Do afn pasują każde od tdi, jeśli jednak bierzesz z pompowtrysków, to muszą być te na osobnych przewodach, bo te na listwie mają inne odległości pomiędzy świecami.
Nie ma świec do gazu. To jest marketing. Jest różnica tylko w odległości między elektrodami. Świece do gazu powinny mieć trochę mniejszą przerwę, ale tylko 0.1 do 0.2 mm.
Zostało rozwiercone nagwintowane i poszła tulejka . Po pewnym czasie wszystko sie poluzowało sytuacja się powtórzyła. Ponownie wiercenie i tulejka większa. Nie wiem jak zadziała to w tym przypadku bo zmieni się odległość świecy. Tuleja naprawcza świecy o odpowiedni rozmiar większa tego typu https://obrazki.elektroda.pl/7194543100_...
Podstawowe dane regulacyjne tego silnika to: - luz zaworu ssącego 0,13-0,18 mm; - luz zaworu wydechowego 0,23-0,28 mm; - odległość elektrod świecy 0,76 mm; - szczelina między cewką zapłonową a kołem magnesowym 0,25-0,36 mm. Luzy zaworowe regulowane przez szlifowanie. Przyczyny mogą być różne, ale powyższe dane warto sprawdzić. Warto też upewnić się...
Spoko XD, każdy się kiedyś uczył... Pytanie pierwsze - marka świecy zapłonowej, jeśli to jest AWINA to wywal to przez okno. Zainwestuj w NGK, ISKRA, BOSCH, CHAMPION... No i oczywiście musi być ta świeca odpowiednio dobrana (np ISKRA F100, to nie ta sama świeca co F75)... Druga sprawa, odległość między elektrodami świecy. Powinna być ok 0,5 mm... Jaki...
Oczywiście, cewka może mieć takie uszkodzenie, ale najpierw spróbuj założyć inną świecę. Sprawdź też odległość koła magnesowego od cewki, powinna wynosić 0.2 mm.
Witam, może sprecyzuj "cokolwiek widział". Dawna definicja to "intensywność świecy w odległości 1m", a więc chyba wystarczy na "cokolwiek widzieć" i to w sporej odległości od świecy. Poszukaj w definicji luksa, lumena, czy kandeli. Pozdrawiam.
Kicha, czyli strzela w tłumik lub gaźnik, czy jeszcze coś innego? Sprawdź świecę i ustaw cewkę w odległości 0,3 mm od koła zamachowego.
Jak odpalisz wiertarką to chodzi normalnie? Odległość cewki od koła magnesowego 0.2mm. Próbowałeś na innej świecy?
Weź świece z rezystorem oraz świece zwykłe. Jak coś to je oddasz na paragon. Na odległość trudno mi wyrokować co tam jest nie tak.
A przewody WN i świece sprawdzałeś. Może masz bardzo słabiutką iskrę albo przebicie na przewodach? Czy przebijają to nie wiem :P Iskra na bank mocna bo jak zdejmuje fajki to aż skacze z duzej odległości. świece wymieniane rok temu...hm..10kkm temu...
Próbowałeś podmienić świecę, a odległość cewki od koła magnesowego?
A co myślicie o tych świecach - BOSCH 0 242 232 502 z czterema elektrodami masowymi? Jaką przewagę mają świece irydowe? Mniejsze utlenianie czy lepsza praca w wyższych temperaturach? Jaka odległość elektrod, bo do tego silnika podają świece z odległościami 0,9, 1,00 a nawet widziałem 1,2 mm.
a gdzie dokładnie znajduje sie ta masa na silniku?.. Ok spojrze na ten przerywacz, co do elektrod na świecach to w jaka musi być odległość od świecy.. jedną mam na 100% na maxa dokręconą..
Ja tu widzę niedoinformowanie :P Obojętnie, ile świeca ma elektrod, iskra jest JEDNA (tam, gdzie w danym momencie odległość między elektrodami jest najmniejsza; w miarę zużycia elektrod iskra przeskakuje w innym miejscu) Pzdr.:D
Ustaw też właściwą odległość między kołem zamachowym, a nabiegunnikami cewki.
Witam trudno ocenić na odległość,świece masz chyba nowe,ale na próbę możesz zmienić nawet na stare,ale nie podoba mi się rozdzielacz ten od wtrysków tam w tej głowiczce jest taki tłoczek-zaworek i jeśli auto długo chodzi na LPG i nie korzysta się z PB to są z nim problemy.Spróbuj sprawdzić czy do wtrysków dochodzi paliwo,ktoś kręci a ty popuść rurkę.Pozdrawiam
Odłącz od cewki przewód, idący do wyłącznika, i sprawdź czy jest iskra. Zmierz opór pomiędzy fajką a rdzeniem cewki, powinien wynosić około 2.5 kΩ Dobrze zaizoluj to nacięcie na kablu świecy, niepotrzebnie je zrobiłeś. Odległość cewki od koła magnesowego, 0.2mm. Oryginalny moduł, jest znacznie droższy, około 350 zł.
Dlaczego nie? Bo przy bliskich odległościach promienniki IR świecą sobie w obiektyw i tryby podświetlania BCL HCL WDR mają przekłamania a już o refleksach na obiektywie i obrazie nie wspomnę. Grunt aby kamery tak ustawić aby nie patrzyły na wprost na siebie. Oczywiście to tyczy się bliskich odległości. Ale tu raczej mu to nie grozi bo i tak po rogach...
Generalnie różnie to wychodzi w zależności od typu silnika. W jednym ma sens, a w innym nie. CZASEM do LPG lepiej sprawują się świece jednoelektrodowe, zamiast trój lub cztero elektrodowych. Wynika to ze "skupienia" silnej iskry w jednym miejscu i lepszego rozkładu spalania gazu w cylindrze. Należy oczywiście pamiętać, że świece muszą być wymieniane...
Zdejmij wsuwkę i podłącz jeden kabel miernika do tej końcówki wystającej z cewki a drugi do cylindra, nie może być 'przerwy". Świece wymieniałeś? Sprawdź fajkę świecy. Odległość cewki od koła magnesowego ustaw na
Powodem tego jest zalewanie świecy, więc albo uszkodzona świeca ( ma przebicie przy wyższej temperaturze ) brak podkładki na sprężynie, wytarty cylinder. Podaj na PW adres to poślę Ci tą podkładkę. Jeszcze przyszło mi do głowy aby sprawdzić odległość cewki od koła ( 0,2-0,3 mm ) Z cewki, oprócz kabla świecy powinny wychodzić dwa cienkie przewody jeden...
Silnik krokowy lub nieszczelności za przepustnica tzw lewe powietrze. Jak najbardziej prawidłowo. Ja jeszcze miałem w tym silniku zbyt małą odległość na elektrodach świec, było chyba 0,8 a powinno być 1,3 mm i też obroty chodziły jak ta ......
Jeżeli masz zły odbiór WN z uzwojenia wtórnego cewki to będzie się resetował sterownik silnika. Każdy motronic od trzeciej generacji wzwyż taki jest. Sprawdź te kable, jak i zobacz czy świece są z rezystorem ( np oznaczenie WR lub FR jeżeli świece bosch) No i sprawdź odległość międzyelektrodową świec. Góra 0,8 mm
Odległość elektrod na świecach , ma być 0,8 mm , nie większa.
stwierdził to wyciagnieciu kazdego przewodu po kolei i właśnie przy pierwszym nie było słychać róznicy[/quote] Dobrze, że językiem jak baterii nie sprawdzał. Czy po zdjęciu przewodu WN z pierwszego cylindra i trzymaniu go w pewnej odległości od świecy słychać przeskok iskry? Jak tak to kompresja do pomiaru. Na dzisiejszym paliwie mógł zawór się "wykruszyć".
Wszystko nowe a nie działa. Próbowałeś na innej świecy? Jaka odległość cewki od koła magnesowego? Tłok założyłeś strzałką w kierunku wydechu? Świeca mokra więc raczej ją zalewa, regulowałeś gaźnik? Ssanie masz wyłączone?
Świeca wymieniona, wężyki na 100% ok. Ustawię jeszcze odległość cewki. Dziwi mnie tylko, że ta regulacja jest aż tak bardzo wrażliwa, to normalne?
Witam. Mam problem z rometem. A mianowicie to z iskrą, gdy raz sobie wracałem w nocy do domu to mi nagle zaczęły spadać obroty i zgasł później jescze na popych 1 raz dygnął i tyle. Zauważyłem że kabel na cewce jest rozłączony a iskra jest ale gdy zmniejsze odległość na świecy do minimum i niechce odpalić.
Jakie mogę wystąpić "uboczne" skutki Minimalnie mniejsza energia iskry. W razie problemów poszukaj kabli WN o mniejszym oporze. I sprawdź zeby odległość elektrod świec była w raczej dolnym zakresie.
Szczotki powinnyprzesuwać się lekko w szczotkotrzymaczu .Podejrzewam , że masz tzw. bezpieczniki w samych szczotkach , które odłączają silnik, gdy szczotki się zużyły . Chroni to wirnik (komutator) przed uszkodzeniem. Często producent daje te bezpieczniki na wyrost i wydaje się , że szczotki są długie ,ale nie ma styku z komutatotrem i odkurzacz (urządzenie)...
Trudno ocenić na odległość, sprawdź czy świeca zalana. Czy mogło być tak że kosiarka jest dwusuwowa a ty zamiast mieszanki z olejem wlałeś czystej benzyny? Mógł zatrzeć się silnik.
Silnik Minarelli horizontal lc. Na świecy jest przebicie tzn. Iskra bije na odległość od świecy do masy na około 2cm nawet. Skuter jadąc 60km/h nie rozpędza się więcej i dziwnie szarpie. Co może być przyczyną? Moduł zapłonowy czy cewka? Świeca nowa. Od czego zacząć.
Jeżeli szary kabelek z modułu nie styka się, po drodze z masą i fajka świecy nie jest uszkodzona to, prawdopodobnie cewka do wymiany. Sprawdź omomierzem przejście na kablu świecy, jeżeli jest go brak lub opór jest bardzo duży to, winna jest cewka. Odległość cewki, od koła 0,25 mm.
Za mało danych , typ model etc. Pierwsze co należy zrobić to sprawdzić : - podmienić świece -sprawdzić stan przewodu -sprawdzić cewkę (uszkodzenia mechaniczne , przejście itp.) -odległość cewki od koła -stan magnesu
promienniki podczerwieni też się różnią. Ja dzielę je na te co "świecą" :) i te które nie. Te drugie mocniej się nagrzewają (trochę jak olejaki) i działają na mniejsze odległości. Te co świecą ... im jaśniej tym dalej mogą być zamontowane. Te świecące rzeczywiście sporo energii promieniują. Te płaskie obrazowe - niestety sporo mniej.
Nie wiem czy to zrozumiałeś - z tego co wnioskuję z wypowiedzi - ale właśnie za słaba iskra jest przyczyną wszystkich problemów. To że nie chce palić i przestał działać na trzech świecach to też jest skutek słabej iskry. Na początek powinieneś sprawdzić na jaką odległość może przeskakiwać iskra z samego przewodu WN. Dopuszczalne minimum to 5 mm, powinien...
Mam oświetlenie Crivit i jakość jest całkiem niezła. Po dwóch tygodniach zakumulowałem siły na zrobienie mojego wehikułu (nie działał JagCDI). Wykręcam świecę, wkładam palca w fajkę i kręcę - ledwo czuć impuls. Iskry brak po podłączeniu świecy. Wpinam zamiast cewki zapłonowej żaróweczkę, kręcę - rozżarzyła się i zgasła. Podłączyłem z powrotem cewkę,...
Jeżeli dobrze pamiętam to, pod kołem magnesowym, jest przerywacz mechaniczny lub elektroniczny i tam należy szukać ewentualnej usterki zapłonu. Może to być też uszkodzenie gaźnika (dysza główna) Strasznie zasyfiona ta pilarka. Trzeba to wszystko wydmuchać, ustawić odległość cewki od koła magnesowego na 0.2 - 0.3 mm. Sprawdzić na innej świecy.
Sprawdź odległość impulsatora od "garbika" na kole magnesowym. Nie może ocierać o ten "występ". Zalecana szczelina-odległość ok. 0,3 mm (oporność sprawnego impulsatora ok. 140 omów). Zbadaj również przewód WN i tzw. fajkę świecy. Na próbę możesz sprawdzić iskrę bez fajki (przeskok ok. 8 mm).
Mieszanka 1:? - nie za dużo oleju, jaka świeca zapłonowa i odległość elektrod ?
Szanowni Państwo-uprzejmie proszę o podpowiedź .W przypadku mojego samochodu abym go swobodnie odpalił jest zwiększenie iskry na świecach--jak to zrobić aby iskra była jak piorun. Bo tak to już jest na elektrodzie. Pytasz o naprawę światła w lodówce a dostajesz odpowiedzi abyś sprawdził instalację elektryczną w domu - czyli odpowiedzi bez związku z...
Gaśnie z powodu zalania czy braku benzyny? Gaźnik może być nadal zabrudzony, odpowietrzenie zbiornika, zagięty wężyk paliwa, świeca, odległość cewki od koła magnesowego zbyt duża, i jeszcze kilka.
Zużyte elektrody świec , zmniejsz ich odległość do 0,6 albo cewka WN szmelc (podróba). Masz tam pewnie gazownie!
Quad Access 400 4x4 - jaką powinien mieć świecę zapłonową w or y ginale? Jaka odległość elektrody? Z góry dziękuję za podpowiedź
Do regulacji wysokich obrotów służy śruba H, jeżeli jej niema to są one ustawione za pomocą dyszy i nie można ich regulować. Jeżeli po czyszczeniu gaźnika silnik reaguje dopiero przy dwóch obrotach to zacznij od tego ustawienia. Postępuj tak jest napisane w linku. Świeca i membrana w gaźniku do sprawdzenia. Odległość cewki od koła magnesowego 0,2 mm....
Switch przy stacyjce do wymiany. Dodano po 1 ...lub cała stacyjka. na odległość trudno powiedzieć.
Możliwe że pada cewkomoduł. W ostatnich latach to jest dość częsty problem i objawia się właśnie w taki sposób, że silnik odpala popracuje i zgaśnie, po jakimś czasie iskra wraca w wyniku np. zmiany naprężeń wewnątrz modułu i objawy się powtarzają. Żeby się upewnić, zamiast świecy zapłonowej weź kawałek jakiegoś pręta itp. który wejście w sprężynkę...
Trzeba sprawdzić wszsytkie wtyczki i łączenia na przewodzie doprowadzającym prąd do świec żarowych. Jeżeli długość przewodu jest dużo większa niż odległość pomiędzy przekaźnikiem a świecami to może być to przewód oporowy. Dla grzania świec ważniejsze jest natęzenie prądu jak napięcie. Można dwa razy załączyć grzanie świec i sprawdzić jaka będzie różnica.
Witam Wygląda na wadę układu zapłonowego. Co ze świecami-w jakim są stanie? Być może iskra nie jest wtedy kiedy potrzeba tzn. trzeba sprawdzić czy pojawia się w bliskiej odległości GMP. Pozdrawiam
Nic nie grzebałem jeśli chodzi o odległość cewki od koła magnesowego jest tak jak powinno być. Świeca jest ok bo sprawdzałem na 2 dobrej i to samo... Nie ma sprężynki i dlatego tam wszystko lata i iskra nie trafia do świecy. Czy można coś z tym zrobić bez kupowania nowego modułu? Czy musze koniecznie kupić...:/
Jaki stan świec? Dawno wymieniane/ustawiana odległość na elektrodzie jak pojedyczna? W tym czasie na PB działa OK? Jaka generacja gazu?
Nie masz czasem spiętego razem COM-a centrali z minusem zasilania czujki? Na przykład wewnątrz niej? Czy fizycznie zwierając przewody linii dozorowej od strony czujki też nie ma reakcji centrali? Czujki działają poprawnie (diody się świecą)?
Palec , kopułka i elektrody świec (za duża odległość).
Mam problem z iskrą w skuterze IWL SR56 z 1958 roku. Iskra jest na świecy, ale bardzo słaba. Zmieniłem kilka świec, cewkę, kondensator, kable, fajki. Jak przybliżę sam kabel od świec na odległość ok 0,5cm skuter odpala na rys i pracuje elegancko. Jak tylko dotknę przewodem świecy zaraz gaśnie i nie chce odpalać. Na kopce nie czuć oporu spręzania. Jak...
Jakoś wątpię abyś zdołał to przetestować/sprawdzić na stole. Właśnie o to chodzi aby nie testować na stole! Tylko przy silniku. Iskiernik zamiast świecy i większe odległości elektrod niż te na świecy, bo mamy powietrze a nie mieszankę paliwowo-powietrzną. Ciśnienie 1Bar a nie 10 lub więcej Barów i niską temperaturę. Jednak warunki przy powietrzu atmosferycznym...
A nie wiesz ile polyka Ci paliwa na 100km? a jak wygląda świeca po przejechaniu większej odległości??
Możesz odpalić na samym gazie? Wtedy byłoby wiadomo w czym szukać - w układzie paliwowym benzyny lub zapłonowym. Przyznam że dość dziwny dźwięk przy odpalaniu. Sprawdziłbym kompresję w cylindrach silnika SC 900 nie ma paska rozrządu . Czujnik położenia wału wymieniony ale czy odległość od koła fonicznego jest odpowiednia?
Pływak ustawiłeś? Sprawdziłeś czy jest szczelny? Jak strzelał to może oznaczać, że zapłon nie w tym momencie. Sprawdź jeszcze czy ta pompka naprawdę pompuje. Tak na marginesie jak kręci to "podpyrkuje" coś czy żadnych takich odgłosów? Jeszcze raz po kolei: 1. Odległość styków przerywacza. 2. Ustawić wyprzedzenie zapłonu na żarówkę (czy na pewno to dobrze...
jak można sprawdzić cewkę ? Podobno na gazie do przeskoku iskry potrzebne jest większe napięcie niż na benzynie, więc jeżeli na benzynie chodzi, to zmniejsz odległość między elektrodami świecy. Jak zacznie chodzić na gazie, to znaczy, że masz osłabioną cewkę zapłonową (przebicie i nie daje pełnego napiecia) lub coś z jej zasilaniem po stronie NN (nie...
Minimalne zmniejszenie przerwy, lekko przyspiesza zapłon więc przy opóźnionym może pomóc. Nie żebym się czepiał ale zapłonu świecą się nie reguluje, chcesz zmienić ustawienia fabryczne producenta? W silnikach o dużych stopniach sprężania przerwa powinna być mała 0,3-0,5 mm. Zbyt mała odległość prowadzi do mostkowania świecy. Wtedy to pomiędzy elektrodami...
Wymiń świecę, sprawdź wyłącznik zapłonu, połączenie kabla w fajce świecy i ustaw odległość cewki od koła magnesowego, powinna wynosić 0.3 mm. To wszystko, co możesz zrobić. W ostateczności, uszkodzona jest cewka zapłonowa.
Witam Mam problem z odpaleniem kosiarki, gdy odłączę fajkę ze świecy i przystawię w małej odległości do świecy kosiarka pracuje i jest ładna iskra, ale gdy założę fajkę na świecę to kosiarka gaśnie . Proszę o poradę.
Odległość, rdzenia cewki od koła 0,2 mm. To że jest iskra na wykręconej świecy, wcale nie oznacza, że musi być też na wkręconej. Sprawdzałeś, na innej. Może, przyczyną jest zalewanie świecy?
W ostateczności koniec końców gdybyś nie dał rady go naprawić a masz ochote na tuning to zapłon elektroniczny z charta pasuje niemal bez przeróbek (jydynie nowe otwory trzeba zrobić). A co do problemu to jak ta iskra jakaś jest (przed jazdą) to jaki ma ona kolorek? Może wystarczy pobawić się odległością elektrod na świecy.
Witam. Od kilku dni mam problem z motopompą z silnikiem Koshin K180-3. Problem polega na tym, że silnik nie odpala. Nie było iskry, więc wymieniłem cewkę oraz świecę. Niestety, iskra jest ledwo widoczna. Przerwa na świecy wynosi, zgodnie z instrukcją, 0,8 mm, ale problem w tym, że nigdzie nie jest podana odległość cewki od koła magnesowego (dodam, że...
Czy ktoś wie, jakie zadania maja te trzy wypusty, który z nich wywołuje iskrę na świecy i jaka powinna być odległość pomiędzy czujnikiem a wypustem?
Do czegoś dziś doszedłem. zmniejszyłem odległość na świecy i moto zadziałał :) tylko o co chodzi bo odstęp mam znikomy. Przyszedł kolega i stwierdził że fajka ma za dużą oporność około 4 Mohm !!!. Zdjęliśmy ją więc i założyłem kabel bezpośrednio na świecę. Trochu się poprawiło bo wchodzi teraz na pełne ale musi być ciepły i okropnie cięzko zbiera się...
Cześć! Potrzebuję zrobić coś podobnego, ale o zasięgu około 30m, z tym, że nie musi być miniaturowe i może być zasilane napięciem 230V, ale sygnał również z telefonu. Znalazłem, że diody Power LED powinny doświecić na taką odległość. Diody te świecą z różnymi długościami fal: 740, 850, 940 nm - czy długość fali muszę dobrać pod kątem odbiornika czy...
Pierwsze to sprawdzenie kompresji oraz świece do obejrzenia (odległość elektrod i kolor). Przydał byś się komputer i odczyt błędów oraz podgląd a na parametrów a najlepiej log kiedy silnik się dławi.
Spróbowałem metody z latarką i kursor się porusza gdy świecę na niego bezpośrednio latarką z bliskiej odległości. Co do rozkręcania i poprawiania lutów to traktuję to jako ostateczność. Dzięki za odpowiedzi.
Czujnik - impulsator. Od tego "urządzenia" zależy, czy w silniku powstanie iskra na świecy. Zwróć uwagę na jego zamocowanie (odległość) od koła magnesowego, bo nie może ocierać o nie. Oporność sprawnego wynosi ok. 140 Omów.
Tak więc odległość to 47 cm i 37 cm (wzmacniacz) i kondensator ok 35 i 12cm. Teraz pytanie ile rgb zaaplikować na takie odległości? Nie miałem jeszcze styczności z tymi diodami i nie wiem jak one świecą i w jakich odległościach je zamontować dla najlepszego efektu. Może podrzucicie jakieś propozycje?
Więc miałem racje, to jest koło z całkowicie innego silnika. W twoim jest zupełnie inny zapłon i inne koło magnesowe.. Sprawdź czy ten kabelek, idący do wyłącznika zapłonu, nie styka się z masą. Sprawdź fajkę świecy oraz odległość cewki od koła magnesowego. Powinna być na 0.2 mm.
- "słaba iskra" - mam na myśli iskrę koloru różowo-błękitnego bardzo cienka niteczka. odległość elektrod świecy 0,7mm. odległość cewki od koła zamachowego ok. 0,5mm - przy czyszczeniu gaźnika było dwie dysze mosiężne na rysunku to nr 142 w którą wchodzi trzpień elekrtozaworu, a druga od góry przy śrubie od wolnych obrotów wygląda jak ta o nr 117 z dolnej...
Jak ustawiałeś luz zaworów? Trzeba sprawdzić "mijankę" zaworów, tłok dokładnie w GMP pomiędzy suwem wydechu i ssania, oba zawory powinny być delikatnie uchylone, oczywiście przy prawidłowo ustawionych luzach. To ssanie na pewno jest otwarte? Świeca, odległość cewki od koła, fajka, może tłumik zaklejony? Ten gaźnik na pewno jest sprawny? Zdjęcia daj,...
Kurczę za drugim razem wlałem świeże paliwo z atestowanego zbiornika. Bez jaj. Celowo pisałem "nowy zbiornik" - bo na totalnie nówkę mi nie wyglądał. Gaźnik był czyściutki. A dmuchałem go mimo to powietrzem. Sprawdzę iskrę ponownie jak kosiarka zgaśnie (i bez świecy tym razem). Odległość cewki od koła - nie robiłem tego nigdy, ale po necie widzę, że...
Różne mogą być tego powody, świeca, zbyt duża odległość cewki od koła magnesowego, uszkodzony klin koła zamachowego, zawory, stare paliwo i ogólnie wiek silnika.
Witaj, miałem podobny problem z moją Corsą, ale w ogóle nie chciała odpalić. Problemem były przewody WN oraz coś ze świecami zapłonowymi. Temat przerabiałem dawno temu, więc dokładnie nie pamiętam. Nie chcę Cię martwić, ale powodów problemów z rozruchem może być jednak pełno, więc jednoznaczna diagnoza na odległość może się okazać niemożliwa.
W zasadzie nie ma żadnego powodu, czasami może zbyt duża odległość elektrod lub wypalone na świecach, czasami za uboga mieszanka, czasami gaz a czasami po prostu starzejące się cewki...
To może być problem z iskrą, nie takie napięcie jak potrzeba,zobacz tak, wykręć jedną świecę z silnika i zbliż na odległość 1 cm. do bloku silnika powinna być wyrażna iskra.
Daj sobie spokój z tym sklepikiem. Kup świece takie same jak te stare, ale u pewnego, dużego dystrybutora. W Twojej okolicy na pewno takiego znajdziesz (np. Inter Cars). Już długo się błąkam po tym Bożym świecie, ale jeszcze nigdy z tym się nie spotkałem i nie słyszałem o tym, by same odkręcały się świece. Trudno na odległość stwierdzić, co spowodowało...
Najpierw sprawdź wyłącznik zapłonu, odległość cewki od koła magnesowego, przewód WN, świecę zapłonową.
Sprawdź jeszcze świece - masz dwu czy jednoelektrodowe, jak jedno to sprawdź jaka odległość elektrody masz na nich? Wstaw ewentualnie zdjęcie tych co możesz odkręcić.
nie znam sie na 'nowoczesnych' swiecach, jedynie na 'Bosch' sprzed 90 - 50 lat Myślę że na tym można było zakończyć dalszą wypowiedź. kiedys Regeneracja świec zapłonowych to czasy stosowania świec M18 w silnikach. Wczesne świece zapłonowe były jeszcze rozkręcalne więc możliwa była pełna regeneracja. Obecnie produkowane świece zapłonowe nie są naprawialne,...
Jest jeszcze jeden sposób zablokowania silnika :) Wykręcić świecę żarową - wsadzić lekko podgięty drut metalowy fi 6,7,8 tak , żeby wlazł nad tłok , przekręcić wałem , żeby tłok się oparł o drut i można kręcić . Jeśli wtrysk jest bezpośredni - można też otworem po wtrysku ale lepiej otworem po świecy żarowej . Odległość między głowicą a tłokiem jest...
No więc wymieniłem olej w silniku elf 5w40 900sxr, filtry powietrza, cewki na denso i jeszcze muszę zamówić świece NGK tylko mam problem jakie świece mają być. Ma znaczenie w świecach jaka jest odległość od koła zamachowego w mm są 3mm, a na stronie podali mi droższe co mają 6mm odległość od koła zamachowego. Nie wiem które kupić. A druga sprawa czasem...
Testowałem program na palmtopie ale coś słabo świecą diody IR. Maksymalna odległość to 10cm;/ Jakie piloty mają tak rozbudowane funkcje? Byle nie za 400zł:D MAK2000?
Przy tej cenie cewki wykonałbym jeszcze jeden test. Tylko trzeba postępować ostrożnie. Powoli ściągać pojedynczo przewody ze świec i słuchać czy przy pewnej odległości (około 1 cm) przewodu od świecy będzie słychać przeskok iskry. Może padła ci świeca, albo uszczelka pod kolektorem ssącym, a ty szukasz dziury w całym. Te cewki padają raczej parami,...
Cewka zapłonowa daje iskrę na świecy, w której odległość elektrod jest poniżej milimetra, i nie ma co liczyć na to, że wytrzyma napięcie, przy którym iskra będzie miała parę centymetrów. Tak, że pozostaje powielacz. Można powielać napięcie wprost z sieci - np. zrobić 100-krotny.
Witam Ciąg dalszy problemów z maluchem... Zmieniłem cewkę. kable WN, świece (2 kpl. Iskra i NGK), aparat sprawdzony, kondensator przy nim wymieniony. Usunięte gumki przy świecach. Sprawdzone luzy zaworów, ustawiony zapłon (10°), gaźnik OK (nawet zakładałem pożyczony nowy). Maluch nierówno pracuje, dopiero po podniesieniu którejkolwiek z fajek na odległość...
Wygląda ze gdzieś jest zwarcie i możliwe ze coś się przepaliło ciężko to zdiagnozować na odległość musisz sam poszukać.
Pewnie nie masz w liczniku trybu diagnostycznego? Model 2009 nie miał, wymagał dedykowanego testera. Zastanawia mnie czy ECU nie widzi znacznie obniżonej temperatury cieczy chłodzącej lub powietrza zasysanego, co by doprowadzało do wzbogacenia „ssania”. Ewentualnie czy wtryskiwacz nie „leje” za mocno przy rozruchu, lub nie przecieka przez co przez pewien...
Jakie świece powinny być do tego auta w gazie?? Moje to NGK BKR6E mogą być?? chyba bkr5e są cieplejsze a do gazu lepsze zimniejsze. Niby powinny mieć te świece już zmiejszoną odległość elektrod a ja dziś jeszcze bardziej zmniejszyłem przerwę. Dodano po 14 Dodam że na świecach pojawia się czarny osad, może czas na wymianę??
Panowie dobór tłoka do 2T nie jest skomplikowany... ( do 4t łatwiejszy) Najważniejsze: 1.1 Wysokość kompresji "C" (najlepiej taka sama nie uwzględniając wysokości denka tłoka, zachowując odległość od świecy zap.) 1.2. Wysokość całkowita. "L" (może być wyższa w tym przypadku chyba tłok nie posiadał okienek płukających, reszta do reg. ilości materjału:)...
Chciałbym, ąle w el to nie mam pojęcia bo nigdy tego zapłonu nie widziałem. nie wiem co z tymi kreskami ale jak ich jest więcej to ma być na pierwszej napotkanej kręcąc kołem zgodnie, ostatnia to zapewne GMP. Minimalne przestawienie zapłonu nie wpływa na odpalanie, ważna jest odległość elektrod na świecy, ustaw na 0,5...0,6 mm. Też miałem taki objaw...
Ciężko pomóc na odległość, moje podejrzenie, to zalane świece. Prawdopodobnie kręcenie na słabym akumulatorze doprowadziło do zalania świec. Należy wykręcić i oczyścić, przy okazji sprawdzić czy jest iskra. To tyle na początek. Akumulator 45 Ah najlepiej jak powierzysz dobór fachowcowi lub kupisz na wzór obecnego.
Ja używam normalnej kwarcówki do opalania. Mam taką ruską, która do ograniczenia prądu w lampie używa kondensatorów. Polskie używały spirali grzejnych, które za bardzo nagrzewały kości. Świecę z odległości około 20 cm przez kilka minut. Podobno daje się też kasować świetlówkami UV, takimi jak w testerach banknotów, ale nie sprawdzałem tego.
Do informacji jack63. Jaki to miałby być ten zwiększony opór tłumika? Generalnie to uważam, że nie zauważyłem braku drożności, czy coś takiego. Zresztą bez tłumika w swoim czasie też się wygłupiał. Cewka kompletnie zimna a iskra według informacji. Odkryłem ciekawostkę, że skuter daje się uruchomić tylko przy zbliżeniu przewodu do świecy i pracuje tyle...
Świece na wierzch i zmniejszyć odległość elektrod lub wymienić na nowe! Czy te objawy są tak samo na ciepłym i zimnym silniku?
rezystor świecy żarnik świecy wymiana świecy
telewizor buczy włączeniu odkurzacz uszkodzony sygnał syrena
spawarka parkside spawarka parkside
Wciśnięty przycisk gazu w piekarniku - co robić? Bitron 240109: Schemat i zastosowanie w Citroën i Peugeot