Sterownik zablokowany w chwili gdy immobilizer nie zadziała prawidłowo czyli np. nie rozpozna kluczyka, lub jest gdzieś uszkodzenie (pętla immo, kluczyk, ecu) są różne opcje. Wydaje mi się że sam tego nie ogarniesz. Komputer to podstawa przy tej usterce.
Sprawdzić ustawienie koła wałka rozrządu na fasolkach. Pewnie jest przestawione i dlatego Ci nie odpala.
A czy podmiana samego ECU spowoduje że samochód przynajmniej na chwile odpali i bedzie komunikacja w VCDS ?Bo może to bedzie prostsza weryfikacja niz przepatrzenie wiazki Tak powinna być komunikacja i odpali na sekundę (immo).Oczywiście warunkiem jest prawidłowe zasilanie. Po przekręceniu kluczyka startują wiatraki Jak dla mnie ubite ecu..... Pozdrawiam.
Problem prosty, albo ci siadła pompa paliwa albo wtryski benzyny albo wtryski gazu ci popuszczają. Dodano po 50 Spróbuj pojeździć ze 2 dni tylko na benzynie zobacz czy ma moc i czy będzie dobrze odpalać.
Więc problemem jest brak zasilania zegarów a w nich siedzi immo i nie pozwoli Ci odpalić auta. Przejrzyj dokładnie wszystkie bezpieczniki.
Proponowałbym zmienić tytuł bo tutaj nie kręci rozrusznik. Wyglada tak jakby napięcie spadało przez co odłącza wszystko - widać to pozachowaniu licznika. Do sprawdzenia masy i przewód plusowy pomiędzy akumulatorem i rozrusznikiem. Może coś nie łączy na bezpiecznikach. Trzeba znaleźć czy zasilanie znika na rozruszniku czy znika wcześniej przez co znika...
W czujniku temperatury silnika jest problem cały czas. Przy odpięciu sterownik przyjmuje właśnie temperaturę zastępczą w okolicach 20 stopni. Wypadało by się dokształcić, jak już ma się fejsik.
Witam. Super że się udało. Pozdrawiam.
Stacyjka uszkodzona. Dość typowa usterka w grupie vag.
Pewno będzie trzeba podladowac akumulator i powinien odpalić bez problemu.
Sekunda szukania i jest. OCTAVIA II Umiejscowienie nr 808 / 1 Wydanie 07.10 Skrzynka bezpieczników, skrzynka elektryczna, sterownik sieci pokładowej, dodatkowa skrzynka przekaźników nad sterownikiem sieci pokładowej Skrzynka bezpieczników Informacje o bezpiecznikach do pominiętego wyposażenia dodatkowego znajdują się na odpowiednich schematach elektrycznych....
Witam, Rozkręciłem przemyłem i złożyłem i nic. Nagle już nie odpalał ale okazało się że był przerwany kabel co wchodzi do kabiny bardzo cieniutki i zaizolowany razem z 10-ma innymi. Cudem trafiłem na to bo musiałem odizolować te wszystkie kable a tu nagle rozerwany kabelek cieniutki. Polutowałem i jest git! Można zamknąć temat. Dzięki wszystkim za pomoc.
Dokładnie. Częstym przypadkiem są zimne luty na przekaźniku który daje napięcie na zaworek i ecu. Problem z licznikiem to już inny problem nie związany z odpalaniem.
Tak, wszystkie
Skoda Octavia 1 1999 1.9 ciężko pali na rozgrzanym silniku i falują obroty a na zimnym odrazu odpala
Tak samo może to być czujnik temp. silnika. Zajedź na diagnostykę komp i niech popatrzą na parametry czujnika temp. silnika. Pompa może, ale dlaczego na ciepłym silniku odpala??
poszukaj na necie, jest dużo zdjęć jak naprawić ten zegar, częsta usterka ale auto nie odpala.
własnie w tym problem że kreci a nie odpala
Popraw rocznik bo zapewne masz 2007. Trzeba zerknąć w błędy i parametry. Akumulator sprawny? Jak rozrusznik?
Serwis tylko na tym zyskuje. Ja bym zabrał od nich auto i oddał do kogoś kto się zna.
komputer nie pokazuje żadnego błędu Musisz sprawdzić parametry silnika.
Spaliny się cofają przez spływ oleju z turbo.
Jakie jest napięcie akumulatora mierzone pod obciążeniem?
Skoda Octavia 1.9 TDI po odpaleniu strasznie zgrzyta. Ciężko określić, skąd ten zgrzyt dochodzi. Po odpaleniu czy podczas odpalania? Daj ten dźwięk to posłuchamy.
Witam, jest to Skoda Octavia model silnika 1,6 BFQ 102 KM. W jaki sposob oczyscic EGR i gdzie sie on znajduje? Skoro piszecie ze moze byc czujnik to wymienie na nowy. Mam jeszcze takie dziwne drgania jakby wypadal zaplon na wolnych obrotach. Zas jak sie jedzie to super, zadnych przerwan ani strzalow. Jedynie przy pierwszym odpaleniu. Spraqwdze bledy...
Skoro ma pompowtryski to musi miec. Podaj kod silnika. Co sie dzieje kiedy nie pali ( jak mało paliwa w zbiorniku) Leci paliwo z przewodu? Problem bedziesz miał w samym zbiorniku zdaje sie.
Weź w ręce kontrolkę! Niech ktoś próbuje kręcić rozrusznikiem i zobacz kontrolką czy dochodzi na któryś kabelek + (jak zrobi stacyjke na rozruch to kontrolka Ci się zapali jeżeli wyłączy zapłon to kontrolka zgaśnie)- myślę że wiesz o co mi chodzi Jeżeli na żadnym z kabli dochodzącym do rozrusznika nie będziesz miał + to znaczy że: -mógł ugnić gdzieś...
Ogarnij sprawę tego czujnika, warto by było też profilaktycznie odpowietrzyć układ - popuść wtryski lekko i pokreć silnikiem żeby przelało go trochę.
Coś nie tak ze stacyjką, pewnie wyrobiona kostka. Na próbę, bez pośpiechu spróbuj przełączać kluczykiem na poszczególne pozycje stacyjki, obserwując kontrolki i reakcję rozrusznika. Pewnie potwierdzą się moje przypuszczenia i kostka stacyjki będzie do wymiany chyba, że uszkodzona będzie też część mechaniczna, to wówczas cała stacyjka.
Sprecyzuj proszę co masz na myśli pisząc cyt. "słabo kręci ale odpala"
Ja miałem problemy podobne do twoich i przyczyną była nie całkowicie sprawna pompa paliwa i wtyczka do niej . Po wymianie pomogło.
z pominięciem stacyjki, poprowadziłem kabel od rozrusznika, żeby odpalać prosto z akumulatora, bo miałem nadzieję, że to rozrusznik jest walnięty
Kuzyn ma 1,9 tdi 90 koni bodajże BRU, a poza tym BXE to chyba bardziej 2007 rok? W każdym razie ładnie pali. U mnie lpg nie ma kiedyś palił tak jak ta Octavia https://www.youtube.com/watch?v=RFeLyBfr... ale od jakiegoś czasu jeszcze raz tak musi zakręcić, a tak jak Octavia odpala na ciepłym, to jaki tu może być problem?
Jakie jest napięcie na aku jak odpalasz? Może spadek jest za duży? Podepnij kable rozruchowe z rana i sprawdź.
Jeśli dobrze ustawisz, to też musi ładnie odpalać. Zostawiając jak jest ryzykujesz zdrowiem układu korbowo-tłokowego.
Ale nie chce odpalić wcale czy odpala na dwie sekundy i gaśnie ?
Za wysoko umieszczona rurka (ssak) poboru paliwa w zbiorniku.
Auto odpala?
Nie masz BSI kolego.
Mam pytanko odnośnie tego auta czy zaczeło odpalać po tym jak zmieniłeś ustawienie rozrządu czy może zrobiłeś coś innego że ożyło jak bym to wiedział to postarał bym się pomóc.
a sprawa okazała się banalna - kostka w stacyjce - koszt niewiele ponad 30zł. może w przyszłości komuś ta informacja pomoże . pozdrawiam pomocnych i dzięki ;)
Kontrolka w TDI tak jak wyżej pisze Kolega ma tylko "mignąć" przy zapłonie gdy temperatura chłodziwa jest większa od kilku stopni celsjusza, owo mignięcie oznacza "ruszenie" ECU, więc grzać Ci już nie powinno. Odpalanie to całkiem inna bajka.
Przyczyna znaleziona pompa padła
Komunikacja z licznikiem jest ? Komunikacja z immo przez kanał 25?
Cześć, nie odpala bo rozrusznik nie kręci ?
Straszna usterka :) A na ciepłym silniku odpalała dobrze? ;)
No właśnie mechanik mówił jeden i drugi że nie mieli żadnego błędu na komputerze. Pierwszy skasował bez sprawdzania to i drugi nic nie znajdzie do ponownego wystąpienia. Usterka sporadyczna. Zwiesił się egr lub geometria a po ostygnięciu puściło i teraz działa. Można sobie gdybać teraz. Czasem czujnik wału na ciepło się psuje a jak ostygnie odpala.
Kolego a mam pytanie czy podczas odpalania rzuca ci silnikiem? Czy bywa tak że przykuca bateria i po upływie około 15 sec po ponownym przekręceniu auto odpala? Wstępnie obstawiałbym że wina leży po stronie rozrusznika.
Rozrusznik sprawdzałeś ?
Powietrze zasysa z baku, sprawa rozwiazana
Witam, czy udało się znaleźć przyczynę występowania problemu?
Jest napis error i oczywiście odpala i gaśnie.
Sztomel, wzywam Cię, jesteś tu potrzebny!:D Witam kolegów, wcale nie jestem potrzebny gdyż właściwe podpowiedzi już padły w tym temacie a mianowicie test drogowy z podpiętym Vagiem i logowanie grup 003, 008 i 011 aby stwierdzić czy mamy do czynienia z przeładowaniem czy też niedoładowaniem turbosprężarki - to pozwoli zawęzić zakres elementów układu...
Do sprawdzenia zasilania, pewnie padł moduł odpowiedzialny za zasilania. Było na forum!
serwis w którym był naprawiany rozrusznik powiedział że rozrusznik jest w 100% sprawny, ale być może nie jest z tego modelu albo coś koło tego. zęby na kole zamachowym nie są w idealnym stanie kilka jest lekko startych.
Witam. Filtr paliwa był zmieniany kiedy?
Problem opisany wyżej, jak narazie sprawdziłem i wiem że to nie wina immo. Załączam filmik jako pomoc.
Hej. Okazało się że były wyrobione tulejki na rozruszniku. Koszt ok. 150 .
Rozrusznik lub przewód wyzwalania
Zacznijcie od wyczyszczenia egra, czy pompa wtryskowa jest sucha, turbo nie ma nic do odpalania.
To licznik ma wpływ na odpalanie
Czy ktos wie co to za dzwiek po odpaleniu
012547 - Motor for Intake Manifold Flap (V157) P3103 - 000 - Malfunction - Intermittent Sprawdź to jak nie będzie odpalać.
Przepustnica do wyczyszczenia i zrobienia adaptacji. Przy okazji sprawdź cały system odmy - duża szansa na nieszczelności. Kwestia czujnika położenia wału - był zakupiony nowy oryginał (lub chociaż tego samego producenta co szedł na pierwszy montaż)? Silnik na ciepłym jak zgasisz to bez problemu odpala?
(bodajże symbol ręcznego) Zapewne informuje Cię o tym ale ty masz akurat przy odpalaniu zaciągnięty hamulec ręczny.
To co proponujesz, żeby wgrać wirusa z innego 1.8t. Już widzę temat : SKODA octavia nie odpala jak zrobiłem nie wiem co kabelkiem z netu. Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji i nie rozwiązują problemu użytkownika.
Prędzej niskie ciśnienie na pompie tandem przy odpalaniu. Pomiar i jedną rzecz wykluczysz. druga sprawa świece?
Czy jest LPG?
Odepnij kość od wtryskiwaczy.
Wymień uszczelniacze na pompowtryskiwaczach! Problem już sie nie pojawi. Pozdro
Same wróżby a pomiarów żadnych. Nie ładnie.
po odłaczeniu licznika i próbie odpalenia auto zgaslo .a po ponownym wpieciu licznika auto odpala .
Witam, czy problem został rozwiązany? Mam taki sam przypadek z moim samochodem Octavia 1.6tdi ciężko odpala, a jak odpali to na biegu jałowym jakby go zalewało paliwem albo coś w tym stylu- twardo pracuje, na wyższych obrotach dźwięk silnik ok, tylko mocno dymi z wydechu. Na wolnych obrotach potrafi sama się zdławić i jak zgaśnie ciężko jest ja ponownie...
U mnie po prostu przestał odpalać i kręcił jak bez kompresji(uszkodzony był zwór w pompie upustowy)Zero błędów.Ale to tylko gdybanie inny silnik.
Zasilanie na deske.
Coś to nie tak, bo przekaźnik j59 zapina tez zasilanie na bezpieczniki 40 42 i 49. Czyli np. dmuchawa i przednie wycieraczki. Nic nie wspominasz że tego brakuje czyli przekaźnik i jego sterowanie muszą być dobre. Na pewno odpalasz silnik do szukania tego prądu na f41 ? Już było pisane że przekaźnik uruchamia silnik, czyli praca silnika.
Witam kolege Pawla mam ten sam problem liczniki wygasly a reszta wszystko dziala oprocz jeszcze tego ze samochod nie odpala, bardzo prosze o pomoc...
Takim odpalaniem zajedziesz rozrusznik.
brak komunikacji pomiedzy modulem abs -sterownik silnik odpala i gasnie
W obudowie termostatu.
Może czujnik położenia wału.
Gdzie jestes w UK ?
Jak na ciepłym słabo pali to wina pompy. Jedz do jakiegos dobrego zakładu co zajmuje sie tuningiem niech zmienia mapy startowe. Masz wyrobiona pompe wtryskowa i podaje za malo paliwa na rozruch. Jak chcesz aby dopalila od razu to odepnij czujnik temp.
Auto odpalone. Okazało się że w nowym silniku była pęknięta głowica na kanale zasilającym pompo-wtryski i kompresja z cylindrów wydmuchiwała paliwo. Temat uważam za zamkniety.
Sprawdz przewody z klapy gaszacej do sterownika
Akumulator nowy, klemy wszystko ok.. Co do przekaźników to jaki? lub masa gdzie to szukać?
Witaj ktoś grzebał bo sądzę że silnik tego auta to złom dlatego ktoś tam coś wykombinował, a chodzi tylko o to aby przy rozruchu grzał świeczki i miał większą dawkę paliwa. Gdy odepniesz to ustrojstwo to zaczną Ci się problemy z odpalaniem.
Sprawdziłeś cokolwieg bezp, przekaźniki?
Dla potomnych - problemem okazał się czujnik położenia wału.
Jeżeli chodzi o tą skodę to chcę doświadczalnie zrobić prawidłowy ciepły rozruch, przez przekaźnik i bocznik żeby na gorącym silniku normalnie odpalał.
kod silnika jest AHF-475283
OK. Ale czy skutkiem różnicy w sprężaniu na poszczególnych cylindrach nie powinna być duża różnica w korekcji odpowiadających im wtrysków? Bo jeśli tak, to u mnie różnice są znikome.
Tak jak pisał kolega wyżej czyli gaszenie i odpalanie auta. Zrób te wężyki i potem zrób logi - dopiero wtedy oceni się czy wszystko pracuje jak trzeba.
To jeszcze podaj kod silnika by wszyscy wiedzieli o czym konkretnie mowa. Piszesz ze obroty widzi,zezwolenie jest i zasilanie stera jest tak? To teraz napisz czy jest sterowanie 5v na cewki i czy jest sterowanie na wtryskach jak i to czy jest zasilanie cewki.
Kostke stacyjki dobrze sprawdź
Ten silnik odpala bez problemu, nawet gdy wszystkie świece są niesprawne. Mam na myśli temperatury powyżej 0 stopni.
przekaźnik 109
Hej filtr paliwa nowy ,co do błędów to mogę tylko powiedzieć to co na liczniku ,żadnych ...
Zamiennik będzie działał. Ważne aby była nowa, i nie zmęczona olejem.
Witam mam problem z Octavia 1.8 20v SLX - przy próbie odpalenia silnika mrugają kontrolki i za chwile z oporem silnik odpala. Zmierzono napięcie alternatora na wolnych obrotach 14V, po włączeniu świateł 13,5V - czy to może być przyczyną złego odpalania silnika?
skoda octavia odpalać octavia odpalać gasnąć octavia dziwna odpalać
kompresor akumulator znajdować filtr paliwo spalić lutownica
pralka samsung ecobubble kostka stacyjki volvo
Wymiana diody podłogowej w zmywarce Siemens Opornik szeregowy dla superkondensatora w Harman Kardon AVR 660