Odkręcanie przewodów hamulcowych od pompy. Sama przyjemność:)
Zazwyczaj nie trzeba odkręcać przewodów hamulcowych od pompy, da się ją odciągnąć na tyle by wyjąć serwo
(at)putin2208 do odkręcania przewodów hamulcowych kup sobie klucze półotwarte, np od Jonneswaya.
stare... ale dla potomnych... jaka żabka do rur przy odkręcaniu przewodów hamulcowych??? że niby jak wepchać żabkę za zbiornik paliwa gdzie przeważnie montują trójniki rozdzielające główną nitkę od pompy hamulca? nie słyszał nikt o KLUCZACH OCZKOWYCH OTWARTYCH ? np. http://www.przewody-hamulcowe.pl/search....
Witam. Swoje lata już to ma. Więc może być ciężko. Jest opcja że to się urwie podczas odkręcania. Dobrze by było jak byś się zaopatrzył w klucz oczkowy-otwarty do przewodów hamulcowych. Ale widzę że pozbywasz się starych przewodów więc jest opcja przeciąć ten giętki i wtedy nałożyć klucz oczkowy ale taki mocno pasowny. Jest opcja że się jednak zniszczy...
na 90% będziesz odkręcał jarzmo by zdjąć tarcze hamulcową Akurat tutaj tarcza schodzi bez odkręcania jarzma
Jak kupisz łożyska FAG, a nie jaką chińszczyznę która się zaraz znów rozleci, to smar będzie w zestawie. Klucz do przewodu 11. Jeśli oryginalny nigdy nie ruszany to się odkręci bez problemu, jeśli już był zmieniany na miedziany to zapomnij że go w ogóle odkręcisz bez uszkodzenia. Jak nie to ucinasz, odkręcasz nasadowym i wstawiasz nowy przewód.
"Odkręcić przewody i czekać aż płyn samoczynnie pocieknie". Rozumiem, że odkręcamy przewody od pompy. Czy nie zapowietrzymy przewodów hamulcowych ? U mnie przewody idą najpierw lekko w górę, później w dół i na boki. Czy po odkręceniu nie ma zagrożenia, że część płynu wypłynie z przewodów ? PS. Mam możliwość wypożyczenia urządzenia diagnostycznego "Delphi"....
Odkręcam przewody hamulcowe, wciskam pedał hamulca i ani kropla nie leci.. Pomocnik naciska kilka razy i trzyma wciśniety pedał , ty wtedy dopiero odkręcasz odpowietrznik ....
Dziękuję bardzo za odpowiedż odkręcasz dwie śrubki z tyłu tarczy kotwicznej, wyjmujesz cylinderek i kręcąc go odkręcasz przewód hamulcowy nie wpadł bym i bym pewnie musiał kupować nowy przewód. W sklepie faktycznie te nakrętki są razem. Niestety tego nie wiedziałem i zrobiłem to jak w starych autach, dlatego zdziwiło mnie że ta podkładka nie ma zachaczenia...
Jak pedał będzie twardy, odkręcasz pompę hamulcową jakbyś jąchciał wymienić, ale tylko połączenie z serwem, żebyś nie odkręcał przewodów. I wtedy sprawdź jak pompa będzie odkręcona. Nie zapytałem :-( ... ABS auto posiada ??? Przyczyna może tkwić w module ABS-u. :-) Pozdro
Witam. Zmieniałem płyn w swoim MK3. Sprawa nie jest jakoś skomplikowana, pod pojemniczkiem masz 2 przewody: wyjściowy i tzw "powrót" (biegnie on od strony pompy hamulcowej). odkręcasz ten przewód, łapiwesz stary płyn do czegoś co się do tego nada( bo sporo miejsca tam nie ma, możesz się poratować odkręcajać stelarz na którym zamocowany jest zbiornik...
Podczas odkręcania odpowietrzników, popryskaj jakimś odrdzewiaczem. Odczekaj najlepiej około 5 minut aby się tam ta rdza "rozpuściła", i jak już będziesz odkręcał to nie rób tak, że będziesz odkręcał ciągle;) Bardzo skutecznym jest sposobem lekko odkręcić, następnie troszkę przykręcić potem znowu odkręć o jakieś 10stopni i cofnij o 5stopni około. I...
Odpinasz linkę ręcznego, odkręcasz amortyzator, przewód hamulcowy. I zostają ci 2 śruby od tulei. Nie musisz nic tam ustawiać wymieniasz i wstawiasz i śmigasz.
No to istnieje coś takiego jak komplet naprawczy tłoka zacisku,takie gumki ale ma to sens tylko kiedy tłok zacisku jest w dobrym stanie czyli nie skorodowana powierzchnia,nie złuszczona powłoka niklowa czy chromowa. Po odkręceniu zacisku od mocowania nie odkręcasz przewodu i naciskasz hamulec aż tłok wypadnie potem czyścisz wymieniasz gumy i składasz....
Ale co Ci wytłumaczyć? Jak się odkręca skorodowane przewody hamulcowe? Chyba żartujesz. Koszt naprawy zależny od zakresu naprawy. Sam korektor chyba koło tysiąca kosztuje.
Jakby ktoś chciał wiedzieć, odpowietrzyłem układ tak, jak zwykle. Poprzez spuszczanie zapowietrzonego płynu przy tym kole, gdzie był odkręcany przewód.
Fiat Cinquecento 700, miękki hamulec po dłuższej jeździe. Dotyczy wszystkich modeli CC (wszystkie mają jednakowe pompy hamulcowe) Objaw : -Zaczynamy jazdę to hamulec jest twardy i pracuje normalnie (na wyłączonym silniku czuć opór i pedał hamulca nie zapada się) -Po przejechaniu kilku kilometrów pedał hamulca zapada się do samego końca maleje skuteczność...
Ja nie zostawię starych przewodów. Nowe kosztują grosze, nie ma sensu bawić się w odrdzewianie i odkręcanie końcówek. Na zaciski przednie kasy raczej nie mam, będzie trzeba oczywścić. One pracują ok. Tłoczki z tyłu będą nowe. Przewodów elastycznych jest 4. Febi od 23zł sztuka. Szkoda bawić się w starocia. Niestety, cały komplet już gotowy kosztuje ponad...
Witam Podstawowa sprawa to książka do clio . Nie mam skanera dlatego nie podeślę ci tych stron o tylnym zawieszeniu. Ale tak po krótce : 1. Podnosisz tył auta i odkręcasz koła a następnie czopy które trzymają tylną belkę (po dwie śruby) - i opuszczasz tylną belkę tak żeby nie urwać przewodów hamulcowych - wyciągasz drążki skrętne. 2. Sciągasz czopy...
Chce się nauczyć, więc chce zdiagnozować usterkę i sam to zrobić z filmów na YT. Prawdopodobnie łożysko będzie do wymiany. Ale nawet gdyby nie było do wymiany, to warto jest je wymienić za jedną robotą. No to odkręcasz koło, odkręcasz bęben hamulcowy, zdejmujesz bęben z piasty wraz z łożyskiem, patrzysz, w jakim stanie jest łożysko, oglądasz, w jakim...
Pytanie 1. O czym świadczy to, że pedał hamulca po napompowaniu, po odkręceniu lewego odpowietrznika twardo się trzyma? Po odkręceniu prawego odpowietrznika, pedał powoli wchodzi do podłogi. W obu przypadkach płyn wychodzi bez bąbelków. Tak W Peugeot Partner, rocznik 2005, z ABS, wymieniłem przewody hamulcowe z tyłu, na odcinkach od regulatora siły...
Jak to odkręciłes zacisk? Od przewodu hamulcowego? Tam wyjmuje się tylko zawleczkę i wyjmuje kołek, a zacisk odchyla się do góry i wyjmuje klocki. Odkręca się dwie śruby i zdejmuje jarzmo razem z zaciskiem (no chyba że go zsunąłeś z jarzma).
Zacznij od wyczyszczenia zacisku w miejscu gdzie wkręcony jest przewód i spryskaj to jakimś penetratorem, możesz to zrobić już teraz, żeby zaczął działać. Odkręcać śrubę z przewodem trzeba delikatnie, nie kręć od razu na maksa, tylko kawałek odkręć i cofnij, tak po ćwierć obrotu kilka razy w tą i z powrotem i po rozruszaniu odkręć mocniej i znów rozruszaj,...
witam, ja odpowietrzam w ten sposób :mam zrobiony korek nakrecany na zbiornik płynu hamulcowego z zaworkiem od koła i wytwarzam nadciśnienie około 1atm, odkręcam odpowietrzniki od najdalszego do najbliższego, odrazu jest jasność czy połączenia są szczelne, czy pompa jest oki wyregulowana( otwór przez który schodzi ciśnienie jest droży) , robi się ta...
Mozna sprawdzić jaki jest luz pomiędzy pompą a trzpieniem w serwie. Ważna jest średnica pompy bo mogą być 25,04 mm lub 28,58mm. Jeżeli jest w układzie korektor siły hamowania to też może powodować, że pedał będzie niski tak samo jak "świńskie ogony" na wymienionych miedzianych przewodach. Hamulce można odpowietrzyć bez rozszczelnienia układu. Odkręcamy...
Witam Zmieniałem w astrze f zawieszenie jest takie samo jak w vektrze B . Odkręcasz 2 śruby od zwrotnicy oraz jeden od pałąka zawieszenia , wyciągasz przewody hamulcowe/abs/czujnik kloców odkręcasz górną poduszkę / podkładkę i wyciągasz cały mcperson ... Prościej się nie da.
Kumaty mechanik szybko by zdiagnozował przyczynę, jak wysprzęglik nie cieknie, to ja robię test z użyciem sprężonego powietrza wtłaczanego w przewód hydrauliczny od wysprzęglika i obserwuje zachowanie się w/w w wysprzęglika. Jak wszystko nowe, łącznie z przewodem to albo nie odpowietrzony układ co wbrew pozorom zdarza się dość często nie doświadczonym...
Czytam jeszcze o odpowietrzaniu układu. jest napisane, że w automacie odpowietrza się tak jak w manualu, ok. Jednak z abs jest już inaczej. znalazłem taki oto opis. dpowietrzanie układu hamulcowego dla kół przednich Wyłączamy zapłon i wciskamy pedał hamulca kilkadziesiąt razy, pozbywając się w ten sposób ciśnienia regulacji układu ABS. Napełniamy zbiornik...
Odkręcasz ściankę grodziową pomiędzy kabiną a silnikiem, skręcona na cztery śruby sześciokątne M8. Następnie wyjmujesz ściankę "podłogową" z dwoma wycięciami na przewody i węże. Zwróć uwagę że przewody hamulcowe i sprzęgłowy są przypięte objemkami z blachy do śrub obudowy sprzęgła, podobnie z przebiegającymi tam pod kabiną przewodami paliwowymi i przewodem...
Przeglądając jakiś czas temu portale aukcyjne natknąłem się na pewien gadżet - tester płynu hamulcowego ze wskaźnikiem ledowym podającym zawartość wody w płynie. https://obrazki.elektroda.pl/8882311800_... Jako że działam w branży motoryzacyjnej i dość często mam do czynienia z płynem hamulcowym postanowiłem dla wykonania testu zakupić...
Co do procedury przy pomocy VCDS piszesz, że samochód nie musi być podniesiony? Chodzi tylko i wyłącznie o łatwy dostęp do odpowietrzników. Jak masz kanał lub podnośnik czterokolumnowy to nic nie musisz podnosić. Ja używam dwóch "żabek" i podnoszę dosłownie centymetr (tylko aby koło zeszło z piasty). Jak myślisz, po co jest procedura odpowietrzenia...
Zadałem pytanie nie ze złośliwości czy chęci wymądrzania, nie chodziło mi też o wiedzę z fizyki. Zadałem pytanie, bo temat leci już dwa tygodnie, panowie robią doktoraty z odkręcania odpowietrznika, w ruch idą programy komputerowe i filmy instruktażowe, a problem jest moim zdaniem prosty i do ogarnięcia w pół godziny, o czym pisałem na początku, ale...
Witam, w hondzie strzelił tylny przewód hamulcowy. Po wymianie na 2 nowe (lewy i prawy tył), nie da rady odpowietrzyć hamulców klasycznie i dynamicznie (pompką na sprężone powietrze do odpowietrzania). Robiłem wszystkie możliwe opcje, najbliżej pompy, najdalej itp itd. Zauważyłem że PP i PT wytwarza ciśnienie a LP i PT praktycznie nie mam ciśnienia...
Kiedyś kolega miał taki statek i z tego co pamiętam, przy akumulatorze hydraulicznym (tzw grucha), powinna być śrubka na klucz 12 i przez nią się odpowietrza. Tylko najpierw włącz silnik, ustaw zawieszenie na serwis (max do góry) i wyłącz silnik a tą śrubkę odkręcaj max 1,5 obrotu (pod nią jest kulka). Poza tym ten układ jest chyba połączony z hamulcowym,...
O tej pompie też myślałem ale jeśli zaczęła przepuszczać to jest to bezpowrotne A więc powinno się już powtarzać a tego nie robi. Niekoniecznie.Czasem uszkodzona pompa puszcza co "drugie depnięcie"a czasem raz na sto depnięć,tutaj nie ma reguły. Tak czy inaczej do wymiany,bo regeneracja w praktyce nie przynosi dobrych rezultatów. By na 100 procent...
Jakoś nie dowiedzieliśmy się o jakim samochodzie mowa (może być istotne) i które rurki (albo linki). Złorzeczysz wykonawcy ale chyba nie on uszkodził gwint? Pewnie zakladasz, ze gwint uszkodzony tylko w nakretce a moze byc tez w gniezdzie. Czy przypadkiem nie chodzi o rdze. Pzepraszam, ale cos sie stalo z klawiatura. No to tak jest to escort. Przewody...
Dopiero się aklimatyzuję... nie znam zbyt dobrze jeszcze tutaj ludków. Przeprowadziłem się na Śląsk niedawno z Kujaw (po śmierci żony) aby być bliżej córki...itp. Ten skuter nie jest sprawą najpilniejszą.... powoli i na spokojnie ogarnę. Jak to mawia Prezes: "damy radę" :) Robota jak widzisz mnie kocha...heh Właśnie m.in. modernizuję hulajnogę Tomini......
Witam Jako że mam w końcu urlop. to od 3 dni męczę się z jedną z moich Astr (ta akurat Żony) ale od początku: Kupiliśmy ją kilka lat temu dla tego, że jest w automacie. Ktoś zrobił partacką przekładkę z anglika, już bardzo wiele rzeczy w niej poprawiłem a ostatnią są hamulce - ktoś założył jakiś dziwne serwo z ulepioną dźwignią do pedału który był w...
Wymieniłem reduktor na nowy - nie obyło się bez kłopotów: -instalatorzy słabo zamocowali reduktor ( był luźny) musiałem poprawiać -złącze gazu fazy ciekłej na wejściu do reduktora było nieszczelne, dobrze że był zapas przewodu to obciąłem kawałek rurki ( na szczęście mam obcinaczkę do przewodów hamulcowych) i z zestawu który był z reduktorem założyłem...
Jeden do samochodu trzy razy przyciska pedał hamulca i trzyma pedał wciśnięty a ty zakładasz klucz i wężyk przeźroczysty na odpowietrznik i w momencie jak kolega trzyma pedał to odkręcasz odpowietrznik. I zabieg powtarzać aż w przeźroczystym przewodzie poleci czysty płyn bez powietrza. I zaczynamy od najdalszego koła pompy hamulcowej.
Znalazłem pytanie o wymianę piasty tylnego koła w Punto I. Temat rzeczywiście błahy, ale jak widać, potrzebny. Dla osób mniej obytych z mechaniką, opisałem wymianę szczegółowo, bo jest tam kilka niuansów, których doświadczony mechanik nawet nie zauważy, natomiast osoba robiąca to po raz pierwszy, może mieć z tym kłopot. Operacja ta, jest banalnie prosta...
Witam. Mam problem z ukladem hamulcowym w misku pajero 1 z 86r. Pierwszy problem stanowi zapieczony tloczek w zacisku. Pytanie w jaki sposob go wyciagnac bez uszkodxenia tloczka, dodam takze ze zacisk jest sciagniety calkowicie tzn urwal sie przewod hamulcowy. Drugie pytanie mam takie w jaki sposob wykrecic koncowke wezyka hamulcowego z zacisku. Dodam...
Od dłuższego czasu, z tyłu auta, słychać było głośne stuki w zawieszeniu, ale naprawę tego, ciągle odkładałem na później. Kiedy stały się nie do zniesienia, postanowiłem coś z tym wreszcie zrobić. W pierwszej kolejności wymieniłem łożyska w wahaczach (zestaw naprawczy), ale odgłosy nie ustały. Wziąłem się, więc za wymianę amortyzatorów, jednak i to...
Z tego co mi wiadomo to jest to normalnie odkręcane, może po prostu Ci skorodowało tak, że wygląda na jednolite?
Nie piepsz się z próbą odkręcania bo na 99% i tak Ci się nie uda, przeważnie ukręcisz przewód hamulcowy sztywny. Kup nowy przewód i wymień, nie ma w tym żadnej filozofii. Po wymianie i tak musisz odpowietrzyć układ, wię czy odpowietrzać będziesz 15cm czy 1m to wszystko jedno. Zaoszczędzisz nerwów i czasu.
Np. wymiana sprzęgła - mechanik musi mieć jaja i uprzedzić że np może dwumasa do wymiany i wtedy koszt tyle lub tyle !!! Jak zle podwiesi silnik i strzeli osłona rozrządu to niech mechanik płaci za swje bo jak ty to sobie inaczej wyobrażasz ? Nie porównuj 2 różnych napraw, gdzie w jednym rozbierasz serce samochodu i wszystko może się zdarzyc, od urwania...
Po pierwsze tłoczki w tylnych zaciskach się wkręca, a nie wciska. Po drugie odkręcając cały zacisk od układu należało zacisnąć przewód elastyczny aby nie wyciekał płyn hamulcowy i wtedy wystarczy po zamontowaniu zacisku odpowietrzyć tylko ten zacisk. Jeżeli płyn wyciekał, to teraz należy odpowietrzyć obydwa zaciski tylne.
licznik wiec chciałem go sprawdzić zwierając przewód masowy z sygnałowym Przewody te zwierałeś przy liczniku? Czy na wahaczu w kostce do czujnika? Spróbuj powtórzyć, zwierając przewody w kostce do podłączenia czujnika. jak wskazówka licznika będzie się podnosić to odkręć czujnik i sprawdź czy jak najeżdzasz nim z różną prędkością na tarczę hamulcową...
Problem masz z alternatorem lub przewodami do alternatora.Przy braku płynu świeci tylko ręcznego.Odkręć korek płynu hamulcowego i podnieś do góry ,powinna się zapalić kontrolka tylko ręcznego.Spuść ręczny, odpal i cieki przewód odkręć i dołącz do masy,objawy powinny być takie jakie u ciebie występują.
Płyn DOT 4 . Mogą być problemy z przewodem / rurką / hamulcowym . Zlokalizuj gdzieś , bo jak nie odkręcisz to będzie trzeba wymienić .Śrubkę jak nie da się odkręcić to urwij , szkoda nerwów .O odpowietrzaniu / metodach / na forum są poematy , można poszukać . Pozdrawiam Ps. Te cylinderki od Corsy 93-> to te same .
Zaciski można odpowietrzyć bez odkręcania odpowietrznikow.Wciskamy tłoczek do końca a następnie pompujemy aż się maksymalnie wysunie.Następnie wciskamy tłoczek,zacisk musi być w takim położeniu aby przewod hamulcowy był w najwyższym połozeniu.Czynność tą powtarzamy kilkakrotnie.
Niepotrzebny podnośnik. Odkręcasz amortyzator od zwrotnicy - 2 śruby. Od góry odkręcasz 3 śrubki trzymające łożysko amartyzatora do karoserii. Wyjmujesz amartyzator że sprężyną opuszczając go w dół auta. Oczywiście zanim odkręcisz amortyzator to trzeba odpiąć z zaczepów przewód hamulcowy i przewód czujnika ABS. Teraz najlepsze - bez ściągaczy do sprężyn...
Spotkałem się już ze złym zamontowaniem samoregulatorów z tyłu w bębnach. Objaw był taki jak wyżej opisano. Była źle blaszka założona i regulator się skręcał i odkręcał. Powodowało to że hamulec był raz wysoki a raz głęboko wchodził. Warto to sprawdzić jeszcze. Elastyczne przewody hamulcowe można sprawdzić przy pomocy drugiej osoby. Jedna mocno wciska...
Pozostaje jeszcze pewna kwestia; zdrowo zapieczona śruba przewodu/odpowietrznik czasem się urwie, zamiast odkręcić - prawidłowo "opracowana" przed próbą odkręcenia, daje się za to odkręcić byle czym.
Wymiana sprzęgła, Fiat Punto I. Silnik 1.1, 55 KM, kolor - czerwony metalic. Znalazłem w sieci kilka opisów tej operacji, ale są chaotyczne i niepełne. Nie zawierają wszystkich czynności, jakie trzeba wykonać, co nie daje pełnego obrazu zakresu pracy. Postanowiłem opisać swoją naprawę w sposób jak najbardziej szczegółowy. Takie podejście może pomóc...
Jeśli odkręcałeś przewód od zasilania pompki sprzęgłowej pod pedałem sprzęgła i było słabe ciśnienie to stawiam na zawór czteroobwodowy pod warunkiem że masz stan ciśnienia na zegarach hamulcowych i podstawa osuszacza zbija prawidłowo .
nie idzie tego odkręcić trzeba ucinać mosiężne i zarabiać lub kłaść nowe. Nierzadko porządne podgrzanie powoduje, że da się to odkręcić, sprawdzone - tylko uwaga na wystrzał przewodu gumowego!
Czy sprawdzałeś jak układ się zachowuje po odkręceniu korka wlewowego zbiorniczka płynu hamulcowego. Mało to prawdopodobne, ale poluzowanie zakrętki nic nie kosztuje, a przynajmniej zawęzi nieco krąg podejrzeń. Gdy pedał hamulca jest zwolniony (a tłoczek pompy cofnięty do pozycji spoczynkowej) w przestrzeni złożonej z: pompy hamulcowej, przewodu i cylinderka...
Po odkręceniu przewodu stalowe z elastycznego leci płyn hamulcowy. Zamontuje nowy przewód i cylinderek i zobaczę czy coś to da
To ja zapodam swój wypróbowany sposób na odpowietrzenie hamulców jednoosobowo. Zakładam na odpowietrznik przewód igielitowy napełniony właściwym dla danego samochodu płynem hamulcowym, o długości pozwalającej połączyć najdalszy odpowietrznik z otworem wlewowym zbiorniczka wyrównawczego. Odkręcam odpowietrznik i tak długo pompuję, aż w igielicie płynie...
malowanie jej od wierzchu i tak niczego nie zmieni, belka przegniwa w środku tej rury, więc pojedź na karczera i sobie porządnie wymyj ją w środku (jest dostęp między kołem a nadkolem, wymyj z obu stron, tam ma być na przelot czysto z jednej do drugiej strony auta) potem weź szczotkę drucianą przyklej rączką do jakiejś rury i wyszoruj to w środku ile...
1) Odkręć przewód, spakuj do foliówki i pokaż w sklepie. lub 2) Zaprowadź samochód do warsztatu, tam dadzą sobie z tym radę ps. po zamontowaniu nowego przewodu (lub nawet starego) konieczne jest odpowietrzenie układu hamulcowego :!:
Płyn był niedawno wymieniony. Nie bardzo jest mozliwość żeby się powietrze nie dostało. Muszę odkręcić przewody metalowe które idą od pompy hamulcowej do agregatu abs. Tak czy inaczej trochę powietrza się dostanie do przewodów po ich odkręceniu. Nawet jak popuszczę po montażu przewody przy agregacie i przepchnę trochę płynu od zbiorniczka do popuszczonych...
Plastikowy przezroczysty to będzie raczej od podciśnienia do serwa hamulcowego, albo innych rzeczy sterowanych podciśnieniem, kolego. Swego czasu Mercedes miał bardo rozbudowane sterowanie podciśnieniem, od stacyjki przez poziomowanie reflektorów po składanie zagłówków na tylnej kanapie. Może też iść do modułu zapłonowego do korekty zapłonu od obciążenia....
Witam. Przewód zmieniony, ale nadal po hamowaniu koło trzyma. W ogóle, to dopiero zauważyłem przy składaniu, że wewnętrzny klocek jest strasznie nierówno starty. Po podniesieniu zacisku, górny tłoczek, ten bliżej przewodu hamulcowego był wyraźnie bardziej wysunięty niż drugi, który jest bliżej odpowietrznika. Obydwa tłoczki wydaja się być w super stanie,...
Miałem też takie auto z ABS-em i problem z odpowietrzeniem, po wymianie płynu hamulcowego. Jest kilka sposobów odpowietrzania auta z ABS-em, w tym między innymi z unieruchomionym silnikiem oraz z uruchomionym. Hamulce odpowietrzałem z unieruchomionym silnikiem, przy czym trzy koła udało mi się odpowietrzyć bez problemów, natomiast jedno koło (przednie)...
Taka blaszka jest zabezpieczeniem trzeba ją wyciągnąć i przewód wyjdzie z metalowego uchwytu. Potwm tylko odkręcić. Dobrze dopasowany klucz 11-12. Najlepiej specjalny do przewodów. Bo można sobie biedy narobić.
Dziękuje za odpowiedzi. Klucze mamy dobrej jakości, podnośniki też są, kołki tez są aby dać pod samochód. Niestety nie ma kanału ale myślę aby cały tył podnieść w miarę wysoko na klockach i wtedy odkręcać belkę. Chwilowo zdjęć nie mam ale jak będę u znajomego to na pewno zrobię i wrzucę tutaj. Jeszcze mam takie pytanie przewody hamulcowe najlepiej odkręcić...
W końcu wziąłem się za wymianę (trochę czasu minęło). Z przodu wymieniłem bez problemu, z tyłu mam problem bo przewody idą nad bakiem. Mam pytanko czy muszę wyjmować cały bak, czy wystarczy go odkręcić i opuścić delikatnie na lewarku. Z boku przymocowany jest gumowy przewód od wlewu paliwa na jakąś fabryczną opaskę. Czy do opuszczenia muszę go odkręcać....
Płyn hamulcowy trzeba było wtłaczać przez odpowietrzniki a zbierać przy przewodach hamulcowych odkręconych od pompy hamulcowej. Uszczelnienia pompy hamulcowej po kontakcie z olejem momentalnie zwiększają rozmiary a nie kurczą się.
1. Akumulator. Musisz wiedzieć że akumulator im mniejszy tym mniej trwały i nie bardzo jest jak to przeskoczyć. Na starym akumulatorze powinieneś mieć symbol. Kup po prostu taki sam. Dziś nawet kwasowe akumulatory są szczelnie zamknięte. Nie polecam akumulatorów marki WM - potrafią paść same z siebie. I najważniejsze - na zimę nie zostaw akumulatora...
Witam ponownie, dziękuje wszystkim za pomoc. Jedna z pomp hamulcowych (nowych) była wadliwa, więc ją wymieniłem. Cylinderek przy którym nie dało się odkręcić odpowietrznika też wymieniłem. Na początku hamulce nie działały ale po kilkunastu godzinach jeżdzenia, cylinderki się ustawił i wszystko działa. Pozdrawiam dziękuje Zamykam temat
Ja też urwałem, ale w połowie, dokładnie tak samo mi się łamią. Ja swoje kupiłem dużo wcześniej, jakieś 4 lata temu. Praktycznie nie były używane, a jak uzywane to strzelały. Torx 35, imbus 4- końcówka, imbus 7 w połowie, wczoraj imbus 8. Z tym, że łamia się długie. Po odkręceniu przewodu hamulcowego, miałem dojście do sruby zacisku krótkim i odkręciłem...
Odkręcić przewody od pompy i niech płyn się przeleję. Serwo ruszałeś
Nie są klejone.Sprubuj odkrę cic żabką.Jeżeli nakrętka przewodu będzie się kręcić razem z przewodem to odkręć cylinderek i obracaj cylinderkiem. I tak trzeba rozwiercić odpowietrznik
Jedną udało mi się odkręcić. Dwie pozostałe rozwierciłem. Bęben nawet nie stawiał wielkiego oporu. Za to cylinderek widać, że przeciekał i wymaga regeneracji. Ten drugi był suchy, ale w obu założę nowe gumy. https://obrazki.elektroda.pl/5891891600_... Jeszcze zauważyłem, że miękki element przewodu hamulcowego tak był założony, że przy...
Lać odrdzewiaczem regularnie i próbować odkręcić np. za tydzień.
Manszety są w porządku, szczelne i całe natomiast faktycznie problem może być w temacie cylinder/tłok. Nie będę jednak już tego na szybko sprawdzał, może kiedyś.... Jak sugerowałeś rozważam Febi i jeżeli będą faktycznie nowe to kupię,założę i myślę,że będzie spokój. Dodano po 9 A już tak na marginesie tego tematu jakbyś mógł się odnieść do kwestii odpowietrzenia...
Zabezpieczyłem okucia nowych przewodów, bo już wiedziałem jak trudne było odkręcenie starych. O trwałość gumy nie boję się. Boję się o trwałość gumy ubrudzonej spływającym smarem zakonserwowanych konektorów.
Witam, mam problem z hamulcami, mianowicie odkręciłem cylinderki hamulcowe z tyłu, ale po założeniu nowych nie mogę ich odpowietrzyć. Płyn nie leci ani na przelew na odpowietrzniku ani po odkręceniu przewodu metalowego od gumowego ze zbiorniczka na płyn wychodzi jeden przewód, ale widać, że pusty. Pomóżcie, bo nie wiem, jak się za to zabrać.
Utnij to i załóż nowy przewód i rurkę to samo miałem tak zapiekło że nie odkręci :P
A sprawdziłeś poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku nad serwem...? Możesz mieć też uszkodzony czujnik poziomu płynu albo zawiesił się pływak z tego czujnika... Odkręć nakrętkę dolej ewentualnie płynu hamulcowego i sprawdz czy działa ten czujnik odłączając jeden z przewodów i połącz go z drugim z tego korka kontrolka powinna zgasnąć... nie wiem czy...
Ja bym za Chiny nie wymieniał, skoro stwierdziłes że podczas blokowania jest zero cisnienia na siłowniku. Przyczyna jest inna- mechaniczna, po prostu nie wraca dzwignia rozpierająca- jest kilka przyczyn: popękana sprężyna w siłowniku i gnój na pierwszej membranie, problem w łożyskowaniu dźwigni zacisku, bywa też przeciek powietrza wewnatrz silownika...
Ja proponuje coś takiego: http://obrazki.elektroda.pl/7266857700_1... Knipex cobra. Odkręci każdą nawet okrągłą nakrętkę. Nie radzi sobie jedynie z bardzo twardym materiałem np. hartowane szpilki po których ząbki się ślizgają. Tą ze zdjęcia odkręcił by bez użycia siły na ścisk. Stosuje do przewodów hamulcowych jak już wszystko zawiedzie....
Tak, te, zmierz od razu długość sztywnych przewodów, bo często nie można ich odkręcić i trzeba wymienić na nowe. a jak sprawdzę czy te przewody są napuchnięte ? muszę spuścić płyn hamulcowy tak? Czy może można to jakoś namacalnie wyczuć?
Może zawiesił się tłok w pompie hamulcowej w położeniu wciśniętym. Odkręcić śrubę czołową pompy (ostrożnie, aby sprężyny nie wyskoczyły i wyjąć na razie te sprężyny). Sprawdzić czy chodzi tłok przy naciskaniu przez drugą osobę pedału hamulca.
Jak w temacie, bez ABS. Wie ktoś jakiej długości brać miedziaki? Auto stoi na serwisie, przewody jeszcze nie odkręcone. Bym sobie rano odrazu zamówił zanim zacznę widzieć na oczy i nabierać chęci do roboty.:D
Pompę zostaw na razie w spokoju, sprawdź ciągłość przewodu między czujnikami w kołach a wtyczką przy sterowniku ABS. Rurki od pompy to przewody hamulcowe, jak je odkręcisz to wyleje się trochę płynu i zapowietrzy się pompa.
Witam serdecznie, dzisiaj podczas prac polowych urwałem przewód hamulcowy w Ursusie c 360 . Na nieszczęście ten najdłuższy siedząc w ciągniku idzie on do lewego koła i mam problem ponieważ nie mogę go odkręcić od zwojnicy , mam następujące pytanie. Czy ten przewód można połączyć gumowym przewodem na ściskach?? Lub w jakiś inny sposób, tak żeby go nie...
Z pamięci kojarzę, że ta blaszka powinna być odwrotnie założona niż na pierwszym zdjęciu. Lewy otworek łączy się z zaciskiem hamulcowym, a ta blaszka osłania otworek będąc ok. 1 mm nad nim. Prawy otworek służy do "odpowietrzania" tłoczka. Źle podchodzisz do odpowietrzania. BTW. Wymieniałeś płyn w całym układzie czy tylko w zbiorniczku? Najłatwiej napełniać...
Zdążyłeś wepchnąć tłoczek, zanim płyn przestał wyciekać z zacisku? Zbiorniczek płynu to dwa zbiorniczki, na dwie sekcje w pompie hamulcowej. Z jednej połówki zejdzie do zera, ale w drugiej trochę płynu pozostanie. Dolewałeś do prawie pustego zbiorniczka, pustego, czy było tam niby 1/3 stanu? Czysto jest w zbiorniczku? Dziurki do pompy są bardzo małe......
OK po problemie :) dziękuje wszystkim za radę . Ale odpowietrzyłem go w taki sposób że pierwsze co odkręciłem odpowietrzniki na wszystkich kołach ,ściekł płyn doszczętni z wszystkich kół i wlałem świeży najpierw odpowietrzałem na przewodach przy pompie ABS. Później zakręciłem opowietrzniki i na kołach . Dodam że musiałem przelać jakieś 2,5l płynu żeby...
Sam sterownik masz na 4 lub 6 śrubek przykręcony, można odkręcić i przerzucić robi się to na aucie bez problemu, dzięki temu nie musisz zaślepiać przewodów hamulcowych żeby płyn nie uciekł i też nie zapowietrzy się tak bardzo a przy wymianie całej pompy trzeba odpowietrzyć przynajmniej przednie koła. Pompa nie musi mieć żadnego dokodowania pod samochód,...
Rozumiem że nie zastosujesz naprawy gwintu w gnieździe świecy zapłonowej lub w piaście koła? W gnieździe swiecy tak. W piaście koła nie. Tymczasem pytający rusza szarymi komórkami i jeśli czyni to odpowiedzialnie to chwała mu za to. OK. Autor podchodzi do tego tematu profesjonalnie. Więc raczej nie będzie robił tego z reki na samochodzie tylko zacisk...
Witam Mam taki problem, a w zasadzie pytanie. Ostatnio miałem wyciek płynu hamulcowego z przedniego prawego koła. Okazało się ze to zawiniły podkładki które były aluminiowe i po prostu się rozsypały wiec wymieniłem je na miedziane. Podczas tej naprawy musiałem odkręcić tą śrubke która jest przykrecona do szczęki hamulca i ze szczęki i z przewodu wyciekło...
Witam, po wymianie przewodów hamulcowych z przodu zablokowały hamulce przód lewe i prawe koło, tył obracał się normalnie. Po odkręceniu odpowietrznika z LP obydwa koła zaczęły się normalnie obracać. Po zdjęciu zacisku i pompowaniu bez klocków raz na jakiś czas nie da się normalnie wcisnąć tłoczka, i trzeba odkręcić odpowietrznik. W momencie jak zblokuje...
Może głupie pytanie, ale co to jest ta baryłka konkretnie? A ten zestaw na allegro co jet na obecna chwilę za 43 zł? Nie zawsze udaje mi się odkręcić przewód i pęka, a w tedy stoję z robotą aż zamowie części... Głównie sam naprawiam auto, którym jeżdżę w pizzeri i zwykle coś padnie w weekend kiedy wszystko pozamykane. Kilka stowek to dużo za dużo jak...
A jaki masz problem z odkręceniem przewodu hamulcowego, wzięciem zacisku na stół, gdzie możesz go dokładnie obejrzeć z każdej strony? Wykręć zacisk, wyjmij tłoczek jego uszczelkę i osłonę. Wyczyść gniazdo uszczelki i osłony /tylko dokładnie i bez lipy, bo problem dalej będzie/. Na samochodzie tego nie zrobisz, bo nie widzisz całego gniazda uszczelki...
Dokładnie tak jak pisze Kolega wyżej. Przód to pojedynczy pływający, tył podwójny stały. I każdy ma odpowietrznik. Skoro masz pourywane to albo próba wiercenia i gwintowanie, albo wymiana na inny z odpowietrznikiem. Sporo jest takich zacisków za parę groszy na znanym portalu aukcyjnym. Przy okazji kup od razu przewody hamulcowe od zacisku do przewodu...
przewodu hamulcowego końcówka przewodu hamulcowego wymiana przewodu hamulcowego
gorąca sprężarka telewizor smuży compressor supreme
szukanie doziemienia kondensator jamicon
Dobór kabla do zasilania domu 16kW: miedź czy aluminium? Zużycie prądu przez suszarki do ubrań: porównanie modeli