Jedyne co przychodzi do głowy to niedomykający się EGR. Może zaślep odmę na próbę.
Co chodzi o odmę to dałem najpierw nowy separator a później wymieniłem go na filtrerek
Na BMWstore po podaniu 7 ostatnich cyfr VIN będziesz miał cały samochód w częściach i też tam będzie cały system odpowietrzania rozpisany. Próbowałeś odpalić z odpiętą przepływką?
Lewe powietrze , odma.
Jeśli posiadasz, to wymień filtr odmy (labiryntowy). Powinno pomóc.
Bo moja po czyszczeniu pokazuję na rozgrzanym 8/9kg/h a niby powinna pokazywać 11kg/h.. Bo ciągnie lewe powietrze. Sprawdź system odpowietrzania skrzyni korbowej - popularna odma.
Odmę masz szczelną?
Wystarczy przełożyć odmę starego typu pasuje bez problemu
Zawor odmy.
Sonda, przepływomierz, odma.
Walnięta pompa paliwa ,zatkany filtr, niesprawny układ zapłonowy lub częsta wada tego silnika czyli nieszczelna odma.
Zużyty silnik.
Odma byla problemem
Prawdopodobnie został znaleziony współwinny oprócz odmy. To przepływomierza dochodzi taki gruby wąż, a do tego węża dodatkowo taki cieńszy i okazał się on bardzo sparciały i praktycznie nie trzymał szczelności, na dniach pójdzie do wymiany razem z ogarnięciem odmy.
Miałem problem nierównej pracy w silniku M43.Powodem był uszkodzony przy wtyczce jeden z przewodów(jest ich trzy albo cztery) sondy lambda(podwójnej?).Może być uszkodzona membrana przy kolektorze ssacym odmy.
Witam.Mój problem dotyczy uszkadzania odmy w bmw E36 z silnikiem 1.6 benzyna.Uszkodzenie polega na wytapianiu zaworka który znajduje się w środku tej odmy.Po uszkodzeniu tej odmy silnik zaczyna głośno piszczec.Proszę o pomoc z góry dziękuje.
Wałek, sonda nijak ma się do wolnych obrotów. Odma szczelna?
Ja bym szukał właśnie w okolicach odmy, moje bmw również się dusiło i gasło po odpaleniu, powód - nieszczelna odma :wink: Nie wiem jak jest w audi, ale skoro robiłeś odmę, możesz spojrzeć czy gdzieś nie ma lewego powietrza (charakterystyczny dźwięk syczącego powietrza) :wink:
Witam.Z tego opisu wynika,że niema drożności w tym połączeniu,czy jest tam siatka zabezpieczająca przed( przedmuchem) oleju do kolektora ssącego?,jeśli jest to jest zawalona nagarem,trzeba przemyć i udrożnić zasysanie z odmy. Pozdrawiam.
Czujnik zamiennik czy oryginalny? Zerknij na te świece jak wyglądają. Pompę tylko sprawdzałeś czy chodzi? Jakie miała Ciśnienie pracy? Gumy dolotowe w jakim są stanie? Odma cała?
Odma musi być GIT!!! dopiero szperać!!!U mnie odma jak padła to ledwo do domu dojechałem.Na próbę chyba można prowizorycznie zaślepić dolot i próbować bez odmy(separatora)
Disa do sprawdzenia, czy nie ma luzu na klapie i czy chodzi. Wypadanie zaplonu masz na wszystkich cylindrach czy tylko wybrane? Jak robiles vanosa to sprawdziles ustawienie rozrządu i górny łańcuszek czy nie wyciągnięty? Odma jeśli nieszczelna też może być powodem.
Bmw e36 318i Witam. Jadąc dzisiaj usłyszałem krótki strzał po czym moje Bmw straciło moc i zgasło. Zjechałem na pobocze i zobaczyłem, że odma jest urwana. Podłączyłem ją i jechałem dalej ale nie ma wcale mocy i szedł do 70 km/h do 2 tys obrotów na każdym biegu. Ok 2-3tyg temu miałem to samo. Jechałem dosyć szybko, nagle strzał był i nie było mocy. Też...
https://www.youtube.com/watch?v=yIbkny4W... Ludzie co innego mówią. Dodano po 2 https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.... https://allegro.pl/oferta/filtr-odmy-odm...
Odnośnie tego silnika m47n. Szukam informacji bo czeka brata wymiana silnika w bmw 320 d 150 km z 2004r. Poszedł olej przez kolektor do silnika, pękł przy tym kolektor brak jest kompresji na 1 cylindrze, wcześniej była czyszczona odma. Jest tylko jedna odmiana silnika 150 km?
Miałem identyczne problemy w BMW E46 316i 1,9 benzyna (zapalała się żółta kontrolka).Podobnie jak u ciebie,mechanicy kombinowali - a to sonda(są dwie),złe paliwo,moduł,itp.Okazało się że właśnie odma a dokładniej - z tyłu silnika,stojąc od przodu (chłodnicy) pod filtrem kabinowym(musisz odkręcić całą obudowę filtra kabinowego),wtedy będziesz miał dojście...
U mnie sonda lambda była niedokręcona, a w dodatku pokrywa zaworów była do wymiany, bo ma zabudowany fragment plastiku od odmy, od spodu pokrywy, który się po latach rozleciał i poleciał w silnik. A przed pokrywą wymieniłem też komplet odmy (może też coś pomogło).
Kolego chodzi Ci o tą część? https://www.google.pl/search?q=odma+bmw+... wysyłam Ci link ze zdjęciem. I powiem Ci szczerze ze jeśli...
Odma padła całkiem :)
Podjedz do polecanego zakładu który dobrze ogarnia diesla. Powinni zdiagnozować przyczynę. Jak dymi na czarno to dawka za bogata a to skutkuje w najgorszym razie wypaleniem dziury w tłoku. Warto sprawdzić szczelność węży i samego intercoolera. Ubytek powietrza doładowanego powoduje przelanie silnika.MAF wtedy za dużo mierzy i ecu dolewa niepotrzebnie...
może łapie gdzies lewe powietrze za przepływką lub na odmie jest dziura
To jest odma.
Tak podciśnienie jest prawidłowe sprawdź czy odma nie jest przytkana .
Odma w jakim stanie?
ja szukam konkretów a ty gówno masz do zaoferowania tylko przekierowanie dyskusji na jakieś bzdury o temperaturze odma w bmw ma podłączenie do podciśnienia z kolektora i tutaj był cały problem , łapało lewe powietrze obroty minimalnie spadały i był problem. Auto data podaje dla m52 że sprawny układ smarowania ma powyżej 0.4 bar na wolnych obrotach i...
Mozliwe ze masz wypadanie zaplonów. Sprawdx cewke, swiece, kable. Czesto uszkodzony jest separator oleju na przewodzie odmy. Powoduje to lewe powietrze i nierowna prace silnika. Zrob diagnostyke, a nie tylko odczyt bledow.
Czytałeś może błędy ? a jak cewki, odma, rozrząd, czujniki na Vanosach?
miło że uważasz mnie za kumatego usera. Kasiasty to ja nie jestem :) ( szczególnie jeżdżąc e 90 :) ) . Wyjeżdżam w lipcu za granicę i potrzebuje mieć sprawne niezawodne i ekonomiczne auto. Wtryskiwacze to Listwa wtryskowa ACW031-4 BFC z trójnikami 4 cyl. a reduktor to Reduktor AC STAG R02 150HP. sterownik STAG QNEXT. Wszystko ofc nowe. Powoli przestaje...
Powodów może być tak dużo, że ciężko napisać odpowiedź. Sprawdź odmę, a jeśli nie wymieniałeś jej to od razu zamawiaj komplet z przewodami.
Witam, mam taki problem z e39, że po postoju powyżej 15 minut do prawie całkowitego wystygnięcia kręci około 4-8 sekund zanim odpali. Auto z rana zawsze pali na dotyk, po zgaszeniu ciepłego też, problem jest tylko po odczekaniu. Co zostało wymienione na nowe: Czujnik wału i wałka org. siemens. Czujnik temperatury org. bmw, regulator ciśnienia na listwie...
odma uszczelniona i przeczyszczona,wszystko OK
Witam, czy odma załatwiła problem wypadającego zapłonu na piątym cylindrze?
Witam. Mam BMW 320D na VP44. Problem polega na tym, że auto zaczyna ciągnąc około 1800 rpm, przestaje około 2200 rpm. Ma dziurę w ciągnięciu którą wyraźnie czuć i zaczyna znów przy około 2800 - 2900 rpm. Najgorzej czuć na 1-3 biegu, bo najpierw wbije w fotel a potem "przyhamuje", że na kierownicę człowiek leci. Sprawdziłem niektóre rzeczy, oto one:...
Moze wiesz cos o mojej usterce. Dodam ze wymieniłem odmę wszystko nówka i dalej to samo
Fałsz. Szaran to nie BMW w którym wymieniasz filtr odmy
Witam po długiej nieobecności. Więc odnośnie mojego problemu dalej go całkowicie nie rozwiązałem gdyż samochód odkupił wujek. Na dzień dzisiejszy 220tys i nadal wszystko ok, jedyne co padło to zaczęło lać z pompy wspomagania. Oleju nie bierze. Odnośnie tematu w czerwcu tego roku kupiłem takie samo BMW z 2002r niby 182tys przebiegu. Było wcześniej uderzone...
Witam mam problem z moim bmw. w kolektorze zostały zdemontowane klapki zawirowań i od tego momentu pojawił sie problem z kopceniem i chwilowym braku mocy przy delikatniej jezdzie okolo 2000 obrotów powyżej idzie normalnie. z usunieciem klapek został zamontowany nowy komplet uszczelek i nowe wszystkie filtry wraz z odma,egr czysty
witam mam problem z bmw tz wymieniłem turbine oczywiście regenerowaną odma prosto z servisu a dalej mam ubytek oleju silnik nie ma wycieku byłem na kompie wyszło że dpf przytkany czyścić go nie będą bo nie mogą sobie poradzić z olejem i nie ma sensu czyszczenia proszę o pomoc
Niezabardzo dokładnie niepamiętam.chyba dwie śróbki http://odma.pl/photos/odma-silnika-separ... http://www.qservices.pl/miniaturki/5116....
Witam Mam taki problem z BMW E46 2.0d 150 KM, że na biegu jałowym nie można utrzymać równych obrotów. Ogólnie chodzi równo, nic nie szarpie, trzyma moc. Tylko jak chcę utrzymać równe 2 tys. obrotów, to falują. Wymieniłam wszystkie filtry i odmę. Co to może być?
Witam, mam problem z moim BMW, na zimnym nie kopci, jeśli silnik się rozgrzeje zaczyna kopcić na niebiesko, odma została wymieniona z przewodami. Wyciągając bagnet czuć zasysanie powietrza do miski, odkręcając korek oleju silnik normalnie wydmuchuje powietrze, proszę o pomoc.
Wygląda na nieszczelność w kolektorze ssącym, ewentualnie uszkodzony przepływomierz. Sprawdź przewody odmy i resztę przewodów od podciśnień.
Falują w zakresie od 700 do 1200 czasem 1000. Krokowiec wymieniony, przepływomierz też. Zostaje tylko sonda. Dzisiaj kupiłem używaną zobaczymy co się będzie działo ale to dopiero wieczorkiem.Zaznaczę że spala mi teraz 20 litrów na sto.
Witam panowie problem sie zaczął w mojej e90 320i N46B20 u mnie 2 tygodnie temu po wyjeździe nad morze dystans 600km po zaparkowaniu i ponownym odpalaniu słychać stuki metaliczne pod pokrywa między obrotami 1200-3000rpm dodam ze najbardziej słychać po przygazowaniu po równomiernym dodawaniu gazu duzo mniej.Po powrocie wizyta w BMW check silnika zero...
Sprawdź podciśnienie w silniku. Ciężko otworzyć korek oleju na pracującym silniku. Czasami membrana odmy jest zabrudzona i wysysa olej z silnika.
olej w tym wezu to od turbiny i odmy -ściągnij waz z turbiny i zobacz czy zaolejona
Weź jeszcze sprawdź wtyczkę przy sterowniku silnika. Jeżeli jest olej na pinach, to wymyj zmywaczem do hamulców i będzie jakis czas spokój. Olej bierze się z nieszczelnej odmy i idzie po kablach i ginie przewodzenie przy sterowniku
Moze miec roznice. Silniki bmw sa na wielopunkcie a nawet najmniejsza nieszczelnosc podosuje problemy z obrotami.
Sprawdź przewód odmy taka gumowa rurka może być zatkana i pierwsza rzecz jaką należało by wykonać to sprawdzić szczelność dolotu najlepiej dymem. Silniczek krokowy może być zabrudzony lub zatarty .
Diagnostyke komputerowa juz wykonalem i pokazalo ze jest problem ze swiecami (1,2,4) i pompa wodna do wymiany, ale przy przebiegu prawie 200 000km to chyba normalka - moze padnac. Co do tej odmy jestem juz umowiony z mechanikiem, bo szczerze mowiac nie mam pojecia gdzie dokladnie ona jest i jak sie za to zabrac. Teraz zabieram sie za wymiane oleju i...
Jeśli tam siedzi MS40.1 to będzie miał takie objawy praktycznie dla każdego niesprawnego podzespołu - czy to nieszczelność, czy to czujnik wału, czy przepływka, czy cewki - objaw jest ten sam - silnik jest przelany paliwem, przerywa, i czasami strzela. Odma jest z przodu kolektora
odma do wymiany na nową,jest pod kolektorem ssącym,pozdrawiam
Odma wymieniona plus uszczelka pokrywy glowicy. Problem rozwiazany zamykam
No to tak regenerowane turbo odpuscie 5miechow padlo do tego przeplywka nawalala olej po wyczyszczeniu odmy znikl ale na kilka dni i znowu
Jutro rano będę działał a ta przepływka to gdzie jest ? To moje pierwsze BMW więc trochę zielony jeszcze jestem. Raczej nic nie wypadło ta odma to kawałek plastiku przykrecona dwoma śrubami chyba że coś pominąłem.
Czy przybywa oleju? Może któryś wtrysk leje i nie ma ciśnienia w układzie paliwa a paliwo spływa przez tłok. Wejście na wysokie obroty może świadczyć o zaolejonym od turba intercoolerze Dodano po 51 No i odma do sprawdzenia skoro uszczelnieniem poszedł olej.
Dopływ oleju do turba musisz zaślepić, a nie wpuszczać w spływ do miski, inaczej nie będzie ciśnienia na magistrali. Najprostszą metodą sprawdzenia czy pompa podaje olej to zdjąć górną pokrywę z filtra i pokręcić rozrusznikiem. Jak już jest zużyta i ma problem z zassaniem, to dmuchnij kompresorem (ostrożnie !) w rurkę bagnetu jednocześnie zatykając...
Ciśnienie dokładnie posprawdzaj w cylindrach. Kiedyś też walczyłem z tym... Dolot oczywiście szczelny i na zimnym i gorącym silniku? Popryskaj czymś łatwopalnym dookoła silnika (na pracującym). Co do map, to nie sądzę (tylko raz miałem taki przypadek). Odma oczywiście też w porządku?
lewe powietrze na odmie lub za przepływka oczywiście przepływka i sonda dobra jak przełożona tak?
Zobacz czy masz nie sparciałe wężyki od podciśnienia (ten co idzie do reg. na listwie wtryskowej, i drugi do odmy). I tak jak kolega pisał wcześniej świece.
Zacznij od wymiany separatora oleju odmy, a najlepiej kompletnej. I sprawdź czy pokrywa zaworów jest szczelna.
Filtrze odmy czyli jaki to filtr i czemu służy? I czy każde bmw e46 ma taki filtr i czy w tych samochodach był stosowany filtr cząsteczek stałych?
Jeszcze jedno bo może i tu być problem miałem taki silnik w e36 . Rurka gumowa odmy jeżeli jest miękka a po zduszeniu nie wraca to na pewno jest zatkana.
ok 50km syrena ustała i zaczęło się dziwne buczenie Turbo po wymianie/naprawie powinno działać od razu i nie wydawać dziwnych dźwięków, biały dym może się wydobywać - o ile olej z uszkodzonego turba "poszedł" do wydechu. W tych motorach zmieniałem turbiny pojedyncze jak i podwójne (X5) i nigdy auto nie musiało się ich "uczyć", ponadto odma/separator...
Drogi kolego zapytałem o olej bo tego pewny nie byłem. Do wymiany idą dwie rolki, napinacz no i pasek wielorowkowy, do tego wszystkie filtry. Zastanawiam się jeszcze nad separatorem odmy. Koła sprawdzone i wyważone.
BMW e46 m43b19 problem z zasysaniem przewodu odmy rozwiązany. Objawem było zasysanie węża odmy oraz nierówna praca silnika do tego stopnia, że po wciśnięciu sprzęgła podczas jazdy silnik gasł przy dojechaniu do świateł itp. Przewód zassany aż płaski, obroty na biegu jałowym od 400 do 900 i tak skakały. Problemem był sam zawór odmy, sprawny jeśli dmuchamy...
Witam Serdecznie, Mam dosyć spory problem ze swoim BMW e90 2006, 2.0 Diesel 163KM. Auto bierze 1 L Oleju na 700km. Czym wiecej dociskam tym szybciej spala olej. Auto stracilo tez swoja moc i mysle, ze jest to powiazane ze soba. Chwilowa poprawa byla po wyczyszczeniu DPF auto dostalo kopa mocnego i moc wrocila, ale trwalo to 2 dni po czym zapalila sie...
Obawiam się, że to nie turbina, tylko silnik zachłysnął się własnymi wymiotami z odmy. Jeśli tak, silnik w złom. Przyczyna? Lejące wtryskiwacze z reguły.
Iskra jest , ciśnienie na 3 cylindrach 14bar a na jednym 12 . Pompa paliwa nowa. Komputer pokazuje błąd wtrysku 3 i 4 wymieniłem na nowe a poprawy brak różnica w pracy silnika jak zdejmę wąż od odmy. Czy jest ktoś w stanie mi pomóc w tym temacie
Jasne ,że łapie lewe powietrze przez odmę do kolektora ssącego.Resztą się nie przejmuj szerokiej drogi.
Przyczyną zatkana odma powodujące ciśnienie i wypychanie oleju przez bagnet po wymianie na nową ciśnienie i dymienie znikło dziekuje
W prosty sposób, wystarczy woda w misce, olej idzie wysoko a woda zamarza, zwłaszcza VW w tym celują. Poczytaj sobie posty o wywalaniu oleju przez bagnet (zamarza odma) lub zapalającej się kontrolce ciśnienia oleju.
zatkaj wlot od odmy Dodano po 51 na chwile oczywiście
Jak odpinasz MAP czy MAF to samochód zaczyna pracowac w trybie awaryjnym na przepustnicy, natomiast jak wszystko jest podłączone to powinien działać system VVT. Widac u Ciebie coś z nim jest nie tak skoro po podpięciu od razu wypadają zapłony. Przyczyn może być wiele nie da się jednoznacznie określić co padło. Może być lewe powietrze z pękniętego węża...
Podcisnienie przy sprawnym rozrzadzie powinno byc - 0.5 bara. Po otwarciu przepustnicy - 0 bar. i nie powinno drgac. Znajdz inne polaczenie. np podcisnienie do regulatora cisnienia paliwa. Co z odma?szczelna? odepnij ja i zaslep kolektor.
Mam problem z bmw318i e46 na niskich biegach wkreca sie w obroty do odcinki ale na 4 i 5 biegu dochodzi do 4,5 tys. i koniec po dodaniu gazu rosnie wskszówka zużycia paliwa a obroty i predkosc stoja w miejscu wymienilem swiece,kable,filtr paliwa i filtr odmy. Czy ktos moze mi pomoc
Witam BMW ma dwie podstawowe przypadłości wypadania zapłonu pierwsza to nieszczelna membrana w odmie druga uszczelnienie VANOS-a . Co do Vanos wyjdzie ładnie w parametrach podczas diagnostyki komputerowej odma często objawia się złym składem mieszanki, sprawdź czy korek wlewu oleju nie jest mocno zasysany po odkręceniu. Pozdrawiam
Sprawdź dodatkowo drożność odmy, jak będzie zapchana, też będą puszczać na uszczelnieniach, miałem taki przypadek w bmw m47t2, puszczała do wydechu i po kilku minutach pracy na wolnych obrotach tak z rury na biało waliła, że auta nie było widać.
BMW X3 tylko ta nowsza gdzieś koło 2012 roku. Przewody zasilające pompki spryskiwacza są zawinięte izolacja z rurkami które pompują płyn. Rurka pękła, przewody napuchly do średnicy 3-4 mm i pognily, w tej wiązce szły tez przewody od czujnika ABS, te zgniły, aż do przelotki do środka kabiny. Pół auta do rozebrania. Też BMW tylko E90 silnik n46, olej...
Może też być zatkana odma albo wężyki doprowadzające jeżeli się nagrzeje wtedy dostaje przepływu sprawdź to. Chyba podobny objaw miałem w BMW E36 tam rurka gumowa była pełna nagaru i zrobiła się miękka jak plastelina po wymianie problem ustał.
Auto jak przyjechało miało błędy dotyczące 2 sondy za katem bank 1 i, regulacji wałka ssącego i wydechowego,oraz nieszczelność dtml pompy . Te rzeczy zostały opanowane . Auto odzyskało swoją moc i w dolnym zakresie obrotów nie szarpie, a szarpało mocniej niż na obrotach od 3500/obr w górę . Teraz poszarpuje od 3500/obr w górę jak mocno się obciąży silnik...
Witam mam problem z bmw e 46 2.0 disel rozkręca się do 4,5 tysiąca i odcina dymi wtedy strasznie i niema mocy , wymienione zostały : filtr odmy ,wtrysk sterujący zawór EGR ,filtr paliwa , filtr powietrza , i problem nadal występuje ma ktoś pomysł do czego się dobrać?
Panowie co mi sie udało zrobić to podmienić przewody wysokiego napięcia od cewek do sterownika no i oczywiście to nie było to bo nadal przy pierwszym odpaleniu jest wypadanie zapłonu na 4 cylindrze. Zaleciłem sie do podanych przez was rad aby zdiagnozować problem i nagrałem pracowanie sond podczas pierwszego odpalenia na zimnym z wypadaniem zapłonu...
Witam, mam taki problem jadac kiedyś pewnego dnia moje autko pusciło dyma(wielka chmóra)i zgasło po 15 min odpaliłem , zaczeło coś rzęźić w tlumiku i nierówno pracował silnik ,pojechałem na warztat zmierzyc cinienie 13,8 oprócz czwartego na którym były 4 atm ale po chwili wskoczyło tez 13 atm i do tej pory tak jest, przyczyną owego zgasniecia i rzęźenia...
Witam Auto jak w temacie zwyczajnie nie zapaliło, przyjechał mechanik zapalił z samostartu i pochodziło chwile, rozebrałem cały dolot ( przy okazji sprawdziłem słynne klapki - są ok ) wykręciłem wtryski i .... na zdjęciu 1 jest uszkodzony wtrysk (mechanicznie) dla porównania na 2 "dobry" wizualnie wtrysk. 3 wtryski wyglądają ok jeden wygląda tak jak...
Ok Będę sprawdzał odmę. Jak najszybciej sprawdzić czy jest ok? I jak jest zatkana da radę spróbować przeczyścić ją?
Wymieniłem niedawno silnik w Stilo 1.4, bo żarł litr oleju na tysiąc km i ostatecznie wypalił się zawór. Drugi silnik z pewną historią, 120 tys przebiegu bierze "tylko" pół litra na tys km. Prawdopodobnie uszczelniacze są do zrobienia, bo rano potrafi zrobić zasłonę dymną. Myślę nad tymczasowym rozwiązaniem, polegającym na podłączeniu pełnego podciśnienia...
Nie znam wartości ciśnień dla tego auta. Olej lałbym taki jak zalecany przez producenta. U mnie (BMW e46 z silnikiem m43tu) przy ostatnich mrozach nie było problemów ze smarowaniem, a samochód pod chmurką, swój przebieg już ma, jedynie po rozruchu zimnego popychacze o sekundę lu dwie dłużej zaklekotały. Olej 10W40, czyli gorszy w niskich temperaturach...
Cała przyczyna była w nieszczelności pod kolektorem i odma i wszystkie rurki od niej była jeszcze oryginalna rurki miały już mikro pęknięcia i dostawał lewe powietrze ,spalanie wróciło do normy 7,3 a nie jak wcześniej 8,5
Trochę dziwne że nie mozna określic zapachu - bo jednak zapach spalin jest rozpoznawalny w BMW kolega się męczył z zapachem ale ewidentnie czuć było zapach spalin - po wymianie odmy zapach nie był wyczuwalny Drugi przypadek końcowy tłumik był delikatnie krótszy po wymianie i jednak wszystko nie szło w atmosferę ale zatrzymywalo się w zderzaku i przedostawoalo...
wymiana samsung świetlówki opalarka grzeje daewoo ustawienia serwisowe
Grundfos Alpha 2L przepala bezpiecznik przy regulatorze temperatury Jak sparować myszkę Esperanza EM123S przez Bluetooth?