Skup się na tym błędzie. Za bogata czyli za dużo paliwa za mało powietrza. Pompa paliwa, leją wtryskiwacze nieszczelności za przepustnica odma.
Jest w temacie jakie to auto Audi 2.3 quattro. Wąż jest metalowo-gumowy. Auto kopci strasznie... ale to chyba normalne jak dostaje olej do kolektora... a ciśnienie na tłokach jest. Nie mam przyżądów żeby to dokładnie sprawdzic.
Nie musisz ściągać pokrywy. Ale jak chcesz wszystko dobrze zrobić to będziesz musiał wyjąć kolektor ssący. Pod nim jest druga część odmy przykrecana do bloku silnika
Nafta to nafta, no jaka ma być? Zwykła. Wykręcasz świece i masz dostęp. Ale sprawdź na początek tą odmę.
Witam kolege Jarzabek666 . Powiedz mi prosze jak mozna sprawdzic te dwa zawory odmy?
Przepływomierz jest, prawdopodobnie Hitachi na trzy przewody. Tak, że odmę pasuje doszczelnić.
to jest odma
Dolot sprawdzałem wsadzając puszkę z wentylem w węża przy przepływce, zaslepiajac dziurę po grzybku odmy i waz przy przepustnicy. Trzymało ładnie do 1 b aż zaczął bulgotać olej. Nie jestem pewien czy ten sposób pozwala na zdiagnozowanie nieszczelności w podciśnieniach odmy. Rozumiem, że dmuchJac tak jak opisałem w 1 poście nic nie sprawdzę, bo powietrse...
Należy przeprowadzić diagnostykę silnika. Odma odpowietrzenie silnika nagar/nieszczelność w dolocie
Odma wymieniona i jest ok
Wygląda na lewe powietrze za przepustnica. Sprawdź czy nie uszkodzileś przewodów odmy.
Korozja rurki odmy.
Nie podałeś kodu ani pojemności silnika, ale sugeruje to uszkodzenie przewodów odmy.
Witam tak to była odma.
W znanych mi rozwiązaniach przepływomierz jest _przed_ turbiną, więc jedyny olej jaki może się na niego dostawać może pochodzić wyłącznie z odmy.
Witam. Przed i po wymianie odmy (Audi A3 2.0 TDI BKD) dalej w małych ilościach pluje olejem, co prowadzi do zasmarkania dolotu. Odma może cokolwiek puszczać w minimalnych ilościach, czy po prostu otrzymałem trafny produkt? Chciałbym wspomnieć, że pokrywa była regenerowana, membrana jest sprawna, nie zatyka się tworząc ciśnienie w komorze. Odma nie...
Korekta na drugim względem pozostałych trochę odjechana. Co do dymienia to może na początek po najmniejszej linii oporu - sprawdź odmę.
To jest uszczelka od zaworka odmy, zupełnie coś innego. Też będę wymieniał zaworek i tą uszczelkę. Co do separatora to Zaopatrzę się chyba w uszczelniacz na bazie silikonu
Sprawdź także odpowietrzenie silnika (odma)
Na tej stronie wybierz markę i typ silnika zobaczysz odpowiedni obrazek . Lub wpisz w wyszukiwarkę typ silnika i hasło przewody odmy i ukaże się zdjęcie.
Możesz nagrać film jak to z obudowy powietrza? Jak się mają odmy?
Tam nic nie uszczelnisz , tylko wymiana na nowy . Druga sprawa to zużycie turbiny i przedmuchy do odmy .
Sprawdź , czy nie ma gdzieś nieszczelności w dolocie , podciśnienia , odma.
Silnik "z natury" jest dość szczelny. Odma?
Jakby odma była zatkana to wtedy by skakał korek (przedmuchy większe niż podciśnienie) albo jak już bardzo duże przedmuchy (większe niż pobór powietrza przez odmę).
ale to groźne nie jest jeśli byłoby to ściągnięte z odmy?
Do sprawdzenia: ciśnienie paliwa oraz stan odmy
Mam taki sam problem w AKL jak kolega wyżej. Wymieniłem właśnie czujnik od pompy wspomagania bo wywalał błąd. Ale ciągle walczę z błędem 537 upper limit. Przepustnica wyczyszczona na błysk, przepływomierz również. Przepustnica zaadaptowana. Po odpięciu przepływomierza auto ledwo jedzie. Jak sprawdzić szczelność zaworu odmy?
1.8t i nierówna praca to częsty objaw. Zacznij od sprawdzenia czy mieszanka jest uboga czy bogata (najczęściej uboga). Jeśli uboga - sprawdź szczelność układu ssącego. Sprawdź stan zaworka jednokierunkowego pod kolektorem i szczelność membrany na zaworze odmy.
Sprawdź dodatkowo stan filtra powietrza, bo przy znacznym zapchaniu, turbo zasysa olej odmą.
1.Sprawdz ustawienie rozrządu. 2. Wyczyść(wymień )odmę.
Hasło: przewód odmy 1.8t
odmę też mam zaślepioną, jak była podłączona było to samo Jak to, masz odmę zaślepioną ?
Masz problem z przeciekiem powietrza. Tyle. ja w podobnym silniku bo 1.8ADR znalałem raz przeciek przez pękniętą rurkę od odmy
Odma służy odsysanu przedmuchów, par oleju itp. z silnika do dolotu. Śladowe ilosci oleju zawsze w przewodzie odmy znajdziesz.
Z połamanymi przewodami od odm ma chodzić równo?
Witam wszystkich czy ktoś miał objawy zapchanej odmy w audi a4b6 1.9tdi avf 130km 2004r bo zauważyłem że lekki dymek leci z bagnetu a jak otworze Kurek to już więcej leci nie zauważyłem pod kurkiem tak zwanego majonezu nie ubywa mi oleju jeśli ubywa to jest to nie zauważalne. Jak rano odpale auto to leci tylko biały szary dymek bez zbędnego dymienia...
Tez nie. No jeszcze drzwi wymienialem ale co ma do tego zaplon. No mowie jedynie nie ma odmy zalozonej na ta strone co nie pqli ale xo ma odma do braku zaplonu
Przewód odmy (rurka) szczelna ?sprawdź to.
Jak na moje to czujnik położenia wałka rozrządu do wymiany. Katalizator ze względu na swój przebieg/wiek stracił swoje właściwości katalityczne też należałoby wstawić jakiś zamiennik bądź wgrać soft z wykodowanym czujnikiem i fizycznie go usunąć co jak nie jest zgodne z ekologią. A korekta mieszanki to najprawdopodobniej nieszczelność w układzie podciśnienia...
Daj bloki pomiarowe podciśnienia, posłuchaj kolegi co mówi o odmie. Pozdrawiam.
Pytałem ale nie mają
Problem z obrotami rozwiązany, a pojawił się problem z rozgrzanym do czerwoności kolektorem. Jaka może być jego przyczyna, może czujnik odpowietrzenia odmy??
Ja kupuje zawsze słupek, remont się nie opłaca w tym roczniku toż to 20l toczydła. I wymień sobie rure odmy a nie izoluj .
Może być przepustnica brudna i zatkana odma oleju.
Zdejmij i zaślep od strony kolektora przewód do serwa. Jeśli nie pomoże: plak w rękę i rozpylasz powoli koło kol. ssącego, serwa, DV, odmy, itd., aż praca silnika się wyrówna. Częstą przyczyną jest uszkodzony przewód odmy(kolanko plastikowe) pod kol. ssącym.
To sprawdź może w ręku za pomocą śrubokrętu czy trzyma DV? Bo to trochę dziwne, że takie dźwięki. Możesz też sprawdzić stan zaworu/śruby odpowietrzającej - tutaj tylko ori, to co jest w tej odmie (nr 6) No chyba że jest jakiś problem z turbiną. Może nagraj dźwięk jak zwiększasz obroty przy otwartej masce.
Witam, mam to samo. Znalazł ktoś powód? U Mnie w dodatku nowa przepustnica już jest i odma i dalej to samo
Odkręć korek wlewu czy tu nie dymi bo coraz bardziej to wygląda na przedmuchy/spaliny które wracają odmą do dolotu.
Sprawdziłeś membranę odmy w pokrywie zaworów ?
W tym samochodzie nie ma na pewno klapowego przepływomierza. Szczelność kolektorów sprawdzić, przepustnicę sprawdzić, odmę sprawdzić.
Sprawdziłeś odmę i rozrząd?
Czy to możliwe, że sama odma może pobierać ok.0,5 l oleju na 1000km?
Gumki zaworowe trzeba wymienić i wyczyścić odmę olejową.
Dziękuję za odpowiedź, głównie chodziło mi o pomoc od osoby doświadczonej. A czy te rysy na wałku mogę delikatnie zapolerować papierem 500 z olejem?Chciałbym aby auto służyło mi jak najdłużej Dziwi mnie tylko że o ile takie rysy powstały na podporach bo są z miększego materiału to dlaczego powstały także na wałku?Co tam musiało wpaść aby tak zarysować?Dodam...
pierwsze sprawdzić układ dolotowy ma być szczelny drugie to odma czy jest ok
Króciec odmy, pokrywy głowicy.
Wymienić na taką która ma być.
Samo zaślepienie nic nie da, trzeba jeszcze wylączyć w pamięci. Ja osobiście bym wyczyścił EGR i odmę i sprawdził, albo nowy zawór jak chcesz być ok z ekologią
a sprawdzałeś odmę , może zapchana
Ja bym szukał właśnie w okolicach odmy, moje bmw również się dusiło i gasło po odpaleniu, powód - nieszczelna odma :wink: Nie wiem jak jest w audi, ale skoro robiłeś odmę, możesz spojrzeć czy gdzieś nie ma lewego powietrza (charakterystyczny dźwięk syczącego powietrza) :wink:
sprawdz wszystkie podcisnienia ,przewody z odmy silnika itp.
Odma przy złym oleju zapycha się średnio co 70000km.Pozdrawiam Dodano po 3 Audi wprowadziło modyfikację , bo widziałem odmę bez tego śmiesznego filtra
A mnie to wygląda na rurkę odpowietrzającą odmę silnika a tam niżej to czarne usmolone z oleju odpowietrznik bloku silnika.
Odinstaluj Adobe Reader 8.1.2,SpyHunter.Otwórz notatnik systemowy i wklej: Hosts: Task: {57CF24D3-96C6-4304-91A5-D9FC77A45F74} - System32\Tasks\SpyHunter4Startup => C:\Program Files (x86)\Enigma Software Group\SpyHunter\Spyhunter4.exe Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok FRST w tym samym folderze. Uruchom FRST i kliknij w Fix.Zainstaluj...
Jak turbina dostaje zbyt dużych luzów to puszcza olej do intercolera ale to nie jedyny problem bo drugi problem to taki że jak są jakieś niedomagania turbiny tzn zapieczenie sterowania dziurawe wężyki (80 %) przypadków niesprawny zawór n75 to wtedy turbo nie ciśnie całą parą i to też prosta droga do puszczania oleju , turbo swoich ciśnieniem jak by...
Właśnie innych objawów brak odma razem z ezektorem tez nowa
Żadna teoria, po prostu zaślepiłem otwór w kolektorze ssącym do którego jest podłączony przewód z odmy i auto normalnie odpala i równo pracuje.
"pompy nie ruszaj" jestem ciekaw co kolega tuningowiec ma innego do zaoferowania? Domyslam sie ze zmiane softu, bo co innego. Popatrz na logi, zastanów się nad tym co proponujesz i w jakim celu. w/g mnie soft na 95% nie był zmieniany, na pewno nie w Polsce a wątpię że w Germani. Czy jesteś pewien że soft był zmieniany? Co na to wskazuje? No ale wróćmy...
Pewnie TSI, może odma, może dziura w dolocie, a może bulbulator. Fakt, brak diagnozy.
że olej przy dużych obrotach leci przez odme Czy w silniku audi a4 95r. 1.6 benzyna jest odma, jak tak to gdzie sie znajduje i jak wygląda? ??????????
Ciśnienie różnicowe dziś po pierwszym odpaleniu auta na jałowym 10,9 mbar to już za dużo ,wiecej danych nie trzeba.Mówiłem Ci jak jak działają zamienniki. Tak ale zapełnienie filtra jest 12.6 % i na jałowym bylo 10.9, bo myśle jak zapełnienie bedzie 0% to bedzie mial ok 4-5 mbar.. Dodano po 5 . Kwestia jest taka czy wypala ci ten dpf bo jest fizycznie...
Tak jak pisałem i koledzy. Skoro rurki i odma czysta to uszczelka kaput.
wtryski kolejne , dpf off, nie bierze grama oleju ani płynu chlodzącego, błędów i pomysłow brak :( recyrkulacja spr - wyczyszczona, ciśnienie sprezania ok , delikatnie oleju w dolocie - można powiedzieć standard, odmą nie przerzuca ...
Witam autko audi 1.6 a3 aeh,szarpie przy rozpędzaniu ,a jak już się rozpędzi to ładnie jedzie.Błąd sonda lambda upper limit, Przepustnica po czyszczeniu i adaptacji,nowa odma,filtr powiet,
Pierwszy temat to usunięcie ew wycieków. W drugiej kolejności do sprawdzenia turbina oraz odma przy ich niesprawności może zużywać olej. A ich weryfikacja ew naprawa to znacznie mniejsze koszta niż remont, czy wymiana silnika. Jeżeli faktycznie silnik trzeba remontować, to czy będziesz jeździła delikatnie czy dynamicznie większego znaczenia nie ma....
Tak, mam pomysł, sprawdź sobie rurę łączącą przepływomierz z przepustnicą, a w szczególności te odgałęzienia od odmy
W serwisie jakieś 170 zł. Zazwyczaj jak się uszkodzi to jest błąd o lewym powietrzu. Zawór ma puszczać tylko w jedna strone a tam urywa się grzybek który robi za zaworek w środku i puszcza w obie strony. odma jest nowa oryginalna kupiona w serwisie ma tydzień nic nie pomogło koszt odmy 350 zł audi a6 c7 2.0 tfsi rocznik 2012/13
Wymień odmę silnika. Wszystko wróci do normy.
Jak jest źle zbudowana odma to jakie masz ciśnienie w skrzyni korbowej ?
Podciśnienia to jedno, a zostaje jeszcze układ odmy do sprawdzenia. W awt odma i układ podciśnień jest bardziej rozbudowany niż w innych 1.8t. Żeby dobrze sprawdzić odmę musisz zdjąć kolektor ssący.
Panowie dziękuję za odpowiedzi. Odmę zamontowałem nową i wszystko działa jak należy, stara chyba rozsypała się ze starości. Czujnik faktycznie do wymiany.
Żadne pół silnika. Turbo do naprawy, zdjąć misę celem sprawdzenia smoka pompy oleju, sprawdzenie również stanu odmy, podciśnień itp.
Witam, czy dziura w trójniku odmy ma wpływ na to, że samochód czasem ciężko pali i faluje na obrotach? W sensie, czy obroty spadają praktycznie do zera i silnik kulawo chodzi?
Witam! W jaki sposób zdemontować zawór Odmy w Audi A3 8L 1.6 benzyna 2002r? Chciałbym go wyczyścić z osadu. Po zdjęciu korka oleju i gumowych przewodów nie wiem jak sie dalej za nia zabrać. Proszę o pomoc.
Zależy czy olej pochodzi z turbo czy z odmy i ile go jest.
Sprawdź jeszcze szczelność całego dolotu łącznie z podciśnieniami i odmą. Na koniec do sprawdzenia ciśnienie paliwa.
Zawsze jest tam odrobina oleju, który może tam dostać się z odmy albo turbiny, to jest normalne
Czy pęknięcie odmy + za duży stan oleju mógł spowodować że wyciekał olej silnikowy? Tak. https://deler.pl/artykuly/artykul/czym-g... Pozdrawiam.
Witam, Po pierwsze nie jest "zawór od turbiny" a jest to zawór EGR z dodatkową klapą wykorzystywaną przy gaszeniu silnika ( to ten którym steruje siłownik od którego odpięty jest ów przewód). Klapa ta powoduje łagodniejsze zatrzymanie podczas gaszenia. Skoro przewód został zaślepiony to prawdopodobnie uszkodzony jest zaworek elektropneumatyczny (sterujący...
Gdzieś ten olej musi ubywać więc analogicznie jeśli nie ma wycieków na zewnątrz, nie ma go w płynie chłodniczym to musi być spalany w silniku. Mozliwości aby się tam dostawał wiele, zaczynając od odmy a kończąc na pierścieniach :)
To trzeba było tak od razu mówić, że stała długo. Tam też lubił się blokować zawór EGR, jak się zastoi. WD 40 + śrubokręt do jego ruszenia czynią cuda. Zadbaj też o wymianę odmy kap wałków rozrządu. Ta odma lubiła się zapychać a wtedy były problemy ze smarowaniem wałków i całej góry silnika. W efekcie padały samolegulatory zaworowe i wycierały się wałki.
Sprawdź dobrze szczelnosc odmy czesto to jest przyczyna a odma w tym modelu jest droga i pęka samo czynnie .
Tylko że jeżdżę teraz na benzynie. Nie włączałem gazu od tygodnia. Gaz mam Stag 300. wtryski hana nie wiem jaki reduktor. Zwykła odmę.( Jak w tych modelach, trochę poklejoną).
dobra wątek nieważny, chodziło o uszczelkę pod głowicą, odmę, sonde i kilka innych rzeczy
Może przypadkiem spad ci jakiś przewód podciśnienia czy wężyk od odmy albo układ dolotowy się rozszczelnił.
monsterq, jak już napisałem w pierwszym poście, separator oleju - (odma), był wymieniony dwa tygodnie wcześniej.
Zaworki możesz zamienić jak są podobne ,ale czy to będzie działać nie wiem, próbuj .Są auta gdzie EGR możesz spokojnie zamienić z "n75"i działa. Olej w dolocie będzie zawsze i jest to normalne. Większość oleju pochodzi z odmy a reszta z np turbo. Jak jest go za dużo to świadczy albo o awarii turbo albo właśnie odmy. W wężach od odmy jest lekkie nadciśnienie...
Wygląda na uszkodzony rozdzielacz, paliwo w filtrze. Fałszywe powietrze, pozostałe błędy. Z tyłu bloku masz odmę, łącznik elastyczny lubi kruszeć.
Witam mam problem z AUDI A3 130KM ROK:2001, sprawa wyglada nastepujaco, wymienilem olej przy 170 tys - olej oczywiscie najlepszy jaki jest do grupy VW, i po jakims czasie zaczely sie problemy po przejechaniu "x" kilometrow a doladnie po ok 1 godzine od wlaczenia silnika i jazdy wyskakuje mi MIN OLEJU (olej oczywiscie jest, sprawdzam co 100km i stan...
pompa kulka samsung ue37d5500rw samsung podświetlenie matrycy
politechnika gdańska sprzedam kondensator
Hasło administratora Konica Minolta 1690MF - domyślne i reset Kod PIN immobilisera Renault Megane I 1.4 16V VIN VF1KA0D0524225782