Teraz po drobnych poprawkach powinien działać. Tylko obliczanie różnicy musisz uruchamiać ręcznie. I pamiętaj, żeby czas był zarówno w kol. B jak i D, bo procedura nie ma obsługi błędu.
Zapewne problem tkwi w (partokrotnym) "sztywnym" odwołaniu do komórki $O$23 w formule. Skopiuj formułę do pierwszego wiersza. Zaznacz tą komórkę i bylejaką inną obok wciśnij CTRL+H i zamień $O$23 na komórkę gdzie masz "stałą" 24:00 np O2 ale pamiętaj o dolarach czyli $O$2. Następnie skopiuj tą komórkę z poprawioną formułą w dół. Myśle że jasno - jak...
Zmień wobec tego formułę na (podaje dla mojego przykładu wpis dla H2): =24*(C2-B2-((E2-D2)+(G2-F2))) Format zmień z czasu na liczbowy.
1. W celu uzyskania daty, zamień "." na "-" w kolumnach D i K -zaznacz kolumnę -Ctrl+h Nie wykonuj, jeśli u Ciebie wyświetla prawidłową datę (Czesi mają kropkę, zdaje się). 2. Odejmowanie+format niestandardowy
Odejmowanie Ci nie działa?
Witam, przeczytalem kazdy temat na forum zwiazany z obliczanie czasu pracy I albo wychodza jakies bledy nawet przy najprostszej formule albo w ogole nie chce obliczac nic, zagubilem sie a potrzebuje to zrobic niestety na jutro. działalo do momentu kiedy start pracy i koniec byl w tej samej dobie jednak kiedy start pracy byl powiedzmy 14:00 i koniec...
To napisz może prościutki przykład jak byś to rozwiązał Wystarczy dodać "1", gdy różnica godzin jest ujemna. W ułamku jakim jest godzina (wartość mniejsza od 1) zawarte są i godziny, i minuty. Nie warto ich rozbijać na oddzielne wartości w różnych komórkach, bo później znowu trzeba je łączyć, a nie ma w ogóle takiej potrzeby... Dla całej tej zabawy...
TEKST(MODUŁ.LICZBY(Z4-AP4);"-gg:mm:ss") Z pomocy Excela: Funkcja TEKST przekonwertuje liczby na tekst, co może utrudniać odwoływanie się do nich w dalszych obliczeniach . Co potwierdza moje wcześniejsze spostrzeżenie :D Moim zdaniem warto zmienić jednak i formuły i opisy (bez absurdalnych ujemnych godzin nadliczbowych :?: :cry: ) i wówczas nie trzeba...
Formuła może być nieco przydługawa, ale.. 1) Jeśli po odjęciu (w przykładzie: 8:30-3:30-6:00) wynik wychodzi <liczba (godzina) odejmowana, to odejmujesz dodatkowo 8godz. 2) Jeśli po odjęciu godzin (pkt.1) DZIEŃ.TYG(wynik;2)>5 to odejmujesz dodatkowo DZIEŃ.TYG(wynik;2)-5 (w przypadku niedzieli wyjdzie 2, natomiast 1 dla soboty) http://obrazki.elektroda.pl/2975519900_1...
Wykorzystuje do odejmowania godzin :please: Znacznie uprościsz swoją formułę poprzez odpowiednie formatowanie danych :ok: 953935
Excel 2003, Również Libreoffice Calc dobrze pokazuje
Witaj, nie bardzo rozumiem co masz na mysli z tym 00:30 w godzinach nocnych i w jakim celu odejmujesz to od wyniku. Wynik jest ujemny dlatego sa krzyzyki. Chodzi Tobie o dodatkowa premie nocna? EDIT: poprostu objasnij co ta formula ma obliczac zebym w ogole mogl sie w niej odnalezc
Witam =ZAOKR(MODUŁ.LICZBY(B3-A3)*48;0)/2 Odejmuje czas zakończenia od czasu rozpoczęcia (moduł liczby) - wychodzi mi wtedy ile to jest doby np. 0,4854. Następnie mnoże to przez 48, bo doba ma 48 pógodzionówek. Ten wynik zaokrąglam do liczby całkowitej (w górę lub wdół - funkcja "ZAOKR"). Dzielę wynik przez 2, bo chodzi mi o wynik z precyzją do 0,5 godz....
Dziękuję za odpowiedź. Widzę, że to jest bardziej skomplikowane niż myślałem. Sądzę że takich danych nie potrzebuje, Kwestia formatowania obejmuje tylko czas (dodawanie, odejmowanie i mnożenie). I właśnie tu mam problem. Nie wstawiałem pliku, ponieważ mam tylko proste obliczenia.
Witaj. Ekspertem z Excela co prawda nie jestem, ale zobacz załącznik. Generalnie pozmieniałem właściwie tylko format danych w komórce (zastosowałem format, który jest interpretowany nie jako godzina taka jak na zegarku, która będzie zawsze dodatnia i w zakresie 0:00-23:59, a format godziny:minuty, który umożliwia wyświetlanie wyników dodatnich/ujemnych...
Jeżeli w A6 czas nie jest w sekundach tylko w ułamkach doby, to w F6 nie da się prościej zapisać. Natomiast w komórkach B6 i C6 można sobie wyliczyć minuty, czy godziny, co potrzeba, i dalej tego używać. Tylko to już są liczby w formacie ogólnym, a nie w formacie czasu. Format czasu to są zawsze ułamki doby, a to co widać w komórce, to "złudzenie",...
Należy pamiętać, że funkcje DNI i DNI.ROBOCZE wraz z odmianami działają na innych zasadach. Po pierwsze - inna jest kolejność argumentów. Funkcja DNI wymaga podania najpierw daty późniejszej, a potem wcześniejszej, funkcje DNI.ROBOCZE - odwrotnie. Po drugie - te funkcje inaczej liczą dni graniczne. Funkcja DNI działa na zasadzie zwykłego odejmowania...
Witam próbuję rozgryźć regułę żeby w jednej komórce naliczała i nadgodziny a zarazem w tej samej odejmowała jeśli będzie mniej niż 8 godzin. komórki E6, E7, E8, E9. Pomoże ktoś rozwiązać mi ten problem ? z góry dziękuję.
Witam serdecznie - wydaje mi się że mój problem nie był jeszcze poruszany na forum -Chodzi mi o formułę bądź sposób zliczania czasu (godziny;minuty robocze) zadania od momentu stworzenia do momentu jego zakończenia -w godzinach od 9-17. Czyli jeśli task został stworzony 2012-11-02 o godzinie 18:20 a zakończony następnego dnia o 11:00 to formuła; sposób...
Funkcja DNI.ROBOCZE (wcześniej NETWORKDAYS) liczy dni łącznie z pierwszym i ostatnim, trzeba na to uważać. W tym przypadku liczyłaby pracę od 8 pierwszego dnia do 18 dnia ostatniego. Zatem jeśli praca zaczyna się danego dnia później, a kończy wcześniej obie te poprawki należy odjąć. Jeżeli wynik ma być w godzinach i minutach, najwygodniej liczyć doby...
W załączeniu "przetranponowanie" tabel by nie było ukrytych kolumn i czerwone ostrzeżenie jezeli dwa rozpoczęcia będa wcześniej niż 24 godziny od siebie (tylko w marcu jeden przypadek - ale nie wiem czy sam go nie zrobiłem) Nie wiem czy ostrzeżenie o 24 godzinach dobrze działa kiedy będa kody "literowe". Sprawdź. Co do tych 7 dni i 36 godzin - cały...
Witam, zostałem poproszony o wykonanie prostego rejestratora czasu pracy - układ na atmega8 + ds1307 + czytnik RFID + transmisja rs-232 na USB. Od strony sprzętu wszystko działa - po przystawieniu karty po USB leci kolejno numer karty, godzina, miesiąc i dzień. Problem pojawia się w EXCELu - nie ma on zamiaru odejmować godzin od siebie(wyjścia i wejścia)...
Powiem że trochę "nieodpowiedni" warunek w formatowaniu - taka trochę abstrakcja. [nie wiadomo jakie masz dane]. Zgodnie z tym co przedstawiłeś (trochę się domyślam i mogę się mylić) czerwony kolor komórki pojawia się wtedy gdy wpiszesz w niej "x". Więc co się dziwisz że jak wpiszesz godzinę to tracisz format? A na marginesie, jeżeli jest to prawda...
Przetestuj następującą formułę: [syntax=txt]=JEŻELI(G5>0;SUMA.JEŻELI($G$...
... to będzie nadal korzystanie z tabelki pomocniczej co już akurat czynię, natomiast miałem nadzieje że tego uniknę akurat tego jak widać nie przeskoczę... Nie bądź takim pesymistą. W tym przypadku to tylko odpowiednie rozbudowanie formuły. Na razie "nie wchodzę" w system ciągły ale (to co zauważył kolega walek) rzeczywiście tu nie ma świąt - więc...
Zrozumiałem inaczej :) Pracownik zaczyna coś w czwartek o 9:00, kończy w środę o 13:15. Excel ma policzyć ile to godzin. Jeden pełny dzień pracy to 7,45 godz. odliczając przerwę. Odejmujemy daty. Od otrzymanej liczby odejmujemy 2 (pierwszy i ostatni dzień) oraz ewentualne święta (jest 11 w roku wyłączając Wielkanoc i Zielone Świątki, które przypadają...
tamta formuła jet dobra do formatu rrrr-mm-dd a ja mam rrrr-mm-dd gg:mm. Jesli uważasz, ze działa, to napisz proszę, bo ja nie wiem. Nie wiem i dlatego pytam. Bo to nie jest gotowiec. Musisz deczko ruszyć głową. Formuła daje ci liczbę dni roboczych między danymi datami - tak? To co za problem pomnożyć je przez 24, a od takiej wartości odjąć pozostałą...
Dzień dobry, Kilka ogólnych zasad: 1) Excel traktuje daty i czas jak liczby: data stanowi część całkowitą, a czas część ułamkową tej liczby. Wartość czasu jest zatem w obliczeniach traktowana jak ułamek doby. Nie można wyświetlać dat ani czasów ujemnych. 2) Aby wprowadzić czas tak, by Excel interpretował to jako czas należy oddzielić godziny i minuty...
WItam chcialbym zroib cjedna formulke w exelu ale zupelnie nie mam pomyslu jak sie za to zabrac. Mianowicie: -Tematem arkusza jest podsumowanie godzin spedzonych w pracy -W tabelach sa dni od poniedzialku do soboty, data przyjscia do pracy, data wyjscia z pracy i ilosc spedzonach godzin. - kazda minuta od poniedzialku do piatku po godzinie 19 jest mnozona...
No przecież na Twoim przykładzie robione. Zrobiłem do godzin 50% płatnych dodatkowo. Resztę mogę wieczorem machnąć, ale nie za bardzo nauczysz się na gotowcu. Pokombinuj przez analogię. Musisz dodawać kolejne warunki i odejmować wcześniejsze godziny w miarę potrzeb. Dopisz jeszcze co to za godziny z 20% dodatkiem i kiedy dokładnie naliczany jest ten...
Coś cisza w temacie :) Pozmieniałem godziny i zdaje się, że z odejmowaniem reszty z dzielenia raczej będzie kicha. Uprę się jednak przy formułach arkuszowych. Chyba stare, sprawdzone JEŻELI(która_godzina) będzie w tym przypadku działać prawidłowo. Przetestuj... Edit: Uprościłem >> zmiana załącznika.
Dziękuję za zainteresowanie. Tak jak napisałeś, formuła liczy dobrze, kiedy napotka święto, poprawnie je oznacza w grafiku czyli: święto wypadło w sobotę, formuła oznacza ten dzień prawidłowo jako '6' a następnie sprawdza czy to święto i jeśli to prawda to zmienia na '7'. I dotąd wszystko gra. Usiłowałem zmodyfikować wzór tak aby po sprawdzeniu czy...
Czego nie korzystasz z podpowiedzi charm_spider'ki. Leniuszek wychodzi co? W załączniku masz dwa przykłady: Pierwszy to wyciągnięcie godziny w dwóch wersjach tekstowej i w formacie godzinowym. A drugi to zwykłe odejmowanie dat. Z tym że tu uwaga: Wszystko musi być sformatowane zgodnie z danymi, czyli data z godzinami i czas. Jeżeli wynikiem ma być sam...
Tego już tak prosto nie da się zrobić, chyba najszybciej i najprościej będzie przeznaczyć osobną komórkę na obliczenia z funkcją (rozbudowaną) sprawdzającą czy data startowa wypada w sobotę lub niedzielę (funkcja DZIEN.TYG 6 lub 7 i odpowiednio sprawdzenie czy miedzy datą startową a końcową wystąpiły dni tyg 6 lub 7) i odpowiednio dopisać do wyznaczonego...
Witam, Mam za zadanie obliczyć czas pracy. Mam godzinę rozpoczęcia oraz godzinę zakończenia. Jednak jeśli ktoś ma wolne to w miejsce czasu i zakończenia pracy wpisywany jest "X" i tutaj mam problem próbowałem to rozwiązać na zasadzie =(F6-E6+H6-G6+J6-I6)+LICZ.JEŻELI(E6:J6;"... ale wyskakuje mi błąd. Powinno wyjść 20 godzin. Powinno odejmować...
Jeśli masz zapis godzin w oddzielnych komórkach, to nie musisz stosować tej formuły, ona ma zastosowanie przy zapisie takim, jak jest zaproponowany przez autora tego wątku i jak zaproponował rozwiązanie adamas_nt . Ty masz łatwiej, bo wystarczy zwykłe odejmowanie. Jeśli masz dane w A1 i B1, to w C1 wpiszesz =MODUŁ.LICZBY(24-(A1-B1))...
Witam Mam następujący problem muszę napisać formułę która by obliczała czas pracy pracownika: - jak ludzie maja 1 lub 2 lub 3 godzin pracy to wynik jest taki sam - jak maja 4 godziny lub 5 godzin to odejmuje 15 min przerwy czyli czas pracy to 3h45min lub 4h45min - jesli maja 6 h to przerwa 30min to 5h30min pracy - jesli maja 7h to przerwa 45min to 6h15min...
Witam. Potrzebuję pomocy w Excelu otóż : chce stworzyć arkusz który liczy mi tygodniowo przychód z tytułu wynagrodzenia Tj tydzień rozliczeniowy zaczyna się od soboty i kończy na piątku. W zależności stawka podstawowa to 6.19/h po każdej przepracowanej 8 godzinie kolejna już po 7.59 po godzinie 18.00 do 6.00 rano - 7,59 w weekendy 7.59 oraz każdego...
Czyli wszystko smiga jak powinno. godziny3 > sheet1 (na dole po lewej w arkuszu) Chodzi mi jeszcze o przerwe: zeby odejmowało "ręcznie wprowadzona przerwe" w kolumnie "i" od stawek. np. czas zaczecia pracy: 7:15 do 20:00 poniedz. (recznie wprowadzona przerwa) przerwa 1:30h odejmuje mi ilosc godzin w stawce 1x (bo poniedzialek) E10=11:15 (a nie jak teraz...
W załączniku przykładowy plik - chodziłby mi o to, żeby z arkusza pracownicy gdzie są dane poszczególnych pracowników w arkuszu dyżury w polach dyżurny byłaby lista z której można wybrać poszczególnego pracownika bez wpisywania. Ilość godzin czuwania - potrzebowałbym w niej funkcję, która potrafiłaby określić, czy jest dzień roboczy (poniedziałek -...
Odejmij po prostu. Np tutaj [syntax=vbscript]Sub TmToStr2(ow As Long) With Sheets("Arkusz2") For i = 2 To ow zwrot = "LE" BH = "BH" startOD = 1 Dim x As Integer For x = 1 To 10 'zwroty i BH If InStr(startOD, .Cells(i, 7), zwrot, vbTextCompare) = x Then .Cells(i, 5) = .Cells(i, 4) & " - zwrot z " & Left(Cells(i, 7), 5) If InStr(startOD, .Cells(i, 7),...
Grafiki, to dość niewdzięczny temat. Nie znalazłeś nic gotowego? Było sporo "grafikowych" wątków. Ad.1 Czego nie chcesz wpisywać - godzin? Jeśli odejmowanie, to =(FRAGMENT.TEKSTU(B3;ZNAJDŹ(... Dla nocek, musisz warunkowo dodać 1. No i najpierw...
:cry: Nawet ci się nie chce przeanalizować odpowiedzi, a na forum nie rozwiązuje się (nawet nie wolno) za kogoś prac domowych.:cry: Masz rację, nie do końca to samo zadanie ale zasada jest taka sama. Chodzi o najzwyklejsze dodawanie/odejmowanie czasu (jak liczby) przy odpowiednim formacie komórki w której jest wynik lub można komórkę z wynikiem sformatowaną...
Dzień dobry, Wartości oznaczające czas można dodawać, odejmować i wykonywać inne dopuszczalne operacje bezpośrednio w Excelu, choć nie jest to bardzo wygodne. Przede wszystkim trzeba pamiętać o obowiązującym w Excelu formacie czasu typu gg:mm:ss,000. Rzecz w tym, że ułamkowych części sekundy nie oddziela się dwukropkiem, tylko przecinkiem. W zapisie...
Witam jestem nowy i nie bardzo kumam exela Chodzi i o to ze moj tata w pracy odpowiedzialny jest za wydawanie rzeczy z magazynu. Magazyn ten jest w chmurze tzw jest program do którego ojciec musi się zalogować i tam zmienia wartości magazynu . Ale ze nie tylko on ma dostęp do tego programu . I chce sobie zrobic na komputerze kopie magazynu w exelu program...
Witam, Dzięki Waszej pomocy stworzyłem raport produkcyjny w którym wykorzystałem makro do wstawiania aktualnej daty i godziny w komórce po dwukrotnym kliknięciu. Problem z jakim się zwracam to rozliczanie czasu pracy z uwzględnieniem czasu przerwy ustalonej o odpowiednich porach. W załączniku zamieszczam roboczy plik w którym chciałbym zliczać czas...
Może autor woli pozostać przy swoim? Włożył dużo pracy i całkiem fajnie to wygląda. Doba w Excelu "trwa" 1 Zamiast odejmować 1+6:00 - 22:00 (30-22=8) dodajesz 24 dni. Oczywiście w obu przypadkach, w tym formacie, będzie to ósma, ale jeśli zmienisz format na "d:g:mm" prawda wyjdzie na jaw: http://obrazki.elektroda.pl/7452723500_1... Np...
Dziękuję za odpowiedzi i za skrypt. Niestety arkusz kalkulacyjny od Google jest bardzo problematyczny. A skrypt nie działa do końca prawidłowo ale to wina chyba google ewentualnie tego skryptu. Dane się nie odświeżają, prawidłowa wartość pojawia się jednorazowo przy wpisaniu formuły a później praktycznie w ogolę się nie zmienia przy dopisywaniu danych...
Witam! Jako zadanie miałem stworzyć tabelkę do obliczania pobytu w pracy i zarobków. Mam problem ze stworzeniem formuły na obliczenie nadgodzin każda nadgodzina jest liczona za 150% po części mi sie to udało proszę zobaczyć na załączniki wszystko jest ok do czasu gdy praca trwa poniżej 8 godzin. Wtedy nadgodziny wychodzą na minus i on mi to źle oblicza...
:) Ale pokazuje ci tak jak chciałeś (tak jak napisałeś formułę) :) że jeżeli suma jest większa od 4 godzin to pokaż zero. Popraw warunek a wszystko ruszy. =JEŻELI(E7 < $I$1;0;E7-I1) Lub =JEŻELI(E7>$I$1;E7-I1;0) I drugi "słynny" błąd: Przy sumowaniu =JEŻELI((C6-D6)<0;D6-C6; 24 -(C6-D6)) nie wstawiaj 24 bo dla excela doba czyli 24 godziny to...
Witam, No niestety twoje makro działa na pewno szybciej niż LICZ.JEŻELI, ale po kilku godzinach obliczyło dopiero 10.000 wierszy. Mam pomysł jak by to mogło działać dużo szybciej, ale nie znam VBA do mark i zaczynam go dopiero ogarniać. Chyba, że komuś chciałoby się to zaimplementować... Pomysł jest taki. Słowa są posortowane alfabetycznie. Program...
nazwiska i mimiona z danego wiersza muszą być po sobie w jednej komórce oddzielone np; tak samo nrSAP - nie że wkleja je pod sobą Dodano po 1 oki już wiem jak zrobić , żeby w jednej komórce po średniku zapisywało, dla potomnych wklejam kod może komuś się przyda [syntax=vbscript]Sub SAPuj() Dim w As Long, i As Integer, temp As Variant Dim ws As Long,...
napisałbym Ci te trzy linijki kodu, gdybyś zasygnalizował jakiś problem. To właśnie sygnalizacja !!! 1.Chciał bym napisać pewną aplikację obliczająca czas od wyższej godziny niższa więc co robię??? 2.Wchodzę na elektroda.pl i sprawdzam czy już podobny post nie został napisany, jeśli nie to pisze, pozostaje pytanie??? 3. poco napisałem na tym forum???...
Sposobów może być wiele, bo to dość typowe zadanie. Nie napisałeś, która wersja Excela, a to może być istotne, jeśli chodzi o szczegóły. Przykładowe rozwiązanie w załączniku. Formuła: [syntax=text]=INDEKS(C2:G5;;B1-2)[/synta... nowym Excelu (2021, 365) będzie to formuła rozlana - wpisujesz do pierwszej komórki, czyli do B2, zatwierdzasz Enter i otrzymujesz...
Ten fragment nie ma znaczenia - to mi działa. Chodzi mi o to aby w nowym wydzielonym tym makrem pliku arkusz wyglądała tak samo (szerokość kolumn, wielkość czcionki. Teraz jak tworzy mi nowy plik z fragmentem danych który wydzieliłam makrem to są stałe szerokości kolumn i wielkość czcionki taka jakbym po prostu otworzyła nowego excela i wkleiła tam...
Dzień dobry, Proszę o pomoc przy pisaniu makra, gdyż w jednym miejscu zaciąłem się na dobre. Nie znam dobrze VBA, uczę się powolutku na swój sposób, dlatego proszę o wyrozumiałośc jesli kod jest niepotrzebnie długi, a komendy bardzo prymitywne :) Co potrzebuję zrobić: W jednym arkuszu xls mam wzór faktury do wystawienia, wypełniam odpowiednie pola (zajmują...
odejmować godzina excel odejmować odejmować excel
sterownik ekran nvidia windows video pełny ekran zresetować pralka indesit
pętla prądowa skymaster 32sh1000
Czy płyta indukcyjna ma wewnętrzny bezpiecznik? Znikający kursor i samoistne działania w Lenovo 300e