Pokrywa która jest częścią odrzutnika oleju i odmy. Lej olej. Da się wlać. Nie cudój.
Olej w przepustnicy? Silnik w dobrym stanie? To dość dziwne. Z mojego doświadczenia wynika z przedmuchów poprzez tłoki do skrzyni korbowej. można wyczuć po odkręceniu korka wlewu oleju przy pracującym silniku.Pozdrawiam.
Trzeba wymienić odmę?
Zakładam, ze wiesz, że odma jest odprowadzona pod silnik a nie do układu dolotowego ? W pokrywie zaworów jest zaworek do Odmy (niewidoczny nawet po zdjeciu i odwróceniu pokrywy zawórów). To jest taki specyficzny zaworek jednokierunkowy pozwalający na przepływ gazów z komory korbowej na zewnątrz. Możliwe, że on sporadycznie jest blokowany i po otwarciu...
Czyli jak zrobiłeś remont kapitalny silnika to jest sprawny . Turbina po regeneracji to sprawna. Zostaje odma . Wymień na nową i będzie wszystko nowe i dobre
Jak odma zamarza to musi olej wywalić.
Regenerować, bo "nowe" czyli używane nie mają sensu. To, że leci niebieski dymek wcale nie oznacza, że z odmy olej ciągnie do spalenia. Mogą być inne przyczyny również.
Skoro wałki były ściągane to czy przypadkiem ktoś nie pozatykał kanałów w głowicy żeby coś nie wpadło do silnika i zapomniał wyjąć ?
Mam pytanie,jak sprawdzić czy odma działa prawidłowo,ponieważ mam pewne podejrzenia że jest wadliwa.Zrobiłem regenerację turbiny i kompresora,a w dalszym ciągu jest olej w przewodach interkcolera,oraz pokazuje się cały czas olej na tłumiku spustowym osuszacza powietrza.Z silnika ubywa ok 3 litrów oleju na 8 tyś km,zdaję sobie sprawę że przy przebiegu...
Stracił kompresję, przedmuchuje do skrzyni korbowej i wydmuchuje olej odmą, może to tylko pierścienie na tłokach.
Udało Ci się wymienić tą odmę? Mam problem ponieważ przecieka olej na łączeniu odmy z pokrywą i też potrzebuje informacji jak ją zdemontować i uszczelnić.
Wyczyść porządnie tą odmę, łącznie z kanałami w misce\bloku i zapomnij o problemie. Oczywiście samochód musi jeździć by się nagrzać. Zakryj chłodnicę i wloty w masce kartonem, aby dłużej ciepło trzymał. Nie wiem czy są tam dolne osłony silnika, ale to dużo daje. I nie słuchaj dziadów co prawią, że dobry termostat, to nie pusci na duży obieg, bo nie...
Jeśli olej znajduje się w filtrze świadczy to o już powoli zbliżającym się remoncie, pierścienie, tłoki, przedmuchy już ma,olej z odmy zacznie osadzać się na filtrze.
Może masz jakiś problem z odmą? I zbierasz olej w kolektorze.
Panowie dziękuję za odpowiedzi. Odmę zamontowałem nową i wszystko działa jak należy, stara chyba rozsypała się ze starości. Czujnik faktycznie do wymiany.
Na pierwszy rzut oka, wygląda, że silnik zaczyna oddychać "rękawami" Pojawiły się przedmuchy do skrzyni korbowej- zużyte pierścienie, może tylko jeden pęknięty, wypracowane tuleje cylindrów (czy cylindry). Pasuje zmierzyć ciśnienie w cylindrach. Chyba, że jest jakiś myk z tą odmą, zapchany separator oleju czy coś, tu akurat nie wiem jak jest w Pajero....
Sprawdź, czy ta "maź" nie zamarzła w odmie. Jeśli zamarzła, to silnik będzie "wydalał" olej przez uszczelniacze silnika, a nawet przez "wejście" szabelki do pomiaru poziomu oleju w silniku. W wyniku tego możesz odnosić wrażenie nadmiernego spalania oleju.
Może wywalać odmą, czasem wyłazi olej z otworów na śruby mocujące dekiel ale wtedy trzeba go podnosić i uszczelniać całość.Dekiel wałków to nie głowica, jakby puściła uszczelka pod głowicą to by Ci lało na blok, nie na dekiel
Pany odma puszcza olej strasznie ... Da się jakoś zregenerować pokrywę zaworów ?Nowa 1100 zł :/
Zobacz czy odma jest na wyjściu do dolotu zaolejona
Miejsce zaznaczone na czerwono to odma - a w pokrywie głowicy znajduje się separator oleju. Wychodzi na to, że już nie spełnia i puszcza olej. Nowa pokrywa głowicy w ASO kosztuje 440 zł.
Odkręć delikatnie wlew oleju podczas pracy silnika,jak mocno wydmuchuje to faktycznie syf z oleju i wody zamarzł w odmie.
Te rysy z prawej strony to zatarcie tłoka i cylindra, tędy dostaje się olej do komory spalania, i jednocześnie są tam przedmuchy do skrzyni korbowej, i wyrzuca olej odmą. Naprawa nieopłacalna.
W dwusuwie nie ma odmy. Olej na filtrze to może być pozostałość po wyparowanej benzynie przelewającej sie z gaźnika po zatrzymaniu silnika (za wysoki poziom paliwa w komorze pływakowej), gdy nie ma zaworu odcinającego beznynę z baku. Były też problemy z rozruchem zimniego silnika i po odpaleniu bardzo kopcił. Tak było u mnie i dlatego dołożyłem taki...
Witam. Przy wyższych obrotach audi pluje olejem z odmy?? Gdzie wchodzi wąż od odmy??
Załóż nowe pierścienie i zobacz czy silnik odpala (czy w ogóle odpala). Ja bym się nie pchał w szlifowanie cylindra - koszt pewnie duży, do tego trzeba specjalistyczny zakład znaleźć. Jak z odmy wyrzuca olej to nie wpinaj tego wężyka (bo pewnie tak jest połączony) do filtra lub gaźnika, tylko puść go luzem to przestanie kopcić. Wiem działanie doraźne,...
Leją wtryski, za duże ciśnienia paliwa (trzeba często robić adaptację regulatora ciśnienia paliwa), odma dająca olej w dolot.
Pierścienie, cylinder trzeba weryfikować.
Olej z odmy to nic innego jak przedmuch w silniku. Ciężko spotkać turbo diesla, który ma idealnie sucho w dolocie. Co do ciężkiego odpalania to nie koniecznie przy lekkim zużyciu pierścieni. Przyczyną może być źle dobrany olej lub złej jakości pomimo odpowiednich parametrów. Pomiar sprężania warto zrobić jak i również zweryfikować czy olej napewno leci...
Pierwsze to auto nie ma gaźnika a przepustnicę. Zaślepienie odmy nie jest dobrym rozwiązaniem. Pytanie dlaczego przez odmę "ucieka" olej. Czyżby pierścienie się poddały i dmucha spalinami do skrzyni korbowej?
Nie wiem jak ze skrzynią, ale jest tego więcej i łatwiej w naprawie.
Sprawdź sprężanie na cylindrach
Masz duży luz na trzonku zaworu i nic z tym nie zrobisz, tam przedostaje się olej z odmy. Cylinder pewnie tez w nie najlepszym stanie.
Jak bierze olej i do tego kopci na niebiesko przy ostrym traktowaniu. To silnik do remontu przeważnie pierścienie do zmiany, tłoki pewnie też. Blok co najmniej do honowania. Sprawdź jeszcze odmę czasem tamtędy się dostaje olej.
olej zaciąga przez odmę, a te gwizdy to powietrze, które zasysa do skrzyni korbowej przez zimeringi. do wymiany cały zawór i labirynt.
Nie, to typowy objaw uszkodzonej pompki paliwa. Ma dziurawa membranę i podlewa paliwem olej w misce. Przez nadmiar oleju w skrzyni korbowej zaczyna odmą zasysać te rozrzedzony olej do kolektora ssącego silnika. Stąd taki objaw. Regulator w tym silniku działa, albo nie. Jest prosty. Nigdy nie ma z nim problemów. No chyba że przeciwwagą się urwie. Ale...
jest to dodatkowy odstojnik opar oleju zamontowany na wężu odpowietrzania skrzyni korbowej czyli tzw. odmy, chodzi o to aby opary oleju wraz z drobinami oleju uchodzące ze skrzyni korbowej do zaworu odpowietrzania (tego czarnego dysku) umieszczonego na pokrywie zaworów osadzały się w tym odstojniku i nie przedostawały dalej do dolotu powietrza do turbiny,...
Tu masz schematy całego silnika. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Witam panowie, mam problem z minikoparką Yanmar, silnik 3 cylindrowy 3TNE68. Problem polega na tym, że idzie dym z odmy i z pod korka wlewu oleju, a z odmy zaczyna lecieć olej. Czy ktoś wie, o co może z tym chodzić i od czego zacząć remont? Z góry dziękuję za pomoc.
Miałem to samo. Wymień odmę, jest zintegrowana z w pokrywie zaworów. Kupiłem nową pokrywę i mam spokój od roku. Z uszkodzonej odmy olej idzie na turbinę i zasyfia dpf. Nie bierz używki, bo szkoda kasy. Mnóstwo kasy wydałem na sprawdzanie wtrysków, czyszczenie turbiny a tu proste rozwiazanie🤓
A zapomniałem napisać że ten problem zaczął się pojawiać po wymianie uszczelnień odmy bo wyciekał olej i przewodu do odmy bo był pęknięty. Nie wiem czy przyczyną może być tak że gdzieś w okolicach odmy bierze lewe powietrze
Sprawdzić poziom oleju, najlepiej zrobić diagnozę manometrem który pokaże czy czujnik oleju jest ok i czy silnik ma odpowiednie ciśnienie oleju... Odma powinna być szczelna bo może olej wydmuchać jak silnik pracuje, nie wolno- jakby się okazało ze silnik nie ma smarowania to szybko się silnik zatrze.
Kolega napisał, sprawdź odmę.
scalakmen Wąż był wykorzystany jako tymczasowa odma, ale lepsza okazała się butelka PET, docelowo ma być zbiorniczek nad odmą żeby wypluty olej sobie mógł ściekać swobodnie. Połączenie pompa-butla będzie w miedzi, możliwe że nawet z jakąś mini chłodnicą powietrza. Docelowe obroty na pompie będą 1200-1400/min więc czeka mnie jeszcze wykonanie chłodzenia...
Wymieniony MAP sensor, który był niesprawny przez odmę, która puszczała olej (separator oleju).
Jeżeli znów wygonila olej do układu interculera przez przewód górny od odmy. To kłania się remont silnika a nie turbiny.
Jak turbina dostaje zbyt dużych luzów to puszcza olej do intercolera ale to nie jedyny problem bo drugi problem to taki że jak są jakieś niedomagania turbiny tzn zapieczenie sterowania dziurawe wężyki (80 %) przypadków niesprawny zawór n75 to wtedy turbo nie ciśnie całą parą i to też prosta droga do puszczania oleju , turbo swoich ciśnieniem jak by...
Miałem kiedyś podobny przypadek. Tylko że w 3 litrowym silniku. Okazało się że tunel przed filtrem powietrza był zabity przez liście, itp. Czego skutkiem było pobieranie oleju przez odmę.
Wczoraj wykręciłem odmę, wyczyściłem dokładnie za pomocą środka do mycia silników i gorącej wody a na koniec sprężonego powietrza. W sumie nie widzę potrzeby kupowania nowej. Dolna rurka odpływowa miała bardzo mały prześwit ale w samej odmie nie było nagromadzonego oleju. No nic, umyję silnik i będę obserwował czy olej dalej się zbiera. Test, o którym...
Nie ma już pierścieni. Są przedmuchy z odmy?
Witam. Koło kupione jedyne w Polsce prawdopodobnie 🙆mega ciężko dostać,a nowe 960 zł . Teraz pytanie ,uszkodziłem prawdopodobnie uszczelniacz ,a już było złożone wszystko i zaś na nowo robota bo ciek olej z łączenia na uszczelniaczu,jak przekręcić te śruby 10ątki? Najpierw te do około a na końcu te od spodu ? A te od spodu tylko delikatnie złapać?...
jest coś szczególnego na co powinienem zwrócić uwagę podczas wymiany takiej odmy? olej regularnie co 10 tys km, leje Castrol. Maz z korka zniknela jak tylko pojawily sie wyzsze temperatury. Ale zauważyłem tez, że coś mi wycieka z bagaznika i spływa do nadkola. Wysyłam zdjęcia. Wiecie co to może byc?
Ta guma zawor to ezektor. Nadmierny olej z odmy świadczy tylko o jednym..
Co zrobić?Jak już tyle się ubrudziłeś to zanim zmienisz silnik w "starym"sprawdź drożność właśnie odmy. Olej może swobodnie spłynąć do skrzyni korbowej? Filtr powietrza świeży? Przy okazji odśwież EGR
Dobra wszystko jasne myślałem że to przez odmę olej tak nawala bo po zdjęciu odmy i przygazowaniu widać jak olej pryska ale nie tak duzo. A co do tego obiegu powietrza to czemu rurka od tego zaworu idzie do przepustnicy? Jeszcze dwa pytania przy demontażu kolektora trzeba spuszczać płyn chłodniczy czy tylko w przypadku zdejmowania listwy EGR? I jeszcze...
Witam, od pewnego czasu po odpaleniu mojego Golfika 4 1.4 2002r Benzyna, wydobywa się zza auta z rury wydechowej duża ilość białego dymu, po przejechaniu kilkunastu metrów dym już się nie wydobywa aż taki jak przy odpaleniu. Zapach bialego dymu to zapach benzyny. Jaka może być tego przyczyna ? - rozrząd (cały) wymieniony na początku lutego - odma,olej...
Silnik jest otwarty do atmosfery. Odma. I musi być inaczej cieknoł by tylko z niego olej.
A jak ma się odma? Jeśli się nie mylę to te silniki mają problem z zamarzającą odmą- czy w nim jest już ta nowsza ogrzewana odma? Olej w silniku jest ? Może przejechali tylko 200m ale wcześniej auto chodziło na postoju jakiś dłuższy czas.
Szanowny kolego Mich431.Sprawa jest jasna.Mając odmę i przewietrzanie silnika masz olej w filtrze to znaczy,że pierścieni zgarniające i nie tylko są do wymiany.Można spróbować wymienić uszczelniacze zaworów.Wszystko zobaczysz po zdjęciu głowicy.Zobaczysz nagar w cylindrach,zapieczone pierścieni,zużyte uszczelniacze,no i nieszczelne zawory.Jak zdejmiesz...
A co z odmą? Jak odma nie działa tak, jak powinna, to będzie dymił z korka wlewu oleju. Nie ma jeszcze takiego silnika, który byłby idealnie szczelny i nie miałby przedmuchów. Ile kilometrów robisz przez te 4 miesiące?
Winnym zamieszania okazała się gumowa rura od przepływomierza/filtra powietrza do turbo z wejściem odmy. Olej z odmy rozmiękczył gumę na tyle skutecznie że zapada się pod wpływem podciśnienia jakie generuje turbo. Filtr jest prawie nowy (3000km ) więc miał mały wpływ usterkę.
Pierwsza myśl po tytule to zapchany wydech zwłaszcza że piszesz o oleju przez odmę. Może ten olej poszedł w DPFa i go najnormalniej zabiło Trochę mi ten wzrost mocy nie pasuje w pewnym przedziale obrotów. Jaką masz różnicę ciśnień na wejściu u wyjściu z DPFu?
Ta butelka to raczej zbierała olej z odmy żeby przepustnicy nie zasyfiło. Odnośnie plaka, jest dobry sposób na sprawdzenie nieszczelności, kupić małego i psikać po przewodach i kolektorze. Jeśli obroty wzrosną to w tym miejscu jest nieszczelność. Oczywiście nie psilać w okolice filtra powietrza bo tam jest zasys. A dlatego małego bo łatwiej nim manewrować....
nie wiem co to jest Odma, wyczyścić/udrożnić i wymienić oring.
czyli tak jak mówiłem :) panewki... jezeli ciśnienie nie świeci na wolnych obrotach, a ruszając zaświeca lub wystarczy silnik obciążyć to ewidentnie panewki, a do tego kolega pisze ze mu odma zamarzła... czyli zamarzła, wywaliło olej, brak smarowania i przytarło korby i główne, a wskazuje na to pierwsza panewka od pompy -BRAK smarowania
Koledzy, czy przypadkiem widząc na miarce oleju nie jest za dużo???, bo według mnie te dwa wycięcia to niżej min a wyżej max . i tu wywalało olej przez odmę do komory spalania i stąd te chmury... Jak przez odmę olej wywala to chyba wiesz co oznacza. Podejrzewam że nadmiar oleju swoje zrobił i jak widać, pomimo takie usterki jednak zdążyłeś pojechać...
ten test też już mam za sobą po 1 turbinie. Zrobione ponad 1000 km na odpiętej odmie - olej w turbinie był a w butelce gdzie wsadziłem odmę czysto (sam osad). Może ktoś dobierał się do odmy w tym modelu silnika ? Może ona coś dławi choć dmuchałem w nią w przepływ jest swobodny.
Wtryskiwacz hałasuje przy wchodzeniu na obroty, przy schodzeniu z obrotów (zamknięty gaz) cichnie. Padnięta klawiatura/zawory nasuwają cały czas... Zerwany wałek dźwigienek może powodować wydostawanie się oleju nad klawiaturę i przez odmę olej leci do cylindrów - stąd biały dym. Dwa razy widziałem taki przypadek w tym silniku. Inna możliwość - wtryskiwacz...
Witam, MB arocs 2018 rok, "pluje" olejem z odmy/separatora bo to zespolone urządzenie, miał ktoś może podobny problem i mógłby podpowiedzieć co się dzieje?
Sprawdź odmę silnika, może zapchana i przedmuchy z cylindrów "wypychają" olej.
Nie, wywali opary odmą a olej pozostnie czysty.
Tak. Odpowietrzenie skrzyni korbowej, skraplacz oleju
Sprawdź czy kopci przy rozruchu lub szybkim dodaniu gazu. Te traktorki są raczej przystosowane do koszenia płaskiego terenu, w przeciwnym przypadku mogą być problemy ze smarowaniem silnika. Nie wiem jaki to silnik więc nie mogę nic dokładniej powiedzieć. Będąc na Twoim miejscu to odpuścił bym sobie zakup. Może to być jakaś błaha sprawa lub po prostu...
Kopci, bo pewnie ją ktoś przechylił na bok ( np. przy odkręcaniu korka spustowego oleju ) i olej dostał się przez odmę do tłumika . Kosiarkę czterosuwową powinno sie przechylać tylko do tyłu. Zaraz na początku tłumik jest zimny więc kopci dopiero po jego nagrzaniu. Jak się wypali olej w tłumiku to przestanie dymić. Początkowo dymiła zaraz po uruchomieniu...
Luz góra dół jest ale to baaaardzo minimalny, osiowego nie ma. Olej nie cieknie w takim sensie że leje się strumieniem, dopiero po dodaniu gazu lekko widać że pojawia się na ściankach wylotu z turbo. Wyjmując odmę olej widać tylko w tym kolanku do którego wchodzi odma z oringiem wyżej nigdzie oleju nie ma. W takim bądź razie czemu cały czas ten olej...
Proponuję sprawdzić filtr powietrza i czy silnik nie ma przedmuchów.
Może się okazać, że są pozapychane króćce, na których jest założona odma i aby to dokładnie oczyścić konieczna będzie ingerencja mechanika.
Kolego odpowietrzenie w tym silniku jest nieco bardziej enigmatyczne niż w 1.9 Podsyłam kawałek lektury. Ps. Jaka masz pewność że to odma?
Turbo ,odma ,silnik bierze olej. Kto to wie.
No to raczej nie wina odmy. Wychodzi jednak, że turbina puszcza. U mnie kiedyś miałem lejącą odmę. Zdemontowałem pokrywę zaworów i tam jest coś w rodzaju grodzi z okrągłymi otworami, przez które wydostają się gazy. Ta gródź niezbyt szczelnie przylegała bokami do ścianek pokrywy i po tych ściankach olej płynął do odmy. Uszczelniłem miejsca styku silikonem...
czyli prawdopodobnie odma wyrzuca olej? Czy w tym samochodzie to groźne i powinienem myśleć już o jakimś remoncie?
W aucie jest dpf. Po nagrzaniu dmucha mocno z korka oleju, z miarki też widać delikatnie. Po wymianie turbiny dalej to samo (cale szczescie turbo tanie). Auto po nagrzaniu kopci bo przegazowaniu mocnym. Ewidentnie olej. Nawet po odpieciu odmy.(I tak nowa pokrywa jest) Przypuszczam że piercienie są zapieczone. Po mocnym pałowaniu kopci. Koledzy jest...
Ale ciśnienie mam ok, moc też jest, nie dymi z odmy tylko olej kapie. Wydaje mi się że naj bardziej wtedy gdy na górskim hamulcu zjade z góry i stanę
Miałem ten sam problem ostatnio. Po długiej walce udało się go pokonać. Jak się okazało to problemem była nieszczelność w podciśnieniu Vacumpompy . Bo to ona na wyższych obrotach pompowała powietrze do komory silnika . Po wymianie serwa usterka ustała.
No powód jest taki że jest to odma czyli usuwanie nadmiaru ciśnienia z dołu silnika W starszych autach zawsze będzie tamtędy również olej uciekał bo ma większe przedmuchy niedrożna odmę Jest to podpięte do ukł zasilania powietrzem Powód dlaczego tam ekologia jedyne co robi odma w dolocie to brudzi cały dolot Najlepiej tak jak napisałem Odpiąć wąż odmy...
Od gaźnika powietrze idzie kolektorem i wchodzi do głowicy przy zaworze ssącym od razu do komory spalania.. gdzie tam po drodze jest dostęp dolotu żeby zbierał olej? Odma jest włączona przed gaźnikiem. Olej z odmy może być zasysany z powietrzem przez gaźnik. Chyba że zatkana odma olejowa prowadzi do wzrostu ciśnienia co prowadzi do wpychania oleju...
zatkana odma i olej pod ciśnieniem tryska gdzie może
W jakim stanie jest odma ?
Miałem cały silnik na wierzchu pierścienie z blokami są w porządku nie ma nawet objaw na uszkodzenia na słupkach ani podejrzenia na wytracenia kompresji silnik pali i chodzi bez zarzutu jest jeszcze jedna opcja na smarowanie glowicy która wcześniej była złamana rurka i ten co glowice zreanimowal mi to teraz mam całe nowe i nie wiem czy to nie będzie...
Mam problem z wyciekiem oleju z EGR. EGR do wymiany nic z tym nie zrobisz. Innym objawem jest dużo dymu po odpaleniu zimnego auta np po nocy. Olej w cylindrach,uszkodzone wtryski. Tak czy tak zawsze coś zadymi. Olej pochodzi z zepsutego separatora oleju (potocznie zwanego odmą) lub z turbiny. Olej w takich silnikach jest zawsze w dolocie i jest to...
Tak jest jeszcze inne rozwiązanie .
A może to nie miska tylko odma pęknięta majki ta plastikowa rurka co idzie z bloku 2x śruba m8 imbus 6 do pokrywy zaworów pozdr Też stawiam na to plastikową rurke odmy standartowo pęka przy tulejkach metalowych i cieknie prosto na łaczenie misy sprawiając wrażenie wycieku z misy.
Myślę, że ta maź to olej wymieszany z płynem. Olej pewnie z odmy lub turbiny a płyn może chłodnica EGR przepuszczać. Pewnie cały kolektor masz do czyszczenia.
Tym przewodem ma być zasysane powietrze do skrzyni korbowej aby przewietrzać silnik, a następnie odciągane drugim przewodem do kolektora ssącego i przepalane. Jeśli tam pojawia się olej, znaczy to iż mamy problem z zapchaną odmą( wąż odpowietrzający do kolektora ssącego) lub mocno zużyty silnik w którym przedmuchów jest tak dużo, że odma nie wyrabia...
kompresję może być "czuć" bo tam z tego co widzę niema odprężnika na wałku rozrządu (bo to mały silnik), w większych jest, i tam pomiar kompresji ma niewielki sens.. chyba że się silnik rozpędzi dość mocno wiertarką tu masz częściówkę: https://www.cmsnl.com/honda-gv100a113zg1... zobacz bez odmy i filtra powietrza (bez...
Kawałek taśmy, wkręt, cokolwiek by to złapać? Ewentualnie wygnij w górę jeden lub dwa z tych "rogów" które pokazuje strzałka. Korek będzie mocniej dociskany i nie powinien się tak łatwo dać obrócić. Obudowa jest z cienkiego plastiku , zastanów się co piszesz , nie znasz się to nie pisz bzdur . W poprzednim moim golfie 1,4 zamarzła odma i olej wywaliło...
Ewidentnie pali olej , te silniki miały wady tzn odma słynna oraz wycierające się ponad normę tłoki potem to zmienili i dali inny symbol silnika musiałbyś sprawdzić jaki ty masz być może ten z tymi felernymi tłokami .
W jaki sposób podciśnienie wysysa olej przez zatkaną odmę? Nie rozumiem tego. Jeżeli są przedmuchy z komory spalania to olej zasuwa z silnika przez odmę do kolektora ssącego ale jeżeli ta będzie zatkana to do ssącego się nie dostanie.
Do tego typu operacji służy normalny ściągacz dostępny w sklepie, jeśli dobrze rozumiem i chodzi o kosiarkę do trawy? Niestety wymiana pierścini przy silniku który goni olej odmą lub pali olej w dużych ilościach to najczęściej półśrodek a kosiarka po paru koszeniach wróci do poprzedniego stanu. Wyjątkiem jest pęknięty pierścień lub uszkodzenie mechaniczne.
co może być przyczyną Taka że to stary zajechany diesel. Olej nie cieknie z turbiny tyko z odmy.
laguna wymiana oleju amica błysk hasło karty pamieci
karta graficzna karta graficzna
Żywotność klimatyzacji samochodowej: jak długo działa? Schemat świateł Peugeot 1007 - źródła i porady