Odkręcanie przewodów hamulcowych od pompy. Sama przyjemność:)
Odkręcam przewody hamulcowe, wciskam pedał hamulca i ani kropla nie leci.. Pomocnik naciska kilka razy i trzyma wciśniety pedał , ty wtedy dopiero odkręcasz odpowietrznik ....
Zazwyczaj nie trzeba odkręcać przewodów hamulcowych od pompy, da się ją odciągnąć na tyle by wyjąć serwo
Witam. Swoje lata już to ma. Więc może być ciężko. Jest opcja że to się urwie podczas odkręcania. Dobrze by było jak byś się zaopatrzył w klucz oczkowy-otwarty do przewodów hamulcowych. Ale widzę że pozbywasz się starych przewodów więc jest opcja przeciąć ten giętki i wtedy nałożyć klucz oczkowy ale taki mocno pasowny. Jest opcja że się jednak zniszczy...
(at)putin2208 do odkręcania przewodów hamulcowych kup sobie klucze półotwarte, np od Jonneswaya.
Odpinasz linkę ręcznego, odkręcasz amortyzator, przewód hamulcowy. I zostają ci 2 śruby od tulei. Nie musisz nic tam ustawiać wymieniasz i wstawiasz i śmigasz.
stare... ale dla potomnych... jaka żabka do rur przy odkręcaniu przewodów hamulcowych??? że niby jak wepchać żabkę za zbiornik paliwa gdzie przeważnie montują trójniki rozdzielające główną nitkę od pompy hamulca? nie słyszał nikt o KLUCZACH OCZKOWYCH OTWARTYCH ? np. http://www.przewody-hamulcowe.pl/search....
Ale co Ci wytłumaczyć? Jak się odkręca skorodowane przewody hamulcowe? Chyba żartujesz. Koszt naprawy zależny od zakresu naprawy. Sam korektor chyba koło tysiąca kosztuje.
Jakby ktoś chciał wiedzieć, odpowietrzyłem układ tak, jak zwykle. Poprzez spuszczanie zapowietrzonego płynu przy tym kole, gdzie był odkręcany przewód.
Dziękuję bardzo za odpowiedż odkręcasz dwie śrubki z tyłu tarczy kotwicznej, wyjmujesz cylinderek i kręcąc go odkręcasz przewód hamulcowy nie wpadł bym i bym pewnie musiał kupować nowy przewód. W sklepie faktycznie te nakrętki są razem. Niestety tego nie wiedziałem i zrobiłem to jak w starych autach, dlatego zdziwiło mnie że ta podkładka nie ma zachaczenia...
Chce się nauczyć, więc chce zdiagnozować usterkę i sam to zrobić z filmów na YT. Prawdopodobnie łożysko będzie do wymiany. Ale nawet gdyby nie było do wymiany, to warto jest je wymienić za jedną robotą. No to odkręcasz koło, odkręcasz bęben hamulcowy, zdejmujesz bęben z piasty wraz z łożyskiem, patrzysz, w jakim stanie jest łożysko, oglądasz, w jakim...
Jak kupisz łożyska FAG, a nie jaką chińszczyznę która się zaraz znów rozleci, to smar będzie w zestawie. Klucz do przewodu 11. Jeśli oryginalny nigdy nie ruszany to się odkręci bez problemu, jeśli już był zmieniany na miedziany to zapomnij że go w ogóle odkręcisz bez uszkodzenia. Jak nie to ucinasz, odkręcasz nasadowym i wstawiasz nowy przewód.
na 90% będziesz odkręcał jarzmo by zdjąć tarcze hamulcową Akurat tutaj tarcza schodzi bez odkręcania jarzma
"Odkręcić przewody i czekać aż płyn samoczynnie pocieknie". Rozumiem, że odkręcamy przewody od pompy. Czy nie zapowietrzymy przewodów hamulcowych ? U mnie przewody idą najpierw lekko w górę, później w dół i na boki. Czy po odkręceniu nie ma zagrożenia, że część płynu wypłynie z przewodów ? PS. Mam możliwość wypożyczenia urządzenia diagnostycznego "Delphi"....
Witam. Zmieniałem płyn w swoim MK3. Sprawa nie jest jakoś skomplikowana, pod pojemniczkiem masz 2 przewody: wyjściowy i tzw "powrót" (biegnie on od strony pompy hamulcowej). odkręcasz ten przewód, łapiwesz stary płyn do czegoś co się do tego nada( bo sporo miejsca tam nie ma, możesz się poratować odkręcajać stelarz na którym zamocowany jest zbiornik...
Jeden do samochodu trzy razy przyciska pedał hamulca i trzyma pedał wciśnięty a ty zakładasz klucz i wężyk przeźroczysty na odpowietrznik i w momencie jak kolega trzyma pedał to odkręcasz odpowietrznik. I zabieg powtarzać aż w przeźroczystym przewodzie poleci czysty płyn bez powietrza. I zaczynamy od najdalszego koła pompy hamulcowej.
Podczas odkręcania odpowietrzników, popryskaj jakimś odrdzewiaczem. Odczekaj najlepiej około 5 minut aby się tam ta rdza "rozpuściła", i jak już będziesz odkręcał to nie rób tak, że będziesz odkręcał ciągle;) Bardzo skutecznym jest sposobem lekko odkręcić, następnie troszkę przykręcić potem znowu odkręć o jakieś 10stopni i cofnij o 5stopni około. I...
Niepotrzebny podnośnik. Odkręcasz amortyzator od zwrotnicy - 2 śruby. Od góry odkręcasz 3 śrubki trzymające łożysko amartyzatora do karoserii. Wyjmujesz amartyzator że sprężyną opuszczając go w dół auta. Oczywiście zanim odkręcisz amortyzator to trzeba odpiąć z zaczepów przewód hamulcowy i przewód czujnika ABS. Teraz najlepsze - bez ściągaczy do sprężyn...
Witam Zmieniałem w astrze f zawieszenie jest takie samo jak w vektrze B . Odkręcasz 2 śruby od zwrotnicy oraz jeden od pałąka zawieszenia , wyciągasz przewody hamulcowe/abs/czujnik kloców odkręcasz górną poduszkę / podkładkę i wyciągasz cały mcperson ... Prościej się nie da.
No to istnieje coś takiego jak komplet naprawczy tłoka zacisku,takie gumki ale ma to sens tylko kiedy tłok zacisku jest w dobrym stanie czyli nie skorodowana powierzchnia,nie złuszczona powłoka niklowa czy chromowa. Po odkręceniu zacisku od mocowania nie odkręcasz przewodu i naciskasz hamulec aż tłok wypadnie potem czyścisz wymieniasz gumy i składasz....
Jak pedał będzie twardy, odkręcasz pompę hamulcową jakbyś jąchciał wymienić, ale tylko połączenie z serwem, żebyś nie odkręcał przewodów. I wtedy sprawdź jak pompa będzie odkręcona. Nie zapytałem :-( ... ABS auto posiada ??? Przyczyna może tkwić w module ABS-u. :-) Pozdro
Zaciski można odpowietrzyć bez odkręcania odpowietrznikow.Wciskamy tłoczek do końca a następnie pompujemy aż się maksymalnie wysunie.Następnie wciskamy tłoczek,zacisk musi być w takim położeniu aby przewod hamulcowy był w najwyższym połozeniu.Czynność tą powtarzamy kilkakrotnie.
Witam, w hondzie strzelił tylny przewód hamulcowy. Po wymianie na 2 nowe (lewy i prawy tył), nie da rady odpowietrzyć hamulców klasycznie i dynamicznie (pompką na sprężone powietrze do odpowietrzania). Robiłem wszystkie możliwe opcje, najbliżej pompy, najdalej itp itd. Zauważyłem że PP i PT wytwarza ciśnienie a LP i PT praktycznie nie mam ciśnienia...
Witam. Mam problem z ukladem hamulcowym w misku pajero 1 z 86r. Pierwszy problem stanowi zapieczony tloczek w zacisku. Pytanie w jaki sposob go wyciagnac bez uszkodxenia tloczka, dodam takze ze zacisk jest sciagniety calkowicie tzn urwal sie przewod hamulcowy. Drugie pytanie mam takie w jaki sposob wykrecic koncowke wezyka hamulcowego z zacisku. Dodam...
Z www.307online.com.ar/manuales/reparacion... 4 - ZALECENIA DOTYCZĄCE ODPOWIETRZANIA UKŁADU HAMULCOWEGO Po wykonanej naprawie pompy hamulcowej lub bloku abs odpowietrzyć w kolejności : * przednie lewe koło * przednie prawe koło * tylne lewe koło * tylne prawe koło Po interwencji na strzemieniu rozpieracza lub cylindrze koła, odpowietrzyć w kolejności...
Z tego co mi wiadomo to jest to normalnie odkręcane, może po prostu Ci skorodowało tak, że wygląda na jednolite?
Ja nie zostawię starych przewodów. Nowe kosztują grosze, nie ma sensu bawić się w odrdzewianie i odkręcanie końcówek. Na zaciski przednie kasy raczej nie mam, będzie trzeba oczywścić. One pracują ok. Tłoczki z tyłu będą nowe. Przewodów elastycznych jest 4. Febi od 23zł sztuka. Szkoda bawić się w starocia. Niestety, cały komplet już gotowy kosztuje ponad...
to lepiej byś kolego wymienił te zgnite przewody hamulcowe, bo skoro mówisz, że one są zgnite przy pompie absu to strach pomyśleć jakie są pod autem a w szczególności nad tylną belką, ja dopiero co w Zafirze wymieniałem to te stare się w rękach łamały, oczywiście miedziane z metra założyłem, wystarczy praskę ręczną sobie kupić, końcówki te odkręcane...
Pytanie 1. O czym świadczy to, że pedał hamulca po napompowaniu, po odkręceniu lewego odpowietrznika twardo się trzyma? Po odkręceniu prawego odpowietrznika, pedał powoli wchodzi do podłogi. W obu przypadkach płyn wychodzi bez bąbelków. Tak W Peugeot Partner, rocznik 2005, z ABS, wymieniłem przewody hamulcowe z tyłu, na odcinkach od regulatora siły...
Nie piepsz się z próbą odkręcania bo na 99% i tak Ci się nie uda, przeważnie ukręcisz przewód hamulcowy sztywny. Kup nowy przewód i wymień, nie ma w tym żadnej filozofii. Po wymianie i tak musisz odpowietrzyć układ, wię czy odpowietrzać będziesz 15cm czy 1m to wszystko jedno. Zaoszczędzisz nerwów i czasu.
Witam Podstawowa sprawa to książka do clio . Nie mam skanera dlatego nie podeślę ci tych stron o tylnym zawieszeniu. Ale tak po krótce : 1. Podnosisz tył auta i odkręcasz koła a następnie czopy które trzymają tylną belkę (po dwie śruby) - i opuszczasz tylną belkę tak żeby nie urwać przewodów hamulcowych - wyciągasz drążki skrętne. 2. Sciągasz czopy...
Fiat Cinquecento 700, miękki hamulec po dłuższej jeździe. Dotyczy wszystkich modeli CC (wszystkie mają jednakowe pompy hamulcowe) Objaw : -Zaczynamy jazdę to hamulec jest twardy i pracuje normalnie (na wyłączonym silniku czuć opór i pedał hamulca nie zapada się) -Po przejechaniu kilku kilometrów pedał hamulca zapada się do samego końca maleje skuteczność...
Coś jest namotane z samą pompą. Prawdopodobnie ona sama jest teraz zapowietrzona. Gdy drożny odpowietrznik jest poluzowany to płyn ze zbiorniczka poprzez pompę powinien sam spływać. Gdy za dużo go spłynie to "wyssie" z danej sekcji(tył lub przód) pompy i wtedy trzeba kombinować z zalaniem powolnym pompy. Ja się poświęcałem i na poluzowanych odpowietrznikach...
To ja zapodam swój wypróbowany sposób na odpowietrzenie hamulców jednoosobowo. Zakładam na odpowietrznik przewód igielitowy napełniony właściwym dla danego samochodu płynem hamulcowym, o długości pozwalającej połączyć najdalszy odpowietrznik z otworem wlewowym zbiorniczka wyrównawczego. Odkręcam odpowietrznik i tak długo pompuję, aż w igielicie płynie...
Jeśli odkręcałeś przewód od zasilania pompki sprzęgłowej pod pedałem sprzęgła i było słabe ciśnienie to stawiam na zawór czteroobwodowy pod warunkiem że masz stan ciśnienia na zegarach hamulcowych i podstawa osuszacza zbija prawidłowo .
W końcu wziąłem się za wymianę (trochę czasu minęło). Z przodu wymieniłem bez problemu, z tyłu mam problem bo przewody idą nad bakiem. Mam pytanko czy muszę wyjmować cały bak, czy wystarczy go odkręcić i opuścić delikatnie na lewarku. Z boku przymocowany jest gumowy przewód od wlewu paliwa na jakąś fabryczną opaskę. Czy do opuszczenia muszę go odkręcać....
Spotkałem się już ze złym zamontowaniem samoregulatorów z tyłu w bębnach. Objaw był taki jak wyżej opisano. Była źle blaszka założona i regulator się skręcał i odkręcał. Powodowało to że hamulec był raz wysoki a raz głęboko wchodził. Warto to sprawdzić jeszcze. Elastyczne przewody hamulcowe można sprawdzić przy pomocy drugiej osoby. Jedna mocno wciska...
Po pierwsze tłoczki w tylnych zaciskach się wkręca, a nie wciska. Po drugie odkręcając cały zacisk od układu należało zacisnąć przewód elastyczny aby nie wyciekał płyn hamulcowy i wtedy wystarczy po zamontowaniu zacisku odpowietrzyć tylko ten zacisk. Jeżeli płyn wyciekał, to teraz należy odpowietrzyć obydwa zaciski tylne.
Dziękuje za odpowiedzi. Klucze mamy dobrej jakości, podnośniki też są, kołki tez są aby dać pod samochód. Niestety nie ma kanału ale myślę aby cały tył podnieść w miarę wysoko na klockach i wtedy odkręcać belkę. Chwilowo zdjęć nie mam ale jak będę u znajomego to na pewno zrobię i wrzucę tutaj. Jeszcze mam takie pytanie przewody hamulcowe najlepiej odkręcić...
Jak to odkręciłes zacisk? Od przewodu hamulcowego? Tam wyjmuje się tylko zawleczkę i wyjmuje kołek, a zacisk odchyla się do góry i wyjmuje klocki. Odkręca się dwie śruby i zdejmuje jarzmo razem z zaciskiem (no chyba że go zsunąłeś z jarzma).
Zacznij od wyczyszczenia zacisku w miejscu gdzie wkręcony jest przewód i spryskaj to jakimś penetratorem, możesz to zrobić już teraz, żeby zaczął działać. Odkręcać śrubę z przewodem trzeba delikatnie, nie kręć od razu na maksa, tylko kawałek odkręć i cofnij, tak po ćwierć obrotu kilka razy w tą i z powrotem i po rozruszaniu odkręć mocniej i znów rozruszaj,...
Witam Problem wygląda następująco: po wymianie klocków pedał hamulca wpada w podłogę przy hamowaniu, hamuje nie z całą mozliwą siłą i pedał jest bardzo głęboko. Sytuacja powtarza się kolejny raz po kolejnej wymianie klocków . Ostatnio po przejechaniu kilkudziesięciu km trochę sie poprawiło ale to nie jest to co ma być, nadal nisko spada. Wygląda na...
witam, ja odpowietrzam w ten sposób :mam zrobiony korek nakrecany na zbiornik płynu hamulcowego z zaworkiem od koła i wytwarzam nadciśnienie około 1atm, odkręcam odpowietrzniki od najdalszego do najbliższego, odrazu jest jasność czy połączenia są szczelne, czy pompa jest oki wyregulowana( otwór przez który schodzi ciśnienie jest droży) , robi się ta...
Kumaty mechanik szybko by zdiagnozował przyczynę, jak wysprzęglik nie cieknie, to ja robię test z użyciem sprężonego powietrza wtłaczanego w przewód hydrauliczny od wysprzęglika i obserwuje zachowanie się w/w w wysprzęglika. Jak wszystko nowe, łącznie z przewodem to albo nie odpowietrzony układ co wbrew pozorom zdarza się dość często nie doświadczonym...
Mozna sprawdzić jaki jest luz pomiędzy pompą a trzpieniem w serwie. Ważna jest średnica pompy bo mogą być 25,04 mm lub 28,58mm. Jeżeli jest w układzie korektor siły hamowania to też może powodować, że pedał będzie niski tak samo jak "świńskie ogony" na wymienionych miedzianych przewodach. Hamulce można odpowietrzyć bez rozszczelnienia układu. Odkręcamy...
Witam, przepraszam, że tak późno odpisuję, ale mam pełno spamu na poczcie i nie widziałem, że ktoś odpisał. Odessałem płyn, ponieważ zerwałem przewód hamulcowy i nie chciałem, żeby ten płyn ciekł. Niestety ten model nie posiada jeszcze tej funkcji odpowietrzania ABS, więc instrukcja, którą wysłałeś, nie działa. Wrzuciłem nawet zdjęcie, na którym widać,...
Robisz tak, odkręcasz odpowietrznik, wduszasz pedał, zakręcasz odpowietrznik i dopiero wtedy puszczasz pedał. Na bieżąco dolewasz świeżego płynu do zbiorniczka by nie zapowietrzyć układu. I tak sobie pompujesz w kółko. Stary płyn wypompujesz, nowy się zassie do układu ze zbiorniczka. A jeśli się zapowietrzy robisz tak: odpowietrznik zakręcony, kilka...
odpuszczanie klocków na samoregulatorze nie ma większego sensu, bo kilka wciśnięć pedałem i powracasz do stanu poprzedniego. Zastanawiam się jeszcze nad kwestią samego odpuszczania zacisku poprzez kręcenie samoregulatorem. Gdyby zacisk był zablokowany, to z tego co wiem jedyne co można zrobić to go urwać. Wnioskuję zatem , że kolega po zatrzymaniu...
Odkręcasz ściankę grodziową pomiędzy kabiną a silnikiem, skręcona na cztery śruby sześciokątne M8. Następnie wyjmujesz ściankę "podłogową" z dwoma wycięciami na przewody i węże. Zwróć uwagę że przewody hamulcowe i sprzęgłowy są przypięte objemkami z blachy do śrub obudowy sprzęgła, podobnie z przebiegającymi tam pod kabiną przewodami paliwowymi i przewodem...
Czytam jeszcze o odpowietrzaniu układu. jest napisane, że w automacie odpowietrza się tak jak w manualu, ok. Jednak z abs jest już inaczej. znalazłem taki oto opis. dpowietrzanie układu hamulcowego dla kół przednich Wyłączamy zapłon i wciskamy pedał hamulca kilkadziesiąt razy, pozbywając się w ten sposób ciśnienia regulacji układu ABS. Napełniamy zbiornik...
Blokują mi przednie zaciski hamulcowe. Kupiłem klocki ,żeby przy okazji je wymienić.Przy próbie wciśnięcia tłoczków tak lewego jak i prawego -opór ,nie chce wejść. Użyłem nawet francuza bo sądziłem, że są zapieczone i na siłę wepchnę ,ale nie dało rady.Postanowiłem sprawdzić czy są zapieczone ,odkręcając lekko odpowietrzniki i wtedy lekko weszły do...
Np. wymiana sprzęgła - mechanik musi mieć jaja i uprzedzić że np może dwumasa do wymiany i wtedy koszt tyle lub tyle !!! Jak zle podwiesi silnik i strzeli osłona rozrządu to niech mechanik płaci za swje bo jak ty to sobie inaczej wyobrażasz ? Nie porównuj 2 różnych napraw, gdzie w jednym rozbierasz serce samochodu i wszystko może się zdarzyc, od urwania...
Przeglądając jakiś czas temu portale aukcyjne natknąłem się na pewien gadżet - tester płynu hamulcowego ze wskaźnikiem ledowym podającym zawartość wody w płynie. https://obrazki.elektroda.pl/8882311800_... Jako że działam w branży motoryzacyjnej i dość często mam do czynienia z płynem hamulcowym postanowiłem dla wykonania testu zakupić...
Od dziesiątek lat jeżdżę do dwóch sprawdzonych zakładów oponiarskich i w obu dociągają mi koła dynamometrem. Parę dni temu (do wymiany klocków) odkręcałem przednie koła w Carismie kumpla z Niemiec i były tak do... kręcone, że musiałem dodatkowo do klucza użyć ok. pół metrowej przedłużki. Do odkręcenia śrub zacisków też musiałem użyć przedłużki do klucza...
Odpowietrznik musi być przy każdym kole,no chyba że sie mylę. Samo odpowietrzenie to nie wszystko,ważne aby wszystko było dobrze wyczyszczone i nic się nie blokowało.Zakładam że z tylu są bębny wiec szczęki są cofane przez sprężynę,ważne aby dobrze był zamontowany mechanizm naciągu szczęk hamulcowych. Wspomaganie hamulców czyli serwo-pompa musi być...
Co do procedury przy pomocy VCDS piszesz, że samochód nie musi być podniesiony? Chodzi tylko i wyłącznie o łatwy dostęp do odpowietrzników. Jak masz kanał lub podnośnik czterokolumnowy to nic nie musisz podnosić. Ja używam dwóch "żabek" i podnoszę dosłownie centymetr (tylko aby koło zeszło z piasty). Jak myślisz, po co jest procedura odpowietrzenia...
4.w moim bolidzie są zawleczki i kliny, które trzymają zacisk w optymalnym położeniu.zdejmij je.zdejmij zacisk.uważając na przewody aby ich zbytnio nie wyginać bo pekną ========================================... ..dzięki za informacje, ale cały problem tkwi właśnie w tym co napisałeś wyżej. Jak dobrać się do klocków, czy trzeba coś odkręcać aby...
Tylne tłoczki zapewne zostały.wkrecone do oporu. Po tym zabiegu i zamontowaniu nowych klocków należy wyregulować luz między tylnymi klockami a tarczą. Jeśli będzie za duży to będzie efekt misiowatych miękkich hamulców. Tłoczki należy minimalnie wykręcić aby zmniejszyć luz. Co za bzdury. Kolego, często w samochodach przewody hamulcowe do tylnych kół...
Jakoś nie dowiedzieliśmy się o jakim samochodzie mowa (może być istotne) i które rurki (albo linki). Złorzeczysz wykonawcy ale chyba nie on uszkodził gwint? Pewnie zakladasz, ze gwint uszkodzony tylko w nakretce a moze byc tez w gniezdzie. Czy przypadkiem nie chodzi o rdze. Pzepraszam, ale cos sie stalo z klawiatura. No to tak jest to escort. Przewody...
Witam! Od jakiegoś czasu mam problem z prawym, tylnym zaciskiem hamulcowym ale dwa dni temu miałem tego finał. Wracając z pracy 3km od domu hamulec w prawym tylnym kole złapał i nie puścił(koło się kręciło ale był odczuwalny opór). Niestety była noc, zero kluczy itd...Przejechałem ten dystans z predkością wahającą się przy 10-20km/h. Rano zabrałem się...
Kiedyś kolega miał taki statek i z tego co pamiętam, przy akumulatorze hydraulicznym (tzw grucha), powinna być śrubka na klucz 12 i przez nią się odpowietrza. Tylko najpierw włącz silnik, ustaw zawieszenie na serwis (max do góry) i wyłącz silnik a tą śrubkę odkręcaj max 1,5 obrotu (pod nią jest kulka). Poza tym ten układ jest chyba połączony z hamulcowym,...
Nissan Sunny 93r, silnik 2.0D, bez ABS. Ogólnie hamował bardzo słabo, nie szło wycisnąć tłoczków hamulcowych to porozbierałem, poskładałem, chodzi jak nowe a po odpowietrzeniu dalej nie idzie ich wciskać. Sprawdzałem przewody po kolei bo myślałem że gdzieś jakiś zator się zrobił aż doszedłem do samej pompy, odkręcam przewody a tam ani kropla nie pocieknie....
O tej pompie też myślałem ale jeśli zaczęła przepuszczać to jest to bezpowrotne A więc powinno się już powtarzać a tego nie robi. Niekoniecznie.Czasem uszkodzona pompa puszcza co "drugie depnięcie"a czasem raz na sto depnięć,tutaj nie ma reguły. Tak czy inaczej do wymiany,bo regeneracja w praktyce nie przynosi dobrych rezultatów. By na 100 procent...
Witam mam problem ze swoim passatem, mianowicie zauważyłem że ciekną mi tylne zaciski hamulcowe, no to co zregenerowałem wszystkie 4 bo na przodzie 1 miał pęknięta osłonę a 2 po prostu profilaktycznie jak już 3 zrobione to szkoda zostawić 1 a potem za jakis czas go robić;p Ale do tematu, wszystko poskładane nic nie cieknie no po prostu wszystko ok....
Witam Jako że mam w końcu urlop. to od 3 dni męczę się z jedną z moich Astr (ta akurat Żony) ale od początku: Kupiliśmy ją kilka lat temu dla tego, że jest w automacie. Ktoś zrobił partacką przekładkę z anglika, już bardzo wiele rzeczy w niej poprawiłem a ostatnią są hamulce - ktoś założył jakiś dziwne serwo z ulepioną dźwignią do pedału który był w...
OK. od początku do końca :) Jedziesz jeszcze sprawnym samochodem do sklepu kupujesz coś na nerwy jak palisz to ze dwie ramki i kilka piw :D Wjeżdżasz samochodem na kanał ;) Od góry: Demontujesz filtr powietrza całkiem wszystko z obudową i wszystkimi plastikami aż do przepustnicy, akumulator, podwieszasz chłodnicę, odkręcasz masy od skrzyni, zdejmujesz...
Będzie trochę zabawy jeśli nie masz sprzętu :D Jeśli nie masz czym i gdzie, to szczerze odradzam Ci :D W nogach kierowcy okręcić krzyżak między kolumną kierownicy a przekładnią. Koła zdjąć, odkręcić śruby od półosi, spuścić olej ze skrzyni (korek z boku skrzyni pod półosią lewą na imbus 12 albo 14), okręcić piasty od amortyzatorów, wysunąć półosie (prawą...
hehe no zielone to moze nie jest bo w motorku odpowietrzalem wiele razy ale tam to jest inna sprawa... Pompe podlączylem na sucho, zalałem i poluzowalem przewody tak przez chwile zostawilem i po chwili lecial plyn po chwili znowu zakrecilem i bralem sie za odpowietrzanie no cóż... odpowietrzyłem tak ze nie bylo zadnych pęchezykow powietrza no ale czuc...
wczoraj rozmawiałem z kumplem który ma też 3.0 24V ale w omedze A i mówił że 1,5 godziny pomopowania to norma... ale dziwił sie że przepompowałem aż dwie butelki i nic. Oczywiście procedura jest prawidłowa, odkręcam odpowietrznik przy wciśniętym pedale sprzęgła. NIe znam się, ale tak sobie myśle czy może być tak, że np pompa przy pedale sprzęgła jest...
Dopiero się aklimatyzuję... nie znam zbyt dobrze jeszcze tutaj ludków. Przeprowadziłem się na Śląsk niedawno z Kujaw (po śmierci żony) aby być bliżej córki...itp. Ten skuter nie jest sprawą najpilniejszą.... powoli i na spokojnie ogarnę. Jak to mawia Prezes: "damy radę" :) Robota jak widzisz mnie kocha...heh Właśnie m.in. modernizuję hulajnogę Tomini......
Wymieniłem reduktor na nowy - nie obyło się bez kłopotów: -instalatorzy słabo zamocowali reduktor ( był luźny) musiałem poprawiać -złącze gazu fazy ciekłej na wejściu do reduktora było nieszczelne, dobrze że był zapas przewodu to obciąłem kawałek rurki ( na szczęście mam obcinaczkę do przewodów hamulcowych) i z zestawu który był z reduktorem założyłem...
I chyba wszystko jasne: mam zapieczoną turbosprężarkę. Jak próbowałem ruszyć cięgnem to nic nie szło. Może za słabo ruszałem, ale na moje oko nie drgnęło. Dmuchałem też w przewód podciśnieniowy sterujący gruszką (wymieniony na nowy z resztą) i nic. Stawiam też na uszkodzoną gruszkę. Mam pytanko w związku, iż chciałbym odkręcić turbosprężarkę (ostatnio...
Witam. Jako mechanik z zamiłowania (a informatyk z wykształcenia :P) chciałbym dziś przedstawić przetestowany i tak naprawdę niedokończony projekt zasilania silnika Diesla olejem napędowym i wodą. Jak się nie trudno domyślić - układ ma oszczędzać paliwo kosztem pary rozprężanej podczas spalania ON. W Internecie można znaleźć wiele dziwnych stron dotyczących...
Witam, wymieniałem dziś piastę koła tylnego kupiłem na allegro w rozsądnej cenie (140zł) ponieważ na drogie troszeczkę mi szkoda :) Jestem amatorem ale wymiany dokonałem w garażu na lewarku "żaba" zajęło mi to ok 2 godz. Potrzebny sprzęt: - lewarek - klucz do kół u mnie 17 - klucz nasadowy 16 - śrubokręt krzyżak - większy śrubokręt płaski 1. luzujemy...
Wymiana amortyzatorów w Puncie I, to robota dość czysta, przyjemna i prosta. Nie zajmuje dużo czasu, ani nie wymaga dużych nakładów. Poza typowymi narzędziami, które ma chyba każdy – kluczami nasadowymi, imbusowymi, szczypcami, szczotką drucianą i młotkiem, musimy zaopatrzyć się w ściągacze do sprężyn. Nie są to narzędzia bardzo kosztowne i wydatek...
Od dłuższego czasu, z tyłu auta, słychać było głośne stuki w zawieszeniu, ale naprawę tego, ciągle odkładałem na później. Kiedy stały się nie do zniesienia, postanowiłem coś z tym wreszcie zrobić. W pierwszej kolejności wymieniłem łożyska w wahaczach (zestaw naprawczy), ale odgłosy nie ustały. Wziąłem się, więc za wymianę amortyzatorów, jednak i to...
Znalazłem pytanie o wymianę piasty tylnego koła w Punto I. Temat rzeczywiście błahy, ale jak widać, potrzebny. Dla osób mniej obytych z mechaniką, opisałem wymianę szczegółowo, bo jest tam kilka niuansów, których doświadczony mechanik nawet nie zauważy, natomiast osoba robiąca to po raz pierwszy, może mieć z tym kłopot. Operacja ta, jest banalnie prosta...
Witam. Samochód to VW II Golf 1.3 Jakiś czas temu wymieniałem przewody hamulcowe ogólnie wszystkie idące od zbiorniczka do lewego tylnego koła, łącznie z cylinderkiem. Przy tym zabiegu trochę się zagięły szczęki i jakieś elementy w bębnie podczas ściągania bębna. Były prostowane. Ogólnie hamulce działają, wszystko odpowietrzone i jest dobrze. Jednak...
Witam wszystkich serdecznie ! Na wstępie chcę napisać że corse b zakupiłem niedawno na dojeżdżanie nią do pracy i od tamtego czasu mam same problemy. Corsa posiada silnik 1.2 8v C12NZ 45KM rocznik 1994 bez zaworu EGR na aparacie zapłonowym. Przy autku wymieniłem już klocki hamulcowe, silniczek krokowy, sondę lambda, wszystkie filtry, olej, świece, przewody...
Odkręć odpowietrznik i próbuj cofać tłok, jak pójdzie bez problemu, to przewód elastyczny do wymiany, jak się nie chce nadal cofnąć, to zacisk do rozbiórki i czyszczenia Fiat ma wadliwe gumowe przewody hamulcowe .
Problem masz z alternatorem lub przewodami do alternatora.Przy braku płynu świeci tylko ręcznego.Odkręć korek płynu hamulcowego i podnieś do góry ,powinna się zapalić kontrolka tylko ręcznego.Spuść ręczny, odpal i cieki przewód odkręć i dołącz do masy,objawy powinny być takie jakie u ciebie występują.
licznik wiec chciałem go sprawdzić zwierając przewód masowy z sygnałowym Przewody te zwierałeś przy liczniku? Czy na wahaczu w kostce do czujnika? Spróbuj powtórzyć, zwierając przewody w kostce do podłączenia czujnika. jak wskazówka licznika będzie się podnosić to odkręć czujnik i sprawdź czy jak najeżdzasz nim z różną prędkością na tarczę hamulcową...
Przewód wkręcany w elastyczny. By wymienić ten elastyczny musiałbym zdjąć zbiornik z paliwem, ruszyć tamte śruby. Obstawiam niewykonalne na obecnym etapie.
Witam .Budowa ukończona w maju ,teraz jest trochę czasu ,żeby zaprezentować efekty i rozwiązania . Zapłon : Po pierwsze -zapłon - przerobiony na bateryjny ,bo nie działała prądnica .Zamontowany akumulator 4 ah ,wykorzystany oryginalny przerywacz ,dodana cewka zapłonowa z samochodu (na złomie za 10 zł ).Ogólnie to prąd z akumulatora idzie przez przerywacz...
Można jeśli masz prasę, wyciskarkę, kanał. Wszystko najlepiej robić na kanale, osadzić na kobyłki. Z tyłu trzeba opuścić belkę i bodajże odkręcić przewód hamulcowy.
Wymiana sprzęgła, Fiat Punto I. Silnik 1.1, 55 KM, kolor - czerwony metalic. Znalazłem w sieci kilka opisów tej operacji, ale są chaotyczne i niepełne. Nie zawierają wszystkich czynności, jakie trzeba wykonać, co nie daje pełnego obrazu zakresu pracy. Postanowiłem opisać swoją naprawę w sposób jak najbardziej szczegółowy. Takie podejście może pomóc...
Płyn DOT 4 . Mogą być problemy z przewodem / rurką / hamulcowym . Zlokalizuj gdzieś , bo jak nie odkręcisz to będzie trzeba wymienić .Śrubkę jak nie da się odkręcić to urwij , szkoda nerwów .O odpowietrzaniu / metodach / na forum są poematy , można poszukać . Pozdrawiam Ps. Te cylinderki od Corsy 93-> to te same .
Tłoczek ma się cofnąć natychmiast, u ciebie jest problem, pompa niewłaściwie zasysa płyn ze zbiorniczka. Pewnie odwrotnie włożone gumki. Doprowadź do porządku pompę, ma chodzić właściwie i pompować ciśnienie jak odkręcisz przewód hamulcowy z pompy a wylot pompy zatkasz palcem. Dopiero jak pompa będzie ok, skręcasz i odpowietrzasz cały układ.
Pozostaje jeszcze pewna kwestia; zdrowo zapieczona śruba przewodu/odpowietrznik czasem się urwie, zamiast odkręcić - prawidłowo "opracowana" przed próbą odkręcenia, daje się za to odkręcić byle czym.
Skoro blokuje koło to zawór nie upuszcza ciśnienia po hamowaniu . Możesz spróbowac zdjąć tłumik ,który może być zapchany ,lecz bardziej prawdopodobne że skończysz na wymianie modulatora. ( W warunkach domowych możesz sprobować wlać jakiegoś smarowidła do zaworu , jak będziesz miał szczęście to zawór odpuści ) Jeżeli sam czujnik jest uszkodzony to błąd...
Witam. Mam problem w Audi Q7 4M z hamulcami. Mechanik, wymieniając klocki hamulcowe, odkręcił zacisk od jarzma zamiast z całym jarzmem od piasty. Teraz podczas jazdy wydobywają się dziwne dźwięki z hamulców. Czy wie ktoś, jak ustawić te jarzma do zacisków? Numer tel. Przyspieszy kontakt, jeśli ktoś coś wie: 504206027 AI: Czy możesz opisać, jakie dokładnie...
To od razu zakup przewody do cylinderków czy już odkręciłeś?
Czy sprawdzałeś jak układ się zachowuje po odkręceniu korka wlewowego zbiorniczka płynu hamulcowego. Mało to prawdopodobne, ale poluzowanie zakrętki nic nie kosztuje, a przynajmniej zawęzi nieco krąg podejrzeń. Gdy pedał hamulca jest zwolniony (a tłoczek pompy cofnięty do pozycji spoczynkowej) w przestrzeni złożonej z: pompy hamulcowej, przewodu i cylinderka...
nie idzie tego odkręcić trzeba ucinać mosiężne i zarabiać lub kłaść nowe. Nierzadko porządne podgrzanie powoduje, że da się to odkręcić, sprawdzone - tylko uwaga na wystrzał przewodu gumowego!
Jak koło się zagrzało i zablokowało, to byś odkręcił przewód 11 od siłownika hamulcowego i byś wiedział czy wina jest po stronie mechanicznej (zacisk, klocki itp.) czy pneumatyki lub sam siłownik jest uszkodzony.
1. Akumulator. Musisz wiedzieć że akumulator im mniejszy tym mniej trwały i nie bardzo jest jak to przeskoczyć. Na starym akumulatorze powinieneś mieć symbol. Kup po prostu taki sam. Dziś nawet kwasowe akumulatory są szczelnie zamknięte. Nie polecam akumulatorów marki WM - potrafią paść same z siebie. I najważniejsze - na zimę nie zostaw akumulatora...
Po odkręceniu przewodu stalowe z elastycznego leci płyn hamulcowy. Zamontuje nowy przewód i cylinderek i zobaczę czy coś to da
Odpowietrz najpierw sama pompę hamulcowa. Potem przewody do Najlepiej ciśnieniowo. Ale w jaki sposób? Odkręcić przewody idące do pompy abs ? Bo tradycyjnie po zamontowaniu odpowietrzałem w takim sposób że luzowałem przewody wchodzace do pompy abs te dwa idące od pompy hamulcowej. Płyn z powietrzem wyciekał dokręcałem i było ok. Nawet odkręciłem jeden...
Masz uszkodzony siłownik hamulcowy na 2 lub 3 osi. Chodzi o te siłowniki długie co mają dwa przewody. Na pierwszej osi są przeważnie siłowniki małe, jedno przewodowe. Te podwójne siłowniki mają po dwa przewody. Jeden jest podłączony do obwodu luzującego czyli do czerwonego guzika. Pompujesz tam powietrze po to żeby je zwolnić z hamulca postojowego-...
malowanie jej od wierzchu i tak niczego nie zmieni, belka przegniwa w środku tej rury, więc pojedź na karczera i sobie porządnie wymyj ją w środku (jest dostęp między kołem a nadkolem, wymyj z obu stron, tam ma być na przelot czysto z jednej do drugiej strony auta) potem weź szczotkę drucianą przyklej rączką do jakiejś rury i wyszoruj to w środku ile...
przewodu hamulcowego końcówka przewodu hamulcowego wymiana przewodu hamulcowego
regulator prostownika samochodowego joomla dodatki yamaha filtr powietrza
radio clatronic clatronic radio
Nokia 8910 – jak sprawdzić PA (Power Amplifier), objawy i pomiary Netflix nie działa na Manta 55LUA123E Smart 4K UHD – brak obsługi, certyfikacja, rozwiązania