Najszybciej jest wymienic stacyjkę.
Stacyjka uszkodzona. Dość typowa usterka w grupie vag.
Nowa stacyjka
Za twoją radę zostaje latanie z miernikiem. W jakim to języku? Kolego,do diagnozy tego wozu potrzebna jest tylko probówka 12V. Wyjście 50 ze stacyjki i pomiar na cewce rozrusznika jak już ktoś wspomniał.
Coś nie tak ze stacyjką, pewnie wyrobiona kostka. Na próbę, bez pośpiechu spróbuj przełączać kluczykiem na poszczególne pozycje stacyjki, obserwując kontrolki i reakcję rozrusznika. Pewnie potwierdzą się moje przypuszczenia i kostka stacyjki będzie do wymiany chyba, że uszkodzona będzie też część mechaniczna, to wówczas cała stacyjka.
Przekaźnik sprawdzony? zapnij go zworką i zobacz. Kolego, nie ma czegoś takiego jak " pełny schemat obwodu 15" linię tego obwodu masz zapewne na wiekszośći swoich schematów. Dodano po 1 Pomierz czy masz zasilanie na wyjściu z kostki pod stacyjką.
Problem był w kostce od stacyjki
Radio oryginalne czy inne?
Tylko to nie jest zapłon po stacycje a S kontakt. Tak przy wyłączeniu zapłonu radio się wyłączy, a ma się wyłączyc dopiero jak wyjmiesz kluczyk ze stacyjki.
Zasada-wiem-piszę, nie wiem-milczę. Jakie przekaźniki, jakie? Zacisk X jest tylko bocznikowany przekaźnikiem. Ma do wymiany kostke stacyjki, ten plastikowy bębenek.
na kostce zasilającej radio masz + 12v stałe i +12v po stacyjce
Na małych jest plus po stacyjce i PWM
Mam centralny w całym samochodzie (skoda octavia 1 2002 r. sedan) jest po wymianie stacyjki i zamka w drzwiach od strony kierowcy, czy da się jakoś zaprogramować, żeby działał centralny, bo aktualnie mam jeden klucz do odpalania i drzwi kierowcy i drugi, na którym działa centralny, ale tylko na bagażniku drzwiach z tyłu i pasażera z przodu.
Czyli czerwony trzeba podpąć pod stacyjkę żeby było zasilanie a żółty bezpośrednio z aku.
Sprawdź na module pod kierownicą czy masz zasilanie oraz sprawdź w module w drzwiach kierowcy czy masz 2 "plusy" no i masę,to na początek.Te zamki można naprawiać bez komputera.
I rowniez zwroc uwage na kostke stacyjki.
Sprawdź na kostce od stacyjki, czy na 15-ce masz prąd. Może to stacyjka...
Wkładkę stacyjki da się wymienić (mówię o elemencie w który wkłada się kluczyk.) Od strony kluczyka jest taka mała dziurka, ustawiasz stacyjkę w pozycji I i wkładasz tam drucik.
Możesz w to nie uwierzyć, ale uszkodzenie leży w kostce stacyjki.
Okazało się że winna była kostka stacyjki.
Małe a i b to przekaźnik ? Dodano po 11 A zasilanie mogę wziąć od stacyjki żeby się włączało tylko po przekręceniu stacyjki ?
prawdopodobnie uszkodził się geteway, jest nad nogami kierowcy. i proponuje sprawdzić jeszcze wtyczki na bortzie Dodano po 1 A kostkę w stacyjce próbowałeś wykluczyć? kolega wyraźnie napisał "Stacyjka CAN"
Emulacja sondy lambda rozjezdza Ci mapy wtrysku .Sprobuj ustawic emulacje sondy lambda "na mase" .Bedzie walilo bledem 537, ale nie ma to wplywu na prace silnika na gazie.Sam mam Felke 1.3 MPI i emulacja fala rozjezdzala mape wtrysku - w zimie po odpaleniu lubilo przylewac silnik .Zmienilem emulowanie na emulacje "masa" i problem zniknal.Jakis sterownik...
Podepnę odpowiedź, może komuś się przyda. Sam szukałem, nie znalazłem... sprawa dotyczy nowego Superba, gniazda też są na stałe zasilane, ale bezpiecznik można przesunąć o jedną pozycję i wtedy jest po stacyjce. Bardzo się zdziwiłem, bo instrukcja milczy, na schemacie nawet nie ma, a "na żywo" bezpiecznik od stacyjki wygląda tak, że jego "przegrodka"...
Witam. Gdzie może być przyczyna? W silniczku wycieraczek czy w manetce? Dodam że napięcie na pierwszych trzech przewodach po przekręceniu stacyjki to 12V.
Immo odpada jak by było immo to by zapalał i gasł po 3 sekundach Trzeba sprawdzić czy podczas kręcenia rozrusznikiem jest diagnoza sterownika silnika , o może to być wina kostki stacyjki ...
hmm.. ale ma być to stały plus, czy po stacyjce ?
czarno-czerwony - pin 1 -> plus po stacyjce, brązowy - pin 2 -> masa, szaro-żółty - pin 3 -> zegary.
Bezpieczniki do sprawdzone. Wszystkie są ok. Żaden nie strzelił . I to mnie właśnie zastanawia. Dodano po 2 To 2006 rok zaznaczylem bezpiecznik pod który wpial m wzbudzenie gps, czyli przewód do którego podpina się plus po stacyjce .
Niby już body steruje tymi przekaźnikami ale stara nazwa została odciążeniowy x. X to styk stacyjki, zobacz jak napięcia na kostce stacyjki czy tam czegoś nie brakuje.
Przerwany w wiazce pod akumlatorem kabel zasilajacy stacyjke
Witam mam pytanko, jaki jest prąd w obwodzie sterującym rozrusznikiem, chodzi mi o obciążenie. Chcę zamontować odcięcie między stacyjką a elektromagnesem rozrusznika i nie wiem jaki przekaźnik zastosować ( octavia tdi)
Może to być problem z kostką stacyjki Nie w tym samochodzie. Sprawdź napięcie ładowania akumulatora i czy po odpaleniu można połączyć się komputerem diagnostycznym z 17 instruments
sprawdz czy z samej stacyjki wychodzi
Stacyjka była wymieniana i nie pomogło. A sterownik to widzi że jest cały czasz kluczyk w stacyjce choć go nie ma ?
Witam. Zakupiłem radio 2din rk7157g i radio traci pamięć stacji radiowych oraz daty + zegar po wyjęciu kluczyka że stacyjki /samochód skoda octavia 1/.Proszę o pomoc. Z góry bardzo dziękuję. Irek. (at)ElektrodaBot
Witam. Problem na szybko: Skoda Octavia 1, rok produkcji 2001. 1.8T VRS. Nagły zanik świateł. Żarówki sprawne, bezpieczniki też. Działają tylko światła postojowe i kierunkowskazy. Oraz długie światła, jakby komuś chciało się mrugać. Brak świateł mijania. Co może być powodem? Czy to może być wina wkładki stacyjki?
Kostka stacyjki i jeżeli ma zabezpieczenie antykradzieżowe do sprawdzenia
Jak to 2000 rok, to kostka stacyjki do wymiany.
Kostke stacyjki dobrze sprawdź
Proponowałbym zmienić tytuł bo tutaj nie kręci rozrusznik. Wyglada tak jakby napięcie spadało przez co odłącza wszystko - widać to pozachowaniu licznika. Do sprawdzenia masy i przewód plusowy pomiędzy akumulatorem i rozrusznikiem. Może coś nie łączy na bezpiecznikach. Trzeba znaleźć czy zasilanie znika na rozruszniku czy znika wcześniej przez co znika...
Stacyjka sprawna ? ,przy uruchomieniu jest napięcie na cewce włącznika elektromagnetycznego ?, jesli nie to styk 50 na stacyjce wypalony
1,9 TDI , właśnie tak jest że po wyciągnięciu kluczyka i zduszeniu silnika wszystko świeci jak by kluczyk znajdował sie w stacyjce
Sprawdź przerywacz od "migaczy" (powinien być w przełączniku awaryjnych) - wygląda mi to na nieprawidłowy bezpiecznik o kierunków/awaryjnych (za duży) - ciągnie stronę solo ale komp odłącza komplet z powodu jakiejś zworki. Interfejs bardzo by pomógł jeżeli to jest to co obstawiam pzdr r. Naprawiałeś kiedyś Octavie? Co tam sprawdzisz interfejsem? Sprawdzić...
Kostka pod stacyjką,rozrusznik,instalacja(zasniedzi... zaciski rozrusznika) do przeglądu.
Spróbuj wysterować zasilanie włącznika rozrusznika poza stacyjką (na krótko).
dawka paliwa jest ok i z pompa wszystko ok.a świece są ok bo jak ściągnę kostkę od czujnika temperatury to świece grzeją i odpala lepiej..a kontrolka od świec na ciepłym i zimnym gaśnie od razu po przekręceniu stacyjki.
witam szukam pod maską przewodu, którym mógłbym zasilić ledowe światła dzienne. chodzi o przewód, na którym pojawi się zasilanie po przekęceniu kluczyka w stacyjce. zestaw świateł dziennych posiada " automat" , który wg zaleceń powiniem być połączony : 1 masa 2 + 12v po stacyjce 3 + 12 świateł pozycyjnych. czy istnieje rozwiązanie nie wymagające przeciągnięci...
Witam, pacjent Skoda Octavia 2fl 1.9TDI ma problem z odpalaniem w gorące dni, kontrolki się pokazują, ale rozrusznik albo wcale nie kręci, albo stuknie parę razy i cisza. Rozrusznik na krótko pali bez problemu, kostka pod stacyjką została wymieniona. Co proponujecie dalej?
Szukaj po przewodzie gdzie jest przerwany przewód lub podaj nowy przewód z zasilaniem po stacyjce na wtyczkę czujnika.
Musi być stałe zasilanie. Jeśli prąd pobiera to należy wymienić sterownik LPG.
Witam Skoda Octavia 2 1.6 Nie odpala Nowy akumulator Nowy rozrusznik Pali na krótko po podania napięcia na automat rozrusznika Czy macie schemat bezpieczników i przekaźników pod maską i pod kierownicą. Który przekaźnik odpowiedzialny jest za podanie napięcia na rozrusznik? Gdzie dalej szukać? Chce sprawdzić wszystko po drodze zanim będę szukał problemu...
Witam w mojej skodzie Octavia 2 wymieniłem wczoraj kostkę stacyjki, wszystko niby gra, stacyjka działa lepiej ale jest problem z wyłączeniem się radia. Wcześniej nie trzeba był wyłączać radia głównym przyciskiem bo radio wyłączało się samo po wyłączeniu stacyjki i wyciągnięcie kluczyka. Teraz radio dalej gra i trzeba je wyłączyć ręcznie głównym przyciskiem....
Zacznij od sprawdzenia stacyjki , bo ona rozłącza odbiorniki przy rozruchu ...
Szkoda, że w kostce nie ma wyprowadzenia "Terminal 15" czyli +12 po zapłonie W fabrycznej instalacji odcinanie zasilania po stacyjce nie jest potrzebne, ponieważ takie wyłączanie/usypianie radia idzie przez CAN. W chińczykach dostosowanych do konkretnego modelu auta taż jest tak to robione.
Próbowałem ja rozebrać. Tzn obok aku. tą skrzynkę z bezpiecznikami. Odkręciłem wszystkie śruby oraz tą dużą śrubę lecz nie da się tego rozebrać. Odpaliłem auto przejechałem około 4 km i znowu to samu auto zgasło przy próbie odpalenia znowu to sami - przekręcam kluczyk świeci się kontrolka zapalonych świateł ( mam automatycznie zapalające się światła)...
To manetkę też trzeba wymienić czy nie? mój błąd ustalmy już że będę "to" nazywał włącznikiem zespolonym ;) Jeśli chcesz to robić samemu to podeślę schematy i będziesz mógł sam przeanalizować połączenia. Zaczyna się od najprostszych elementów, na początek włącznik potem manetkę a na końcu kostkę stacyjki
Poratuje ktoś schematami zasilania Skoda Octavia 2008 rok 1.9 TDI. Potrzebne schematy zasilań, stacyjka, zegary i opisy przekaźników i bezpieczników. Po zapłonie martwy licznik, nie działają wycieraczki przednie. Wszystko pojawia się w momencie kręcenia rozrusznikiem ale auto oczywiście nie odpala.
Witam Skoda Octavia 2 1.6 Nie odpala Nowy akumulator Nowy rozrusznik Pali na krótko po podania napięcia na automat rozrusznika Czy macie schemat bezpieczników i przekaźników pod maską i pod kierownicą. Który przekaźnik odpowiedzialny jest za podanie napięcia na rozrusznik? Gdzie dalej szukać? Chce sprawdzić wszystko po drodze zanim będę szukał problemu...
Masz różne opcje do wyboru: Stacyjka ,moduł pod kierownicą,bordnetz,przekaźnik linni 15 ,bezpieczniki. Zacznij od bezpieczników i przekaźników w środki tych po bokach.
Weź w ręce kontrolkę! Niech ktoś próbuje kręcić rozrusznikiem i zobacz kontrolką czy dochodzi na któryś kabelek + (jak zrobi stacyjke na rozruch to kontrolka Ci się zapali jeżeli wyłączy zapłon to kontrolka zgaśnie)- myślę że wiesz o co mi chodzi Jeżeli na żadnym z kabli dochodzącym do rozrusznika nie będziesz miał + to znaczy że: -mógł ugnić gdzieś...
Niestety stacyjka była wymieniana i nic to nie dało...
Witam :) Kupiłem TT APEXi Nie mam pojęcia jak go podłączyć. Samochód do którego chciał bym go podłączyć to Skoda Octavia I 1.9TDI 110km. Dodaję w załączniku zdjęcia stacyjki, i urządzenia. Proszę o pomoc (schemat podłączenia).
Jak jest już temp. ok. 70 stopni, to już później jedzie na gazie. Dodano po 11 Czy to działanie reset poprzez przekręcenie stacyjki można zamień jakimś przełącznikiem ?? Gzie tego szukać ??
Witam Skoda Octavia 2 1.6 Nie odpala Nowy akumulator Nowy rozrusznik Pali na krótko po podania napięcia na automat rozrusznika Czy macie schemat bezpieczników i przekaźników pod maską i pod kierownicą. Który przekaźnik odpowiedzialny jest za podanie napięcia na rozrusznik? Gdzie dalej szukać? Chce sprawdzić wszystko po drodze zanim będę szukał problemu...
Witam Skoda Octavia 2 1.6 Nie odpala Nowy akumulator Nowy rozrusznik Pali na krótko po podania napięcia na automat rozrusznika Czy macie schemat bezpieczników i przekaźników pod maską i pod kierownicą. Który przekaźnik odpowiedzialny jest za podanie napięcia na rozrusznik? Gdzie dalej szukać? Chce sprawdzić wszystko po drodze zanim będę szukał problemu...
Witam ponownie zaobserwowałem jeszcze takie zjawisko jak np:auto stało 3 dni no i niestety nie odpaliło pomimo tego że było przełączone na paliwo , czyli rozumiem że to na 100% cofające się paliwo tylko nie rozumiem jednej rzeczy pompka pracuje ćiśnienie jest ok było sprawdzane po przekręceniu stacyjki podaje a mimo tego nie jest w stanie napąpować...
Masz uszkodzoną krańcówkę od parkingu. Obejrzyj dzwignię, gdzie ona jest, zmierz miernikiem i najwyżej wymień
Jakie bledy? moze byc 109, moze byc kostka pod stacyjka, moze byc czujnik walu. Diagnostyka to podstawa.
No i tu bierzesz miernik i sprawdzasz ci sie dzieje na kabelku "po stacyjce" u Ciebie w aucie.
Chcę wymienić licznik,tamten nie wskazuje poziomu paliwa itp.Mam używany,chcę go zamontować,tylko jest problem z uruchomieniem samochodu.Wiem,że trzeba coś tam rozkodować i czy może zostać stara stacyjka.
Witam kolegów trafiła do mnie taka skoda octavia 2 2008r.bez kluczyków.Dorobiłem do stacyjki zapłon mogę włączyć,ale licznika nie mogę poczytać sekurity blok ,licznik VDO micronas robię to smokiem czy jest jakieś inne wyjście że bym nie wyciągać licznika.Udało mi się wyciągnąć z EDC16 6Baitów pozdrawiam.
Z tego wszystkiego nie wpisałem octavia 1.6 sr AKL
no to masz magistrale can na pokładzie i tylko fabryczne radio będzie chodzić ok chyba że podłączysz sie za stacyjką plusem.
Pomimo tego że jestem przeciwnikiem używania świateł mijania w ciągu dnia odpowiedzi udzielę... Podłączyć możesz bezpośrednio pod przewody wychodzące z włącznika świateł: Według Twojego schematu to będzie tak: pomarańczowy do +12 po stacyjce, czarne masa z karoserii, czerwony +12 stałe, żółty pod wyście świateł mijana + dwa te wyjścia na pozycyjne....
Który to model Octavii bo w tym roczniku są dwie wersje. Przy jednej jest sterownik na wzdłużnicy pod akumulatorem a w drugiej sterownik jest w dużym wentylatorze (czarny - plus po stacyjce, zielony - sygnał prędkości ze sterownika silnika).
https://obrazki.elektroda.pl/8061011100_... Znalazłem;) Głęboko głęboko za tysiącem kabli i tysiącem bezpieczników;) Dodano po 21 Ma ktoś może instrukcję do tego ustrojstwa? Znaczy przede wszystkim opisane kolejne kroki żeby zaprogramować pilota. Bo podobno się da, maks 4 sztuki, za pomocą sekwencji wciskania mikroswitcha i przekręcania...
To w końcu brałeś ze szrotu moduł czy piloty? Pilot jajko ma wybita częstotliwość na obudowie grotu więc musiałby ktoś wymienić stacyjkę by była na nim inna częstotliwość.
Podczas sprawdzania nie włożyłeś jakiegoś przekaźnika w pole obok ? Bo jeśli było dobrze , to tylko taka podmianka może to powodować , zwarcia są raczej do masy , chyba że masz pecha i przetarła się wiązka i do masy zetknął przewód sterujący cewką przekaźnika . Pół roku temu z takimi objawami wymieniłem tylko kostkę elektryczną stacyjki , gościu nie...
Skoro chcesz odciąć coś bezpiecznie podczas pracy silnika, to "wyłącz stacyjkę". Odetnij [15], to jest naturalny stan dla samochodu.
A nie palą się jakieś kontrolki w liczniku ? np .nie zapięte pasy i inne...
Musisz odczytać błędy i będziesz wiedział co jest powodem blokady. Klucze raczej nie bo 2 w jednym czasie nie mogą się zepsuć. Stawiam na usterkę w instalacji np. w okolicy anteny przy stacyjce lub przy liczniku.
Skoda Octavia 2FL 2012 r., nie działa zamykanie auta z pilotów. Z kluczyka zamyka się normalnie i otwiera, wymieniłem już kostkę pod stacyjką, problem dalej jest, VCDS nie pokazuje błędów. AI: Czy sprawdzałeś stan baterii w pilocie? Może być konieczna jej wymiana. Nowe baterie AI: Czy pilot był ponownie programowany lub sprawdzany pod kątem transmisji...
Witam Ostatnio wsiadam do auta i przekręcam kluczyk, a kontrolki migały i słabo świeciły. Odpaliłem auto i po 2 sek zgasło i tak 3 razy. Podłączyłem pod prostownik akumulator i podładowałem. Auto zapaliło i wszystko było dobrze. Po 2 dniach wsiadam do auta i zero reakcji na kluczyk. Nie ma zapłonu, nie odpala, nic nie działa oprócz światła wewnętrznego....
W zeszły piątek uważam że znalazłem przyczynę. Jest nią kostka stacyjki. Kostka zamówiona jak wymienię to dam znać.
Witam, proszę o pomoc w zlokalizowaniu przyczyny takiego zjawiska. W octavi przerywacz kierunkowskazów jest zespolony z włącznikiem świateł awaryjnych. I tak, za pierwszym razem po tym jak zaczal wariować w koncu zespsuł sie i przestał załączać kierunkowskazy. Po wymianie działanie kierunkowskazów i awaryjnych jest ok. Wariowanie obiawialo się klapaniem...
Witam, Kontynuując wątek chciałbym zapytać, czy ktoś spotkał się z sytuacją niemożności włączenia radia bez kluczyka w stacyjce pomimo prawidłowego podłączenia zasilania? Zamontowałem do Octavii radio Clarion CZ209EG, zamieniłem kable +12V z akumulatora i +12V ze stacyjki w kostce ISO. Radio włącza się i wyłącza razem z kluczykiem, pamięta ustawienia...
Jeżeli na bezpieczniku radia jest stale +12V, a na żółto czerwonym (pin4), pojawia się +12V po włączeniu zapłonu, to radio będzie uruchamiało się po włączeniu zapłonu i wyłączało po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.
a co może być przyczyną że po włączeniu stacyjki na zimnym silniku to pokazuje ni od razu 90stopni.
a jak podłączysz do plus po stacyjce ale tego co znika podcas zapalania - to bedzie bardzo źle
zastanawiam się nad jeszcze jednym rozwiązaniem , mam starego szkodnika ( skoda octavia ) sprawdzić który przekaźnik załącza się po przekręceniu stacyjki i po wyciągnięciu klucza rozłącza i zaadoptować go do zafiry żeby zasilał tylko i wyłącznie radio no i jest też problem czy aktywuje go mniejsze napięcie jak 12v bo znalazłem kabel na kostce radia...
Tak mają niektóre wersje tych aut ...- wyłącz zapłon ,zamknij drzwi (wszystkie ) i po chwili obejrzysz przez szybę (zamkniętych drzwi) swoje kluczyki w stacyjce :) . Jest to oryginalne rozwiązanie w tych autach...Czekam na odpowiedź kogoś kto takie coś już przerabiał ... Nie ma takiej opcji by zamknęły się same drzwi jak masz kluczyk w stacyjce - moduł...
Podłączyłem linie CAN do kostki, wyrzuciłem dorobiony przez poprzedniego właściciela przewód "od stacyjki" i podpiąłem tak jak powinno być wg schematu elektryki auta.
Niestety to nie jest wina parownika. Wymieniono, sprawdzono, przetestowano. Niestety to nie to... A czy możliwe jest, że wina leży po stronie wtrysków lub przepustnicy? Gdy jeździłem na benzynie, problemu w ogóle nie było. Problem pojawia się tylko i wyłącznie gdy pojeżdżę na gazie, przed wyłączeniem silnika przełączam na benzynę. Po pół godzinie próbuję...
85 - czarno-szary do p.23 ECM i nic więcej D - czarno-niebieski zasilanie z bezp F1 10A obw.15 i jednocześnie do p.62 ECM 86 do masy Dodano po 6 Z powyższego wynika że tylko 85 może zanikać z opóźnieniem,D jest odcinane przez stacyjkę i niknie natychmiast.
(at)koleskit regenerowalem w niewłaściwej firmie i mają problem z reklamacja ostatecznie odeslalismy ale chce się upewnić Dodano po 1 (at)jarroq napięcia są i nie spadają podczas hamowania Dodano po 11 (at)jarroq w tym po stacyjce ma być też cały czas napięcie?
Właśnie o to chodzi ze nic oprócz tej kostki. Silnik wyjołem bez odłączania instalacji, licznik oraz stacyjkę wymieniłem, robiłem wcześniej taką przekładkę tylko wczesniej to był przedlift,
Akurat sam walczę z kostką stacyjki i bo też pojawiały się spadki napięcia co prawda w octavii 1 ale konstrukcja stacyjki podobna. Z tego co już przeszedłem nie chce już zamienników. Dłużej działa czyszczenie styków oryginalnej. Właśnie wczoraj czyściłem styki. Już zamówiłem oryginał na szczęście wymiana jest banalna i nawet w trasie 15 min i będzie...
Witam Od paru dni mam następujący problem. Brzęczek sygnalizujący niewyłączenie świateł podczas otwierania drzwi brzęczy bez różnicy po otwarciu drzwi czy światła są wyłączone czy też włączone(kluczyk jest wyciągnięty ze stacyjki). Co może być tego powodem ? samochód: skoda octavia 1 kombi 2004
No tak, tylko jak wyciągnę kluczyk z stacyjki to jest totalny brak prądu na alarmie... Nie idzie ani zamknąć ani otworzyć
stacyjka octavia octavia zasilać stacyjka octavia schemat stacyjka
wiena mostek zabezpieczenie spawarka minolta 1600w
Zdjęcie pętli immobilizera w Volvo V70 2004 Formatowanie partycji w fastboot na Huawei MediaPad T5 AGS2-W09