Tutaj masz filmik instruktażowy: https://www.youtube.com/watch?v=kM2U1mme... A co do zbieżności to powinieneś ustawić. Każda ingerencja w zawieszenie powinna kończyć się jej ustawieniem. Nowy sworzeń czy silentblock się tak łatwo nie podda naporom opony gdy ją ściąga do środka lub na zewnątrz, dlatego łatwo się zastanowić czy lepiej wydać 50-60 zł na...
Nie mam kasy Znasz to przysłowie - z g..a bata nie ukręcisz? Bez nakładów finansowych, czyli zakupu nowych (nie powiem głośno, kto kupuje tego typu elementy używane), typowych amortyzatorów, nic nie zrobisz. Pół i ćwierć środki tez możesz sobie odpuścić. Za darmo, możesz się pomodlić, może to uskrzydli przód samochodu. Koniec dyskusji. Nie prowadzi...
Space Star - stosunkowo drogie części. Autko bardzo praktyczne. Mój kolega nim jeździ. Ogólnie ma o nim przeciętne zdanie. Cordoba Vario - ostatnio bardzo często jeżdżę seatem, akurat Toledo (gaz, 1994). Jeden i drugi mało problematyczny. Części w przyzwoitych cenach. Auta solidne, choć mają trzeszczące tapicerki. Niezbyt wygodne fotele. Vectra - wygodne,...
Ciekawe jak tylne zawieszenie (rdza, luzy, gumy zawieszenia). Jak dwumasa pada to już jakieś 2000 zł za wymianę.
Jest okej, robił zawieszenie nie stuka nie puka nie ma luzów stuka inny element, tylko nie stwierdzono jaki.
Jak dla mnie to założenia autora tematu są już dziwne. Skoda i koniec, czemu? Dwa diesel w tych rocznikach swoje już przeszedł. A diesel PD to w ogóle odpada. Trzy argument, że pani jeździła to jak dla mnie co najwyżej argument za tym, aby tego auta nie kupować. Cztery motor naprawisz, zawieszenie naprawisz, ale rudego z imprezy nie wygonisz.
To szukaj samochodu w dobrym stanie na który cię stać. A nie zajeżdzone łochy. Wtryski chcesz wymieniać? Ot na dziendobry? Wiesz ile kosztują nowe wtryski?! Za te 7 to spokojnie kupisz nie wiem, Grande Punto w dobrym stanie, zadbaną Octavie 1, generalnie dużo aut. Pakować się w trupa, bo się zrobi, nie mając pieniędzy to pomysł za przeproszeniem z dupy....
Witam Poszukuję informacji jak ustawia się pochylenie tylnego koła skoda octavia 2 2.0 170km Rs 2009r. Które śruby do tego służą. Dodam, że zawieszenie jest obniżone o 3 cm i ile stopni powinno wynosić pochylenie przy takim zawieszeniu? Dzięki i Pozdrawiam
(at)arturavs 2000 Dodano po 3 (at)rtesadfg56 dzięki za pomoc ale paliwo jest sprawdzone nie ma powietrza i jest czyściutkie zawieszenie to nie jest napewno dwumasa myślę że tak by się nie zachowywała
Witam Potrzebuję kupić samochód dla rodziny 2 osoby dorosłe + 2 dzieci. Do tej pory użytkowałem Seat Toledo 2 z 2002r z silnikiem 1.9TDI i powiem że w kwestii ekonomii użytkowania był super. Naprawy tanie i niezbyt częste, silnik oszczędny. Niestety muszę go wymienić na coś większego. Samochód użytkuję głównie na dojazdy do rodziny, trasa 200km+. Raz/dwa...
No i co że taki fiacik jest, dlaczego jeździ w kasku? dlaczego jeździ głównie po torach? to że się wstawi do skrzynki na pomidory duży silnik, lepsze heble, poprawi/zmieni zawieszenie to nadal będzie skrzynka na pomidory i komfort jazdy taki sam. Nie rozumiecie go.
Na tą chwilę mechanik zaproponował dwie opcje: 1 wymieni wszystko co zostało uszkodzone. 2 odkupi auto w dobrej cenie dla siebie. Ustaliłem że ma doprowadzić auto do stanu zanim nastąpiła awaria . Do wymiany listwa wtryskowa ,osłony co więcej dopiero się dowiem i tym razem zażądam dokumentu naprawy. Powiecie trzeba było mu sprzedać ale miesiąc wcześniej...
Ew jedź na stacje diagnostyczną i za dwie dychy sprawdzą Ci całe zawieszenie łącznie z amortyzatorami i hamulcami. Na dodatek zrobią to szybciej niż Ty zakładałeś temat.
Passat B5 FL to nie jest zły wybór ale będzie ciężko ci znaleźć ładny i nie zajechany egzemplarz który nie ma 400-500tyś km. No i te wielowahaczowe zawieszenie - mało trwałe i dość drogie. Pomyśl naprawdę nad Skodą Octavia 2 przed liftem 1.9 TDI najlepiej przed 2007 rokiem - brak problemów z panewkami. Z korozją nie miały też większych problemów.
Na razie pod uwagę brałem: Audi A4 B5 1,6(16v)-1.8-2.0 VW Passat B5 1,6(16v)-1.8-2.0 Skoda Octavia I 1,6(16v)-1.8-2.0 Z tych 3 to chyba Skody bym poszukał, z silnikiem 1.6 100 koni w miarę te auto jedzie a silnik niezawodny. Nie było tam silników 1.6 16v. Zarówno 1.6 75 koni jak i 1.6 100 koni miały 8 zaworów w Octavii. Duży bagażnik i dobra odporność...
100 razy lepsza pod każdym względem, poza korozją Weź sobie taką Lagunkę na utrzymanie, bardzo szybko zmienisz zdanie. Bardziej gnił chyba tylko Polonez i Dacia 1300. Z zawieszeniem tez bym się nie rozpędzał - to zupełnie inny samochód, inaczej wyważona bryła, więc i porównanie żadne. A Golfiki miały być z założenia proletariackie, więc bez szału....
I co jesteś zdziwiony?Jest to logiczne że każda ingerencja w zawieszenie powinna się kończyć co najmniej kontrolą zbieżności.
Octavia jak w temacie, silnik 1.9tdi, fabrycznie obniżone zawieszenie o 20mm. Chce je podnieść przy okazji wymiany amortyzatorów tulejkami 20mm 1J0412311/O . Jaki trzeba zastosować amortyzator, żeby długość współgrała z obecnymi sprężynami?
Witam to nie ASR i też nie przegub zewnętrzny lewy bo wymieniłem zawieszenie też w porządku byłem na stacji diagnostycznej. A obiaw dalej ten sam ostry skręt w lewo przy dodaniu gazu słychać chrupniecie
Kurcze, ja się nie znam, więc pytam, po to to forum podobno. Napisałem silniki 2.0=> www .....głowica nissana=> delikatne i raczej nie do lpg. Poszedłem do gazownika i mówi, że silniki IDE są do bani. Mondeo to tak jak z Octavia niby jest, ale ciężko kupić coś w dobrym stanie (i jest drogo i rdza). Nie szukam cacka, wiadomo trzeba będzie dołożyć - przykładowe...
Zawieszenie jeśli nie zrobione to pewnie wytłuczone ale o resztę bym się nie martwił.
Jeżdżenie po leśnych drogach może okazać się kosztowne (mandaty). W lekkim terenie poradzi sobie każdy wyżej zawieszony kompakt, choćby Octavia I 4x4, byle miał sprawne zawieszenie i dobre opony, no i oczywiście kierowca też musi mieć trochę oleju w głowie. Jak auto nie będzie miało "zgniłego" podwozia i nie będziesz po gruntowej drodze grzał jak wariat...
(at)robokop Kasety zamków i liczniki nie były w tych latach już przypadkiem poprawione? Zawieszenie zawsze można delikatnie podnieść chociażby zakładając wyższe sprężyny.
Koniecznie zmierz czujnikiem lakier. Może to gruz Pewnie w samochodzie za te pieniądze to blaharka napewno była robiona Dodano po 14 Hmm pytanie czy Passat B5 z zawieszeniem wielowahaczowym za 2 tys, z 20 zaworową głowicą to dobry wybór? Myślę, że lepszym wyborem byłby np. Accord VI, na styk w tym budżecie A nie lepiej szukać coś z kompaktów? np Astra...
Na Twoim miejscu poszukałbym czegoś mniej popularnego, jeśli VAG to np fabia (octavia to ta sama bajka co passat...) Octavia będzie nawet mniej problematyczna bo bo silniki te same a nie ma w niej dość drogiego do naprawy zawieszenia wielowahaczowego z przodu. Jeśli to miałby być francuz to może Laguna ale z silnikiem 2.0 F4R? Ktoś napisał wyżej, że...
Jak nie zgnite to bierz. Zawieszenie tanie.
Dysponując 15000zł można już z powodzeniem kupić Octavię 1,6, a napewno nie będziesz żałować. To już jest trochę inna klasa, poprostu bez porównania z silniczkami 1,2 czy nawet 1,4 a zużycie paliwa praktycznie takie samo. Octavia to bardzo trwały i funkcjonalny samochód, korozja nie istnieje, zawieszenie też jest trwałe, bo proste, tylko nie trzeba...
Będąc na stacji diagnostycznej sprawdzałem sobie zawieszenie odnośnie luzów i powiedziano mi że muszę wymienić tulejki stabilizatora czy może ktoś mi poradzić czy da się wymienić w warunkach domowych samemu i jak to zrobić?
Andrzeju, nie płacz lecz zrozum: nawet Mercedes ma rodzynki! Niestety. Może W202 i W203 to padaczki ale nie W220. To nie liga A,B,C czy nawet E a serwisowanie nie jest aż takie drogie. Wolę wymienić zawieszenie w Meśku za 5000zł raz na 10lat jak co trzy lata robić Octavię za 1000zł. Na jeden "strój" wychodzi. Kilka bitych lat W124 śmigał po stolicy....
Czemu stare modele Civica miały wielowahacz z przodu i z tyłu i inne stare auta też (np passat, a4) a już najnowszy modem Civic XI, Octavia mają z przodu Mc phersona a z tyłu belkę?
My mamy octavie z 2001 przejechane ma 400000tys turbina nie była robiona ani wtryski tyle co podstawowe rzeczy się robi olej rozrząd i czasami zawieszenie JEDEN MANKAMENT SIEDZENIA TROCHE TWARDE POLECAM
Witam czy spotkał się ktoś kiedyś w octavce z dziwnym pojedynczym stuknięciem w trakcie cofania na skręconych kołach i towarzyszy temu jeszcze delikatne szarpniecie tak jak by samochód przyhamowało, jest to głuchy odgłos stuknięcia, oczywiście zawieszenie jest kompletnie wymienione wszystkie tuleje, sworznie, amortyzatory, sprężyny , łożyska amortyzatorów...
Wracając do P11. ... W przypadku do 10 tys była propozycja primery. W nagłówku pisało " primera II 2.0 ( 1996 - 2002 ( coś takiego )). Na wikipedi była zakładka I, II itd. generacja. Wszedłem w II gen ale tam było primera P11. Także pisze tak jak przeczytałem w sieci. ... Ponoć ta primera o której pisze (p11 ) ma lepszy silnik i jest lepiej wykonana...
Octavia z tych lat czyli O1 jest zbudowana na płycie podwoziowej Golfa4 / Audi A3 i wykorzystuje zarówno zawieszenie jak i zespoły napędowe Golf/A3. Reszta czyli wyposażenie , elektryka itd. jest też taka sama. Rożnica polega tylko na rodzaju nadwozia hatchback/liftbackh. Zawieszenie w O1 jest oparte na stalowych wahaczach z Macphersonem, a z tyłu na...
Jeszcze jest Bora i Octavia to są te same samochody. Audi A3 jest najlepiej wykonane i wyciszone, ale też często ma najtwardsze zawieszenie i jest droższe od pozostałych. Podstawą jest znaleźć zadbany nie wyeksploatowany egzemplarz co może być trudne.
To moŻe ja. Miałem 508 2.0 hdi 163 km aut. - zajebiscie wyciszony lubisz szybko ? X5 3.0d tak szybko i komfortowo na krajowych nie pojedziesz - jeździłem i tym i tym. Utrzymać prędkość podróżna między 150-170km/h bez problemu! Spalanie bajka jak w kompakcie Naprawa automatu kosztowala 11 tyś zl po zakupie - dalsza eksploatacja tylko oleje. Mondeo 15...
Witam, czy są tutaj jacyś obecni lub byli użytkownicy starych kompaktów/segment C- VW typu Golf 4, Audi A3, czy np Skoda Octavia I? Czy w tych autach zawieszenie zawsze jest takie toporne? czy tylko mój tak jeździ? chodzi o to że wybieranie nierówności odbywa się tak jakby w oponie nie było powietrza, ciężarówka itd..w ogóle brak jakiegokolwiek komfortu....
A może octavia I gen z 1,8t z lpg współpracuje spoko i osiągi też spoko w każdym razie jest łatwa w naprawach i łatwa do odsprzedaży tak samo jak octavia II z 1.6mpi + lpg Fajna opcja z LPG to jeszcze Vectra C Japonia moze być troche kłopotliwa z LPG choć jak bedzie to wyregulowane to ok. Jedno coby o nich nie mówić jeżeli dobrze sprawdzic blache i...
Kia i inne koreańce odpadają . Koncern PSA też bo nie chcę być co tydzień w warsztacie z powodu elektroniki. Chcę jakiegoś niemca tylko nie chcę robić od razu uszczelniaczy w tym 2.0 skoro go polecacie. No to poczytaj o sonacie 3 generacji i przestań wierzyć obiegowym głupotom. 2x lepszy wóz od octavii pod każdym względem. Mam evasiona ( francuz) z...
Skoda Octavia - płyta podłogowa Golfa IV, tak naprawdę różni się od niego odrobinę jakością wykończenia i wielkością bagażnika. Reszta to praktycznie to samo - co najmniej klasa w dół względem Laguny II która IMO ma bardzo dobre zawieszenie jak na polskie drogi. A co powiesz na Toyotę Avensis 2.0 TDI? Lub może jeszcze Carisma 1.9 DID?
skoda octavia - jak silnik vw to tylko i wyłącznie 1.9tdi inne się rozpadją Akurat 1.9TDI w Octavii IIFL to wyjątkowo często rozpadający się silnik (i to dosłownie). Benzynowe się tak nie psują, tylko są dość paliwożerne, a nie każdy "gazownik" potrafi sobie z nimi poradzić (mowa o MPI, bo z FSI to już w ogóle). alfa 159 - podobno trwałe jak na alfę...
A4 to dobry wybór ale wśród samochodów 3-4 letnich, generalnie to jest najlepszy wiek dla używanego auta. Zawieszenie w A4 jest bardzo dobre ale dość delikatne i drogie w naprawie. Myślę, że w naszych warunkach lepiej się sprawdzi Octavia lub Superb (choć szczerze to na takie potrzeby Fabia kombi by Ci w zupełności wystarczyła). Tylko jedno z proponowanych...
C5 kombi 1.8 lub 2.0 (aby nie bezpośredni wtrysk jesli chcesz PB). Tani w zakupie i eksploatacji. Hydropneumatyka bezawaryjna jeśli nie została zmuszona do pracy bez LDS-u. Laguna 2 też dobry wybór, zła fama to właśnie 1.9 i 2.2 dci, 2.0 dci już bardzo dobry ale i drogi w zakupie. Droższe części do Laguny niż C5. Audi A4, A6, Passat B5 odpuść, budżet...
FORD MONDEO MK3 - to bym odrzucił od razu. Fordy nad wyraz szybko sie starzeją i do tego potrafią także dobrze rdzewieć. Tracą także astronomicznie szybko na wartości. To raczej auto które można kupić jak ma się 10 000, a nie możliwości na 20 :) BMW E46 - trochę stare auto to już będzie. Koszty utrzymania DUŻO wyższe niż przy pozostałych samochodach....
Witam, posiadam Skodę Octavie mk1 Kombi i szukam do niej jakiegos zawieszenia gwintowanego, czasami musi mi posluzyc jako auto do pracy i wtedy woze nia towar ktory troche wazy, na zawieszeniu seryjnym dosc mocno wtedy siada. Jakie mozecie mi polecic zawieszenie lub kombinacje? Chciałbym żeby skoda lezala dosc nisko ale jesli bede potrzebowal nia cos...
Podaj lepiej ile razy dwumasa była wymieniana, ile reszta osprzętu, zawieszenie..chociażby droższe własnie zawieszenie w stosunku do golfa iv.. Przez 60kkm nie robiłem nic, auto miało serwis do końca (180kkm). Wymieniłem czujnik DPF'u za 100 zł i to wszystko. Auto poszło za górną granicę allegro, gdzie spokojnie można było kupić MK6, ale miało xenon,...
Rozpatrywałem: Audi A4 VW Passat Naprawde nie ma innych aut? A4 ciasnawe i przereklamowane, w obu wkurzajace ( wiecznie stukające i drogie w naprawie )aluminiowe zawieszenie wielo wahaczowe. Polecam jeden z najbardziej udanych modeli peugeota 406 w wersji HDI jeśli musi być diesel, choć wolałbym benzynę +LPG jest tego dużo dużo i kasy ci zostanie....
Możliwe że EGR sie zawiesił.
Laguna II z końca produkcji z silnikiem 2,0 lub 2,0T. Dobra blacha , bardzo komfortowy, bezpieczny i bardzo dobre, trwałe silniki do gazu. Dobre to te silniki owszem były, ale jak miały przebiegi poniżej 400 kkm. Na forum laguny fani tego modelu przekonują, żeby odpuścić szukanie, bo nic z silnikiem 2.0 Turbo w dobrym stanie się nie znajdzie, a jeśli...
Czytaj uważnie. Octavia 1 jest OK. Octavia 2 ma tylko jeden dobry silnik, 1.6 MPI. Każdy inny, czy to TSI, czy TDI to jeżdżąca mina. Nawet 1.9 TDI, którym tak się większość zachwyca, w tych rocznikach to już jest naprawdę ponury żart VW, a nie silnik. to prawda- silnik 1,6 to "ostatni Mohikanin" w stajni Vw (oprocz silnika 1,4 85km- ale tez nie jest...
Przez wszystkie nie przechodziłem, jednakże z tego co napisał Maniek można mniej więcej wywnioskować jakiego samochodu poszukuje. I tak moim skromnym zdaniem: 1. Samochody francuskie - rzeczywiście fajne auta, osobiście lubię ale trzeba przyznać, że wymagają większej opieki od pozostałych. Niska trwałość zawieszenia na polskich drogach, często "miękkie"...
Znam ludzi mających znacznie ponad 180cm wzrostu, którzy jeżdżą Seicentem czy Corsą, więc nie przesadzaj. Dlaczego Golf nie nadawałby się na auto rodzinne? Kiedyś z powodzeniem tę funkcję pełnił Wartburg czy Skoda Felicia, a teraz nagle potrzeba minivanów? Nie rozumiem tego zjawiska i bardzo mi się ono nie podoba. Ludzie są jacy byli a niedługo zaczną...
Mam znajomego co ma skode fabie 1.3 MPI i pali mu coś koło 8 przy dynamicznej jeździe ale samochód jest ze 200kg lżejszy... Jako posiadacz fabii, chciałbym bardzo zobaczyć ten model 1.3MPI lżejszy o 200 kg od Punto czy też Golfa I/II/III (bo chyba nie chodzi o IV/V/VI). Napisz dokładniej o co ci konkretnie chodziło. Az zadzwonilem do znajomego zeby...
Passat b5 fl to to samo co a6 c5. Golf 4 to to samo co bora i octavia. Koszty obsługi podobne, w passacie i c5 zawieszenie trochę droższe. Ogólnie wszystkie auta to VAG i te same dolegliwości im doskwierają. Bmw e46 na pewno ładniejsze i lepiej wykończone. Trochę ciaśniejsze, a co do cen części to mniej więcej to samo co do Vag.
Rozbierałem taki z octavi 2 ale z 2007r i dał się rozebrać silniczek się zawiesił i były takie same objawy co u Ciebie najlepiej drugi na podmienić
Załóż na początek jakieś porządne opony i wyważ koła to podstawa .
Wychodzi w dół należy wyjąć wozek zawieszenia i powinno wyjść razem z chłodniczka spali
Ostatnio robiłem przednie zawieszenie w Octavii 1 sprężyny Lesjofors i amortyzatory TRW, przód się fajnie podniósł ale teraz przydało by się tył zrobić bo zrobiła się spora różnica. Części kupowałem w lepszych finansowo czasach z braku czasu na naprawę trochę przeleżały. Z kasą obecnie krucho i się zastanawiam nad sprężynami DACO, znalazłem za niecałą...
Passat akurat ma drogie zawieszenie. Golf 4 czy Octavia 1 za parę stów można mieć części na kompletny remont przedniego zawieszenia. TDI na pompie rotacyjnej boscha przejedzie spokojnie 500 000 km nie lubi tylko wody w paliwie połączonej z długim staniem (rdzewieje w środku i jest praktycznie nie do odratowania).
Masz skręcić aż tulejka będzie ciasno siedziała w mocowaniu belki, żadnych luzów. Metalowa rurka wewnątrz tulejki ma być ściśnięta przez uszy mocujące w belce, dokręcasz na obciążonym zawieszeniu
Witam panowie. Chciałbym się spytać czy wymienialiście tuleje tylnego zawieszenia i czy jest to opłacalne?
Witam.Planuje zmienić amortyzatory i sprężyny gdyż lewy tylny amortyzator skrzypi a co do sprężyn to samochód jest obniżony i przy naszych drogach czasami przybieram asfalt.Jaki zestaw kupić i jak to wygląda cenowo.
ja bym ci polecił vw golf IV ewentualnie skoda octavia to są prawie te same samochody tyle że w octavii dużo większy bagażnik sam posiadam octavie 1.6 z gazem oprócz okresowych wymian w zawieszeniu jeszcze nic nie robiłem zresztą w moim urzędzie miasta znajomy jest kierowcą mają octavie tyle tylko ze diesla ma już ponad 300 tysięcy po naszych drogach...
Ma ktoś z kolegów może kodowanie ABS do Octavii 2 2007r. bez kontroli ciśnienia opon i bez specjalnego zawieszenia.????? Poprzedni sterownik pad całkowicieł założyłem z golfa v i żyje ale woła o kodowanie .Podpowiedzi z rosstech nie wchodzą. THX
moje punkty są ułożone hierarchicznie, zdaje sobie sprawę, że są to sprzeczne oczekiwania. Dlatego oczekuję niezłych osiągów, ale przy "rozsądnych" kosztach. W takim razie wybór ograniczony do 3 opcji. 1. MX-5. Słaba na wprost, na zakrętach wycina 2-3 krotnie mocniejsze auta. 2. Leon Cupra - uniwersalny, świetny silnik, przyzwoite zawieszenie, najlepsze...
golf IV ,Skoda Octavia,audi A3.Powinno pasować.
Jak mogli wziąć ze zwykłej kombi, jak tam zwykła belka jest, jedz do paproków.
Policz, musisz mieć turbo, zmiana stopnia sprężania, smarowanie turbo, intercooler plus węże, sterownik. Nie wiadomo czy wystarczy wydajności wtrysków lub pompy. Wydasz kupę kasy i dalej będziesz miał rzeźbę w brązowym materiale plastycznym. Generalnie da się, ale taniej będzie kupić silnik+sterownik. Pomyśl o zawieszeniu i hamulcach
No ja się nie zgodzę, w Octavii z tyłu pasażerowie siedzą jak w Passacie, w golfie trzeba podkurczać nogi, w Octavii bagażnik ma 528l w golfie 350, no to płyta może ta sama ale inaczej przekonstruowana. No nie, nie ma takiej opcji. Octavia 1 jak i golf 4 to taka sama ciasno-klitka z tyłu. Coś jak maluch z tylnymi drzwiami. :D Dopiero w octavia 2 było...
Odnośnie Exeo czytałem dużo niepochlebnych opinii na temat jego blacharki. W oko wpadł mi jeszcze Passat CC ale chyba na razie jeszcze za wysokie progi cenowe Mówisz, że Exeo ma najlesze zawieszenie z mojego zestawienia ?? Jakby nie patrzeć... Octavia, Passat, Exeo...- to w środku najladniej wykończony jest Seat.
prawdopodobnie immobilizer się zawiesił, albo alarm w samochodzie , odczepiłem mius od aku chwile odczekałem podpiąłem pod aku i wszystko gra
Sprawdzał kolega stan łożysk kolumny MacPhersona? Wydawało mi się że łożysko w McPhersonie będzie słychać przy kręceniu kierownicą…. dzięki za sugestię …ale jak to sprawdzić bez rozbierania połowy zawieszenia ?
Dzień dobry, Skoda Octavia 4 2.0 diesel 150 KM automat. Podczas ruszania rano lub po krótkim postoju przy prędkości 30 km/h słychać dwa lub czasami więcej metalicznych uderzeń z przodu auta, od strony kierowcy. Uderzeń już nie ma nawet jeśli zwolnię i przyspieszę znowu do 30 km/h. Trzeba się zatrzymać, chwilę poczekać i znowu stuka :) Macie może pomysł,...
Nie jest niższe niż np. Octavia 1. A jeśli ktoś zapodał sobie niskie zawieszenie, to nie powinien po wertepach jeździć, tym bardziej że to nie jest samochód terenowy. Temat jako wyczerpany zamykam.
Tu niechodzi o konie a o newtony, a w zasadzie ich pulsacje przy niższych obrotach. To zadziała jak zaspawanie sprężyn od zawieszenia, z czasem karoseria zacznie pekac.
1,4MPI albo 1,6MPI W octavii III nie występuje żaden z nich. Poza tym jak kolega napisał to inne klasy pojazdów. Na pewno mondeo będzie lepiej zawieszony, bardziej komfortowy. A takie pytanie, zakup prywatny czy na firmę?
One wychodzą delikatnie wystarczy ręką pociągnąć do góry, domyślam się że stare to zły pomysł, czyściłem gniazdo ale nie frezowałem, wydaje mi się że może zawiesił się zawór w jednym z wtrysków, mam słaby program diagnostyczny, spróbuję jeszcze żeby ktoś z dobrym sprzętem to sprawdził
Moim zdaniem coś z koncernu VAG, z silnikiem 1.8T, bez wielowahaczowego zawieszenia. Przykłady: A3, Golf, Bora, Leon, Toledo, Octavia. Wszystkie wymienione mają blachy ocynkowane, więc raczej nie rdzewieją (jeśli nie są powypadkowe).
Używany zestaw wyjdzie taniej, ale nie "zajeżdżony". Jeśli kupisz amortyzatory, które nie trzymają i pogniecione sprężyny- to już nie będzie taniej ...;) Przy okazji poproś o sprawdzenie stanu łożyska + poduszki mocowania amortyzatora. Jeśli już prujesz zawieszenie, to w jednej cenie warto załatwić kilka spraw.
w zadnej octavii na 100% nie bedzie bledu odnosnie sztywnosci zawieszenia silnika :) ,jesli chodzi o skode to moze byc w superbie z silnikiem 2,8 v6 ,tam rzeczywiscie silnik jest na poduszkach o sterowanej sztywnosci
peugeot 308 hdi focus z tym samym silnikiem co wyżej czyli 1.6 lub 2.0 corsa alfa romeo gullietta lub mito 1.4T lub z dobrym dieslem citroen C5 2.0 hdi tutaj będzie królem wielkości ze swietnym zawieszeniem i silnikiem peugeot 508 pozostał jeszcze hyunai i30 i kia ceed na koniec audi A4, golf, pollo, passat, skoda octavia, rapidmercedes klasy A, B i...
I tak w tym budrzecie kupijesz nastolatka. Czyli bardziej stan faktyczny niż konkretny pancerny model. Raz że już ich coraz mniej dwa przez naścienlat nawet pancerne mogły się poddać jeżdżąc na orginalnym oleju bez wymiany. Podstawa to jazda próbna i obejrzeć na kanale od spodu przeszarpać zawieszenie i sprawdzić czy podłoga nie jest cała tylko dzięki...
za jakieś dwa miesiące chcę zmienić samochód,do wydania będe miał 20tys.Chcę mało awaryjne i taie w eksplotacji,z dobrym wyposażeniem,w miarę oszczędnę,min 2000r,żeby nie rdzewiało jak moje mk1 Silnik PB i wrzucę lpg albo zadbany diesel. Mam kilka typów 1.Ford Mondeo Mk3 -boję się sie korozji i awaryjności 2.Audi A4 - drogie,zawieszenie alu,trochę stary...
W moim przypadku za nie działający silniczek tylnej wycieraczki były szczotko trzymacze ( jedna szczotka się zawiesiła ), po wyczyszczeniu szczotko trzymaczy wszystko śmiga jak trzeba i cieszę się działającą tylną wycieraczką skoda octavia 2 lift
Z użytkowania Octawii 2.0 - zawieszenie przednie, auto ma zbyt nisko newralgiczne elementy (belka zawieszenia), łożyska w kołach przednich,szwankująca elektryka (włącznik św. awaryjnych, przepływomierz. Korozyjnie auto jeśli nie było bite jest super, aczkolwiek od użytkowników silników 1.6 słyszałem że w ruchu miejskim pije jak smok. Ogólnie auta komfortowe...
Masz stwierdzony zwiększony pobór prądu przez auto to do czego potrzebne ci napięcie podczas rozruchu, co jedno z drugim ma wspólnego? Pobór prądu to jedno ,a uszkodzony akumulator to drugie sprawdzić nie zaszkodzi. Właśnie przy uszkodzonym akumulatorze spada za nisko napięcie na akumulatorze podczas uruchamiania auta i właśnie sterownik głupieje,...
Kup sobie Octavię, one jak nie miały żadnej przygody to nie gniją a wtedy możesz zrobić z takim samochodem wszystko, proste zawieszenie, silniki trwałe a jak boisz się elektroniki to kup sobie golasa. Na pewno będzie lepsza od gnijącego Focusa.
Mam octavie z 1999roku jak znajdziesz rdzę masz u mnie dobrego browarka. Nie znajdzie bo na autach zna się jak wół na gwiazdach. O silnikach 1,8T słyszał, ale nawet nie wie, co to jest. skoda octavia jedynka no to sory ale jadąc gubi czesci. Poza tym octacvia to typowy grzybowoz - pojazd dla emeryta ani to ladne ani sensownie jezdzace. Tak tak. Te...
Dziekuję Panowie za podpowiedzi, szkoda jeszcze ze nie wzięliście pod uwage Golfa V i Skody Octavii II jesli ktoś mogłby wyrazić swoją opinie o nich,zawieszeniu i silnikach tam montowanych tj.105KM i 115KM to bardzo bym prosił o wypowiedzenie się na ten jeszcze temat. Dzieki z góry że odpowiedzieliscie ;)
Odradzam kupno Octavii ze względu na drogi w eksploatacji układ przedniego zawieszenia. Że co? :) Po pierwsze jest chyba najtańszy w klasie, a po drugie po wymianie tulei wahacza na pełną, na częściach Lemforder, Sachs, Bilstein jest bardzo trwały. Spokojnie wytrzymuje 150 tyś. na złych drogach.
Mam taką osłonę zamontowaną w rio. Nie wiem czy ma 2 czy 3 mm grubości, ale ciężka jak choliera. Rzecz bardzo przydatna, było kilka sytuacji gdzie nieźle się zarysowała, ale silnik nie naruszony. Minus tego rozwiązania to taki że przy wymianie oleju trzeba ją demontować, a do tej operacji muszą być dwie osoby. Raz w Szklarskiej Porębie zawiesiłem się...
Oj co pan gadasz że spalanie jak w 2.0T. W 2.0T jak i 1.8T może pójść sprężarka i już problem a w 1.6 nie muszę się tym przejmować i studzic na postoju. Dodatkowo koszy utrzymania pan porównaj. A myślisz że słabiutki silniczek który musi napędzać ciężką budę a nie ma czym ile spali? Mocny silnik ma większą pojemność i moment obrotowy z niższych obrotów...
Robku, przy złej pracy stabilizatora rzucać będzie, zauważ że stabilizator tam też pełni poniekąd rolę drążka reakcyjnego. A gdzie tam. Zawieszenie to samo co w Golfie 4 i octavii - drązek wisi od góry, działa tylko pionowo, przez dośc długie łaczniki. Przy urwanym czy wybitym tylko stuka, no i auto inaczej się prowadzi, jako że zawieszenie zaczyna...
Bierz Octavie 1.8 20v 125km silnik na prawde odporny,czesci zawieszenia firmowe bardzo tanie,auto przy trasie potarfi spalac nawet 6 litrów po miescie troszke spala wiecej,w octavi ustreki jakie mogą sie pojawic:uszkodzenia czujnika wału,mechanizm szyb drbne wycieki oleju spod miski.Klimatyzacja nie najgorsza tania w serwisowaniu jak by cos sie stało
Miałem do tego specjalną elastyczną przedłużkę ale się poddała przy tej operacji. Tak jak mówiłem dorobiłem sobie specjalny długi klucz, przyda się na przyszłość. Innym jak 10 nasadówką nie dałoby rady bo za bardzo były śruby dokręcone. Patent z niską końcówką przyspawaną pod lekkim skosem zdał egzamin celująco, idealnie udało się odkręcić to z czym...
Korektor znajduje się przy tylnym zawieszeniu, przykręcony jest do budy na sztywno, a dźwigienka regulująca ciśnienie do wachacza lub belki. Ale nie pamiętam czy on w twoim aucie występuje.
Audi A3? Bardzo przeciętne auto za przesadzoną cenę. Jeśli koniecznie ma być coś od VAG, to rozejrzyj się po rodzinie. Seat Leon w lepszych wersjach jest ciekawym autem, w dodatku ma dobre zawieszenie i prowadzi się znacznie lepiej od A3. Druga opcja do rozważenia to Octavia. Mechanicznie to samo, cenowo znacznie korzystniej wypada, a w wersji L&K jest...
Co do volvo v40 to mega drogie części. Jak do octavii masz filtr kabinowy za 45zł to do volvo jakieś 70. Za same gumy do zawieszenia masz jakieś 690zł. Osobiście unikałbym volvo jak i mitsubishi. Co najwyżej galant albo sigma:) Może avka?
Za 20 tysięcy to raczej jeszcze bez DPFa będą diesle, ale przebiegi spore... Zostaje 1.9 TDI i JTD, może 3.0 z BMW. Przy 1.8T trzeba się liczyć z tym, że te auta mają niekoniecznie lekkie życie i kupno bywa ciut ryzykowne(sporo dojechanych egzemplarzy). Za takie pieniądze kupiłbym chyba Octavię mk1 1.9 TDI i ją doinwestował, pieniędzy wystarczy a przejście...
Jako były posiadacz salonowej Octavii 2 z silnikiem 1,6 mpi (najpierw jeździli rodzice, potem ja) absolutnie nie polecam tego auta, owszem dowiezie z pkt A do B, ale masa usterek, pierdół wkurzających itd. Po pierwsze silnik nieekonomiczny, pali sporo, dynamika słaba, ciągłe dolewki oleju, szczególnie po trasie typu ekspresówka, przynajmniej raz w miesiącu...
zawieszenie octavia skoda octavia zawieszenie zawieszenie skoda octavia
philips 40puh6400 sectors pending huawei czarny ekran telefon działa
stroboskop schemat stroboskop schemat
Wyjmowanie pojemnika na wodę w Mastercook LW-58 Podłączenie kolumn 8Ω do wzmacniacza 500W 4Ω