Witam Posiadam Octavie 1,8Turbo 2001 przebieg 240tys. Chciałbym się dowiedzieć jaka instalację gazową mogę do tego założyć (jaki producent) oczywiście w przyzwoitych pieniądzach i żeby to "hulało" Spotkałem się z opiniami że można jak najbardziej zakładać gaz i z takimi że to głupi pomysł. Proszę o jakąś podpowiedź
Wymagany przepływ powietrza to 250 mg/skok rzeczywisty to 280 mg/skok. EGR otwarty na 100%. Czyli albo EGR jest przypchany albo masz dziurę w dolocie za turbo (turbo ,intercooler, wejście do głowicy).
Witam wszystkich, Niedawno kupiłem Octavię 1.8 Turbo 2002r. Chciałbym założyć do niej sekwencję. Pytałem w kilku warsztatach i ceny wahają się między 2300-2500zł. Proponowano mi instalację BRC oraz Lokato. Którą powinienem wybrać? Czy instalacja, którą założę ma znaczenie, jakie spalanie będzie miało auto czy po prostu jest to bez różnicy i auto na...
To jest coś takiego? Ale Garret to jest zamiennik czy też na 1 montaż robią? Dziwne tylko że podają 163-180 moc, bo przecież to w 150-tkach głównei występowało w poprzecznych A3. Leon, Octavia, Golf
Samochód jak w temacie. Problem jest następujący : z wężyka cisnieniowego pomiędzy zaworem N75 a turbosprężarką wydobywa się olej. Załączam obraz z podłączeniem węży. Olej jest na tym który wychodzi z N75 z prawej strony. Ślady wycieku są po obu stronach węża ale także przy EGR. Udało się ustalić że źródłem dostawania się go do układu jest odma. Została...
W silniku AGR podciśnienie nie ma żadnego związku z regulacją ciśnienia doładowania a sztanga przy uruchomieniu silnika ma być nieruchoma. Założyć należy, że skoro turbo było regenerowane to powinno być sprawne jak również i sztanga z gruchą ale w życiu bywa różnie. Owszem, za szarpnięcia przy gaszeniu silnika odpowiada niedziałająca klapa gasząca....
Witam Miałem objawy spadu mocy silnika TDI 90KM . Na 5 biegu nie chciał za nic wejść na obroty powyżej 3k. Pojechałem na diagnozę komputerową i tam wykazało błąd ładowania turbosprężarki. Mechanik powiedział, że najczęstszą przyczyną tego błędu jest uszkodzenie przepływomierza. Wymieniłem więc na nowy, dokładnie taki sam jak oryginał ( chociaż na starym...
hejka;p mam problem z silnikiem 90konnym który pojawia się przy prędkości obrotowej 3000min/obr. po wciśnięciu pedału gazu na pozycje max i na każdym biegu autko traci moc o polowe... podłączałem tester i wyszło mi ze przy max wciśniętym pedale przepływomierz powinien mieć wartość 800mg/H a tu gdy osiągnę obroty 3000 przeplywka pokazuje wartość 450mg\H...
Witam, Pytanie amatorskie ale w jaki sposób mogę pokręcić rozrusznikiem nie odpalając silnika diesla 1.9 tdi. Uprzedzam nie jestem mechanikiem , tylko amatorem. Chciałbym to zrobić po założeniu turbosprężarki. Pozdrawiam
Autorze jeśli 92 to Twój rocznik, to zastanów się czy warto sie pchać w auto dla dziadków, ojców, starszych panów.. poza tym Twoje audi a3 z tdi 90 km to idioto-odporny egzemplarz, tani i nie psujący się poza trupami.. W tych które wymieniasz już masz droższe zawieszenie, skomplikowane bardziej silniki, elektronika, korodujące nadwozie w Passacie B6,...
Witam , mam problem z moim Autem , Skoda Octavia 2002 rok po Lifcie 1.9 TDI , kod silnika AGR . Gdy go odpalam strasznie trzęsie autem , gdy gaszę mniej trzęsie lecz słychać głośne walnięcie ''czegoś'' , to może po kolei , wymieniałem w tym aucie sprzęgło koło zamachowe + dwumas , od razu przy tym poduszka skrzyni biegów , uszczelniacze itd, ciągle...
Witam. Przychodzi mi błąd 17965 od przekroczenia w górę ciśnienia doładowania turbo. Sprawdziłęm szczelność zaworu przy turbinie, wężę, zawór N75 i wszystko gra.Dzwignia od geometrii łopatek rusza sie bez problemu. Po zapaleniu samochodu siłownik przy turbo z dzwigniąidzie w dół a po wyłączeniu w górę czyli jest OK. Co jeszcze może być przyczyną tej...
Mam śmieszny trochę problem-przestał działać prędkościomierz i liczniki przebiegu Octavia 1998 silnik 1,8 20 V 125 km AGN bez turbo. Nie mogę znaleźć czujnika na skrzyni biegów....czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć gdzie on jest usytuowany? albo może jest tam jakieś inne rozwiązanie? bez impulsatora? z góry dziękuję
Witam, mam taki problem, kupiłem autko - Skodę Octavię 99 rok, 1,8T 20V, jeździła fajnie, ale zaczęła niedomagać turbina, z tego co wiem poprzednik ją wymieniał z 6 lat temu (używana z olx) Mechanik polecił serwis, który regeneruje i tam byłem i mieli "na półce" gotową do wymiany, polecili nawet swój warsztat. Po zamontowaniu od razu wydawało mi się,...
,,intermittent,, - znaczy przerywany lub dosłownie tymczasowy. Skasuj ten błąd i kontrolka zniknie. Jeśli jednak po czasie powróci radziłbym się dokładniej przyjrzeć przepływomierzowi. Jeśli będzie w porządku to stawiam na turbosprężarkę. Miałem taki przypadek, najprawdopodobniej zaczyna się przycinać (czyt. zacierać) zmienna geometria łopat wirnika,...
Elektrit, to bylo przezemnie tylko zasugerowane. Nie znam sie na tym bo jest to moj 1 diesel. I moje 3 auto a prawo jazdy mam tylko 2 lata. Wiec ciagle sie ucze. Ale wracajac do tematu. Wiem ze przy zakupie auta zauwazylem ze jakis tam wezyk wisi z turbo. Mechanik go zalozyl i skasowal bledy w komputerze. Czyli bez vaga sie nie obejdzie ? czy to tylko...
Problem rozwiązany. Okazało się, że podczas montażu mechanik nie zapiął rury od turbo.
W Octavii z silnikiem ASV turbo jest integralną częścią z kolektorem wydechowym a siłownik podciśnienia czyli grucha ze sztangą jest skierowana w dół turbosprężarki. Tym samym jest narażona na konkretną korozję wewnątrz sama grucha tego siłownika. Musisz zatem odpiąć sztangę od dźwigni kierownic spalin by sprawdzić co się tam przycina - czy sama dźwignia...
ASV bardzo często mają problemu z turbosprężarką, zapieka geometria, odcina turbo, co do gaśnięcia na zimno, przy dużych obrotach jak Piotrek pisze, problem z ciśnieniem oleju, wiec albo miska w dół i pompa do weryfikacji, albo zalać właściwy olej oraz markowy filtr na początek.
Obiawy wskazują tak jak piszesz,na turbo. Musisz wyjąć turbinę i dać do sprawdzenia w odpowiednim zakładzie. Oni zdiagnozują czy to turbina jest powodem dymienia(czy przepuszcza olej)powiedzą Tobie, czy nadaje się do regeneracji, czy trzeba nową.
To wszystko zależy od tego kto regeneruje turbosprężarki. Ja staram się kupić używany oryginał od kogoś znajomego, bo pierwsza lepsza z Allegro to trochę loteria. Nowa to dość duży koszt, więc jeśli masz sprawdzoną firmę, która regeneruje sprężarką można zaryzykować. Dowiedz się tylko, czy gwarancja obowiązuje jeśli sam zamontujesz? Bo jak to bywa przy...
Witam, nie wiem czy nie szukam dziury w całym, ale takie pytanie akademickie czy w silniku turbo - szczególnie turbo benzyna czy turbosprężarkę ma być słychać? Różne krążą opinie, nie wiem tylko czy nie piszą tego domorośli mechanicy, że jak słychać to początek końca itp. Mam u siebie taki problem - Octavia 1,8 turbo AGU po lekkim wirusie wykonanym...
Słychać turbinę mam podobnie w audi a3 8p 2.0 Tdi i mam podobny odgłos jak daje delikatnie gazu i puszczam. Odgłos jak by coś jechali na sygnale z początku myślałem że za mną coś jedzie. Jeżdżę tak już 1 rok I wszystko ok nic się nie dzieje. Moc jest a to najważniejsze. A potem płacz i zgrzytanie zębów, że auto stanęło na środku autostrady. Jeśli "gwizd"...
Zdejmij tą czarną gume z turbiny i przewodu. Dokładnie zbadaj czy nie jest popękany. Jezeli jest cały to do prześwietlenia odma i turbo. Dokładnie w tej kolejności. Troche oleju w przewodach powietrza w silnikach doładowanych zawsze będzie, ale nie powinno to wyciekać.
Zawór regulacji vgt popularnie zwany gruszką przy turbosprężarce.
Przy rurze zdjętej nie ma turbodoładowania więc brak mocy i kopcenie - bo mało powietrza. Może z klapą ok, tylko intercooler zalany olejem i przez to niedrożny. Auto nie było na dachu?
Wpisz w wyszukiwarkę notlauf to nie jest objaw notlaufu; markom proponuję abyś nie cisnął na gaz jak silnik jest zimny i ledwo co uruchomiony - nie tak się jeździ turbodieslem, do czasu zagrzania silnika należy się obchodzić łagodniej z gazem - gdyż zmniejszasz w taki sposób żywotność silnika a zawłaszcza turbiny.
nie wymieniaj N109 bo nie ma takiej potrzeby, szkoda że nie prosiłeś tych "fachowców" z ASO aby podali Ci pełny opis błędu jaki odczytali z kompa ale pewnie było to : "chwilowy brak prądu lub zwarcie do masy" - dość częsta usterka. Pojeździj i poczekaj co się będzie działo ewentualnie przegoń auto na ostatnim biegu aby silnik przekroczył 3500 obrotów...
Przecież to powinien wiedzieć mechanik, który wstawił Ci mocniejszy silnik - wraz z wymianą silnika powinien wymienić sterownik - zwłaszcza, jeśli poprzedni silnik o mocy 90 KM miał oznaczenie AGR - zupełnie inne sterowanie turbodoładowaniem a jeśli miałeś poprzednio silnik ALH to wiązki i osprzętu nie trzeba zmieniać. Jeżeli sam nie posiadasz Vaga...
Masz przeładowanie turbo co skutkuje trybem awaryjnym. Cały log grupy 011 jest wykonany w trybie awaryjnym więc jest bezwartościowy ale rzeczywiste ciśnienie doładowania widać również w grupie 010. Musisz zdjąć sztangę siłownika podciśnienia przy turbosprężarce z dźwigni kierownic spalin zmiennej geometrii i osobno ręką sprawdzić czy przycina się sztanga...
Witam. Jak w temacie błąd 00567 -turbodoładowanie czujnik a(A) niskie wejście. Podmieniałem czujnik doładowania zamontowany na rurze między interculerem a kolektorem wlotowym nie pomogło, podmieniłem jeszcze czujnik masy powietrza między filtrem a turbiną też bez zmian. Po skasowaniu i ponownym odczytaniu nie uruchomiając silnika błąd się pojawia, wnioskuje...
Turbo nie reaguje na to co zapodaje sterownik silnika za pomocą N75. Czy turbo zapieczone czy sama sztanga siłownika podciśnienia przy turbo ciężko stwierdzić gdyż mechanik ma dziwne reakcje. Niby sztanga wymieniona ale w jaki sposób. Nie da się wymienić samej sztangi bez gruchy, ultradźwiękami to sobie można ... Po pierwsze : - przy turbo można wymienić...
Pierwszy z brzegu. Ogólnie wyszukuj frazy 1.9 TDI odcina turbinę, brak mocy, itp. Przyczyna może być błacha lub poważna. (U teścia w Octavii okazało się, że sterownik silnika się skoczył). Niestety to częsta przypadłość TDI-ków.
Dane samochodu: Skoda Octavia II Combi 1Z5 RS Motor: 2.0 FSI 147kw 200km Kod silnika na podstawie VIN: BWA Przebieg: 260tyś Instalacja LPG - BRAK Witam wszystkich, mam problem z moim autem i poszukuję jakiejś wskazówki lub kroków, które mogę podjąć w celu wyeliminowania błędu. Samochód przy odpaleniu na zimnym silniku, trzyma przez 10-15 sekund obroty...
Zacytuję siebie z innego forum. Z tego co opisałeś wnioskuję że silnik przechodzi Ci w tryb awaryjny ,,notlauf,,. Z reguły dzieje się tak w dwóch przypadkach (za duże lub za małe ciśnienie doładowania turbiny). Występują 4 przypadki takiego zachowania: - defekt, niepoprawna praca zaworu N75 - uszkodzenie (pękniecie, przetarcie) węży podciśnieniowych...
Skoda ma oznaczenia zaczynajace się na B Golf -3i 5 odpada Bora ma AGU lecz to 1.8 turbo!!!! 8V Golf - ma też AGU 110Kw1,8 turbo 8V czyli ten sam co Bora zPassata odpada
Te sterowniki są już odporne na felery jakie dotyczyły 6Q0 909 603. Czy ten błąd wyskoczył równolegle z błędem przeładowania turbosprężarki ?
Przepływomierze są takie same, pytanie tylko jaką tam masz teraz turbosprężarkę : tę z ALH czy tę z AGR bo tu może być problem.
Witam, mam taki temat-czy zdarzają się w tym modelu usterki turbosprężarki objawiające się przenikaniem oleju do układu chłodzenia? Głowica jakieś dwa tygodnie temu była podniesiona, planowana i sprawdzona na szczelność.Uszczelka Elring, śruby także, niemniej objaw powrócił.
Jeśli zatem pozostajesz przy turbo WG to musisz wymienić : 1. sterownik silnika na przypisany do silnika AGR (polecam jeden z nowszych aby obsługiwał klapę gaszącą - załatwiając sobie taki pilnuj by nie był wymontowany z początkowych roczników np. Audi A3 z silnikiem AGR). 2. Elektrozawór N75 sterujący ciśnieniem (nie podciśnieniem), który można zastosować...
Niestety nie napisałeś jaki kod silnika ale domniemam, że turbo sterowane podciśnieniem więc jedyną przyczyną niedoładowania jest nieszczelność gdzieś na wężykach podciśnienia (o ile nic nie wpadło na skrzydełka jednego z wirników i/lub nie wywaliło węża z dolotu). W Twoim przypadku log dynamiczny grupy 010 wyjaśniłby w czym rzecz. Kolega z postu wyżej...
Witam, JAk w temacie Octavia 1,6 benzyna dostała nowe serce 1,8T z leona ( cały silnik turbo skrzynia + licznik+kluczyk+ wiązka silnika) po przłozeniu silnika i podłączenia wiazki ele silnika z pozostałą częscia Octavii wszystko działa z małym wyjątkiem szyby lelektryczne i lusterka elektryczne. Z nowym licznikiem nie widzi modułu komfortu ( nie został...
Witam. Przejrzalem tematy na forum i nie znalazlem odpowiedzi na moje zagadnienie... Moje auto jest z 2003 roku, 130k km przebiegu, motor 180 KM AUQ. Prawdopodobnie jest po remapie. Mialo zalozony dolot ze stozkiem, jakis niefabryczny DV i N75. Teraz ma zalozony seryjny filtr powietrza, DV i N75, poza tym ma nowe: przeplywomierz, cewki, swiece, druga...
W silnikach TDI w 2 ostatnich wersjach zastosowano dwumasowe koło, turbosprężarkę o zmiennej geometrii, ale to już norma we wszystkich autach takiej klasy.
Może być AHF ale i równie dobrze ASV i obydwa silniki są identyczne. Różnią się tylko osprzętem m.in. turbosprężarką, wtryskiwaczami więc wnioski możesz wysunąć z tego sam. W temacie należało przynajmniej napisać co jest w silniku uszkodzone i czego oczekujesz - kompletnego silnika z osprzętem czy tylko poszukujesz słupka lub głowicy na wymianę i przełożenie...
Obydwa połączenia wężyków do N75 (i ten na fotce i ten na schemacie z ETKI są błędne). Ma być tak (w odniesieniu do numeracji na fotce) : 1 do gruchy ciśnieniowej przy turbo, 2 do króćca muszli sprężającej turbo, 3 do dolotu powietrza.
Policz, musisz mieć turbo, zmiana stopnia sprężania, smarowanie turbo, intercooler plus węże, sterownik. Nie wiadomo czy wystarczy wydajności wtrysków lub pompy. Wydasz kupę kasy i dalej będziesz miał rzeźbę w brązowym materiale plastycznym. Generalnie da się, ale taniej będzie kupić silnik+sterownik. Pomyśl o zawieszeniu i hamulcach
Błąd dokładnie brzmi: 17965 ciśnienie doładowania - przekroczona granica regulacji. Zostawiłem na razie turbo w spokoju i zajmę się sprawdzeniem elektrozaworów N75, N239 i N18 - z sieci wyczytałem, że one mogą być odpowiedzialne za ten błąd, tym bardziej, że dawniej miałem już problemy z wieszającym się turbo. Pytanie jak przetestować w/w elementy czy...
Witam wszystkich. Zakładam nowy temat, gdyż takiego nigdzie nie znalazłem. Otóż w aucie brakuje jakieś 50% mocy. Diagnoza przeprowadzona VAS-em i brak błędów. Po nocy odpala idealnie, nie dymi, nie szarpie. W przewodach paliwowych brak powietrza. Z odczytanych parametrów wychodzą tylko odchyłki z układu paliwowego. Nadmieniam, że przepływka była podstawiana...
Panowie odświeżam temat, walczę już z tym szarpaniem sporo czasu nie doszedłem co to. A problem nie ustąpił ani się nie nasila choć liczyłem że coś w końcu się uwali i będzie jasne. Co sprawdziłem do tej pory: Komp: -Brak błędów -logi OK (na dynamicznych nic nie widać bo pedał max i jest wszystko OK) -pompki na kompie OK Reszta: -podciśnienia OK -układ...
czy to co mówi mechanik jest 100% trafną diagnozą - czyli skrzywiony korbowód lub dwa. Ma rację, i do tego turbosprężarka do wymiany, układ dolotowy do czyszczenia. W intercoolerze jest dużo oleju, nie polecam już odpalać auta. Może się rozbiegać.
Witam, posiadam Skodę Octavię 1,8T i od jakiegoś czasu jest problem z zimnym rozruchem. Jeśli auto stoi kilka dni to kręci się rozrusznikiem i słabo odpala tzn za którymś razem ale to jest ileś tych obrotów. Ciepły pali bardzo ładnie. Z forum Audi TT 8N (bo te same silniki) polecił ktoś lekko nacisnąć na gaz, no ale jest przecież automatyczne ssanie?...
Najprawdopodobniej silnik się rozbiegł gdy zassał oleju z silnika a najprawdopodobniej kiedy gruszka była uszkodzona to turbo nie dmuchało i turbina lała olejem do intercoolera, po wymianie gruszki odpaliłeś turbo dmuchnęło i tym sposobem olej dostał się na tłoki taką teorię można by przyjąć.
Sprawdź to co zwykle, olej kiedy zmieniany, rozrząd, jak pracuje sprzęgło, czy dwumasa nie hałasuje, wycieki, turbo czy nie kopci. Reakcja na gaz, wstawanie turbiny Czy nie wyskakują jakieś kontrolki, warto podpiąć pod komputer czy nie ma zapisanych jakiś błędów. Sprawdź jak turbo wstaje, powinno poniżej 2 tys, generalnie bezawaryjna jednostka i trwała,...
Skoda Octavia 1.9 TDI po odpaleniu strasznie zgrzyta. Przecież można napisać że podczas pracy zgrzyta, dziwne jakby zgrzytał przed odpaleniem. Ja zrozumiałem że zgrzyt jest tylko po odpaleniu silnika. Dlatego zdziwił mnie post kolegi (at)monitox i diagnoza wskazująca wirnik turbo. (at)lina313 następnym razem pisz "wyraźnie".
jeżeli to przepływka to szukaj na allegro kupisz za 250 zyli orginał bosch ale ja sprawdził bym zawór upustowy przy turbo, a z tym wycia ganiem wtyczki to bzdura poproś koleśia z takim autem i zamień na chwilę i wszystko bę dzie jasne
Na 100 % jest to przepływomierz . Mam octavię 110km i miałem ten sam objaw jak piszesz . Już 2 razy go wymieniałem u siebie i po każdorazowej wymianie auto chodziło jak nowe . Musisz się liczyć z tym , że co około 50 000 km będziesz musiał wymienić przepływkę . pozdrawiam .
Witam ! mam w planach zakup sprzetu do mojego dziecka a mianowicie skody octavi 1,8 20 V Turbo (110 KW) ... chcialbym abyscie mi udzielili jakis porad ew podzielili sie doswiadczeniami , pomyslami ... mam w planie zakup glosnika prawdopodobnie firmy hertz na przod do drzwi (w tej chwili 13 cm glosniki) i do tego dystanse z mdv i wrzucic tam 16 cm do...
Wyszły mi błedy na Vag.Nie moge znalesc tego kodu na necie. Jest ktos kto mi moze wytlumaczyc mi znaczenie tych kodów.Z gory dzieki. Dodano po 3 1. 17705-Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!) P1297 - 35 - 10 -Intermittent Dodano po 19 3. 17580 - Angle Sensor 2 for Throttle Actuator (g 188): Signal too Low P1172 - 35 - 10 –...
[quote=" Czy jest możliwość padnięcia innej cewki?? [/quote] Czemu nie ? Kolegi Octavia 1.8T miala te sama przypadlosc z tym, ze u niego VAG pokazal w obu przypadkach misfire na cylindrach o numerach odpowiadajacych uwalonym ( w odstepie trzy tygodniowym ) cewkom. Po wymianie cewek (kupionych w ASO Skody - taniej niz na Allegro ) problem zniknal.
nie potrafie opisać go dokładnie to jest taki mały pizdryk kolega mi go czyścił wyjął prawy reflektor i ten czujniczek jest z góry interkulera powinieneś go łatwo zlokalizować ponieważ ida do niego przewody elektryczne mam dokładnie ten sam problem u mnie tak mocno przepuszcza turbina ze olej z interkulera(prze turbo) widzać po spodem zderzaka ostatni...
Mam pytanie ;czy w Skodzie Octawii 1,9 tdi mozna odczytać kody błędow bezposrednio na samochodzie(bez komputera) ? Ja jezdze Dodge Grand Caravanem i tu to mozna zrobic. Pytam dlatego , gdyz syn jezdzi Octawia z turbodieslem i ma nastepujacy problem : powyzej 2000 obr. slychac narastajacy swist turbiny i silnik nie ma mocy (ten swist wedlug syna to jakas...
Nieszczelny układ podciśnień. Nie działa zawór zamkniętego obiegu powietrza. Prawdopodobnie zakłócenia w działaniu zaworu sterującego turbiną lub uszkodzona gruszka od turbo, potrzebujesz mechanika z Vagiem i wiedzą.
badałem go i stwierdził że jest błąd , powiedział że turbo nie może w optymalną prace, raz przeładowuje, raz nie doładowuje, ale wtedy jeszcze nie wiedziałem ze wąż jest zsunięty z turbo. nie mam pojęcia co by było teraz. Dodano po 5 dzisiaj podmieniłem przepływomierz tej dziury przy zmianie biegów tak nie czuć ale silnik nie chodzi jak powinien. wcześniej...
Przyznam, że jestem z różnych względów ogromnym przeciwnikiem instalacji gazowych, ale przez najbliższe trzy lata szykuje mi się trochę więcej jeżdżenia i znajomy montażysta namawia mnie na instalację BRC Sequence 24. Koszt w granicach 2500zł (nie wiem, czy dobra cena?) Jak, ale tak bez koloryzowania sprawuje się taka instalacja przy tym silniku, na...
Octavia, silnik ALH, z chipem, przebieg 120000km Jak upewnić się lub wykluczyć nieszczelność w układzie podciśnienia - tak podejrzewam, że to jest przyczyna. Wcześniej subiektywnie wyczuwałem dwa momenty włączania się turbo ok 1800obr i 2300obr wciskało w fotel i na mokrej nawierzchni przy ostrym przyspieszaniu włączała się lampka ASR. Ostatnio autko...
Sztomel, wzywam Cię, jesteś tu potrzebny!:D Witam kolegów, wcale nie jestem potrzebny gdyż właściwe podpowiedzi już padły w tym temacie a mianowicie test drogowy z podpiętym Vagiem i logowanie grup 003, 008 i 011 aby stwierdzić czy mamy do czynienia z przeładowaniem czy też niedoładowaniem turbosprężarki - to pozwoli zawęzić zakres elementów układu...
a w calym ukladzie dolotowym jak juz turbo troche puszcza to bedzie olej
A czy gruby przewód idący od turbiny do intercoolera, ten dolny, jakby był nieszczelny lub zawalony nagarem, to takie objawy mogłyby występować? Układ dolotowy nie sprawdzany ani nie czyszczony. Nieszczelność dolotu nie ma wpływu na takie zachowanie dawki i obrotów na biegu jałowym. Nie dałeś logów dynamicznych grup 003 i 011 aby stwierdzić czy masz...
Czyli w sumie czym się różni Wastegate od tego zaworu co mam ? dzisiaj go odkręciłem i sztanga nie chodzi zbyt płynnie , "trzyma" ją w dolnym położeniu dopiero jak się mocniej pociągnie to przeskoczy go górnego . Jak to naprawić,tylko wyjęcie całego turbo i wyczyszczenie załatwi sprawę? Próbowałem to rozruszać ale raczej nic z tego nie będzie ... A...
Witam. W grudniu wymienilem turbo i bylo ok.Turbina jest po regeneracji.Teraz silnik prawie nie reaguje na pedal gazu do polowy jego polozenia i do 1750-1800rpm.Po przekroczeniu tych obrotw dostaje kopa jak na 130 przystoi.Z poczadku myslalem ze lopatki zmiennej geometri doladowania sie zaciely ale rusza sie to bez problemu.Porozbieralem caly uklad...
Odpaliłem octavię agr 90km turbina kkk bez zmiennej geometrii , silnik zaczął sam wchodzić na wysokie obroty więc wyłączyłem kluczyk i zgasł ,zastanawiając się co się stało (dwa dni wcześniej ustawiana dawka paliwa ) pomyślałem że coś z ustawieniem dawki więc podłączam komp.nastawnik ok. więc odpalam jeszcze raz i niestety dalej sam wchodzi na coraz...
Witam.Dzisiaj zdemontowałem sterowanie turbo.Zmienna geometria jak i sama grucha chodzą delikatnie bez żadnych przycięć i oporów.Co do wydechu to tez jest w porządku ponieważ był zamontowany w innym samochodzie i było ok.Już nie mam siły do tego samochodu:cry:Dodam jeszcze że samochód ma problem z odpalaniem.Nieraz jest tak że muszę go kręcić 10-15s...
Sprawdź jak się turbo obraca.
Na mechanikach szczególnie w ASO juz oszczędziłem. Chcieli mnie stuknąc na 4 tys za turbo kiedy to sprawa zakończyła sie na zaworze na turbinie za 180 zł i wiele wiele innych sytuacji. Mam zasadę,że jak nie wiem co jest grane nie jadę do mechanika bo bardziej popsuje lub naciągnie. Do domu mam 300km i trochę czasu na własne obserwacje. Także za błyskotliwe...
Przeplywka i turbo daja dobrze, tak przynajmnie mowia logi. Moim zdaniem jezeli wszystko ok to zacznij od podstaw. Ustaw pompe czujnikiem zegarowym i rozzad na blokadach. Sprawdz droznosc wydechu i katalizator.
Witam serdecznie. Posiadam samochód z silnikiem Tdi Alh, Problem - czasem jest słaby,(to nie jest tryb awaryjny) brak dynamiki, komputer pokazuje większe spalanie. Sprawdziłem podciśnienie w układzie okolice -0.95 bara. Przepływka sprawdzona na diagnostyce komputerowej - ma być sprawna, dźwignia turbo chodzi luźno, komputer nie notuje żadnego błędu....
Witam, chcę zakupić do swojej Octavi osłonę pod silnik wraz z boczkami, i teraz pytanie mam silnik 1.6 czy była by możliwość zamontowania osłony z octavi turbo diesla? Bo tamta jest dłuższa ;)
N75 może sobie "cykać", ale nie musi i wcale to nie oznacza, że to jest jakaś usterka. Czasami to "terkotanie" oznacza, że zawór się zaciął a czasami nic mu nie dolega. Co do: Wywala 17958 to możliwe przyczyny: 1.Uszkodzony zawor N75 2.Uszkodzenie przewodów podciśnienia, lub przewodu do IC 3.Uszkodzona turbosprężarka. Reszta była opisywana już "milion"...
przewod wychodzacy z pompy vacum idzie do serwa ma po srodku zaworek zwrotny z ktorego wychodzi kruciec na podlaczenie reszty ukladu podcisnienia czyli zaworki n75 turbo klapa gaszaca egr itp...w serwie cisnienie trzyma gdyz podczas wyciagania krućca z samego serwa slychac jak syczy powietrze.wiec serwo jest sprawne
Problem rozwiązany mechanik stwierdził że ciśnienie podstawiało zawory turbo zregenerowane i wszystko gra
do silnika TFSI cieżko jest dobrać instalacje lpg - jezszcze gorzej ze znaleznieniem fachowca co ją dobrze ustawi ;-) wiec se daruj. podobnie jeest z mazda- co prawda bedzie latwiej znalesc fachowca ale silniki mazdy niezbyt dobrze znosza lpg ;-) (wypalanie zaworow) jezeli chcesz koniecznie lpg zastanow sie nad nastepujacymi autami: skoda octavia 1,6...
[url=]TU, [url=-(mikrowlacznik)-w-drzwiach]TU i parę innych stron. [url=]Google Zazwyczaj wystarczy tylko poprawić zimne luty na płytce zamka oraz przeczyścić ten mikrostyk. Sam się za to będę brał jak się ciepło zrobi ;) Wszystko jest napisane na stronach co podałem. Jeśli masz trochę zdolności manualnych to powinieneś bez problemu sobie poradzić....
Witam mam pytanie czy jak zmienię przepływomierz w mojej Octavi 1.8 20v 125KM na przepływomierz ze silnika 150 KM też 1.8 20v turbo czy zwieksze jakoś moc silnika?
Nie mam dobrych wieści. Auto dalej źle jeździ. Po wymontowaniu kolektorów z turbo okazało się, że turbo nie jest brudne. Problemem okazała się zapieczona gruszka, przeczyściłem ją wd40 i sprężonym powietrzem i zaczęła działać. Po złożeniu wszystkiego auto dalej nie ma mocy. Zrobiłem test polegający na podłączeniu na krótko turbiny z pomocą vac i auto...
Witam trochę odkopuje ale tracę powoli cierpliwość do TT :/ robiłem wszystko jak w instrukcji lub ewentualnie znalazłem w internecie i nie mogę prawidłowo podłączyć tego dziadostwa.Timer HKS typ 0 (replika jak to ładnie napisali na aukcji) a auto to Skoda Octavia 1.8t 2000r SLX bez alarmu. Problem mam taki że timer załącza się jak dostanie tylko chwilowy...
Panowie mam Skodę Octavię model konstrukcyjny 2 z roku 2007r. Świecą w nim na stałe STOPy. Moje działania; diagnostyka - J248 błąd stycznika stop - niewiarygodny sygnał. I drugi błąd komunikacji z J527 (czytaj błędy w wJ527). Na pierwszy ogień sprawdzam wiązkę przewodów - jest prawidłowa ale wychodzi w trakcie, iż poprzednio zainstalowany był moduł...
Ja mam takie pytanie, co ludzie widzą w dieslach. Auta są bardziej zużyte, droższe no i jak coś się zepsuje to stoimy i kwiczymy. A mając silnik benzynowy to nie mamy dwumasy, turbo itp rzeczy, filtrów cząstek stałych itp A jak coś się zepsuje to właczamy naprzemian PB/LPG i jakoś dojedziemy do warsztatu. Sam mam passata b5 w 1,6 na gazie i raz mi pompa...
Wastegate i zawory nim sterujące sprawdź. VTG w AGR?? Zartujesz? Dodano po 7 Rozrząd na blokadach składany? Filtr powietrza, paliwa? Dodano po 14 Do sprawdzenia masz zawór ciśnieniowy sterujący bocznikiem spalin, oraz przewody z muszli do zaworu i z zaworu do gruszki.
Witam mam poważny problem ponieważ zostawiłem na tydzień moja skode na parkingu i wczoraj wsiadam i pojawiła się pomarańczowa kontrolka (trójkąt z wykrzyknikiem w kółku zakończony strzałką tak jak kontrolka ASR) próbowałem ją wyłączyć przyciskiem ASR ale to nic nie dało, do tego silnik mi klekocze jak traktor gdy dodam gazu i brakuje mocy(przyśpieszenia...
Do poczytania i
Sztangę od turba ustawiłem w takiej pozycji jak była stara więc powinno być chyba ok nie ??? Znajdź zakład regenerujący turbosprężarki, podjedź z tą suszarką niech ją ustawią, będzie pewność.
Ja obstawiam turbo, poszukaj na forum ,wielokrotnie opisywane.
Jeżeli się zdecydujesz na forda od dealera to też ostrożnie z zakupem ;) Przed chwilą w Turbo Kamerze pokazywali jak gościu kupił od dealera toyotę która miała mieć pęknięty zderzak, a połowy przodu nie było. :D
Tylko zamieszczono wsad z Octavii, a nie Bory. Więc nie ma w ogóle co o niej dyskutować, ma problem i tyle. Co do Octavii rzeczywiście jest nadłubane, wrzuciłem zły plik, zwracam honor. Ale "mod" zrobiony jest w niepełny sposób, wiele rzeczy w ogóle nie ruszone, nie można mówić o jakiś przyrostach moment, życzenie i turbo to nie wszystko. Zresztą co...
To zależy, jeśli za zaworem N75 jest w tej sytuacji podciśnienie (sztanga zaciągnęta) to winny jest elektrozawór.Najczęściej jednak turbo. Jeśli za zaworem mamy ciśnienie atmosferyczne to zacina się turbina. Najlepiej byłoby zweryfikować wakuometrem. Można też spróbować podmienić elektrozawór turbo z elektrozaworem EGR, akurat nie kojarzę czy są podobne...
Czy możesz coś więcej powiedzieć jak odczytywać te logi albo jak powinny wyglądać prawidłowe? W grupie 011 masz obroty, ciśnienie doładowania zakładane, ciśnienie mierzone, procent wysterowania zaworu regulacji ciśnienia turbodoładowania. Przy 1800 obr turbo uzyskuje zakładaną wartość doładowania a zawór oscyluje w okolicach 50-60 %, następnie turbo...
Sprawdz egr. po drugie czy auto ma dpf?jezeli tak to sprawdz jego zapelnienie ile jest %. Sprawdz czy sztanga działa z elementow wykonawczych.To wyeliminuje działanie zaworów sterujacych turbo.Co pokazuje przeplywomierz. Ty zmieniłes czujnik cisnienia doładowania,ale nie pomyslales ze to nie jest wina pomiaru,tylko ze to wina np niewydolnosci lub brak...
Witajcie. Posiadam skode octavie II 2.0 TDI PD 140PS. kupiona w salonowym komisie vw w Niemczech. Auto od nowości serwisowane w trybie long life. Olej wymieniany co 30tys km. Ja rocznie trzaskam ok 30tys km i pytanie czy warto dalej ciągnąć taki serwis? Auto kupilem w lipcu i juz zrobiłem 15tys km. Olej mialem od nowości lany castrol 5w30 edge turbodiesel...
Spaliny się cofają przez spływ oleju z turbo.