Z odmy?
Niczym , https://allegro.pl/oferta/membrana-odmy-...
Wąż od odmy wypięty :)
Problemem była zepsuta odma.
A nie masz może zdjęcia albo na moim zaznaczyć gdzie to jest, na ssacym kolektorze obok tego węża co wychodzi powietrze z odmy?
Ale po wymianie pokrywy dalej ssie korek wlewu oleju i bagnet ? Jeśli tak to odma walnięta .
A co mają błędy do brania oleju? Jak nie ma wycieków to silnik szrot. Choć to silniki pancerne i nie wiem jak można było go tak załatwić. Przychodzi mi do głowy jeszcze odma.
to nie odma?
Odma sprawdzona?
Kolego to jest odma, czyli odpowietrzenie silnika, tak ma być.
Mnie to wygląda na olej z odmy.
Za podobne błędy w mojej AudiA4 przyczyną były pęknięcia na wężu odmy
A powiem szczerze że nigdy nie miałem konieczności wyjmowania wałka, to nie będę się wypowiadał. Jeszcze jedno pytanie: wyrzuca olej odmą ?
Sprawdź układ dolotowy powietrza bo najprawdopodobniej zaciąga olej przez odmę.
ja odpowiem że nie ma żadnych podciśnień aby podniósł się poziom oleju za to odpowiada odma
Witam, Oglądałeś tą odmę ? Skąd wiesz że jest uszkodzona ? Jeśli jest uszkodzona to do twojego silnika Z 16 XER Można kupić samą odmę a pokrywę zostawić np: [url=https://allegro.pl/oferta/odma-memb...
Hmmm. W takim razie będzie trzeba się gdzieś ruszyć dalej i zobaczymy co się będzie działo... orientujesz się gdzie tu szukać tej odmy ?
A pokrywa zaworów zintegrowana z zaworem odmy jest sprawna?
Atak zapytam czy po zamontowaniu turbiny , cały dolot został dokładnie wyczyszczony łącznie z płukaniem IC , polecam także montaż separatora olejowego na odmie.
Witam wszystkich. Jest pojazd Astra H 2004r 1.6 XEP, 200 tyś km, LPG. Z podłączoną odmą wciąga olej jak szalony. Lał się uszczelniacz od strony skrzyni i od strony wału. Została odłączona odma, puszczona rura w dół do butelki, samochód zużywa normalne ilości jak na opla do 2L na 10 tyś km, wycieki się skończyły. Silnik na ucho jak zegarek, nie kopci,...
tak jakby problem na rozgrzanym silniku występował dodam, iż ostatnio miałem wrażenie ze traci mi się płyn z chłodzenia , tak po mojemu to głowica do zdjęcia i oby to była tylko dmuchnięta uszczelka pod głowicą. Masz tam gaz ? Jaki jest stan/poziom oleju na zimno rano Przewody odmy wypadałoby przeczyścić i sprawdzić czy całe https://e-opel24.pl/wp-content/uploads/2...
Może odma jest zapchana
A spróbuj mu zdjąć odme i zaslonic otwor w dolocie, żeby nie ciągnął lewego powietrza za przeplywomierzem. Moze silnik ma już takie przedmuchy, że przepływomierz nie widzi odpowiedniego przeplywu powietrze. Ciekawe jak katalizator wygląda, może pęknięty? Musiałbyś odkręcić pierwszą sondę (chyba w nich jest) i spróbować wtedy. Choć bardziej obstawiam...
Olej ci cieknie oringiem lub uszczelką.Pewnie odma też zapchana.
Ostrożnie z prawdopodobnymi diagnozami . Tak aby nie wpędzić się w niepotrzebne koszty . Sprawdzić zawór odmy w pokrywie zaworowej .
Odma czysta?. Sprawdż jeszcze map - sensor.
Odma jest drożna?
Miernik i mierzyć co się dzieje na sondzie. Analizator i zobaczyć co pokazuje. Ja na sondzie wysoko a poziom CO niski to strzelony sterownik silnika. Sonad tam jest rezystancyjna, sterownik podkłada napięcie polazryzacji.Jak wysoko na obu to leje wtryskiwacz lub silnik poi siępaliwem na lewo ( dupnięty oring pod wtryskiwaczem), lub paliwo w oleju i...
Odma sprawna? Nie leci zbyt dużo tamtędy?
Wygląda na przewód odmy.. cena około20zł
Czy sprawdziłeś potencjometr położenia przepustnicy ? , dokładnie wyczyść całą odmę , sprawdż map -sensor.....
Skoro płynu nie ubywa nie wyrzuca to 700 ma racje silnk przy krótkich odcinkach przy niedogrzaniu odmą wywala troszkę emulsji (na pewno ma przedmuchy)można na odmie założyć zbiorniczek, który ograniczy ten efekt.Głowicy nie ruszać.
tych silnikach jest "odma wewnętrzna Jest możliwość samemu to wyczyścić ? Jest to skomplikowana praca ? Czy lepiej samochód oddać do warsztatu ? Nie mam pewności czy sama odma została przeczyszczena
W zasadzie w tym nie, ale 1.4 miał problem z odma, a raczej z zaworem. I tak sobie popiskiwał. Do tego była akcja serwisowa na uszczelniacz na wale. Właśnie z powodu hałasu.
Zacznij od oleju przeznaczonego do tego silnika. Sitko odmy w pokrywie zaworowej.
Może turbosprężarka jednak nie była sprawna? Ktoś przy wymianie sprawdził i wyczyścił spływ oleju i przewód olejowy idący do turbosprężarki ( nie wiem, czy akurat tam jest siteczko na dopływie, ewentualnie zwężka którą ktoś wyjął)? Przy uruchamianiu samochodu kontrolka od elektroniki silnika zapala się na chwilkę i gaśnie, ale nie z inną kontrolką -...
Typowo przy rozrządzie.
Silniki A16LET rzadko kiedy brały olej nawet z przebiegiem 200tyś , wiec warto sprawdzić czy w dolocie nie ma oleju (zaworek odmy lub turbo ) ..
Pierwsze to auto nie ma gaźnika a przepustnicę. Zaślepienie odmy nie jest dobrym rozwiązaniem. Pytanie dlaczego przez odmę "ucieka" olej. Czyżby pierścienie się poddały i dmucha spalinami do skrzyni korbowej?
Nie. Po regeneracji turbiny nadal tyle zjada? Odma jak się ma?
Nieszczelność dolotu, uszkodzona/brudna odma, lejące/przycinające się wtryski.
Witam a ja bym proponował sprawdzenie klap zawirowania w kolektorze ssącym czy działają prawidłowo miałem podobny problem po puszczeniu gazu auto przechodziło w tryb awaryjny ,a olej w układzie dolotowym bierze się z reguły z odmy
od czego mogla sobie kichnac odma olejem czy to jakas powazna sprawa?
Szukam manuala serwisowego do M9R 760. Jutro prawdziwe wyzwanie - wyciąganie wtrysków. Tych małych wałeczków jest więcej. W misce olejowej 20 sztuk, a po zdjęciu odmy widać 3 i połamaną dźwigienkę.
Czy to jest spowodowane zapchaną odmą? Nie tyle zapchaną odmą, co pękniętą w niej membraną.
Przetkać odmę bo zatkana syfem!
Tak to uszczelniacze, możesz jeszcze sparawdzić czy odmę masz nie zabitą.
brała olej zgodnie z opiniami {x16el} około 0,6 l/100k.. 0,6 L na ile ? 100km ? Tu już nie brał w normie http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic32... to teraz jest to patologia, nie norma. Nie pomyliłeś się o jedno 0 ? Jak masz hydrauliczne popychacze, kasowanie luzów zaworowych, to ostrożnie z gęściejszymi olejami, bo jeszcze i je popsujesz,...
W pokrywie zaworów.
Jak bagnet czarny korek umazany jasną emulsją to zmieniłbym olej nie raz tak miałem i pierwsza diagnoza to ''uszczelka pod głowicą'' a nic się nie stało tylko kiepskiej jakości olej po wymianie wszystko ok, czyszczenie odmy jak umazana .
to nie jest odma A czy napisałem, że odma?Tłukłem się parę lat oplem. Rzeczone kolanko rozsypało się samoistnie. Dopasowałem coś gumowego, kolankopodobnego. To kolanko gumowe łączy "dół" silnika z górną częścią(tą częścią gdzie jest wałek rozrządu) głowicy. Odmę masz z lewej strony pokrywy zaworów.
Witam! Zwracam się z prośbą o wytłumaczenie mi gdzie dokładnie znajduje się odma w moim silniku Opla Astry G 2.0 DTL. Czy jest przy niej jakiś filtr który się czyści?
Toć to przewód odmy - czego nietrudno się domyślić.
Nawet jak tłok miał 0,5 mm luzu w cylindrze. Chłopie, zlituj się. Pasowanie tłok cylinder to z reguły 0,04-0,08 mm, wymiar naprawczy to +0,2mm. Z luzem 0,5 mm, to nawet byś auta nie uruchomił - a jeśli już, to z fontanną oleju z odmy. Coraz lepiej się tu robi.
Kolega Jakub ma racje,może być zatkana odma olejowa(odpowietrzenie skrzyni korbowej)
na mój gust to czujnik położenia wału u Piotraka A założyciela tematu sonda lambda i odma jest taki katalog opel tigra i corsa DTR w języku polski. Odma a właściwie czujnik odpowiada za stosunek mieszanki paliwowej błąd na benzynie przenosi się na komputer gazowy. sonda lambada odczytuje jakość sapania wg danych z odmy i impuls z dawki paliwa ustawionej...
Odma pewnie zamarzła ...
Rozumiem, że gdy dam mineralny, to będzie mniej brał... Tak Będzie brał tyle samo. Litr na 1000km, to już niebieskie bączki z tyłu - auto wiekowe, więc i porządna naprawa ekonomicznie nieuzasadniona. Można się łudzić jeszcze że to tylko uszczelniacze, ale śmiem twierdzić, że dmucha odmą w górę.
Zawór odmy , ten w pokrywie zaworów . Uszkodzony / zużyty potrafi wysysać olej z silnika .
Komputer mi nic nie da bo teraz kontrolka check nie świeci, Ale myślę ze słuszna porada. Jeszcze tylko powiedz mi ta odma - co to dokładnie jest?
Może wskazuje zbyt duży poziom oleju? Z tego co piszesz masz olej na full a szczególnie zimą i na krótkich odcinkach potrafi się zbierać paliwo w oleju. Sprawdź drożność odmy.
Instalator LPG wyciął odcinek odmy silnika a wlot zakleił taśmą izolacyjną (zaznaczyłem to na zdjęciu) - niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę czy to na pewno odma:) Mylisz się ; odmę masz podłączoną. Część amputowana to coś w stylu rezonatora .
Spróbuj odłączyć plus z aku i dotknąć nim (odłączonym !!!!) do masy aku. trzymaj tak z 10 sek. Potem poczekaj ok 2 min (wypal paierosa jak palisz). Czasem kody się same kasują. Bo nie wierze że woda po takim czasie jeszcze jeszcze siedzi gdzies. Ewentualnie dostała sie woda do paliwa i sterownik silnika na podstawie sondy lambda swierdził na tyle poważne...
Do sprawdzenia zawór odmy "czerwony grzybek" w kolektorze ssącym, następnie membrana odmy w pokrywie zaworów oraz kontrolnie zawór zwrotny przewodu odpowietrzenia skrzyni korbowej.
Opel calibra 8v polaczenie: odma-kolektor,zbiorniczek wyrownawczy-kolektor :) a jednak he he
W jakim stanie masz korek wlewu oleju i czy odmę masz drożną? Masz osłonę na silniku?
Sprawdzę po pracy , a jak będzie upaprana? Przewód odmy był uszkodzony i nierówno chodził , po wymianie jest ok ,
To nie ten gdzie dochodzi EGR przypadkiem? A odma przeczyszczona nie zatkana? Znaczy węże z pokrywy zaworów?
nie ma błędów, zasysanego? to ten w odmie niedaleko przepustnicy? obok pojemnika płynu do wtryskiwaczy?
co może być przyczyną Taka że to stary zajechany diesel. Olej nie cieknie z turbiny tyko z odmy.
Witam, pacjent Opel Astra G bertone 1.8 125KM, podczas wolnej pracy silnika słyszany jest metaliczny dźwięk z okolic rozrządu i coś sprawia że znika olej. Rozrząd wymieniony 20 tyś temu. Stawiam że pompa oleju może być problemem lub może wężyk pełniący role odmy. Proszę o jakieś wskazówki.
Nurkować i sprawdzić intercooler , bo dolot odmy jest z prawej strony . Jak jest taki sam montaż jak u góry to wystarczy zmienić oring na większy niż to co opel zakłada
W nowszych oplach uszkodzony zawór odmy, czy uszkodzony zawór par paliwa tez powoduje błędy z wypadania zapłonów, choć tutaj ewidentnie nie chodzi o brak całkowitej pracy na jednym cyl.
Po jakimś czasie od wystąpieni opisywanej usterki i dodaniu tutaj pierwszego postu zacząłem wydłużać czas pracy silnika przy zimnym rozruchu. Uruchamiam go i czekam z 10 min (i juz wtedy wskazówka pokazuje optymalna temperaturę) po czym jade 20 km do pracy. Więc jestem pewien, że silnik jest dobrze rozgrzany. Poza tym nawet po długiej trasie (Poznań->Włocławek->Gdańsk...
Odma drożna, zresztą odma wyprowadzona jest z pokrywy zaworów. Przebieg około 140 tyś
To nie jest żadna usterka.Tak jest w każdym silniku,dźwięk jest jedynie inny z uwagi na konstrukcję pokrywy klawiatury ,tego co ma pod spodem i umiejscowienia samego wlewu. To że spaliny się wydobywają to też jest normalne,bo niby którędy miały by się wydobywać. Diesel doładowany jest silnikiem w którym ciśnienie w kolektorze ssącym zawsze jest wyższe...
Witam, zaryzykowałem i oszlifowałem zaworek poskładałem wszystko i ciśnienie spadło, teraz jest na biegu jałowym 1,7 a przy 2/3 obr. około 6bar czyli może być. Ale problem jest nadal ubywa na trasie sporo oleju ciągle trzeba dolewać, ma ktoś pomysł, dalej mocno dmucha przez odmę wraz z olejem.
BuBu a co byś powiedział na zbiorniczek odmy? Zbierałby olej zamiast Walia do kolektora? Dodam że przepustnica była prawie czysta nie tak jak kolektor. httpllegro.pl/oil-catch-tank-zbiorniczek...
Na pierwszym ogień przeżyj wszelkie wężyki od podciśnienia i odmy. Jaki dokładnie silnik/rocznik samochodu?
Najpierw normalnie jest cisnienie... po kilku chilach powoli spada bo kontrolka najpierw pomryguje.. potem zapala sie na stale... a panewke slychac jeszcze po kolejnych kilku chwilach. Silnik jest na 100% ok. Ostatnią rzeczą ze starego jest kolektor ssący z odmą i podstawa filtra oleju...
W sumie to zacząłbym od podstaw. Kompresja, luzy zaworowe, szczelność dolotu, membrana odmy w pokrywie zaworow, czyszczenie przeoustnicy i adaptacja. Jak to będzie sprawdzone i nie pomoże to trzeba szukać w elektronice.
Albo to jakiś idiota, a nie mechanik, albo pomiar robiony był na oko, bez sprawnego manometru - przy takich ciśnieniach, silnik w ogóle już by nie odpalał. A że dmucha w odmę i ubywa oleju? To tylko strupieszały, ponad 20-to letni Opel. Przebieg pewnie z 0,5mln km, wszystkie uszczelniacze stwardniałe i popękane ze starości. Pozostaje dorżnąć póki jeździ,...
Samo przeszło.
Dodatkowo jeszcze skraplająca się wilgoć stworzy coś w rodzaju masła po połączeniu się z olejem . Zacznie się osadzać pod pokrywą zaworów,korku wlewu oleju i odmie. Nic groźnego dopóki nie zatka odmy i trochę wygląda jak objaw padniętej uszczelki pod głowicą.
W silniku czysto. Co do innych modułów to od czasu do czasu pojawiają się: EBCM - Moduł sterujący elektronicznym hamulcem U0140 Nieciągłe - Utrata komunikacji z pokładowym modułem sterowania nieprawidłowe działanie (ręczny w aucie używany 2-3 razy w roku :) ) EHPS - wspomaganie kierownicy C0000 Nieciągłe - Informacja o prędkości własnej pojazdu nieważne...
Może jakieś odmy są nieszczelne i łapie fałszywe powietrze. Lub też feler ssania.
Już ci piszę jaki jest efekt , przejście w tryb awaryjny masz gwarantowane , niestety nie da rady w tym silniku zaślepić egr-a , za parę groszy kupisz na allegro blaszkę z otworami , zmniejszy to przepływ spalin , które puszcza egr , ewentualnie zrób to sam , ja tak zrobiłem , działa to bardzo dobrze , do tego separator na odmie i cały dolot jest czysty...
Instalacja 10 letnia KME nie dawno wymieniane były wtryski lpg i parownik oczywiście po wszystkim instalacja oddana była na regulacje do gazownika. Co do świec to mają przejechane jakieś 15tys km były założone jakieś dobre chyba irydowe. Spróbuję pojeździć trochę na Pb tak jak radzili wyżej. Odma też czystą bo czyściłem ją przy okazji wymiany uszczelki...
P0170 wraca jak bumerang, to zmora gdyż oznacza szukanie igły w stogu siana i nie ma jednoznacznej diagnozy. P0170 „korekta paliwa- zakłócenie działania”. P0170 to jest albo lewe powietrze albo sonda sobie nie radzi Najpierw sprawdź to za co nie musisz płacić czyli lewe powietrze. Na dolocie od przepływomierza do przepustnicy + odma. Na wydechu od bloku...
a odma i czujnik temperatury silnika???moze to być przyczyna duzego spalania i jego słabości???
Opel Astra H 1.6 105 Z16EX1, błąd P1112, zawór elektromagnetyczny klapy krętej - zakłócenia działania - Nowy EGR - Czyszczone kanaliki EGR - Nowa pokrywa z odma - Nowe świece Falują obroty od 750 do 850, nie mam pojęcia, już co jest. Gruszka od klap chodzi, klapy były całe, nie zacinały się. AI: W jakich warunkach występuje problem z falującymi obrotami?...
Gwizdanie to może odma/sitko/wąż w pokrywie zawalona/przymarźnięta i jak wzrasta ciśnienie to tak dziwnie gwiżdze
Witam koledzy i z góry przepraszam za błędy, zauważyłem dość znaczna ilość oleju w dolocie więc wszystko umylem wraz z intercoolerem i kolektorem, po dwóch tyg sprawdziłem przewody gumowe i znów jest w nich olej, auto też osłablo i na wysokich obrotach leci niebieski dym z wydechu, dodam że nie ma przedmuchow z odmy, co to może oznaczać? Pozdrawiam
Jeżeli masz instalacje gazową to pasowało by go wziąść na rególacje .Jeżeli jest bez instalacji objawy są podobne jak w przypadku łapania lewego powietrza gdzieś z gum doprowadzających powietrze albo z odmy .Przypuszczam że to jest silnik na jednopunkcie .
lipa :cry: mechanik mówił że na 100% będzie odma zapchana i jak się nie rozgrzeje to będzie mulił odma wyczyszczona jak nowa i dalej to samo ale zrobił się żywszy samochód o jakieś 10KM. I trzeba szukać dalej.
Witam, napewno nie posiadasz odmy która właśnie ma za zadanie chronić przed takimi sytuacjami związanymi z wystrzałami
Zanim wymienisz pół samochodu, upewnij się że to nie odma (odpowietrzenie skrzyni korbowej) bo to ona zazwyczaj wypluwa tony oleju do dolotu. Pozdrawiam
A kable w jakim masz stanie? Dwa kable były nieoryginalne, jeden nawet był luźny, przez to silnik raz palił na 4 gary, raz na 3 (a może 2). Kupiłem komplet i wymieniłem, silnik przestał przerywać. A co do braku mocy na zimno - odma była nieszczelna; zaizolowałem i jest tak jak trzeba.
silniki Ecotec niestety nie są zbyt trwałe, tzn 400tys wytrzymują, ale sprowadzone samochody w Polsce które mają "180tys" zazwyczaj mają grubo ponad 300...400, ale jak nie dymi, i równo ładnie pracuje, a do tego zbiorniczek płynu chłodniczego oraz płyn są czyste oraz nie dymi z węża odmy po jego odkręceniu to silnik ten powinien jeszcze posłużyć.
Jak sytuacja z odmą? Nie zasysa lewuchy gdzieś? Zatkaj ręką przepustnicę i zobacz czy zgaśnie lub czy obroty spadną.
sterowniki kontrolera sieci asusa zawór dwubarowy krups czujnik obwodu mazda
iveco instrukcja klimatyzator przenosny
Sprężarka chłodni – cykliczne wyłączanie, nieudany rozruch, Electrolux, Danfoss, diagnostyka Rozmiar uszczelki do rury odpływowej pod wannę