Sprawdź jeszcze odległość czujnika GMP od koła czy nie jest czasem za duża
Wygląda że za duża odległość między czujnikiem a kołem , spróbuj zmierzyć , może ktoś przerabiał z dwumasy na sztywne.
1. Pytanie jak wygląda koło foniczne czyli koło z którego ściąga impulsy czujnik. 2. Czy nie ma luzów samego koła fonicznego. 3. Odległość koło foniczne czujnik.
Licznik widzi 255 km/h czyli nie dostaje sygnału z czujnika. 1. Kręcenie czujnikiem czy symulowanie koła fonicznego daje odczyt prędkości. Bo to albo czujnik. Albo problem z napędem czujnika/kołem fonicznym (za duża odległość, opiłki). Albo kabelki/wtyczki uszkodzone.
MID 136 SID 4 FMI 2 - czujnik prędkości obr. kół ABS, oś 2 prawy, dana wędrująca, przerywana lub nieprawidłowa Tu nie za bardzo rozumiem o co chodzi "dana wędrująca". FMI 2;zbyt duża przerwa między czujnikiem a kołem polaryzacyjnym. Odległość między czujnikiem a kołem polaryzacyjnym powinna wynosić 0,7 mm. FMI 5; przerwa w obwodzie, zwarcie do plusa...
Odnośnie błędu BMS 26307-1 ; masz problem z czujnikiem prędkości obrotowej koła ( chyba nr 2) , za duża odległość czujnika od koła polaryzacyjnego lub koło polaryzacyjne skorodowane . Sprawdź luz piasty koła , stan koła polaryzacyjnego pod względem korozji , zmniejsz przerwę między czujnikiem a kołem polaryzacyjnym. APS 647 11;związany jest z regulacją...
To jest czujnik od jakiego elementu? Może faktycznie ma za małe obroty. Jaka odległość czujnika od koła zębatego?
Nie mogę znaleźć czy to jest wersja z napinaczem łańcucha z przestawiaczem fazy czy bez. Problem może być w czujniku (słabe zasilanie głupieje,czy z przewodem sygnałowym) z odległością czujnika do "koła fonicznego " lub jego uszkodzenie. Jak wersja z przestawianiem fazy to podstawą jest ciśnienie oleju bo to ono zasila napinacz bez niego nie pracuje...
1. Ustawianie rozrządu. 2. Zasilanie w kostce czujnika 3. Odległość od koła fonicznego i jego stan (czy nie brakuje wypustek). 4. Pomiar ciągłości przewodu sygnałowego Czujnik -ECU 5. Weryfikacja ustawienia czujnika na wale (jest uszczelniaczu od strony skrzyni biegów). PS Nowe zamienniki zdarzają się wadliwe.
Czy odległość czujnika od koła jest dobra? Dodano po 48 Jaki to czujnik, typ?
Patrząc na wykres sugeruję zmniejszyć odległość czujnika od koła... Albo nie siadł na miejsce, albo brud pomiędzy czujnikiem i jego miejscem osadzenia. Nie może być więcej, niż 1,3mm - wtedy sygnał na oscyloskopie powinien być prawidłowy.
Witam Jak wnioskuję masz tam silnik 1,1 na monowtrysku(SPI) Zdarzały się u mnie w warsztacie przeszczepy z silnikiem MPI. Czy tak czy inaczej zwróć uwagę na czujnik wału korbowego oraz jego mocowanie i odległość od koła koronowego, proforma podmień z innego auta typu np. punto-1. Zdarzało się że, ze starości zasyfione koło koronowe i skorodowany uchwyt...
wiec jak dla mnie mozesz wykluczyć teze z czujnikiem wału... nie ma to nic wspolnego z wyższą temp. chyba że czujnik jest osadzony w metalowej obudowie i pod wpływem tem zmiejsza się odległość miedzy czujnikiem a kołem.... ale to już bardzo daleko idąca teza... raczej bym postarał się doszukać teraz innych parametrów do tych jak wystepowała usterka...
Uszkodzony czujnik lub niewłaściwa odległość.
Sprawdź czy nie ma ubytków (uszkodzenia, wykruszenia) na kołach sygnalizacyjnych (przez otwory po czujnikach wolno kręcąc wałem) i czy jest właściwa odległość koła od czujnika około 0,5 mm (odległość krawędzi montażu do koła, minus wysokość czujnika).
E tam,w tym roczniku to tylko gaznik,co do zapłonu to tylko chyba odległość czujnika od koła.
Witam. Zasada działania jest prosta, czujnik wysyła impulsy 1 na pełny obrót koła a dalej mikrokontroler przelicza je na odległość i prędkość. Co do czujnika to powszechnie są stosowane magnetyczne, gdzie magnes obraca się na kole, a cewka pobudzana jest nieruchoma na ramie, cewka wymaga wzmacniacza i układu formowania impulsu. Pozdrawiam.
Witam. koledzy a BMS 26564? Czujnik prędkości koła, obwód koła 4 Usterka: Nieregularny sygnał z czujnika prędkości koła. Przyczyna: •Odległość między pierścieniem nadajnika impulsu a czujnikiem prędkości koła jest za duża. •Zabrudzone, uszkodzone lub zniekształcone koło nadajnika impulsów. Uwagi Zapala się lampka ostrzegawcza ABS i kilka...
-Na kole fonicznym są wszystkie zęby. -bezpieczniki sa wszystkie ok. -odległość czujnika od koła około 0.8mm. -prąd w przewodach sterujacych cewką jest (9,8v) -znalazlem czujnik uderzeniowy, kliknalem go od gory i dalej nic, mozna go jakos zmostkowac?
Ja bym jeszcze podmienił czujnik położenia wału i skontrolował odległość tych wypustów na kole pasowym względem czujnika
Odległość czujnik od koła zachowana.
Sprawdź odległość czujnika od koła z którego odczytuje sygnał. Często odległość jest z duża i problem z odczytem. Odległość ustaw jak najbliżej byle nie obcierało ,książki podają 0,5-0,7 mm.
Sprawdź odległość czujnika od koła pasowego. Może za duża ? Oraz czy są wszystkie ząbki na kole.
Tu nie ma problemu z odległością czujnika od koła polaryzacyjnego , problem tkwi w okablowaniu (zwarcie).Jeśli rezystancja czujnika i okablowanie jest OK to może być modulator.
Sprawdzić czujnik położenia wału i odległość czujnika od koła.
Witam!! Mam pytanie , jaka ma być odległość czujników ABS od koła mierniczego?? Ciągle świeci mi kontrolka ALB, sprawdziłem bezpiecznik, dide LED w w bagażniku ( nie daje żadnych impulsów) i szukam przyczyny.
Musisz zdemontować czujnik i jego uchwyt. Bardzo częstym problemem jest odległość czujnika od koła. Musisz uchwyt przerobić (przypiłować) tak żeby zmniejszyć odstęp od koła wału do czujnika i po temacie.
Wadliwy czujnik,zła odległość od koła,przestawiony rozrząd.Zgadywanie.
Do sprawdzenia prędkość kół na interfejsie, oraz odległość czujników ABS od koła impulsatora.
w elegantach ustawia sie odległość czujnika od koła pasowego. zawory sprawdź (regulacja)
Dwie sprawy: -odległość czujnika od koła fonicznego -porównanie kół fonicznych
Ja nigdy nie mierzyłem odległości czujnika od koła polaryzacyjnego. Po prostu dosuwałem czujnik z wyczuciem delikatnego oporu a koło samo go odsunie na odpowiednią odległość pod warunkiem , że polaryzator jest dobrze i równo zamontowany i ma odpowiednią ilość szczelin.
Sprawdź czy czujnik jest nie za daleko od koła zamachowego. Odległość czujnika modułu CDI powinna być mniejsza niż 0.5mm. Jak bedzie większa nie zapali
Odległość czujnika od koła fonicznego ma być 0,7 km i stała. Bicia na kole przestawiające się koło będą powodować takie problemy. Czujnik najlepiej ustawiać tak by był jak najbliżej ale nie ocierał o koło.
Witam. Może być za duża odległość czujnika wałka rozrządu od koła wałka rozrządu. Miałem tak w Opolu Corsie C 1.0 po wymianie rozrządu
jest, w każdym silniku z wtryskiem paliwa jest taki czujnik - na jego podstawie jest również odczytywana prędkość obrotowa silnika. w abimexie czujnik położenia wału jest z przodu silnika przy kole pasowym po stronie alternatora - odległość czujnika od koła pasowego winna być: 0,6-0,7mm w przypadku abimexa
Koło założone jest dobrze na klin? Odległość czujnika od koła ma być nie większa jak 0.9 mm. Najlepiej jak najmniejszą byle nie dotykała koła. Koło nie uszkodzone te wycięcia szczególnie to duże .
Jeśli czujnik nie pokazuje prędkości, a na postoju nie ma błędów to opcje masz dwie: 1. Uszkodzony rdzeń czujnika 2. Zbyt duża odległość pomiędzy czujnikiem a kołem polaryzacyjnym
Witam, również borykam się z problemem czujnika wałka rozrządu w tym 3.0 Ducato... Objawy jak wyżej wymienione: auto sporadycznie rzucało palenie, najgorzej, gdy było zagrzane... Również wymieniony był rozrząd kompletny, nowe czujniki wałka i wału, rozrusznik (zrobiło się lepiej zdecydowanie), niestety nie rozwiązało to problemu. Problemem jest osłona...
Bo to może być zwykła cewka i niektóry producenci jako czujnik stosują dławik. W takim dławiku podczas pracy (zmiana pola magnetycznego przez poruszające się magnesy przymocowane do wirnika) indukuje się napięcie i płynie prąd sinusoidalny. Jego częstotliwość jest powiązana z obrotami ściśle lub odczytywane jest napięcie które wzrasta wraz z obrotami....
Sprawdź odległość między czujnikiem a kołem .:D
Śruby mocujące czujnik są trochę inne od standardowych "6" , nie zamieniliście w ferworze pracy?Na ''zwykłej" można zmienić odległość czujnika od koła .
Czujnik prędkości silnika - tu szukałabym głównego problemu. Sterownik nie rozpoznaje dobrze sygnałów z czujnika położenia wału korbowego. Standardowo przyczyną może być czujnik ,odległość między czujnikiem a kołem za duża, kabelki i bardzo rzadko ubite wejście do sterownika.
Skoro przy błędzie ABS nie pokazuje prędkości to prawdopodobnie ABS szczytuje prędkość, musisz się dowiedzieć jaki to czujnik pada albo koło wieńcowe jest uszkodzone (za duża odległość od czujnika do koła)
Zmierz szczelinomierzem odległość czoła czujnika położenia wału od zębów koła fonicznego, jak jest >=1mm to trzeba podpiłować wspornik czujnika
Zmierz odległość czujnika od koła fonicznego, ma być 0,9÷1mm, ja miałem przypadek, że przy 1,1mm samochód zapalał za drugim razem, za pierwszym można było kręcić do rozładowania aku bez efektów
Jeśli nie pomyliłem modelu czujnika, to tu masz taniej: https://www.autoczescionline24.pl/topran... Używany na "omoto.pl" można za 20zł trafić. Zanim kupisz, sprawdź dokładnie mocowanie swojego. Z tego co widzę w internecie, to jest na kawałku "łapy". Sprawdź, czy nie luźna, czy odległość czujnika od koła można zmienić.
pierwsze: sprawdzić ustawienie rozrządu drugie: sprawdzić odległość czujnika od koła zamachowego (0,5-1,5mm) no a ta rezystancja trochę za duża powinno być tak jak piszesz 650-720Ω
Witam. BMS 26563 Czujnik prędkości koła, obwód koła 4 (prawy tył) Usterka: Prędkość początkowa wskazywana przez czujnik prędkości koła przekracza 10 km/h, czyli jest wyższa od dopuszczalnej. Przyczyna: •Odległość między pierścieniem nadajnika impulsu a czujnikiem prędkości koła jest za duża. •Zniekształcone koło nadajnika impulsów. •Usterka...
mr 1015 - czujnik temp. oleju-wartość pomiaru poza zakresem - może być słaby lub zaśniedziały styk lub przerwa , zwarcie. bs 4340 sensor obrotów (abs) lewy tył ma przerwę. bs 4245 prawy tył problem z kołem impulsowym lub odległością czujnika. z tymi BS-ami nie możesz jeździć bo to jest układ EBS i hamulce pracują w trybie awaryjnym z pominięciem elektroniki.
dzięki elektrit za podpowiedź :) a powiedz mi, czy może być to spowodowane też złą odległością czujnika od zębatki? I ile mm powinna wynosić ta odległość?
Musisz wykonać żmuda robotę sprawdzenia instalacji , sprać sygnał na module awaryjności czy dochodzi z czujników odległość samych czujników od kół ma być 1mm jaki dominator s czy sl ?
Wymontowałem ten czujnik podłączyłem go do zewnętrznego zasilacza 1 do +5V 2 do diody przez rezystor do +5V 3 do GND jak bardzo blisko tego czujnika prawie go dotykając przykładam śrubokręt to dioda mruga , natomiast w samochodzie nie reaguje na ząbki - dioda nie mruga - jak by był za daleko . zamówiłem używany czujnik z takim samym numerem typ czujnika...
o ile dobrze pamiętam to w sc. jest ogranicznik odległości tego czujnika od koła pasowego. spróbuj dopiąć dodatkową masę na silnik od akumulatora.
Możesz mieć rację. Podmienię czujnik z drugiego koła. Błąd po prostu czujnika prawy tył po przejechaniu większej odległości.
Czy koło dobrze chodzi względem czujnika położenia wału, czy jest stała i poprawna odległość koła od czujnika ? Jeżeli koło pasowe zepsute to może trzeba je wymienić? ;) A ten rozrząd dobrze ustawiony po montażu?
Przecież "wyrzuciło" błąd camshaftu, wymień i problem zniknie. Ostatnio miałem takiego 307 1,6 Hdi z identyczną usterką, z tym jednak że było to losowe, wymiana i po problemie. Nie doczytałem, czujnik już wymieniony. Skoro zgłasza dalej ten sam błąd to kombinuj coś wokoło tego czujnika - może zła odległość od koła itd.
Weź szczelinomierz i sprawdź odległość czujnika położenia wału od zębów koła fonicznego, jak >1mm to podpiłuj uchwyt mocujący
Z tego co pamiętam ten czujnik jest wkręcany i blokowany nakrętką kontrującą a czyta z jakichś "ząbków" na kole zamachowym. Niestety nigdy się nie interesowałem ile tych ząbków jest ani jaka powinna być odległość czujnika od koła zamachowego/ząbka. Możliwe że: złamane ząbki, niewłaściwa odległość czujnika, uszkodzony czujnik, uszkodzony obrotomierz....
Możesz odpalić na samym gazie? Wtedy byłoby wiadomo w czym szukać - w układzie paliwowym benzyny lub zapłonowym. Przyznam że dość dziwny dźwięk przy odpalaniu. Sprawdziłbym kompresję w cylindrach silnika SC 900 nie ma paska rozrządu . Czujnik położenia wału wymieniony ale czy odległość od koła fonicznego jest odpowiednia?
Pytanie czy kontrolka gaśnie po włączeniu zapłonu czy pozostaje zapalona. Jeżeli gaśnie i zaświeca się po ruszeniu to system widzi inna prędkość koła - czujnik nie widzi tarczy magnetycznej na łożysku, uszkodzona tarcza, zła odległość, odwrotnie włożona łożysko. Jeżeli nie gaśnie po włączeniu zapłonu to masz uszkodzony czujnik lub zbieg okoliczności...
Wygląda na brak synchronizacji faz rozrządu w 1,6 16v czujnik położenia wału zdaje się jest przy kole i ma reg odległości od koła chyba że się mylę
BMS 41515; moduł sterujący koła 3, usterka wewnętrzna. Wymień moduł.31431; czujnik zużycia klocków, zbyt duża różnica między kołami na tej osi.25629; czujnik prędkości koła 1, zanik sygnału podczas jazdy.Zbyt duża odległość między czujnikiem a kołem polaryzacyjnym, uszkodzona wiązka lub czujnik.25641;dotyczy tego samego koła ale tym razem wystąpiła...
Zobacz jeszcze, jaka jest odległość czujnika położenia wału od koła??
Istotna jest odległość czujnika położenia wału od koła.
silnik kręci do obcięcia,tps działa,wolne obroty ok,skrzynia ma linke (ok),obrotomierz ok,skład miaszanki prawidłowy,świece i przewody nowe,ciśnienie paliwa jest raczej ok bo po założeniu gazu też się muli .nie wiem tylko jaki wpływ ma odległość czujnika od koła. silnik na wolnych pracuje rónomiernie.
Tak, podany czujnik Halla jest zupełnie ok, co do magnesu - masz dla niego podany próg zadziałania w mT, wiedząc jaką masz odległość czujnik-magnes dobierzesz sobie odpowiedni, może niekoniecznie musi być neodymowy :)
Jaki był założony czujnik ? używka, jakiś zamiennik czy oryginał ? Jeśli jakiś zamiennik to załóż oryginał. Jaką masz odległość miedzy czujnikiem a kołem zamachowym ? Jaki błąd wyświetla Star Diagnosis? Wiązka została sprawdzona do sterownika MR ?
możliwe żeby się pompa zacinała ?? tylko jak dodam gazu to nie szarpie, temperatury na maf i cieczy wyglądają w miare realnie. Dodano po 1 a może ktoś wie jaka powinna być odległość czujnika wału do koła fonicznego ??
boguś 20000 myslisz że kolega pmmlody ma duzo kasy na czujniki halla ? kazesz chłopu z działu początkujący sprawdzac czujnik halotronowy , nie pisząc jak to uczynić ? wiesz że podeście do tematu ze zwykłym miernikiem i niewiedzą gdzie to wstdzic to = spalomy czujnik... nieładnie abs u kolegi ma czujnik magnetoindukcyjny.... Funkcja Sygnał przychodzący....
Ja mam np. taki : Sprawdż czy odległości czujników od kół fonicznych nie są zbyt duże. Częstym przypadkiem jest korodowanie błachy pod czujnikiem co powduje jego odchylenie.
Odczytaj błąd. To się stało po wymianie rozrządu? Sprawdź odległość czujnika położenia wału od koła pasowego.
Tak, jest tam Lucas 4x4. Odniosłem pierwszy sukces. Po usunięciu wadliwego kawałka kabla od czujnika, ABS zadziałał mi dziś 3x (!). Nadal jednak działa kiedy chce. To pierwsze zadziałanie od ponad roku! Podejrzewam, że może być to jednak wina złego ułożenia któregoś z tylnych czujników. Czyli fakt faktem przedni czujnik był podstawowym elementem powodującym...
Witam APS błąd 647 Sterowanie ciśnieniem Ciśnienie powietrza w układzie przekracza lub przekraczało 13,0 bar. Elektryczna lub mechaniczna usterka jednostki sterującej, sprężarki lub zaworu elektromagnetycznego. Włącza się żółta lampka ostrzegawcza. Układ obniża ciśnienie powietrza poprzez ciągłą regenerację. Kod usterki zostaje aktywowany za każdym...
witam ponownie! otóż kod E70 jest od czujnika pomiaru odległości koła - za bardzo wsunięty natomiast pozostałe błędy zniknęły po wymianie układu TL074 (1,15zł :)) wyważarka działa pozdrawiam
W tych modelach często śniedziały styki plusowe przy akumulatorze. Dodatkowo sprawdzić odległość czujnika wałka obrotów rozrządu od koła zębatego paska.
Odległość czujnika położenia wału od koła jest odpowiednia? Jeśli wszystkie wężyki i przewody elektryczne są ok to wygląda na to że zostaje tylko sterownik.
Nie przypominam sobie żeby kody błędów miały tak niski numer i rzeczywiście takiego błędu w tabeli nie ma. Prawdopodobnie odczytałeś początek numeru sterownika. Natomiast uszkodzić można w podanym przypadku czujniki obrotów koła - głównie chodzi tutaj o zmianę odległości czujnika od pierścienia liczącego.
Jaki typ instalacji LPG? Czy jeśli jedziesz TYLKO na benzynie problem też występuje? Jaka jest odległość czujnika położenia wału od koła pasowego? W tym silniku uchwyt czujnika lubi się trochę odkształcić i sygnał zanika.
Kolejno : sprawdź prawy tylny czujnik prędkości koła ( odległość od wieńca zębatego , okablowanie , czujnik ) , następnie skontroluj styki pedału hamulca oraz szynę przesyłu danych ( CAN ) w tachografie . O ile są to defekty aktualne . Powodzenia :D
Witam. Kody EMS mówią o niskim ciśnieniu w układzie paliwowym ( czujnik ciśnienia paliwa,wycieki paliwa zawór przelewowy), o kłopotach z EGR ( przepustnica nie może być otwarta) i w konsekwencji jego wyłączeniem. Masz też problem z alternatorem (przerwa w obwodzie lub zwarcie do masy lub sterownik), niskie napięcie akumulatorów. BMS ; czujnik prędkości...
A jak wyglądają prędkości z kół w parametrach ABS, myślę że od tego musisz zacząć. To że ilość zębów jest identyczna to jeszcze nic nie znaczy, może prędkości wcale nie są równe z uwagi na uszkodzenie czujników, nieprawidłową odległość czujnik - koło foniczne lub np. zabrudzenie czujnika, korozję koła fonicznego lub jego pęknięcie.
Było sprawdzane przy mnie. Ale nie chcę się kłócić ponieważ nie znam się na tym. To ma wymienić na nowe czujniki w kołach? Któryś z czujników przód ma złą odległość. A jak to się diagnozuje to już ci napisałem. Co jeszcze chciał byś wiedzieć?
Wymieniali "tylko" nagrzewnice... Hmm... po uprzednim demontażu deski rozdzielczej? I oczywiście części instalacji elektrycznej? Tzn. m.in. modułu BSI ? Wszystkie kostki elektryczne wróciły na swoje miejsce i zostały poprawnie podpięte? - OK zakładam, że tak - bo każda kostka jest inna. Odnośnie wymiany czujnika położenia walka rozrządu - to proszę...
Sprawdź dla pewności czy podczas wykonywania naprawy nie została zmieniona odległość między samym czujnikiem a kołem impulsowym powinno być ok. 0,8-1,2mm. Przez przypadek samo mocowanie czujnika mogło zostać zniekształcone.
miałem takie przypadki raz zabrudzony czujnik, (opiłki metalu psię ponaklejały) 2 zbyt duża odległość czujnika od koronki, przy jeździe jeden czujnik kłamał wartość prędkości koła.
Zmierz szczelinomierzem odległość czujnika wału od zębów koła fonicznego (najlepiej w kilku miejscach, może po wypadku być jajo ;) ) Sterowniki MM są bardzo czułe na jakość sygnału z ckp, np. w seicento 900 fabryczna serwisówka podaje 0,9 do 1mm, przy 1,1mm samochodu nie da sie odpalić
Co do ABSu to coś musi być nie tak z kołem fonicznym (odległość czujnika, zęby...) A z kluczykiem to niestety trzeba poradzić wizytę w serwisie
Witam,miałem w pracy podobny przypadek, auto odpalało za drugim razem po pojawieniu się odczytu prędkości z wałka roz.Na KTS od początku były obroty wału, a za jakiś czas pojawiały się obr. wałka i auto odpalało. Powodem były zagięte zęby na kole wałka roz. W aucie wcześniej był wymieniany pasek roz.Podobnie będzie z uszkodzonym czujnikiem wałka roz.lub...
czy lekko skorodowane tarczki mogą dać taki objaw??? Mogą dać. Odległości od czujników do tarczek dobre? Ja zawsze ustawiam tak , żeby czujnik nie tarł o tarczkę a napięcie wyjściowe było ok. 1V przy energicznym zakręceniu kołem ( na podnośniku oczywiście). Oczywiście prądu przemiennego.
Sprawdź szczelinę pomiędzy występem koła a czujnikiem , prawdopodobnie odległość jest za duża .
Odległość czujnika od koronki jest taka sama jak na pozostałych kołach?
Można mierzyć drogę, prędkość oraz przyspieszenie pojazdu. W dwu ostatnich przypadkach drogę uzyskuje się przez całkowanie po czasie: s = ∫vdt , v = ∫adt. Są specjalne czujniki przyspieszenia budowane na bazie piezoelektryków.
Witam W załączniku instrukcja obsługi dla kierowcy...Po rozpakowaniu musisz manualnie otworzyć za pomocą pdf-a. Opis błędu z gwiazdką: Nagłówek Czujnik prędkości koła, obwód koła 3 Usterka Sygnał prędkości z koła 3 nagle zniknął podczas jazdy. Przyczyna •Odległość między pierścieniem nadajnika impulsu a czujnikiem prędkości koła jest za duża....
Sprawdź jeszcze raz czy czujnik położenia wału jest dobrze zamontowany i czy odległość od koła jest właściwa . W pracy mieliśmy podobny przypadek mocowanie czujnika było nadłamane i straszne fikołki robiło.
Dla działania czujnika kluczową sprawą jest odległość od koronki czy koła foniczego. Generalnie ma być jak najblizej byle nie ocierał przewżnie jest to 0.5 do 1mm.
Ja bym zrobił to tak: zamontował bym w nadkolach laserowe czujniki odległości, które "patrzyły by" na rant felgi z przodu i z tyłu koła (w sumie 4 na oś). Czujniki spięte z komputerem, który liczył by sumy odległości czujników przednich i tylnych. różnica pomiędzy przednimi i tylnymi czujnikami powinna być stała i równa zbieżności kół, jakakolwiek odchyłka...
Hmmm ciekawe, samochód odpala od 3 dni cały czas nawet jak jest gorący, super. Ale ciekawostka, jak odepnę opornik podpięty równolegle to dalej nie pali hmmm... Ciekawe czemu <myśli> może jeszcze za duża odległość między kołem a czujnikiem. Co o tym myślicie ??
Rezystancja czujnika położenia wału 578 -782Ω ,odległość od występów na kole pasowym 0,4 -1 mm.Rezystancja cewek pierwotne 0,495-0,805Ω ,wtórne 6660-8140Ω .Zasilanie modułu zapłonowego pin 6 - ,plus 12V , pin 10- masa.Ciągłość połączeń pomiędzy elementami układu zapłonowego ,w szczególności pomiędzy czujnikiem położenia wału i modułęm...
No i co ? Ano skuterek nie zapalał z rozrusznika z bardzo dziwnego powodu. Jako, że kiedyś pracowałem jako elektromechanik pojazdowy i dość często biegałem za prądem w autkach, musiałem i tym razem temat mocno przemyśleć. Co było przyczyną ? Niby śmieszna rzecz. Odległość czujnika zapłonu od koła (magneta). Impulsator był przykręcony tak, że odległość...
odległość czujnika odległość koła cewki odległość cewki koła
schemat lusterko elektryczny citroen xsara centralny zamek fronius licznik energii
spawarka parkside spawarka parkside
Ustawienie krzywej grzania Buderus - zmiana początku Błąd 00537 - Regulacja czujnika lambda w VAG