I odpala....?
Ja kiedyś miałem w swojej taki przypadek. U mnie winny był czujnik temperatury umiejscowiony w kolektorze dolotowym. Z tego co pamiętam odpowiadał on za włączenie urządzenia rozruchowego, czyli coś jak ssania w starszych modelach. Kiedy padł elektronika silnika traktowała to tak, że silnik jest ciepły, wtrysk był inaczej dawkowany i nie odpalał. Jak...
Kiedy ostatnio czyściłeś/wymieniałeś flterek gazu?
Z rozpiętym czujnikiem położenia wałka samochód odpala ale pracuje w trybie awaryjnym. W przypadku rozpięcia czujnika położenia wału nie ma iskry samochód wogóle nie odpala.
Nijak odpalasz i już.
Nie ma nic po drodze,kabel czarno-czerwony zasuwa od kostki pod stacyjką prosto do elektromagnesu rozrusznika. Trzeba sprawdzić czu masz prąc na styku 50 rozrusznika jak dajesz kluczyk w pozycję rozruch. W autach z automatem jest prąd na sterowanie odłączany przez układ przełącznika wielofuncyjnego,chodzi o to abyś nie odpalił inaczej jak na D albo...
Najlepszym miernikiem jest żarówka.
do 3 śrub mam łatwy dostęp od dołu, reszty nie widzę ;) rozrusznik masz na 2 śrubach. Górna ma dodatkowo nakrętke z oczkiem masa. Łatwo nie jest. Przydaje sie za pierwszymi razami lusterko i lampka oraz metoda Macajewa. Zobaczysz jak fajnie się przykręca. :) Przy montażu polecam najpierw dolna prawie dokręcić,przy próbach odwrotnych czasami górna lubi...
Albo jakimś cudem przeskoczył rozrząd albo ubiłeś ecm. Bo skąd niby świece mokre? Przy immo takie same objawy ale mruga check, a wydech nie zapchał się w parę sekund też.
A to juz jest dziwne, bo po wyjęciu kluczyka musi odpalać od razu. No więc jednak masz awarię. Niestety, nie wiem czego to awaria może być.
O alterku zapomnij, bez niego też musi zapalić ,sprawdź rozrząd i kostki elektryki masy wiązki silnika i prawidłowość połączeń
Pachnie problem z imobilizerem i przyległościami (moduł, antena, ewentualnie komunikacja) (tym fabrycznym, w kluczyku) swoją drogą piszesz że robi "pyk" i nic, a dalej wynika że kręci i jest w stanie zapalić na plaku? Czy ty dajesz tego plaka i potem odpalasz go na pych? Ja niedawno kupiłem jakiś chiński kabel typu OpCom do swojej Vectry 1.9CDTI i pokazuje...
Wepnij abs i odetnij CAN od pompy wspomagania.
Pompa, tutaj szukaj. Połączenie pompy ze sterownikiem silnika.
Sterownik silnika za schowkiem pasażera ,dojście do złącza przez zaślepkę w prawym narożu podszybia. Jak się nie mylę sterownik wystawia impuls masy na przekaźnik pompy tylko kiedy silnik się kręci.
Wymieniłem uszczelki na wtryskiwaczy. Silnik odpala.
Kolega zapowietrzył układ paliwowy.
Auto do warsztatu gdzie wiedzą co robią, znaleźć przyczynę problemów "benzynowych" potem brać się za gaz. pozdr
Po nocy sie zapowietrza - odpływa paliwo. Sprawdź szczelność przewodów. Najpewniejsze jest zamontowanie zaworka zwrotnego (nie pozwoli na odpływ paliwa). Jak by padły wtryski nie palił by niezaleznie od pory dnia, a u ciebie nie pali jak postoi..... pozdrawiam
wymień jeszcze pierścienie i będziesz miał po problemie.uszczelniłeś górę i komprecha zwiewa dołem razem z olejem z silnika.dwa razy tak się naciełem na "szybki remont"
Np woda w module AFL/AHL powoduje to, że nie działa szybki CAN, na nim wisi też CIM, ABS, ECM, UEC... Jak jest awaria szybkiego CAN to nie działa rozrusznik, bo ECM nie wysteruje przekaźnika rozrusznika znajdującego się w UEC. Reszta modułów może śmigać, bo lecą po średnio i wolno przesyłowym CAN. Zerknął bym na błędy w BCM, REC, UEC,CIM; zrobił test...
Dobrze odpala czy z opóźnieniem? Może rozrząd
To też jest normalne, chociaż niektórzy robią wyłącznik pompy, żeby ją oszczędzać, ale jak paliwo jest w zbiorniku, to nic jej się nie dzieje. Krótko: tak ma być. I nie jeździć na oparach.
Działa kolego nawet teraz w te mrozy silnik to disel ale jeszcze odpala :)
A co ma sonda do odpalania?
Czujnik wału pewno, zrób sobie diagnostykę.
Stacyjka definitywnie do wymiany..
Witam. Wiedzę że przerabiacie wszyscy ten sam temat. Nikt z tutaj piszących nie wpadła na rozwiązanie tego problemu. Kolega który pisał o wymianie trawersów był bardzo blisko rozwiązania (ale tylko fizycznie). Dobra nie będę Was męczył :D:D:D PANOWIE zróbcie pewien test. rozmontujcie plastikową obudowę silnika (tą z LOGO), oraz zaopatrzcie się w konewkę...
Zanim zaczniesz rzeźbić układ paliwowy, sprawdź jak jest budowane ciśnienie na listwie cr w trakcie rozruchu, najlepiej komputerem diagnostycznym. Nie wiem którą wersje silnika masz, ale miałem podobny przypadek w 1.9 cdti 16v 150ps dłużej trzeba było kręcić na zimnym, a po odpaleniu jasny dymek z rury wydechowej, w tym przypadku silnik stracił kompresje,...
To właśnie próbujemy ustalić, dlatego poprosiłem o parametry w 10 poście, wtedy postaram się odpowiedzieć na to pytanie.
:) A jak to się robi? Niestety dziś już nie odpala.
Zaproponowałem układ stykowy bo to najprostszy sposób, wziąłem również pod uwagę znajomość autora postu w tych sprawach. Ostatnio gdzieś się spotkałem, że kontrolka ładowania gasła podczas samego kręcenia ale to było związane z odłączeniem obwodu wzbudzenia podczas kręcenia jak i wszystkiego co się na pokładzie znajdowało. Proponowałbym włączyć miernik...
Ciśnienie paliwa sprawdzone? Nie interesuje mnie odpowiedź typu "że tryska z przewodu". Dodatkowo szczelność wtryskiwacza. Sonda lambda nie ma tu nic do rzeczy.
a może to kostka stacyjki,sprawdz czy masz napięcie na cewce zapłonowej podczas kręcenia rozrusznikiem . dołączam schemat może Ci w czymś pomoże
Taka sytuacja zdarzyła mi się dwa razy. Pierw z tydzień temu i dziś drugi raz rano normalnie odpalił dojechałem do pracy i po pracy już odpalił i zgasł i ostatnio też tak było silnik zimny po nocy i do pracy dojechałem codziennie odpala ładnie
A więc nie czułem żeby wężyk zasysał powietrze sprawdziłem czy jest drożny no ale był niby wszystko tak jak ma byc a nie zasysał powietrza nawet przy gazowaniu. może to być przyczyną ciężkiego odpalania?
a jesteś wstanie wyssać 3 atm ? ;) Ten wężyk wcale tak bardzo potrzebny nie jest.. bez niego też działa. służy do kompensacji ciśnienia paliwa w funkcji ciśnienia (podciśnienia) w dolocie. Chcesz pompę sprawdzić ? prosty test: spróbuj wylot zatkać palcem. Jak nie będziesz w stanie to cisnienie dobre Oczywiście metodą jest zmierzenie ciśnienia manometrem....
Po wymianie wtrysków auto odpala
słaba bateria która przy mrozach wariuje Oczywiście że tak
są wymuszacze podgrzewania http://allegro.pl/zle-odpala-opel-vectra... pozdrawiam
Sondy: jedna przed katem a druga za katem. Ten blad oznacza "wewnetrzny blad sterownika". Czyli kompa inaczej mowiac. Nie chodzi tu o znaden przekaznik.
Zwal rurki ciśnieniowe i sprawdź czy tryska.
nie wiem czy mrugała ... :/ a czy może być immo jeśli odpala??
Ok tylko , jaki silnik 1.9 , 2.0 , 2.2 czy 3.0 ??? Jakieś błędy ??? Parametry ???
Najlepsze jest to że czip w tym momencie znajduje się 50m od samochodu a samochód odpala.
Podnieś dawkę paliwa przy odpalaniu.
Pierwszym miejscem które bym odwiedził to kostka przy stacyjce :)
mówiłem, przerabiałem ten temat od 7 lat śmigam oplem
ociz ze schematów widać, że masa jest stała na 7 pinie Rzeczywiście, z przyzwyczajenia już spojrzałem na schemat DTL. Przepraszam za wprowadzanie w błąd. Steruje masą na pinie 9 a na 6 sprawdza pobór prądu przez świece.
Witam Zacznij od tego żeby palił na beznynie To caly problem
czy przy odpalaniu zachowuje się tak jak by nie miał paliwa?A po jakiejś chwili on odpala?
To immo daj spokój.
Jeżeli po popchnięciu zapala to nie zapłon a rozrusznik,chyba że ładnie kręci. Po nagrzaniu się blokuje i nie odpala.
To idź tam gdzie rozwaliłeś i szukaj transpondera.
sprawdz zasilanie na ecu, przekaznik główny, zasilanie pompy
Sprawdź ciśnienie paliwa...jest błąd regulatora więc pewnie tu jest problem.
Dodam że sterownik z usuniętą pamięcią lub wsadem z pierwszego postu w statusie immo pokazuje brak blokady lecz auto nie odpala.
SPRAWDZ WTRYSKI I WYCZYSC UKLAD RECELKULACJI SPAKIN A W SZCZEGóLNOSCI KOLEKTOR SSąCY KUP SPREJ DO CZYSZCZENIA GAZNIKOW I ZDEJMIJ RóRę Z KOLEKTORA SSąCEGO I JEDNA OSOBA NIECH PULSACYJNIE DODAJE GAZU DO OPORU A TY PRYSKAJ SPREJ DO KOKEKTORA W TEN SPOSóB WYCZYSCI SIE CAY UKLAD I WYDECZ
Witam. Mam problem z Vectrą C 1.8 benzyna gaz. Na zimnym silniku długo kręci, żeby odpalić a na ciepłym odpala bez problemu.
A co to za bledy wywala od czego ten 18 i 25?Samochod wogole ci nie odpala?
Opel Vectra B nie odpala, witam, mam taki problem z tym autem, że wieczorem jeździła jak szalona i paliła od strzała, rano przyszło jechać do pracy, to o 5 rano już nie odpaliła, koniec, zero reakcji na gaz, jedynie reagowała na plaka i tyle. Filtr paliwa wymieniany, paliwo w baku jest, bezpieczniki wszystkie dobre, proszę o poradę, co to może być?...
numery (ostatnie 3 cyfry) musi mieć takie same.
Zobacz na początek świece żarowe, czy działają prawidłowo Tylko po co?! To tak jakby sprawdzić czy bagażnik zamknięty, bo auto nie odpala
Na 3 cylindrze widać, że kostka juz jest inna, mozna zrobić test przelewów jak auto nie odpala ?
niebieski/czarny brązowy/biały - czujnik poziomu paliwa ....
CZ. poziomu oleju, nie ma nic do odpalania
a teraz jak wróciłem z trasy wszystko było normalnie rano sie nagrzał 5 4 sekundy i koniec i za każdym razem jak go odpalałem .
Witam, Wymieniłem rozrusznik na nowy i problem z odpalaniem został wyeliminowany. U mnie problem z odpalaniem spowodowany był również nieszczelnoscia w układzie dolotowym ale na chwilę obecną auto odpala normalnie.
Podaj plusa na 23, 45, 68 i zobacz czy wtedy ruszy.
no ale pastylka immo siedzi na dole kluczyka, taka mala czarna. po zmianie powroci do normalnej pracy :)
Nie chcę usuwać systemu zabezpieczeń lecz usunąć usterkę. A co do diagnostyki to robiłem i pokazuje na immobiliser. A co do check engine to w Oplach jeśli jest problem z immo to właśnie miga. I właśnie tak jest silnik kręci ale nie odpala.
Mowa o dwóch jednakowych przekaźnikach które są w tym samym rzędzie co ten fioletowy? Jeśli tak to, na tym bliżej fioletowego jest normalnie napięcie i podanie go dalej, natomiast, na pewno nie ma na drugim przekaźniku tym od pompy, ECU nie podaję masy na niego, ale po podaniu jej bezpośrednio z aku i podaniu paliwa bezpośrednio z dozownika, auto kręci,...
Taki objaw jak opisujesz jest normalny gdyż jak go zgasisz na gazie i od razu chcesz odpalić na benzynie, silnik przez chwilkę ma podane dwa paliwa, tzn jeszcze troszkę gazu ma i dostaje świeżą dawkę paliwa, więc się zalewa, jak chwilkę nim pokręcisz, to resztki tego gazu zostają z silnika usunięte i odpala na benzynie.
Sprawdź mase przykręcona do karoseri, kwadrotowe bezpieczniki wyjmij i przedzwoń, czujnik załączania wentylatora przedzwoń jak na zimnym ma przejście do wymiany. I musisz dokładnie przejżeć płytke z przekaźnikami w kabinie połaczenia czy jakś wtyczka nie jest luźna, tak samo masy w kabinie.
Sprawdż ustawienie rozrządu,jak pisał kolega może klin obcięty.
Akumulator może powodować takie objawy Jakie uszkodzenie akumulatora da tak zaniżone napięcie ładowania i to po czasie? Jedynie zwarcie wewnątrz, wtedy by nie odpalał i alternator byłby "czerwony".
Napisz jaki masz gaz oraz czy próbowałeś odpalać na gazie.
Tylko ze ja jeżdżę na LPG na benzynie tylko odpalam
tak, ale rozrusznik kręci a nie odpala..
Wymień tą cewkę. Ona powinna mieć powyżej 30 Ohm, jak mnie pamięć nie myli to chyba coś ok 39.
Niekoniecznie. Czy mógłbyś to rozwinąć? Może dodam jeszcze, że silnik był konkretnie zalany deszczem a nieświadomy tego szwagier próbował odpalać.
Kolego sterownik pompy do naprawy i jak filter brudny do połowy to pewnie uszczelniacze na wtryskiwaczach do wymiany jesli tak to będzie zatarty tłok przestawiacza kąta i stąd ta usterka sterownika, zadzwoń to porozmawiamy
Zapodaj plaka w dolot zobaczysz czy zagada.
A iskra jest, odpala po zalaniu plaka np.
Oddaj auto do mechanika bo patrząc po tobie to nie masz zielonego pojęcia bo to najprostszy samochód jaki można sobie wymażyć . Proste sprawdzenie pompy odkręć przewód paliwowy ten z tyłu patrząc na wtrysk umieszczony na kolektorze ssącym .niech druga osoba przekręci zapłon powinno lecieć paliwo jeśli leci to sprawdzić ciśnienie 0,7 powinno być , jeśli...
Jakim prostownikiem ładowałeś akumulator? Winowajcą może być gdzieś zaśniedziałe połączenie, które przy małym prądzie traci kontakt z komputerem. Coś mi tu nie pasuje tak mały prąd i problemy z odpaleniem. Masę na silniku masz dobrą? Rozrusznik po dłuższym postoju kręci wyraźnie słabiej? Czy może rozrusznik kręci bez efektu zwalniania a auto nie odpala?
Najlepiej to zmień sobie soft na nowszy to świece będą grzały już przy +5 i zniknie problem z odpalaniem.
Coś jest nie tak w oplu pompa uruchamia się dopiero przy kręceniu rozrusznikiem. Pytanie dla czego u ciebie działa cały czas? Posprawdzac masy na silniku w górnej części w okolicy głowicy powinno być dwie lub trzy.
zaprowadziłem auto do mechanika i powiedział że poczyścił wszystkie kostki, styki i teraz mi odpala...
JA bym jeszcze raz sprawdził cały układ zapłonowy: świece kable kopułkę palec. Może nie wymieniać ale umyć i dokładnie przeglądnąć czy nie ma śladów przebicia. Jeżeli jest możliwość to sprawdzić czujnik temperatury.
czy lepiej jest odpalać samochód przy pomocy samostartu czy plaka Najlepiej odpalać rozrusznikiem.
Trzeba sprawdzić czy na niebieskim kablu co idzie do wtryskiwacza jest prąd,jak nie,a samochód ma gaz,to pewnie kwestia przekaxnika rozłączającego wtryskiwacz,albo emulatora,kij wie co tam kto ma
Wtryski po stole i są ok, w sumie nie odpala na planu czyli to nie sprawa syfu w filtrze paliwa. Koledzy pomóżcie ustalić przyczynę. Podczas kręcenia rozrusznikiem kopci ale nie odpala, w aucie jest DPF off.
Schemat ABS i silnika masz na PW Sprawdź dokładnie zasilania sterowników, to podstawa, oczywiście z obciążeniem, a nie tylko napięciowo :)
Jak wszystkie zasilania i masy ok, to zostaje albo immo albo ubity ster. Co do immo to nie wiem czy czasem nie odpala i nie gaśnie tutaj.
panowie są błędy 1631 i 1651, padł sterownik vp? 1631 Uszkodzony sterownik pompy wtryskowej 1651 Nieprawidłowe sygnały na magistrali CAN co wy na to? zapowietrzony nie jest, klientowi w czasie jazdy zgasł i finito, na plaka odpala
Pasuje to zapiąć pod komputer i odczytać błędy może się coś wyjaśni,co do wentylatora,to możesz mieć uszkodzony czujnik ,albo niepewne połączenie czujnika temperatury na termostacie,jak coś to zadzwoń postaram ci się pomóc
Bezkolizyjny. Wymień pasek i zawstydź pana "mechanika". :)
Twoja sprawa,czy wymienisz w ciemno ten czujnik.Jakby wina była świec to im zimniej tym ciężej by palił.Twój pow. 5*C ma problem.Sterownik nie jest na tyle inteligentny żeby diagnozował się lepiej niż mechanik.Trzeba zobaczyć jaką widzi temperaturę silnika.Może być,że gdy ma te 5*C twierdzi,że jest powiedzmy 17*C i będzie ciężko palił.Czujnik ok. 50pln.
Źle zblokowany EGR też powoduje problemy z odpalaniem - błędów może nie być żadnych, odpali z białym obłoczkiem z rury;
vectra odpala vectra odpala gaśnie vectra ciezko odpala
sprzedam uszkodzone telefony fragmentacja pliku zatkany odpływ zmywarki whirlpool
pralka elektroluks kondensator iphone
Protokoły komunikacyjne w kamerach Keeyo Wyświetlacz do Peugeot 307CC - rodzaje, problemy, wymiana