auta, kwota do 4 tyś. Szukam raczej PB/PB+LPG. Co byście polecili? Zastanawiam się nad: Innym punto 2 (niestety auta przed FL mają już rdzę na progach,...
Wracając do P11. ... W przypadku do 10 tys była propozycja primery. W nagłówku pisało " primera II 2.0 ( 1996 - 2002 ( coś takiego )). Na wikipedi była zakładka I, II itd. generacja. Wszedłem w II gen ale tam było primera P11. Także pisze tak jak przeczytałem w sieci. ... Ponoć ta primera...
za jakieś dwa miesiące chcę zmienić samochód,do wydania będe miał 20tys.Chcę mało awaryjne i taie w eksplotacji,z dobrym wyposażeniem,w miarę oszczędnę,min 2000r,żeby nie rdzewiało jak moje mk1 Silnik PB i wrzucę lpg albo zadbany diesel. Mam kilka typów 1.Ford Mondeo Mk3 -boję się...
W mojej Octavii z lutego 2000r, a więc to już prawie 11 lat, 185000 przebiegu, też oryginalny wydech, ani śladu korozji na nim, a także i na całym podwoziu. Uważam, że wiekszość snobistycznie podchodzi do marek samochodów, i nie ceni tego co jest bardzo dobre i stosunkowo nie drogie. Silnik...
Witam! Poszukuje samochodu do 20tys złotych, z napędem na 4 koła ponieważ co weekend wybieram się na ryby i musi sobie poradzić z jazdą w terenie więc 4x4 i dość duży prześwit, a w tygodniu jakaś trasa i jazda po mieście, więc powinien być dosyć uniwersalny, nie zbyt duży silnik tak...
Eh, z widzi mi się ojca nie jest źle - nie chce żebym kupił Fiata Tempry, Uno, Punto, Sieny, Palio, Opla Astry, Vectry, Corsy (ale już na ładną Omegę 2.5 TDS chce dołożyć mi jeszcze więcej), Toyot (bo części za drogie), Nissanów (bo rdza) i Renault Laguny. Ogólnie nawet sporo palący...
Leony też są szczególnie upodobane wśród złodziei:)Myślę że dobrze byłoby abyś zerknął choćby na mobile.de i zobaczył na ile wyceniają sobie prywatne osoby daną markę z danego rocznika.Jeśli chodzi o Leona pierwszej generacji to dzielił on płytę podłogową z Golfem IV,Borą,Skodą...
Moja Octavia jeżdzi od początku 2000r (luty), to już prawie 13 lat, 210 tys. przebiegu, nigdzie nie widać nawet początków korozji. Nauczony doświadczeniem z innymi samochodami, stale to sprawdzam, jak na razie tylko chwalić.
Mam Octavię kombi z silnikiem 2.0 (AQY) od początku 2000r, a więc to już prawie 13 lat, aktualny przebieg 210000 km. Żadnych kłopotów z silnikiem i z całym samochodem. Oczywiście wymiany elementów zużywających się, a więc trzeci komplet opon, dwa razy klocki hamulcowe przód/tył, raz tarcze...
Benzynowe Volvo 700/900, Przy koszmarnie drogich częściach zamiennych/eksploatacyjnych, wyglądzie i zapotrzebowaniu na paliwo małego czołgu; Bzdura. Ceny części mają normalny poziom, niektóre głównie zawieszeniowe są śmiesznie tanie. Jedyne faktycznie drogie dotyczą silników...
Tylko Octavia, obojętnie z jakim silnikiem, a najlepiej benzynowy 2.0. Kto kupi, ten się przekona że mam rację. W tych samochodach nie istnieje korozja, zawieszenie się nie psuje bo chyba niema prostszego. Samochód zupełnie nie kłpotliwy w eksploatacji, tanie naprawy, dostępne części. Ważne...
Bartuchna i pewnie to twoje ogłoszenie :D. Generalnie jeśli upierasz się na diesla ,, nowej generacji,, przygotuj się na niespodziewane wydatki, niezależnie od marki, z daleka omijaj układ wtryskowy delphi (niemal wszystkie renault 1,5dci)i kupuj auto sprowadzone które było lekko uszkodzone...
Witaj.Co do Mazdy to nie pchaj się w nią.Ciężko będzie trafić coś co jest godne uwagi.Korozja wcina ją bardziej niż Poloneza.Zresztą nie jest tak znów tania w eksploatacji.Co do Carismy to się nie wypowiadam bo z tym autem nie miałem styczności.Obecnie użytkuje Octavie 2003 rok z silnikiem...
Dużo zależy gdzie mieszkasz i gdzie pracujesz... dla mnie np. duże auto byłoby niepraktyczne, bo niemiałbym go gdzie zaparkować, moim Puntem wcisnę się w byle dziurę, którą kierowcy kompaktów czy większych aut po 5 próbie wpasowania się w nią sobie odpuszczają. Jeździłem większymi...
100 razy lepsza pod każdym względem, poza korozją Weź sobie taką Lagunkę na utrzymanie, bardzo szybko zmienisz zdanie. Bardziej gnił chyba tylko Polonez i Dacia 1300. Z zawieszeniem tez bym się nie rozpędzał - to zupełnie inny samochód, inaczej wyważona bryła, więc i porównanie...
Plastiki to piękny zbieracz piasku, błota i wilgoci, pod nimi zawsze wyłazi korozja, tylko przez długi czas jej nie widać (dopóki plastiki nie odpadną, bo nie będą miały już się czego trzymać). Droga na zdjęciu jest całkiem znośna, każdy normalny kompakt nią przejedzie... nie potrzeba...
A co sądzicie o autach na tzw. masę? Hyundai, Kia, Fiat? Ładne auta, ładnie wyposażone, ceny dość przystępne tj. za cenę kilkuletniego W204 kupujemy nową Kia. Doskonałym przykładem na masową eksploatację są chyba radiowozy bo 85% z nich to właśnie Kia. Zero korozji to po pierwsze,...
Dzięki za wszystkie komentarze. Już trochę przejrzałem tych aut i powiem szczerze, że mam mętlik w głowie. Auta, które niekoniecznie wpadają mi w oko, ale pasują do moich kryteriów, to: Opel Astra H Skoda Fabia Skoda Octavia Renault Laguna i Megane Ford Focus Hyundai i30sw Peugoty...
do tego dołóż, gdyby miała lepsze hamulce, gdyby miała jakiś sensowny silnik, gdyby miała jakieś wygłuszenie, gdyby prowadziła się lepiej niż ponton, gdyby miała wygodne siedzenia i jeszcze kilka innych gdyby Mam nieodparte wrażenie, że jedyna Astra jaką jeździłeś, to szrot jakiś...
Już tyle kombinacji, pieniędzy i nic, żałuję ze go nie sprzedałem w grudniu. Od lat powtarzam komu i gdzie mogę że cały VAG to już szrot, ludzie mnie linczują, hejtują a czytając choćby tylko Elkę wywniosokować można sobie to samemu. Skody to nietaniutkie autka trzepane na masę i...
Witam Poszukuje kombi z gazem w kwocie do 15 tys. Zastanawiałem się nad Peugeotem 307 lub 307 SW w poliftowej wersji z lat 2005-2008, Silnik to najchętniej 1.6. Użytkownicy chwalą go za odporność na korozję a z negatywnych opinii to w większości narzekają na awaryjna elektronikę. Mógłby...
Passat B5 FL to nie jest zły wybór ale będzie ciężko ci znaleźć ładny i nie zajechany egzemplarz który nie ma 400-500tyś km. No i te wielowahaczowe zawieszenie - mało trwałe i dość drogie. Pomyśl naprawdę nad Skodą Octavia 2 przed liftem 1.9 TDI najlepiej przed 2007 rokiem - brak problemów...