Radio odłącz i pewnie mu minie albo jakiś alarm dokładany.
Zrobić tak jak potrzebuje to radio-BATT+na 7, ACC na 4 i przestanie żreć prąd. Z pinu 3 odłączyć kabel.
tak akumulator był odłączony
Nie ruszać, bo się może zerwać, chodzi o to, by się nie przekręciło przy zdejmowaniu. Możesz zdjąć, byle jego 2 części pozostały w tym samym położeniu. Ostrzeżenie jest, bo jest złącze poduszki - przed odłączeniem odepnij akumulator.
kolego odłącz na dwie minuty akumulator
metodą wyłączania wszystkich odbiorników do niczego nie dojdziesz. Faktycznie taki pobór prądu nie powinien mieć najmniejszego wpływu na stan aku, ale jak pisałeś wcześniej, że po odłączeniu poszczególnych odbiorników pobór spadał to mósisz mieć gdzieś małe przebicie, które nie powoduje zwarcia ale powoduje znikomy przepyw prądu przez niektóre odbiorniki....
a czy odłączenie akumulatora pomoze zresetować urządzenie sterujące
Niestety nie działa, odłączyłem akumulator, przekręciłem na zapłon a kierownica nadal zablokowana...
W Punto I pompa paliwa nie ma żadnego zaworu ciśnieniowego, to jest klasyczny układ z powrotem paliwa, więc elektrozawór na wylocie pompy nie ma racji bytu. Ty masz rocznik '98 więc model przejściowy, możliwe że coś tam jest zmienione, ale żadnego wskaźnika działania systemu FPS nie było. Wyłącznik inercyjny był przełącznikiem i miał 3 piny ale w Punto...
Dzięki za radę, po odłączeniu akumulatora pomogło :)
Odłącz na noc akumulator i wtedy zobacz rano.
Witam podepnę się pod ten temat.Kupiłem Fiata Punto 1.2 8v 2005r. przy zakupie samochód miał przebieg 116 500 km ,po odłączenia akumulatora wskazania licznika zmieniły się na 10 711 km .Mogę przejechać dowolną liczbę km następnie odłączyć akumulator i znowu będę miał 10 711 km. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy,ewentualnie czy to uszkodzenie...
Mam GP z 2006 z fabrycznym radiem, ze sterowaniem na kierownicy itp i kodu na pewno nie ma. Radio po odłączeniu akumulatora nie blokuje się.
Zwykły przycisk zwierny. Odłącz wtyczkę przy akumulatorze od czujnika naładowania i już po sprawie.
Ma wyjaśnić czy mieszanka rzeczywiście jest bogata, tak jak to widzi ECU z sondy. Być może to tylko uszkodzona wiązka sondy albo obwód wejściowy sondy w ECU. Cz w aucie było cokolwiek spawane, zwłaszcza przy wydechu? Czy na czas spawania był odłączony akumulator i sonda?
Panowie bardzo duzy problem! W moim autku ktore mialo byc sprzedane jutro zrobil sie problem. A mianowicie po podlaczeniu akumulatora , ktory byl przez dluzszy czas odlaczony nastapil blad w postaci odciecia immo. Po przekreceniu zaplonu kontrolka od immo nie gasnie!!! Co zrobic zeby odpalil??? Posiadam komplet kluczy wraz z przywieszka z kodem piecio...
Jak odłączysz akumulator to też? Robiłeś?
CODE się pali ? Temat już był kilka raz, sam rozwiązanie opisywałem.
Jeśli chodzi o kody to Ci nie odpowiem, musi się zgadzać typ i konfiguracja, a czy spare# to odzwierciedla to nie odpowiem. Natomiast na Twoim miejscu próbowałbym zdiagnozować czymś innym ten sterownik, bo błąd jest prawie na pewno do usunięcia, a jak nie to sterownik do naprawy. Tak swoją drogą - odłączyłeś akumulator do ładowania?
Kolega chciał chyba napisać, że alternator podczas pracy z odłączonym akumulatorem może znacznie podnieść napięcie w instalacji i uszkodzić elektronikę np.ECU. ;)
A w sienie 1.6 16V ECU - IAW1ABB.92 reset i adaptację można zrobić przez odłączenie akumulatora czy potrzeba examiner???
Antenka to ta cewka naokoło stacyjki.
Miernik na zakres 10A i szeregowo z akumulatorem, wszystkie drzwi pozamykane i zablokowane (zamknięty zamek centralny). Najlepiej zrobić to tak, aby nie otworzyć obwodu, czyli przyłożyć sobie końcówki pomiarowe do styku akumulatora i do klemy i dopiero rozłączyć klemę ze stykiem akumulatora.
Witam, jestem posiadaczem Fiata Punto II, mam problem z światłami postojowymi ponieważ nie chcą się wyłączyć. Po włączeniu świateł ich ponowne wyłączenie nic nie daję, świeca nawet przy wyłączonym silniku i wyciągniętym kluczyku. Wszystkie bezpieczniki są dobre. Problem rozwiązuje odłączenie akumulatora lub wyciągnięcie bezpiecznika F51. Prosze o pomoc
Może źle napisałem on miga cały czas, non stop. Jak podłącze aku to zapala się dioda od alarmu i świeci się, potem zamykam samochód z pilota dioda gaśnie i zaczynają migać awaryjne i tak migają aż go nie otworze, jak otworze ( też pilotem w kluczyku) to na chwile przestają migać i zaraz znowu migają non stop aż odłączę akumulator. Syrena nie wydaje...
Niedawno kupiłem Punto 2 dla kobity. Akumulator nie jest już w najlepszej kondycji i kupiłem nowy, ale zanim go założę, chciałbym rozwiązać problem zbyt dużego poboru prądu z akumulatora, gdy auto stoi niejeżdżone. Zmierzyłem i wyszło 0,07A, więc nieco za dużo. W aucie jest jakiś stary, niesprawny alarm. Myślałem, że to może jego wina. Jakież było moje...
g107r -Z odłączonym radiem dalej podświetla się włącznik
Witam Coś się stało w Punto 1,7 TD 95 r. otóż podczas jazdy coś zaczęło śmierdzieć spalenizną a po zatrzymaniu się i wyciągnięciu kluczyków ze stacyjki zaczęły palić się kontrolki od oleju i akumulatora. Czyżby stacyjka uszkodzona? Dodam tylko że kontrolki palą się tak jakby w 80 % może mniej.. Na wszelki wypadek odłączyłem akumulator. Czy to grozi...
Odłączenie akumulatora w fiatach zawsze działa. Jeśli nadal zaświeca się kontrolka to raczej ciągle istnieje jakaś usterka.
tak jak poprzednicy: 1. odłącz radio i zmierz, 2. odłącz alarm i zmierz. Na koniec zmierz z radiem i z uzbrojonym alarmem. Napisz wyniki to Ci odpowiemy czy jest ok, lub co może być winowajcą. Może być tak że masz dużo elekryki w aucie i na dodatek akumulator się kończy. Ale konkretnie to możemy powiedzieć po Twoich pomiarach. Pzdr!
Utopił się nawet wentylator. Kilka godzin mielił wodę.. aż stanął. Wymontowałem go wtedy, osuszyłem porządnie i ruszył. Jednak ostatnio nie załączał 3 pierwszych biegów. Działa tylko na 4 najmocniejszym. Standard - wentylator się zatarł, pobierał za duży prąd i przepalił się rezystor dmuchawy. Samochody po "dziadkach" niestety mają to do siebie, że...
Z wadliwego alternatora. Jeżeli dźwięk z innego źródła - mp3 jest prawidłowy, to nie koniecznie, jest wina alternatora. Zakłócenia z alternatora powinny "wchodzić" również na "inne źródła" dźwięku - radio powinno "gwizdać" przy dodawaniu gazu. Ja bym do testów odłączył +12V zasilania radia z instalacji samochodu i zasilił radio z dodatkowego akumulatora...
0,5 Ampera to 500mA.Coś Ci wcina prąd. Może radio. Najlepiej jak byś odłączył urządzenia i wtedy mierzył pobór prądu.
Przy odłączonym akumulatorze jak wciskam dowolny przycisk to mignie czerwona kontrolka na pilocie, ale nic się nie dzieje.
Witam Mam problem z Punto 1,2 96r. Po odłączeniu akumulatora autko przestało palić. Kontrolka immo i diagnostyki gaśnie, paliwo dochodzi, iskra jest. Doszedłem że nie otwierają się wtryskiwacze (brak impulsu) Może to zbieg okoliczności, ale przestały też działać wycieraczki Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki w komorze silnika i pod schowkiem Co jest...
Problem może być jeszcze w wyłapywaniu błędów przez ECU BP,!? Tzn, jadąc na gazie jest odłączony wtyrysk (wtryskiwacze)! W tym momencie komputer ECU BP może interpretować dane o uszkodzeniu lub nieprawidłowej pracy wtrysku! I po ponownym przejściu na BP dzieją się czary !!:cry: Bardzo podobny miałem problem, więc o tym piszę! Mianowicie problem okazał...
Witam. Wymieniłem oryginalny centralny zamek w prawych drzwiach przednich. Po wymianie całość nie chce się otworzyć. Po prostu otwiera i zamyka. Kostka zamka jest identyczna jak stara. Po odłączeniu pozostałe drzwi działają normalnie. Postanowiłem założyć zamek lewy i to samo. ( kupiłem parę). Co najdziwniejsze po podłączeniu lewego do prawego i odwrotnie...
...podłączyłem sterownik z tym dziwacznym wyjściem na masę... :cry: TO SAMO... PALI NA 2 CYLINDRY. ODŁĄCZENIE AKUMULATORA NA 1 DZIEŃ TEŻ NIC NIE DAŁO... :cry: Czeka mnie zakup sterownika... heh
No właśnie mam obawy aby nie powyskakiwały mi jakieś błędy gdy go odłączę i nie pojawił się np. migający licznik. Jeśli odłączę z niego wszystkie kostki to inne urządzenia nie nałapią błędów?
Dołączam kopie stron z książki dealerskiej Fiata. Na rysunkach widać jak podpiąć alarm do instalacji. Podstawową rzeczą jest wyjęcie tablicy bezpieczników po wcześniejszym odłączeniu akumulatora. Zajmuję się montażem alarmów w salonie Fiata.
rozkalibrowany zapłon sprawdź przewody podciśnieniowe czy któryś nie jest pęknięty i katalizator bo myślę że też sprawdziłeś a komputer nie raz wystarczyło zasilanie od akumulatora odłączyć i błędy się kasowały ale tu nie jestem pewien
Witam. Sprubuj napoczątek odłączyć minusową klemę od akumulatora na ok. 1min. I zobaczymy co dalej. Pozdrow.
Skoro czyściłeś przepustnicę to musiałęś wszystko od niej odlączyć .Posprawdzaj wszystkie przewody czy są podłączone W szczególności do czujnika podciśnienia gdzie dochodzi taki wężyk z powietrzem Jeszcze jedno odłącz akumulator i zostaw go tak na godzinkę .Potem podłącz i spróbuj zapalić.
To by było za proste. Działa prawidłowo do czasu przełączenia na gaz i to bez znaczenia gdzie sonda jest podpięta. Jeśli sonda jest połączona tylko z ECU to po przełączeniu na gaz też zaczyna źle pracować. I to jest ta zagwozdka. I do tego powrót do normalnej pracy wymaga odłączenia akumulatora. Na PB chodzi jak powinna, przynajmniej tak to wygląda...
Witam posiadam zmieniarkę blaupunkt w fiacie Punto II którą niestety nie potrafię uruchomić. Przy przekręceniu kluczyka słychać, że zmieniarka szuka płyt po kieszeniach ale w ostateczności nie czyta płyt.stalo się to po odłączeniu akumulatora. Jest jakiś specjalny kod do niej?? Z góry dziękuję za odpowiedź :)
Wtrysk jest full-group więc wszystkie wtryskiwacze są połączone równolegle. Wtryskiwacze są sterowane krótkimi impulsami, przy wyłączonym silniku obwód jest otwarty, więc napięcie koło 0V. Odłącz emulator wtrysków od LPG i powinno "się naprawić".
W Fiatach nie ma BSI tylko NBC (Node Body Computer) ew. BCM (Body Computer Module) ;) Grande Punto ma 2 oddzielne CANy i do BCM potrzebny jest interfejs z multiplekserem (np. OBDLink MX) albo przejściówka. Jak się połączysz z BCM to zobacz czy widzi kluczyk i czy masz zgodę na rozruch. Alternatywny test to odłącz akumulator na kilkanaście sekund, podepnij...
Cześć może ktoś pomoże ! Fiat punto kupiony w Francji z radiem philips mod.no. 22dc449/64s , po odłączeniu akumulatora wywaliło kod. Mam naklejke z radia gdzie jest podane dużo danych cyfrowych , ale żadnego 4 cyfrowego kodu . pomóżcie
U mnie raz na pół roku tez tak się dzieje.Imo blokuje i nie mozna odpalić.Jak po kilku razach wyłączenia i właczenia stacyjki nie odblokuje to wystarczy na chwilę odłączyć akumulator. i znowu pół roku spokój.Choć ostatnio to juz z rok tak nie miałem.Po prostu autko ma swoje zycie :D
Nic się nie stało z aku. Jeśli coś cię niepokoi, mianowicie po dłuższym postoju masz problem z odpaleniem, to zrób pomiar prądu pobieranego na postoju. Po 30 min po zgaszeniu odłącz klemę i włącz szeregowo miliamperomierz. Napisz jaki masz wynik.
Mam problem z Fiatem Punto 2 2004. Silnik nie równo pracuje, ale po jakimś czasie po odpaleniu. Na zimnym silniku jest wszystko w najlepszym porządku dopiero po rozgrzaniu się obroty skaczą. Punto jest w gazie i zarówno na benzynie i gazie silnik zachowuje się dokładnie tak samo. W silniku została wyczyszczona przepustnica i wymieniony został silnik...
czyli odłączyć akumulator przepiąć komputery i poczekać na samoadaptację. No a potem tylko modlić się żeby wszystko poprawnie działało.
Poduszkę wyjmuje się stosunkowo łatwo, jak bardzo nie chcesz przebijać zaślepek, to też jest sposób... oczywiście nie zapomnij o odłączeniu akumulatora: http://fiatpunto.com.pl/topic13402.html ...tu masz też opis demontażu przycisków, bez zdejmowania poduszki: http://fiatpunto.com.pl/topic46668.html
Nie wiem jak to w Hondach jest ale w Fiacie Punto jeśli jest poduszka i sterowanie radia w kierownicy to przy kierownicy jest taka taśma połączeniowa, która niestety lubi się przetrzeć (to jest zbudowane jak potencjometr - w jednej części są ścieżki przewodzące, w drugiej ślizgi, które się po nich przesuwają)... to by uzasadniało padnięcie najpierw...
Zmierz ciśnienie na listwie. A pierwsze odłącz akumulator na 1h w celu skasowania adaptacji mieszanki bo jak była dziura to ciśnienie było za niskie i masz za długie czasy wtrysku (zaadaptowane do niskiego ciśnienia paliwa).
Po odłączeniu wiązki akumulator-rozrusznik i alternator-rozrusznik i podłączeniu "na kable" bezpośrednio z akumulatora nadal nie było mocy na odpalenie. Bez obciążenia, czyli po wyciągnięciu z auta śmiga na akumulatorze jak znalazł.
O ile dobrze pamiętam -przyjmuje sie do 50 mA upływu, ale przy słabym akumulatorze to za dużo. Przy dobrej instalacji i odłączonym elektrycznie radiu miernik powinien pokazywać 5-10mA (immobiliser+zegar).
Witam serdecznie. Mam problem z lusterkiem zewnętrznym prawym w Grande Punto 2006 rok. Problem polega na tym ,że po demontażu lusterka (do malowania) po ponownym podłączeniu regulacja lusterka (elektryczna) nie działa prawidłowo - a mianowicie wciśnięcie przycisku w lewo powoduje regulację lusterka w górę a w prawo w dół. Krótko mówiąc zamieniły się...
Jak nie masz czy diagnozować to odłącz akumulator na 2,5 min, potem podłącz i odpal tylko na benzynie aż do włączenia wentylatora, potem jazda na samej tylko benzynie tak ze 3 dni i napisz czy pomogło...
Nie, komputera raczej nie uszkodzisz, za to regulator napięcia z dużym prawdopodobieństwem tak. W żadnym współczesnym samochodzie kategorycznie nie wolno odłączać akumulatora przy pracującym silniku. Awaryjny akumulator lepiej podłączyć na porządnych kablach i użyć jako rozruchowy, po uruchomieniu silnika można odłączyć (choć takie ładowanie w aucie...
Zacznij od tego odłącz akumulator na 5 min zamontuj akumulator, uruchom silnik na benzynie(nie włączaj gazu) rozgrzej go dobrze zgaś odczekaj A co to da?
Możesz też spróbować najprostszej metody - odłącz akumulator (najlepiej na noc), żeby wykasować błędy z ecu, jeśli odpali to nie dotykaj pedału gazu tylko poczekaj aż silnik spokojnie się nagrzeje.
Bo nie zawsze błędy pokaże, z mojego nędznego doświadczenia obstawiam czujnik podciśnienia. Profilaktycznie odłącz akumulator na kilkanaście minut i sprawdź czy to coś zmieni. Silnik krokowy nie ma nic do poszarpywania przy dodaniu gazu no ale szyld mechanik każdy może sobie powiesić.
Mam Punto 75ELX z 1996 roku z centralką IAW 8F.5T (przebieg w/g licznika ok 130 tys. km ale na 100% to bujda). Na tym forum monrant stwierdził, że w Punto mk.1 mapy korekcyjne wtrysków są przechowywane w pamięci EEPROM i odłączenie akumulator ich nie usuwa. Więc stąd moje pytanie, bo może coś mam uszkodzone - jeśli odłączę na kilkanaście minut akumulator...
Też o tym pomyślałem. Jest jeszcze opcja odpięcia akumulatora przy włączonej stacyjce gdy procesor coś zapisywał do tej pamięci. Tak, teoretycznie jeśli był włączony zapłon to nawet po jego wyłączeniu z odłączeniem akumulatora należy odczekać do "uśpienia" się elektroniki, czyli zazwyczaj kilkanaście do kilkudziesięciu sekund. Ja się kiedyś w swoim...
Odłącz akumulator na ok. pół godziny, odpal i poczekaj aż osiągnie temperaturę otwarcia termostatu, zgaś auto i odpal ponownie. Jeżeli to nie pomoże wtedy można szukać usterki.
W wolnym czasie posprawdzam wszystkie podane potencjalne źródła problemu. Co do włącznika oświetlenia wewnętrznego to wydaje mi się, że jest też w drzwiach bagażnika (mam oświetlenie bagażnika, odłączone bo raz prawie wykończyło akumulator). 1. Czy w zamku bagażnika jest jakikolwiek styk, który odpowiada za sygnalizację otwarcia drzwi?
Samochód marki Fiat Punto Grande z rocznika 2006 o pojemności silnika 1.2 do tej pory zachowywał się normalnie. Nagle coś mu się poprzestawiało i po przekręceniu kluczyka raz w prawo uruchamia się silnik. Mało tego po wyłączeniu i ponownym przekręceniu już nie startuje, dopiero po odłączeniu instalacji od akumulatora startuje ale znów za pierwszym obróceniem...
W moim Punto nie działa aram i otwieranie z pilota. Alarm prawdopodobnie rozładowuje mi akumulator więc mam takie pytanie: Gdzie znajduje się alarm i jak bezpiecznie go odłączyć? W bezpiecznikach alarmu nie ma, musiał być założony ręcznie. Taki oto pilot posiadam którego nie używam, ale auto reaguje na klikanie w guziczki https://obrazki.elektroda.pl/2154793900_...
Witam serdecznie, Przez weekend montowałem w samochodzie sprzęt grający, podczas montazu na jakieś prawie 24 godziny odłączyłem kleme - od akumulatora. Po ponownym podłączeniu ujemnej klemy system alarmowy przestał działać. Z pilota nie da się ani otworzyć ani zamknąć drzwi, otworzyć bagażnika. Wogóle 0 reakcji na naciskanie pilota. Zamykając drzwi...
Oryginalna płytka była częściowo zalana, korozja ją dopadła na tyle mocno, że nie nadaje sie do naprawy. Korozja uszkodziła przede wszystkim światła, które się nie zapalają, auto normalnie odpalało. Kupiłem drugi moduł (Ten Magneti Marelli) i po przełożeniu płyt światła zaczeły działać, ale był problem z odpaleniem auta, więc przelutowałem eprom i auto...
Witam, wczoraj zauważyłem ze na lpg ciągnie mi benzynę, a gazu wogóle. Wcześniej przy 1700 obrotach przy zmiane z pb na lpg było to w pewnym stopniu odczuwalne, a w tym momencie zero reakcji. Kontrolka od lpg normalnie się zmienia, jednak dalej leci na pb. Ogólnie to cała sytuacja stała się kiedy z pustej butli zatankowałem do pełna ( jakieś 33l). Odłączyłem...
mi fachowiec doradził, aby doładowywać akumulator bez odłączania czegokolwiek. a było to tak: samochód (fiat punto) stał w garażu przez dwa tygodnie, po czym się okazało, że akumulator jest rozładowany. odłączyłem masę od akumulatora (tak kiedyś uczyli) i doładowałem przez noc akumulator. rano okazało się, że rozrusznik kręci doskonale, ale silnik...
Na początek proponuję zakręcić zawór fazy ciekłej na wielozaworze butli, wypalić resztę gazu z przewodów, na noc odłączyć akumulator. Następnego dnia podłączyć aku i pojeździć na benzynie kilka dni. Jeśli problem zniknie, będzie to znaczyło że rozjeżdżają się mapy wtrysku bo instalacja gazowa źle dostrojona, lub zbyt prymitywna.
Spróbuj naładować aku prostownikiem lub włozyc inny akumulator "na próbę" A można zrobić tak że odłącze klemy i podłocze kablami z drugiego samocgodu, i tera ptanie czy w tym drugim tez odłaczyc czy zostawić podłanczone i włoczyc jeszcze silnik zeby było wiecej mocy
Wyłącz wszystkie odbiorniki w aucie .Zamknij auto i wepnij się szeregowo amperomierzem po między klemę a czopę akumulatora i zapodaj wyniki to będziemy dalej myśleć. Sprawdz też jeżeli masz lampkę w bagazniku to czy po zamknięciu klapy gaśnie. Częsta przyczyna.
Tak, po rozłączeniu tego obwodu powinny przestać falować. Odłączenie akumulatora w tym samochodzie niczego nie resetuje (no może poza licznikiem "trip" i zegarkiem). Jesteś pewny, że na wolnych obrotach palą wszystkie cylindry? Masz tam 2 sondy lambda (EOBD) czy jedną? P.S. Co za artysta założył tam instalację II generacji?
Czujnik oleju przepuszczał, więc postanowiłem go wymienić. Ponieważ wtyczka czujnika była zalana olejem, to wyczyściłem WD, potem benzyną. Tu nastąpił problem. Kontrolka oleju nie chce zgasnąć. Wcześniej na zgaszonym silniku nie chciała sie palić. Co zrobiłem - wkręciłem stary czujnik, to samo - zasymulowałem ciśnienie , bez zmian - po odłączeniu wtyczki,...
Witam Mam Problem z Moim Fiatem Punto 2. W Pewnym momencie w trakcie jazdy zapala sie kontrolka ładowania Akumulatora i silnik gaśnie potem nie idzie go odpalic przez ok 5-10 min a po przekręceniu kluczyka świecą sie tylko 3 kontrolki :Akumulator, otwarte drzwi i kontrolka zaciągniętego hamulca postojowego. Jedynym szybkim rozwiazaniem zeby go odpalic...
Skoro odłączenie akumulatora pomaga to raczej nie w kluczu leży problem. Zapewne nie rozłącza zasilania ze sterownika immobilizera i/lub ECU - coś nakombinowane w instalacji albo uszkodzona kostka stacyjki. Na początek sprawdź mocowanie anteny immobilizera przy stacyjce. P.S. Masz komplet kluczy (2 niebieskie i 1 bordowy) + kartę kodową?
Błędy wykasowałem i po ponownym uruchomieniu się nie pojawiły, silnik na 1 załączniku był zimny po nocy temp. Na zewnątrz około -10 stopni C. Co do ich powstania to wszystkie czynności jakie wykonywałem w autku ( zmiana czujnika temp. Zmiana świec czy przewodów itp.) były wykonywane na odłączonym akumulatorze po czym zawsze wykonywałem auto kalibrację....
Auto rozładowuje akumulator jak postoi 3 -4 dni to nic nie kręci. Pobór prądu wynosi 50mA. Po odłączeniu radia spada do 18mA. Czy 32 mA to nie za dużo do radia? Po zdjęciu panelu z radia prąd spadł do 21 mA. Czy jest jakieś zwarcie w panelu?
Tak czy inaczej - jeśli akumulator padł tak, że jest "zima", to i tak należy go odłączyć od instalacji samochodu na czas ładowania. Powoli rosnące od niemal 0 napięcie zasilania, nie jest czymś co lubią systemy mikroprocesorowego - w takich okolicznościach lubią się zwyczajnie zawiesić.
Wczoraj odebrałem samochód od mechanika który był na leczeniu związanym z nierówną pracą jak było wilgotno. Okazało się (a przynajmniej tak mi powiedziano) że przyczyną był niezły syf w zbiorniku, woda i padnięty przez te brudy wtryskiwacz. Działo się to podczas wilgoci dlatego że jak był mróz to wszysko było ładnie zmarźnięte, a jak robiło się ciepło...
Witam Wracałem z pracy samochodem, przy parkowaniu za nerwowo ruszyłem sprzęgłem, auto zgasło i już nie chce ruszyć. Objawy są następujące: po włożeniu kluczyka do stacyjki kontrolka "LOCK" od immobilisera, kontrolka od akumulatora i oleju przez chwilę lekko "mrużą" (efekt taki jak przy za słabo wkręconej żarówce na 230V). W tym samym czasie przekaźnik...
Mam punto II z 2005, silnik 1.2 wielopunkt. Dzisiaj montowaliśmy wzmacniacz i trzeba było przewód z plusa akumulatora pociągnąć. Aby podpiąć pod klemę plusową aku odkręciliśmy po prostu nie całą klemę plusową, tylko jeden gruby przewód, który idzie prosto do skrzynki z bezpiecznikami w komorze silnika (aby się podłączyć oczkiem na śrubę). W tym momencie...
Ja mam Punto i też pobór prądu przy wyłączonych wszystkich odbiornikach wynosi 0,4mA. Też akumulator mi się rozładowuje. Winny okazał się sam akumulator gdzyż nie trzymał dostatecznie prądu. Naładowałem akumulator prostownikiem i zostawiłem go na noc w aucie z odłączonymi klemami. W południe poszedłem odpalić i klapa. Akumulator znowu padł. Czeka mnie...
Witam, chce wyjąć zamek z tylnych prawych drzwi, ponieważ ciężko chodzi "ucho" od linki a co za tym idzie cała klamka i w dodatku drzwi się nie otwierają za każdym razem. Chce wyczyścić, przesmarować i zamontować z powrotem. Jako, że nigdy tego nie robiłem a z elektryki samochodowej jestem zielony, chciałbym zapytać: 1. Czy mogę odpiąć elektryczną kostkę...
Powinno się najpierw odłączyć akumulator. Poduszkę nie pamiętam, jak się zdejmuje... Może być od tyłu na dwa lub trzy imbusy (5mm) lub na zaczepy druciane - wtedy trzeba "pogmerać" wkrętakiem w otworach od tyłu kierownicy i lekko przyciskając air bag spowodować, by zaczepy puściły - każdy po kolei. Po odchyleniu air bagu będzie widać kabelek, który...
To nad lusterkiem to odbiornik podczerwieni - stąd Nie jest to autoalarm Bosch 20i z pilotem na podczerwień? miał rację. A zrób mały test, odłącz klemę z akumulatora i podłącz i znowu odłącz itd ... skoro w ten sposób alarm złapał błąd to i w ten sposób może zgłupieje i uspokoi się. Pomysł sam w sobie głupi jest, ale czasem to pomaga.
Trudno powiedzieć czy było, ciężko coś tam źle podłączyć. Odłącz alternator (napęd i kable, chyba że możesz to sprawdzić bez uruchamiania silnika to wtedy wystarczy tylko kable) i zobacz czy "się naprawiło". Jeśli tak to masz uszkodzony alternator, jeśli nie - to stacyjkę. Konsekwencją może być: rozładowywanie akumulatora na postoju, słabe ładowanie...
też mi się tak wydaje tym bardziej, że prąd do zbiorniczka dochodzi, ale przed montażem alarmu było ok, więc wydaje mi się to trochę dziwne, że tak nagle się zepsuł. Nie wiem czy to dziwny zbieg okoliczności czy rzeczywiście czujnik się zepsuł. Dodano po 2 Gdzieś na forum wyczytałem, że tak może się stać jeżeli podczas montażu alarmu nie odłączę akumulatora....
Najpierw odłącz akumulator. Rozłączenie zasilania spowoduje skasowanie zapamiętanych błędów i adaptacji. Po podłączeniu powinno jeździć, ale przez pierwsze kilkanaście kilometrów może być trochę "mułowate" i więcej palić. Na wtyczce jest uszczelka, styki nie powinny być skorodowane. Zakładam, że chodzi o ECU (centralkę układu wtryskowo-zapłonowego)....
witam mam punto 2 fl rok 2004 od jakiegoś czasu podczas jazdy auto samo zgaśnie i nie da się go uruchomić ,rozrusznik kręci ,a na desce świeci tylko kontrolka ładowania NIEświeci wtedy kontrolka silnika i ciśnienia oleju i nie słychać pracy pompy paliwa .Po około 30 minutach lub po odłączeniu na chwilę akumulatora auto normalnie zapala.Byłem u mechanika...
Niestety w Grande Punto z alarmem też mam podobny pobór prądu. Prosiłem kilka osób o pomiar w ich GP i wyszło, że pobór koło 90-100mA jest normą dla auta z seryjnym wyposażeniem :( Instrukcja obsługi wspomina, że jeśli auto miałoby stać miesiąc lub dłużej to należy odłączyć akumulator (w GP nawet klema minusowa ma mechanizm umożliwiający jej "bez-narzędziowe"...
Spróbuj odłączyć masę z przewodów sygnałowych i zobacz co wtedy. Acha i czy wzmacniacze są połączone z masą pojazdu - bo może przez nie idzie zasilanie (masa zasilania konkretnie) na odbiorniki z tyłu pojazdu. I jeszcze jedno. Obowiązkowo załóż bezpiecznik na plusowym kablu zaraz przy akumulatorze. Ze względu bezpieczeństwa.
Napięcie ładowania mierzyłem z wyłączonymi światłami i włączonym nawiewem i na wolnych obrotach wynosiło dokładnie 13,95 V. Ogólnie z licznikiem dzieje się coś dziwnego tj. jak przekręcę kluczyk na pozycje zapłonu a następnie bez odpalania silnika przekręce z powrotem na pozycję 0 (bądź wyjmę kluczyk) to przez około 10 sekund pali się jeszcze na liczniku...
Witam mam problem z Fiatem Grande Punto 1.4 8V 2006 rok. Po umyciu silnika nastąpiła awaria alternatora mechanik stwierdził uszkodzenie ukladu regulatora napięcia. Kupiłem nowe części założył i znów to samo. Auto na wysokich obrotach przestaje ładować. Diagnoza uszkodzony alternator , kupiłem alternator ... znów to samo . po odebraniu od mechanika postanowiłem...
Na wszelki wypadek zrób jeszcze resecik, odłącz klemy od akumulatora i zetknij je ze sobą na jakieś 15 sekund, następnie podłącz do aku i spróbuj zapalić. Napewno nie zaszkodzi a może pomoże ;) Jeżeli nic nie da to sprawdź czy czujnik położenia wału - przy kole pasowym wału korbowego, czy nie jest uwalony piachem i olejem - wyczyść!
Wypnij wtyczkę ze sterownika, i zmierz napięcie pomiędzy pin nr2 wtyczki wtryskiwacza a plusem akumulatora. Jeżeli będzie 0V wepnij wtyczkę do sterownika załącz zapłon ,ponownie zmierz napięcie, jak będzie 12v to oznacza że sterownik zamyka wtryskiwacz, a to świadczy o jego uszkodzeniu. Jest dokładnie tak jak mówisz.. Na odłączonym sterowniku 0v do...
odłączenie akumulatora komputer odłączenie akumulatora mazda renault odłączenie akumulatora
odkamieniacz pralki kupić tranzystory 2sc2166 excel wynik szuka
pralka głośno wiruje elektrolux pralka głośno wiruje
Różnice między kondensatorami Nichicon KA i FG Instrukcja wideo Hikvision DS-KH6350-WTE1 PL