Czujnik predości z 4 pinowego na 2 pinowego plus przepinowanie kostek przy liczniku.
aby wejść w menu serwisowe potrzebna jest karta warsztatowa Mam kartę warsztatową. I co? I nic! Dla podanego uszkodzenia w 97% przypadków tacho jest MARTWE. Powodem jest niewymieniana na czas bateria podtrzymująca pamięć. Brak tego napięcia i odłączenie zasilania z baterii pojazdu powoduje nieodwracalne uszkodzenie urządzenia. czy udało ci się uruchomić...
Witam. Potrzebuję informacji , jak odłączyć tacho w renault manager 1996r. Pojazd jest specjalistyczny i nie jest potrzebne tacho. Wyjście bezpiecznika ,robi problem z ograniczeniem mocy .
widziałeś kiedyś żeby znikał stan z zegarów w grupie VAG? tak jak odpepniesz tachograf w aucie w którym wcześniej był,mam dokładnie takie auto teraz. Wskaźnik paliwa też nie pasuje zbytnio do tacho nie widzi prędkości to tak jest,odepnij sobie czujnik ,czy abs i sprawdzisz że wskazówką będzie pływać w prawo lewo podczas jazdy. żeby usunąć tacho trzeba...
błąd 423 --> Błąd w komunikacji danych kodowanych (nadajnik kodowany) lub przerwa w sygnale (nadajnika 4PIN), lub odłączenie nadajnika wymiana takiego impulsatora jest dość kosztowna ale cena hurtowa tego impulsatora KITAS jest około 350zł a ile liczą serwisy sami się dowiecie :D hehe za darmo nikt tam nie będzie skakał a nie wspomnę już że trzeba potem...
licznik wymaga podłączenia tacho ponieważ z niego pobiera wszelkie sygnały i wskazania Można zainstalować licznik bez tacho innej opcji nie ma .
Witam. Masz rację coś jest z regulatorem Odłączenie tacho daje pełne wysterowanie triaka i dlatego silnik się rozpędza .Brak jest wtedy ujemnego sprzężenia zwrotnego.Jeżeli jest układ na kości TDA 1085 to sprawdz napięcie zasilania na nodze 9 powinno być około 15V.
Witajcie, posiadam zabytkowy autobus Jelcz M181MB z silnikiem Mercedesa OM 447 hLA oraz skrzynią ZF 4HP 590. Problem polega na "przeciąganiu" pierwszego biegu aż pod maksymalne obroty. Podejmowałem już wiele prób jednak zgubiłem trop i skończyły się pomysły. Z posiadanych kilku schematów nie mogę za wiele wywnioskować. Olej w skrzyni wymieniany dwukrotnie....
Podłączyłem miernik bezpośrednio w obwód tacho i włączyłem pralkę na cykl prania. Na początku wskazanie napięcia zerowe. Pierwsze płukanie i obroty lewo/prawo wskazanie ~2VAC. Po kilku cyklach płukania napięcie w stanie spoczynku pralki przechodzi na 0,11-0,13V. Kolejny cykl zaczyna się zrywem na wysokie obroty i zatrzymaniem pracy. W trakcie zrywu...
Ok sorki. Pisząc retarder mialem na myśli ten elektryczny więc czujnik oleju nie wchodzi grę, prawda? Jeśli chodzi o kopcenie to nie wiem dokładnie kiedy i jak bo to raczej mechanicy nad tym myślą, ale zapytam ich i opiszę bo chce podać informacje w miarę dokładne. Sprawdze ta wiązkę pod kierownicą , choć wstępnie ją wykuluczam gdyż kontrolka telmy...
Jest powiązane. Informacja o prędkości i odległości generuje się w tacho i jest po canie a w starszych autach jako C+ rozprowadzona po wszystkich sterownikach auta. Musiała ci paść bateria w tacho i po odłączeniu zasilania tacho umarło. Polecam używkę bo nowe idzie w tysiące.
Co znalazlem w sieci. http://obrazki.elektroda.pl/1056434300_1... BłądKey 1Key 2Key 3Key 4LED 4 01Nie świeciNie świeciNie świeciBłyskaNie świeci 02Nie świeciNie świeciBłyskaNie świeciNie świeci 03Nie świeciNie świeciBłyskaBłyskaNie świeci 04Nie świeciBłyskaNie świeciNie świeciNie świeci 05Nie świeciBłyskaNie świeciBłyskaNie świeci 06Nie świeciBłyskaNie...
I ma prawo nie działać przebieg, ani prędkościomierz. Bo masz fabryczną instalację zrobioną pod tacho. I schemat działania wygląda tak: skrzynia -> impulsator -> tachograf -> CAN -> deska I w takim układzie na desce jest pokazywany przebieg i prędkość z tachografu po szynie CANbus (pin A4 i A8 - biała kostka) lub po k-line (pin D6 - brązowa kostka)....
powidz Powinieneś zmienić zawartość pamięci (licznik przełączy się na czytanie v z cz-ka analogowego), zmostkować na wtyczkach tacho zasilanie z A5 do B2 i A3 do B1, dalej sygnał v z B3 na A8 (linia can-l). teraz we wtyce licznika wypinasz can od TCO (pin 8,9) ale z pinu 8 wpinasz w pin 12 (nasz v). Tyle:) Jeśli by ktoś chciał zamontować TCO w Sprinterze:...
Witam, sprawdź przebicie silnika do masy, przy okazji można sprawdzić grzałkę. Odłącz tacho silnika, pomierz napięcie, jakie wytwarza, od razu zobaczysz, czy przy odpiętym tacho będzie się inaczej zachowywać, czy tak samo. Triak silnika wygląda na zdjęciu, jakby miał jakiś nalot, to może świadczyć o jego uszkodzeniu.
Tak. Poprzedni właściciel odłączył tacho i wtedy przestał pokazywać licznik kilometrów. Cały czas liczy licznik dziennego przebiegu ale tylko to 999 km.
Witam serdecznie mam podobny problem chce zdemontować tacho z iveco 50c11 z 2000r jest tam tacho elektroniczne szuflatkowe z tyłu wejścia na cztery wtyczki ABCD po osiem pinów w każdym ale podłączone są tylko trzy wtyczki po odłączeniu tacho nie działa licznik czy jest możliwość zmostkować tak przewody żeby działał licznik czy trzeba jakiś symulator...
ZAŁATWI oczywiście działanie na UCH jak kolega napisał i mały myk przy kodowaniu. po zmianie przebieg na liczniku pokazuje ok , oczywiście tacho odłączone pozdrawiam
Tacho padło, bo może bateria w nim była już trupem i po odłączeniu akumulatora zablokowało na amen. Kod do radia to nie problem, przyslij zdjęcie naklejki z radia z napisem securite czy jakoś tak
podłączyłem i odłączyłem tacho i na desce mryga trójkącik z wykrzyknikiem, na tach wykrzyknik i mryga godzina, wywala błąd na komputerze. Koledzy pomóżcie jak to naprawić. Pozdrawiam.
Po odłączeniu prądniczki tacho nie będzie grzania. Natomiast opisana sytuacja może byc normalną pracą tej zmywarki.
Poniżej 2 potrzebne fragmenty schematu. Sprawdź podwieszenie TACHO do 3,3V i czy nie ma przywarcia. Na obu wentylatorach ten sam efekt - tzn. pracuje po odłączeniu TACHO? http://obrazki.elektroda.pl/1124464700_1... http://obrazki.elektroda.pl/4357453700_1...
Chcę zrobić układ do dwukierunkowego sterownia prędkości silnika DC za pomocą 1 potencjometru. Zmontowałem układ z dokumentacji L165 http://www.bgmicro.com/pdf/1317.pdf , Figure 12 i jakoś działa. W związku z tym mam pytanie co należy zmienić w układzie żeby działał bez tacho. W tej chwili po odłączeniu tacho silnik działa, zmienia się kierunek ale...
Błąd we wskazaniu godziny. Zwróć uwagę, jaka godzina jest na wyświetlaczu a następnie jaką pokazuje tachograf na wykresówce. Możliwe przyczyny: odłączenie akumulatorów (godzina będzie migać) - zrób jak pisał bodek434 czy sam sekundnik miga na wyświetlaczu - jeśli nie, niestety ale ratuje Cię tylko serwis tacho.
Witam, kiedyś znajomy miał niemal identyczny problem. W ciężkim ATEGO (wywrotka) nie dało się zwiększyć obrotów. Co prawda palił bez problemu, ale utrzymywał tylko niskie obroty. FMR i o ile dobrze pamiętam EMR nie wykazywały żadnych błędów. Okazało się że tachograf wysiadł w taki sposób, że cały czas widział przekroczenie dopuszczalnej prędkości i...
Jaka amatorszczyzna!!! Zapomniałem tylko dodać że pali "TYLKO z podłączonym programatorem" (wszystko inne odłączone cewka tacho również). jak odłącze programator to nie pali. pozdr. Zapomniałem dodać, że cewka ma jak dobrze pamiętam około 100ohmów.
Kto powiedział, że musi biec zasilanie od wyłącznika, który w wielu samochodach nie występuje wcale i daje więcej kłopotów, niż zysków. Jeśli nie ma wyłącznika to żaden problem.... ale jak jest i kierowca wyłącza zasilanie wyłącznikiem przy aku to za każdym razem po tej operacji musi ustawiać czas, dlatego zasilanie Tacho jest z punktu przed wyłącznikiem....
Autem nie szarpie na ostatnim biegu, chociaż występuje spadek mocy bo auto dość długo się rozpędza(da sie to odczuć). Po odłączeniu akumulatorów tacho gaśnie(nie mam głównego wyłącznika)
Tyle wskazało na tacho, jestem tego pewien, czyli w takim razie to tacho jest padnięte.. Orientuje się ktoś gdzie takowe można dostać, czy w ogóle takie coś można dostać? PS. Pralka po odłączeniu przewodów od tacho, pracuje tak samo.
Witam, panowie mam identyczne tacho u siebie. Zabrałem się za zmianę tarczki prędkościomierza, rozebrałem przednia cześć, wskazówki ok prędkości nie ściągałem. Po zmontowaniu wszystkiego działa, świeci, licznik km kręci ale nie działa wskazówka od prędkościomierza. Jak otwieram tacho to ta biała zębatka się wychyla ale jak zamknę tacho to nie napędza...
Witam. Chciałbym zdemontować tachograf w MB Sprinter ci z 2002 roku. Problem jest taki ze po odłączeniu tacho przestaje być wyświetlany stan kilometrów oraz nie wskazuje prędkości. Szukałem już na forum tego tematu i znałem to.. Powinieneś zmienić zawartość pamięci (licznik przełączy się na czytanie v z cz-ka analogowego), zmostkować na wtyczkach tacho...
Witam. Sprawdź na zaciskach F+ i F-, czy masz napięcie wzbudzenia, jeżeli niema, sprawdź bezpieczniki odpowiadające za wzbudzenie, jeżeli jest, to sprawdź ciągłość obwodu, wpinając się amperomierzem. Układ może pracować bez tachogeneratora, oczywiście nie będzie wtedy dokładnej kontroli obrotów, ale regulacja powinna być płynna. Odłącz więc tacho na...
Witam Dzis zrobilem kolejne testy: -co do sterownika silnika to podłączyłem do niego zamiast silnika żarówkę i po włączeniu pralki ustawionej na pranie żarówka stopniowo rozświetla się, po czym gaśnie i tak dzieje się 3 razy. Później żarówka się już nie zaświeca, chyba, że wyłączę pralkę i włączę ją ponownie - wówczas żarówka znów rozświetla się 3 razy....
najczęściej wentylatory posiadają trzy wyprowadzenia czyli zasilanie i impulsy z tacho i po odłączeniu wentylatora tą nóżkę w gnieździe gdzie te impulsy są podawane należy zewrzeć do masy,wtedy uda się oszukać elektronikę a przynajmniej u mnie tak było w necu,dodam tylko że nie nalezy zwierać bezpośrednio do masy tylko poprzez jakiś rezystor około 100-200...
Witam mam pytanie jak odłączyć licznik w mercedesie axorze potrzebne mi to ponieważ nadłożyłem 200km w tym miesiącu będe miał problemy chciałbym odłączyć licznik i tacho i pojeździć tak dwa dni żeby nikt się nie zorientował
Dzięki za odpowiedź :) CAN na wtyczce A był sprawdzany. Łączy się z modułem CGW. Do diagnozy używam Jaltest, błędy odczytałem w module CGW natomiast przy próbie połączenia z tacho wyrzuca błąd połączenia. Po odłączeniu linii CAN z wtyczki A błąd na wyświetlaczu tacho nie znika. Nie reagują żadne przyciski na tachografie.
A sprężyna z tyłu bębna jest na swoim miejscu czy odłączona?
Witam. Sprawa wygląda tak: po wciśnięciu przycisku start silnik na chwile startuje i zaraz wyłącza się, zaświeca się dioda sygnalizująca jakiś błąd B2 (druga od lewej), po odłączeniu prądniczki tacho sytuacja się nie zmienia, nie zmienia nic zmiana polaryzacji tacho,poza tym napięcie na tworniku rośnie do ponad 200V dlatego myślęże jest to przyczyna...
Dzięki, dobrzy ludzie, za odpowiedzi - sprawdziłem tacho - ma ok. 42Ω - od razu wymienić? Czy sterownik sprawdza tę rezystancję? Czy tylko wykryje brak albo wadliwy sygnał obrotów? Jak kręcę palcem silnikiem, to maksymalnie udaje mi się dojść do ok. 0,5V AC. Nie mam pod ręką miernika z takim zakresem pomiarowym, żeby zmierzyć dobrze upływność,...
Co prawda ale nie jednoznacznie wskazuje to na problem z silnikiem , pomiar tacho na opór faktycznie zadziwiający, dopóki nie wykluczysz programatora to ciężko coś tu stwierdzić Tacho mierzone przy odłączonej kostce silnika?
To nie można zwyczajnie odłączyć aku bo przepis zabrania? Co jeśli trzeba wymienić? Poza tym tacho ma baterię.
Po wymianie sterownika MR silnika 541 w Actrosie (950.046) z 98 roku, dzieje się następująca rzecz: :arrow: Na postoju pedał gazu pracuje prawidłowo, silnik rozpędza się tępo (ograniczenie momentu) :arrow: Na postoju ale z włączonym biegiem i wciśniętym sprzęgłem nadal ma ograniczenie momentu (tak nie powinno być ale pedał gazu działa) :arrow: Po przejechaniu...
witam wie ktoś może jak odłączyć tacho w sprnterze 2.9 97r
Miernik na zakres mV , przyłączasz,do miernika końcówki tacho najlepiej we wtyku pcb po odłączeniu od płyty i obracasz bębnem obserwując jego wskazania, które powinny się zmieniać w miarę pokręcania bębnem. Wcześniej zmierz oporność cewki tacho, jeśli ma przerwę to do wymiany a jeśli nie widać zmian napięcia przy obracaniu ręcznym bębna to "zanurkuj"...
Tak, tak oczywiście, switche rackowskie widziałeś na oczy tylko Ty kolego. Zapomniałem o ty, przepraszam. Skoro jesteś taki mądry, to daj wentylator dwu-pinowy. Nie mogę tego zrobić. Przeczytaj moje wcześniejsze posty - całkowite odłączenie tego pinu sprawia, że switch sypie błędami.
Rekuperator NedAir WTA 400 HT losowo wyłącza wentylator nawiewu. Centrala startuje, działają wentylatory, świecą się diody nawiewu i wywiewu, a po losowym (?) czasie sterowanie wentylatorem nawiewnym jest wyłączane. Wentylatory Papst R3G220-AD01-16 - zasilane 230V, sterowane 0-10/PWM + tacho. Miałem nadzieję, że to problem z samym wentylatorem - wyczyściłem...
Z tego co piszesz, pewnie odłączyłeś akumulatory, rysik prędkości "poszedł" do góry i dlatego świeci Ci się prawa lampka. Załóż obie wykresówki i spróbuj kawałeczek ruszyć-rysik powinien zejść do swojej pozycji. Dziwna rzecz trochę z tym zegarem, przyczyn usterki może być kilka. Z reguły jeśli są takie oznaki uszkodzeniu ulega płyta główna tachografu....
U mnie było tak samo serwis odłączył jakiś kabel dodatkowy od can. I teraz już łączy normalnie Ale czasów nie pokazuje na zegarach. Dodatkowo wywala błędy o braku sygnału gnls czy coś podobnego
Siemka kiedyś miałem taki przypadek to tacho padło :D Wyciąg tachograf i odłącz wtyczki i spróbuj zgasić auto :)
Witam Drodzy Państwo sprawa wygląda następująco.Auto jak w temacie: -Auto odpala tylko z samostartu (miesiąc temu wymienione wtryski, wczoraj pompa wstępna paliwa i nic, po wtryskach kilka razy zapaliło z kluczyka) -auto nie ma mocy(na wysokie obroty wchodzi tylko na biegu jałowym, jak ruszy obroty tylko do 1000obr. Zauważyłem, że jak auto jest w ruchu...
odłączenie poduszki odłączenie grzałki odłączenie matryca
magnat special efekt behringera megane odpalić
samsung ue46d5500 restart dawkownik energii amica
Nissan Micra K12 1.4 2003 traci moc i gaśnie na ciepłym silniku – czujnik CKP, pompa paliwa, katalizator Mercedes A168 1.7 CDI schemat podciśnienia – układ, wężyki, N75, EGR, OM668