Witam. A jaki masz luz jałowy pedału sprzęgła czyli od górnej pozycji do wyczuwalnego obciążenia ( podaj w cm) . Ale skoro ci się zapowietrza to czy nie ubywa płynu ? .Drugim problemem czy pompkę kupiłeś z tzw. górnej półki bo często gęsto te kiepskiej jakości mają krutķą żywotność tym bardziej przy niewłaściwym odpowietrzaniu . Trzeci problem...
Pasek alternatora do wymiany lub przynajmniej do naciągnięcia, warto sprawdzić czy pasek nie jest czasem nie jest zanieczyszczony jakimś płynem.
wyciek płynu
Jak brak wycieków płynu to będzie pompka sprzęgła do wymiany.
Ale i tak nie puści płynu czyszczącego pod ciśnieniem przez niego.
Czy po wymianie pompy wody i termostatu tzn. po zlaniu płynu chłodzącego i powtórnym zalaniu, układ chłodzenia został poprawnie odpowietrzony?
Jak są bębny z tyłu to często zanim wyleje się bębna płyn to trochę się go musi nazbierać. Ale jak wyżej płyn ubywa jest wyciek.
Witam Skoda octavia wyrzuca płyn chłodniczy gdy dojdzie do 110stopni na wolnych obrotach na otwartym zbiorniczku i zamkniętym burzy sie
Co w tych przepustnicach pada? Tam czasem nie ma jednego silniczka od spryskiwaczy gdzie zmianą kierunku obrotów realizuje się podawanie płynu na tył lub przód?
Płyn G12 3l koncentratu Ci wystarczą.
Ale chodzi mi że auto pracowało 3 godziny przed ściągnięciem głowicy i to jest zdjęcie zaraz po zdjęciu głowicy dlatego się pytam co to jwst
Witam, czy pojawił się również błąd czujnika temperatury płynu chłodniczego? Być może on jest przyczyną. Pozdrawiam
Elektrohydrauliczne, jest zbiorniczek od płynu, więc na pewno.
Króćce to plastikowe rurki do których przyłączone są rury od chłodnicy,nagrzewnicy.Musisz zrobić sobie dostęp do pompy wody i szybko wyczaisz czy coś się dzieje.
Jeśli nie "poszła" uszczelka, to płyn może uciekać jak wyżej podali koledzy. Ja (niezwłocznie) po dłuższej i forsownej jeździe sprawdziłbym stan węży, czy nie są mokre oraz w jakim stanie jest korek zbiorniczka płynu. Widziałem takie przypadki, że pod ciśnieniem płyn wydobywał się poprzez nieszczelny i niedokręcony korek zbiorniczka.
Stan płynu hamulcowego jest ?
3 'pipy' informują cię o niskim poziomie płynu hamulcowego.
Oczywiście że termostat musi się otworzyć na duży obieg aby układ się odpowietrzył. Pilnuj stanu płynu w zbiorniczku bo trzeba będzie go dolać raz lub dwa.
Usterka usunięta. Czujnik temperatury płynu uszkodzony. Pokazywał tempetarurę płynu ale nie wysyłał danych do przekaźnika od podgrzewania płynu.
Witam trzeba sprwdzić poziom płynu chłodniczego jeżeli jest w normie to czujnik temperatury do wymiany
Jeżeli nie masz świec, to nie masz podgrzewania płynu.
W dyskusjach była wzmianka iż wymiana płynu wycisza stuki oraz by nie stosować strokate płynu VW lecz ATE DOT 4 SL.6 o ile to prawda. Zalecana wymiana płynu przynajmniej co dwa lata lub średnio co 30–40 tysięcy a w przypadku eksplantacji w górach lub z przyczepką interwał skracamy.
Sterownik silnika na podstawie czujnika temperatury płynu. Czasem jest jeszcze termowlacznik w chłodnicy po lewej stronie
A inne objawy przegrzewanie silnika? Ubytek płynu, twarde węże?
Jak dużo ubywa płynu skoro brak wycieków?
Dużo tego płynu ubywa? Może być uszczelka na pompie wody. Może być gdzieś rozszczelnienie przewodów. Sprawdzales w zbiorniku wyrownawczym czy są ślady oleju na powierzchni płynu?
Po regulacji turbo już rok spokoju. Nie wyrzuca płynu. Co ciekawe podobny przypadek miał kolega w AVB w passacie b5 kombi. Też wypluwał pomału płyn nadmiarem (dolewki co miesiąc) po mojej sugestii sprawdzenia turbo (czasem pojawiał się not lauf). Po wymianie turbo i regulacji tak by wykres doładowania jak najlepiej pokrywał zadane doładowanie też problem...
Ja mam tylko jedne pytanie czy ma okopcony zbiorniczek płynu chłodzącego?
Witam, podczas jazdy wyrzuciło mi płyn że zbiorniczka. Zapaliła się kontrolka i w zbiorniczku całkowicie go nie było. Chciałem osobiście posprawdzać co się dzieje, bo wykonuje drobne naprawy dla siebie. I zauważyłem, że zbiorniczek jest jakby przygrzany miejscowo i się kruszy w tym miejscu pod paznokciem i w jednym miejscu jakby mikro dziurka. Zbiorniczek...
Prawdopodobnie masz zapowietrzony układ hamulcowy, jak dawno wymieniałeś płyn hamulcowy.
dodatkowo czujnik temperatury płynu chłodzącego Zobacz co pokazuje pod komputerem zanim podmienisz. -na wskazówkę nie patrz bo to zupełnie inne czujniki.
Jeżeli pedał wpadł w podłogę to można podejrzewać nieszczelność i wyciek płynu (tu z reguły jest miękki pedał hamulca), albo uszkodzenie sprężyny powrotu lub może serwa, ale trzeba dokładnie sprawdzić.
30Nm + 70Nm + 90° + 90° + 90° oczywiście śruby głowicy nowe, lekko naoliwione świeżym olejem silnikowym, otwory w bloku czyste bez oleju czy płynu...
Klapa powietrza zimnego/ciepłego reaguje? Słychać że się przestawia? Co jest w zbiorniczku od płynu wyrównawczego? Płyn, woda, żółta maź?
Wydaje mi się ze Jest ruch płynu w zbiorniczku
Sprawdź czujnik temperatury , zainstalowany jest na przewodach płynu chłodniczego z nagrzewnicy .
A przypadkiem płyn Ci nie ucieka, bo itakie przypadki miałem. Kontrolka sygnalizuje tylko i wyłacznie brak płynu.
Może masz mało płynu chłodzącego poprostu
I chyba znalazłem problem :/ po wymianie termostatu z dobrego na dobry dzis sprawdze jeszcze pompe wody, bo prawdipodobnie ona winna, bo jest brak obiegu. Za termostatem robi sie z 10cm cieple a dalej jest zimny przewod , w srodku ogrzewanie jest bardzo gorace ,,topi tapicerke,, a chlodnica zimna
Główne punkty masowe: Komora silnika -główny pod akumulatorem -w okolicach zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego(w stronę przegrody) Kabina -pod kolumną kierowniczą -w okolicach zawiasów drzwi kierowcy i pasażera Bagażnik Okolice świateł
Montuj, wymiana za 60 tyś km. Chyba że pompa zacznie wcześniej płyn puszczać.
A co takiego robiłeś przy hamulcach że musiałeś je odpowietrzać? Możesz spróbować innej metody odpowietrzania, odkręć odpowietsznik, załóż cienki wężyk, i niech płyn samoczynnie ścieka do jakiegoś pojemniczka, przez około 5min. Jednocześnie sprawdzaj poziom płynu w zbiorniczku.
To jest przełącznik termiczny a nie czujnik. Czujnik jest termistorem a z przełącznika żaden sygnał do sterownika nie idzie. Jak już to jest to czujnik do Octavii 1. https://obrazki.elektroda.pl/7934877900_... Słabe zdjecie ale powinno Ci wystarczyć.
Jutro sprawdzę miernikiem - mam nadzieję że mi się uda jakoś bez demontażu czujnika - żeby nie wylać płynu z układu.
Jeżeli tak to objawy wskazują na to że się nie otwiera i nie puszcza płynu na duży obieg.
Wiem że pierwsze podejrzenie to upg Niekoniecznie, pod filtrem oleju jest wymiennik ciepła i też może wymieszać olej z płynem.
Wysprzeglik. Jak odsuniesz skrzyni biegów to poleci płyn.
Jeden do samochodu trzy razy przyciska pedał hamulca i trzyma pedał wciśnięty a ty zakładasz klucz i wężyk przeźroczysty na odpowietrznik i w momencie jak kolega trzyma pedał to odkręcasz odpowietrznik. I zabieg powtarzać aż w przeźroczystym przewodzie poleci czysty płyn bez powietrza. I zaczynamy od najdalszego koła pompy hamulcowej.
Ja zawsze odpowietrzam "pod prąd" to znaczy napełniam strzykawkę z kawałkiem wężyka płynem, usuwam powietrze naciskając lekko tłok i pcham świeży płyn przez odpowietrznik do zbiorniczka
A co ten komp pokazuje w parametrach? Np jak "widzi" ręczny i poziom płynu? I ta kontrolka to wykrzyknik czy P?
U mnie pomogła wymiana czujnika. Mechanik też powiedział że płynu hamulcowego było mało. Wg mnie było pod max. ale dolal płyn, wymienił czujnik i póki co wszytko ok.
Avu ma termostat sterowany z ECU i ma wyższą temperaturę pracy. Tak płyn G12+ lub g13.
Dorobić przycisk do spryskiwaczy reflektorów. Wygoda taka, że nie zawsze trzeba zmywać reflektory, to i płynu zaoszczedzisz. Przycisk sterować ma przekaźnikiem (dowolnym samochodowym) który załączy pompkę spryskiwaczy reflektorów. Warto zastosować rozwiązanie kolegi Marian B, kondensator wpiety szeregowo z cewką przekaźnika, równolegle do kondensatora...
Jeżeli sucho pod silnikiem to wszystko wskazuje na uszczelkę pod głowicą, lub jak pisał gps79 mikro pęknięcie bloku. Częsta przypadłość.
Faktycznie jest tam termostat sterowany przez ECU. W grupie VAG te równe 90 na zegarze to ściema dla lepszego samopoczucia kierowcy - nawet przy spotych odchyłkach stoi równo na środku. Podejrzyj temperaturę z poziomu komputera. Te wynalazki z tymi termostatami potrafią pracować nawet na temperaturze bliskiej 110 st C. Dopiero jak zaczniesz dawać ostro...
Witam, Popełnili bardzo duży błąd wprowadzając termostat sterowany przez ECU. Gdyby był klasyczny wszystko byłoby ok. Problem jest z termostatem, dlaczego otwiera się tylko przy pokrętle na maksa w prawo. Jeśli włączę klimatyzację, wentylatory obracają się z prędkością 1. Więc nie byłby to problem z bezpiecznikiem. Najpierw otwiera się termostat, umożliwiając...
Chłodnica EGR służy chłodzeniu spalin zanim dostaną się do układu dolotowego. Ewentualne podgrzanie płynu to tylko „skutek uboczny”
Dzis udało mi się zwalczyć ten B200F. Został wymieniony sam blok pompy ponieważ był inny niż po nr vin i po tej operacji zostały skalibronwe czujniki esp i co ważne przyuczony czujnik ciśnienia płynu hamulcowego. Sterownik oryginalny z auta.
Przewody byly ok, powtorne odpowietrzenie pompy dało efekt.
Sprawdż szczelność nagrzewnicy. tu kolegawyżej ma racje,a płynu w układzie chłodzenia nieubywa?
Jakie masz z przodu średnicę tarcz? ABS działa? Prowadnice zacisku czyste i nasmarowane? Przewody elastyczne idące do kół pewnie jeszcze oryginały. Im się możesz przyjrzeć. Możesz zmienić jarzma, tarcze i klocki z przodu na większe, ale jeśli będziesz miał problemy z przepływem płynu to nic nie da.
Czujnik temp płynu koło termostatu do sprawdzenie i wiązka. Co to za elektrycy jak takich rzeczy nie potrafią ogarnąć? O co chodzi z tym lutowaniem kabli? 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika. Czujnik nie znajduję się koło termostatu. Obok termostatu...
Jeżeli nieszczelności podciśnienia to coś typu samostart, wzrosną obroty, jeżeli chodzi o nieszczelności np węży to woda z płynem, będzie się pienic
maskę podnoszę tylko przy wymianie oleju. Taak, wiemy. Płynu do spryskiwaczy tylko w niemieckich ubywa i trzeba dolewać, w koreańskich krąży w obiegu zamkniętym.
Witam -trzeba zaobserwować czy ubywa płyn chłodniczy z układu!!! (obejrzeć w zbiorniczku wyrównawczym wszelkie zmiany cieczy, kożuchy ,mazie).Kolejny symptom to olej w silniku:trzeba sprawdzić czy nie nosi w sobie śladowe ilości ON tzn. rzednie zapach ,czy stan na bagnecie nieznacznie się podnosi lub nie podnosi a z racji przebiegu powinien nieznacznie...
Cześć wszystkim, pacjent octavia 2, problem z hamulcami. Otóż w różnych odstępach czasowych dziwnie wpada mi pedal hamulca np. stoje w korku, trzymam delikatnie hamulec (byle się nie stoczył) i nagle samochód zaczyna się toczyć, wciskam hamulec mocniej i jest miękki ale do pewnego momentu, zahamuje mniej więcej w 3/4 zakresu działania pedala. Puszczę...
Co się dzieje w układzie chłodzenia? Ubywa płynu? Węże twarde?
Nowy filtr i sprawna klimatyzacja to podstawa.Jesli bedzie nadal występować problem to może być nagrzewnica. Płynu nie ubywa ?
Może Ludwik pomoże? Płyn do mycia naczyń robi lepszy poślizg :)
Poziom płynu jest ok. Czujnika poziomu nie sprawdziłem, w jaki sposób mogę to zrobić?
A co ze wzrostem zużycia paliwa? może to być spowodowane błędnymi pomiarami przepływomierza? podczasu robienia logu BS 011, kieronice chodziły w pełnym zakresie, czyli zeby sprawdzić czy to gruszka czy kierownice to musze odpiąc sztangę, tak? jeżeli po odpięciu sztangi od kirownic beda się one ruszały w pełnym zakresie to będzie znaczyło, że gruszka...
Przy podobnych objawach u mnie winna okazała się pompa. Zeżarta w środku. Ale ja nie wymieniam nigdy płynu hamulcowego puki awaria nie wystąpi... Pozdrawiam.
Dolej paliwa dla pewności,naładuj porządnie akumulator,sprawdź dla świętego spokoju poziom oleju i płynu chłodniczego i odpalaj.Niech sobie popracuje.Wybuchnąć nie powinien co najwyżej próba odpalenia sie nie powiedzie ;).Oczywiście odpalanie na benzynie tak samo jak rozgrzewanie silnika.Żadnego gwałtownego zwiększania obrotów zanim sobie nie popracuje...
Omega b miała zbiornik płynu na przednim pasie i to duży 5cz6 litrów.
Świece żarowe ok?Skoro dolewasz płyn to on jest przyczyną białego dymu.Chłodnicę spalin sprawdziłeś?
No to pozostaje uszczelka pod głowicą, to dość typowy objaw tego uszkodzenia... ubytek płynu też typowy, a pompa wody na pewno nie . można zrobić test na obecność spalin w płynie chłodzącym, będziesz wiedział
Sprawdź czy folia w drzwiach trzyma. Trzeba zdjąć boczek z drzwi kierowcy. Ewentualnie sprawdziłbym dokładnie uszczelki drzwi. Ktoś z zewnątrz niech polewa auto wodą a Ty patrz w środku skąd płynie....
Kontrolka jak gaśnie to znaczy że świece są dostatecznie gorące i można dokonac uruchomienia i właśnie o to chodzi w tym wszystkim, wiadomo, że po jej zgaśnięciu następuje faza dogrzewania silnika (nie informowana już kierowcy świeceniem tej kontrolki) ale im niższa temperatura płynu chłodzącego tym kontrolka świec żarowych dłużej świeci po przekręceniu...
Przepływka mierzy prawidłowo, troszkę ciśnienie doładowania masz niestabilne. W sumie można uznać, że jest poprawnie. Wykonaj sam log 011 dynamiczny i wklej. Warunek podstawowy to temperatura płynu chłodzącego 90°C. Pozdr.
Jak płyn w normie to sprawdz czy pływak w zbiorniczku z płynem pracuję bez zacięć.To mogą być zużyte klocki lub uszkodzony czujnik klocków hamulcowych.
SKODA OCTAVIA II 1.6 TDI 2010r. A więc od początku.Po długiej podróży zaczął ubywać w szybkim tempie płyn chłodniczy i zapalała się kontrolka poziomu płynu,po uzupełnieniu mogłem przejechać około 30 km i problem się powtarzał,przyczyną była chłodniczka oleju ,a dokładniej to obudowa filtra oleju ,taka czarna, gdyż na kanale wodnym gdzie jest umieszczona...
Wymień czujnik temperatury płynu ,albo odepnij i pojeździj z dzień zobacz czy objawy się powtórzą. Coś kojarzę podobną usterkę.
ja też widziałem jak wymieniono uszczelkę pod głowicą i dalej wyrzucał płyn ,a przyczyną był korek zbiorniczka wyrównawczego,przy dolewaniu płynu i zakręcaniu korka uszczelka z niego się zsunęła.
czujnik płynu spryskiwaczy koduje się w kodowaniu , nie trzeba zadnego security access wchodzisz w kodowanie, czekasz az pomocnik sie pokaze i liczysz
Racja kontrolka jest od poziomu i gęstości płynu chłodniczego.Morze być go mało, być zabardzo rozrzedzony wodą lub jest stary.
Dzięki Panowie pomoc pomogła. Po sprawdzeniu wszystkich rzeczy i podłączeniu pod komputer okazało się, że przyczyną jest "Czujnik temp płynu chłodzącego" Jeszcze raz dziękuje za pomoc.] Pozdrawiam Piotr
potrafi się wyłożyć wiązka w okolicach podszybia . rozwala ją zimowy płyn do spryskiwaczy , ostatnio widziałem upalone przez to zegary
Wywala błędy typu sterownik źle zakodowany nic po za tym. Najtaniej można oszukajkę na czujnik temp płynu zrobić , następnie rozrusznik i ostatecznie mapę.
Mechanik twierdzi że były frezował ja nie patrzyłem mu na ręce a z tymi śrubami nie wiem . Dziś jadę do niego podłączy komputer zobaczymy. Nie wiem czy może to miec znaczenie ale 3 tygodnie temu zrobiłem trasę nad orze i z powrotem jednego dnia 300 km w jedną stronę gdy wracałem pod koniec trasy to zaswieciła się lampka że płynu brakuje zatrzymałem...
świece w tdi grzeją kiedy temperatura silnika wynosi mniej niż 40 C gdy tempwratura silnika jest wysza to czujnik temperatury PŁYNU odcina grzanie świec oraz nie zwiększa dawki rozruchowej paliwa
Najczęstszym powodem niesprawności jest zalanie np. płynem chłodniczym; można rozebrać obudowę, zobaczyć, wysuszyć lub popoprawiać luty. Ponieważ to popularny sterownik z Golfa 4 - nie warto szczegółowo naprawiać a kupić na forach VW czy równie popularnym serwisie aukcyjnym :wink:
Płyn nie ubywa i raczej jest OK ale dzięki nom za info.
Masz termowłącznik w górnej czesci chłodnicy po prawej stronie.Czujnik temperatury w kruccu ktory wymieniłeś to dwa czujniki w jednym...jeden podaje temperaturę na zegary,drugi do sterownika silnika-co oznacza ze mimo poprawnej wartości na zegarach ECU może "widzieć"inne wartosci ...Sprawdz diagnostyką trmperaturę jaka jest podawana na zegary i ECU.Druga...
Uszkodzony był tylko termostat. Niestety koszt nowego jest spory (312zł). Oberwany listek obudowy spowodował stałe otwarcie termostatu i ciągłe chłodzenie silnika. To z kolei nie pozwoliło silnikowi osiągnąć temperatury 90 stopni i uaktywniło awaryjne uruchomienie wentylatora chłodnicy i zapalenie kontrolki alarmu za desce rozdzielczej (ten żółty symbol...
witam! mam następujący problem z samochodem: w czasie jazdy po przejechaniu około 30 km poczułem opór w kierownicy przy skręcie w lewo i w prawo, jakby nie działało wspomaganie, przy skręcie np w lewo "opór,opór i puszcza" jakby coś się odtykało czy co? Po skręcie kierownica nie powraca do pozycji "0". zauważyłem że dzieje się tak po przejechaniu większej...
Ja bym sprawdziła z innej strony może uszkodzeniu uległ termostat i płyn idzie na dużym obiegu przez to silnik dłużej nagrzewa taka ilość płynu a dodatkowo ochładza go parownik i temperatura po przełączeniu się na gaz spada poniżej zadanej dla instalacji gazowej i centralka od gazu przełącza na benzynę. Było by dobrze sprawdzić temperaturę podczas pracy...
tak z doświadczenia powiem żebyś zaczął od sprawdzenia tylnych czujników, wtyczka jest łatwo dostępna tylko trzeba ściągnąć koło. Jeśli nie jedziesz na VAGa to sprawdź ich oporność ale stawiam na koła tylne Co jakiś czas nie zaświeca Ci się kontrolka od płynu hamulcowego? Bo kiedy czujnik jest walnięty i tak dłużej jeździsz to załącza się kontrolka...
Od groma VAG-ów po 2009 roku ma różnego rodzaju dziwnych problemów na które pomaga aktualizacja któregoś z sterowników. Np. taki śmieszny przykład - Fabia II 2009 r 1,4 16v nie działa klimatyzacja , brak błędów w 08 tylko na silniku błąd czujnika temp płynu chłodniczego sporadyczny - rozwiązanie - aktualizacja zestawu wskaźników :)\
Kod 8277 - Zawór EGR Kod 19204 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego Po naprawie lub czyszczeniu odpowiednich komponentów, błędy można usunąć za pomocą skanera OBD2 (np. VCDS, ELM327 itp.). Jeśli po usunięciu błędów problem nadal występuje, kod może się pojawić ponownie, co sugeruje, że naprawa nie została przeprowadzona poprawnie lub występuje inny...
Nawet jak płyn ma 90 stopni to świece muszą pracować przez kilka sekund, nawet jeszcze po uruchomieniu, w samym sterowniku bym usterki szukał.
skoda octavia czujnik temperatury płynu wyciek płynu wymiana płynu
zakodować kanał porównanie string falowniki fronius
spawarka inwertorowa przekaźnik vestel 17mb170 firmware
Moduł komfortu Passat B5 1.9 TDI - brzęczenie i wibracje Ekspres Siemens EQ6 nie pobiera mleka - co robić?