NE555 - noga dwa do masy (niskie napięcie - poniżej 1/3 napięcia zasilania) powoduje wysoki stan na wyjściu. Jednocześnie zaczyna się ładować kondensator i po osiągnięciu napięcia o wartości 2/3 napięcia zasilania na nodze 6 stan wyjścia zmienia się na niski. Oczywiście da się zrobić tak, żeby zaraz po włączeniu zasilania układ odliczał 15 sekund. Noga...
W kwestii oryginalnego modułu optycznego, bo o niego głównie chodzi, lub aparatu zapłonowego, zaprosiłbym na http://daewooforum.pl/, może autokącik, jeszcze powinni być chętni matizowcy do rozgryzania które są warte swoich pieniędzy. Tu trochę ciężka sprawa, i nie pamiętam czy ogarniesz cały aparat do 400zł... Są dwa typy, Mando i DAC, jeden bardziej...
Przetwornica może i grosze ale jak się pytam czy tak to się stosuje jak masz instalację za 300-400zł to nie jestem do końca pewien czy stosowanie chińskiej przetwornicy za 10zł jest odpowiednie, dlatego wolę się spytać. Obniżasz napięcie tylko pod modem za 120 (?) zł, zawsze możesz tez zastosować dodatkowe zabezpieczenie choć sam nie wiem, czy to konieczne....
Wszystko zależy od tego jaki przekaźnik chcesz zasilać z tego RS232, jeżeli jakiś mały o dużej oporności cewki to być może da się to zrobić. Przede wszystkim nadajniki RS232C mają zgodnie ze standardem wbudowaną oporność wyjściową 300Ω i ograniczenie prądowe do 10mA, do tego przedział napięć jest dość dowolny, wcale nie musi być tak, że nadajnik...
NA początek nie pisz "stycznik" tylko włącznik, na przekaźniku masz opisy wyprowadzeń : 85 i 86 - zasilanie cewki przekaźnika 30 - zestyk stały 87 - styk normalnie zwarty 87a - styk normalnie rozwarty czyli, ty to co chcesz "odciąć" podłączasz do 30 i 87a zasilanie przekaźnika przez włącznik podajesz na 85 i 86
Masz dwa przekaźniki, styczniki K1 i K2, na schemacie masz oznaczone ich cewki (szary prostokąt) i styki NO i NC, normalnie rozwarte i normalnie zwarte, normalnie to znaczy gdy nie jest zasilona cewka przekaźnika. Teraz popatrz na schemat: Do zadziałania przekaźnika K1 potrzebne jest naciśnięcie przycisku SL, w momencie zadziałania przekaźnika zostaną...
ale tAK NIE może być Może, podaj zasilanie z kierunku przez przekaźnik, po włączeniu zapłonu przekaźnik odetnie zasilanie na wyłącznik. Albo jak pisze T5, sygnały rozdzielone diodami z obu kabli siłownika zamka, wtedy zapali halogeny po zamknięciu i otwarciu zamka.
Co się stanie? Cewka przestanie pracować - przekaźnik przejdzie w tryb spoczynku, jakbyś odciął od niego zasilanie.
Wykorzystać z karzdego przekaźnika jedna pare styków do rozłaczania drugiego przekaźnika. Gdy jeden bedzie załączony,to drugiemu odetnie (ewentualne) zasilanie i odwrotnie.
Ze styku sterującego siłownika master podać masę na przekaźnik zasilający ACC radia, po zamknięciu siłownik odetnie masę na przekaźnik a ten wyłączy ACC na radio. Minus jest taki, że gdy będziesz chciał zablokować drzwi podczas jazdy to nie posłuchasz sobie radia.
Dajesz odcięcie portu USB przekaźnikiem, cewka do napięcia pojawiającego sie po włączeniu TV.
Zakładam czasem proste blokady na przekaźniku, myślę, że da się zrobić tak jak chcesz. Schemat w załączniku. Działa to tak, że po włączeniu zasilania, naciśnięcie przycisku puszcza + przez diodę która podtrzymuje później zasilanie cewki przekaźnika.
Styk przekaźnika ma odciać zasilanie cewki. Włączenie zasilania dodatkowym przyciskiem podającym zasilanie do cewki. Cewka przyciąga styki i jest przez nie zasilana do czasu zaniku zasilania. Dodatkowy przycisk może rozłączać cewkę na żądanie. Był tu nawet skomplikowany schemat, który to realizował i miał dodatkowe funkcjonalności. Możesz też kupić...
Znajdujesz zasilanie zapłonu, czyli plus po włączeniu stacyjki i podłączasz pod niego pomarańczowy. Niebieski na rozruch. Szary lub różowy na dodatkowy przekaźnik blokady, którym odetniesz zasilanie cewek zapłonowych. I wsio... Wystarczy przeczytać schemat.
Najlepiej odciąć zasilanie przekaźnika głównego. Silnik AVB pin 18
Odciąłem zasilanie przekaźnika "Motor Control. Dziękuje.
Jeżeli jest tam sterowanie PLC to jak najbardziej należy zastosować przekaźnik bezpieczeństwa, który odetnie zasilanie na stycznik i poinformuje PLC o wciśnięciu przycisku wyłącznika awaryjnego.
Ja mam odcięcie pompy paliwa przez przekaźnik zasilany z elektrozaworu na butli LPG. Jak kończy się gaz to nie ma problemu z przejściem na zasilanie benzyną. Silnik fiata SPI. Jeśli zawór zwrotny w pompie paliwa jest sprawny to nie ma bata i pompa po zasileniu momentalnie podaje paliwo do korpusu wtrysku.
Uklład post #3 nie będzie działać. Przekaźnik po prawej stronie nie powinien być zasilany bezpośrednio z elektrolitu. Powinien być sterowany prostym układem czasowym na tranzystorze.
A ja mam pytanie jakie zadanie ma ten przekaźnik? Przy takim połączeniu jedyne sensowne wytłumaczenie, to po prostu ograniczenie zużywania styków stacyjki ( + to oczywiście styk 15, zasilanie "po zapłonie"). Czy z przekaźnikiem czy bez, zasilanie będzie na czarnym jak i czerwonym po podaniu +. Chyba, że pin 4 (85) nie jest dołączony do masy, wtedy...
Te przekaźniki będą bardzo dobrze pracować, jeśli zasilisz listwy LED ze zwykłego transformatora 230/12V prostując napięcie wyjściowe mostkiem NIE DODAJĄC KONDENSATORA filtrującego. Element wykonawczy takiego przekaźnika wymaga zejścia napięcia zasilającego odbiornik do wartości bliskiej zeru - dopiero w tym momencie odetnie zasilanie. Lub wywal to...
No i tak jak pisał Ci kolega kindlar - krańcówki umieść szeregowo w obwodzie zasilania cewek przekaźników. Jeśli krańcówka odetnie zasilanie przekaźnika to i silnik prądu nie dostanie, a prądy w obwodzie cewki przekaźnika są dużo mniejsze.
Żadne przekaźniki ani moduły, zasilanie na cewkę idzie prosto po stacyjce. Te 2 czarne przewody, odcięte od alarmu, połącz ze sobą. jaki masz tam silnik Przecież widać że jakiś stary 1.6.
Kombinujesz. Grzyba dajesz dwa styki NC. Szeregowo z nimi jakiś kontaktron safety na pokrywę i to wchodzi do przekaźnika safety. Z przekaźnika safety wyjście idzie na stycznik podający zasilanie na to co zabezpieczasz. Możesz też odciąć nim zasilanie niektórych wyjść na PLC, dac sygnał do plc czy zrobić sprzężenie zwrotne na przekaźnik bezpieczeństwa....
z tego co ogólnie wiem ,to jest przewód zasilający przekaznik odpowiedzialny za wtrysk paliwa u mieszczony właśnie w tej obudowie,możesz jeszcze odciąć zasilanie-plus po stacyjce samego sterownika,jest to przewód albo czysty czarny albo czarny z fioletem,pojawia się na nim napięcie po przekręceniu zapłonu.
albo odciąć zasilanie sterownika po zapłonie też nic mu nie będzie
Ewentualnie odetnij zasilanie przełącznika inst. gazu(to w samochodzie)w dobrym i niewidocznym miejscu,ja miałem tak w swoim zagazowanym autko i chulało latami.
Nie wiem czy jesteś w stanie programowo odciąć zasilanie. Może moduł przekaźnika typu USB relay by tu coś pomógł? "Gada" się z nimi przez wirtualny port COM.
Daj przekaźnik lub stycznik w liczbie 2 sztuki. Jak sąsiad zasila to będzie załączony jeden a drugi odcięty. Jak sąsiad odetnie zasilanie to niech się załączy drugi.
Witam możesz odciąć zasilanie fabrycznego przekaźnika pompy paliwa, ewentualnie zasilanie na cewkę wysokiego napięcia.
Widziałem wiele aplikacji gdzie taka metoda wyłączania np. elektrozaworów jest wykorzystywana (oczywiście zależy to od aplikacji!). Wg mnie jest to zgodne z Dyrektywą Maszynową (bo o to nam chodzi) - sterownik nie bierze udziału w sterowaniu zabezpieczeniami - jeśli odetniemy mu zasilanie wyjść (przekaźnik lub tranzystor) to zawory na wyjściach zostaną...
Jest w tym schemacie ta część, w prawym dolnym. Ogólnie teraz widzę że jest to na głośnikach i ma pilnować żeby nie poszło na nie stałe napięcie. Czy to w praktyce dobrze działa, nie wiem. Tak jak pisali na tamtym forum, można po prosu odciąć głośniki (lub też zasilanie, jak zrobić to mądrze) przekaźnikiem zamiast robić zwarcie. Tym bardziej jak chcieli...
Zmostkuj w kostce przełącznika kabel czerwony i żółty i wtedy powinien zadziałać na benzynie. Możliwe, że do odcięcia benzyny ktoś użył przekaźnika NO zamiast NC i aby podawał paliwo przekaźnik musi być zasilany.
Sterowanie klapy elektrycznej idzie bezpośrednio z modułu komfortu, osobno końce silnika zamka (kostka niebieska modułu piny 19(przewód niebieski) i 20 (zielony)) i włącznika tego silnika( kostka niebieska 2 brązowy/niebieski i 4 brązowy zielony). Jest jednak możliwość podłączenia bez modułu ( chociaż nie spotkałem się z modułem do Passata nie posiadającego...
Bez cięcia ścieżek na płytce się nie obędzie. Musisz od styku przekaźnika odciąć zasilanie AC 230V ( kiepsko to widać na fotkach) i wyprowadzić ( najlepiej przewodami) wyjście styku na zewnątrz urządzenia. Robiłem tak z podobnymi Tuyowymi przekaźnikami WIFI.( te z beznapięciowym stykiem były 2x droższe) Pozdr. J.
bezpieczeństwo przede wszystkim, niech sobie pompy pracują dłużej, najważniejsze, żeby nie dopuścić do zagotowania wody w układzie c.o. kominka - ogień ma się wygasić. I po to założony ten watek z pytaniem autora kolego, zasilacz ma podtrzymać pracę pomp a przekaźnik odciąć zasilanie przepustnicy w celu szybszego wygaszenia kominka. Dodatkowe elementy...
Nie ma zasilania. To powinien być błąd w ECU związany z przekaźnikiem wolnych obrotów. Jeśli przewód ok to usterka w BSM. Połącz testowo przewód od BSM z tym na którym masz zasilanie po zapłonie. Oczywiście odetnij przewód przy BSM dla bezpieczeństwa.
Najlepiej odciac zasilanie pompki paliwa chyba ze jest zagazowany to wtedy plus po stacyjce
Przekaźnik wpinasz tak samo jak dzwonek, tylko nie zapomnij o diodzie przy przekaźniku, bo ona zabezpiecza resztę układu przed wysokim napięciem powstającym po załączeniu się elektromagnesu w przekaźniku. Dodano po 5 Opisz szerzej co to za układ do czego i co chcesz osiągnąć, to nam ułatwi sprawę. Z tego co widzę, po otwarciu się tranzystora, przepływa...
kolego naprawdę jeszcze coś spaprasz, ale opiszę Tobie przewody ( do czego podłączyć) : -czarny -masa (akumulator) lub inny punkt masy -czerwony - +12 V po zapłonie (stacyjka, cewka WN) -brązowy- impulsy ( cewka WN) -niebieski - elektrozawór gazu , reduktor,wielozawór , przekaźnik - biały - wskaźnik gazu -żółty - w instalacji wtryskowej nie podłączasz...
Witam, najprościej to założyć przełącznik a najlepiej przekaznik który po pojawieniu się napięcia na elektrozaworze gazu, odetnie zasilanie pompy (instalatorzy gazu powinni to zrobić ale nie robią). Tak zabezpieczysz też pompe przed uszkodzeniem w przypadku braku paliwa. Pózniej reszta (wtryski leją ?)
http://allegro.pl/item185415543_automaty... np. taki automatyczny włącznik świateł, który będzie realizował funkcję włączania po odpaleniu silnika. a co do wyłączania dziennych po włączeniu drogowych to można zastosować przekaźnik dwustykowy który po załączeniu odetnie zasilanie automatycznego włącznika świateł
To odłącz bezpiecznik od LPG, a jak dalej źle, jedź do gazownika z reklamacją. No ok, ale chciałbym się dowiedzieć, jak zamontować przekaźnik, żeby odciąć LPG po stacyjce.
Ja odciąłem w końcu zasilanie przekaźnika z napisem "Engine Control" - auto nie zapali dzięki temu.
Moje zapytanie o zwarty mosfet było bardziej szerokie i tyczy zasilania bezpośrednio PWM dużą mocą i przetwornic przepustowych. Przy pełnym nasłonecznieniu cała energia pójdzie w grzałkę i wtedy przydałoby się odcięcie od paneli. Zasilanie ciągłe przekaźnika nieefektywne , może zwarcie tyrystorem paneli taki crow-bar po nagrzaniu bojlera.
Jeśli zadajesz takie pytania to odpowiedź jest jedna - jedź do fachowca, sam go nie odetniesz. Tym bardziej że pewnie nawet nie wiesz co to za alarm. I nie chodzi tutaj ani o bezpiecznik, ani o przekaźnik - teoretyzując to należy wywalić fizycznie moduł alarmu - czasem wystarczy odciąć mu zasilanie, żeby zdeaktywować syrenę i awaryjne, zmodyfikować...
2 - zasilanie 12 V po zapłonie 3 - cewka cylindra 4, sterownik wysyła sygnał przez połączenie masy 4 - cewka cylindra 3, to samo co wyżej 5 - cewka cylindra 2, to samo 6 - cewka cylindra 1, to samo
W przypadku wyjść zaprogramowanych jako "alarmowe", jest kontrolowane obciążenie. Jeśli są jako zasilające, nie są kontrolowane. Oprócz tego "obecność" sygnalizatorów jest sprawdzana za pomocą zacisków tamper (TMP). W praktyce rzadko się spotyka, aby każdy sygnalizator był zasilany z osobnego OUT, a dużo CA ma tylko pojedynczą parę zacisków alarmowych...
Czy niniejszy schemat: https://obrazki.elektroda.pl/6159925000_... jest odpowiedni w przypadku podłączania odcięcia pompy paliwowej do centralki alarmu? Mogę to tak zrobić czy muszę osobno zapodać nowy (dodatkowy) zasilający na przekaźnik? Wymyśliłem to tak, ponieważ chcę aby nie było zasilania przekaźnika po wyjęciu kluczyka ze stacyjki....
pod kierownica masz przekaznik pompy paliwa odetnij zasilanie i po temacie
odciąć przekaźnik przekaźnik odciąć odciąć zasilać poniżej
wymiana resora dolnego altus terminal miernik lampa elektronowy
mg5150 canon nadajnik szaflika
Żółty przewód w baterii 2000mAh - funkcje i zastosowanie Najlepszy olej do mieszanki paliwowej piły spalinowej – STIHL HP Ultra, Husqvarna XP, Castrol 2T