Powinna być cienka nakrętka która ją trzyma potem oczko przewodu i nakrętka która trzyma przewód.
Brak dobrego kontaktu przewodu z klemą/oczkiem/śrubą i grzeje się w najsłabszym miejscu ? Tylko tu się grzeje ? Gdzie indziej, cały przewód, drugi jego koniec się nie grzeje ? Oczyść, zarób porządnie przewód, przykręć... Takie grzanie miałem przez słaby styk oczka przewodu z klemą akumulatora, po poprawieniu połączenia przestało się grzać, co możesz...
W roli mostka można wykorzystać kawek przewodu - linki zakończonej oczkami z otworami o odpowiedniej średnicy, które idealnie pasują pod śrubki w zaciskach montażowych gniazd, ja dodatkowo po zaciśnięciu oczek praską, podlutowuję oczko do przewodu i nie ma opcji, żeby coś się samo rozłączyło:)
1. Mimo, że planujesz tam instalację na bezpieczne napięcie to jednak do oczek dałbym przewód 3-żyłowy z zyłą PE. Nigdy nie wiadomo czy w przyszłosci nie wymienisz ich na 230V. 2. Przekrój zależny od ilości i mocy lamp. Pamiętaj, że spadek powiedzmy 2V przy napięciu powiedzmy 12V jest bardziej zauważalny niż przy 230V. Przekrój prawdopodobnie będzie...
Ciekawe, nigdy nie uziemiałem telefonów polowych nawet w wojsku w Zegrzu. Chcesz używać w czasie burzy czy masz linie krzyżujące się z liniami energetycznymi? Do uziemiania central na samochodzie albo radiolinii to były takie śledzie z kątownika chyba z 1/2 m długie ze śrubą motylkową do przykręcenia oczka - końcówki przewodu uziemiającego.
To powinno pewnie łączyć. Widać, że przechodzi przez to oczko oplot przewodu, więc jak pośniedzieje, to z połączeniem będzie kiepsko. Warto to zlutować, ale uważaj, żeby grzejąc oplot podczas lutowania, nie przegrzać przewodu antenowego i nie uszkodzić (stopić) izolacji koncentrycznej między żyłą gorącą przewodu a oplotem. Ja jak lutuję takie przewody,...
https://obrazki.elektroda.pl/5053620800_... Te bezpieczniki bym posprawdzał. Skoro akumulator był na odwrót. Czy się nie upalił plastik pod nimi albo nie ma kontaktu między bezpiecznikiem a oczkami przewodów.
Albo przelotka, albo pola stykowe. Przerabiałem to ostatnio w VW LT, jest tam patent ze Sprintera i w polach stykowych wewnątrz drzwi przesuwnych lub tylnych pękają nity mocujące oczko z przewodem. Trzeba je dobrze odtłuścić i da się wtedy takie oczko podlutować.
Trochę się powtórzę z tym co mówili przedmówcy. Jest gdzieś słaby kontakt przewodów od akumulatora. Zacznij od sprawdzenia klem a później sprawdź oczka tych przewodów w kontakcie z masą samochodu a później oczko plus na rozruszniku. Możesz też mieć uszkodzony rozrusznik, który pobiera za dużo prądu (robi zwarcie ) np przez zacieranie. Możesz sprawdzić...
Nic ciekawego nie widać, oprócz tych "włochów". https://obrazki.elektroda.pl/6789576300_... To oczko oderwane od przewodu, czy ktoś podłożył przewód pomiędzy blachy klemy/oczka i skręcił ? Takie sterczące druciki nie są na pewno w oryginale. Dobrze widzę ?
Tyle, że przy krótkich odcinkach te 13,8 to mało. Nie zdąży „wepchać odpowiednio dużo prądu”. Najpierw sprawdziłbym ładowanie na śrubie alternatora a potem sprawdził w skrzynce, czy nie przegrzało się oczko przewodu na bezpieczniku akumulatora. W Golfie V to bedą te bezpieczniki z przodu skrzynki, montowane pionowo na szynie.
Minus na obudowie. Innych wersji nie widziałem. Nawet gdy w jednym kubku są dwa czy nawet trzy kondensatory o różnych wartościach - minus jest wspólny na obudowie. Powinna być do niego w komplecie podkładka (takie duże "oczko" do lutowania przewodów) i ew. krążek izolacji.
Cześć. Z góry przepraszam jeśli nieodpowiedni dział. Wszędzie w domu do oczek halogenowych mam zwykły przewód jednak do oczek przy schodach mam przewód w rodzaju skrętki. Będą tam oczka LED a transformator w rozdzielnicy. Moje pytanie, jakie oczka LED dobrać do takiego właśnie przewodu? Z góry dzięki.
Pierwsza sprawa to przewody są źle zarobione, gdyż śrubki nie dociskają przewodów tak jak trzeba. Wyłącz zasilanie. Wykręć śrubki. Odizoluj przewody na dłuższym odcinku. Wyprofiluj odizolowane końce przewodów w oczka. Najlepiej wykonuje się oczka specjalnymi kleszczami/szczypcami oczkowymi https://sklep.telson.pl/pl/p/36088-Szczy...
A co mają wspólnego, te szczypce z elektroniką ? Chyba, żeby ich używać do zarobienia oczek na przewodach... Co do minutnika to swój wyrzuciłem już 20 lat temu kiedy pokazały się pierwsze minutniki w telefonach/smartfonach...
musisz zwrucic uwage na to czy tranzystory mozna bezposrednio przykrecic do radiatorow.najczesciej sa stosowane podkladki mikowe i przepusty a kolektor jest przylaczany przewodem zakonczonym oczkiem.
No niestety mechanicy czasami tak robią, byle srednica oczka się zgadzała i długość przewodu.
Klemy do zmiany lub zaprasuj nowe oczka na obcietych grubych przewodach i je przykrec do klem. Wada opli to nieprzewodzace i wygrzane klemy fabryczne. Czesta przyczyna kłopotów
wymiana filtrów i czyszczenie smoków nie pomogło a wrecz pogorszyło sprawe. Okazało sie ze zapchny był układ gdzies przed filtrami , kazałem kierowcy rozkrecac po kolei sruby i szukac syfu na oczkach przewodów i po czyszczeniu wróciło wszytko do normy.
Rozumiem postawę rycerską i za wszelką cenę przypodobania się niewiascie, ale jeśli się na tym nie znasz to bądź honorowy i powiedz jej to. Jeśli jest inteligentna to to zrozumie i nie będziesz u niej skreślony jako kolega. Robiąc to bierzesz za to wszelką odpowiedzialność. Jesli jest to TN-C to powinno być tak Ściągasz przewody niebieski i żółto-zielony...
Jeśli z całością przewodu zmieścisz się w 100m to wystarczy 1,5mm^2. Zabezpieczenie ustawiasz według prądu znamionowego podanego dla silnika. W tym wypadku będzie to ok 5,5A. Nawiasem mówiąc ostatnio nie widziałem pompy głębinowej z przewodem 4x a przynajmniej 3 ostatnie grundfosy jakie podłączałem miały przewód 3x + gratis kawałek przewodu PE z oczkiem...
Musisz jeszcze dobrze oblutować to nowe oczko z przewodem.
Zależy od wykonania regulatora napięcia i sposobu jego sterowania, ale że to sporo niewiadomych - bezpieczna odpowiedź brzmi - nie należy tego robić. Tak samo jak nie należy odpinać akumulatora na pracującym silniku. Zwracam też uwagę, że pisałem o bardziej zdradliwym problemie, czyli nie o słabym styku "oczka" do klemy, tylko o słabym styku między...
Tak jest w tych manach przycisk musi być jak piszesz na off. Sprawdziles czy dochodzi prąd na cewke i czy np oczko z przewodem oraz zaraz za oczkiem przewod nie jest uszkodzony? Powiem Ci ze nigdy nie wyciagalem tego przycisku z obudowy zobacz sam jak i ile przewodów do niego dochodzi może wystarczy r ozlaczyc lub zrobić mostek.
Jeśli w gniazdku przewody są przykręcane na śrubki, to na końcach zarobionych przewodów zrób oczka i wtedy przykręć w zaciskach. Będzie solidny styk. Przyjrzyj się też wtyczce. Może być nadtopiona, lub jeśli jest rozbieralna, to sprawdź, czy wszystko jest dokręcone. A jakie jest zabezpieczenie dla tych gniazdek?
Jeżeli nie jest to dla Ciebie problem to poproszę o rozrysysowanie schematu podłączenia. Raczej bym użył akumulator 12v I dziękuję za pomoc. Dodano po 3 Zasilacz był by ok. Lecz wtedy bym musiał doprowadzić prąd do pompki . To nie nie fascynuje, ponieważ mogłem kupić zwykła pompke i podłączyć. Nie chce doprowadzać przewodu do oczka ,wkopywanie przewodu...
w latach 2010-2012 te przekaźniki były "na topie" jeżeli chodzi o awarie ze zgłoszeniem nie chce kręcić.Najczęściej w wywrotkach (FAT/FAD). Wywrotki najczęściej pracowały w środowisku błota co powodowało przekorodowanie terminali (oczek) przewodów dochodzących do przekaźnika.DAF, aby zaoszczędzić na wymianie całych rozruszników dla samego przekaźnika...
Ja dałem 10 mm^2. Bo akurat miałem pod ręką resztkę z instalacji wzmacniacza. Ale nie cieńszym, niż oryginalnie z niego wychodzi. Dobrze trzeba zagnieść i zalutować końcówki. Jeśli nie masz tak mocnej lutownicy, to rozgrzej końcówkę nad palnikiem (grzejąc za oczko i początek przewodu, by nie wytopić izolacji), a następnie nasącz porządnie cyną.
W dawnych czasach to był normalny proceder. Przewód tzw. zerowy mógł mieć zgodnie z przepisami mniejszy przekrój poprzeczny niż przewody fazowe. Dokładnie. Wystarczy spojrzeć na sieci napowietrzne niskiego napięcia, gdzie często przewód N/PEN ma przekrój o "oczko" mniejszy niż przewody fazowe.
Czesc najprawdopodobniej upalilo złącze na wtrysku oczko montazowe przewodu, w celu weryfikacji nalezalo by podniesc obudowe klawiatury w celu weeyfikacji.
Mam dziwaczny problem z podłączeniem gniazdka jednofazowego podwójnego. Pomiędzy gniazdkami są mostki z przewodów zakończonych końcówkami oczkowymi. Oczka przykręcone są śrubą z podkładką. Żeby podłączyć gniazdko wygiąłem żyłę przewodu w oczko, ale żeby je przykręcić musiałem całkiem wykręcić śrubę. Po wykręceniu śruby pojawił się problem z trafieniem...
Jedyny problem który tu widać to z mechanicznym mocowaniem przewodu.
kabel najlepiej sprawdzić w jeden sposób. odkręcić śrubki od strony halogenu, włożyć coś w oczko przewodu i pociągnąć( dość zdecydowanie) jak wyjdzie to wiadomo, pozdrawiam
Długie kable, silnik dwucylindrowy z nie najlepszym układem cylindrów i długim skokiem tłoka - gorzej go odpalić niż C360. Wszystko musi być w dobrej kondycji - od oczek przewodów, do rozrusznika.
Sama obudowa wydaje się zgodna (fot.) Nowsza MCA2 jest zasilana prądem przemiennym bezpośrednio z trafa - ma wbudowany mostek prostowniczy. Stara ma osobny mostek (przykręcony śrubką trzymającą jedocześnie przewód uziemienia - stąd inne miejsce przykręcenia oczka przewodu w nowej wersji). Inne gniazdo zasilania w centralce Zacisk silnika 2 w innym miejscu....
A może by tak miernik na klemy akumulatora obserwój miernik i niech ktoś włączy stacyjkę na rozruch do ilu spada napięcie , następnie ta sama czynność z tym że miernik podłączony do rozrusznika , porównaj odczyty bo jak piszesz aku i rozrusznik nowe, problem może być w tzw oczkach zakutych na głównych przewodach trafił mi się taki numer
I po co to piekne oczko do szyny wyrównawczej???
Zasadniczo, grzałka jest trwale przykręcona do metalowej obudowy i przez to uziemiona. Dla pewności, możesz konektor od przewodu uziemiającego przerobić na oczko i zamocować po jedną ze śrubek mocujących grzałkę.
Najpierw pokasuj spadki napięcia. Mierząc na obudowie alternatora i B+ powinno być prawie tyle co na akumulatorze , niezależnie od obciążenia światłami czy dmuchawą. Dokręć porządnie nakrętkę POD oczkiem przewodu prądowego. Jak widać zieloną korozję między oczkiem a przewodem to wyczyść i zalutuj albo daj nowe oczko i polutuj. Zmierz spadek napięcia...
( podczas pracy na możliwe maksymalnym obciążeniu tj. dmuchana max, klima, ogrzewanie tylnej szyby)- po około 15 minutach takiego obciążania były zimne. To żadne obciążenie w porównaniu z rozrusznikiem. Chwalebne, że wyczyściłeś klemy, problem powstaje w miejscu wejścia samego przewodu do oczka lub klemy, a tam nie wyczyścisz. Jedyna opcja wtedy to...
Przecież masz do tego regulatora schemat podłączenia. Może trochę słabo widoczny ale jest. Tam gdzie jest trzy sinusoidy dołączasz zestaw przewodów z konektorami, czerwony na górze. Teraz drugi zestaw przewodów. Przewód z oczkiem to pewnie masa. Sprawdź co masz na czarnym, podejrzewam że "+" ale pewności nie mam, oraz ten cienki do czego jest podłączony,...
Na 3 zdjęciu widać śrubę elektromagnesu zardzewiałą jak.... Na drugim widać oczko przewodu prądowego,też stan masakryczny. Jak to ma działać i co tam było czyszczone? Masakra. Dodano po 3 Szczotki to ma jak nowe , bez sensu wymiana.
Obejrzyj przewód plusowy na rozruszniku - ten gruby pod nakrętką. Od tego punktu idzie dalej do alternatora drugi gruby przewód. Tam właśnie w maluchach lubi się pojawić korozja - czasem luźna nakrętka, czasem skorodowane oczka przewodów lub wręcz ułamany przewód. Powodzenia.
Dodam jeszcze, że prasowanie powinno być w określonym kierunku - czyli najpierw przy "oczku" i następne zaciskania w stronę wejścia przewodu/kabla. W przeciwnym wypadku zrobi się nieprzewodzący i sprężony "bąbel" powietrza lub środka uszczelniającego.
Błąd 522 to jest ECT do wymiany masz po prawej stronie na głowicy. A 1117 to zacznij od ładownia sprawdzenia i kostek alternatora. Potem licznik ( stabilizator). Oczka przewodów świec żarowych możesz z rdzy przeczyścić.
Posprawdzaj sobie te połączenia dokładnie ,czy się gdzieś nie grzeją przewody podczas kręcenia ,bo często zdarza się ,że w samych oczkach przewodów ,lub klem śniedzieje,ewentualnie sprawdzic ładowanie ,a wtedy dopiero wymieniac ,akumlator lub rozrusznik,ale mi to wygląda na akumlator ,bo po czasie kręcenia traci moc.
"Sztuczną" masę różnymi kablami rozruchowymi instalowałem w różne punkty silnika. Żadnej poprawy! Jest jeden bardzo ważny temat! Po wymianie startera na nowy (nic więcej nie robiłem), przez powiedzmy tydzień czasu uruchamiał się poprawnie. "Oczko" przewodu prądowego startera, nówka! Końcówka przewodu masowego startera, to nie była "czysta miedź". Była...
Wiele typów obudów posiada demontowalny blat ,na którym montowana jest płyta główna.Obudowy takie trafiają na złom z powodów estetycznych i podobnych więc zakup takiego elementu może okazać się bardzo tani a sposób montażu w biurku szybki i stabilny poza tym łatwo połączysz masę płyty z zasilaczem za pomocą przewodu zakończonego kabel oczkiem :)
Kabel może taki : https://obrazki.elektroda.pl/6944215800_... Gniazdo może być ..są też inne- różnią sie sposobem montażu,rozumiem że będą koło siebie czyli musisz je połączyć równolegle,przewodami też 2.5 mm możesz zastosować takie nasadzane złączki jak w samochodzie. Oczko daj coś solidniejszego np.jak to na fotce , Są takie na zacisk...
z takim zakuciem może być Oczko skute młotkiem nazywasz zakucie?
Tam fdzie silnik od wycieraczek jest przymocowany pod jedną ze srub jest oczko z przewodem
Zgrzewy wyglądają ładnie, a jak ze zrywaniem? I jak zostały zamocowane elektrody do oczek przewodów? Połączenie przewód - oczko też nie wygląda najlepiej, widzę że potraktowane zostały punktakiem, jeśli nie dysponujemy praską to dobre połączenie lutowane będzie chyba lepsze niż takie zapunktowanie. To wszystko przekłada się na straty i na prąd doprowadzony...
Jest oczko z przewodami i jest to podpięte zegar pracuje
Witam, zacznij od sprawdzenia przewodu masowego przy silniku, powinna być plecionka, a następnie przewód zasilania przy oczku przykręcanym do rozrusznika plus z akumulataora może być tam ułamany.
Z alternatora idzie do rozrusznika, z rozrusznika do bezpiecznika (na akumulatorze), a dalej już do klemy. Masz bardzo prostą i typową usterkę - w skutek słabego styku powstał opornik który ogranicza prąd ładowania. Może być też źle zaciśnięty przewód na kabel-oczku.
U siebie mam zaprasowaną na przewodach końcówkę oczkową i do tego elektrody od migomatu, mają gwint wiec przykręciłem poprzez oczko do przewodów. Pozdr
Krzys55-ta cewka z obrazka to cewka zapłonowa pochodząca z klasycznego, iskrownikowego układu zapłonowego z przerywaczem. Ona ma pierwotne uzwojenie zakończone tym białym przewodem z oczkiem zwierane za pomocą przerywacza oraz wysokonapięciowe wtórne wyprowadzone tym drutem w rurce do podłączenia kabla W.N. Czysto teoretycznie jej konstrukcja jest bardzo...
Jeśli przed naprawą kręcił i maił moc,to gdzieś dałeś d.... przy składaniu i wirnik jest sprawny.Przyczyn jest klilka 1Tulejki wbijane na nie wciśnięte-może za ciasno 2Któraś szczotka wisi i nie opadła do końca w trzymaczu 3Zwarcie nieoizolowanej szpilki do stojana 4Zardzewiałe oczko plecionki przy stojanie 5Zardzewiałe zasyfiałe oczko przewodu od aku....
To dlaczego polski producent przewodów specjalnych nie zastosował widełek lub oczek w przewodzie do podłączenia płyty indukcyjnej? Twoim zdaniem przewód z zaciśniętymi tulejkami stwarza zagrożenie bo będzie się grzał? Na etykiecie przewodu jest nawet hasło "Podłączymy Cię zawsze bezpiecznie". https://obrazki.elektroda.pl/2695686900_...
Grzałka to był tani zamiennik i wymaga modyfikacji wiązki elektrycznej. Po prostu wydłuż przewód dolutowując kawałek kabla i zakończ oczkiem na otwór M6 czyli pod nakrętkę mocowania grzałki: https://automatyka.elstat.com.pl/p1034,k... Jedną nakrętką dokręcisz grzałkę a 2 oczko z przewodem.
Proponuję zastosować, zamontować taki przełącznik. https://obrazki.elektroda.pl/6378749200_... Dodano po 4 Isostat. Te końcówki z oczkami umożliwiają łatwe przylutowanie przewodów, można pokusić się o montaż na płytce drukowanej, ale to wymaga trochę fatygi. Do tego gałka przycisku. I można zamontować w jakiejś obudowie, by elegancko...
Witam . Ile przewodów dochodzi do rozrusznika?. Zrób zdjęcia przwodów.Mogą dochodzić trzy przewody ; -gruby zasilający rozrusznik -znacznie cieńszy z dużym oczkiem ,pod ten sam zacisk -przewód do automatu(sterujący ),na końcówkę oczkową ,lub konektor w zależności od wykonania automatu rozrusznika.
Zalać wszystko żywicą, co oczywiście uniemożliwi serwis. Możesz próbować przykleić przewód do wyłącznika i gdzie się jeszcze da, że ograniczyć mu swobodę ruchu i żeby nie było długich luźnych odcinków. Jak masz zarobioną końcówkę? Tulejki, oczka, lutowany, wcale?
Powierzchnia do której dolega oczko od przewodu masowego powinna być pozbawiona farby i dobrze oczyszczona, dopiero po dokręceniu można prysnąć czymś żeby nie rdzewiało.
W podstawie ml'ki jedna tulejka z gwintem jest inna i do niej należy przykręcić oczko ekranu przewodu.
Może Koledzy podpowiedzą fajniejsze rozwiązanie, ale jak bardzo zależy mi na połączeniu to używam listwy zaciskowej (zdjęcie poniżej) i przewód przeplatam przez dwa oczka. Ewentualnie po przełożeniu przewodu i jego dokręceniu całość lutuję - tylko wymaga to lutownicy o odpowiedniej mocy. Rozwiązanie amatorskie, ale zazwyczaj mam "pod ręką" listwy zaciskowe....
Poszukaj widełek lub oczek na jak najgrubszy przewód (podejrzewam że znajdziesz na 4-6mm²) wyprowadź przewody z pod każdego zacisku (3x + i 3x -). Końce przewodów zaprasuj razem i wprowadź na złączkę torową 25mm² z drugiej strony złączki torowej wprowadź grube przewody. https://www.tme.eu/pl/katalog/konektory-...
Grzałka będzie pasowała .Przewód zielono-żółty to uziemienie ,zrób oczko i podkręć pod śrubę M-6 ,pozostałe wsunąć na konektory grzałki.
Stawiał bym na przewody zasilające + i - .W środku gdzie są zaciśnięte oczka przewody lubią śniedzieć gdy nie są przylutowane do oczka
Można bez demontażu , odkręcamy tylko dwie srubki Tak, i jeszcze nakrętkę M6 którą jest przyśrubowane oczko żółtego przewodu.
A jak już uprzesz się na druciarstwo to ew weź środek z kostki elektrycznej przetnij na pół i skręć to ale tak musisz mieć plecionke z oczkiem
P&P nie odstaniesz ze względu na wtyk na PCB, co za tym idzie, albo rzeźba, np wliutowanie przewodów bezpośrednio na pcb zamiast gniazda, a na PE do zaciśnięcia oczko, albo kup po prostu ten przedłużacz.
Z ostatniego postu wynika że nie dysponujesz schematem, nie masz żadnego doświadczenia w instalacjach samochodowych i nie czytasz postów w tym temacie.Więc łopatologicznie jeszcze raz. 2 dowolne przekaźniki samochodowe (nie podaję numerów pinów bo mogą być różne zależnie od producenta), przewód o przekroju 4 i 2,5 mm i budujemy instalację od podstaw....
Mam dwa przewody spięte ze sobą i to jest faza. Idzie ona do grubej śruby.. Dwa przewody, + z akumulatora do tej grubej górnej szpilki z małego walca rozrusznika - elektromagnesu, a ten drugi przewód idzie do alternatora ? Problemem było to, że połączyłem kabel fazy z masą do jednej śruby i to dawało zwarcie.. Tą jedną z "faz", tą na alternator podłączyłeś...
Przewiercić bednarkę, żyłę przewodu ukształtować w oczko. Skręcić wszystko śrubą M8 z zastosowaniem podkładek powiększonych i podkładki sprezynujacej. Śruba wraz z resztą A2-70 czyli popularna "kwasowka".
Ekrany z obu przewodów dajesz do tej końcówki z oczkiem. I teraz w zaleźności od tego czy Masz w słuchawce oznaczenie Lewa,Prawa to jeden cienki do tego złotego styku z boku a drugi do tego wystającego na górze obok tego z oczkiem. Kanał lewy, kanał prawy tak jak na tym rysunku,trzeba zmierzyć któryto który na złotym.
Na zdjęciu jest przecież gniazdo końcowe i żadne przewody nie odchodzą To co tam robi tyle przewodów (jedne przewody zarobione z oczkiem, a drugie przykręcone pod śrubą). A na zdjęciu widzę biały przewód, a nad samym gniazdem coś wchodzi w ścianę (odpisuję teraz z telefonu i tak to widzę). To jest takie gniazdo typu telefonicznego. Skrętka wchodzi...
wymień oczka na przewodach przy altku, i przy rozruszniku, przy tak słabym ładowaniu jakie ma maluch na wolnych każde 0,5 V uciekające po drodze to sporo
Do tulejek też mam chińską zaciskarkę 6-cio szczękową i działa super. No, ale do łączenia przewodów czy do oczek/widełek/JST, to ona się nie nadaje raczej.
Dokręć te busbary na dwie śruby. Producent zaleca dokręcanie z momentem 4 Nm. Zarób oczka na przewodach od BMS- a. Bo to cynowanie przy dokręcaniu się wysunie/ zmiażdży. Jakie masz przekroje przewodów do BMS-a i falownika i jaka jest ich długość ? Możesz też poskrobać trochę anodowania na elektrodach i między busbar a elektrodę dać trochę wazeliny technicznej....
dopiero w sobotę to sprawdzę.jedno z oczek na przewodach jest wyrażnie grubsze .zostaje jeszcze pojedyńcza czarna wtyczka.nie jestem pewien, czy czegoś nie brakuje w moim aucie.
Nic się nie mogło stać poza brakiem dobrych przejść na przewodach. Poczyść wszystkie klemy i oczka na drugich końcach przewodów.
Mam do podłączenie przewód ochronny do Kj 1,10 w której jest oczko do przeprowadzenia przewodu. W normie PN-EN 60950-1/2007 w punkcie 3.1.9 (zakańczanie przewodów) pisze, że przewody lutowane powinny być przed lutowaniem "zakotwiczone". Jak powinno prawidłowo wyglądać owo zakotwiczenie? Z tego co wiem nie wystarczy tylko przełożenie przewodu przez oczko...
Jesli chodzi o zakup materiałów to owszem jest tak jak mówisz, ale chodzi mi o robotę jakbym komuś zlecił, czy policzy sobie to jako punkt doprowadzenie przewodu plus montaż oczka czyli około 50zl za szt?
Witam.Pytanie do fachowców od elektryki samochodowej. Zmuszony jestem do wymiany alternatora -na aucie mam Valeo CL 9 (dwa przewody + oraz kontrolka) i nowy został mi Valeo (nie czytelna naklejka) ale ma trzy przewody.Jeden kabel-oczko i kostka z dwoma przewodami. Proszę o pomoc jak podpiąć aby działał .Może ktoś ma schemat valeo ? Samochód to Xsara...
Złączki wago są do 2,5mm Nie wprowadzaj w błąd, bo złączki WAGO są do... cho cho... :) Sprawdź sobie np złączkę WAGO szynową. :D Osobiście zawsze uczyłem swoich adeptów sztuki elektrycznej, że jeśli to możliwe nie należy przerywać/ przecinać przewodu łącząc na osprzęcie. Uważam, że jeśli już (w omawianym przypadku), należy zarobić przewód neutralny...
Jeśli chodzi o przeciąganie przez przelotkę, to najpierw przepychasz cienki sztywny drut stalowy. Potem robisz na nim oczko lub w inny sposób łączysz go z przewodem do przeciągnięcia (można zlutować), oplatasz izolacją na gładko, psikasz olejkiem i wracasz przeciągając.
Czy możesz trochę opisać sposób montażu elektrod? Czy oczka na przewodach są aluminiowe? Czy robiłeś próby z cieńszymi elektrodami - jeśli tak to czy również zgrzewały blachę 2x1mm? Również interesuje mnie sposób montażu górnego ramienia... widać muszę wprowadzić kilka modyfikacji do swojej konstrukcji :)
Ja zrobiłek kable po 3m z przewodów 25mm2. Oczka miedziane zakute hydraulicznie, końcówki od strony spawarki pobielone cyną i wkręcone w oryginalne uchwyty. Ledwie weszły :>
...a może jakieś pomiary, np. pomiar napięcia akumulatora podczas pracy rozrusznika, czy lepiej napięcia na cewkach albo na ECU? Powiem też, że czyszczenie oczek na przewodach nic nie daje, bo przewody korodują na obsadkach tych oczek. Może też zwyczajnie padł akumulator i ma za mały prąd rozruchowy (Za dużą rezystancję).
Faktycznie się pomyliłem. Dawkę paliwa wyłącza nastawnik, zawór jest dodatkowym zabezpieczeniem. Nie wiem która masa w którym miejscu jest zła. Rozważam teoretycznie. Posprawdzaj kostki z brązowymi przewodami, a w szczególności mocowania oczek do nadwozia. Najlepiej voltomierzem na chodzącym silniku w pozycji wyłączonej stacyjki.
Ja lubię te listwy, przy gniazdku rozgałęźnym można połączyć "odczep" bez przecinania przewodu głównego (odizolować, oczko i pod śrubkę)
Zmieniłem dziś akumulator i zajrzałem przy okazji do punktu masy nadwozia, który dostępny jest w Corsie obok akumulatora. Widok jaki tam zastałem ucieszył mnie, gdyż śruba która jest przymocowana do nadwozia była przyrdzewiała. Oczyściłem śrubę jak również "oczka przewodów i mruganie podświetlenia zniknęło. http://img4.imageshack.us/img4/8672/dsc0...
Wiem o co chodzi. Czy jest możliwe stworzenie dobrych warunków do pomiaru napięć w inny sposób niż przez całkowite skręcenie urządzenie. Wywnioskowałem że takie warunki panują w momencie gdy połączone są ze sobą masy poszczególnych modułów z poszczególnymi częściami metalowej obudowy i z nią samą. Gdyby tak połączyć tak masy poszczególnych modułów...
Sprawa wygląda jak, że mam element do owinięcia przewodem przy obrotomierzu (takie oczko) następnie mam owinąć tym przewodem kabel od fajki.
ja przeciagnalem kawałek odizolowanego tego przewodu białego przez to zaprasowane oczko i połączyłem w miejscu w którym się dało złapać I nie stopiło Ci izolacji tej białej od przewodu? Kurde no nawinal bym nowe grzałki, bo te oryginalne to lipa straszna jak widać.
Dodam jeszcze, iż ważne jest ponowne prawidłowe skręcenie podstawy. Tylko jedno z gniazd gwintowanych ma połączenie elektryczne z podstawą, a więc oczko oplotu przewodu, należy pod niego przykręcić. Obrócenie i zaczną się problemy z SWR.
A co tu rysować. Idzie gruby przewód i tyle. Żadnych przetworników, bo po co. Na alternatorze czy na akumulatorze mogą być dodatkowe przewody pociągnięte, ale tylko od miejsca do którego się podłącza (oczka), nigdy do przewodu. Chyba że partacz ten samochód miał.
Gniazdko jest w korytarzu. Czyli jakie przewody i w jakim kolorze podłączyć do wtyków - oczek nowego gniazdka?
Zwykły drut nie linka. Grubość zapewne 0.5mm (nie mierzyłem). Przewody te były okręcane na wyprowadzeniach styków przekaźników i lutowane? Coś na zasadzie sprężynki. Nie, bo byłby kłopot z wymianą takiego przekaźnika. Po prostu wyprowadzenia przekaźników miały oczka przez które był przełożony koniec przewodu i przylutowany.
oczka zadania oczka węzły filtr oczka
immergas przekaźnik rozmazany czarny wydruk brother odblokowanie polsat
zmywarka whirlpool zamiennik tl062
Wymiana sprzęgła dwumasowego Opel Meriva B 1.7 CDTI Lokalizacja kondensatora w podajniku ślimakowym