Witam Mam nadzieję że ten opis rozwieje wątpliwości Pozdrawiam http://obrazki.elektroda.pl/9908757500_1...
(to taki odpowiedznik gestosciomierza (to sie chyba tak fachowo nazywa taka "szczykawa" z plywakiem w srodku)) Ten gęstościomierz fachowo nazywa sie AREOMETR . Mierzy gęstość elektrolitu. Pański akumulator ma wbudowany taki miniaturowy areometr. Jest to kulka znajdująca sie w cylindrze zanurzona w elektrolicie. Gdy gęstość elektrolitu sie zwiększa...
Gęstość elektrolitu prawidłowa, elektrolit przejrzysty. Czasami gdy potrząsnę akumulatorem to oczko na chwilę się pojawia. A poziom elektrolitu taki jak powinien być. Nie wiem na jakiej zasadzie to działa, ale u mnie pojawiało się zielone oczko jak przechyliłem akumulator w stronę wziernika, czyli pod wziernikiem poziom elektrolitu się podnosił i oczko...
Kolor zielony pojawia sie tylko przy oświetleniu, nie ma tam żadnej diody LED tylko prosty areometr. Zielony oznacza, że wszystko ok, czarny, że aku jest rozładowany a biały, że jest za mało elektrolitu. No to by było na tyle :D Pozdrawiam
Najpierw pomyśl o termoizolacji dna, obrzeży, a nawet lustra wody. Ile energii potrzeba na podgrzanie 200L wody z 10 do 50°C Ciepło właściwe wody ≈ 4200 J/kg*K X 200 kg X 40° K = 33 600 000 J = 33600 kJ / 3600 s = 9,3 kWh Następnie oblicz Swoje potrzeby codzienne - bo woda stygnie w zimnym gruncie. Karpie żerują w wodzie gdy temperatura przekroczy...
W B5 masz dwa oczka na rozruszniku. Akumulator i zasilanie alternatora. Może oczko wisi luzem. Na zdjęciu nie widać
kolego, chyba, może ... daruj sobie takie teksty ... Dramat
Te oczka dzialaja jak chca. Lepiej popatrzec w oczko kobiety bo jak mrugnie do ciebie to dobry znak.
zbyt niski poziom elektrolitu potrząś aku i zielone się będzie pojawiać
Czy jest możliwe że rozrusznik nie kręci a światła świecą -przy czarnym oczku?
Pamiętajcie że reklamacje zawsze można odrzucić chociażby z winy użytkownika więc nie ma co patrzeć na gwarancję. Ostatnio ZAP którego włożyłem klientowi nie dotrwał do końca gwarancji. Reklamacja odrzucona choć akumulator nawet po naładowaniu nie był w stanie zasilić rozrusznika a oczko było zielone.
Te oczka to czasami można sobie w .... znaczy nie działają czasami Święta prawda, zwłaszcza,że nawet mały ubytek elektrolitu w akumulatorze(swoją drogą ciekawe jak ubywa, pewnie trochę odparowywuje z czasem przez odpowietrznik) powoduje,że oczko...j/w
W czym problem? cięgniesz przwody do akumulatora zaciskasz na to oczka lub konektory. Przy akumulatorze dajesz bezpiecznik. Na drugim koncu zaciskasz konektory w osłonie i podłączasz gniazdo. Pamiętaj tylko o bilansie energetycznym. Przekrój przewodu to 1,5mm². unikniesz strat na grzanie przewodu i będziesz mial zapas na przyszłość. Pozatym nie...
Akumulator całkowicie bezobsługowy i nie ma oczka naładowania.
Tak jest , przewód 35mm² , oczka 8mm , akumulatory trakcyjne płynne . Uprzedzę , że mierzyłem każdy oddzielnie i miały takie same napięcia , BMS zbędny . Była szybka robota i wyszło jak wyszło . Przerobię to . P.S. Masz dobre "oko".
Jak chcesz to auto używać dłużej niż 2-3 lata to polecam Centra Futura - moim zdaniem najlepsze na rynku. Potwierdzam , jeżdżę na futurze już czwartą zimę i wszystko ok. Prostownika jeszcze nie widział i to ciągle zielone oczko . :D Żywotność akumulatora to średnio 3 - 5 lat . :?: Pozdrawiam .
Nie ma zwarcia, raczej brak kontaktu na kablu +12V (jeśli masa dobrze podpięta) oczko na akumulatorze, bezpiecznik, sam kabel uszkodzony...
Oczko za akumulatorami sprawdź sobie ;).
Tam nie ma żadnej masy z alternatora. Z akumulatora masz 2 grube czarne przewody zakończone oczkiem M8. Jeden to + na rozrusznik, drugi masa, nie zamień ich miejscami bo jest to możliwe.
A ten areometr, to "prawdziwy", czy ten wskaźnik"oczko"?
Sytuacja się trochę zmieniła. Ojciec pojechał dziś do Sznajdera na serwis akumulatora, rozebrał go facet i mówił ze bardzo mało wody, to dolał, ale kazał sie zgłosić do elektryka. - na wolnych obrotach bez obciążenia: 14,2V - na wolnych obrotach ze światłami mijania: 13V chyba - nie jestem pewny, ale wystarczy dotknąć leciutko gazu i odrazu idzie napięcie...
Nie wierzcie tym oczkom umieszczonym w korpusie akumulatorów, bo nie raz oczko swoje, a życie swoje.
To może ja coś powiem na temat tej zielonej kulki. W corolli miałem na gwarancji wymieniany akumulator, taki z oczkiem (akumulator w pełni bezobsługowy). Po ok. dwóch miesiącach zielone oczko znikło. Nie pomagało ładowanie prostownikiem, więc pojechałem do ASO z reklamacją. Tam zrobili pomiary i stwierdzili, że akumulator trzyma parametry i reklamacji...
Obawiam się, że sprzedawca zrzuci winę na niewłaściwą obsługę akumulatora Oddaj akumulator , niech sprzedawca wyśle do producenta . Tam dokładnie go sprawdzą i gdy stwierdzą że była wada fabryczna , to dostaniesz nowy.
Chyba Ty i kolega irekw nie zrozumieliście mojej wypowiedzi albo niefortunnie się wyraziłem. Twoje wypowiedzi są bardzo teoretyczne.Piszesz pracę naukową? Gdy miałem akumulator z zielonym oczkiem, oczko przestało się pokazywać po trzech latach eksploatacji na krótkich trasach do 30 km. mimo to z odpalaniem silnika nie było najmniejszego problemu. Oczko...
Sprawdź czy masa się nie urwała, czyli połączenie minusa akumulatorów z ramą. Często rdzewieje pod oczkiem i powstaje przerwa. Akumulatory jak rozumiem sprawne?
Pierdu , pierdu . Ale chyba nie chodzi o to że trzy dziesiąte volta więcej , było powodem wysadzenia oczka akumulatora i wybrzuszenia jego obudowy ?
By nazwać akumulator bezobsługowym musi być hermetyczny wtedy nie ma ingerencji w niego nawet serwis. Jeśli chcesz to nazywaj wszystkie akumulatory z oczkiem kontrolnym "bezobsługowe" . ja osobiście się z tym nie zgadzam. mam akumulator centra futura plus jak to nazwali "bezobsługowy" i zdejmuję listwę z koreczkami która nie jest widoczna na pierwszy...
Dzięki za odpowiedzi. Dramatu może i nie ma bo mamy jescze octavie więc teoretycznie moze "zaniemówić"(tfu tfu). Mój pomysł jest jednak taki. Wczoraj wieczorem pomierzyłem co wejdzie do octavii i co wejdzie do fabii. Jako że w octavii jest 63Ah(tak jak fabrycznie było-i tu poprawka bo myślałem że jest 74Ah) a rozmiarem będzie pasować do fabii(max242mm)...
Po ostatniej trasie, w sumie ok. 50km "oczko" akumulatora znów zaczęło się świecić, tak więc chyba wszystko jest już w porządku. Dziękuję wszystkim za pomoc. PS. Sprawdziłem jeszcze tylko napięcie ładowania i przy odpalonym jest 14,10 a przy zapalonych światłach mijania rośnie do 14,20
Pierwszy podejrzany bezpiecznik instalacji LPG. Przeważnie niedaleko akumulatora dołożony na przewodzie z oczkiem. Trzeba go wyjąć i sprawdzić czy gniazdo nie jest skorodowane jak i sam bezpiecznik.
Dwie możliwości, uszkodzony rozrusznik lub zły styk na przewodzie prądowym rozrusznika. Zobacz, czy w trakcie próby rozruchu nie grzeje się bezpośrednio przy klemie akumulatora i na oczku rozrusznika. Dodatkowa masa bezpośrednio z klemy na blok, czy z karoserii? W drugim przypadku też zobacz czy nie grzeje się przy klemie i przy mocowaniu do nadwozia.
Kup sobie akumulator z magicznym oczkiem :) HAHA
Jeżeli akumulator ma korki i można uzupełniać wodę jest jak najbardziej obsługowym, dlatego często spotykam się z pustymi bo od momentu zakupu nikt do niego nie zagląda sugerując się właśnie napisem bez obsługowy, a takimi są tylko klejone z oczkiem naładowania.P
Tacy ludzie odbudują cywilizację techniczną gdy będzie taka potrzeba :) (oby nie ;) ). Zaskoczeniem dla mnie było to że "zielone oczko" w akumulatorze samochodowym to mechaniczny gęstościomierz, myślałem że to jakaś elektronika śledząca napięcie akumulatora i np. LED.
Zmierz napięcie ładowanie po trasie, jak się regulator zagrzeje to napięcie ładowania spada, a skoro wyjściowo jest 13.9V to praktycznie nie masz ładowania.
Po prostu trafił ci się prostownik z wadliwym bezpiecznikiem. Stan akumulatora nie miał najmniejszego wpływu na uszkodzenie bezpiecznika. Co do oczka w akumulatorze to 2 lata temu kupiłem Caddiego 2 z 4 ro letnim akumulatorem. Oczko było czarne. Po 3 miesiącach jeżdżenia oczko zrobiło się zielone. Teraz akumulator ma 6 lat i rozrusznik na nim nawet...
Brak dobrego kontaktu przewodu z klemą/oczkiem/śrubą i grzeje się w najsłabszym miejscu ? Tylko tu się grzeje ? Gdzie indziej, cały przewód, drugi jego koniec się nie grzeje ? Oczyść, zarób porządnie przewód, przykręć... Takie grzanie miałem przez słaby styk oczka przewodu z klemą akumulatora, po poprawieniu połączenia przestało się grzać, co możesz...
Że jak? Chyba szeregowo Oczywiście, że szeregowo. Poprawiam. Dodano po 42 Czy ktoś z kolegów potrafi wyjaśnić poniższe zjawisko? Akumulator posiada "zielone oczko", ostatni raz był doładowany w piwnicy chyba w maju. Gdy w poniedziałek wyjąłem go z piwnicy, oczko nie było (co zrozumiałe) widoczne, napięcie wynosiło 12,24V. Przed kontrolnym rozładowaniem,...
obecnie mamy akumulatory bezobsługowe Gdzie kolega widział akumulatory bezobsługowe? Bezobsługowe=hermetycznie zamknięty i rzadko są spotykane. Fakt nie ma teraz już takich korków jak kiedyś, tylko są zamaskowane listwy z zatyczkami, których prawie nie widać. To że akumulator ma "oczko" pokazujące stan naładowania nie czyni akumulatora bezobsługowym,...
Gdzie znajduje się data na akumulatorze? Samochód kupiłem w czerwcu (używany). Jak na razie nie miałem żadnych problemów z akumulatorem, no ale dziś -2 więc postawiłem go na cały dzień do ładowania i zrobiłem mu ocieplenie z karimaty :) Nigdy też nie miałem akumulatora z oczkiem, czytałem że jak jest ok to ma być zielone, a na akumulatorze jest informacja,...
Przy niskich temperaturach "magiczne oko' może zachowywać się dziwnie, parametry ok Byle do wiosny :-)
Prawdopodobnie przewód czerwony to światło białe (dzienne), żółty to światło żółte (kierunkowskaz), Czarny to masa. W kostkach lampy należy znaleźć (za pomocą probówki 12V) multimetru lub żarówki 12V z przewodem) przewód od kierunkowskazu oraz świateł postojowych. Masę podpiąć za pomocą oczka do akumulatora lub elementu metalowego karoserii Żółty przewód...
No to jeszcze się spytaj jak oni chcą tym dodatkowym balancerem to wybalansować tylko tak żeby nie złamali żadnego z praw fizyki. Niech po prostu ci wyliczą traktując to akumulator jak oczka w prawie kirchhoffa i zobaczymy jak im to wyjdzie. Mogą też użyć innego prawa fizyki w końcu każdy skończył szkołę podstawową chyba...
Wystarczy, że któraś z tych dwóch plastikowych kuleczek w oczku się lekko zasyfi i "zatnie" w plastikowej kapilarze i będziesz myślał, że akumulator jest ok, a tymczasem będzie już dawno zasiarczony. Najlepiej zaopatrzyć się w aerometr. W nieotwieranych, areometr zda się psu na budę. Oczko działa dobrze o czym pisałem w innym temacie ale pokrótce przypomnę:...
Bawiąc się akumulatorem, poruszyłeś kable - gdzieś zgnił przewód/oczko masowe, bezpieczniki na akumulatorze, luźna klema, wreszcie uszkodzony akumulator. Pomijam już wpadkę z zamianą biegunów czy pomieszanie wsadów sterowników jakimś dziwnym urządzeniem diagnostycznym.
To w zasadzie akumulator bezobsługowy. Korek służy jedynie do uzupełniania wody destylowanej. Kiedy czas ją uzupełnić? Będziesz o tym wiedzieć jak oczko zrobi się białe bo z elektrolitu ta woda odparuje. Miłego korzystania.
Przy systemach BRC kolor czarny zawsze masa czerwony lub brązowy +12 zielony zasilanie elektrozaworów +12 przewody z oczkami odizoluj sprawdz kolory + oraz - akumulatora szary sygnał obrotów z czujnika położenia wału korbowego pomarańczowy oraz fioletowy prawidłowo odcięte są numerowane na izolacji parami odpowiednio do numeru wtryskiwacza benzyny.
hahah a ja myślałem że te szare separatory są najważniejsze Sa ważne - gdy popękają akumulator doznaje zwarcia cel lub conajmniej ekspresowego samowyładowania. ch to co mam do mierzenia gęstości jest do płynu chłodniczego i ma skalę zamarzania czy jakoś tak :/ Na razie zostawię ten akumulator w spokoju... A nowy sugeruję nabyć z wbudowanym wskaźnikiem...
Biały kolor oczka akumulatora świadczy o jego zużyciu, i oprócz wymiany na nowy niewiele można poradzić. Zasób elektrolitu w takich akumulatorach powinien wystarczyć na całe jego życie (nie występuje w trakcie normalnej eksploatacji wydzielanie się wodoru na zewnątrz, a co za tym idzie ubytek wody). Można próbować sposobu podsuniętego przez sprzedawcę...
-> mario205 Jesteś uparty jak stary osioł. Nie ma znaczenia, gdzie było zwarcie. Ważne jest to, że przetwornica nie pracowała a napięcie pod obciążeniem siadało do wartości grożącej zniszczeniem akumulatora. Gdybym się wpatrywał w "oczka" akumulatorów, to niemal nowy Delkor wyrzuciłbym po pół roku - wytrzymał 9 lat! Pomiar napięcia pod obciążeniem jest...
Czy to normalne że nie che go ładować normalnym napięciem jeśli nawet byłoby zwarcie? Jak jest zwarcie celi to pobierany prąd prze akumulator może być bardzo duży i prostownik nie będzie w stanie wymusić wyższego napięcia na akumulatorze. Co pokazuje amperomierz na prostowniku po podpięciu aku? przez chwile na początku ale nie zawsze 2,5A (czasem odrazu...
Witam mam takie pytanko a jestem kompletnie zielony więc proszę o pomoc. Chciałbym zrobić małą instalacje solarną do oświetlenia altanki i podłącznia pompki solarnej w oczku i teraz pytania; mam taki panel:nominal pm 60W voc 62v isc 1,42A Vm 43V Im 1,17A chciałbym go podłączyć pod akku z samochodu mam dostęp do 40 45 50 Ah aku pobór mocy: altana wieczorem...
Czy ta pompa do oczka wodnego będzie działać na akumulatorze samochodowym 12 V ? https://allegro.pl/oferta/pompa-pompka-d...
Zastanawiam się jak to oszacowałeś. Bo wiadomo że choćbyś i 100km przejechał to przy napięciu 14,4V alternatora nie naładujesz w 100% Mam na myśli naładowanie do takiego stopnia /umownie przyjmuję, go za 100%/ jaki uzyskuje się przy długotrwałej jeździe i napięciu ładowania 14,2-14,4V. Pisałem o tym w innym temacie a oszacowałem obserwując magiczne...
Przed wymianą akumulatora sprawdź czy pierwszy bezpiecznik na akumulatorze jest cały a jego oczko nie wygrzanie.
Tyle, że przy krótkich odcinkach te 13,8 to mało. Nie zdąży „wepchać odpowiednio dużo prądu”. Najpierw sprawdziłbym ładowanie na śrubie alternatora a potem sprawdził w skrzynce, czy nie przegrzało się oczko przewodu na bezpieczniku akumulatora. W Golfie V to bedą te bezpieczniki z przodu skrzynki, montowane pionowo na szynie.
A widoczne bąbelki w oczku to norma podczas ładowania?
Akumulator padł ? Magiczne oczka są poważnie "magiczne" . Sprawdź miernikiem elektronicznym(multimetrem) napięcie na akumulatorze . Klema dobrze przykręcona ?
Jeżeli oczko jest zielone można jeździć, akumulator jest dobry. Zeby było jasne , to prądu nie pobiera:)
A jak będzie ładował akumulator?
Z tego co ja wiem to 5. Niech każdy wytworzy to 13A co i tak jest wątpliwe, to połączenia równoległe do rozgałęźników obsłużą 4mm2 a z ostatniego (jak będzie więcej -zależności od konfiguracji autora) do grzałki 6mm2 wytrzymuje 70A ze też nie będzie problemu. Zawsze jak ktoś jest bojaźliwy może sobie dać oczko w górę przewody albo dać podwójnie...
bład wskazuje na zwarcie do masy ale to tak pisze jezeli jest brak zasilania sprawdz główny bezpiecznik na akumulatorze taka blaszka z oczkiem:-) czesto same wspomaganie pada po wstrzasie tz wypadku. czujnik powinien znajdowac sie w listwie kierowniczej ale to zaleznie od modelu zamontowanego wspomagania TRW lub inny producent. po odłaczeniu akumulatora...
Zaśniedziałe oczko plusa przy akumulatorze. Dziękuje bardzo :)
Pompa i regulator mogą być, panel za słaby - dał bym 100 W, dorzuć jeszcze mały akumulator i będzie działać.
Zaizoluj potem te "resztki" - bo zanim rozgrzejesz i nagrzejesz - to trochę izolacji kabla "pójdzie". I pamiętaj, że trochę tej cyny pójdzie w stronę kabla, więc "utwardzi" Ci go przy tym "oczku".
Przewody akumulator-rozrusznik, zarobienie oczek i klem. Plus i minus/masa. Jak masz przewody rozruchowe, daj masę z klemy na silnik. Jak łatwy dostęp do rozrusznika, zdubluj przewód plusowy.
Ale oczko jedno z jednej celi. A cel 6
Powiem tak ładowałem teraz od około godziny 10 rano do teraz czyli prawie 11 godzin. W tym okienku co jest w akumulatorze zaczelo sie pojawiać zielone oczko to dobry znak?
Akumulator ma około roku, i nie został ani razu razu trwale obciążony poprzez np zwarcie w instalacji/ pozostawienie na światłach itp. - jak się uda sprawdze go dzisiaj testrem. Napięcie w instalacji na biegu jałowym około 14 V - nie ma problemu z napięciem ładowania przy włączeniu odbiorników. Uzytkowanie samochodu wygląda mniej więcej tak: Czas jazdy...
Wygląda jednak na oryginalną część instalacji. Pierwsze co to zarób nową końcówkę. Po drugie odkręć to drugie oczko i wyczyść to wszystko porządnie. Potem pomiar poboru prądu.
sprawdzić masę sterownika lubi gnić, oczka masowe pod akumulatorem
obcięcie tej kleimy nie bedzie takie proste bo kabel jest krótki. I może pózniej nie dostać do słupka akumulatora Obcinasz i zaprasujesz oczko M8 przykręcasz pod śrube w klemie. Nie masz dużej prasy poszukaj kto ma. np. http://obrazki.elektroda.pl/6271948200_1...
Do sedna: przewód łączący alternator z akumulatorami (połączenie na rozruszniku) dajesz minimum 6 mm2, oczka zaciskasz odpowiednie. Przewód kontrolki ładowania też załóż nowy. Przekrój 1.5 mm2. Wywal tą całą plątaninie, przeciągnij ten przewód od kontrolki i tyle.
Na jaki zakres i jaką wielkość masz ustawiony ten miernik? Masz mierzyć prąd, więc miernik przestawiony na pomiar A lub mA. Konieczne może być przełożenie sond w odpowiednie gniazda. Radio jak masz podpięte - ze stacyjką, czy bez stacyjki? Choć i ono nie powinno ubijać akumulatora w trzy dni. Oczko w akumulatorze nie powinno być czarne, tylko zielone....
Po pierwsze - pozbądź się kostki pomiędzy regulatorem i alternatorem - wszystkie 3 przewody oczyść i polutuj, po czym zabezpiecz koszulkami termokurczliwymi. Po drugie - przewód minusowy i plusowy z regulatora przedłuż (daj 2,5mm2) i podłącz pod zaciski przy akumulatorze - najlepiej przylutuj do oryginalnych oczek. Zapomnisz o problemach z ładowaniem
Podejrzewam ze miał alternator Mitsubishi za bardzo części do tego niema Jak kupisz Valeo będziesz zadowolony bo pasuje różni się tylko wtyczką od wzbudzenia [pewnie masz na oczko a w Valeo masz wtyczkę PSA]
przewód wzbudzenia alternatora sprawdź,jeśli dasz radę to sprawdź ładowanie na alternatorze,a nie na klemach akum.Sprawdź masowy kabel do akumulatora,oczka czy nie zaśniedziałe wewnątrz i na karoserii
Trochę się powtórzę z tym co mówili przedmówcy. Jest gdzieś słaby kontakt przewodów od akumulatora. Zacznij od sprawdzenia klem a później sprawdź oczka tych przewodów w kontakcie z masą samochodu a później oczko plus na rozruszniku. Możesz też mieć uszkodzony rozrusznik, który pobiera za dużo prądu (robi zwarcie ) np przez zacieranie. Możesz sprawdzić...
Prawdopodobnie w tylnej lampie masz żarówkę "podwójną". https://pictures.wszystko.pl/product.ash... Jeden kabel idzie na obudowę żarówki, to będzie masa ( minus na akumulatorze). Pozostałe 2, idą do styków na podstawie żarówki, po jednym na każde "oczko". Na te 2 oczka idzie + z akumulatora. Jedno oczko będzie od światła pozycyjnego...
Styknie ale na duże piny lutuj przewód albo przewierć i na śruba /oczko. Taki z Cargo jest najlepszy z terminalami na śruby. koszt 50zł.
Masa podłączyłem do śruby, którą przykręca się rozrusznik do skrzyni i do minusa na akumulatorze. Plusa na oczko do rozrusznika i plusa na akumulatorze. Efektu nie ma
Zapomniałem dodać, akumulator mierzyłem jest naładowane pokazuje 13,2 v, wiec akumulator raczej odrzucam choć Moja pierwsza myśl to właśnie rozładowany akumulator. Wsuwek nie ma, kabelki są przykręcane na oczka , wszystko jest czyste.
Nic nie jest dziwne, i nic nie sprawdziłeś. Upaliło się oczko masowe od akumulatora do nadwozia - to ten sam kabel który idzie do obudowy skrzyni biegów.
ale nawet przy długiej trasie - 400km nie jest w stanie naładować akumulatora. Może oczko sie zawiesiło?
Czy tranzystor powinno sie montować wypukłością dośrodka oczka obwodu?
przy tak archaicznej konstrukcji jaką jest akumulator kwasowy to chcąc wydłużyć jego żywot należy doładowywać do napięcia 16,2-16,5 V aby odsiarczyć płyty i zrobić gęstość elektrolitu. Ja miałem taki przypadek z akumulatorem z zielonym oczkiem w corolli. Po pół roku oczko się straciło. Akumulator jak w moim zwyczaju doładowywałem prostownikiem z automatyka...
I po co ta ironia? Przez pół roku po odstawieniu do kąta było zielone :) Nie ma fizycznej możliwości aby doszło do rozwarstwienia elektrolitu bo elektrolit jest roztworem dwóch cieczy, wzajemnie rozpuszczalnych w pełnym zakresie stężeń. Aby elektrolit w dolnej części akumulatora miał większą gęstość niż na górze, proces ładowania dolnej części płyt...
Po co tyle zabawy? Żadnej chemii tylko szczotka druciana! Niektórzy ( może nawet większość) uważają, że klemy ołowiane są lepsze od mosiężnych. I nie baw się w żadne zaciskane oczka. Wcale to nie polepszy styku.
ok. tajemnicza skrzynka to tzw.automat ,widziałem na taki na aukcji ze światłami philipsa. Myślisz ,że słabe ładownie ? Sprawdzę,akumulator (oczko) jest zielone to chyba ok,ale i tak sprawdzę jak pisałeś.
a niel epiej zbudowac elektrownie wiatrowa??...poszukaj po forum bo bardzo duzo jest tu na ten temat :) pozdrawiam...
Jak odpali to może być za poźno. Do sprawdzania akumulatorów są testery. Zielone oczko to chwyt marketingowy. Nic nie mówi o stanie akumulatora, najwyżej jednej celi.
To ja żarówki wybieram takie same. Gniazda zapalniczkowe, ale jak podłączyć ładowane przedmioty , są takie kable gotowe ? A kable z oczkami do podłączenia akumulatorów , one się jakoś nazywają ? No i jeszcze kable od panelu do falownika jak się nazywają, bo od panelu mają tylko 120 cm ?
Witam, zacznij od sprawdzenia przewodu masowego przy silniku, powinna być plecionka, a następnie przewód zasilania przy oczku przykręcanym do rozrusznika plus z akumulataora może być tam ułamany.
I co myślicie o tych akumulatorach z "oczkiem" co zmienia kolor i pokazuje przez to stan naładowania? To oczko pokazuje tylko stan celi, w której jest zamontowane - a pozostałe pięć ? Wg mnie szkoda kasy. Akumulator 44Ah wystarczy.
Jeśli chodzi o wózki to z reguły warsztaty dostają je na wyposażenie od hurtowni motoryzacyjnych jeśli w określonym czasie wykonają określony obrót, również często właśnie początkowy kapitał nowopowstającego warsztatu decyduje o tym że pada na te zestawy. moj brat mi odradzil Yato Widzisz więc że nie jest to tylko moje zdanie. Duzo moich rowiesnikow...
Te na dole to nie są dziurki - nie powinny być dziurkami. Tu są takie wgłębienia montażowe - niektóre dociski trzymające akumulator mają takie wypustki które wchodzą w te wgłębienia i nawet jak docisk nie jest dobrze dociągniemy to zapobiegają przesuwaniu akumulatora. To pomarańczowe na górze to jest własnie otwór do odgazowywania ale jak gdzieś brakuje...
Jeszcze słowo na temat "magicznego oczka". Jest to zwykły aerometr, mało tego, informuje TYLKO o stanie JEDNEJ celi, w której to producent raczył go zamontować. Ustrojstwo owe i jego wskazania należy traktować z przymrużeniem ,nomen omen, oka. ma tzw. "oczko" to z reguły da się je wykręcić Nie mógł Kolega uzupełnić tak poziomu elektrolitu w całym akumulatorze,...
Witam mam problem z moją Fabia otóż wyskakuje mi n/w błąd, pomimo tego że go skasuje za 3-5 sekund wyskakuje z powrotem. Address 09 ----------------------------------------... Controller: 6Q0 937 049 F Component: 0000 BN-SG. 2S36 Coding: 08204 Shop #: WSC 20490 1 Fault Found: 01598 - Drive Battery Voltage 27-00 - Implausible Signal Problemy...
Mam troszke czasu więc napisze powieść Czerwony przewód widocznym oczkiem na krótkim odcinku, do + akumulatora,poprzez auto do bagażnika widełkaminakońcu przewodu-Y do +wzmacniacza.Przewód położyć po stronie w progu w którym lecą przewody zasilania na tył auta.w przeciwnym progu położyć kabel czinch niebieski. Czarną mase pod śrube w bagażniku i widełkamiY...
brudne oczko metoda oczko oczko schemat
oznaczenie symbol radio tokarka frezarka wyciek oleju pompy wspomagania
napęd bramy przesuwnej uziemienie basenu
Audi Q7 błąd komunikacji 1000 – tylne lewe drzwi, przelotka, moduł J388, diagnoza Uszkodzony synchronizator 4. biegu Hyundai Tucson – objawy, naprawa, koszty