Po kolejnym oczyszczeniu szczotek silnik zaczął się kręcić, tyle że czasami trzeba mu pomóc. Koszt to będzie koło 100-200 zł, więc myślę, że jest to opłacalne.
Utnij przy starej szczotce oplot i dopiero lutuj z nową,będziesz miał zapas na montaż jak ci linka zesztywnieje przy nieumiejętnym lutowaniu. I jak kolega wyżej oczyszczenie po primo.
Śrubokręt w dłoń i rozkręć silnik , zazwyczaj nic się nie dzieje strasznego , po wymianie szczotek , oczyszczeniu komutatora siłownik wraca do życia .
Witam,właśnie skończyłem naprawiać identyczny problem,u mnie pomogło oczyszczenie prowadnic szczotek wieszały się.
Terkotanie terkotaniem, a nie iskrzy, bo jeżeli tak, to obowiązkowo silnik na stół, oczyszczenie komutatora i dopasowanie szczotek. Tak tego nie zostawiaj.
Nawet po oczyszczeniu komutatora i instalacji nowych szczotek (niedotartych) przez czas np. 2 lub 3 prań będzie słyszalna praca tych szczotek. Później uspokoi się.
Przed zamontowaniem nowych szczotek oczyściłeś na całej długości bębna pole pracy szczotek izopropanolem, czy tak bez czyszczenia zamontowałeś szczotki?
Pytanie: Jak się czyści - czym ? Obij ten biały materiał korozyjny, i oczyść szczotką drucianą. Nie musi być wyczyszczona idealnie. Chodzi o to, żeby było widać, ile zostało magnezu. Pytanie: dlaczego ręcznie piłką do metalu a nie np. diaksem ? Bo magnez jest palny. Co prawda potrzebuje wysokiej temperatury do zapłonu, ale znam przypadek zapalenia...
Oczyścić szczotką drucianą wystający gwint śruby, zalać go płynem hamulcowym, ewentualnie płynem pokroju WD, i kluczem udarowym skosztować. Jeśli nieoczyściłeś gwintu śruby tylko na siłe próbowałeś odkręcić, to brud spowodował zatarcie się gwintów. Spróbuj teraz zpowrotem dokręcić nakrętkę oczyścić gwint śruby, zalać płynem i wtedy próbuj. Powodzenia....
WITAM Z opisu wynika że masz zanieczyszczone elektrody - elektroda kontroli płomienia - elektroda zapłonowa zdemontuj elektrody pojedynczo i oczyść szczotką drucianą albo pilniczkiem, po zamontowaniu elektrod piec na ogrzewaniu powinien odpalić. Teraz piec pracuje na pełnej mocy czyli c.w.u a na centralnym będą problemy bo piec nie odpala na ogrzewaniu...
Napięcie powinno byc powyżej 14V podczas pracy silnika. Akumulator jest niedoładowany. Czop akumulatora i klemę w środku oczyść szczotką stalową.
Witam. Odkręcić szczotko-trzymacze oczyścić całość z pyłu i jeśli szczotki dobre to zabudować ponownie. Komutator oczyścić drobnym papierem ściernym. Silnik zabudować podłączyć - Próba.
Czyszczenie nigdy nie zaszkodzi a jak nic nie da to wymiana szczotek Cie czeka. Pozdrawiam.
Zibies taki zawór zwrotny z filtrem siatkowym stosuję w mobilnej pompie do przetłaczania oleju z beczek do zbiornika głównego. Idealna sprawa zamiast przelewania wiadrem przez sito.Czysto sprawnie bez rozlanego oleju. Siatka jak się zapcha to pompa nie tłoczy. Proste oczyszczenie szczotką i dalej pracuje :D
Gdyby zdjęcie było ustawione tak, by widoczne było uszkodzenie, nikt by nie pytał, a dodatkowo, trzeba było choćby trochę oczyścić szczotką drucianą, zanim zrobiłeś zdjęcie.
To okopcenie to jest pył ze szczotek silnika oczyść pędzelkiem miałeś zmierzyć ten rezystor masz miernik w domu .
Witam ponownie. Dzięki podpowiedzi kol. Robsona już wiedziałem gdzie szukać usterki. Po wymontowaniu silnika okazało się, że zawiesiła się jedna ze szczotek. Po oczyszczeniu i przedmuchaniu szczotkotrzymaczy problem zniknął. Jeszcze raz serdeczne dzięki kol. Robson. Pozdrawiam.
Dokładnie. Najlepiej odkamienić i do tego oczyścić mechaniczne mechanicznie szczotką. W częściach zamiennych nowy dozownik dostępny tylko jako kompletna część: https://north.pl/karta/komora-szuflady-n...
zaczął bym od sprawdzenia objawów na lampie,jak foto -mruga 2 razy, jak mechanicznie coś nie tak z przesuwem to 3 razy,kondensator to kolejny krok,sprawdź czy fotokomórki dają zgodę na ruch,centralki w tych siłownikach lecą ostatnie,następnym krokiem powinno być sprawdzenie na silniku szczotek,oczyszczenie komutatora.spróbuj wczytać ustawienia fabryczne...
Jeśli rdzewieje to znaczy wiedz że coś się dzieje :D (musiałem :D) 1. Rdzewiejące miejsca musisz oczyścić (szczotka druciana, tarcza, wycięcie itp) do błyszczącej blachy i ewentualnie zaspawać ubytki. 2. Żadnego malowania na rdzę. Malować błyszczącą blachę albo podkładem reaktywnym albo epoksydowym. Ranty, łączenia spawów i innych blach dodatkowo masą...
Zalej świeże paliwo , sprawdź świecę czy jest iskra, oczyść szczotką albo daj nową. Olej -wiadomo, warto wymienić na świeży.
Pralka już działa bardzo dobrze. Bezpiecznik termiczny był nie wciśnięty. Po oczyszczeniu komutatora i przeczyszczeniu szczotek silnik od pralki ruszył. Dziękuję każdemu za pomoc :)
Wymień elementy palnika, te nad płytą bo są zdeformowane i stąd problem! Jeśli oczyszczenie szczotką drucianą nie pomoże.
Banalne. :D Jak ktoś nie odróżnia bateriii od akumulatora to potem płaci. :D :D :D :D Jak masz czas i Ci się chce... :D rozbierz słuchawkę, oczyść naloty szczotką do zebów, wypłucz wodą destylowaną osusz, wypłucz w propranololu, osusz, obejrzyj pod lupa, polutuj zeżarte ścieżki. Odpal. :idea: Zamelduj wg instrukcji. :?: Jak nie działa to wywal natychmiast....
Musi być. Może tak zarosła brudem i rdzą, że jej nie widać. Oczyść szczotką drucianą. Z drugiej strony była?
Witam serdecznie. W pośpiechu podłączyłem wiertarkę której pilnie potrzebowałem. Stała w zawilgoconej szopce. Coś zaiskrzyło i nie chodzi. Czy ktoś może wiedzieć co się spaliło? Oczyściłem szczotki i wirnik papierem ponieważ miały czarny nalot jak po zwarciu ale nic to nie dało. P.S. Wiem że powinienem dać czas żeby podeschła w domu ale zaryzykowałem...
Mnie to wygląda na zalutowane. Oczyścić złączkę szczotką drucianą i się wyjaśni. Jeśli lut miękki to rozlutować i zalutować nową złączkę. Jak twardy to obciąć i dorobić nowy śrubunek.
Podsumowanie problemu i wszystkich działań : błąd E 22 przy działającym silniku i problemie z wirowaniem - przeszlifować, przetoczyć komutator i oczyścić, wymienić szczotki .
Oczyść szczotka , umyj rozpuszczalnikiem, pomaluj dokładnie (pędzlem) dobrą farbą podkładową ( nawet zwykły unkior) , póżniej zwykłą farbą chlorokałczukową Po wyschnięciu całości spryskaj całość środkiem do konserwacji podwozi i progów TECTYL (valvoline np.w sprayu 750ml) najlepiej kilka warstw po wyschnięciu poprzedniej.
Żadne "podkręcanie" Ci nie pomoże (silnikowi tym bardziej). Przyczyną nie trzymania obrotów może być ufajdolony komutator, a wtedy żadne regulacje nie dadzą NIC. Jedyna możliwość (prócz wymiany na nowy, o takich samych parametrach) to delikatne rozebranie silnika i oczyszczenie (KONTAKT WL) komutatora i szczotek (o ile jeszcze są i jest co czyścić...)....
jak słusznie zauważył kolega (at)mateusz_konstruktor demontaż grzałki odpowie czy jest jeszcze co ratować i naprawiać bo jeżeli zbiornik będzie przerdzewiały to po pralce. Nie pisałem tego. Według mnie już oczyszczenie szczotką miejsca wokół grzałki odkryje przerdzewienie na wylot.
Musiałbym oddać do sprawdzania, u nas w mieście jest punkt do naprawy, ale nie wiem czy to się opłaci. Komutator niestety wyczyściłem, był bardzo zanieczyszczony pyłem ze szczotek, na jednej przeciwległej parze rezystancja przed czyszczeniem wynosiła prawie 70 ohm. Po dokładnym oczyszczeniu wszędzie rezystancja jest taka jak opisałem. A poza sposobem...
Po jego oczyszczeniu silnik pracuje już prawidłowo. Występuje tylko delikatne iskrzenie między szczotkami a komutatorem, które dość znacznie zwiększa się powyżej 1000 obr/min Z tego wynika, że szczotki dobrze współpracują z komutatorem. Można by oczyścić jedynie przerwy(zagłębienia) między wycinkami komutatora, czymś ostrym, np.końcem noża, a następnie...
Problem został rozwiązany. Co prawda nie wymieniłem szczotek, które to okazały się przyczyną kłopotów, ale już wiem jak się do tego zabrać. Solidne oczyszczenie komutatora na razie wystarczyło. Dziękuję wszystkim za pomoc i zamykam temat.
Czasem pył ze szczotek zrobi "zwarcie" między szczotką a obudową. Typowo bije wtedy wyłącznik różnico-prądowy. Wystarczy wymontować silnik wyjąć szczotki oczyścić (może przy okazji wymienić) i oczyścić obudowę silnika w miejscu zapylenia od szczotek.
Niedawno zepsuł mi się mikser i podobne były skutki- iskrzenie i bardzo buczał. Szczotki oczyściłem a buczenie było spowodowane że łożysko na którym opiera się wirnik silnika się rozregulowało i wirnik chodził luźno. Po usztywnieniu łożyska wszystko wróciło do normy ;)
najprawdopodobniej stanely ci silniczki od klap. trzeba je wyjac i oczyscic szczotki. (przyczyna kurz, bardzo czeste w a4) nie jest to takie trudne. ale najpierw odczytaj błedy jak podpowiadaja koledzy.
Tak jak koledzy wyżej pisali - takich rzeczy się nie praktykuje. Oczyścić miedź szczotka i zacisnąć do klemy za pomocą znajdującej się tam blaszki. Gdybyś jednak chciał zastosować oczko (bardzo solidne i grube) to nie takie zaciskane praską (takie można dać na nowy błyszczący miedzią przewód) ale lutowane na pastę (lutownica duża, 250W). Dobre oczyszczenie...
Czy przy wymianie szczotek oczyściłeś komutator i dopasowałeś nowe szczotki, ogólnie czy wyczyściłeś silnik z pyłu, kurzu?
Miedź nawet na najpodlejszym (starym, brudnym, zaśniedziałym) laminacie można oczyścić szczotką z proszkiem do mycia garów i wyczyści się w kilkadziesiąt sekund - znacznie szybciej niż brudny garnek, zrobi się raz i nie wymaga powtórek. Dokładnie...
Witam, w tzw. 'starych motocyklach' [ dla przykladu tylko ] jak 'padaly swiece' - to na ogol ktos je montowal do silnika 'za zimne', np. wyscigowe lub do bardzo wysokiego stopnia sprezania - przez co przy normalnej, uzytkowej jezdzie nie rozgrzewaly sie do temperatury 'pracy / samooczyszczania', czyli nie spalaly osadzajacego sie na nich nagaru / elektrody...
Zrobiłem sobie wyszukiwanie tego modułu i sam silnik wyglada znajomo, mam coś podobnego w Renault scenic. Oczywiście przekładnia jest inna. I teraz mam pytanie co tam nawaliło? Silnik się nie kręci czy przekładnia uszkodzona? Miałem problemy z takim modułem w moim samochodzie i wystaczyło odkręcić metalowy stojan, wyjąć wirnik, oczyścić szczotki węglowe...
"Czy silnik pracował głośno po wymianie szczotek? Oczyściłeś komutator? Kupiłeś tanie szczotki chińskie czy coś dedykowanego?" Silnik pracował dużo ciszej. Szczotki nie najtańsze z Allegro Chciałbym sprawdzić silnik. Mam zasilacz laboratoryjny. Jakie V i A ustawić? DC czy AC? Na które piny?
Iskra pojawia się na komutatorze. Możesz w takim razie rozebrać silnik i oczyścić szczotki i komutator. Wtedy też będziesz mógł sprawdzić, czy któraś ze szczotek nie kończy już żywota.
wyciągnij elektrody oczyść szczotką drucianą wymień kwas 30% na 35% i jak nówka. Dodano po 1 dodaj kwas borny 1% wagowo do tego i git jako akceptor
Przyznam, że w mojej sabinie po oczyszczeniu rozrusznika i przeszlifowaniu szczotek różnica w obrotach silnika przy rozruchu była znacząca, co skutkowało szybszym rozruchem :) ale po drodze wymieniłem wszystkie świeczki mino, że uszkodzone były tylko dwie :)
Z płyty delikatnie zeskrobać a konektory oczyścić szczotką drucianą lub w razie konieczności papierem ściernym, ale przede wszystkim poszukaj zamiennika przekaźnika. Może tu znajdziesz: https://automatyka.elstat.com.pl/k452,au... Pamiętaj by szukać przekaźnika z cewką pracującą na napięcie...
Możesz reanimować ten który masz.Jest rozbieralny,rozmontuj go i oczyść szczotki oraz miejsce na wirniku w którym te szczotki mają styk.Po złożeniu silnika zmierz oporność i powinna być już w normie.Przynajmniej w moim amplitunerze to poskutkowało.
Witam! Zbieg okoliczności chyba... wykręć włącznik w przednim słupku kierowcy, ten co załącza światło w kabinie, on ma podwójne styki (oświetlenie + bzyczek), oczyść szczotką drucianą i będzie ok pozdro S.
odnośnie szarpania to miałem to samo w g 1.4 poczytałem tu na różnych tematach i jak się okazało zdemontowałem zawór erg oczyściłem szczotką drucianą i pęzelkiem z płynem hamulcowym dot-4 a następnie przepłukałem wd-40. jak zmontowałem jest ok zobaczymy jak długo:D
Kolego ewidentnie szczotki do wymiany i oczyścić trzeba komutator. Również przedmuchać silnik sprężonym powietrzem z pyły węglowego.
Świeca jest ok. Elektrody nie wypalone, a że trochę "miodu" się nazbierało to normalne. Oczyść ją szczotką drucianą i sprawdź przerwę szczelinomierzem. Dzięki za informacje, bo tak zastanawiam się czy nie zmniejszyć dawki paliwa trochę. Czy to nie zaszkodzi mojemu silnikowi? silnik ma moc i spalanie koło 2.7l na 100km pojemność 80ccm.
A jeśli zastosuję cynk spray to czy starą farbę muszę ściągać czy tylko wystarczy oczyścić szczotką drucianą? Na pewno musisz ściągnąć całą farbę olejną oraz rdzę. Poza tym przeczytaj instrukcję stosowania. Pogrzebacza nie masz co malować, bo się i tak zabrudzi. :D
Zawsze kiedy odkładamy lutownicę na podstawkę należy zostawiać lut na grocie. Jest to podstawa. Ponadto przed rozpoczęciem lutowania trzeba oczyścić grot na zwilżonej (nie za bardzo mokrej) gąbce. Nie polecam stosować jakichś szczotek, czy drucianych czyścików do grota, bo to niszczy nałożoną na grot powłokę. Do oczyszczenia utlenionego grota może się...
odnośnie szarpania to miałem to samo poczytałem tu na różnych tematach i jak się okazało zdemontowałem zawór erg oczyściłem szczotką drucianą i pęzelkiem z płynem hamulcowym dot-4 a następnie przepłukałem wd-40. jak zmontowałem jest ok zobaczymy jak długo
Ups, gwarancja minęła .Zdawało mi się, że jest 3 lata ale jest 2.Pralka wykonana jest wg mnie ze zwykłej blachy, po usunieciu starej farby blacha jest "czarna" i bardzo trudno szczotką na wiertarce doczyścić się do czystej.Ile sie dało oczyściłem szczotką a potem przeczyściłem kwasem fosforowym.Dalej malowanie. Spodziewałem się lepszej blachy, jakiegoś...
A może dopieszczenia drobniutkim papierem ściernym wymaga tylko komutator i później dokładnego oczyszczenia cel aby resztki pyłu ze szczotek nie robiły zwarcia ? Komutator wygląda słabo. Pokusić się można o wymianę i dotarcie nowych szczotek lub uwolnienia starych (może się któraś zawiesiła) ? Autor tematu zamilkł..
odnośnie kangura to miałem to samo poczytałem tu na różnych tematach i jak się okazało gdy zdemontowałem zawór erg oczyściłem szczotką drucianą i pęzelkiem z płynem hamulcowym dot-4 a następnie przepłukałem wd-40. jak zmontowałem jest ok zobaczymy jak długo
Witam, a jakis kondensator tam wystepuje w ukladzie przy przerywaczu ? Trzeba sprawdzic - czy obudowa kondensatora ma dobra 'mase', bo moze wilgoc podeszla pod niego / jego mocowanie i pojawila sie rdza lub utlenienie aluminium ? Oba osady [ rdza i utlenienie aluminium ] idealnie izoluja przejscia elektryczne, malo co jest w stanie po tylu latach sie...
odnośnie kangura to miałem to samo poczytałem tu na różnych tematach i jak się okazało zdemontowałem zawór erg oczyściłem szczotką drucianą i pęzelkiem z płynem hamulcowym dot-4 a następnie przepłukałem wd-40. jak zmontowałem jest ok zobaczymy jak długo
Jest to zwykła śruba lecz jeśli ci się ukręci to i tak nic nie poradzisz ;-) Oczyść dokładnie z wszystkich stron szczotką drucianą gdyż może jest jakieś zabezpieczenie. Jeśli nie ma to próbuj ją zluzować troszkę a następnie odkręcić. Musi się odkręcić.
Stary temat, ale może komuś się przyda odpowiedź. Miałem podobne objawy w Candy Aqua 1041D1/2-S. Gdzieś tutaj na forum czytałem, aby sprawdzać upływność/przebicia na grzałce i silniku. Okazało się, że w silniku jest upływność, ok. 5MΩ. Proszek ze szczotek osadzał się w pobliżu mocowania szczotek i na uziemionym korpusie. Po oczyszczeniu pralka...
Silnik przedmuchać powietrzem by się pozbyć pyłu węglowego, oczyścić komutator założyć nowe szczotki ( bo te już zakończyły swój żywot) . Jeżeli nie czujesz się na siłach w kwestii wlutowania nowych szczotek to kup cały komplet i założysz pewnie bez problemu no i w kieszeni coś jeszcze zostanie.
odnośnie szarpania to miałem to samo w astrze g 1.4 16v poczytałem tu na różnych tematach i jak się okazało zdemontowałem zawór erg oczyściłem szczotką drucianą i pęzelkiem z płynem hamulcowym dot-4 a następnie przepłukałem wd-40. jak zmontowałem jest ok zobaczymy jak długo
odnośnie szarpania to miałem to samo w astrze g 1.4 16v poczytałem tu na różnych tematach i jak się okazało zdemontowałem zawór erg oczyściłem szczotką drucianą i pęzelkiem z płynem hamulcowym dot-4 a następnie przepłukałem wd-40. jak zmontowałem jest ok zobaczymy jak długo
Sprawdzałeś na nort.pl -> http://north.pl/czesci-agd/czesci-do-pra... Może warto sprawdzić złącza przy tachogeneratorze i modułach sterujących, oraz oczyścić z pyłu po szczotkach okolice tachogeneratora?
Wyjmij rurkę bebna i oczyść szczotkę z nagaru. Da się bo kilka razy to robiłem w faxie i drukarkach (od PP6/8 po 1350) i dawało to świetny efekt. Tylko DELIKATNIE :-) Bęben (rurka) pasuje ten sam do wszystkiego (PP6/8/1100/1250/1300/1350/Di-1610 itd.) Szczotki nie dostaniesz osobno. Tylko cały unit. C.
Pierścienie mają oporność 4,4 Ohm. Alternator jest firmy Valeo. Po oczyszczeniu regulatora znalazłem miejsca mocowania szczotek - wylutowałem je i wstawiłem nowe. Nic to nie dało. Ładowania dalej brak. Po odpięciu przewodów D+i B+ kontrolka ledwo się żarzy, Dodam jeszcze, że w początkowym etapie usterki kontrolka ładowania świeciła intensywnie po rozruchu,...
Bardzo, bardzo dziękuję Kolegom za tak szybką pomoc (szczególnie, że jest niedziela). Skorzystałem z podpowiedzi i podłączyłem miernik obrotów zgodnie z podpowiedzią. Działa !! Pozostał już tylko problem rozruchu. Do sprawdzenia wyjąłem szczotki i sprawdziłem jak obraca się wirnik. Jest umieszczony centrycznie i nigdzie nie ociera. Moc silnika to 500...
, tabliczka znamionowa jest nieczytelna. Jest czytelna wystarczy trochę oczyścić delikatną szczotką stalową .
hej odświeżę wątek czyli 1) oczyścić powierzchnię szczotką drucianą 2) zamalować cynkiem w sprey 3) na to bitex? Temat archiwalny . Regulamin pkt.3.1.19.
Dzień dobry, mam w domu problem z instalacją mianowicie na łączeniach przy piecu na połączeniach PCV/miedz przy piecu kondensacyjnym tworzą mi się wykwity minerałów na rurach złączkach do piecu. Serwisant vaillant powiedział mi ze dużo osób ma taki problem jest on głownie spowodowany właśnie na połączeniach pcv/metal/miedz niedbale wykonaną instalacją...
Oczyść szczotką stalową i nałóż miedziany, następne klocki łatwiej zamontować, odporny na wysokie temperatury, Nie zapieka się i jak już to połóż cienką warstwę również na podstawę wewnętrzną koła i trzpień - smar miedziowy Nie stosuje się, żeby to łatwiej chodziło,tylko jako zabezpieczenie przeciwko spiekaniu i korozji.Nie kombinuj ze smarami,wbrew...
Witam Mało precezyjnie opisałeś co się dzieje, zatrzymuje się podczas prania ale co silnik przestaje pracowac czy wyłącza się całkowicie, gaśnie ? Pralka ma wyświetlacz? To okopcenie to jest pył , można moduł oczyścić, jest to pył węglowy ze szczotek od silnika.
Witam kolegów.Mój problem dotyczy ww.pralki..Po włączeniu pralka tylko wypompowuje wodę i to wszystko.Trzykrotnie miga dioda "end",nie ma możliwośći uruchomienia żadnego programu.Sprawdziłem i oczyściłem szczotki silnika,grzałkę-są sprawne.Na płytce modułu znalazłem lekkie przydymienie w ok.przekażnika grzałki.Gdzie szukać dalej?Dodam jeszcze że triak...
Witam, ponownie - swieca jest najprawdopodobniej 'za zimna', ma zbyt wysokie oznaczenie, np. 'F 95 / F 100' 'Iskra' / wg 'Bosch' - to np. 240/260, a takie swiece sa do 'wysilonych' silnikow' - czyli do jazdy na wysokich obrotach, bo wtedy osiagaja wysoka temperature pracy i 'samooczyszczaja' sie - czyli spalaja nagar na elektrodach. Potrzebna jest tu...
Ale niespodzianka :-) !!!! Już pogodziłem się z tym, że nie będzie odzewu , a tu ... na Elektrodzie zawsze znajdą się ludzie z wolą pomocy !!! Wielkie dzięki !!!! Od wczoraj nie było odzewu więc to prowokowało mnie do samodzielnego główkowania. I tak dobrnąłem do modułu gdzie odkryłem, że traczek zamontowany na radiatorze ma słabo zlutowane dwie nóżki....
Panie Mirosławie czy najważniejszy nie jest o-ring 73. Rozumiem że reszta oringów jest też tania i przy jednym czyszczeniu można wymienić resztę ale czy to warto? Nie traktuje Pan tego pytania jako zgryźliwego. Co do uzupełnienia ubytków to faktycznie źle się wyraziłem miałem na myśli wymianę na nowy po uprzednim oczyszczeniu. Zapewniam że warto i...
Witam! Moja propozycja to dokładne oczyszczenie i weryfikacja całości. Zacząć od wymiany ŁOŻYSK, szczotek. Sprawdzić stan diod są plusowe i minusowe. Sprawdzamy omomierzem mają tak samo pokazać. Połączenia oczyścić i dokładnie dokręcić diody z uzwojeniem stojana. Gdyby nie udało się wymienić szczotki to można cały regulator napięcia. Należy sprawdzić...
Własnie problem polega na tym że połączenie przy rozruszniku wykonane jest poprzez zaciśnięcie 2 przewodów w jednej końcówce oczkowej. Jedyne sposoby naprawy to demontaż oryginalnego "oczka" oczyszczenie i ponowne zaciśniecie nowego złącza, lub dołożenie przewodu od alternatora do akumulatora.
Oprócz tego co koledzy napisali powyżej proponuję zapoznać się z tym wątkiem: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28... W moim egzemplarzu jest zamontowany inny model silniczka, ale sposób postępowania podobny. Po oczyszczeniu komutatora i delikatnych drucików spełniających rolę szczotek, obroty ustabilizowały się a talerz gramofonu...
Oczyść elektrody zapłonową i dozorującą, a także wykręć cały palnik i oczyść go szczotką drucianą, ponieważ jest on drugą częścią elektrody, a między nim a elektrodą dozorującą przepływa prąd jonizacji. Po pewnym czasie pojawia się na nim nalot, który utrudnia przepływ prądu i powoduje błąd E13. Zajęło mi to parę tygodni, żeby to ustalić, ale tak jest...
Jeśli szczotka i gwint od szczotki są oczyszczone, to możliwe, że nie widzi pojemnika na brudną wodę albo widzi go przepełnionym (czujnik poziomu – płytka górna część zbiornika – pokombinować ze stykami).
Na razie nie wpłynie - przynajmniej dopóki rdza nie przeżre znaczącej masy rdzenia zmniejszając jego przekrój... ;) Pomalować oczywiście nie zaszkodzi - oczyść najpierw szczotką drucianą (ostrożnie na uzwojenia!) i pomaluj np. nitromalem.
Ładownie sprawdza się się przy 1500-2000rpm, nie na wolnych obrotach. Popatrz sobie na charakterystyki napięcia ładowania podawane w książkach typu "obsługa i naprawa". Jeśli rozładowuje Ci się akumulator - zmierz pobór prądu na postoju, przy wyłączonym zapłonie (powinien wynosić <30mA). Możesz sprawdzić (oczyścić szczotką drucianą i zabezpieczyć...
Po wymianie szczotek pralka funkcjonuje bez zarzutu. Najprostszy sposób wymiany szczotek: 1. odkręcić tylną pokrywę; 2.zdjąć pasek metodą zsunięcia poprzez odciągnięcie na dużym kole pasowym, nałożenie w ten sam sposób; 3.wykręcić 2 śruby mocowania silnika najlepiej z tyłu pralki; 4.odchylić pralkę na tylną ścianę i odkręcić pokrywę dolną pod silnikiem;...
Kiedy on rozbierze wentylator i oczyści komutator i szczotki?
Jeżeli nie wymieniłeś szczotek to nie szalej z wirowaniem bo może dojść do uszkodzenia wirnika w silniku. Po wymianie szczotek również przej jakiś czas zanim szczotki nie dotrą się będzie słyszalna ich praca, ale to minie. Nie można też zapominać o oczyszczeniu komutatora przy ich wymianie.
W zeszłym roku zakupiłem Polo 9n3 z 2009 roku 1.4 benzyna silnik BUD i od samego początku po kilku kilometrach jazdy pojawia się dość mocno intensywny smród niespotykany przeze mnie nigdy przedtem. Najpierw ktoś mi podpowiedział, że sprzęgło spalone, ale jeżdżę rok i sprzęgło śmiga nadal bez jakiejkolwiek oznaki zużycia, spalenia. Kilka dni temu kolejny...
Ale taż dają duży prąd rozruchu. Stąd te wyzwalanie bezpiecznika. Oczyść silnik, sprawdź szczotki i komutator. łożyska tez wymień...
Pralka podczas prania zatrzymała się i na pulpicie podświetlony jest pierwszy z lewej strony przycisk i dioda z wanną. Po wyłączeniu i ponownym włączeniu słychać stuknięcie (lub dwa przesunięte w czasie) przekaźnika, ale nic się nie dzieje. Sprawdziłem czystość wirnika od spuszczania wody (czysty i można nim obracać), oczyściłem szczotki na silniku...
Oczyszczenie palnika od spodu szczotką drucianą pomogło.Bardzo dziękuję za pomoc.
Dziękuję za zainteresowanie tematem i za dziecinne przycinki. Jeśli ktoś w ten sposób chce mi pomóc to też mu dziękuję. Otóż tak, zdarza mi się wykonywać pewne prace w formie wolontariatu:) Czy to złe i nieludzkie? Uważam też, że 250 zł za oczyszczenie szczotką pieca jest kwotą wygórowaną i podejrzewam, że Pan, który napisał mi o tych 50 zł właśnie...
Witam - przy demontażu wtryskiwaczy w celu sprawdzenia i ich ewentualnej regulacji zauważyłem brak w gniazdach wtryskiwaczy podkładek miedzianych, w katalogu MF255 są oznaczone że pod każdy wtrysk należy stosować 1 szt, dodam że po demontażu końce były pokryte koksem, oczyściłem to szczotką drucianą czy to przez brak podkładek.
Poprostu najważniejsze aby blacha była oczyszczona z lakieru (szczotka druciana i te sprawy) i potem przykręcasz ją na konektor.
Urządzenie nie stare, bo z 2021 roku, za to w środku bardzo zanieczyszczone pyłem, prawdopodobnie z płyt karton gips. Ogólnie przekładnia, łożyska, przełącznik w bardzo dobrym stanie. Jako, że potrzebuję takowej, wziąłem od znajomego, bo leżała na półce jako niesprawna. Problemy: - nie za każdym razem się uruchamia. - na najniższych prędkościach obrotowych...
Wystarczy jak oczyścisz papierem z zewnątrz a powierzchnie wewnętrzne specjalną szczotką. Pasta ma w sobie składniki które nie wymagają odtłuszczania rury.
Witam, Koledzy czy możecie pomóc mi w znalezieniu przyczyny niesprawności mojej „staruszki” pralki. Zakończyła pranie wyświetleniem na wyświetlaczu kodu E90 Typ pralki typ 47 A CF CA 01 A PNC 91400241100 sno 22052736 Ponowne włączenie nie daje jakiegokolwiek programu dopiero włączenie łącznie dwóch przycisków START i Ustawienia czasu powoduje...
Zdejmij pokrywki i oczyść z rdzy szczotką drucianą. Druga sprawa to mógł paść generator iskry i to dlatego też może nie być wystarczającej iskry.
Cisza, jak by był martwy. Podłączałem rozrusznik na krótko i działa. Oczyściłem wirnik i szczotki ale elektromagnes chyba padł ; /
oczyszczenie miedzi oczyszczenie świecy oczyszczenie dysku
atlas copco kupić tranzystory 2sc2166 turbinka junkers
Volkswagen Tiguan I 5N – lokalizacja przekaźnika tylnej wycieraczki, BCM J519, bezpiecznik SC29 Końcówka mocy Sony STR – po wymianie triaka nadal pali bezpiecznik, zwarcie tranzystorów, diagnostyka