"Water distributor failure" to jest ten mały silniczek który sie obraca, to co pisałeś w pierwszym poście! Bleble ma racje, pomyliłem sie w odczytywaniu błędu (rutyna czasem gubi), musisz dobrać się do tego małego ustrojstwa i spróbować to naprawić.
Witam. Pokrętło na 0, wciskamy jednocześnie start i przycisk zaraz obok niego i trzymamy a w tym samym czasie pokrętło z 0 o jedną pozycję w prawo, czekamy chwilę i puszczamy przyciski następnie pokrętło o 9 pozycji w prawo i odczytujemy błąd.
Z tego co widać na zdjęciach masz uruchomioną funkcję CD, a nie masz podłączonej zmieniarki CD. Wbudowany odtwarzacz wewnętrzny służy wyłącznie do płyt nawigacji i nie odczytuje płyt muzycznych. TV również wymaga podłączenia zewnętrznego modułu odbiornika. Do tego modelu dedykowane były moduły TV analogowej, więc nic Ci po nim. Przełącz urządzenie na...
Skoro nie ma błędu F2E9 to może być to błąd F9E2 i problem z czujnikiem wody... Poprawiłeś się już trochę względem pierwotnej odpowiedzi! Nie naprawiam sprzętu AGD - staram się pomóc jak mogę... Kwestia tylko techniki odczytywania błędu.
Właśnie, chcesz "kombajn" do wszystkiego (wszystkie marki), czy pod konkretną markę? Możesz zerkąć np. https://viaken.pl/index.php, lub po producentach np. Autel itd. Zobaczysz ceny i możliwości.
Kolego zależy jaki masz budżet ,najtańszy delphi czy ogarnia ciężko stwierdzić najlepszy uniwersalny to Jaltest Texa a najlepiej jeśli chcesz naprawiać profesjonalnie coś to serwisowki
Pliki skopiowały się w całosci czy był komunikat błędu odczytu?
Zapomniałem dodać, komputer odczytywał błąd 17964 - Ciśnienie doładowania-nie osiągnięta granica regulacji Silnik AXR
Wreszcie udało się zrobić programowanie korekty dawki paliwa. Ponieważ EGR był odłączony w wtyczki, jako że i tak zaślepiony, to program nie mógł zrobić korekty, bo odczytywał błąd nawet po skasowaniu. Wpiąłem wtyczkę i program ruszył ze skutkiem pozytywnym. Teraz jest ok, temat zamknięty. Pozdrawiam.
Niestety właśnie mój program żadnego błędu nie widzi, żaden kod się nie wyświetla, a do tej pory jak jakieś błędy się pojawiały to wszystko odczytywał prawidłowo.
Za mało danych. Który rok tego auta? Jaki silnik PD czy CR? Jaka skrzynia? Czym odczytywałeś błędy i jaki był opis? Kontrolka mruga czy zapala się na stałe?
Miałeś kodowanie odczytać. Co to za diagnostyka jak ty błędy odczytujesz robiąc samodiagnoze panela. Jeden błąd jest z powodu złego kodowania a drugi dotyczy siłownika V71. Wymiana panelu tutaj raczej nie pomoże.
To jest grupa odnośnie TWORZENIA oprogramowania Wnioskuję o zmianę działu
Na 99% coś z cewką. Na początek przełóż osłonki na świece (ten giętki element co wchodzi na świecę), one często lubią dostawać przebicie i iskra zamiast na elektrodzie idzie do masy. -Kasujesz błędy -zamieniasz osłonki miejscami, 3 z dowolnym -następnie jeździsz i "łapiesz" błędy -odczytujesz błędy, jeżeli masz błąd P0300 (ogólne wypadanie zapłonów)...
Str. 14 Instrukcji Obsługi. ----- Nie ma za co ;-)
Witam, wydaje mi się, że to błąd ogólny elektryki. Odczytywałeś błędy ze wszystkich modułów? Bardziej mi to pasuje na jakieś zwarcie czy przerwany kabel.
SICS to tylko profil połączenia z netem ! Ten profil musisz "podczepić" pod usługę (SISS) typu FTP, skonfigurować login, hasło, adres i dopiero tę usługę otwierać, odczytywać/zapisywać plik, zamykać.
Jeśli po dokładnym czyszczeniu odpowietrznika hydrostatu problem będzie występował nadal to wprowadzasz pralkę w tryb serwisowy i odczytujesz zapamiętany kod błędu i po tej linii już szukasz przyczyny. To należy porządnie wyczyścić: https://north.pl/karta/zbiornik-odpowiet...
To nie błędy a lista modułów i wskazanie które mają jakiś problem. Teraz albo pełen scan albo wchodzić w poszczególne moduły z błędami i odczytywać ich kody i opisy.
No właśnie oni odczytywali ten błąd i jedyne co mi powiedzieli to, że wyświetla błąd związany z emisją spalin :/ bo ja celowo jechałam do mechanika w momencie gdy zapali się kontrolka i nie gasiłam silnika właśnie, żeby rozpoznali usterkę.
Dzięki , ale przy awarii kondensatorów jest odczytywany błąd , a u mnie wspomaganie nie chodzi i nie ma błędów
Nic nie wraca, włączasz zaplon i rozpoczyna się test systemu, kontrolka SRS zapala się bo jest w systemi usterka, teraz trzeba zrobić diagnostykę SRS żeny ustalić co jest zepsute a nie wymieniać na pałę. Jak nie odczytujesz błędu pomimo świecenia kontrolki to znaczy, że masz sprzęt do dupy.nie diagnostyki
Wyskoczył komunikat INJECTION INOPERATIVE. To jest tylko komunikat dla kierowcy, odczytaj kody usterek wchodząc w menu Diagnostic. Instrukcja odczytywania jest na forum.
Czym odczytujesz ten błąd ?
Osobiście nie ja odczytywałem błąd. Tylko mój mechanik . Dokładnie jaki sprzęt nie mam pojęcia ale z tego co wiem to kosztował około 3000zl więc myślę że powinien pokazać. Czy nie jest tak że gdy to coś poważnego to zostaje w pamięci? Spróbuję któregoś dnia jechać na autostradę i "wymusić " błąd. I teraz pytanie czy z tym błędem mogę jechać 30km ?
Czym odczytywane błędy? Bo w tym silniku to często oznacza problemy z łańcuchem. Zwykle przy zbyt rozciągniętym. Na pewno dobrze złożony? 🤔
Nie REED a READ. A mnie w sumie chodziło o to, że nie potrzeba reszty odczytywać, ale fakt, mój błąd. Natomiast myślę, że najłatwiej będzie wrzucić to do floata, i wyrzucić przez printf("%g,temp); Tylko kurcze to jest trochę pokręcone, ale myślę, że zaraz coś wyknocę.
Jak był komunikat to i błąd w sterowniku jest. Czym odczytywałeś błędy ? A dwa to czy w ostatnim czasie jakieś prace elektryczne były ? Jakieś naprawy ? Coś było dołożone nowego ?
Witam, czym odczytujesz błędy?
NA DIVACE Jaki język masz ustawiony w radiu, że taki komunikat pokazuje? Bierzesz pod uwagę fizyczne uszkodzenie gniazda lub połączenia jego z płytką w radiu?
ok teraz z góry serdecznie dziękuje jutro niedziela to raczej nie będe odczytywał błędu ale w poniedziałek pewnie sie w to pobawie
W zależności czym to było odczytywane to błąd P0130 z identyfikatorem 04 ma znaczenie : P0130 Obwód sondy lambda, wadliwe dzialanie (rzad 1 czujnik 1) lub P0130 Sonda lambda O2 1 rząd 1 do sondy lambda O2 2 rząd 1 Dane nieprawdopodobne i p0136 z identyfikatorem 04 P0136 Obwód sondy lambda, wadliwe dzialanie (rzad 1 czujnik 2) lub P0136 Sonda lambda...
Odinstaluj napęd poprzez menedżer urządzeń, następnie po ponownym uruchomieniu sprawdź efekt. Przeinstaluj sterowniki ASPI. Płyty DVD są bezproblemowo odczytywane?
Na na tym silniku , w przepustnicy są dwa potencjometry , które działają róźnicowo; jeżeli na jednym oporność maleje na drugim wzrasta inaczej mówiąc oporności się równoważą. Ich różnica nie jest odczytywana jako błąd. Należałoby by jeszcze sprawdzić , na włączonym zapłonie -bez uruchomiania silnika , przy pełnym otwarciu pedału gazu , napięcia na wyżej...
Sonda została wymieniona ponieważ wyskakiwał błąd check engine ,po jakimś czasie kontrolka gasiła się i znów po kilku dniach się oświecała. Diagnosta odczytywał błąd sondy bank 1 przed katalizatorem.
Nie ma takich błędów 3 i 4 zobacz sobie w załączniku, pewnie źle odczytujesz
Wyślij zdjęcie z wyświetlacza bo napisałeś różne numery ale żadne nie są kodem błędu mogę. Jak wejdziesz w diagnostyce to błędy z zamalowaną kropką mają tylko znaczenie bo wtedy są aktywne
W takim razie musisz robić jakiś błąd w kodzie, pokaż jak to odczytujesz.
Kris co to za błąd ???To czym odczytujesz to działa tylko z chinskimi autami
Błąd odczytywałem 3 interfejsami, opis troszeczkę się różni ale nr błędu jest ten sam, a raz mi przy tym błędzie pojawił się P0400 błąd EGR jak dobrze sprawdziłem.
Odczytywałem jakiś czas temu kod błędu to DTCC45200
A wie Kolega jak się odczytuje błędy z pozycji menu wyświetlacza (te systemowe z cyframi) ????
Czemu tak twierdzisz ? Dodano po 12 Może ktoś odpowiedzieć na moje pytanie ?Cdifem odczytywałem kod błędu .
Witaj Kolego jeśli chodzi o diagnozowanie suzuki sx4 to program MaxiTest łączy się z tym autem przez inerfejs ELM327. Odczytuje błędy i można je kasować :D .
Czy odczytywałeś błędy ?? diagnostyka komputerowa i daj znać co pokazuje.
Błąd to P1179 P1179 - Audi/VW - Linear 02 Sensor / Pump Current Short to ground Ten błąd nie jest związany z systemem centralnego zamka Twojego samochodu. Pierwszy znak kodu B,C,P,U B – nadwozie C – podwozie P – układ napędowy U – komunikacja sieciowa Jakim testerem odczytywałeś ten błąd i w jakim systemie samochodu ?
Pompa paliwa lub ciśnienie paliwa. Odczytywałeś błędy VAGiem?
bump, zależy mi teraz na tym, aby przynajmniej naprawić odczytywanie sysconu
Jakim komputerem odczytujesz?
Raczej to się samo nie przestawiło. Nie mamy informacji o pasku na silniku. Zdarza się, że poślizg jest odczytywany jako błąd. Kiedyś miałem Whirlpoola siódmy zmysł i tak się działo. Jeśli idzie o czujniki, nie lubią one brudu. Może jest to kwestia kamienia i osadów z proszku. Ale to dotyczy dłużej użytkowanych pralek.
To błąd F12: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Pobierz sobie plik i już będziesz miał wszelkie informacje na temat kodów mogących wystąpić w Twojej pralce i sposób ich odczytu: https://elektrotanya.com/whirlpool_awe_6... A tutaj lektura do zapoznania się w razie wystąpienia problemów z usunięciem usterki: https://poszukaj.elektroda.pl/szukaj,b%C...
Pokaże jedynie to co każde auto sprzedawane w unii ma obowiązek "pokazać Zależy co udostępnia sterownik. A potrafi pokazać sporo. Ja używam z programem jak wyżej, a kompa to tylko wpinam jak trzeba adaptacje zrobić czy kodowanie. A tak to strata czasu skoro mam na komórce pod ręką coś, co odczytuje błędy na poziomie Teksy za 10 tysięcy.
Czy te błędy mogą powodować ze w trakcie jazdy zapala się ESP. Czy z racji tego że podczas odczytywania błędów kontrolka się nie świeciła i błędu nie wykryło co by świadczyło o tym że mam 2 różne problemy np. z falującymi obrotami na niskich obrotach?
Odczytywałeś błędy z EDC?? Tutaj masz instrukcję jak to zrobić http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26...
przez SOM w ogóle nie żąda hasła. Hasło jest potrzebne przez smart device monitor (w zasadzie nie wiem czy ta apliacja jest w stanie pomóc). W SOM jest tylko odczytywany błąd i nakaz resetu poprzez wyłączenie, jeśli się nie uda to mam zgłosić się do serwisu ;). No więc się nie udało, ale do serwisu jeszcze się nie wybieram... Ale też nie bardzo mam...
Tutaj masz napisane jak odczytywać błędy http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... jak następnym razem Ci sie tak stanie to odczytaj.
(at) , a rozkaz movc to odczyt z pamięci programu i nie wiem po co go używasz skoro masz zapełnić obszar pamięci RAM a nie odczytywać ROM
Wątpię aby to była przyczyna. Z tego co pamiętam to w tym aucie sterownik nawet nie widzi że odłączona jest sonda. Odczytywałeś błędy ze sterownika silnika?
Jak wyjmę przekaźnik k8 wraca wszystko włącznie z możliwością odpalania Bez zworki? Za pomocą czego odczytujesz błędy? Opisuj trochę dokładniej. Błąd p0686 może być rezultatem braku połączenia ECU z cewką przekaźnika (ponieważ jest w tym momencie faktycznie odłączony).
ale czy ten test potem bedzie wiarygodny i czy coś trzeba sprawdzać, żeby był bezdyskusyjnie sprawny ten multimetr Możesz pobrać instrukcję kalibracji i mając różne źródła, zadawać znaną wartość i jednocześnie odczytywać wyświetlaną wartość. Następnie sprawdzić w tabelach dopuszczalny błąd.
Tylko pytanie, z jaką prędkością ma się obracać taka zębatka - ile zębów na sekundę. Bo np. odczytywanie położenia co pół zęba może dać taki wynik, że na zmianę fotodiody rozpoznają obrót o pół zęba przy rzeczywistym obrocie o 0.3 i o 0.7 zęba, i przy równomiernym obrocie układ pokaże, że szybkość skacze. Przy odczytywaniu tylko na całych zębach błąd...
Kolego Bogdan... czy ponowne naciśniecie przycisku diagnozy generuje ten sam błąd. Ponowne jego użycie powinno wygenerować następny błąd i tak dalej aż do powtórzenia tych pierwszych. Natomiast błąd 63 to niewiarygodne obroty silnika odczytywane z czujnika wałka rozrządu jego oporność ok. 900 omów.Obroty porównywalne z obrotami wału korbowego.Sprawdź...
Tak jest taka możliwość wchodzisz w menu manipulatorem tam masz diagnostykę i tam odczytujesz błędy . Ale DCi z 2007 r oierwszy raz słyszę w 2006 zaczęto już sprzedawać Dxi kolego .
Jak podłączysz potencjometr to go spalisz. Skoro zawór ma 24 Ohmy to nic nie da,wstawianie rezystancji w obwód jeżeli jest ona poprawna. Odczytując błędy powinieneś mieć informacje o co dokładnie chodzi sterownikowi - otwarty obwód, zwarcie do plusa/masy. Co widać dokładnie w opisie błędów? Moze ta rezystancja nie jest poprawna.
Nie powinieneś odczytywać (getTemp) temperatury częściej niż wysyłasz żądanie (requestTemperatures) jej odczytu, bo wtedy odczytujesz ostatnio zapamiętaną wartość w DS18B20. Program też nie sprawdza, czy wystąpił błąd odczytu. Przeanalizuj sobie przykłady w: https://github.com/milesburton/Arduino-T... Ponadto...
Podaj nr błędu bo coś mi się wydaje że nie tu szukasz problemu. Najlepiej też czym odczytywany jest ten błąd.
1 jest od skrzyni jak kolega w/w napisał, ja robię tak odpalam jak nie chodzi równo podnoszę cewki po kolei sprawdzam czy strzela iskra później zmieniam cewki na przemian czyli 1z 4 i tak samo z wtryskami odczytuje błędy
Witam. W Mercedesie Actros 1841 wyświetla mi błąd: BS4247 - wirnik prawej półosi wykazuje drżenie. Tu moje pytanie, co może powodować taką usterkę i który czujnik (lokalizacja) może odczytywać taki błąd? Dodam, że łożysko w kole sprawdzone.
Z tego co pamiętam to to auto odpala bez tego czujnika. Skoro odczytywałeś błędy to daj cały opis tego błędu - brak sygnału, zwarcie itp.
Pan mechanik musi mieć świetny sprzęt, który odczytuje błędy o zapowietrzaniu:D ten silnik ma przelew wtryskiwaczy na zasilaniu. Często przyczyną zapowietrzania układu były przewody przelewowe wtryskiwaczy. Zdarzały się też pęknięte obudowy filtrów paliwa. Pamiętaj, że są to sugestie, a fizycznie auto może obejrzeć albo Twój majster, albo Ty. Do dzieła.
Jak ustawić P2.6 jako wejściowy pin Należy wyzerować bit szósty w rejestrze P2DIR. W P2IN odczytujesz stan portów a nie definiujesz ich kierunku.
Witajcie Panowie, Bardzo Was proszę o pomoc... Ogólnie problem dotyczy systemu ABS/ESP w (WAUZZZ4DZ1N010700) Audi A8 D2 (Typ 4D) 2001 r. pr., Silnik: AKF - 3,3 l, 165 kW (224 hp) - 8 cyl; diesel; Skrzynia: FBH - 5A, hamulce i zawieszenie bez przeróbek. Zaczęło się od chwilowego włączania się żółtych kontrolek - szczególnie przy rozruchu. Kilka razy...
Jeśli robił to profesjonalny serwis to zareklamuj usługę przyczyną takiego zachowania może być uszkodzona pompa wtryskowa. Przyczynę trzeba sprawdzić odczytując błędy jeśli jest to na EDC 5 będziesz a pompa była by elektryczna chyba że pompę masz na linkę. Znalazłem w innym informatorze jeszcze takie dane.
telefon z androidem + torque + interfejs bluetooth. Laptopem też odczytywałem.
Witam Czym odczytujesz błędy? Co wskazują kontrolki na desce? Czy błąd 2977 występuje od razu czy po próbie uruchomienia? Pozdrawiam
To komunikat błędu! Policz mignięcia. Sekwencja jest: ileś-przerwa-ileś. Wtedy otrzymasz numer błędu, odczytujesz z tabeli i wiesz w czym dokładnie leży problem.
Myślisz, że nie czytałem tego ? Excel zwraca komunikat: Details: "Wystąpił błąd podczas odczytywania danych od dostawcy: „Błąd krytyczny połączenia wewnętrznego. Stan błędu: 18”"
Błąd dostępu do EEPROM Ponownie zapisane dane, które zostały odczytane, sprawdzone i uznane za błąd, są ponownie odczytywane i stwierdzane jako błąd. Stwierdzono błąd podczas odczytu wartości licznika. Rozwiązanie: 1 Oczyść połączenie między zespołem obrazującym a urządzeniem, jeśli jest zabrudzone. 2 Zainstaluj ponownie moduł obrazujący. 3 Sprawdź,...
Witam! Mam problem z tym układem! Ponieważ przy próbie weryfikacji,programowania lub odczytywania wywal błąd Że nie uzyskał potwierdzenia i że wystąpił błąd weryfikacji w adresie 0000h! Zato jak odłącze to cudo to idzie ale też wywal błąd weryfikacji w adresie 0000h:( No może być żle ? programtor czy program.... :?? Chcę zaprogramować kostkę 24cl256...
Nie chodziło mi o to że coś się może przegrzewać tylko że może błędnie odczytywana jest temperatura.
Przyczyną awarii był uszkodzony sterownik skrzyni, pomimo sprawnych cewek solenoidów odczytywał ich błąd przełączając pracę skrzyni w tryb awaryjny.
tech2??? ale chyba ten sprzętowy bo tym na kompa to można tylko błędy odczytywać i kasować.
Partycje NTFS linux widzi ,ale nie możesz nic na tej partycji zapisac ani skasować. Nie wprowadzaj ludzi w błąd, można zapisywać i kasować i nawet odczytywać. Kartę zintegrowaną wyłącz w BIOS, chyba, że potrzebujesz korzystać z niej w Windows.
Witam W jaki sposób odczytywałeś te błędy z wyświetlacz czy jakimś kompem?
Opis błędu w aplikacji FAP wskazuje na "nox sensor" https://obrazki.elektroda.pl/1542215700_... Błąd odczytywałem tylko tą aplikacją. Zastanawiam się, czy tutaj w grę wchodzi tylko wymiana sondy na nową, jej koszt jest całkiem spory bo w okolicach 1000 zł.
Texa nie tylko odczytuje błędy. Koduje wtryskiwacze, kalibruje skrzynie, podnośnik, miękką oś i wiele wiele innych, a to tylko john deere. Błędy jak najbardziej nieraz głupio tłumaczy, ale po kodzie idzie dojść wszystko. Do maszyn rolniczych texy używam od 4 lat i nie narzekam. Wiadomo że to nie oryginalny tester, ale jak na uniwersalny nie jest zły....
Jak nie ma? W pierwszej - funkcji szyfrującej - zapisywany jest do pliku, a w drugiej - odczytywany
Jak w tej fieście wywołuje się kody? Złącze jest na ściance koło nóg kierowcy (obd2 16-pin)? Złącze masz po prawej stronie( patrząć jak stoisz przed maską) koło reflektora takie 3 pinowe. A sposób odczytywania błędów znajdziesz gdzieś na elektrodzie.
Temat trochę stary ale może ktoś będzie potrzebował pomocy w podobnym zakresie. Próby odczytywania kodu błędu pokazywały F34 - rygiel. Walczyłem z podobną usterką bezowocnie dopóki nie podłączyłem pralki do przedłużacza bez kołka uziemiającego (tylko do celów badawczych, odradzam na stałe takie rozwiązanie). Problem ustał. Kolejny krok to zamiana miejscami...
jak chcesz by odczytywał z płyty to musisz w BIOSie przestawić kolejność bootowania - pierwszy ma być CDROM
Tu masz artykuł jak odczytywać pliki błędu (pliki dump): http://www.cezarywalenciuk.pl/post/2011/...
Pod linuxem jaka sytuacja? Partycja jest odczytywana, czy jaki błąd wyskakuje? Wstępnie w DMDE jest ok.
Czym odczytywałeś błędy ? bo może ten sprzęt nie widział błędów z modułu dodatku do paliwa.
solved while(!(UCSR0A & (1 << UDRE0)));
Prędkości kół sterownik widzi prawidłowe? Okablowanie sprawdzone? Pierścień ABS nie uszkodzony/czysty? Takie pytania raczej nie mają sensu bo widać że obsługujący KTSa umie tylko odczytywać i kasować błędy. został podłączony pod KTS i pokazało czujnik prawy tył, zakupiłem nowy założył skasował błąd i było ok przez 5km jazdy.
N1200 to poduszka boczna pasażera, czyli w fotelu. N131 to czołowa poduszka pasażera, czyli w desce. Zazwyczaj gniazda poduszek są tak zrobione, że po ich odpięciu następuje zwarcie ich pinów - stąd pewnie taki wynik pomiaru rezystancji. Odpuść sobie pomiar miernikiem poduszki, bo możesz sobie krzywdę zrobić albo wybić szybę, jak mierzysz to w aucie....
wlasnie, moze od zlej strony odczytujesz..
to ze nie grzebales nie znaczy ze sie nie przestawily. W ISP Progu w istocie nieda sie przestawic bez odczytywania ale w Pony chyba sie dalo z tego co pamietam.
Jakie oznaczenie literowe silnika? Jak nie znasz to podaj VIN. Cos brednie wypisujesz - termostat nie ma przewodów, jak już to termowłącznik na chłodnicy lub czujnik temperatury silnika. Zwarcie pionów 85 i 86 raczej nic nie da bo to cewka przekaźnika, raczej zwarcie 30 z 87 uruchomi wentylator. Czy byly odczytywane błędy ze sterownika silnika? Czy...
Witam. Jak chcę wsadzić płytę CD do napędu w SYNC2 w Mondeo MK5 2.0 TDCI 2016 to mechanizm często automatycznie nie wsadza płyty, ale jak już uda się wsadzić płytę to chwilę pomieli i jest napis "Wczytywanie CD..." a potem jest błąd "Błąd w odczytywaniu CD" i wypluwa płytę. Zdarza się wtedy, że mechanizm działa np. po zimnej nocy, ale później już automatycznie...
odczytywać parametr odczytywać kondensator odczytywać schemat
częstotliwość karetka amazon assistant mruga dioda mondeo
zasilacze czarna lista corral super n3500
Volvo FL: Komunikat "Zatrzymaj pojazd pedał przyspieszenia" Podłączenie kabli z kondensatora w odkurzaczu Zelmer Meteor