Co od czego chcesz odejmować jeżeli masz n liczb w tablicy n-wymiarowej?
Dzięki temu, że zwracasz z funkcji wskaźnik możesz sobie ułatwić - np. ostatnią (najmniej znaczącą) cyfrę wstawiasz na sam koniec tablicy wynikowej, kolejne wstawiasz przesuwając się ku początkowi. Na koniec dodajesz ew. ekstra cyfrę, ew. minus, i zwracasz wskaźnik na ostatni wstawiony znak... No ale właśnie tego nie mogę pojąć. Jak mam kod taki jak...
Witam Mam bardzo duży problem :( Do napisania mam 3 programy: 1. Dodawania nieskończenie dużych liczb a + b 2. Odejmowanie nieskończenie dużych liczb a - b 3. Reszta z dzielenia nieskończenie dużych liczb a / b Jeżeli chodzi o "nieskończenie" to że ma być obojętnie jak duża liczba - może mieć nawet 1000 czy 10000 znaków. Domyślam się że trzeba będzie...
bardzo prosto... zalozmy ze masz liczbe 24962 i chcesz ja przeksztalcic do tablicy 5 elementowej na dziendobry zerujesz tablice. teraz odejmujesz od liczby wartosc 10000 (najwiekszy mnoznik elementow tablicy) i sprawdzasz czy liczba jest juz mniejsza od tego co aktualnie odejmujesz. za kazde odjecie powiekszasz wartosc w tablicy odpowiedzialna za dana...
Pozdrawiam chemik143. Kiedyś mieszkałem w Cieszynie. A oto program: Uwaga: w linii write('podaj wartosc tablicy [',i,' ',j,']= '); musisz podawać wartości w postaci np 32 12 i enter czyli 32 spacja 12 ENTER uses crt; var tablica:array[1..100,1..100]of integer; i,j,n,k,w,wynik:integer; op:char; begin clrscr; writeln('program wypelnia tablice dwuwymiarowa...
tylko i wyłącznie dzielenie i odejmowanie. Czyli [0]=liczba/100 (stałoprzecinkowe - pascal - div) [1]=liczba/10-[0]*100 itd. oczywiście do wykonania w pętli.
Witam Mam rozwiązanie twojego problemu ale w osobnych plikach. Jest tam dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzilenie we wszystkich kodach (NKB, U1, U2, BDC). Musisz przejrzeć te programy i wybrać odpowiednie procedury.
Tak, dodawanie czy odejmowanie to takie same operacje na wszystkich odpowiadających współrzędnych. Gorzej trochę z mnożeniem czy dzieleniem... Takie operacje na wektorach (macierzach) wykonuje się już w trochę bardziej złożony sposób. Najwygodniej, jakbyś poprzestał na mnożeniu i dzieleniu przez liczbę - wtedy po prostu każdy element tablicy mnożysz...
Witam !! Potrzebuje policzyć wartość skuteczna napiecia sinusoidalnego. Sygnal (50hz) podaje na 12bitowy A/C i nastepnie wyliczam go wegług Usk= √1/n * ∑ U_{sk} = \sqrt{\frac{\sum_{1}^n - chodzi Tobie o ten wzór ? Jest kilka metod (Herona, Newtona - powinno być w dobrych tablicach matematycznych). Mi najbardziej do gustu przypadła metoda...
mam problem. muszę napisać program w C++, ktory dodaje odejmuje,i mnoży dwie tablice dziesięcioelementowe jednowymiarowe( liczby z klawiatury) w pętli. bardzo proszę o pomoc - chociaż przykład jak się dodaje odejmuje i mnoży 2 macierze. z góry wielkie dzięki.
W takiej notacji, że każda cyfra jest w osobnej komórce tablicy, problemem jest obsługa wartości ujemnych. Najłatwiej jest operować na kodzie uzupełnienia do dwóch. Wtedy wyliczanie przeniesienia nie jest skomplikowane. Tutaj możesz zastosować algorytm pisemnego odejmowania, przy czym najniższe cyfry trzymać pod niskimi indeksami, aby można było działania...
Ja bym widział dwie możliwości, w obydwu z posortowaną tablicą pierwszą: 1. w pętli for... po pierwszej tablicy, odejmował od jej i-tego elementu szukany punkt i obliczał wartość bezwzględną tej różnicy. Do tego zapamiętać poprzedni wynik, a kiedy bieżący wynik będzie większy od zapamiętanego, przerwać iterację i zwrócić poprzedni element. 2. Jeżeli...
W przykładzie wbudowanym w Arduino jest SerialEvent, w nim dowiesz się jak odebrać linię tekstu, czyli zakończenie w terminalu ma być znakiem końca linii i początek wiersza (standardowo). Taką linię tekstu parsujesz, zamiast tak jak jest w przykładzie odesłać odebrany tekst z powrotem. Deklarujesz dwie zmienne, przypisujesz do nich wynik parsowania,...
Szkoda, że nikt (ze studentów) nie wpadł na to, że wystarczy jedna funkcja, by przedstawić wczytaną wartość w dowolnym systemie pozycyjnym. Chodziło tu o uzmysłowienie sobie ("odkrycie"), że wartość liczby nie jest trwale związana z jej reprezentacją i nie ma znaczenia to, jak liczba jest fizycznie reprezentowana w pamięci komputera. Dlatego było tak...
To jest dość proste do rozwiązania. Załóż, że użyjesz EPROMu. Masz dwie zmienne 4-bitowe, wynik ma składać się z (zapewne) 3 lub 4 znaków. Podłącz do EPROMA: - nogi A0-A1 - wejście do multipleksowania wyświetlacza (do obsługi czterech cyfr) - nogi A2-A5 - wejście argumentu #1 - nogi A6-A9 - wejście argumentu #2 - nogi A10-A11 - wejście typu operacji...
Witam potrzebny program w C++ ktory dodaje i odejmuje liczby binarne w kodzie U2 albo moze ktos pomoc.Jakas podpowiedz. Czy musze do tego urzywac tablic ??
allocbuf+ALLOCSIZE wskazuje na pierwszy element poza końcem tablicy allocbuf. allocp wskazuje na pierwszy bajt nieprzydzielonej pamięci. Odejmując te dwie wartości otrzymujemy ilość nieprzydzielonych elementów tablicy. PS. jeśli dalej nie rozumiesz, to zamień sobie wskaźniki na indeksy w tablicy: allocp = 0, liczba wolnych elementów = ALLOCSIZE - allocp....
Chyba się udało :D Podsumowanie i przykładowe kody w Pythonie - wykorzystywany algorytm CRC MAXIM czyli wielomian x8+X5+X4+X0 jako generator ciągu pseudolosowego [syntax=python]# Define a function `crc8()` def crc8(x): if x & 0x01: x = (x >> 1) ^ 0x98 else: x = x >> 1 return x [/syntax] - obliczanie ograniczyłem tylko do obszaru danych...
Znów próbujesz używać biblioteki Bounce2 a... nie używasz jej. Piszesz, że masz wyświetlacz 20x4 a opisujesz w kodzie 16x2 . Po co ta tablica 4 elementowa : byte digitBuffer Szukam jak jej użyć i jak użyć scrollDisplayLeft() Aby ustawić wyświetlanie liczby od końca. Ostatnia cyfra liczby na końcu wyświetlacza zawsze. Dodałem dodawanie i odejmowanie...
Witam. Mam problem z przeciążonym operatorem +. Program zamieszczam poniżej. Błąd jest zgłaszany w funkcji main w lini z instrukcją t2=t1+t2; Komunikat błędu: "no matching function for call to 'Tablica::Tablica(Tablica)' ". Jak napisze t1=t2 lub "wiszące w powietrzu" dodawania t1+t2 to program się kompiluje. #include <iostream> #include <cstdlib>...
Znalazłem program na odczyt w ASCII. Odczyt podobnie tylko wywołanie SVCREQ z 0 (odczyt) w R500 i 3 (ASCII) w R501. Dalej przesuwanie, zerowanie bitów wyższych od 16 (AND 255 bo operacje na słowach) i odejmowanie 48 (bo w kodach ASCII liczby zaczynają się od 48, patrz tablica kodów ASCII). Generalnie HELP z Cimplicity może dużo pomóc w zrozumieniu programów.
Nie kompiluje się bo a i b to wskazniki do tablic. Można je odejmować (choć wynik to nie zmienna tylko adres - w tym przypadku nie wiadomo czego) ale nie można ich dodawać. Przy 1000 cyfrach musisz napisać obsługę własnego typu przechowującego duże liczby albo inaczej podejść do problemu. Np przy zapisie do tablic jak u ciebie można zaimplementować...
#include <stdio.h> //zaimportowanie standoardowej biblioteki wejść i wyjść #include <string.h> //zaimportowanie biblioteki obsługującej typ string struct Rzym_t //deklaracja własnej struktury o nazwie Rzym_t { //w tej strukturze znajdują się pola o nazwie char *s; //'s' i 'w' o typach odpowiednio char *, int int w; }; static const...
Bardzo proszę o pomoc, bo powoli zaczynam uczyć się programowania w C++ i nie wiem jaki popełniam błąd, że wyskakuje naruszenie ochrony pamięci. Chcę zbudować kalkulator, w którym wpisuję całe działanie i odczytuję potem z takiej linii tekstu liczby i działania. Na początek działaniami mogą być tylko dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie. Pracuję...
Już tego IEEE nie potrzebuje sam do tego poszedłem ale jeśli ktoś zaglądnie to dam rozwiązanie Najpierw liczę ile ma wykładnik załóżmy policzyłem ze ma 133 odejmuje 127 ... Jest 6 mam mantysę dodaje 1 przesuwam przecinek o 6 w prawo i mam moja liczbę ;) Ale za hazard był bym wdzięczny do Hazardu trzeba tablica karno ?
Zajedziesz procesor losowaniem i sprawdzaniem. Czemu nie skorzystasz z tego co zaproponował lelekx? A jeśli koniecznie chcesz losować, to musiałbyś do każdego pola przypisać osobną listę 9-elementową cykliczną, a następnie po każdym wylosowaniu odejmować od wszystkich list w pionie, poziomie i sektorze wylosowaną wartość. W przeciwnym razie losowanie...
Albo można tak: W pętli np. while odejmować od danej liczby 10000 i zliczać ile razy pętla się wykona, dopóki liczba będzie większa od 10000. W tym liczniku będzie właśnie liczba dziesiątków tysięcy, tysięcy itd. Potem odejmować w ten sposób 1000, 100 i 10, na końcu zostanie liczba jedności. Kto wie czy nie będzie się szybciej wykonywać niż dzielenie....
Witam, Na wejściu mamy 40-bitową liczbę binarną, potrzebujemy ją skonwertować na zapis przy podstawie 10. Chcemy tego dokonać bez angażowania 'dużej biblioteki'. Najlepiej jest tego dokonać metodą kompensacyjną. [syntax=C] /* niezbędne deklaracje np. uint8_t arr[5]; itp. Także kolejność lsb..msb bardziej pożądana, ale nie niezbędna */ /* Tablica użyta...
no tak ale czemu odejmować akurat 0? co to zero dokładnie robi??nie da się tego jakoś zmienić? Bo jak zrobie bez tego -48 i wpisze dwie parzyste liczby 2 i 2 to suma wynosi 100 sumap=sumap+tab[i] tak jak tutaj do liczby pierwszej w tym wypadku jak podałem 2 dodaje tab[i] czyli kolejna liczbę z tablicy czyli 2 no to powinno wyjść 4 a nie 100
Co to jest "//Prikazi drgo stevilko" albo to "//prepreci premocno gorjenje druge"? Ogólnie rzecz ujmując kod jest napisany źle - na zdjęciu widać że gościowi prześwitują te liczby (coś w stylu smurzenia w lcd). Mam tablicę - w niej kody dla cyfr, i mam numer w zmiennej. Gdy używam zmiennej jako indeksu tablicy to pod tym indeksem mam kod dla tego numeru...
Następnie te sygnały w postaci string'ów wysyłane są do Processing3 i każdy z sygnałów aktywuje System.nanoTime() w Processingu bezpośrednio pobrany już z komputera i ta wartość przypisywana jest do tablicy Ale pomiar czasu po stronie Processingu jest kiepskim rozwiązaniem. Choćby to że transmisja po USB odbywa się w pakietach a nie każdy bajt osobno....
Polecam sprawdzanie robić od tyłu, to znaczy od elementu i = n-2. Chodzi o to, że jeśli zaczniesz od elementu zerowego, to za każdym razem musisz zsumować wszystkie elementy następujące po elemencie sprawdzanym. Dodaje nam to złożoności algorytmu z linowej na kwadratową (suma m elementów z tablicy, to tak na prawdę pętla po tej tablicy z m-1 ilością...
Masz zadeklarowaną tablice(pole 16-bajtowe) TABLICA EQU 50 ;od adresu w RAM-e = 50 I teraz nie piszesz gdzie sumujesz te osiem srodkowych wartosci ale zakładam że np do akumulatora, więc najprościej jest tak: CLR A ;zeruję bo tam będę sumował ADD A,TABLICA+4 ADD A,TABLICA+5 ADD A,TABLICA+6 ADD A,TABLICA+7 ADD A,TABLICA+8 ADD A,TABLICA+9 ADD A,TABLICA+10...
Witajcie, mam taki problem: mam do napisania program według założen prowadzącego ... Bold to wykonane. Zad 1. Utwórz klasę macierz reprezentującą macierz jednowymiarową. Klasa powinna zawierać metody implementujące typowe operacje na macierzach (dodawanie macierzy lub stałej, odejmowanie macierzy lub stałej, mnożenie przez stałą). Mam problem ze stałymi,...
ale przecież one po wyliczeniu są zapisywane do long int i powinny zmieści się w zakresie. A to jak by to rozwiązać żeby dało się to wyświetlić na wyświetlaczu i na dodatek żeby każdą cyfrę dało się ostawić np klawisz w góre dodaje o jeden klawisz w dół odejmuje o jeden a klawisze w bok przesuwają liczbę. A GDYBY TO ROZBIĆ NA DWA DZIAŁANIACH LUB ZROBIĆ...
Heh, jednak się udało i formułami, chociaż wymagało to kilku dodatkowych komórek. Najpierw należało przy pomocy zaokrąglenia znaleźć liczbę do miejsca dziesiętnego, a następnie, odejmując, w następnej komórce wpisać część setną. Później dzięki "podaj.pozycję" otrzymywało się numer wiersza i kolumny, a z tą informacją to już tylko funkcja "indeks" :)...
ok to juz kapuje jak wyciagnac pojedyncza cyfre teraz jak mniej wiecej moze wygladac procedura przeksztalcenia liczby np 4 cyfrowej na pojedyncze cyfry? dzielic to po kolei przez 1000, 100, 10 a pozniej zapisywac ilosc tysiecy, ilosc setek, itd? to w miare zrozumiale ale jak zrobic zeby wyciagnac konkretne litery z tablicy majac podany wyraz? uzyc do...
Czyli będzie to wyglądało przy deklaracji: ChannelMUX Nie tu mają byc wartosci jakie chcesz wpisać do rejestru ADMUX if(ConversionResults Nie. 3 to przypadkowa zbierzność. << 3 oznacza razy 8. taka przyjałem wartosć o filtra. Moze byc to dowolna liczba większa od 1. wzór wtedy bedzie = (ADCW * (liczba)) - wtedy odejmowanie ponizej powinno byc...
Dobra, prześledź co robi ta Twoja pętla do while w pierwszym cyklu: niech x= 4256 n1=4; x=4256-4000=256 i tak dalej. odejmujesz od x kolejno setki i dziesiątki aż w końcu x=6. Tymczasem Ty zakładasz, że x na koniec pętli jest równe nadal 4256. Aby to działało musisz przywrócić taką wartość x; musisz dodać linijkę x=j; przed x++; Ja bym wczytał końce...
Załóżmy, że mam takie próbki: tablica Po prostu próbki zebrane przy zgaszonej IR (czyli druga, czwarta, itd.) mnożysz razy -1 w którymś momencie obliczeń. Powiedzmy że mnożysz zaraz po pomiarze ADC czyli dostałbyś taką tablicę: tablica Z punktu widzenia fotodiody to moim zdaniem bez różnicy, czy drzwiczki się zamkną, czy też zbliży się lampka, bo na...
Witam wszystkich. Zaprojektowałem i uruchomiłem zegarek z wyświetlaczami LED(SA10-21GWA) i układem PCF8583 współpracującym z mikroprocesorem Atmega8 oraz układami PCF8574AP na szynie TWI(i2c). http://obrazki.elektroda.net/21_12497604... http://obrazki.elektroda.net/58_12497606... http://obrazki.elektroda.net/95_12497605...
Witam. Problem dotyczy tego tematu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14... Ktory zostal zamkniety przez moda, zupelnie niepotrzebnie i kazal mi zalozyc temat w innym dziale no wiec zakladam tutaj (jak uwazacie ze zly dzial to raportujcie aby przeniesli do prawidlowego dzialu) No wiec potrzebuje zrobic licznik ktory bedzie mi sterowal segmentem...
1) Przenieś obsługę wyświetlania do przerwania, inaczej wyświetlacz będzie zmieniał jasność w stosunku do tego jak długo będzie wykonywała się główna pętla. 2) Stwórz tablice w której kolejnym pozycjom odpowiadają kombinacje bitów zapalające dane cyfry. Tzn. po kolei kombinacja dla 0 potem dla 1 itd. Ułatwi to konwersję cyfry na kombinację bitów które...
Zarządca. Aby złożyć wniosek o warunki przyłączenia trzeba mieć oświadczenie o liczbie lokali (podpisane przez zarządcę) oraz (potem) pisemną zgodę na wykonanie prac związanych z ich realizacją określające sposób ich wykonania. Czy masz taką zgodę? Hymm. Ale w warunkach przyłączenia przez ZE nie ma mowy o takich zgodach i wnioskach.Trzeba dostarczyć...
Witam. Ech... (no comment). Zakladam, ze przypisujesz dzialaniom liczby. Ok. Czyli np: 0 - dodawanie 1 - odejmowanie 2 - mnozenie itp. przyklad dla 3 dzialan: var bylo: array[0 .. 2] of boolean; i: integer; a, b: real; d: integer; begin randomize; {zeruj tablice dzialan, ktore juz byly} for i := 0 to 2 do bylo[i] := false; for i := 0 to 2 do begin {losuj...
Zacznijmy od początku Korzystam z książki prof. Tomasza Zielińskiego "Cyfrowe przetwarzanie sygnałów ..." Jest beznadziejna :) Weź coś porządnego jak koledzy radzą Lyonsa albo (moja ulubiona) S. Smith FFT jest to szybsza wersja DFT, ponieważ redukuje liczbę mnożeń zespolonych. To nie jest wersja DFT, FFT to jest algorytm policzenia DFT. Teraz muszę...
*reprezentacja liczb jest stałoprzecinkowa bez znaku Tylko ten termin "stałoprzecinkowa" mi z roztargnienia wyszedł - reprezentowane są tylko liczby całkowite. *** Faktycznie - jest tam błąd z alokacją pamięci, tylko gdzie? int main(int argc, char* argv[]) { char* wpis=new char[32]; char* w=0; char* ops; char op; int dalej=1;...
Nie chcę zakładać nowego tematu więc tutaj pochwalę się tym co udało mi się dzisiaj uruchomić. Zbudowałem sobie falownik trójfazowy na mikrokontrolerze avr. Wzorowałem się na programie falownika jednofazowego kolegów Tomasza Gumnego i Adama Tatusia. Niestety większość avr-ów posiada tylko dwa rejestry porównania OCR, tak że niezbyt się nadają do wytwarzania...
[syntax=pascal]{ Kalkulator v1.0 by me ^.^ Program bierze pod uwage kolejnosc wykonywania dzialan wykonujac wyrazenia np. 2+3+4+5*10/19*6+3-3 Podwojne wpisanie znaku np. 10+/20 - program traktuje jako 0 (zero) } uses crt; const ilosc=999; var ch:char; napis:string; liczba:array[1..ilosc]of real; znak:array[1..ilosc-1]of char; i,j:integer; error:integer;...
nie wiem czy w dobrą zakładkę wpisuje post ale jak cos to przepraszam. Proszę was o pomoc. może ktoś pomoc mi zaprojektować układ sekwencyjny wykonujący operacje odejmowania dwóch licz dwójkowych wprowadzanych szeregowo na wejście układu. chodzi by działały na przerzutnikach typu D, nawet nie musi być projekt wystarczy sama tablica przejść :) z góry...
liczb tablicy odejmowanie odejmowanie liczb odejmowanie liczb binarn
kierunek kondensatorów siłowniki siemens samoistny wyłączać telewizor
Podłączenie kabla 4-żyłowego do wtyczki 5-bolcowej Różnice regulatorów PID CJD-9000 vs CJD-9000P, reset do ustawień fabrycznych, RS-485, ramp/soak