A jeszcze jedno, czy ODME można jakoś wyczyścić czy trzeba kupić nową jeżeli to ODMA.
No nie miałem takiego przypadku i to mnie ciekawi. A chodniczka oleju gdyby była przytkana? Co o tym sadzisz? Oczywiści biorąc pod uwagę faktycznie drożna odmę.
Nic z tego, zastanawia mnie czy olej mógł tak zgęstnieć że gdzieś pod ciśniniem go wywaliło (a jeśli tak to którędy może go wywalić- spod filtra , bagnetu? ) czy jest coś innego nie tak co mogło być przyczyną np. zamarznięta odma?
Podepnę się pod temat . Czy tę odmę się jakoś czyści?
Żadnej siateczki tam nie było. To zawór membranowy. niektóre wersje miały w tym miejscu podgrzewany zawór odmy, więc jakoś specjalnie nie jest tam potrzebny, pod warunkiem regularnego wymieniania filtra powietrza.
Wstępna diagnoza mechanika...zapchana odma.Silnik w całości bez ciał obcych. Jak myślicie możliwe aby zapchana odma rozwaliła turbinkę?
Witam..Popieram kolegę Milejow , większość przypadków ,które miałem kończyło się na pierścieniach biorąc pod uwagę ,że inne dolegliwości są ok. (wycieki , turbo , odma itd). pozdr.
Ale czy jest to rurka odmy? Bo nie jestem pewien, jeśli tak to nie powinno być popryskane olejem ?
To są dwie rzeczy zasobnik i króciec odmy silnika.
Po odpaleniu lekko poniżej 5 bar, dodam że przy odpalaniu jak nie dodam gazu to samochód gaśnie po około 2/3 sekundach natomiast jak dodam ciut gazu silnik chodzi ale nie może wygenerować podciśnienia a co za tym idzie nie może zassać mieszanki i chodzi nie równo. Próby robione bez rury między przepustnicą a przepływką i bez podłączonej odmy.
Sprawdź odmę czy nie popękana pod kolektorem czasami rozpada się w rękach ze starości
Gratulacje dla konstruktora silnika 1,4 16v grupy VW za notorycznie klapiące szklanki i zamarzającą odmę. Ten silnik pracuje niemalże jak diesel... a, i byłbym zapomniał szacun dla mądrego który wymodził taki a nie inny dostęp do postojówek w Passacie b5 FL, projektantowi lanosa za umiejscowienie górnej śruby od rozrusznika i dostęp do niej składam...
czy sprawdziłeś rurkę od odmy, znajduje się ona pod kolektorem często pękają
Pęknieta odma , nieszczelnosc na dolocie , zle założony ssacy (podwiniete gumy przy opaskach wygladaja ok a od spodu podwiniete ) Powodzenia
Odma czyli pokrywa zaworów była wymiana na nową turbina też ale sprawdzę bo może jest jakaś nieszczelność
Odmę też sie zatyka. Ciśnienie jest dopiero za turbo więc można od turbo do silnika ale dojście kijowe.
Olej do komory spalania może się przedostawać przez zużyte tłoki-pierścienie, uszczelniacze zaworowe, odmę lub wypracowaną turbosprężarkę. Może masz wydłubany katalizator, wtedy spaliny też dziwnie śmierdzą.
Chciał bym kolegę poprawić bo jednak chłodnica spalin ma duże znaczenie na wodę w kolektorze ssącym, nie w oleju. Ponieważ spaliny które przez nią lecą trafiają wprost do ssącego a ów spaliny chłodzone są środkiem chłodniczym i były przypadki że w jakiś sposób się rozszczelniała przez co ze spalinami szła właśnie nasza nieszczęsna WODA. Spora części...
wałek + szklanki+ panewki wałka+ śruby regulacyjne na pompki (kamienie) W zależności od zestawu jaki sobie chcecie kupić o 1000 do 1500 zł na graty, + robota miałem identyczne stuki... Zwykle wałek wyciera się na pierwszym cyl. powodzenia:) a i przydało by się zmienić pokrywe zaworów, bo ponoć od zapchanej odmy robi się nadcisnienie i wałek traci prawidłowe...
Kluczem nie pogniesz zaworów, pęknięta odma nie wpływa na pracę silnika. Wejdź w basic settings w kanał 0 i odczytaj pole drugie na pracującym silniku - uprzednio oczywiście upewniając się, że rozrząd jest prawidłowo ustawiony.
a może odma ? Albo faktycznie turbina na skończeniu, miałem paska b5 1.9tdi 90km, zaczął kopcić na biało, albo czarno i okazało się że turbina ledwo żyła
Najprościej po uruchomieniu silnika( jak jest zimny) sprawdzasz czy przewód/odma od silnika do chłodnicy jest tak samo ciepła jak przewód ogrzewający parownik , jeśli odma będzie miała taką samą temp wina termostatu, jeżeli termostat działa poprawnie to spróbuj podłączyć parownik szeregowo i wtedy nie ma możliwości żeby nie przeszło przez nagrzewnice,...
Przy uruchomieniu zimnego silnika zapali na 3 s. i zgaśnie, vag pokazał błąd czujnika temp. powietrza w kolektorze ssącym, jednak po wymianie nic się nie zmieniło. ciepły startuje bez problemu, zastanawia mnie tylko dlaczego przy zimnym silniku nie działa ssanie ( brak wyższych obrotów) na pierwszy rzut oka niby wszystko szczelne (odma) prosił bym o...
Powiedzmy że pożera 1 litr oleju na 2 miesiące. Trudno mi powiedzieć ile to kilometrów bo ojciec jeździ nie ja. Jak przycisnę go to są ślady oleju na ziemi, pluje troche z wydechu. Ojciec ostatnio ciśnie go mocniej, bliżej 4000 obrotów. Filtr oleju raczej Filtron. Mechanik z okolic powiedział że to Odma przy turbinie, nie bardzo się znam i nie wiem...
Ogarnij przepływomierz a potem trzeba będzie wyregulować sztangę turbo. Co do odmy jak nie ma dużej dziury a olej się nie leje to bym się tym nie przejmował. Filtr zmień dla pewności zanim zaczniesz zabawę z przepływomierzem.
Witajcie, z tego co widzę odświeżam temat po 13 latach:) Mam zdemontowaną pokrywę wałka Passata B5 1,9 TDI, 101 KM, AVB. Wymyłem ją. Woda z płynem do mycia naczyń. Mam nadzieję, że to nie błąd... I teraz pytanie - jak sprawdzić szczelność systemu odmy? Na YouTube widziałem różne patenty. To jakieś dmuchanie, to jakieś pompowanie. Żaden z tych filmików...
http://wiki.ross-tech.com/index.php/Main... tu sprawdzisz dokładnie błędy, a nie jakimś tam co wyświetla po polsku, bo połowa tych tłumaczeń jest beznadziejna. Miałem to samo, jest to nieszczelność w dolocie. Rura długa od przepływomierza do przepustnicy, odma, plastikowe kolanko nad przepustnicą <- to jest do sprawdzenia. Odma często kruszeje,...
Witam mam pytanie czy na wskazania przepływomierza może mieć wpływ ezektor ewentualnie dwa zaworki zwrotne znajdujące się przy nim lub zaworek odmy znajdujący się przy trójniku? Problem w tym że przepływomierz zaniża wskazania powinien wskazywać przy 5000 obr 120 g/s wskazuje 105 g/s. Ewentualnie co może mieć wpływ na zaniżanie wskazań. Układ jest szczelny,...
To nie tak. Najwidoczniej gdzieś Ci ciągnie lewe powietrze przez co ECU nie jest w stanie wyregulować obrotów bo przymknął przepustnice a tu jeszcze obroty za wysokie. Ciągnie lewe powietrze więc obroty wzrastają a sonda widzi że mieszanka nie taka. Szukaj lewego powietrza. Po adaptacji nie będzie żadnego komunikatu. Podczas jej wykonywania przepustnica...
Ja bym tam się skupił jednak na przewodach i świecach. To że są nowe, nie znaczy że nie mogą być miernej jakości. To jedno. Drugie - są tam trzy nieprzyjemne dolegliwości - moduł przepustnicy zintegrowanej z nastawnikiem i czujnikiem TPS, siłownik przestawiacza rozrządu oraz zaworek odsysania odmy. Dwa pierwsze z reguły generują błędy w przypadku usterki,...
Post o EGR jest zawsze na czasie. W moim VW B5 po wymianie EGR szybko pojawił się ponownie olej. Pomogło czyszczenie odmy i przydławienie odpowietrzenia komory silnika czyli odprowadzenie oparów oleju, które metalową rurą trafiają do EGR. Ogólnie czyszczenie całego układu dolotowego nigdy nie zaszkodzi a mój B5 odzyskał moc aż sam się zdziwiłem.
Sprawdzić wtryski i przy tej okazji ciśnienie w cylindrach ,być może leje któryś POMPO wtrysk. A układ zasilania świec sprawdzałeś może któraś nie dostaje napięcia? Jak sprawdzałeś świece? Przy tym roczniku to przebieg raczej 530kkm lub więcej. Zajrzyj w dolot i intercooler i turbo z dwóch stron, może ten olej który dolewasz właśnie tam idzie. Dużo...
Witam serdecznie, Mam pytanie o układ ssący, mianowicie o część zwaną "kierownicą powietrza" (nr części: 058133356D). Zauważyłem, że dochodzą do niej dwa przewody: jeden od odmy, a drugi nie wiem od czego, ponieważ mam go urwanego zaraz przy kierownicy powietrza. Do czego powinien być podłączony ten drugi, cieńszy wężyk? Załączam zdjęcie pokazujące...
Witam!!! Panowie mam problem ponieważ posiadam passata B5 z silnikiem 1,9TDI (110KM) i pojawił sie problem tzn zaczą brać olej i poprostu go spalać (bo dymił). Sprawdziłem cisnienie na tłokach i okazało sie że najwiecej jest 18 a reszte po 14 i 16. Więc odkręciłem głowice i miske olejową i wyciągnołem tłoki na jednym zauważyłem przygrzany do tłoka pierścień...
A czy możliwe jest żeby intercooler się zapchał? Co tam w takim razie robić-poprawiać fabrykę jakimś zaworkiem upustowym? Możliwe, zapycha się olejem. Wtedy możesz wyplukac tj. Umyć np benzyna ekstrakcyjna itp. Później należy osuszyć. Najlepiej wtedy wymyc cały dolot. Ale ten nadmiar oleju to się jakoś do niego dostaje. Zaturbina to normalka ze jest...
Sprawdź sobie też węża od odmy i rurę powietrza. A co do turbiny to wydaję lub wydawała wcześniej jakieś niepokojące odgłosy? Jeśli było by tak jak mówi kolega ps3store to wydaje mi się, że wystąpił by błąd przeładowania na vagu.
W swoim doświadczeniu zawodowym pracowałem w serwisie vw i powiem tak : nowy passat B6 2.0 tdi przebieg 40 tyś nie wiem miał może pół roku i zdejmuje rure z intercoolera a tam co? -- olej i to sporo tak więc normalka Tak jak pisze Sztomel odma robi swoje i w tych silnikach lubi ubywac oleju szczególnie przy ciężkiej nodze(wysokie obroty silnika).
Masz zółtawą maź pod korkiem od wlewu oleju? U mnie obroty faluja jak zatka przewód odmy tą mazia, robi sie to z jazdy na krotkich odcinkach i slabo dogrzanego silnika przy niskich temp. Dlatego co jakiś czas musze wyczyścić przewód i nie faluja obroty Dodano po 4 Rozdzielacz zapłonowy sprawdź bo miałem podobne objawy, wymienilem na nowy i jak reka...
Uszczelniacze niby można wymienić ale prowadnicy zawodowej czy zaworu już nie a to tu przeważnie jest problem przy takim poziomie poboru oleju. Zresztą to jest diesel i w kolektorze jednym i drugim jest raczej nadciśnienie (chyba że odma padła) i takiej ilości tędy nie jest wstanie przelać. Najczęściej to wycieki ,turbo (zagięty spływ i nawet turbo...
Koło jest dokręcone,chodziło mi o przykręcenie uszczelniacza ale już znalazłem film gdzie gościu wymieniał uszczelniacz w VW passat B5,nie dałem silikonu od spodniej części i leciał olej i przy wkładaniu dosyć go uszkodziłem na około,teraz jest elegancko osadzony https://obrazki.elektroda.pl/4507398000_... https://obrazki.elektroda.pl/1570402400_...
Z całym szacunkiem, ale nigdy nie uwierzę w to że TDI PD jest w stanie wypić tyle oleju przez uszczelniacze, to nie benzyna, nie ma przepustnicy, nie ma podciśnienia. Jak ma dużo przedmuchów będzie odmą olej wywalał i przepalał, w mig zasyfi VTG. DeadSleep zmierz mu ciśnienie sprężania a przy okazji zajrzyj do filtra paliwa czy nie jest tam czarno od...
Może tak powiem co wymieniłem po regeneracji pompowtrysków ponieważ wyskakiwał na desce check-engine no i fachura z VW powiedział że EGR nie działa prawidłowo więc kupiłem nowy lecz to nie pomogło pojechałem do następnego fachowca z komputerem błąd już nie wyskakuje ale nie równo pracuje. No i dalej grzebał stwierdzili że był jakiś zaworek wpięty nie...
cały silnik jest na 100% szczelny nie dostaje lewego powietrza To jedno mamy z głowy. Przepustnica, przepływomierz powietrza, rury plastikowe od przepływomierza do przepustnicy i do odmy, wszystkie wężyki od podciśnienia, uszczelnienie kolektora, świece, Kable zapłonowe Do kompletu brakuje czujnika podciśnienia w kolektorze ssącym - o nim nic nie było....
Witam, Czytałem posty na temat EGR plującym olejem w passacie b5 na tym forum. Jeśli z 2 przeciwległych otworków znajdujących się pod widocznym na fotce grzybkiem (siłownikiem podciśnieniowym uchylającym zawór EGR) wycieka olej i dodatkowo słyszysz efekty dźwiękowe uciekającego powietrza to oznacza to, że jest nieszczelność pomiędzy trzonkiem zaworu...
Witam wszystkich użytkowników: szukam pomocy, w odpowiedzi co jest z moim samochodem: Otóż w VW Passat B5 1.8 20v ADR mam problemy z: 1. odpalaniem na ciepłym silniku trzeba kilka - nie kiedy 6 sekund - pokręcić żeby zapalił 2. na biegu jałowym (niekiedy podczas jazdy) obroty spadają do 0 obr/min lub 500 obr/min i momentalnie się odbijają. Historia...
Witam. Mam problem z moim Passatem a mianowicie: 1. Bardzo długo odpala po dłuższym postoju. Pompa oryginalna, wężyki od pompy dobre, po zgaszeniu syczy z wlewu więc chyba odpowietrzenie zbiornika działa, czasami działa pompka od filtra par paliwa ta w błotniku - działa czasami więc podobno poprawnie, filtr paliwa wymieniony. Jak już odpali: 2. Na początku...
Witam Wszystkich. Postanowiłem kupić Żonie Passata, żeby było bezpiecznie i bez zawracania głowy, że coś nie tak. W okolicy stał taki fajny B5 przed FL z 1.8t ANB 150km. Rzekomo 198tys., Tiptronic, ale fajnie działa, obejrzany, niewielkie pieniądze, no to "biere". Do domu około 80km, to na spokojnie posprawdzałem wszystko, po prostu lalka. Nic nie stuka,...
Tak wiec Panowie i ja mam potężny problem 3 razy ten sam przypadek w ciągu tygodnia. Przyjechałem z Niemiec swoim autkiem Passat B5 silnik 1.9tdi 110kM .Auto jest nie garażowane było -19 mrozu po ok 6 godzinach chciałem jechać na miasto z zona auto nie zapaliło -kręcił akumulator ale słabo -wiec podpiąłem kable z 2 auta -odpalił i tu bach olej wywaliło...
passat sprząc passat passat sprzeglo passat passat 00928
koszt wymiany licznika symbol termostatu regulator tyrystorowy transformator
lombardini wtrysk lombardini wtrysk
Części do kosiarek spalinowych z napędem - wybór i konserwacja Jak przerobić elektroniczny włącznik na mechaniczny w nawilżaczu