witam.. problem polega na nierównej pracy silnika na lpg na zimnym silniku (jednak gdy przytrzymam pedał gazu silnik pracuje normalnie). problem pojawia się gdy np w takcie jazdy dojeżdżam do skrzyżowania i trzeba puścić pedał gazu nacisnąć sprzęgło i hamulec- wtedy gdy silnik jest zimny czasem "zdechnie", czasem później ma problem z odpaleniem... nadmieniam...
Szerokopasmówka ;) Jest jest
Sprawdz parownik. Prawdopodobnie przy starcie silnika masz mieszanke benzyny i gazu.
do pracy silnika trzeba paliwa, powietrza i iskry brak jednej z tych rzeczy i silnik nie odpali
Witam na grubym kablu do automatu ma być stale 12V,na tym cienkim 12V po przekręceniu kluczyka w pozycje odpalania,możesz mieć też problem z masą silnika,sprubuj przyłożyć dodatkowy przewód od minusa z aku do silnika,dość często w nich sniedzieje masa
Moje Punto miało tak samo - dłuższe przytrzymanie kierownicy w skrajnej pozycji owocowało zapaleniem "stringów" i wyłączeniem wspomagania - pomagało zgaszenie silnika i ponowne odpalenie. Żadne błędy nie wyskakiwały - podejrzewałem przegrzewanie silnika wspomagania. Może ten typ tak ma? ;) Wymiana czujnika skrętu to grubsza sprawa - z tego co pamiętam...
Udało mi się dojść do ładu, więc wrzucam schemat dla potomnych pt. jak odpalić silnik z Punto II 1.2 16V 80KM. Oczywiście zadziała to tylko ze zdjętym immo. Po podłączeniu, jak na schemacie silnik powinien odpalić, natomiast wystarczy jedynie dodać 5 przewodów do pedału gazu (pozostałe dwie kostki) i silnik może normalnie pracować.
Zobacz sobie od sejczento ;] tosz to IAW
Nic nie podłączaj, skoro komp od lanci, to nie będzie widział tego czujnika a za tem nie będzie zgłaszał błędów, bez niego silnik odpali pozdro.
Czy błąd da się wykasować na zgaszonym silniku? Czy pojawia się dopiero po odpaleniu silnika?
Benzyna ;)
Witam wszystkich Jestem szczęśliwym posiadaczem Grande Punto 1,4 77 KM z 2009roku Mój problem polega na tym iż Pierwsze odpalenie na zimnym silniku trwa od 3 do 5 sekund, tak długo muszę kręcić rozrusznikiem i pulsacyjnie dodawać gazu. Dodam iż ten problem jest zarówno na gazie jak i na benzynie Każde kolejne odpalenie jest juz perfekcyjne, nawet kiedy...
Weż butelkę z wodą i polej czujnik położenia wału -polewaj OSTROŻNIE po kolei aż zlokalizujesz.Najlepiej zimny dopiero co odpalony silnik.
Zna ktoś może jakiś prosty sterownik aby go odpalić? Sterownik BLDC.
Mam takie pytanie dotyczące zabezpieczenia fiata Punto przed kradzieżą. Chciałbym zrobić ukryty wyłącznik. Chodzi o odłączenie jakiegoś obwodu i uniemożliwić odpalenie silnika. Nie wiem za bardzo , który to jest obwód. Mam pewien pomysł z którym chciałbym się podzielić. W Puciaku jest tzw wyłącznik bezwładnościowy, który w przypadku wypadku odłącza...
A jak jest ciepły silnik to na benzynie odpali?
Fiat Punto I - wersja z automatem ecvt, Selecta. Rocznik 1996. Silnik 1242cc na monowtrysku SPI IAW 16F.S3. W aucie zamontowany gaz LPG BRC Lambda system ni by II gen ale nie ma krokowca i działa na registrze. W zasadzie gaz jest nie używany. Auto ma autentyczny przebieg 65tys. Odkupione od kogoś kto w listopadzie 2014 przywiózł je z Niemiec. Przejechał...
Ale bez odpalenia silnika może nie włączyć biegu, miałem kiedyś Fiata Punto ze skrzynią manualną zautomatyzowaną i bez odpalenia silnika sterownik nie włączył biegu.
Witam Punto II 1.2 8v 44kw Był u mechanika nic nie wskórał, stał ponad rok na podwórku. Teraz po uprzejmości sąsiedzkiej ja próbuję go wskrzesić. Objawy: Kręci nie odpala: błąd czujnika położenia wału - wymieniony: Podczas próby kręcenia zimny, jakby chciał odpalić, a nie mógł, po dodaniu gazu zapala. Nagrzewa się gdy trzymam obroty powyżej 1000, obroty...
Wypnij wtyczkę ze sterownika, i zmierz napięcie pomiędzy pin nr2 wtyczki wtryskiwacza a plusem akumulatora. Jeżeli będzie 0V wepnij wtyczkę do sterownika załącz zapłon ,ponownie zmierz napięcie, jak będzie 12v to oznacza że sterownik zamyka wtryskiwacz, a to świadczy o jego uszkodzeniu. Jest dokładnie tak jak mówisz.. Na odłączonym sterowniku 0v do...
.Byłem też wcześniej na warsztacie to tylko zmatował szkła...bo może coś to pomoże, ale jest to samo ..... Nie wiem czy dobrze przeczytałem , ale „zmatowanie szkła” co miało spowodować ? Prawdopodobnie masz zle styki (kostki )lub masz do wymiany przekazniki. Co z tym mają wspólnego „złe styki” ? Nie wspomnę przekaźniku . Kolega...
Witam! Mam taki problem z alternatorem w Punto I: sporadycznie (ostatnio coraz czesciej) zdarza sie ze w deszczowe dni zaczyna wyc alternator. Przez kilka minut od uruchomienia silnika, grzeje sie przy tym mocno, czuc swad palonej izolacji... zatrzymanie silnika na chwilke i odpalenie od nowa zazwyczaj pomaga. Raz zdarzylo sie tak ze alternator odezwal...
w takim punto masz tylko jeden sterownik = od silnika!
Witam , z ciekawości założyłem ten temat - może komuś się przyda taka informacja a i ja z ciekawości chciałbym poznać przyczynę tej usterki :) Pacjentem był fiat Punto dawno nie jeżdżony , nie chciał zapalić , więc pierwsza rzecz został podłączony pod prostownik . Następnie kolejna próba odpalenia nie powiodła się :( miernik pokazywał 12.62v to przyjęliśmy...
Kable posprawdzane, poprawione (masa i styki), Jak kable sprawne to sprawdź teraz połączenie kabla minusowego z karoserią, tam lubi rdzewieć. Wykręć śrubę, oczyść jej okolice z rdzy i przykręć ten przewód porządnie. To samo zrób z przewodem (plecionką) z karoserii do silnika.
mam problem z puntem II jtd zaświeciła się kontrolka silnika zgasł i już nie chce odpalić?
Problem już rozwiązany, brakowało 2 plusów do bodo kompa. Z racji tego że elektroniki samochodowej dopiero się uczę nie pomyślałem że ze stacyjki oprócz przekaźnika głównego i rozrusznika mają wychodzić jeszcze 2 plusy na kompa. Przejrzałem dokładnie schemat, podłączyłem iskra się pojawiła i silnik odpalił.
zazimno na palenie na gazie .sprawdz masy na silniku
Wg mnie za duży kąt otwarcia przepustnicy.To silnik i sterownik podobnie jak w seicento a tam na jałowym biegu jest kąt około 10 stopni.Chyba że przepustnica jest odrobinę uchylona (i tak zapewne jest) Jakie ciśnienie pokazuje MAP przed odpaleniem silnika? Powinno być atmosferyczne około 1000 hPa. Takie wskazywał?
Zanim ustalisz który to czujnik to powymieniasz w ciemno pół osprzętu silnika. Podepnij pod komputer jeśli masz możliwość na zimnym silniku, odczytaj parametry czujników co podają, odpal i śledź nadal do rozgrzania auta. Gdyby któryś z ważnych sygnałów straciłby połączenie ze sterownikiem lub rażąco wykraczałby parametrami z danymi porównawczymi dla...
Dziś udało mi się nagrać film jak pracuje sonda - w skrócie: -odpalam silnik podnosi się do max 0.22V na sterowniku gazowym odczyt - W okolicach 2:12 korekta jest ustawiana na stałe na wartość 1 - obroty silnika podnoszą się do ~1200 a następnie łagodnie spadają do ~850 i tak się utrzymują. W tym samym momencie pojawia się błąd sondy lambda. - napięcie...
Witam, mam pytanie dotyczące włącznika zapłonu. Czy można kluczyk w stacyjce włączyć w pozycję ZAPŁON bez włączania silnika przez dłuższy czas. Chodzi o to, że padło mi sprzęgło i będę musiał hololwać się do warsztatu przez miasto. Muszę mieć światła pozycyjne, kierunki i wspomaganie kierownicy a bez zasilania się nie da. Bardzo proszę o info czy mogę...
teraz juz wszystko jestes ustawione zaplon przewody i pompka paliwa dziala podaje benzyne i gaz tez dostaje ale nie chce odpalic
witam forum już przetrzepałem na ten temat całe , najpierw może o usterce , standardowo wspomaganie czasami przestaje działać i zapala się kontrolka układu , examiner czyta błąd silnika elektrycznego , wspomaganie są momenty że działa cały dzień , a czasem przy odpaleniu zimnego auta już nie działa , i moje pytanie może ktoś z kolegów już zabierał...
Brak mocy zaczął się z chwilą wymiany czujnika powietrza. Gdy zapalam silnik zaskakuje 3 sekundy po chodzi , podusi się i gaśnie, i tak jeszcze 3 razy, aż zaskoczy. Po takim odpaleniu na początku niema mocy dopiero po 5-10 min jazdy zaskakuje i jest już normalnie. Zazwyczaj nie ma opcji wrzucić wyżej niż 3 bo nie ma szans rozpędzić się do zmiany na...
Fiat Punto I - wersja z automatem ecvt, Selecta. Rocznik 1996. Silnik 1242cc na monowtrysku SPI IAW 16F.S3. W aucie zamontowany gaz LPG BRC Lambda system ni by II gen ale nie ma krokowca i działa na registrze. W zasadzie gaz jest nie używany. Auto ma autentyczny przebieg 65tys. Odkupione od kogoś kto w listopadzie 2014 przywiózł je z Niemiec. Przejechał...
Mogę się mylić, niech ktoś mnie poprawi... Układ hamulcowy z ABS odpowietrza się na odpalonym silniku. Spróbuj w ten sposób
Moze ci przepuszcza reduktor i zalewa silnik gazem jak dluzej postoi i dlatego niemozesz odpalic.Sprawdz reduktor panie.
Wysterowanie wtryskiwacza jest masą z pinu 18 sterownika silnika, zasilanie plusem z przekaźnika podwójnego na przegrodzie kabiny. Jeśli będziesz wykonywał pomiary nie rób tego probówką żarówkową a próbnikiem wysokoomowym lub diodą led z rezystorem. Inaczej możesz spalić tranzystor sterujący wtryskiwaczem Pytałem o pompę paliwa czy pracuje cały czas...
Silnik zimny nie chce odpalić a jak odpali to dymi na czarny kolor.
Witam. Dostałem Fiata Punto ale jest problem z silnikiem. Auto miało problem z odpaleniem a teraz nie można go odpalić. Iskra na świecach jest, paliwo dostaje, kręci i nie odpali. Nawet nie da oznak życia. Żeby choć przez chwilkę chciał odpalić a tu nic. W czym może tkwić problem?
Problem pojawia się jak jadę na LPG lub na PB w punto 1,1 silnik traci moc jak by gasł słychać elektromagnes na butli jak strzela z 20razy na sekundę albo silnik zgaśnie albo zaskakuje i jedzie się chwile i dalej to samo.Kable i świece są ok cewki tez niedawno wymieniłem.Na benzynie jak zgaśnie to problem jest z odpaleniem...
Pytam tylko teoretycznie, sam nie posiadam takiego UNO. Wiem że wersja 75KM na wtrysku jest najlepsza, ale zastanawiałem się czy te nowsze silniki da się odpalić na gaźniku.
Witam wszystkich, po dwóch dniach wertowania wszelkich forów, niestety muszę napisać z prośbą o pomoc. Przedstawię całą historię. W moim fiacie uszkodziła się płytka body co objawiło się brakiem kierunkowskazów. Okazuje się ze nie była to wina przekaźnika, a utlenionych przelotek oraz uszkodzonych tranzystorów i innych elementów na płytce. Znalazłem...
Podepnij diagnoskop i sprawdz czy ecu widzi obroty silnika to podstawa , jesli jest ok to sprawdz iskre
Witam. Sporo szukałem na forach i znalazłem kilka podobnych tematów ale żaden nie rozwiązuje mojego przypadku. Odpalam rano samochód bez najmniejszego problemu (kontrolki ok), przejeżdżam około 10 km i przy zmianie biegu silnik gaśnie, zaświeca się kontrolka code (ta z kłódką). Ponowne odpalenie nie jest możliwe przez 0,5-1 h. W tym czasie przy próbie...
Wiadomo, najtańsza jest używka, ale to loteria. Z drugiej strony - ile jeszcze takie Punto pojeździ?
Znajomy mechanik sprawdzał komputerem i wszystko jest ok. Sterownik silnika również. Czy jest możliwość ze to wina zamarzającej gdzieś wody w układzie paliwowym? Po ogrzaniu wtrysków auto odpaliło
Pada ci jedna z cewek zapłonowych.
Ok sprawdzę. Chwilowo dziękuję. Pozdrawiam.
Witam. Punto początkowo nie odpalał na rozgrzanym silniku, teraz nie chce odpalić na zimnym. Sprawdzony na komputerze. Błąd p0235. Czy ten czujnik może mieć jakiś wpływ na uruchomienie silnika? Czy przyczyny szukać gdzieś indziej?
IAT sensor jednak tez był padnięty. Po wymianie +11*C na termometrze w garażu, i +12*C temperatura powietrza zasysanego wg IAW Scan (przed odpaleniem silnika) :D . Także cacy. No teraz to już ma być poniżej 10l/100km :D .
mam problem z odpaleniem samochodu ,kiedy temperatura spada do ok 0 stopni. Po odpaleniu silnika przez chwile miga kontrolka od swiec zarowych. Pomimo ze swiece (wszystkie) wymienilem na nowe objawy nie ustepuja.Prosze o pomoc.
immo nie moze migac a tymbardzie nieregularnie , sprawdz zasilania puszki immo i spróbuj odpalic silnik awaryjnie z karty bez immo
...wymień czujnik położenia wału jest za silnikiem od strony grodzi. Koszt ok 80zł. Witaj, Proponuję to samo co kolega powyżej. Sprawdź/ wymień czujnik położenia wału. Ja za taki do silnika 1.9JTD Bosch płaciłem 50 PLN jakieś 4 miesiące twemu. Po wymianie jak ręką odjął. Mi potrafił zagasnąć i dopóki nie ostygł - ok 5min nie szło go odpalić. Koledzy...
Czyli teoretycznie gaz można wykluczyć. W takim układzie musisz sprawdzić czego mu brakuje. Na zimnym silniku napsikaj plaka w dolot. Odpal. Jak odpali za pierwszym razem to poszukamy usterki.
Słuchaj jak na gazie jest ok to ja bym szukał gdzieś w pompie raczej wydaje się to być wina pompy która nie podaje odpowiedniego ciśnienia na listwę. Może masz śmietnik w baku albo jak 98% gazowców jeździsz na oparach w baku przez co pompa siada szybko. Sprawdź jakie jest ciśnienie, szczególnie jak rano ciężko odpalić.
Fiat punto 55 S, 1996r., benzyna, silnik 1108. Kiedy silnik jest zimny zaraz po uruchomieniu gaśnie. Urauchamiam bez wciśniętego pedału"gazu" i bez problemu ale jeśli nie dodam trochę gazu to zaraz zgaśnie. Dodaję trochę "gazu" i silnik pracuje, po kilku minutach mogę puścić pedał i wszystko jest OK. Jak jest ciepły silnik po odpaleniu nie gaśnie. Jakie...
Witam w moim Fiacie Punto 2 1.9 jtd rocznik 2001 zapaliła mi się dziś czerwona kontrolka od silnika samochód nie traci mocy normalnie bez problemu odpala po wystudzeniu odpaliłam go jeszcze raz i nadal nie znikła proszę o pomoc.
Przyczyną jest uszkodzony czujnik prędkości wału korbowego. Można to sprawdzić. Po nagrzaniu silnika, gdy zgaśnie, wyjąć czujnik, szybko go schłodzić i założyć ponownie. Gdy auto odpali to przyczyną gaśnięcia silnika jest ten czujnik. sprawdziłem, u mnie tak było. podrawiam
Bo po co tłoczyć paliwo jak silnik nie kręci się. Chodzi raczej o zabezpieczenie przeciwpożarowe kiedy następuje zderzenie nie na tyle mocne aby zadziałał wyłącznik inercyjny pompy. Faktem jest jak napisał kacper7001 że po ok 1.5 sekundy po przekręceniu kluczyka na MAR i kiedy silnika nie odpalimy pompa przestaje być zasilana po plusie To silnik 8V?
Nie wiem co ma hamulec do biegu jałowego, ale silniczek możesz sprawdzić odpinając rurę dolotową od przepustnicy i na zimnym silniku niech druga osoba odpali auto, a Ty patrz czy przepustnica się porusza.
Immo raczej nie ma ....a jest takie coś jak w czerwonej ramce na zdjęciu ? https://obrazki.elektroda.pl/4291834200_... Jak awaryjnie odpalic Kupić zestaw jak na zdjęciu powyżej - oczywiście z samochodu z dokładnie tym samym silnikiem jak w Twoim aucie.
silnik 1.2 '00r po podpięciu pod kompa pokazał błąd cewki 1, zmienione zostały świeczki jakiś czas temu, teraz obie cewki nowe i dalej to samo. Silnik strasznie drży, wydaje się jakby nie chodził na wszystkie gary. Myślicie, że to sterownik? Jeszcze dodam, że dzieje się to cały czas, od pierwszej chwili odpalenia. Pozdrawiam.
Mam problem z akumulatorem rozładowuje się po kilku godzinach. Instalacja samochodowa na postoju pobiera 0,02mA jak jest naładowany to niema problemu z odpaleniem po nocy jak chcę odpalić samochód to gasną wszystkie kontrolki i niema siły żeby zagadał .Ładowanie jest w górnej granicy czyli 14,18V przy zapalonych światłach i przy obrotach silnika 900...
Dziękuję wszystkim z pomoc. Wpiołem sie kabelkiem z wtyczki od wentylatora w pin 87 w R1, drugi do minusa na aku. Po wzroście temp. w silniku wentylator się uruchomił, potem wyłączył. Próbowałem parę razy na odpalonym silniku - działało bez zastrzeżeń. Temat do zamknięcia.
A co na to sterownik ECU? I co to są ustawienia wzorowe? Budując instalację LPG dostosowuje się reduktor i dysze wtryskiwaczy do mocy silnika, a potem kalibruje się sterownik. Kalibracja polega na ustawieniu wstępnym mnożnika czasu wtrysków a potem kalibracji w różnych warunkach drogowych. Obserwuje się, czy sterownik w danych warunkach jazdy próbuje...
Generalnie ten typ tak ma ;) dodaj trochę gazu to odpali normalnie.
Witam! Mam problem w punto II a mianowicie świeci mi kontrolka wspomagania pomimo tego że samo wspomaganie działa bez zarzutu. Przy odpaleniu silnika prawidłowo gaśnie i zapala się po chwili i tak przy każdym odpaleniu. Czy ktoś poradził sobie z takim problemem. Dzieki za wszelką pomoc Pozdrawiam Tomasz
Witam was jeszcze raz czy jest to możliwe ze bez abs tez nie odpali? Takze nie moge sie podłączyć z kompem :-(
6F to bardzo stary sterownik, bez immobilisera, ale na tyle stary że ma nieco inny protokół diagnostyczny niż 16F jaki zapewne wybrał mechanik, co mogło zaowocować "odpaleniem" wszystkich błędów. Dwa: błędy będą jeśli czujniki nie dostaną zasilania, czy poza komputerem elektryk zajrzał chociaż pod maskę z próbnikiem elektrycznym i/lub miernikiem? Tzn...
Witam, mam problem z moim Fiatem Grande Punto.. Tydzień temu został wymieniony akumulator i od tego czasu mam straszny problem z odpalaniem samochodu (pomijam mrozy..) oprócz problemu z odpaleniem silnika pojawił się problem z falującymi obrotami.. silnik prawie gaśnie i nagle obroty podskakują w górę. Nie ważne czy silnik jest zimny czy ciepły.. nie...
przełóz kompy i odpal awaryjnie z kartu kodowej dawcy na próbe
Zawór evap powinien mieć 21.4 ohma w/g książki sam naprawiam wyd WKŁ. Przekaźniki mają więcej. Ty masz układ na dwóch przekaźnikach przy sterowniku wtrysku czy na jednym zespolonym? Pompę uruchamia sterownik tzn załącza masą przekaźnik który zasila plusem pompę ,zawór evap ,cewki zapłonowe wtryskiwacz i podgrzewacz sondy lambda. Jeśli pompa pracuje...
dobra dobra zrobie tak ale powiedz mi czy na odpalonym silniku czy jak??? A i w jakiej kolejności mam to robić?
Witam. Wymieniłem silnik w Punto HGT zakupiony ze Stilo również 1.8 16v. Komputer jak i wiązka zostały moje, czujniki założone nowe. Przy próbie odpalenia kręci elegancko lecz niestety brak iskry. Nie wiem już w czym tkwi problem, ale powoli się poddaję...
Witam mam problem, ostatnio dzieje sie coś nie tak z moim autem mam duże problemy z odpaleniem samochodu, a gdy już odpali i poczekam chwile to przy jeździe silnik dusi sie na wyzszych biegach, pracuje nierówno, i co najgorsze wskaźnik temp. płynu chłodzącego silnika wskazuje na maks. temp. i zapala sie kontrolka wtrysku. Jest dużo dymu (szarego) z...
Punto II 2003R 1,2 8V. Jak zimny silnik to po odpaleniu strasznie klekocze. Dźwięk wyraźnie słychać z głowicy. Sprawdziłem luz zaworowy i jest ok. Może ktoś z kolegów miał podobny przypadek?
Zdejmij plastikową osłonę paska rozrządu, wytrzyj wszystko do sucha i odpal bez osłony. Zobaczysz gdzie pojawia się olej, najlepiej wcześniej zagrzej silnik.
Zacznij od sprawdzenie bezpiecznikow. Odepnij pompe ABS, moduł AIRBAG i próbuj połączyć się z silnikiem lub odpalić. Często jakiś rozwalony moduł blokuje komunikację z komputerm.
ja mam problem którego chyba nikt nie poruszał w tym wątku Punto II MR 2003 rocznik 2003 przebieg 110 000 cały czas na City Zapaliła się kontrolka wspomagania ale wspomaganie cały czas działa Po odpaleniu silnika nieraz kontrolka zapala się po chwili a innym razem po dłuższym czasie np po 45 minut
jesli nie swieci sie lampka kontrolna silnika sprawdz zasilanie centralki wtrysku. bezpieczniki
Witam Serdecznie. Czy posiada może ktoś schemat sterownika (pinout) Magneti Marelli IAW 8F.5T/070C-18 FIat Punto 1.2 CM MPI IMB Potrzebuje odpalić na tym sterowniku zupełnie inny silnik (plus do tego pigyback) i mam kilka wątpliwości. Z góry bardzo dziękuje za pomoc. Pozdrawiam
To teraz czysto teoretycznie Jaką cewkę użyć do odpalenia silnika 126p gdy nie mamy dostępu do cewki butelkowej i przewodu oporowego? Fiat punto/panda ?
Teraz czeka mnie wyprawa na serwis. Tak na marginesie. Czy stosowanie "samostartu w sprayu" może mi rozłożyć silnik ? Już dwa razy go użyłem żeby odpalić i tak nie jestem pewien czy nie pogorszę sprawy ...
4 przewodowa, przy odpaleniu silnika mam 1.5tys obr i po 2min dopiero spada do 800
Zajrzyj choć do tego akumulatora... Zobacz, czy poziom elektrolitu jest właściwy, czy akumulator ma właściwe napięcie, odpal silnik, zmierz napięcie ładowania... Bo na razie, to do wróżki...
Ok, powiedz jak go odpalić i pojadę wymienić
Mam problem z Fiatem Punto 2 2004. Silnik nie równo pracuje, ale po jakimś czasie po odpaleniu. Na zimnym silniku jest wszystko w najlepszym porządku dopiero po rozgrzaniu się obroty skaczą. Punto jest w gazie i zarówno na benzynie i gazie silnik zachowuje się dokładnie tak samo. W silniku została wyczyszczona przepustnica i wymieniony został silnik...
Witam posiadam Fiata punto 2 silnik 1.2 8V i mam mały problem. Jechałem wczoraj autem i wszystko było dobrze auto normalnie się zachowywało i nie było z nim najmniejszych problemów. Po jakieś godzinnej jeździe zatrzymałem się na chwilkę i po jakiś 40 minutach ponownie odpaliłem ale już po starcie coś zaczęło szarpać i nagle zapalił się check auto staneło....
Kolego ustaw rozrząd na tzw. znaki i zamontuj pasek rozrządu oraz nową rolke napinającą. Jeśli będziesz miał kompresje to możesz "spróbować" silnik odpalić. Ten silnik jest bezkolizyjny ,zawory nie mają możliwości "dotknięcia" sie z tłokami. Pozdrawiam!
Witam serdecznie grono. Otóż jeżdżę samochodem ciężarowym, spędzam w nim 28 dni w miesiącu, używam więc i laptopa i i radia i parę rzeczy podpiętych do przetwornicy 230V dlatego prądu nieco szybko ubywa na postojach z akumulatorów, a i parę razy niedopilnowanie moje zmuszało mnie do chodzenia z kablami i proszenia się o prąd. O ile ktoś stoi obok i...
Witam serdecznie. Pojawił się dzisiaj problem z odpaleniem mojego Fiata Grande Punto. Odpala, ale momentalnie gaśnie i włącza się wtedy wentylator, tak jakby silnik był bardzo nagrzany. Płyn chłodniczy jest ok. Wcześniej samochód nie sprawiał takich problemów. Czy mógłby ktoś doradzić, co mogłoby powodować taki problem?
A czy pomylka np tylko o jeden ząbek moze dawać taki objaw że nie odpali? Mozna prosić o schemat rozrzadu do tego silnika. Bo do Punto jest mnóstwo a do Palio lipa, chyba ze schemat jest taki sam. Jutro zdejme pokrywkę zaworów i zobacze krzywki.
Jak mierzyłeś pierwszy raz to akumulator był już rozładowany po rannych próbach więc takie napięcie to nic dziwnego szczególnie przy -10. Potem jak zapalił trochę już akumulator się podładował więc napięcie było wyższe. To też normalne. Warto by się tylko zastanowić dlaczego nie zapalił rano. To może być rozrusznik, styki akumulatora, zużyte świece,...
ja sądze że coś jest nie tak z podłaczeniem czujników po tej wymianie i gdzieś nie ma styku, ten żółty silniczek to check engine , czyli sprawdz motor kolokwialnie , ja bym pojechał na komputer , może coś nie ma masy , a może poprostu przestawili rozrząd delikatnie :) o ząbek, a tak na koniec gdyby to była sonda to juz na dzieńdobry przy właczeniu motorka...
Odpal, rozgrzej i przytrzymaj 20 sek na obrotach >2500rpm
Witajcie mam problem z moim punto. Lpg zainstalowano w 2003 roku mial 75 tys przejechane Teraz ma 116 tys przejechane i sa problemy w czasie jazdy Przy ruszaniu dławi czasem go. Po zgaszeniu silnika przy jezdzie na lpg i ponownym odpaleniu jeszcze cieplego problem z odpaleniem jakby byl zalany, nie spala całej mieszanki? Chyba za duzo Pali. Cieknie...
za brak wspomagania w punto 2 moze odpowiadac alternator , a najczestsze usterki to silnik wspomagania zimne luty na przekaznikach i tensometryczny czujnik skretu .
Witam , po krótce opiszę problem . Po przekręceniu stacyjki wentylator i wycieraczki działają . Ale jak odpalę silnik wicieraczki i nawiew nie działaja . Jak wyłącze silnik znowu działają . Wcześniej siadło radio .
odpalenie silnika malucha odpalenie samego silnika simson stukanie zimne odpalenie silnika
schemat rozrząd toyota triaki zamienniki klawiatura zalać spirytus
lutownica arduino lutownica arduino
Jak otworzyć zablokowaną pralkę Whirlpool z komunikatem "serwis"? Choinka kontrolek w Audi A2 - przyczyny i diagnostyka