Jeżeli common i way1 wskazuje 0 ohm to common i 2way będzie miało 0 ohm ale po przełączeniu klawisza - prawdopodobnie Dodano po 8 To jest przełącznik a nie włącznik , przełączanie -włączanie następuje pomiędzy common i way1 ,common i way2 zależy od położenia klawisza . W twojej instalacji będą potrzebne tylko common i way1
Przetarty przewód może zakłócić pracę immobilizera a ten nie pozwoli odpalić silnika. Aby postawić diagnozę trzeba bardzo dokładnie opisać objawy. W pierwszym poście brakuje trochę informacji. Zwarcie z przetartego przewodu mogło "wyłączać" poszczególne odbiorniki (światła, radio) więc warto sprawdzić także ten trop, szczególnie że to niewiele roboty.
nie sądziłem ze takie rozwiązanie jest tak tanie. Teoretycznie można zrezygnować z pastylek. Ich rolę może pełnić smartfon. Niestety obecnie tryb rozgłaszania działa jednak tylko w nielicznych modelach z systemem Android i w każdym z Win10 Mobile.
Ja robię tak - przed zgaszeniem silnika wyłączam wszystkie odbiorniki, światła, klimę, nadmuch i gaszę silnik na wciśniętym sprzęgle. Podobnie z odpalaniem - najpierw odpalam silnik z wciśniętym sprzęgłem, potem załączam potrzebne odbiorniki prądu.
Czasami taka drobna pomyłka sprawia wiele problemów, ale dobrze, że udało Ci się opanować sprzęt :D Szerokiej drogi !! (Co do tej regulacji prądu to tak jak pisałem gdzieś wyżej to w motocyklowch regulatorach ważniejsze jest ustawienie prawidłowego napięcia, inaczej ma się sprawa w samochodach gdzie poprzez właczenie zbyt wielu odbiorników - światła,...
A gdy na postoju wciskasz hamulec też się rozłącza? Albo jak włączysz kierunkowskaz? Na czym może polegać to uszkodzenie Zakłócenia w instalacji w trakcie włączania odbiorników - kierunkowskaz, światła stóp. 🤔
Witam posiadam poniższy włącznik i odbiornik światła : BEZPRZEWODOWY WŁĄCZNIK / WYŁĄCZNIK ŚWIATŁA (2 PRZYCISKI) + PRZEKAŹNIK Z ODBIORNIKIEM RADIOWYM 433MHz MODEL: ORNO SMART HOME 2x OR-SH-1750 + OR-SH-1734 Załączne nim są 4 zasilcze po 60 W -12V DC(po stronie 230V). Co kilka miesiecy ten zestaw przestaje działać. Co może być przyczyną? Duży prąd przy...
Zasilana jest ze stacyjki a dodatkowy kabel idzie do przekaźnika priorytetowego który w momencie odpalania odłącza większość odbiorników (dmuchawa, światła, wycieraczki).
Więcej danych: pasmo, wzmocnienie.
Nie da się, chyba że "na pilota" z odbiornikiem na suficie.
Możliwe, że ładowanie zanika. Podłącz woltomierz, odczytaj napięcie i włączaj kolejno odbiorniki, światła, dmuchawa itd i odczytaj napięcie, czy spada.
Możesz wykorzystać układ optyczny zwierciadła wklęsłego, w którego ognisku będzie odbiornik światła (fototranzystor, lub fotodioda), ale uzyskany efekt będzie polegał tylko na URUCHOMIENIU PRZEWODZENIA, a nie na wytworzeniu mocy elektrycznej zdolnej do uruchomienia jakiejkolwiek przetwornicy. Jeszcze raz powtarzam: oświetlony Twoim laserem fototranzystor...
Sprawdż gęstość elektrolitu areometrem w przypadku zwarcia w którejkolwiek celce bedzie mała gęstość, napięcie na AKU to małodajna informacja, jeżeli gęstość jest prawidłowa to należy wykonać próbę pojemności to ci wykona serwis lub każdy punkt sprzedaży AKU. Napięcie miarodajne to: - podłącz woltomierz bezpośrednio do AKU w aucie - wyłącz wszystkie...
Bo alternatory od 20-30 lat mają ograniczenie prądowe plus kilka innych funkcji jak ograniczenie prądu względem temperatury. I pewnie przez te 5 minut idzie na max. Bo trzeba pamiętać ze alternator nie tylko ładuje akumulator ale zasilać odbiorniki ( światła, moduły sterujące , wentylatory itp)
Dobrze że zamontowane altereaktor, gdyż Prądnica to już przeżyjesz. Ma mniej mocy niż alternator, i jest bardziej awaryjna.Przy alternatorze można podłączyć więcej odbiorników (dodatkowe światła i.t.p).Jeżeli tylko ma się pieniądze (nie każdego czasem stać na taki wydatek ),to jestem na TAK , nie mieć kłopotów z odpaleniem, bo akumulatory niedoładowane,lub...
Zdecydowanie będzie to związane odbiornikiem. Spróbuj założyć zwyczajna żarówkę.
Jeśli już masz to zamontuj, na pewno nie zaszkodzi, co do altka nie musisz się martwić, ja mam 140A przy piecu 1,1kW (klasa AB), aku 95 Ah, Kable 50mm2 i kond HW 6F i nawet przy włączonych odbiornikach (klima, światła itp itd) i intensywnym, głośnym słuchaniu nic się złego nie dzieje.
Tak zgadza się, zawsze jak największy. O ile pozwolą jego gabaryty (rozmiary) A co do problemu. Czy autor dałby radę zmierzyć napięcie ładowania. Wystarczy najprostszy miernik. Napięcie ładowania akumulatora powinno być powyżej 14,2V Akumulator ładowany poniżej tego napięcia pociągnie nie długo. Szczególnie gdy cały układ elektryczny zostanie obciążony...
Brzmi jakbyś nie zamontował kondensatorka/adaptera przy odbiorniku.
tu masz proste rozwiązanie http://elportal.pl/pdf/k07/82_52.pdf
Jak masz rozwiązane zasilania światła i maty grzewczej?Jeśli masz puszki w których masz L i N, to kupujesz dopuszkowy zestaw bezprzewodowy np. Zamel i wtedy nadajnik montujesz we włączniku światła, a odbiornik w puszce zasilającej matę, ustawiasz sterownik na grzanie ciągłe ale obwód wychodzący ze sterownika do maty przerywasz odbiornikiem, który będzie...
Czy raczej jest to kryminał i zagrożenie dla mieszkania, sprzętów itd. Napewno jest to niezgodne ze sztuką. Po wyłączeniu światła, czy czegokolwiek, na odbiorniku nie powinno być napięcia (fazy). Faza powinna być rozłączalna, a nie przewód neutralny.
Sprawdź jeszcze na rozgrzanym silniku napięcie przy włączonych odbiornikach - światła, klima, dmuchawa. Nie zapominajmy o wpływie temperatury na rezystancję - napięcie na regulatorze będzie niższe przy wyższej temperaturze.
Jeśli chodzi o akumulator, to wszystko zależy od tego, jaką masz łączną moc odbiorników (czyli źródeł światła) oraz przez ile godzin będziesz je wykorzystywał. Na tej podstawie możesz policzyć zapotrzebowanie na energię tej instalacji oraz ile amperogodzin musisz zgromadzić na czas sesji treningowej. A planując tego typu układ warto pomyśleć o panelu...
A reszta odbiorników ? Światła, kierunkowskazy, dmuchawa, bo nie klima oczywiście, etc ?
rozpiska połączeń przy kostce stacyjki 30-przewód czerwony 2,5mm to stałe zasilanie z akumulatora 30- jak wyżęj 15-przewód czarny 4.0mm t napięcie po załączeniu kluczyka tzw zapłon 75-przewód żółto czarny 2,5 i 1,0mm to zasilanie odbiorników mocy (światła, ogrz. szyb itp) P - szaro żółty to zasilanie świateł postojowych po wyłączeniu kluczyka 86S- czerwony...
sprawdz wtyczkę od przepustnicy przy wtrysku może być że silniczek krokowy sie zatarł normalne przy gazie mozesz jeszcze zdjąc kleme tak na 3 minuty (minus) na zimnym silniku i odpalic go nie dotykając gazu i czekac aż wentylator sie załonczy 3 razy tylko powyłanczaj przed odłonczeniem aku wszystkie odbiorniki (radio,światła) tak robili mojemu ojcu...
Na podczerwień na pewno, a czy w świetle słonecznym jest odpowiednia dawka podczerwieni.. chyba tak, więc powinien działać. Najlepiej poszukaj informacji o transoptorach i odbiornikach podczerwieni.
Bardzo ciekawe urządzonko i mega potrzebne dla osób z cukrzycą lub insulino opornością. Oczywiście to wyrzucanie czujnika po dwóch tygodniach to marnotrawstwo powszechne w każdej dziedzinie, bo można sprzedać więcej i drożej niż gdyby ta igła/elektroda była wymienna. Z drugiej strony należy pamiętać o rynku USA, gdzie wszystko musi być tak wykonane...
Nadajnik i odbiornik światła. Na pewno będzie lepiej odbijać niż karton. Dobierz kolor, może niebieski?
To napięcie jest ok. Pod warunkiem, że na wolnych obrotach i przy włączeniu odbiorników dużej mocy. Czyli światła, dmuchawa, ogrzewanie tylnej szyby. Jeśli jest inaczej to alternator do naprawy (wymiany) częsta przypadłość w tych samochodach i podobnych fiatach.
Sprawdź czy jest właściwie naciągnięty pasek klinowy.Sprawdź ładowanie przy włączonych odbiornikach(światła, dmuchawa).
Mam pytanie,czy wszystkie odbiorniki(światła) mrygają? Np.św.stóp,przeciwmgłowe,oświetlenie kabiny?czy tylko światła główne i podświetlenie tablicy?
Masz możliwość sprawdzenia napięcia ładowania aukumulatora? Jeśli tak zobacz jakie są napięcia na załączonych odbiornikach (światła, dmuchawa, itd.), i jakie jest napięcie przy wyłączonych odbiornikach. Sprzwdź to przy małych obrotach i dużych.
Podłączyłem i nie było żadnego BUM Ale co podłączyłeś? Napewno nie "N" Pod L2 należy podłączyć odbiornik/źródło światła, a nie "N"
Jeśli 1 to stacyjka (włacznik zapłonu) to 6 to poprostu są odbiorniki (światła, układ zapłonowy itd)
Jakie jest napięcie ładowania z włączonymi odbiornikami - światła, radio, ogrzewanie szyby, nawiew, etc.?
Witam! Proponuje zastosować ultra dźwięki. Najprościej będzie kupić czujke ultradźwiękową taką do alarmu samochodowego zmodyfikować układ elektroniczny widziałem kiedyś coś takiego zamontowanego własnie w robocie i działało rewelacyjnie. IR sie raczej nienadaje bo odbiornik zwariował by od światła zewnętrznego. Powodzenia!
Jeżeli wiesz od czego jest ta kostka, to posprawdzaj miejsca odbiorników, czyli światła. Czy przypadkiem w lampach nie ma zwarć.
Jak najprościej wykorzystać tanią czujkę Kanlux ZONA JQ-37-W do systemu alarmowego Satel integra do sygnalizacji ruchu w strefie (nie do włączania odbiornika/światła)?
do takich prądożernych odbiorników jak światła, dmuchawa warto dorobić przekaźniki bezpośrednio z akumulatora Złącze obrotowe. To podstawa każdego mecalaca. W życiu nawet na zdjęciu nie widziałeś żadnego nośnika osprzętu jakim jest Mecalac.
Tak pomiary wykonałem także na włączonych odbiornikach światła,grzanie tylnej szyby, wentylator wewnętrzny, i dalej to samo, także chyba pozostaje mi wymontować alternator i dać do go elektryka aby sprawdził te diody, regulator jak również szczotki.
zeby odbiornik dobrze odbierał sygnałto muszą być spełnione 2 warunki: 1. czestotliwość modulacji musi być taka sama. 2. długość fali światła podczerwonego musi być taka sama. niech kolega poszuka noty katalogowej odbiornika i diody IR i sprawdzi czy mają tę samą długość fali. jeśli nie to juz wszystko wiadomo. potem można sprawdzić czy czestotliwość...
Panie kolego, firma Leuze Electronic ma swoją stronę internetową (nawet po polsku - www.leuze.pl ), na której jest podane, co to za urządzenia (LS 85/4E odbiornik fotoeletrycznego czujnika światła przechodzącego, RK 72/4 to samo, tylko rozproszonego oświetlenia odbitego), do kompletów brakuje nadajników oświetlenia - a sposób podłączenia jest narysowany...
Jeśli to jest optosensor to składa się z 2 części. W wersji standardowej nadajnik jest tylko zasilany (przewód 12V i 0V) a odbiornik musi mieć zasilanie (12V i 0V) oraz wyjście sterujące (ausgang). Przerwanie strumienia światła między nadajnikiem i odbiornikiem zmienia stan na wyjściu. Ale w jaki sposób to pracuje zależy od samego sensora. Dodaj jakieś...
Owszem napięcie ładowania powinno wynosić min. 14V i to przy włączonych odbiornikach (światła, radio, nawiewy). Tak niskie ładowanie świadczy o problemie z alternatorem (obstawiam regulator napięcia) i koniecznością jego regeneracji. Czy winowajcą takich cudów może być jakiś kabel, czujnik ? Tak naprawdę możemy tylko gdybać bez przeprowadzenia odpowiedniej...
Jak miałeś pilot od alarmu, to znaczy że podłączyli się do centralki fabrycznej. Te czarne coś, to jest odbiornik wiązki światła podczerwonego do centralnego zamka. W kluczyku masz diodę podczerwoną (IR). https://obrazki.elektroda.pl/6813169300_... A jaka listwa? Złóż kanapę, wywal wykładzinę z bagażnika i sam zobaczysz. Jak siedziska...
Centrala nie ma wyjśc zasilajacych akcesoria. Możesz probować - a wlaściwie ktoś z miernikiem i znajomością jego obsługi - wziąć zasilanie z 5 pinowego złącza szpilkowego do podłączenia akumulatora i solarów po znalezieniu na którychś szpilkach napięcia stałego do 24V DC ale może sie to wiązać w najlepszym razie z utratą gwarancji, w najgorszym - uszkodzeniem...
Linia X to taka "15", tyle, że pozbawiana prądu w trakcie kręcenia rozrusznikiem, po puszczeniu kluczyka jest na niej normalnie 12V. Zasilane są z niej poprzez przekaźnik prądożerne odbiorniki: światła, dmuchawa, ogrzewana szyba, chodzi o to aby jak najwięcej prądu szło na rozrusznik a nie na zbędne odbiory
Masz styk NO i NZ wyprowadzone z przekaźnika na złącze śrubowe wiec odbiornik podłączysz jak chcesz.
chciałem się dołączyc do tego tematu. Potrzebuję detektor lasera i tylko lasera. musi pracować przy świetle dziennym (no może w półmroku). Chodzi mi o to czy istnieje specjalny odbiornik światła lasera , tak samo jak w przypadku odbiornika podczerwieni i diody na podczerwień.
Przekaźnik styku X w gnieździe nr R4 - górny rząd, czwarty od lewej. Odcina zbędne odbiorniki (światła, dmuchawa itp) podczas gdy pracuje rozrusznik. Jest sterowany ze stacyjki. Musisz sprawdzić przekaźnik i jego sterowanie.
A czy można do tego urządzenia podpiąć jakiś inny odbiornik zamiast światła np. małą szlifierkę 12V albo jakiś wentylatorek?
Nawet jak wywalisz wszystkie odbiorniki (światła itp) To regulator musi być wykonany co najmniej na tranzystorach mocy, lub tyrystorach (już posiadasz taki moduł), które potrzebują zasilania i koło się w dalszym ciągu zamyka.
Jeśli napięcie się zgadza a akumulator masz niedoładowany może to oznaczać zę masz za dużej pojemności akum. lub za dużo włączasz na raz odbiorników światła,szyba ogrzewana,wycieraczki,dmuchawa itd.
Najprościej obciążyć instalację odbiornikami ( dmuchawa , ogrzewanie szyby i siedzeń , światła ) i kontrolować temperaturę klem w miejscu zaciśnięcia na przewodzie. Jak jest problem , to po 15 min jest bardzo gorące.
Czy w tym wypadku będzie winna słaba masa akumulatora bądź przewód dodatni Włączasz multimetr między śrubę plus alternatora i klemę plus akumulatora, włączasz odbiorniki światła szyba itd i mierzysz spadek napiecia na odpalonym silniku. Im więcej tym gorzej. Analogiczny pomiar na masie alternatora i klemie minus. I wiesz gdzie jest spadek.
Mam zamiar stworzyć projekt który będzie badał charakterystykę oświetlenia względem wychylenia. Odbiornik światła będzie nieruchomy, natomiast odpowiedni układ mechaniczny będzie sterował ruchem nadajnika światła. Odległość odbiornika od nadajnika ma nie przekroczyć 50cm. Cała obróbka programowa nie stwarza tutaj problemów, problemem jest dobranie odbiornika....
Praktycznie, przy całodobowym jeżdżeniu na światłach - odpowieź brzmi: tak, można ładować tylko przez mostek Graetz'a. Sama Elba różnicuje 2-stopniowo siłę ładowania od faktu czy są włączone odbiorniki (światła) czy nie. Niektóra ma też wbudowany przerywacz kierunkowskazów.
Witam! Proszę o podpowiedź, które z fotoelementów: fotorezystor, fotodioda, fototranzystor itp. "odbiorników" światła charakteryzują sie najlepszą czułością i dokładnością. Muszę wykonać super dokładny czujnik światła a właściwie natężenia wiązki lasera!! Z góry dziękuje za wszystkie sugestie!!!
najlepiej podjedz z akumulatorem do elektryka -On ci sprawdzi odpowiednim sprzetem jak zachowuje sie akumulator pod obciążeniem, jezeli masz naładowany akumulator i silnik pracuje bez włączonych, zbednych odbiorników (światła, wycieraczki...) i ładowanie masz rzędu 13,8v to masz najniższa granice ładowania - ale jeszcze sie mieści :), z tym ze po włączeniu...
Tak. Tylko mam jedną lampę i jedną taśmą LED, Sam zaznaczyłeś "Włącznik przy drzwiach, żeby zapalał główne światło 1 LED." rozumiem że są to dwa źródła światła sterowane jednocześnie, więc należy je traktować jako jeden odbiornik (jedno zespolone źródło światła) Uwaga na zasilanie taśmy LED, na jakie jest napięcie.
OKI-zrób tak-podepnij miernik pod wyjście alt,obciąż układ wszystkimi odbiornikami (światła ,dmuchawa,szyba,ale nie kierunkowskaz i wycieraczki) i zmierz naięcie.Następnie zmierz napięcie w tych samych warunkach na aku.Podaj na forum wyniki-na podstawie tego będzie wiadomo gdzie grzebać.
Co to znaczy "ładowanie jest"? Jakie jest napięcie ładowania? Czy akumulator został naładowany do pełnej pojemności przed sprawdzeniem napięcia ładowania? Czy sprawdzałeś napięcie przy włączonych odbiornikach (światła, ogrzewanie szyby, dmuchawa)? Czy alternator jest "cichy" podczas pracy silnika?
Mam problem ze swoją CRV-ką. Napięcie akumulatora przy wyłączonym silniku wynosi 12.4V, w czasie pracy silnika na biegu jałowym wzrasta do 14.1V a po chwili spada do 12.5V. Gdy to się dzieje, słychać różnicę w dźwięku pracy silnika. Po chwili napięcie wraca do poziomu 14.1V. Po włączeniu wszelkich możliwych odbiorników (światła długie, ogrzewanie szyby,...
dzięki MANGI za podpowiedź !! to był prawy odbiornik światła diody LED. Dopasowałem ze starego Oriona i działa. A swoją drogą takie same objawy są ( przy sprawnym czujniku) jeśli pada światło na odsłoniętą mechanikę- po zdjęciu obudowy. pozdrawiam, Krystian
U mnie za brak "mocy" alternatora winę ponosił wirnik. między pierścieniami komutatora wytopiło się tworzywo i zwęgliło, powodując iż na luzie czyli bez odbiorników ( światła tylna szyba itp.) napięcie ładowania było właściwe. Im więcej odbiorników (mocniejszych) tym potrzebował wyższych obrotów , przy czym światła + tylna szyba były dla niego zbyt...
Witam , kiedyś miałem Infocusa LP-500 i niechcący uszkodziłem ten czujnik światła , wymontowałem odbiornik z czujki optycznej SICK-a , czujka nadajnik - odbiornik (lusterkowa) i projektor ruszył.
Witam. Mam Astrę F 1,7D i na wolnych obrotach ładowanie wynosi 14,95 V. Po włączeniu wszystkich odbiorników ( światła , dmuchawa, radio ) spada do 14,5 V. Po półgodzinnej jeździe wynosi 14,2 V i tak już zostaje. Czy te prawie 15 V to normalne ??
Włącz kilka odbiorników przy wyłączonym silniku- światła drogowe, dmuchawa na maxa ect. I obserwój voltomierzem, jak prędko spada napięcie.
.... Przy walnietej jednej diodzie wzbudzenia będzie ładował normalnie, ale nie da pełnej mocy .... Sprawdź ładowanie przy włączonych paru odbiornikach (światła, dmuchawa, itp.) Powinno być przy podwyższonych obrotach około 14 V. To prawda-zrób koniecznie pomiar pod obciąźeniem.
Nie myli się. Akumulator, nawet w roli bufora, trzeba ładować. Energia w nim nie będzie zbierać się z niczego. Jeśli na przednim akumulatorze są spadki napięcia do 11,X V, to urządzenie będzie pobierać prąd z akumulatora buforowego, ciągle go rozładowując. Czy uważasz, że akumulator 70A naładuje akumulator główny, zasili odbiorniki (światła, dmuchawa,...
Problem polega na tym że w momencie rozruchu auta (włącznie rozrusznika) otwiera się przednia prawa szyba,efekt jest tym wyrażniejszy i częstszy jeśli są włączone jeszcze inne odbiorniki energii światła , kierunki ,wycieraczki itp.Czesto w czasie jazdy. Zjawisko to występuje nie zawsze ale coraz częściej!
To nie tak. Alternator w samochodzie ma moc obliczoną - dostosowaną do odbiorników - światła, dmuchawa, wycieraczki etc, i cześć energii do ładowania akumulatora. Ty zaś mu dodajesz ekstra z ćwierc kilowata dodatkowego obciążenia.. Przemyśl sobie to. Kondensator nie zmienia tu niczego. Służy jedynie do zniwelowania spadków napięć na rezystancji przewodów...
Alternator przy niskich obrotach ma zbyt małą wydajność i nie zaspokaja zapotrzebowania odbiorników i światła przygasają. Nie zapominaj też, że aku nie jest wtedy doładowywany.
O ile wiem to w wyścigach samochodowych, start następuje na zielone świało - wtedy zaczynasz mierzyć czas. Na końcu toru musisz zastosować układ który wykryje przejeżdżające auto. Robi się to za pomocą np. nadajnik odbiornik światła. Ja robiłem nadajnik na diodach na podczerwień (wiązka modulowana) a po drugiej stronie odbiornik podczerwieni. I tyle.
Wystarczy sieć o większej impedancji lub źródło światła o większej wrażliwości na zmiany napięcia i efekt przygasania światła przy załączaniu odbiorników Nie rozumiem Twojego tłumaczenia. Jak się mają osobne obwody do przygasania światła . Jak są zasilane z tej samej fazy , to osobny obwód nic tu nie zmienia. Rozpatrujemy osobne obwody wyprowadzane...
Zastanawiając sie tylko teoretycznie, to można powiedzieć, że fala radiowa też może interferować z promieniowaniem laserowym...przecież jedno i drugie jest falą elektromagnetyczną... Przepraszam, ale będę uparty - i owszem, ogólnie każde dwa źródła promieniowania zawsze mogą ze sobą interferować. Jadak my chcielibyśmy odebrać i przetworzyć sygnał interferencyjny....
W mojej Fabii pojawił się problem przygasających świateł w czasie skręcania kierownicą (el.wspomaganie). Zmierzyłem napięcie alternatora przy akumulatorze i bez obciążenia na wolnych obrotach było 14.6V, a po uruchomieniu odbiorników (światła, radio, podgrzewanie szyby i nawiew) spadło do 14,3V wydawało by się że wszystko ok ale po minucie napięcie...
- zastosuj odpowiedni obiektyw skupiający obraz na fotodiodzie - zastosuj wąskopasmowy filtr optyczny na 532 nm - zmoduluj promień lasera i zastosuj obróbkę odebranego sygnału taką jak w odbiorniku radiowym.
Czy mogę wykorzystać kabel który służy za uziemienie pomiędzy włącznikiem a lampą i zrobić z niego fazę? A uziemienie poprowadzić z innej lampy? Nie! Nie możesz! Trzeba położyć przewód o odpowiedniej ilości i kolorystyce żył lub zainteresować się innym rodzajem sterowania (impulsowym, radiowym, etc.). Ewentualnie zrezygnować całkowicie z możliwości...
Przedpokój jest sterowany z kilku miejsc włącznikami pojedynczymi, założeniem włącznika podwójnego w holu było: Te pojedyncze, to pewnie schodowe (chyba że jest automat schodowy, wówczas zastosowany jest automat schodowy i przyciski, nie włączniki) Jeśli chcesz sterować z jednego punktu, dwóch różnych odbiorników/źródeł światła, potrzeba odpowiedniej...
Nie znam tego urządzenia. Czy do tego był jeszcze jakiś odbiornik?
Dwa mostki występują ponieważ może być zasilany na dwa sposoby. 1. z linią n, czyli L-N na zasilaniu 2. bez lini n, czyli L-L1 z wpiętym kondesatorem przy odbiorniku
Ad 1. Porównaj moc obu urządzeń i będziesz miał gotową odpowiedź. Ad 2. To nie jest regułą, i to w obu przypadkach. Ad 3. Nie ma takiej możliwości. Odpowiada za to regulator ładowania (regler). Ad 4. Nie ma reguły. Musiałbyś zrobić dokładny bilans i proces ładowania porównać z używanymi odbiornikami. W mieście akumulator także ładuje się. Problemem...
Przewód żółty może mieć znaczenie. Jeżeli podłączyłeś go do przewodu na którym +12V pojawia się po przekręceniu kluczyka w położenie zpłon a zanika po przekręceniu w położenie rozruch to alarm wyłączy przekaźnik tak jak zrobi to po normalnym wyłączeniu zapłonui wyjęciu kluczyka. Ten "zanikający" + służy do odłączenia zbędnych w czasie rozruchu odbiorników...
Dzięki za odpowiedzi co do elektryki mojego samochodu jest w pożątku napięcie na biegu jałowym 14,7V gdy włącze wszystkie możliwe odbiorniki (światła,ogrzewanie szyby, dmuchawe, wycieraczki) napięcie spada do 14,4V tak że to jest wpożądku. Co do elektrolitu jest tyle ile powinno dbam o to. Akumulator był ładowany bardzo wysokim prądem bo siadło sterowanie...
Parę razy zdarzyło mi się ładować akumulator w samochodzie prądem stałym bo się rozładował przez niewyłączone odbiorniki. Trzeba było ładować prądem zmiennym :lol: Akumulatory kwasowe gazują zawsze jak się bąbelków gazu nie oderwie to blokują masę czynną , w końcu zrekombinują ale ładowanie trwa dłużej. Panowie, to jest Forum Techniczne, a nie podwieczorek...
kontrolki świecą sie i gasną prawidłowo, niby to nie problem ale mnie to denerwuje, prosze o poradę co zrobić w tym przypadku:) Zawsze można zmienić samochód na lepszy, proponuję golfik 4 wiadomo w tedeiku, jakaś klijóweczka dwójka, fiacik tipo z szóstą parą wymienianych progów. To żarcik, teraz już będzie na poważnie. To że nie masz ładowania wcale...
Jak się ma urządzenie i ich chassis sa na różnych potencjałach połączonych jedynie HDMI to się cuda mogą dziać poprzez pętle masy w samym odbiorniku.
Witam. Model i rok jak wyżej i podobny problem. U mnie sytuacja była taka że raz zapalił a raz nie. Przyczyną jak sądziłem był siłownik gaszenia który nie trzymał w pozycji wciągniętej (praca). Silnik przy próbie odpalenia wchodził na lekkie obroty i zaraz gasł. Obserwacja siłownika pokazała że podczas kręcenia rozrusznikiem siłownik jest wciągany a...
Ja bym oskarżył alternator, lub same kable "zasilające". By mieć pewność musisz zmierzyć w momencie jak wszystko gaśnie czy co tam Ci się dzieje. Rozumiem gdybyś miał "złodzieja" i po nocy były jaja, ale skoro po jeździe się rozładowuje to najwyraźniej są problemy z ładowaniem. I mierz najlepiej przy włączonych odbiornikach, światła, dmuchawa, grzanie...
Kolego sprawdź żółty cienki przewód idący do rozrusznika. Lubi się ułamać, taka wada fabryczna. Przewód ten zasila cewkę przekaźnika obwodu x, który to zasila wszystkie prądożerne odbiorniki w aucie.
Dioda LED jest "nadajnikiem" fali elektromagnetycznej. Kierunki strzałek na schemacie sugerowały "odbiornik", czyli fotodiodę. Odbiorniki światła widzialnego lub podczerwieni są stosowane, ale z treści postu zrozumiałem, że chodzi o radioodbiornik foniczny. Niezależnie od zakresu fal, w jakim dane urządzenie pracuje, jest w nim zwykle jakiś obwód wykonawczy...
Po pierwsze sprawdź na jakiej częstotliwości robi twój pilot (musi być 36Hz dla tego odbiornika). Po drugie zobacz co się dzieje na wyjściu odbiornika najlepiej próbnikiem stanów logicznych. Napięcia muszą odpowiadać standardowi układu.
Uszkodzenie elektryczne wirnika (przerwa). Pod wpływem siły odśrodkowej następuje przerwa w obwodzie wirnika. Oczywiście należy sprawdzić napięcie na akumulatorze w całym zakresie obrotów a zwłaszcza na wysokich obrotach i przy włączonych odbiornikach (światła), gdyż wtedy szybko spostrzeżemy ewentualny spadek napięcia. Upewnić się o tym uszkodzeniu...
Odpal auto, włącz wszystkie odbiorniku prądu (światła, klima, grzanie szyb) i zobacz, czy nie grzeją się klemy.
to sprawdz ładowanie...bez obciążenie i z obciążeniem(wł wszystkie odbiorniki włącznie światła),nie raz może się palić kontrolka a ładowanie może być
wzrost oporu według podstawowych praw elektryki powoduje wzrost wydzielanego ciepła w tym miejscu Dokładnie tak. Brudny, utleniony/wypalony styk jest jak rezystor, stawia opór. A ponieważ odbiornik próbuje pobrać cały czas taki sam prąd, to ten styk się grzeje (a z czasem iskrzy). Wymiana styków na nowe spowoduje brak oporu (precyzyjnie: zmniejszenie...
Czy po przekręceniu stacyjki działaja jakiekolwiek odbiorniki typu światła, dmuchawa, ogrzewane tylnej szyby???
odbiornik światła laser odbiornik światła widzialnego odbiornik światła lasera
hotpoint zmywarka grzałka neonowy próbnik napiąć tablica autobus
czujniki indukcyjne sharp 32bi2ea
Odblokowanie telewizora LG 32LN536B: instrukcje i porady Mechanizm napędu 5D z szufladami - jak działa?