Sprawdź automatyczny zaworek paliwa pod zbiornikiem. Być może zanieczyścił się mułem z dna zbiornika. Odłącz wężyk doprowadzający paliwo do gaźnika, włóż go do jakiegoś naczynia, a następnie podaj podciśnienie (wystarczy paszczowe) do drugiego wężyka, który jest podłączony do "kolektora" ssącego. Wtedy powinno polecieć paliwo. Jeśli nie poleci = zaworek...
Czy silnik się rozgrzał kiedy gasiłeś do sprawdzenia świecy? Silnik powinien pracować równo bez jaichś przygazówek, jeżeli tak dalej będzie wyglądać świeca, należałoby zubożyć mieszankę przez obniżenie iglicy. Warto jeszcze sprawdzić zapłon, może być za późny
Zanim kupisz nowy moduł warto sprawdzić czy jest zasilanie tego modułu z silnika i czy impulsator jest sprawny .
Stawiam na wilgoć, przejrzyj kable i popryskaj izolatorem w spraju.
Takie objawy daje zatkany wydech lub przestawiony rozrząd.
Tak, to normalne że jest gorący, ponieważ gdy elektrozawór się zagrzeje to ta iglica która wychodzi zamyka ssanie.A skuter teraz ma wysokie obroty ponieważ przy wyciągniętym zaworze nie ma co zamykać ssania.
Dyszę dokręciłem dość mocno. Czy to może być przez to? Dyszę zawsze dokręca się do oporu. Prędzej problem będzie w zmianie dyszy na inną (tak się domyślam).
Rolą tego zaworu jest blokowanie wracania mieszanki z silnika do króćca gaźnika. Czyli po prostu przepuszcza powietrze (mieszankę) w jedną stronę - w kierunki do silnika, jeśli jest niesprawny to mieszanka będzie cofać się z silnika do gaźnika. Po ściągnięciu króćca będziesz miał dostęp do zaworu, wtedy możesz go wyciągnąć i spojrzeć czy te cienkie...
Nie chodzi o to czy jest w środku tylko czy smaruje. Jak pompa nie działa to olej będzie stale. Wystarczy zrobić mieszankę i spróbować jak silnik chodzi- nie jeździć tak stale. Możliwe że właściciel sprzedał bo nie doszedł właśnie do smarowania.
Pisz kolego w języku technicznie zrozumiałym- nie używaj slangów , bo zostaniesz upomniany przez moderatora! Co oznaczają te 2 cm? Odstęp na elektrodach świecy jest z reguły około 1.5mm, kolor iskry - jasno błękitny. Jeśli jest z domieszką czerwieni, to świeca do d.. , albo układ zapłonowy szwankuje. Nie zapominaj o jednym- wlałeś w cylinder bardzo...
Sprawdź rzetelnie luzy zaworowe i ustawienie rozrządu. Filtr powietrza daj oryginalny.
Pisałeś, że iskra jest, to po co kombinować z tą kosą? Jak nie zapala po podlaniu benzyny, brak kompresji, lub popierniczony rozrząd.
Znajdz grupe 2t-4t na fejsie. Jest ich mnogo. Pomogą.
Przegrany tłok, w wyniku temperatury puchnie,a gdy ostygnie zaczyna normalnie działać Dodano po 48 Tłok do wymiany, pod wpływem temperatury puchnie
Ustaw poprawnie rozrząd i śmigaj skuterkiem. Znaki na kole magnesowym ustaw "książkowo" oraz na wałku rozrządu - tłok w tzw. GMP (maksymalnie zbliżony do świecy). Duża ilość informacji na forach internetowych (ustawienie rozrządu w silniku 4 T). Nie zapomnij o zmianie dysz gaźnikowych, z uwagi na zmianę poj. silnika.
SKoro iskre ma to gaźnik nie podaje paliwa lub zawór masz uszkodzony. Lub zatarty cylinder.
Zlej ten olej, daj jakiś dobry, wyczyść gaźnik i spróbuj od nowa.
po przytkaniu dolotu świeca mokra. A czy przypadkiem za bardzo zalany to on nie jest przecież komarka czy wsk-ę też czasami trzeba było przegonić kilka metrów żeby wreszcie zaczęła się odzywać , a tak przy okazji kilka dni temu próbowałem odpalić kosiarkę coś tam zaczęła załapywać i koniec przestała wykręciłem świecę , mokra , szarpakiem parę szarpnięć...
Kolego, czy koło magnesowe zakładałeś z klinem, może Ci wypadł. To, że "zgrałeś" wałek rozrządu z literą "T" nie znaczy, iż ustawiłeś poprawnie rozrząd. Najpierw ustawia się tłok w GMP a później wałek rozrządu i nie może być pomyłki nawet i 1 ząbek łańcuszka. Po objawach reakcji silnika uważam, że masz przestawiony zapłon (za wczesny), ale w/wym. koledzy...
Dociera paliwo do silnika. Jaka jest świeca jak wykręcisz po kilku próbach odpalania? Zawory ustawiłeś po zimie?
Hej, ciężko po filmiku określić źródło dziwnej pracy. Na Pana miejscu zdemontował bym osłonę koła magnesowego, następnie ruszał bym nim w szybkim tempie w lewo i w prawo stronę (przy różnych pozycjach tłoka) próbując ustalić źródło luzu, powodującego ten hałas.
Po każdej zimie mam ten sam problem z tym modelem. Pierwszy raz też tak ćwiczyłem jak Ty. Od trzech sezonów stosuję trzy strzały samostartem w dolot i nie muszę się denerwować, jak załapie to już chodzi. Musisz mieć osobę do pomocy by Ci psikała.
Kopniak :?: Rozrusznik :?: Moje zdanie jest takie:Jeśli coś nie odpali z wiertarki to znaczy że to coś nie ma tłoka :D :D Zdejmujesz obudowy i osłony koła magnesowego.Bierzesz wiertarkę,klucz-nasadkę sześciokątną (w skuterach przeważnie "14")i dłuższą śrubę z łbem "14"wkładasz od tyłu w nasadkę i mocujesz w uchwycie wiertarki. Tym sposobem odpalałem...
O "dobrej" kompresji silnika może świadczyć wynik pomiaru ciśnienia w cylindrze, a nie na "oko". Pewnie nie regulowałeś też luzów zaworowych. W tym silniku należy często sprawdzać luzy zaworowe, bo to przecież "chińczyk". Gaźnik zamontuj poprawnie i z nową uszczelką. Pomimo, iż zamontowałeś nowy gaźnik, to najczęściej wymaga on też regulacji (na ciepłym...
Kolego ale tak jak mówiłem ze nawet jak przełożysz gaźnik to on wymaga i tak ponownej regulacji... Uwierz bo sam miałem ten problem i rozwiązałem go właśnie poprzez ustawienie gaźnika w serwisie.
ale jesteś pewny, że to wina kopki? jak kręcisz wałem, to nic nie trze? spróbuj złożyć ja bez smarowania, albo na rzadkim olejku... zwłaszcza "koło rozrusznika nożnego" i ten drucik prowadzący na nim... a kopniak odbija Ci do samej góry?
Kolego jeśli masz iskrę w skuterku i pomimo wlania paliwa (ok. 1 cm 3) wprost na tłok silnik nie zaskoczy, to najpewniej silnik do remontu - za małe ciśnienie w cylindrze. Sprawdź jeszcze na innej świecy. Czy sam robisz mieszankę paliwa z olejem, czy robi ją automat w skuterze. Może nie miałeś oleju, albo padła pompka oleju. Jeśli po sprawdzeniu przyrządem...
Jedni mówią że to moduł zapłonowy się zepsuł, odłączyłem moduł jest to samo co przy podłączonym. To przy odłączonym module miał odpalić, ciekawe. Miałem podobny przypadek pomogła wymiana modułu. Cena modułu ok.15 PLN.
http://obrazki.elektroda.net/59_12382745... na poczatek bedzie gaznik - to jest phbn 12 bs, prawdopodobnie masz wlasnie taki, bo to standard w Area 51 - zaznaczylem Ci srube regulacji powietrza NR 1, i ta srube nalezy najpierw wkrecic do oporu, a potem wykrecic o 1 i 7/8 obrotu. Sruba nr 2 to regulacja wolnych obrotów, to juz regulujesz w zaleznosci...
Witam A dlaczego nie sprawdzisz moment zapłonu? Pozdrawiam.Andrzej.
Miernik do ręki i sprawdzaj gdzie dochodzi napięcie , a gdzie nie . Wszystko możliwe , że masz uszkodzony przewód w instalacji .
Tutaj masz wszystkie informacje na temat regulacji http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=... oczywiście nie spiesz się przy tym zabiegu. Może nie jest to łatwa czynność ale bardzo ważna do prawidłowego działania skuterka. Powodzenia i spiesz się powoli :D
Regulator napięcia nie ma tu nic do rzeczy, jest to całkiem oddzielny obwód od zapłonu. Do przejrzenia gaźnik dla pewności, oraz zawory które mają mieć luz po 0,05 na wdechowym i wydechowym zaworze.
Więc sprawdź najpierw czy iskra na świecy jest, potem czy dostaje paliwo a wtedy będziemy mogli pomóc. Jednak po objawach obstawiam na uszkodzony tłok albo pierścienie.
Według mnie, to któryś z pierścieni poszedł, albo po prostu zatarł go. Nie zapominajmy że, po wymianie cylindra, trzeba docierać ok 1000km.
Ciśnienie sprężania mierzy się specjalnym zegarem. Spróbuj w czasie odpalania psiknąć czymś palnym w gardziel gaźnika - benzyną lub plakiem, gazem z zapalniczki, zmywaczem do hamulców... Jak zapali, to masz problem z paliwem. Zawór podciśnieniowy pod zbiornikiem działa?
Przy zerwaniu paska rozsypały się rolki w wariatorze i dlatego tak jest. Musisz rozkręcić wariator i poskładać rolki na miejsce. Nakrętke od wariatora musisz odkręcić kluczem pneumatycznym.
A odpalasz go na ssaniu? Silnik trzeba najpierw rozgrzać inaczej będzie gasł, obroty jałowe silnika ustawia się dopiero na rozgrzanym do temp roboczej silniku. Czyli zapal go na ssaniu, odczekaj chwilę, wyłącz ssanie przejedź się i dopiero ustawiaj. Ssanie masz na elektrozaworze czy ustawiane ręcznie? Może jak na elektrozaworze to elektrozawór masz...
Nic się nie dzieje, to zwykły silnik 139 qmb, dociera się, jeżeli pali ze startera i jeździ normalnie to do przeglądu dojeździsz bez problemu.
Daj równolegle z przekaźnikiem diodę. to mi wygląda na "trzepanie" styków przekaźnika.Na pewno podłączyłeś w miejsce gdzie jest po kluczyku 12V? Może być tak, że tam jest napięcie ale tak skacze jak skuter chodzi.
Na początek wyczyść gaźnik , przedmuchaj sprężonym powietrzem , dalej inna świeca oraz wypranie, nasączenie olejem filtra powietrza ew. jego wymiana
Witam mam problem z odpaleniem chińskiego 4t. Dokonałem już kilku rzeczy: - wymieniłem regulator napięcia - nowy moduł - nowa cewka - regulacja zaworów - zmieniony czujnik położenia wału - wyczyszczony gaźnik - sprawdzony filtr paliwa - przeczyszczone masy na ramie i silniku - sprawdzenie kranika podciśnienia. i teraz problem skuter mino tych drobnych...
Może brudny gaźnik / źle wyregulowany.
Napisałeś tak niezrozumiale że ciężko dojść o co chodzi
Wczoraj wieczorem, jak jechałem skuterem, nagle coś stłukło z tyłu i zgasł mi skuter. Patrzę do silnika, a tam fajka wyskoczyła z świecy. Co mam teraz zrobić, bo nie chce odpalić, a włożyłem z powrotem fajkę do świecy. Pomocy, proszę. AI: Jaki jest model i marka Twojego skutera? Toros AI: Czy zauważyłeś jakieś inne objawy lub sprawdzałeś coś jeszcze,...
Nie ma tam przypadkiem immo?
No czarny jest podłączony, czerwony też załączyłem, różowy i szary alarm działa, a brązowy jest. Jak dam do czerwonego kabla, tam gdzie są żółte kable podłączone, to podłączyłem brązowy i skuter właśnie kręci. A po przekręceniu kluczyka odpala z pilota.
Coś z paliwem, sprawdzić dopływ.
Witam. Rozwiązałem ten problem. Skuter qingqi 50, moduł ten sam co w tytule. W moim przypadku skuter po rozgrzaniu gasł i nie miał iskry, padł moduł a sprawdziłem to przez nagrzewa nie go opalarką kiedy cała reszta była zimna, jak nagrzał się iskry nie było. Przypomniałem sobie że robiłem kiedyś podobny skuter tylko ze Suzuki ap50, tam też nie ma impulsatora....
A jaka ma kompresje. Ile bar ?
Witam posiadam yamahę ovetto MBK z 2004 roku. Mam z nią kilka problemów : Po pierwsze pali masakryczne ilości paliwa jak na skutera. Po drugie wyrzuca dosyć dużo mieszanki w stronę filtra. Po trzecie po podniesieniu przepustnicy do 30km/h jakoś jedzie lecz na 30-40 muszę już stopniowo dodać gazu . Gdy już wkręci się na obroty leci ładnie do 65km/h ,a...
skuter odpala odpala gasnie skuter skuter odpala wiertarki
gniazdo klawiatura laptop utrata gwarancja menedżer rozruch
Fujitsu 7000LCD150 - Specyfikacja i Zastosowanie Jaki olej do skrzyni M32 Opel? Specyfikacje i zalecenia