Witam,jezeli olej pokazal sie w intercoolerze dopiero po zmianie turbiny to raczej nie z odmy bo na starej tez przeciez miales podłączoną odme....Jezeli to turbina po regeneracji to ona przepuszcza olej ze smarowania.Odme mozesz puscic wolno.... Wymyj rure łączącą turbo z intercoolerem, pojezdz troche i jak znowu bedzie zaolejona tzn. że puszcza jednak...
Z tłumika dmuchają spaliny? Na chwile obecną są dwie opcje. Ukręcony wirnik turbiny albo zablokowany DPF.
Szczelność dolotu i odma do sprawdzenia
Spójrz na mój podpis.
Przepływomierz może zaniżać, lub dziura w dolocie i turbo ssie dziurą a nie przez filtr, sprawdź dolot na odcinku filtr - turbina, może przez odmę?
Witam Proszę o nakierowanie mnie jak oczyścić odmę w octavii 2.0 benzyna+LPG silnik:AQY. Może być link, który mi pomoże. Tomasz.
Zdejmij tą czarną gume z turbiny i przewodu. Dokładnie zbadaj czy nie jest popękany. Jezeli jest cały to do prześwietlenia odma i turbo. Dokładnie w tej kolejności. Troche oleju w przewodach powietrza w silnikach doładowanych zawsze będzie, ale nie powinno to wyciekać.
Jeżeli słyszysz gwizdy świsty pod maską to do sprawdzenia dolot, odma, podciśnienie. Jak masz kompresor w domu to możesz zatkać mu rurę dolotu i napompować do max 2 bar i usłyszysz wszystkie dziury.
:> Jaki wyszedl pomiar kompresji ? Przedmuchy przy zatkanej odmie mozesz sprawdzic odkrecajac korek oleju.
może odma nieszczelna ?
troszke jest oleju w intercoolerze, nie ma duzo, ale chyba nie powinno byc wogole tam oleju? To nie z turbosprężarki. Olej w silniku ze znacznym przebiegiem w przewodach doładowania jest zawsze, poza układami z odseparowaną odmą.
To już napisz co to za sprężynka i od czego!
To wada fabryczna tych klap gaszących, mgiełka oleju z turbiny i z odmy gromadzi się akurat tam gdzie mieszka silniczek, przekładnia, potencjometr i reszta elektroniki w tym podzespole. Obecność oleju nie oznacza uszkodzenia turbosprężarki, po prostu "ten typ tak ma"
Przed naprawami całkowicie wyłączyć instalację gazową i dopiero gdy uzyskasz pewność , że silnik poprawnie pracuje na benzynie ponownie uruchomić gaz. Sprawdzić stan świec zapłonowych , kabli wysokiego napięcia , cewki z modułem. Czyszczenie przepustnicy i adaptacja. W czasie rozbiórki dolotu zachować ostrożność aby nie uszkodzić odmy. Po tych czynnościach...
W poniedziałek wyślę zdjecia Dodano po 7 Ja to dałem do mechanika któremu ufam w 100% regenerację glowicy robił tgz szklorz w Goleszowie a turbiny ktoś w Warszawie dwie puszczały..,jedna z innego miejsca wszystkie trzy do dupy odma sprawdzona przy pierwszej wszystko ok.
Post dodałeś w momencie zaistnienia ujemnej temp w Polsce. Dodaj ujemna tamp do wilgoci i masz prosty wynik-odma ci zamarzła zanim auto naprawiłeś!
podczas jazdy wypadanie zapłonu 2 i 3 cylinder. Po wymianie świec i cewek, wypadanie zapłonu na 1 cylindrze Świece były zamienione miejscami czy nowe? Były już kiedyś wymieniane? Wstawione ori? Po zdjęciu kolektora Na jakim oleju to jeździło? EDIT: Tu przed czyszczeniem gościu jeszcze zmienił odmę. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Bardziej prawdopodobna odma niż turbina. Obejrzyj rurke od separatora. Olej kapie pewnie na złączu IC Popraw pisownie.
Najważniejsze to nieszczelności za przepustnica odma, wszystkie wężyki podciśnienia itp. jest też opcja że sam przepływomierz. Możesz podmienić na używany sam wkład.
Sprawdź cienki przewód podciśnienia, który idzie od odmy do kolektora bodjże fi6. Zaślep go na próbe i sprawdź. Kiedyś tak z AKL chyba w Octavi miałem, tamtędy ssał powietrze i ubogo miał cały czas.
W silniku AGR podciśnienie nie ma żadnego związku z regulacją ciśnienia doładowania a sztanga przy uruchomieniu silnika ma być nieruchoma. Założyć należy, że skoro turbo było regenerowane to powinno być sprawne jak również i sztanga z gruchą ale w życiu bywa różnie. Owszem, za szarpnięcia przy gaszeniu silnika odpowiada niedziałająca klapa gasząca....
Pojeździłem z podpiętym komputerem i mam konkretne obserwacje: Jak pohamuję trochę silnikiem to sonda i co za tym korekty paliwa są poprawne, jak silnik ciągnie przez chwilę to znów sonda nie pokazuje nic a korekty paliwa na plus 25. Wygląda na to jak by jakiś zawór się blokował i odblokowywał... Może EGR, PCV, odma, krokowy w przepustnicy...? Czego...
Odma jest nowa. Wprowadziłem nastawy fabryczne, a następnie po tym zrobiłem adaptacje zgodnie z zaleceniem kolegi Motronic i silnik pracuje bez zarzutu.
Cześć Skoda Octavia 1.9 bls Wyskakuja 2 błędy: 1. Przepływomierz niewiarygodny sygnał 2. nieszczelność w układzie dolotowym. Dolot sprawdzony jest ok Mam dziwne parametry czujnika doładowania pokazuje o 100 mniej niż atmosferyczny~ Ok. 834 mbar na zgadzonym silniku a atmosferyczny 960 mbar Czujnik 3 założony Napiecie na wtyku odpietym Pin 4 filotetowy...
Hej mam problem z 1.8t aum octavia 1. Szarpie czasem na zimnym po nocy, dodatkowo jest syczenie przy dodawaniu gazu też na zimnym. Co jakiś czas, gdy już jest zagrzany i jadę sobie spokojnie po zmianie biegu, słychać lekko jakby był blow off założony. Dodam, że dv nowa z aso koń 710p, ten grzybek od odmy na tipie też https://filmy.elektroda.pl/11_1722601003...
Dziękuję Panowie za zainteresowanie tematem!!!. W pt w innym warsztacie sprawdziłem manometrem na 900 obr miał około poniżej 1 bara na jałowym i około 2 na 1800 obr. Czujnik się włącza na czerwono kilka krotnie na postoju. Poza tum mechanik twierdzi że na postoju słychać nie naciągnięty łańcuch rozrządu który po dodaniu gazu przestaje brzęczeć... co...
heh sprawdzałem juz szczelnosc nawet uszczelniałem cały dolot.. to jest ten łączony... moim zdaniem on ma zbyt niskie obroty... sonda ma regulacje 14% co oznacza ze mieszanka jest zbyt uboga... ale nieszczelnosci tak jak mowiłem nie ma. uszczelki pod wtryskami całe łaczenie kolektora uszczelnione kolektor szczelby odmy cale no wszystko powinno grać...
Czyli jak parownik zamarznie to po klimatyzacji? Czy porostu odmarznie i ok? Szczerze - nie mam pojęcia jakie mogą być skutki, ale skoro producent przed tym chce chronić to pewnie nie należałoby się z nim kłócić.
Witam serdecznie, mam taki problem: wymieniłem turbinę na nową(po regeneracji) wyjechałem z warsztatu i niestety coś się wydarzyło: silnik był już lekko rozgrzany(chodził chwile na luzie) ruszyłem pierwsze 3 biegi bez wchodzenia powyżej 2,8 tys obrotów, z 3 na 4 wszedłem na 3,5tys żeby zobaczyć jak nowe turbo się sprawuje, zanim wrzuciłem czwórkę silnik...
Myślę że fotki korbowodu i tłoka mogły by pomóc. Nie jeden silnik wymieniłem po zubotowaniu auta, ale przez śnieg i zaspy to tylko wały pędne w bumach dwa naprawiałem. Pęknięcie tłoka w okolicy sforznia wskazuje na przekroczony limit wytrzymałości materiału. Czasem może się stać, że silnik, który został poddany dziwnym przeciążeniom może wypluć olej...
Witam Panowie, takie pytanie - 1,8 silnik 20V turbo poprzeczny typowy - Octavia I, A3 I i np. Golf IV. Mam zapocenie na odmie/ezektorze i chce to wymienić i teraz pytanie..mam coś takiego: http://obrazki.elektroda.pl/1497466400_1... i czy wystarczy coś takiego? Czy to jest dobry wężyk pod ten wyciek: http://obrazki.elektroda.pl/9312634900_1...
Chłodnica to miejsce w którym może dojść do przedostania się płynu do oleju. Prostokątna metalowa pucha z dwoma wężami od płynu. Zobacz jakieś zdjęcia w grafice. Sprawdzenie - post 4. Chłodnica nie ma nic wspólnego z ciśnieniem a jedynie z możliwym mieszaniem się. Co zrobić? Jak autko dobrze jeździ i nie ma innych dolegliwości - to obserwuj. Obserwuj...
Witam Ja natomiast mam inny choć podobny problem, mianowicie falujące obroty. Jeżdżę skodą octavią 1998r 1,6 AKL benzyna + gaz i od jakiegoś czasu samochód poprostu gaśnie najczęściej podczas hamowania i strasznie falują obroty na postoju. Wymieniłem tzw. odmę tj. rure łączącą filtr powietrza z wlewem oleju i od tego czasu jest troszkę lepiej obroty...
Tu masz ciekawą ofertę na przepływkę ponoć nowa z pudełka i cena ok https://allegrolokalnie.pl/oferta/bosch-... One są drogie, bo ich nie ma, ale kupowanie Delphi, Vika, jakieś SKV itd to bezsensu bo to nie działa prawidłowo. Ten silnik działa tylko na osprzęcie Boscha (sonda, przepływka, czujniki...
Przepustnica do wyczyszczenia i zrobienia adaptacji. Przy okazji sprawdź cały system odmy - duża szansa na nieszczelności. Kwestia czujnika położenia wału - był zakupiony nowy oryginał (lub chociaż tego samego producenta co szedł na pierwszy montaż)? Silnik na ciepłym jak zgasisz to bez problemu odpala?
Witam, wiem że wątek niejednokrotnie poruszany lecz nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Mój silnik 1.6 AVU w Octavii jak większość pobiera olej w ilości ok. 1l/1000 km. Natomiast mam nadzieję, że w tym przypadku obejdzie się bez wymiany pierścieni. Mianowicie chodzi o to, że pomimo ubytku oleju silnik jest dość żywy, kompresja równa na wszystkich...
Kolego już rozwiązane. Jakiś sprytny mechanik zamienił wężyki podciśnienia tj. Egr powinien być podłączony do puszki filtra powietrza a był podłączony do odmy. Natomiast wężyk od kolektora do odmy wisiał sobie luźno i łapał fałszywe powietrze. Zamieniłem tak jak powinno być i byłem zie przejechać. Silnik pracuje jak aksamit i tłumikiem już nie trzęsie....
Danyk10, a robiłeś jakieś testy i pomiary parametrów podczas próby drogowej? Masz taki sam silnik 1,8T? czy mówimy już o innym koncernie? W tym silniku podstawa to szczelność dolotu, łapie Ci błąd bo jak go wykasujesz to jest wszystko na zero i nagle parametry przekraczają dopuszczalne wartości i wskakuje błąd i auto pewnie ma jakis tam tryb "awaryjny"...
A czy gruby przewód idący od turbiny do intercoolera, ten dolny, jakby był nieszczelny lub zawalony nagarem, to takie objawy mogłyby występować? Układ dolotowy nie sprawdzany ani nie czyszczony. Nieszczelność dolotu nie ma wpływu na takie zachowanie dawki i obrotów na biegu jałowym. Nie dałeś logów dynamicznych grup 003 i 011 aby stwierdzić czy masz...
Też tak myślałem że to EGR, Tylko że popatrzcie gdzie jest EGR, wedlug mnie już w kolektorze pomiędzy silnikiem a klapą gaszącą tak? Filtr powietrza -> przepływomierz -> turbina -> intercooler -> klapa gasząca -> (tego nie jestem pewny - EGR) -> silnik. Czy tak jest w 1.9tdi? Byłem w aucie teraz i auto nie odpala jak jest podłączony wąż odmy (numer...
1.6 to zapewne AKL...jeżeli w sterowniku nie ma błędów to łapie gdzieś lewe powietrze,do wymiany uszczelki kolektora dolotowego-wszystkie osiem to taki „pakiet startowy”Sprawdź dokładnie odmę,szczególnie tą małą harmonijkę i cienką rurkę koło przepustnicy nie może być żadnego pęknięcia.Spotkałem się również z uszkodzoną rurką podciśnienia...
Tak łopatki na stronie ssacej turbo, moze gdzieś dziura w dolocie albo odmie jest. 4mg przy tej dawce i osprzęcie to jakies 8-10km mniej. Np 110km na ok 42mg , a 90 ma 37mg , 110 po sofcie na 135-140 ok 48-49 mg. SDI 29mg.
Dane samochodu: Skoda Octavia II Combi 1Z5 RS Motor: 2.0 FSI 147kw 200km Kod silnika na podstawie VIN: BWA Przebieg: 260tyś Instalacja LPG - BRAK Witam wszystkich, mam problem z moim autem i poszukuję jakiejś wskazówki lub kroków, które mogę podjąć w celu wyeliminowania błędu. Samochód przy odpaleniu na zimnym silniku, trzyma przez 10-15 sekund obroty...
Witam was. Co do tematu niewypałów z ostatnich 10 lat które naprawiałem. Więc tak ;] Silniki opla diesle 16v z pustymi wałkami i krzywkami na ciepło bez klinów - powoduje obrócenie się krzywki, kolizje zaworu z tłokiem, W najlepszym wypadku koszt naprawy 4tys. same wałki uzywki 2tys. Mercedes w 210 300d i świece żarowe które się ukręcają. Renault hehe...
To nie dużo, każdy silnik ma prawo trochę brać. Wartość podana przez ciebie to objętość pomiędzy min a max na bagnecie. Jeżeli w filtrze pojawia się olej to należałoby się przyjrzeć odmie. Bierze olej... Spróbój zmienić uszczelke pod głowicą ale n ie wiem czy to coś da Zastanów się co piszesz przecież to się mieści z zapasem w normie przewidzianej przez...
Witam , mam problem z moim Autem , Skoda Octavia 2002 rok po Lifcie 1.9 TDI , kod silnika AGR . Gdy go odpalam strasznie trzęsie autem , gdy gaszę mniej trzęsie lecz słychać głośne walnięcie ''czegoś'' , to może po kolei , wymieniałem w tym aucie sprzęgło koło zamachowe + dwumas , od razu przy tym poduszka skrzyni biegów , uszczelniacze itd, ciągle...
Sens zakupu będzie wtedy kiedy sam bedziesz ją bedziesz remontował i nie potrzebujesz auta na już. Cena jest dość niska. 6000 + 2500 silnik + 500 zł skrzynia + 1000zł naprawy blacharskie = 10000 zł. Cena rynkowa tego rocznika 10 - 16 tyś. To auto znasz na wylot od handlarza nie wiadomo co kupisz. Na pewno będzie ładne, odmalowane i sprawne gotowe do...
A co powiecie o Audi a3? Znajomy sprzedaje: https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a3-za... Auto na srebrnych alufelgach, zejdzie z ceną, LPG to stag 200 go fast, 1,5roku ma instalka jeszcze na gwarancji. Wymienione sprzęgło i rozrząd (najdroższe rzeczy, zamontowane sprzęgło LUKa). Auto zadbane, sprowadzone...
Witam, mam duży problem z alarmem Mobitel-3 w Skodzie Octavii. Widać, że montaż został zrobiony na izolke. Po 13 latach alarm odmawia posłuszeństwa. Pomimo otwierania drzwi z pilota, zapłon jest odcięty. Moje samodzielne próby dojścia do rozwiązania problemu za każdym razem kończą się tylko rozładowanym akumulatorem przez częste próby kręcenia silnikiem....
Po namyśle zdecydowałem się oddać alternator do regeneracji. Padnięty był regulator napięcia, wytarte pierścienie ślizgowe. Do tego sprzegiełko odmawiało współpracy. Przy okazji wymieniono też pasek i rolkę napinacza. Samochód odzyskał ładowanie i kulturę pracy (jak na TDI). Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Wyciąć EGR Wyciąć Katalizator Wyciąć FAP Odma na zewnątrz Wstawić rezystory do AIRBAGu Niektórym przeszkadza ABS Itp. itd. Dokąd zmierzamy?
Mam problem z wyciekiem oleju z EGR. EGR do wymiany nic z tym nie zrobisz. Innym objawem jest dużo dymu po odpaleniu zimnego auta np po nocy. Olej w cylindrach,uszkodzone wtryski. Tak czy tak zawsze coś zadymi. Olej pochodzi z zepsutego separatora oleju (potocznie zwanego odmą) lub z turbiny. Olej w takich silnikach jest zawsze w dolocie i jest to...
Cholercia. Znowu mam problem. Auto zrobiło się mułowate, ale nie tak jak wtedy, powyżej pewnych obrotów, ale jest od początku słabo. Nie wiem teraz czy to przepływka, bo porównywałem wskazania na VAGu ze Skodą Octavią 1.9TDI z tym samym silnikiem AHF i wyglądało to podczas jazdy niemalże tak samo, a tamto auto było sprawne. Dziś rozebrałem parę rzeczy:...
Benzynowe Volvo 700/900, Przy koszmarnie drogich częściach zamiennych/eksploatacyjnych, wyglądzie i zapotrzebowaniu na paliwo małego czołgu; Bzdura. Ceny części mają normalny poziom, niektóre głównie zawieszeniowe są śmiesznie tanie. Jedyne faktycznie drogie dotyczą silników 16V, zwłaszcza 2.0. Wygląd kwestia gustu, spalanie duże - za to łatwo się...
licznik octavia octavia octavia przekaźnik świeca octavia kierunkowskazy octavia
statecznik indukcyjność generator siglent zapis pamięci eeprom
monitoring zewnętrzny kamery excel cennik automatyczny
Samsung EcoBubble 10kg - Ikona wagi przy pustym bębnie Skoda Octavia 1.6 102 KM 2009 - Wibracje przy 3000 obr./min