Może puszcza sprzęgło na alternatorze. Jeśli normalnie ładuje po odpaleniu.
0,15A to 150 mA. Standardowo podaje się prąd spoczynkowy ok 40mA. Nawet jakby było to ok 60mA to myślę że nie byłoby źle. Sprawdź czy może masz gdzieś lampkę która się świeci a nie powinna np w bagażniku. Co do kontrolki to sprawdź czy ona sama działa. Banał a jednak potrafi wprowadzić w błąd. Auto odpaliło bez problemu, zmierzone napięcie przy pracującym...
Może to być problem z kostką stacyjki Nie w tym samochodzie. Sprawdź napięcie ładowania akumulatora i czy po odpaleniu można połączyć się komputerem diagnostycznym z 17 instruments
Podłączenie B+ alta nie powinno iskrzyć.Wychodzi na to że alt kradnie prąd ,jest jakieś zwarcie w nim. Jak będziesz miał miernik to pomierzyć spadek napięcia na przewodach a jak dalej ładuje słabo to alt na stół.
w spoczynku napięcie akumulatora 11,95 W ciepłym listopadzie- ładowanie do sprawdzenia.
Witam, mam problem z ładowaniem w mojej Skodzie Octavii 3 2.0 TDI RS 2014 r. Alternator sprawdzony, przewody też. Akumulator wymieniony na nowy i przypisany VCDS'em. Klema minusowa z czujnikiem IBS wymieniona na nową. Mierząc napięcie na biegunach akumulatora brak ładowania, mierząc na plusie akumulatora i masie z silnika słychać, jak załącza się alternator...
Na początek zrób „test ładowania” to znaczy przy uruchomionym silniku i włączonych światłach , ogrzewanej szybie itp. im więcej tym lepiej zmierz napięcie na akumulatorze powinno przekraczać 13,9V. Najpierw zmierz na wolnych obrotach a potem na wyższych tak ze 2500 - 3000. Napisz jaki wynik.
Ale możesz podłączyć pod D+ który idzie do lampki(diody) ładowania w liczniku. Na D+ pojawia się napięcie po opdapaleniu silnika. Albo zrobić tak jak radzi Tzok. http://obrazki.elektroda.net/47_12897404... Kurde roboty na parę minut a ty piszesz i piszesz.
Witam! Prawdopodobnie wszystko jest w porząadku, prostownik ma automatykę, która po osiągnięciu napięcia 14V odłącza ładowanie, wówczas napiecie na akumulatorze "siada" (to normalne!) i przy 13V ładowanie załącza sie ponownie.
Przed podpieciem sprawdzam i na Aku 12,58V. Podpinam pod prostownik a on po 15min że już naładowany i sprawdzam i 14,6V. ̴... będzie już walnięty? Trochę za wysokie napięcie spoczynkowe akumulatora. Lecz: Ostatnio ładowałem nim 72Ah i było git. Tego nie chciał ruszyć. Pożyczyłem od sąsiada zwykły...
Szukasz dziury w całym... To normalne, że ze wzrostem temperatury maleje napięcie, tak jak wymaga tego akumulator. W mojej starej lancii, napięcie po zagrzaniu spadało do 13.8V i nie zdarzyło się abym nie odpalił auta. Akumulator działał 5 lat i pewnie działałby dalej, gdyby nie kasacja auta urwanym kołem od naczepy. Trochę tak , ale w nowszych autach...
Witam, mam taki problem z autem - Skoda Octavia 99r. 1,8T, otóż ostatnio miałem regenerowany alternator + naprawa całego ładowania, przewody itd W tym momencie, ładowanie jest ok tzn bez obciążenia 14,5V na obciążeniu maksymalnym (światła, nadmuch, ogrzewana szyba) ok 14,2 Ale problem z prądem w aucie się nie skończył, nadal świeci się abs przy odpalaniu...
Przy napięciu powyżej 15V błąd poduchy murowany. Jakie masz ładowanie?
Witam Mam problem z okresowo powtarzającym się brakiem ładowania akumulatora. Problem zaczął się dwa tygodnie temu w upalny dzień. Auto stało długo na parkingu pod biurem na słońcu i podczas powrotu po 10 min jazdy wyskoczył komunikat "brak ładowania akumulatora". Zatrzymałem pojazd i już nie odpalił. Potem po awaryjnym odpaleniu akumulatora jak już...
Patrząc z punktu elektryka napięcie ładowania to 14,2V i nie powinno się zmieniać przy zmianie prędkości obrotów silnika.
Nie wiem czy wartość 13.9V jest prawidłowym napięciem ładowania ,przy obciążeniu jak światła,dmuchawa itp.W octavi znajomego jest podobnie ale proszę o wypowiedzi fachowców.Przy okazji jak dobrać akumulator do alternatora 70A oraz 90A.Dziękuję za porady.
Podbicie napięcia ładowania do rozsądnej granicy np. 14.5V-14.7V przez minutę nie zagotuje aku.
Akumulator ładowany tylko podczas jazdy, podłączyłem miernik do akumulatora i sprawdziłem do ilu spada napięcie na akumulatorze podczas uruchamiania auta, spada poniżej 11V . Napięcie akumulatora ta 12.2V. Natomiast podpiąłem miernik cęgowy i po uśpieniu auta ok 20min. amperomierz pokazywał 0,20A
Trzebaby sprawdzić poduszki. A może napięcie ładowania jest powyżej 15V.
Jeśli jesteś pewien akumulatora i alternatora, to rzeczywiście sprawdź "zasilanie" alternatora właśnie tymi kabelkami. Zbadaj te przewody na przerwanie i sprawdź, czy we wtyczce zasilającej nie są skorodowane piny. Kiedyś podczas jazdy miałem taką usterkę w Passacie a ponieważ wówczas już jeździło się na światłach mijania, więc akumulatora "osłabł"...
Napięcie ładowania zmierz i będziesz wiedział dlaczego tak się dzieje.
Po wymianie regulatora napięcia, zaczęło pobierać prąd na postoju 0.0380mA Na odpalonym ładowanie nawet do 14.6 czyli ok. https://obrazki.elektroda.pl/7185515000_... Miernik podłączony szeregowo i wtedy pobiera ten prąd. Ale jak na chwilę zostanie odłączone przewód od akumulatora ,wtedy na mierniku pokazuje 0.001. Proszę o jakąś podpowiedź....
Witam serdecznie i mam do was prośbę o pomoc! A mianowicie padło mi ładowanie wymieniłem w alternatorze regulator napięcia i nic dalej brak ładowania oraz nie działa kontrolka od ładowania, zacząłem grzebać dalej chciałem sprawdzić licznik no i stało się po włożeniu licznika zaczęła migać kontrolka od immo dodam iż zapomniałem odłączyć akumulator jednak...
Na co zwrócić uwagę przy odbiorze auta z serwisu. jeżeli akumulatora nie wymienili na gwarancji to ja bym poprosił o wydruk z testera ze stanem akumulatora, poprosił o zmierzenie napięcie na akumulatorze przed rozruchem auta, napięcie na akumulatorze po uruchomieniu auta. Jeżeli na świeżo ładowali akumulator ładowarką to ww. czynniki mogą być przekłamane,...
No i co z tego że był ładowany, skoro nie kręci? ABS i Airbag tylko mrugną, bo systemy zostają wyłączone na skutek zbyt niskiego napięcia zasilającego.
Wymieniłem moduł ze starego alternatora, Co to za moduł, czy chodzi o regulator napięcia. Dwa - co to za alternator (Bosch, Valeo). Co to znaczy zerwało się (odkręciło się sprzęgiełko, czy urwało się razem z wirnikiem). Zobacz czy masz na śrubie alternatora 12 V, sprawdź bezpieczniki główne na skrzynce bezpieczników. Jak to nie pomoże to tylko "stół".
W jednym przewodzie nic nie było - to wyjście na żarówki cofania. W drugim po włączeniu zapłonu było napięcie na akumulatorze/alternatorze, więc ładowanie Kolega miał, nawet aż za dobre, bo z pominięciem diody (kontrolki w zegarach)!
pokazało mi 19 błędów rozładowany akumulator kontrolka kierownicy Skasuj błędy diagnoskopem, wyczyść klemy akumulatora i punkty podłączenia masy do karoserii, włóż sprawny naładowany akumulator, zmierz napięcie ładowania akumulatora, wykonaj jazdę próbną a następnie ponownie wykonaj diagnostykę i odczytaj błędy. Napisz dokładnie jakie błędy wystąpiły.
Witam, Nie za bardzo orientuję się w elektronice, ale nikt na razie nie jest w stanie rozwiązać mojego problemu. Dokładnie chodzi o wzbudzenie alternatora dopiero po przygazowaniu do 2000 obrotów. Jakieś 5 miesięcy temu zakupiłem Octavie 1.9 TDI AGR wersja SLX. Niestety nie zauważyłem, że nie świeci się kontrolka ładowania po przekręceniu kluczyka....
Po założeniu w samochodzie na drugi dzień 12.55V na klemach napięcie 12.7V i tak się utrzymuje przez 1-2 dni. Tak nie zachowuje się padający akumulator, przyczyny szukaj w innym punkcie. Prawda,ale zwróć uwagę co kolega napisał o ładowaniu prostownikiem. Bardzo szybko rośnie napięcie,znaczy albo był naładowany,albo utracił pojemność.
Chyba już znalazłem co jest nie tak a mianowicie, naładowałem akumulator przez noc, zamontowałem go i bez wcześniejszego podłączenia Vag Com po uruchomieniu samochodu, błędy trakcji i ABS zniknęły a tak wczoraj świeciły się tylko po przekręceniu kluczyka. Pewnie będzie akumulator do wymiany, chyba, że ładowanie mu pomogło. Okazało się, że po naładowaniu...
Tak jak napisałem Wypnij wtyczkę i sprawdź czy na pinie 2 Lub w przypadku gdy wtyk jest wpięty ładuj drut. Tu też musisz uważać na zwarcie z pinem 3 jak tam coś już umieścisz. Ewentualnie na końce sond pomiarowych nawiń drut i wyprowadź go kilka centymetrów. Ja ładuję we wszystkie piny naraz żeby skontrolować czy nie ma spadków napięcia po uruchomieniu...
Witam, Szukałem w skrzynce bezpiecznikowej wolnego bezpiecznika, pod który mógłbym podłączyć przetwornicę do ładowania telefonu, tak, aby była zasilana po włączeniu zapłonu (gniazdo zapalniczki ma zasilanie na stałe, niezależne od włączenia zapłonu). Mierzyłem woltomierzem i zauważyłem, że na bezpiecznikach, na których pojawia się napięcie tylko przy...
Stacyjka pół roku temu była naprawiana, zacięła się, ale po naprawie działała.... Jak sprawdzić, czy immobilizer nie bruździ??? Nawet nie wiem, czy mam autoalarm - wizualnie nie ma żadnego elementu, który wskazywałby, że jest autoalarm, migająca dioda przy szybie od kierowcy - od czego jest??? Jak zamykam kluczykiem auto, to migają kierunki w lusterkach...
Witam, Mam problem z moją skodą octavią z 1999r. - silnik 1.6 8v AEE - 75KM. Wszystko zaczęło się od nierównej pracy silnika, a objaw był jakby na jeden cylinder nie działał. Wymieniłem przewody zapłonowe, świece, aparat zapłonowy, palec i samochód zaczął pracować trochę równiej. Sprawdziłem błędy na komputerze diagnostycznym i wyszło, że jest za małe...
Ładowanie alternatora: 14,66 bez obciążenia 14,4 - obciążenie światłami mijania, radiem, climatronikem, podgrzewaniem szyby, lusterek i obydwu przednich siedzeń. Auto Skoda Octavia 2002 benzyna 2.0 8V, przebieg 150kkm, raczej realny. Rozrusznik gdy auto jest rozgrzane kręci jak głupi. Dziś -17, kolejny test napięć, Aha faktycznie jak mierzyłem prąd...
A ty tylko na benzynie sprawdzasz, czy też i na lpg? Gaz czasem wprowadza zamieszanie swoim istnieniem, i zwykle należy zapomnieć o gazie, a diagnozować wyłącznie na benzynie. przeskoczy na gaz chwilę pofaluje i wszystko ok. Ja tam nie wiem co, ale tego typu "źle na benzynie, dobrze na gazie", zwykle wynika z niewłaściwej pracy instalacji gazowej. Po...
Witam, w czwartek rano auto znów dziwnie odpaliło a popołudniu było wszystko OK i na razie jest dobrze. Może wilgoć? dzień był słoneczy, autko się wygrzało i może wyschło. Nie wiem, ale działa. Co do ładowania i akumulatora to aku jest półtora roczny a alternator kazałem wyjąć i sprawdzić. Szczotki są, ładowanie też, łożyska zmienione a pierścienie...
Czyli robisz samochód na chybił trafił. Sterownik silnika jak najbardziej może być za to odpowiedzialny, jednak zanim go wymienisz ( możesz nawet "samemu" ) radziłbym sprawdzić parę rzeczy, zrobić parę pomiarów. Na odległość nikt Ci nie pomoże, ale czujniki posprawdzać Vag'iem lub co tam masz do diagnostyki, masy na silnik, napięcie ładowania, masy...
Opiszę swój przypadek. Octavia 2.0, benzyna, w skrzynce bezpieczników o 0.4V mniej niż na alternatorze. Wyczyszczone obydwa złącza i dalej nic. Co się okazało, mimo że dobrze wyglądał, przestał poprawnie przewodzić prąd krimp przewodu do końcówki. Wyszło przypadkiem. Padł regulator, rozładował się akku i po odlapeniu popłynęło tam kilkadziesiąt amperów...
Oświetlenie pojazdu też prawdopodobnie lekko przygasa. Wynika to z tego, że systemy typu ABS lub ESP gdy zaczynają działać pobierają dużo prądu, i prawdopodobnie nie jest to przypadłością Twojej "niuni" :D Lecz efekt ten jest widoczny w innych markach. Można o tym poczytać https://www.google.pl/search?source=hp&e...
Witam otóż mam taki problem po przejechaniu samochodem ok 15 km zaczyna dziać się cyrk. Co jakiś czas zapala się kontrolka abs i wyłącza się radio (tzn, wciąż się resetuje). Dzieje się to w bliżej nieokreślonych momentach. Zajechałem więc do mechanika bo myślałem że to wina podzespołów ABS-a, jednak po przejrzeniu wszystko było ok. Po podpięciu się...
Witam Oddałem alternator do regeneracji Valeo 120A nr 038903023S. Pochodził z 500km, znowu zapaliła się czerwona kontrolka braku łądowania, reklamacja i powinno być ok, ale nie jest. Podobno wymienili regulator. Po wymianie na zapalonym zapłonie czy zapalonym silniku po 10min wywala błąd na liczniku. Po podłączeniu VAG-COM wywala błąd "17911 P1503 sygnał...
Witam Mam problem z Octavią II po lifcie z 2009 roku. Auto kradnie prąd z aku podczas postoju po zamknięciu. Problem jest o tyle nietypowy ponieważ po podłączeniu amperomierza i zamknięciu auta pobór prądu po ok.2min stabilizuje się na poziomie ok. 0,01A ale po kilku minutach wzrasta do 3,5A na ok. 1-2 minuty i znowu wraca na 0,01A i tak w kółko sekwencja...
Witam od ponad roku mam problem ze Skodą Octavia 2.0 AQY 2002. Często , nie zawsze, jest tak że miga oświetlenie wnętrza, lampka sufitowa, kontrolki na desce, wyświetlacz maxi dot, wyświetlacz klimatronika, podświetlenie zegarów, widać też na światłach mijania że migają. Każde załączenie dodatkowego obciążenia powoduje duże "mignięcie" wszystkich możliwych...
Tak dokładnie nawet prosta rzecz jak samochód odpala czy wymaga kręcenia przez 3-4sek czy łapie po max dwóch obrotach. Do tego wszelkie straty na zaśniedziałych połączaniach wiązki głównej czy słaby alternator czy rozrusznik. Co ciekawe ładowanie mierzone na akumulatorze w tej octavii jest na poziome 13,9 -14V . Niestety jak zawsze diabeł tkwi w szczegółach.
Po napieciu wyjsciowym. Jak masz czynnik 2,5-3V Dziękuję za odpowiedź. Czujnik zamówiłem i dam znać czy to (jedyna) usterka. Pozdrawiam! Dodano po 10 Wracam z kolejnymi rewelacjami. Wspominałem o żarzącym się przycisku AC. Przeprowadziłem małe dochodzenie i mam w sumie więcej pytań niż odpowiedzi. Występowanie usterki: Usterkę można wywołać poprzez...
Witajcie . Ostatnio spalił mi się bezpiecznik alternatora (alternator bosch 90A) w mojej Octavi. Umieszczony jest on w skrzynce na akumulatorze.Przykładowe zdjęcie z wypalonym bezpiecznikiem .[url=http://forum.octaviaclub.pl/files/... Zdjęcie zapożyczone z forum octavi. U mnie stan skrzynki jest w o wiele lepszym stanie ale samo...
http://obrazki.elektroda.pl/7924554000_1... Automatyczny wyłącznik ogrzewania tylnej szyby w samochodzie (kolejny). Po około 10 latach bezproblemowego używania układu czasowego sterowanego wyłącznikiem bistabilnym (opisany tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic86... ) postanowiłem zmienić układ czasowy na sterowany przyciskiem...
Hmmm może i ktoś coś grzebał - ale co robił? Chciałbym się dowiedzieć dla własnej wiadomości i dla potomnych rozwikłać tę zagadkę. Poza tą przypadłością nie stwierdziłem innych odstępstw od normy. Samochód wydaje mi się nie ma innych odchyleń od normy - normalnie uruchamia się, trzyma równe obroty na biegu jałowym, oleju nie bierze, spalanie ma bardzo...
Sterownik wycieraczki tylnej szyby. W samochodzie Skoda Octavia (kombi) przestała działać wycieraczka tylnej szyby. Uszkodzeniu uległ moduł sterujący silnika wycieraczki, znajdujący się wewnątrz obudowy przekładni. Silnik, przekładnia, moduł sterujący konstrukcyjnie stanowią jeden podzespół, i producent nie przewiduje jego naprawy. Koszt nowego zespołu...
Sprawdziłem impulastor oba na przemian pokazauje 0 i napięcie zasilania więc wygląda że ok. Podawałem mase na wyjście sygnału z impulsatora zeby zasymulowac jego działanie licznik ani drgnie. Sprawdziłem ciągłośc przewodu z 2 pina impulsatora "sygnał" poprzez kostkę t10 aż do licznika na pin 28-smy. Tester na ciągłość obowdu pika + 0.2 ohm-a czyli wygląda...
http://obrazki.elektroda.net/56_11545154... Automatyczny wyłącznik rozrusznika Poprawny rozruch silnika samochodowego zależy w dużej mierze od doświadczenia i zdolności manualnych kierowcy. Zbyt krótkie włączenie rozrusznika nie uruchomi silnika, zbyt długie włączenie powoduje niepotrzebnie pracę rozrusznika na bardzo dużych obrotach i przyspieszone...
https://obrazki.elektroda.pl/6164936800_... Wyłącznik czasowy ogrzewania tylnej szyby z przyciskiem monostabilnym. Jest to rozwinięcie, modernizacja układu z tego tematu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Układ został zaprojektowany specjalnie do współpracy z bistabilnym wyłącznikiem ogrzewania szyby...
Hmm... może mi się z USB pomieszało... Na pewno bo w autach osobowych masz instalacje 12v Czy da się to jakoś podłączyć pod ten samochód? Nie Do tego sprzętu raczej na pewno nie ma ładowarek samochodowych, więc ta opcja odpada. Szukaj ładowarki uniwersalnej z odpowiednią wtyczką i napięciem wyjściowym, ampery mają być co najmniej 1.5 Dodano po 54 (at)edit:...
Przycisk „start-stop” w samochodzie (modernizacja 1) Opisany w miesięczniku „Elektronika dla wszystkich” nr 12/2003 przycisk „start-stop” w samochodzie mojego autorstwa, w ciągu pięcioletniej już eksploatacji okazał się bardzo pożytecznym urządzeniem i sprawuje się bardzo dobrze. Po tym okresie użytkowania ujawniła...
Witajcie, Mam Skodę Octavię z 2000 r. Wczoraj miałem problem, ponieważ rozładował mi się akumulator. Przy parkowaniu mi zgasł i nie mogłem już odpalić. Sprawdziłem miernikiem napięcie 11,5 V. Dopiero po doładowaniu z drugiego samochodu, mój odpalił. Oddałem dzisiaj mechanikowi do sprawdzenia auto. W jego opinii rozrusznik, alternator i akumulator są...
„Elektryczne szyby” w samochodzie. http://obrazki.elektroda.net/68_12741290... W samochodzie Skoda Octavia I kombi były cztery korbki w drzwiach, więc trzeba było opracować i zamontować elektryczny system sterujący otwieraniem i zamykaniem szyb, oraz wymienić podnośniki szyb. Zamontowane zostały oryginalne podnośniki fabryczne,...
Uniwersalny sygnalizator do samochodu. W najnowszych modelach samochodów często stosowana jest mnemotechniczna sygnalizacja stanu samochodu w postaci wyświetlacza z sylwetką pojazdu. Jest to bardzo wygodny sposób, pozwalający na szybką i łatwą kontrolę pojazdu. Na wyświetlaczu są widoczne wszystkie niedomknięte drzwi i klapy, ponadto może być sygnalizowany...
http://obrazki.elektroda.net/62_12110360... System kontroli żarówek i bezpieczników w samochodzie. System obejmuje kontrolą wszystkie światła oświetlenia zewnętrznego samochodu, oraz wszystkie bezpieczniki znajdujące się w skrzynce bezpieczników. Jest zamontowany w samochodzie Skoda Octavia kombi, i do tego samochodu odnosi się uproszczony...
napięcie ładowania skoda octavia ładowania octavia octavia ładowania
kabel ethernet przerywa zasięg telewizji naziemnej volvo silnika
rozlaczniki bezpiecznikowe zmywarka różnicówka
Pompa wspomagania Land Rover Evoque 2.2: Problemy i diagnostyka Pomyłka w podaniu stanu licznika Tauron - jak skorygować?