Na moje ten klucz będzie średnio się nadawał. Ma dość krótką rękojeść. Wiele łożysk w tych pralkach jest naprawdę mocno dokręconych. Ja dałem zrobić taki klucz / ściągacz tokarzowi.
Wyjmujesz przegub ze zwrotnicy, odkręcasz łożysko od podpory, spuszczasz olej ze skrzyni, wyciągasz półoś razem z łożyskiem itd... Proste, jednak nie do końca. Jak nie masz doświadczenia w mechanice to sobie odpuść bo tylko więcej szkody narobisz a może nawet i sobie krzywdę.
Popatrz na strzałki czy we właściwą stronę odkręcasz.
Śruba ma prawy gwint(tak jak kran zakręcasz i odkręcasz) Łożysko najlepiej na prasie wycisnąć, bo jest tam taka cinka blaszka, potem środek wyciągniesz z łożyska. Zapamiętaj kolejność najlepiej wszystko zapisuj. Grzałkę po posmarowaniu silikonem włórz jako ostatnią. póki co, to włórz ją do wody z octem na noc, a jutro szczoteczką wyczyść.
Cześć, jaki macie sposób na bezpieczne podgrzanie śruby łożyska aby ją wykręcić? Moja pralka ma plastikowe koło pasowe, więc grzanie opalarką raczej się nie uda. Co sądzicie o podgrzaniu od wewnętrznej trony bębna np. żelazkiem?
Chodzi mi oto czy muszę rozbierać całą pralkę i wyciągać bęben i dopiero łożyska wymienić czy odkręcam z tyłu obudowę i odkręcam śrubę mocującą i wymieniam łożyska? Bez wyjęcia "bębna" z obudowy pralki wymienić łożysk się nie da.
Raczej nie wymienia się samego łożyska w tej gumie lecz wymienia się całość czyli poduszkę amortyzatora (koszt około 30zł za sztukę). A do odkręcania tej nakrętki jest specjalna nasadka z dwoma wypustami, potrzebne też Ci są ściągacze do sprężyn jak nie chcesz zębów stracić przy odkręcaniu.
Jednorazówka, bo nie powinno się w nim odkręcać łożysk głównych, więc nie zmienia się pierścieni. Oficjalnie. Ale najprawdopodobniej u ciebie jest problem z zaworami, a to już jak najbardziej da się zrobić. Ale szykuj jakieś 2 tys. na to.
A jak odkręcasz lewe łożysko, bo dostęp fatalny.
Odkręcasz tylną ścianę, zdejmujesz pas napędowy, zdejmujesz koło pasowe, zdejmujesz pierścień Segera, odkręcasz krzyżak z łożyskami, wybijasz stare łożysko, wciskasz nowe łożysko (łożysko BA2B, simmering 35X52/65X7/10) i z powrotem montujesz to co wcześniej zdemontowałeś :D
W zupełności wystarczy ściągacz do łożysk o rozstawie szczęk 100mm. Odkręcasz tylną ściankę i prawie wszystko masz na wierzchu.
Jeśli nie musisz, to nie ruszaj czujnika abs-u. Bardzo często nie da się go wyjąć z zardzewiałej piasty bez uszkodzenia, a łożysko da się wymienić bez odkręcania czujnika ABS. BTW. Sam chcesz wymienić to łożysko? Bo po problemach jakie napotykasz wydaje mi się, że możesz nie dać rady.
Czołem! Odłańczasz zasilanie!. -odkrecasz prawy bok -wyciągasz grzałke,termostaty -odkręcasz drut z kablami -wyciągasz zatyczke z lewej strony łożyska (od góry) -odkręcasz 2 śrubki (na obwodzie dekla na górze),łaczą obie częsci zbiornika -odpinasz zapinki -wyciągasz -sciągacz do koła pasowego pozdrawiam TFX
Starszy model, ale zazwyczaj jest podobnie. Odkręcasz wkręty i zdejmujesz blat, potem dwa boki, tylne pokrywy. Pokrywa łożyska lub szczotkotrzymacz, odkręcasz nakrętkę lub zdejmujesz seger z osi bębna, zdejmujesz tylną blachę. I już prawdopodobnie da się założyć nowy pasek na bęben. Ale jak jest dojście, to najlepiej bęben wyjąć i dobrze oczyścić z...
Ktoś odkręcał misę korbową? Pomiędzy łożyskiem a simeringiem jest podkładka zabezpieczająca przed przesuwaniem się łożyska, jest na swoim miejscu. Tam jest minimalne ciśnienie nie nie ma prawa wypchnąć simeringu, jeżeli jest odpowiedni.
Ten klucz nazywa się , klucz do odkręcania kontry łożysk w sprężarkach śrubowych.
czy przed odkręceniem tego plastiku trzeba odkręcić najpierw śrubę po środku czy nie odkręcać ? Koniecznie odkręcić.
Musisz wziąć dwa pręty które pasownie wejdą w otwory i między pręty jakiś płaskownik i odkręcasz.
Do smarowania można używać zwykłego smaru do łożysk, ale są to łożyska kryte z zapasem smaru, którego wystarczy do końca "żywota" łożysk. Turbinę odkręca się jedną nakrętką na końcu wirnika silnika - sama schodzi. Trzeba tylko pamiętać o kolejności ułożenia elementów. Proponuję jednak wymienić łożyska na nowe /to niewielki koszt/ i wyczyścić komutator...
Ustawiasz korbą koło zamachowe, żebyś miał dostęp do śrub na dźwigienkach. Odkręcasz przeciwnakrętkę i tą śrubę o jeden obrót na każdej dźwigience. Bierzesz drut 8mm, i jeżeli między pierścieniem wyciskowym a oprawą łożyska odległość jest mniejsza niż 8 mm to odkręcasz każdą śrubę o tyle samo obrotów, żeby uzyskać to 8mm. Następnie kontrujesz śruby...
Zasada ta sama. A temperatura łożyska zrobiła swoje, aż wytopiło zabezpieczenie. https://www.youtube.com/watch?v=HrvReFlQ... Teraz trzeba na siłę odkręcać. Dobrze by było abyś zrobił sobie klucz cztero-punktowy do odkręcenia zabezpieczenia.
Jeszcze żeby uzupełnić temat. Do wymiany łożyska nie trzeba odkręcać czujnika tylko można wypiąć wtyczke która jest w zatrasku zamocowana do nadkola. Druga sprawa że w tej astrze błędy to idzie wymigać i nie trzeba do tego testera. W przypadku ABS to styki A i K w gnieździe.
Tam nie ma żadnej filozofii odkręca się oba boki i odkręcasz łożyska nawet na łożyskach masz zaznaczone w którą stronę trzeba kręcić , potrzeba tylko dobrego uchwytu do obudowy łożysk i dobą dźwignię i tyle. We wszystkich elektroluxach ładowanych od góry robi się to prawie identycznie.
A czy możliwe jest , że "małe rączki" przykleiły łożysko do wałka, bo zauważyłem przy wykręcaniu śruby mocującej koło pasowe, że gwint był posmarowany klejem i odkręcało się potwornie. Nie, łożyska są wprasowane w tuleję zbiornika. Śruba koła natomiast powlekana jest klejem zabezpieczającym przed możliwym wykręceniem/zluzowaniem się.
ja widzę obrobienie śruby. Dokładnie tak. To efekt używania marketowych kluczy czy nasadek. Porządna nasadka T40 kosztuje ok. 50 zł. Teraz zostało autorowi pukanie młotkiem po śrubie poprzez mały przecinak.
Po zdjęciu tarczy zobaczysz 4 śrubki. Odkręcasz je. Wyciągasz część głowicy z łożyskiem i zębatką. Masz dojęcie do śruby nr 45 na schemacie, odkręcasz ja , jest chyba na kluczyk 10mm. Masz dojście do blokady , skoro nie działa to pewnie metalowy trzpień jest ułamany. W zestawie kupujesz trzpień sprężynkę i plastikowy przycisk nr 840. Dla ułatwienia...
Niepotrzebny podnośnik. Odkręcasz amortyzator od zwrotnicy - 2 śruby. Od góry odkręcasz 3 śrubki trzymające łożysko amartyzatora do karoserii. Wyjmujesz amartyzator że sprężyną opuszczając go w dół auta. Oczywiście zanim odkręcisz amortyzator to trzeba odpiąć z zaczepów przewód hamulcowy i przewód czujnika ABS. Teraz najlepsze - bez ściągaczy do sprężyn...
Wreszcie rozebrałem pralkę. Lewego łożyska... nie ma. Wypadły kulki, pojawiła się rdza, simering kompletnie zniszczony. Tak więc wymienię lewy zestaw. Natomiast nie wiem czy warto wymieniać prawe, które wygląda dobrze, nic z niego nie cieknie. Doradźcie. Co do odkręcania łożyska: wystarczył gruby śrubokręt i rozsądne uderzenie w niego młotkiem. Nie...
Nie potrzeba odkręcać obudowy łożyska,musisz podważyć ten przegub wewnętrzny.W skrzyni mocowany jest tylko na zatrzask(choć czasem potrafi dość mocno trzymać)
Tu akurat jest elegancko, stary pasek był zużyty, nieprzerwany, więc popróbowałem. Silnik na sprężynie odchyla się na niej, plus rolka napinająca. Gorzej z wciągnięciem paska na bęben... Możesz mnie natchnąć czy odkręcać tylne łożysko? Wygląda spoko boki i góra ściągnięte oraz górne węże i pojemnik na wodę z szufladą też. :arrow: Poprawiłem TONI_2003...
Moim zdaniem też kulek brakuje. Czym to było odkręcane? Młotkiem.
U mnie 10zł, w sklepie od 16 do 23. Jeżeli masz cały silnik na wierzchu sprawdź długość szczotek i stan łożysk. Szczotki odkręca się, a łożyska popatrz czy nie szumią ni nie mają luzu.
Łożyska są w krzyżaku. Odkręcasz koło pasowe, krzyżak, wyciągasz go i wymieniasz łożyska.
Poprawiłem już, teraz się otwiera. Dodano po 1 Niestety zębatka jest 3mm grubsza od wewnętrznej średnicy łożyska.
Zdejmujesz koło, odkręcasz zacisk, odkręcasz końcówke drążka kierowniczego ( wskazany pneumat ), wyciągasz tarczę z piastą na zewnątrz. Po czym odkręcasz amortyzator od zawieszenia ( dolna część, dwoe śruby ). Później odnajdujesz pod podszybiem śrubę, która mocuje amortyzator od góry i odkręcasz ( najlepiej pneumatem ). Później mc person na stół, ściagacz...
Nic się nie odkręca wychodzą po prostu do góry, a dół zostaje.
Mam problem z bębnem, nie wiem czy poza widoczną śrubką trzeba jeszcze wykręcić tą środkową (od łożyska)? .Bo teraz próbowałem zluzować bez odkręcania tej od łożyska i nie schodzi, może musze jeszcze popróbować albo kupić nasadkę?
Koniecznie wymontuj silnik, bo potniesz łapy przy odkręcaniu śrub dolnych ramion.
Mowa tu jest o Łożyskach głównych , korby mozesz odkręcać do woli.
do wymiany łożyska potrzebujesz V-ring 22 oraz łożysko 6203 jeśli jest w metalowej obudowie to da się je wymienic jeśli nie to musisz kupic w plastikowej obudowie (chyba się go nie da wybic nie pamiętam) ściągasz bok pralki i wszystko jest prawie na wierzchu potrzebujesz śrubokręt torx odkręcasz 3 sruby i zdejmujesz łożysko w obudowie pod łożyskiem...
Do wymiany łożyska nie trzeba odkręcać amortyzatora u góry.2-było na forum wystarczy poszukać.
Może da się coś nawinąć na wał między korpusem i głowicą tak by zaklinować wał i wtedy odkręcać głowicę... ewentualnie jakoś zaklinować (wkręt?) wał silnika wykorzystując otwór na wale (strona łożyska). Dzięki za ostrzeżenie przed kiepsko pomyślanym produktem.
Dobrze kombinujesz. Po przełożeniu stojana z silnika WIATKI będzie to chodzić. Kiedyś, dawno temu, sam tak raz zrobiłem (sobota, późno, klientowi bardzo zależało). Odkręcasz tylny dekiel, ściągasz łożysko i wentylator, wyjmujesz wirnik. To samo robisz z drugim silnikiem. Montujesz wirnik z DAFNE do stojana WIATKI (w odwrotnej kolejności do demontażu)...
Jest tam gwint prawy , tylko śruba wkręcana na klej zapobiegający samoodkręceniu . Jeśli nie pójdzie torxem to trzeba albo ściąć kątówką obustronnie łeb śruby na klusz płaski np.17 , albo zaciąć zadrę na łbie śruby przecinakiem i pukać młotkiem w przecinak . Musi puścić :D .( odkręcamy w lewo ! )
dzieki za odp. a mozesz mi napisac co po kolei musze odkręcać-wyciągać?
Cześć Xtrail t30 2.2 dCi Mam problem odkręca się nakrętka przegubu od łożyska Wystarczy 2 tygodnie jazdy robi się luz i nakrętka jest odkręcona Wymieniona piasta i łożysko Ktoś wie o co w tym chodzi
Witam Na jakiejś stronie wyczytałem, że jest to: 6203 RS -2szt simery22x40x7, 25x40x7 +tulejka ustalająca 25x40x5,5. . Co więc trzeba powiedziec w sklepie: 2 łożyska: 6203RS 1 simmering: 22x40x7 1 simmering: 25x40x7 Ewentualnie jeszcze plastikowa tulejka, ale u mnie ani razu nie było potrzeby jej wymiany. Łożysko od strony kola pasowego wymienia sie...
Chyba tam nie masz nakrętki tylko pierścień segera po jego zdjęciu powinien wyjść wirnik bez łożyska jednak w niektórych przypadkach łożysko trzyma tak mocno lub luźna obudowa jak w twoim przypadku uniemożliwia wyjęcie. Osobiście jak miałem taki przypadek to wziąłem wkrętak krzyżowy bardzo chudy i zrobiłem dziurkę w wentylatorze aby odkręcić te dwie...
W mojej pralce kolejny raz wysiadły łożyska. Pierwsza wymiana bez klucza zakończyła się krwawo. Niestety nikt nie potrafił powiedzieć gdzie można kupić klucz do odkręcania łożysk. Co poniektórzy mówili żeby wyspawać, ale jak to zrobić w bloku? W końcu wpadłem na pomysł 4 śruby szóstki o podwyższonej wytrzymałości, nakrętki zwykłe i dwie blaszki. Do...
Krzyżak będę wymieniał na nowy.Tylko nie wiem czy tuleja w której jest zamontowany wytrzyma bo już jest nieźle zniszczona .Nowy tył obudowy raczej już niedostępny. Ja ostatnio kupiłem za 80 zł w niezłym stanie i nie zardzewiałą Bosch WFB 1604 i oczywiście wymaga serwisu czyli amortyzatory zbiornika, szczotki silnika i pompa, ale to koszt niecałych...
Pomocną może okazać się druga osoba, która przyblokuje Ci bęben, a Ty "porządnym" kluczem będziesz odkręcał wirnik silnika.
Imbusem 8 odkręcasz oś wiskozy "od d..y strony" i lekko wysuwasz z łożyska, śruba wyjdzie. Trzeba to zrobić z założonym paskiem, jest jak przyblokować wisko
1.odkręcasz górną przeciwwagę 2.odkręcasz silnik 3.odłączasz przewody 4.odkręcasz opaskę zbiornika 5.wyjmujesz kosz piorący w całości z tylnią flauszą 6.odkręcasz koło pasowe 7.rozdzielasz flausze od kosza piorącego 8.wymieniasz łożyska i zimmering składasz to w całość nie gubiąc uszczelki flauszy :D
Dzięki kolego, można powiedzieć, że bardzo naświetliłeś mi sprawę, ale wymieniałem już łożyska w pralkach innych producentów i tam najczęściej była klapa z tyłu odkręcało się krzyżak wymieniało łożyska i po robocie. Natomiast tu przeraża mnie te rozebranie pralki do zera. Czy mógłbyś napisać mi jeszcze jak się do tego zabrać? Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Witam Czy do ściągnięcia łożyska trzeba odkręcać tą śrubkę przykręconą wzdłuż osi obrotu wału? Z góry dziękuje za odpowiedź
to ma zejść bez wyciągania zbiornika i odkręcania przeciwwagi!! podważaj z dwóch stron >>w szkole nazywali na fizyce to dzwignią
odkręcamy łóżysko w plastikowej obudowie , za tą obudową z łożyskiem znajduje się coś w rodzaju blaszki po której pracuje V-ring 22 ściągasz i składasz w odwrotnej kolejności
Cześć; Panowie - popełniłem błąd przy wykonywaniu mocowania pompy a dokładniej przy wykonywaniu podparcia wału. Pompa niewielka 4,6cm3/obrót. Napędzana z silnika spalinowego WEIMA WM192F poprzez pasek zębaty HTD 5M(szer.9mm). Koło pompy jest zamocowane na stożku1:10 i dociśnięte tulejką która miała opierać się w łożysku - niestety przy takiej konstrukcji...
Odkręcasz śrubkę i masz mniej więcej to samo. A mniej i tak będzie, czego byś nie robił.
Dzień dobry, Mam pytanie które na pierwszy rzut oka może wydawać się trochę wariackie, dlatego proszę o spokojne podejscie do tematu. Pomierzyłem luzy zaworowe (auto jeździ na LPG, luzy z przebiegiem się nieco kasują) i tak jak wszystkie są w okolicach zakresu normy, tak jeden wydechowy trzeba by już nieco zwiększyć - najbardziej oddalony od napędu...
Odkręcasz plastikowe kółko z łożyskiem i wymieniasz na nowe. Prosze nie wprowadzać w błąd, jak autor zacznie to odkręcać to coś połamie. Ten film powinien być pomocny: https://youtu.be/QUOHtSaOFvM Ten filmik wyczerpuje temat.
Takich szczegółów jest dużo. -specjalny klucz do odkręcania koła wolnobieżnego -czasami kostka przyłączeniowa zasłania jedną ze śrub -potrzebny odpowiedni ściągacz do zdjęcia tylnego łożyska -potrzebny śrubokręt udarowy do odkręcenia śrub tarczy oporowej łozyska przedniego
Jak kupisz łożyska FAG, a nie jaką chińszczyznę która się zaraz znów rozleci, to smar będzie w zestawie. Klucz do przewodu 11. Jeśli oryginalny nigdy nie ruszany to się odkręci bez problemu, jeśli już był zmieniany na miedziany to zapomnij że go w ogóle odkręcisz bez uszkodzenia. Jak nie to ucinasz, odkręcasz nasadowym i wstawiasz nowy przewód.
Chodzi o śruby trzymające ułożyskowanie pralki: https://czesciagd.pl/whirlpool-ulozyskow... Może producent wkręcił je na kleju zrywalnym. Pożyczyć porządny zestaw torx od jakiegoś znajomego mechanika itp. a przed odkręcaniem stuknąć w śrubę przez klucz młotkiem.
Wałek jest dzielony. Jeśli masz uszkodzony tylko wielowypust (końcówkę), to odkręcasz pokrywę z łożyskiem z tyłu ciągnika i po prostu wyciągasz wałek. O tak wygląda: http://psbrolnicze-sklep.pl/images/13812...
Uwaga!!!. 6 śrub trzymających płaszcz bębna maję LEWY gwint .Nasadka 13- nie wytrzymała,odkręcałem nie prawidłowo.
FAG Założyłem FAG do siebie, trochę kosztowały ale jestem bardzo zadowolony. Jeśli chodzi o przednie łożyska to w zestawie FAG były wszystkie nowe śruby i nakrętki, które podczas wymiany tych łożysk trzeba odkręcać a to też duży plus.
Rozpoławiasz ciągnik od strony skrzyni odkręcasz małą pokrywę łożyska "4 śruby m8" potem odkręcasz pozostałe 6 śrub zdejmujesz pokrywę i juz możesz odkręcić 3 śruby m8 imbusowe wyciągasz wałek napędowy, do wyjęcia wałka napędowego WOM nie pamiętam juz dokładnie ale trzeba było zdjąć górną pokrywę i wyjąć listwy. Wałek był chyba zabezpieczony segerem....
Jeśli pralka ma sobą jakąkolwiek jakość prezentować to zostaje tylko Electrolux / AEG cicha praca przy wirowaniu ( o ile to w ogóle możliwe w modelach ładowanych od góry , dobrze by było aby było ciszej niż w modelach Whirlpool'a) Co do zasady cicha nigdy nie będzie, ale od Whirlpoola na pewno będzie kulturalniej pracować. 5. Łatwa wymiana łożysk W...
Może być i zamiennik,ale jak źle dobrany np.za krótka piasta(nie dociska łożyska w alternatorze) to albo będzie wybijało bieżnię pod łożyskiem lub odkręcało się.
W moim bafangu BBS02B mam podobny luz na przedniej zębatce Może jednak coś wilgoci tam się dostało. Tak czy owak warto tam zajrzeć i przynajmniej nasmarować. A roboty niewiele. Odkręcasz korbę i siedem wkrętów osłony.
Odkręcasz śrubę na kole pasowym, rękami w prawo i w lewo ciągniesz za koło (schodzi), potem odkręcasz śruby na krzyżaku, wkręcasz śrubę M-8 w oś, walisz młotem w oś (krzyżak schodzi), wybijasz stare łożyska i simmering, wprasowujesz nowe łożyska (na prasie) i simmering, składasz wszystko do kupy, tylko w odwrotnej kolejności. Jasne?!
Czytałem że doraźnie traktowano alternator WD40 WD40 się nie nadaje do łożysk. Dobry jest do odkręcania śrub jak odparuje łożyska będą wyły "ale tarcie". Akumulator ładuj do pełna na najmniejszym prądzie sam kiedyś z ciekawości ładowałem akumulator który stał nie używany 3 lata na dworze auto odpaliło bez problemu.
Blokujesz małe koło zębate przekładni i kręcisz wirnikiem w drugą stronę niż normalne obroty. Ciekawe jak to ma zrobić - Problem jest jednak z zębatką atakującą która osadzona jest na wirniku z klinem Ja włożyłem duże koło zębate do przekładni, nacisnąłem przycisk blokady przekładni i kręciłem wirnikiem. Jak cała przekładnia jest do wymiany to można...
Witam Czy ktoś się orientuje jak się wymienia łożyska na bębnie? Z tego co zauważyłem to beben wyciąga się od przodu a że przednia blacha jest zgrzewana no to niestety wszystko trzeba wyciągnąc na zewnatrz :( Co dalej ? czy przód tej plastikowej obudowy jest odkręcany?
To jest pralka ładowana od góry łożyska to 2x 6204 RS+ 2 Vringi V-28 Stojąc do pralki odkręcasz lewy bok i jest dostęp do koła pasowego . Musisz zdjąć koło odłączyć przewody z grzałki i czujnika NTC w grzałce Zdjąć zatrzaski z obwodu pokrywy zbiornika , zdjąć pokrywę wraz z grzałką Odkręcić 4 wkręty pod brzegiem fartucha i zdjąć osłonę plastikową przy...
masz rysunek i pomyśl http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... odkręcasz śrubę nr 1>1szt a potem śruby nr.3 >>8 sztuk podważasz krzyżak itd
Spróbuj podgrzać śrubę, lub klucz udarowy. Czym to najlepiej podgrzać (żeby nie stopić plastiku łożyska)? I w jaki sposób najlepiej zablokować bęben przy próbie odkręcania śruby (bo kręcąc śrubę bęben się obraca)? Odkręcenie tej śruby jest konieczne do wymiany łożyska? Trzyma ona w jakiś sposób ten cały zielony plastik?
Pytasz dość ogólnie. Nie każdy model wygląda tak samo ale zasadnicza kwestia jest taka, że po odkręceniu śruby centralnej trzeba wyjąć wirnik silnika i potem odkręcić 3 śruby mocujące stojan. Stojan na wtyczce. Ogólnie nie trzeba stojana odkręcać do wymiany łożysk. Taka jest zasadnicza różnica ale nie powoduje to istotnych komplikacji. Nie wiem jaka...
Witam, Postanowiłem sobie naprawić kątówkę Einhell'a niestety padło łożysko na wirniku. Nie mam pojęcia jak ściągnąć korpus by dostać się do łożyska. Odkręcam nakrętkę i wysuwam ślimaka, ale nie ma tam segera. Natomiast od strony wirnika są dwie śruby do odkręcenia mocowania łożyska, ale nie można się tam dostać bo jest łopatka chłodzenia. Wydaje się,...
W pierwszej kolejności podaj numer producenta lub zamieść zdjęcia tabliczki znamionowej. Jeśli w Twoim modelu łożyska będą wymienne to odkręcasz krzyżak po bokach zbiornika i demontujesz go: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
dziękuję bardzo właśnie odkręciłem obudowę i odkręcam właśnie krzyżak. a mam pytanie czy koło pasowe też trzeba od razu odkręcać??
Łożysko. Zdejmujesz koło pasowe, odkręcając śróbkę widoczną na zdjęciu 1. W drugiej kolejności odkręcasz krzyżak, reszta pójdzie gładko. pozdrawiam
Zauważ ze silnik (zespół razem ze skrzynią) trzyma się w 3 miejscach, a jedno miejsce jest na skrzyni. Podwieszasz silnik, wyciągasz półosie. Odkręcasz skrzynie. A czy przypadkiem HDI 110KM nie miało już dwumasy? W sprzęgło mogło się rozsypać, łożysko mogło się zablokować, wycisk też mogło uszkodzić. Zanim nie rozbierzesz nic nie ma pewnego.
Witam podepne się pod temat. Mam problem z wymianą łożysk a mianowicie nie mogę odkręcić łożyska . Dorobiłem klucz rura z pułtora metrową i ani drgnie. Oczywiście odkręcam w dobra stronę. Mam pytanie czy ktoś z was miał taki problem i jak to rozwiązał
Musisz zbić blaszaną obudowę od strony turbinek. Następnie przytrzymując górna turbinkę odkręcasz nakrętkę trzymającą całą konstrukcje. Ściągasz wszystkie turbinki odkręcasz wkrętakiem śruby pod nimi i rozpoławiasz silnik. WYMIENIASZ NA NOWE 2 ŁOŻYSKA 6000zz. Uważaj przy zdejmowaniu i nabijaniu łożysk bo łatwo uszkodzic wirnik. Nawet możesz z samym...
To wygląda na zerwany gwint, a spróbuj odkręcać i jednocześnie wyciągać śrubę.
Jeśli dobrze pamiętam, to masz tam 2 łożyska stożkowe a oprócz tego igiełkowe, w którym łożyskowana jest końcówka półosi. Odkręcasz sprzęgiełko, odkręcasz nakrętkę koronkową naprężającą łożyska stożkowe i zdejmujesz piastę ze zwrotnicy rękami. Jedynie bieżnie zewnętrzne łożysk stożkowych trzeba wybić stosownym wybijakiem, pobijając naprzemiennie, żeby...
Tak na przyszłość, to do wymiany pasków nigdy nie zdejmuje się płyty mechanizmu z góry. Zawsze odkręcasz 2 wkręty mocujące dolne łożysko koła zamachowego i przez ten otwór wyciągasz paski. Zakładasz je tą samą drogą. Dźwignia napędzająca lewy talerzyk jest sterowana najniższym ślizgiem koła funkcji, środkowy ślimak napędza prawy talerzyk, a góra napędza...
No nie bardzo rozumiem... łożyska w plastiku Myślałem, że odkręcam zabezpieczenie - plastikowa nakrętka i tu leży na razie problem, ściągam stare łożyska, zakładam nowe, zakręcam plastikowe zabezpieczenie i po problemie.
Piasty łożyskowe jak widzisz są "na wcisk". Nie rozbierasz zbiornika tylko odkręcasz śruby trzymające piasty oraz bęben.
Nie, rozpoławiasz zbiornik, odkręcasz koło pasowe wybijasz bęben z osią(np. gumowym młotkiem lub młotkiem przez drewno). Łożyska wybijasz np. przecinakiem i młotkiem (sposoby są różne niektórzy wybijają prasą inni jeszcze inaczej kombinują). Jeżeli będziesz robił to ostrożnie to nic się nie stanie i nie potrzeba do tego specjalistycznych narzędzi. Zresztą...
Jest tez opcja że przy ostatniej wymianie łożyska w serwisie, została ona skręcona na kleju. Mogło i tak być . Śruba jest na pewno z prawym gwintem , czyli odkręcamy ją w lewą stronę .
Nie musisz ściągać zatyczki użyij imbus 5 i odkręć.Ta zatyczka sama wyjdzie jak będziesz odkręcał gwint normalny.
Witam. Pralka zaczęła huczeć, dudnić ... - łożyska. Po rozebraniu po prawej stronie łożyska już nie było - rozsypało się. Po lewej widzę już wyciek z łożyska. W sklepie z częściami oryginalny komplet (prawa strona) kosztował 80 zł. Jako, że lewego kompletu nie było kupiłem i wymieniłem prawy i tu mam pytania. 1. Czy ta blaszka z kabelkiem ma dotykać...
Musisz zdjąć to sprzęgło, pod spodem jest pierścień rozprężny, zabezpieczający łożysko, po jego wyjęciu wyciśniesz wrzeciono. Sprzęgło na 90% jest nakręcane, ale nie pamiętam już. Spróbuj odkręcać w odwrotną stronę, niż kręci się wrzeciono podczas pracy.
Czy dalej łożyska i uszczelniacz da się wymienić bez wyjmowania całego bębna. Da się Jest w niej krzyżak zewnętrzny. dokładnie, odkręcasz go, wyjmujesz i wymieniasz łożyska :D
W środku bębna jest czop z łożyskiem. Przykryty jest stalową pokrywką. Odkręcasz ją, potem zawleczka i nakrętka chyba 32mm. Następnie bęben do dołu i całość schodzi. Potem masz wszystko na wierzchu.
Sciągaczem sciągasz koło pasowe potem odkręcasz krzyzak sciągasz go i wybijasz łożyska i uszczelniacz zakładasz nowe i powtarzasz czynności tyle ze odwrotnie. Powodzenia
Jak dałeś radę z łożyskami to temat z fartuchem to pikuś. Jeśli nie jest rozdarty to wymiana nie jest konieczna tylko jego uszczelnienie. Odkręcasz wkręty, (które są pochowane pod górnym brzegiem fartucha) brzeg fartucha uszczelniasz silikonem i ponownie go przykręcasz wkrętami. Podobnie postępujesz z dolnym brzegiem fartucha, po odkręceniu obejmy.
odkręcać sprząc odkręcać głowica odkręcać nóż
podłączenie falownika pompa skasowac sensor simson kabel stacyjka
zlecę lutowanie zlecę lutowanie
Zamiennik NE5532 o wyższych parametrach: OPA1612, LME49720, AD8599 Kod 9E OIL w Chrysler Voyager - przyczyny i rozwiązania