Przyjechałem samochodem i mam problem z odpaleniem Volvo V70, rok 2000.
Witajcie, Problem polega na odpaleniu w/w auta. Rozrusznik kręci, paliwo jest podawane, a iskry brak. Komputer był sprawdzany i jest OK. Kiedyś miłem podobną awarię, ale po kilku dniach samochód jakgdyby sam "ozdrowiał". Czy ktoś miał podobną sytuację i jest w stanie mi pomóc?
CRC kolego i bez niego nie odpali ..
Niestety nie mam pojęcia jakim, było to w normalnym ogólnym serwisie nie w ASO. A co myślicie o tych siwych spalinach i problemach z odpaleniem????
Wiem, ze post z archiwum, ale odpisuję , bo sam miałem ten problem i dużo krwi mi to napsuło - może komuś się ta informacja przyda . Skrzynka z bezpiecznikami - odkręcasz pokrywkę - sterownik pompy paliwa to czerwony przekaźnik z numerem 103. W środku jest elektronika i mały przekaźnik, który potrafi się skleić lub gdy wyschną elektrolity cewka ze zbyt...
Nie można sobie od tak wymienić sterownika silnika, musisz. dać go komuś kto ogarnie w nim immobilizer, inaczej silnik nie odpali
A ile dni w zimie masz takich mrozów żeby sprężarka nie ruszyła? Jeszcze nie było takiej pogody, że w ciągu dwóch tygodni choć raz nie dało się jej odpalić.
Witam. Potrzebuje schemat układu paliwowego. Ogólnie auto ciężko pali, jak już odpali z samostartu to jest ok ale na po ok. 8 godzinach to samo nie chce odpalic.
Odpalę volvo nabiję powietrza pełny stan i zaciągnę ręczny hamulec to prawe koło zablokowane a lewe się kręci i z nożnym hamulcem podobnie co to może być za przyczyna Jeśli siłownik jest ok. to najprawdopodobniej samoregulator w zacisku uszkodzony.
Problem z odpaleniem się rozwiązał ,auto stało 2 dni z odłączoną klemą i o dziwo odpaliło.
A jak mu podasz tego plusa to pali?
Z fabrycznym softem miałem podobnie , jak nie poczekałem aż zgasną kontrolki na desce i włączałem rozrusznik , to kręcił jak głupi i nie zapalał. FH z 16 roku ; po tym programowaniu nigdy już się to nie wydarzyło. Więc zanim wymienisz niepotrzebnie wiele części , zadzwoń do Volvo i zapytaj się czy Twoje auto było na przywołaniu i ma aktualną zawartość...
Nie są to >pierdoły< , jak sam widzisz.Masz jakieś pojęcie o tym , to sam sprawdz ,przy próbie odpalania na ciepłym. > czy jest sterowanie na pinie nr.5 modułu zapłonu, nie myl z czujnikiem, > czy jest napięcie 12V na cewce WN , > czy pali sie lapka kontrolna silnika, > sprawdz , czy włącza się przekaznik pompy paliwa , kolor khaki....
Witam. Mam problem z odpaleniem Volvo v40 1.9 TD '97. Jeździłem cały dzień i nie było problemu jednak pewnego dnia rano samochód nie odpalił. Rozrusznik kręci ale nie odpala - może to problem z immo ? Proszę o pomoc...
Witam, mam problem z odpaleniem samochodu Volvo C70,2000 rok,2.0 Turbo, akumulator jest dobry. Auto odpala na kable a nie chce z kluczyka, po przekręceniu kluczyka mruga większość lampek kontrolnych i wydaje krotko migajacy dzwiek, po przekręceniu do końca, nie ma żadnego odzewu. Wygląda jak by akumulator nie dawał napięcia, dziwne, co to może być?
Witam rozgrzej silnik,zgaś,odłącz czujnik temperatury i spróbuj odpalić nie czekaj aż zgaśnie świeca żarowa,pal od razu o wyniku daj znać. Trochę czasu minęło - oczywiście pompa wtryskowa. Regeneracja w serwisie Boscha, przy Modlińskiej w Warszawie - 1400 zł.
Immo off nie zrobisz Odczytaj Eeprom z sida Eeprom z lewej motki HC12 w module Cem Nr id pompy abs Wrzuć tu, zrobię syncho i odpali
Ford z jednym z ponoć najlepszych silników 1,8 TDDI Coś w tym jest. A do autorki, trzeba się zwijać z odpaleniem na ON co by nie pordzewiał układ paliwowy.
Dzięki za odpowiedź. U mnie podobnie z porannym odpaleniem, zatrzęsie silnikiem później wszystko ok. Ale też nic jeszcze nie udało mi się ustalić,
Cześć! Mam problem z moim volvo, problem polega na odpalaniu. Gdy była zima, volviak kręcił do zapłonu 2-3 sekundy po czym odpalał i wchodził na obroty, teraz gdy nadeszły ciepłe dni volviak potrafi kręcić nawet 10-15 sekund zanim odpali. Sprawdziłem akumulator, jest dobry, świece też są dobre, przekładałem nawet z innego samochodu, kompresja RACZEJ...
Podaj dane jak nie chce odpalić.
Auto odpaliło na "pych" i dojechałem do elektryka. Co będzie napiszę jak się dowiem.
Przy wymianie LCM trzeba zaprogramować vin bo auto nie odpali.
(at)likasz7 cześć na którym przekaźniku trzeba zrobić zworke żeby auto odpaliło?
W twoim przypadku usterka była prawdopodobnie programowa ,lub wina sprzętu że po klonowaniu nie odpalił.
Musi być jakiś założony. Rozumie, że klakson i kierunkowskazy odpaliły?
Witam, masz jak sprawdzić czy: Startuje wentylator? zrobić podgląd/odczyt temperatur z czujników? nie wiem czy rozkręcałeś go ale w nich na świecy/ sztyfcie jest siateczka jak się przepaliła może być problem z odpaleniem.
Nie wiem co tam powinno być podłączone. Generalnie jeśli chodzi o pedał to są trzy opcje: -Nie szczelny układ podciśnienia. -Kończąca się pompa vacum. -Uszkodzone serwo. Sprawdź jakie masz podciśnienie w układzie z odbiornikami podciśnienia i bez. Przy krućcu pompu vacum to - 0,75 bara po maksymalnie 5 sekundach od odpalenia auta.
przygasa po odpaleniu auta czy w ogóle?
Problemy z odpaleniem jak u ciebie, Volvo znajomego, przyjechał do pracy i OK, ale po pracy już nie odpalił, innym razem nie odpalił rano, tu wystarczyło poruszać czujnikiem i było OK, u ciebie może być coś z drugiej strony wiązki lub po drodze. Trzeba szukać, sam widzisz wtrysk nie pomógł, jednak stwierdzenie że jeden z pompowtrysków dostaje czasem...
Choinka na desce i szukający przekaznik i brak możliwości odpalenia
W sytuacji extremalnej czyli całkowite zapchanie filtra cząstek stałych może spowodować że silnik będzie próbował odpalać ale nie odpali.
Dziś przekładam silnik krokowy i jak czas pozwoli to sprawdzę zasilanie pompy. 12 lat temu jak było poniżej 5 stopni to miał problem z odpaleniem i o dziwo winę miał przekaźnik pompy. Wtedy też było zimno i walczyłem kilka dni.
co mam odpalić?
Areckiwawa mam już przełożoną skrzynie na manual w Volvo V50 2009. Dawca części przedlift 2006 co dokładnie oprócz wiązki , popy Abs kluczyka i eku potrzebuję do odpalenia auta ??
Tak oba działają . Ten w boczku to chyba jakiś zamiennik ale nie led . W jaki sposób przeprogramować ? . Temperatura w skrzyni dzisiaj rano gdzie było 4 C przed odpaleniem silnika wynosiła 116 stopni czyli czujnik walnięty
Podłącz pod komputer zobacz ciśnienie na wtryskiwaczach i napięcia na układzie paliwowym Zauważyłem że 3 wtryski podają słabą mgiełke czy to może być powód że nie chce odpalić?
Pokręć rozrusznikiem potem psiknij samostartem i zaobserwuj czy z rury wydechowej polecą kłęby dymu czy nie jak odpali.
Jeśli zamieni kasety to czy odpali????
Podobny efekt padnięte ecu. Wygląd złącza pompy i ecu. Myślę że ze zdjęć możesz odczytać numery pinów. Najciekawsze że samochód na tym ECU przyjechał do warsztatu lecz po postoju już nie odpalił.
Prawdopodobnie stacyjka klękła, włącz zapłon i na krótko rozrusznikiem odpal .
Jakby mieć czujniki od tego systemu volvo to można by pokombinować z odpaleniem tego za pomocą jakiegoś mikrokontrolera . Pewnie do kupienia jak część zamienna , ale nie sądze że jest tania .
Ciepło się zrobi wiosną.
podczas kręcenia z rozrusznika prędkość silnika 0 obr/min. Tu masz problem. Dopóki nie zobaczy co najmniej 200 obrotów to nie odpali.
Jak wygląda balans cylindrów Jak wygląda ciśnienie sprężanie Jak długo nierówno pracuje cały czas do 70 stopni . Czy pojawia się biały dym przy odpaleniu
Masz pompkę zasilającą w baku. Przed odpaleniem przekręć stacyjkę i czekaj aż pompka pod pompuje paliwo, zrób tak kilka razy i dopiero zapalaj.
Zmieniłem wcześniej czujnik na skrzyni biegów bo zanim zapalił to długo kręcił rozrusznikiem. Skrzynia manualna? Długi rozruch może powodować czujnik położenia wałka rozrządu. Zgasł odrazu bez objawów przyduszania . Sugeruje to problem elektryczny (co w Volvie tzw. "chińczyku" jest pospolite), najprawdopodobniej problem jest w wiązce po lewej stronie...
Ale odpala i chodzi czy pali tylko na czas podawania plaka? Obroty 100-200 to za mało, sporo za mało, żeby odpalił.
witam dzięki za schemat jaka powinna być rezystancja między 4-3 i 7-2 możliwe jest uszkodzenie w pompie wtryskowej ? że nie mogę odpalić zjechał na zakład zgasił i rano nie mógł odpalić
bardzo ciężko mam odpalić volvo s60 2005r, gdy odepne końcówke od przepływomierza palić na tyk, potem podpinam i jade, Ale z tą podpiętą końcówą cięzko pali, Kupiłem zamienik i dalej to samo
Nie upaliliśmy tylko tamten facet(właściciel) tak sobie załatwił. Silnik z pośrednim wtryskiem paliwa turbo 1.9 Silnik odpala. Jak zewrę przekaznik to wtedy podgrzeje świece i odpali
Jeśli się cofa paliwo, to dlaczego po pod pompowaniu gruszką nie pali lepiej? Wydaje mi się że problem jest związany z elektroniką po jak postoi na słońcu to tylko plakiem(starterem) można odpalić.
Cześć Kolego Rozwiązałeś problem z tym odpalaniem bo mam to samo Wymieniona podstawa filtrów filtry zaworki osadzacze pod pompowtryskami i tez jak trochę postoi to nie odpala Wszystko robione na serwisie i rozkładają już ręce Auto ma dopiero 300 tys najechane A dodam ze jak jest zatankowane do pełna to wszystko jest Ok a jak tylko spadnie poniżej połowy...
Witam, dziękuję za odpowiedź. Szyny po sprawdzeniu i przejście było. Przyjechał kolega elektronik i zabrał sterownik na sprawdzenie. Okazało się, że to on jest winny. Samochód odpalił. Temat załatwiony.
Volvo niekręci rozrusznik błędy skrzyni biegów mid 130 pid 33 fmi 13 mid 130 pid 31 fmi 13 mid 130 pid 32 fmi 13 mid 130 sid 253 fmi 13 mid 130 ppid 10 fmi 13 mid 130 ppid 51 fmi 13 mid 130 ppid 11 fmi 13 Błędy aktywne Co zrobić by auto odpaliło.
Dziękuje za zwrócenie uwagi, fakt nie zauważyłem wpisu o wymianie paleniska. Nadal podtrzymuję swoja teorie że powodem jest brak podtrzymania płomienia być może z braku odpowiedniej dawki paliwa jeśli palenisko jest ok. Wygląda na to że dym pojawia sie tylko wtedy gdy rozżarzona jest świeca żarowa lecz gdy system ją wyłącza czujnik nie wykrywa płomienia...
Czy sama stacyjka łączy prawidłowo? Warto sprawdzić, czy podanie napięcia na krótko do automatu rozrusznika, spowoduje kręcenie, to ułatwi dalsze poszukiwania typu: immo, PK, uszkodzone przewody, automat rozrusznik itp. Kontrolkę (tester) można zrobić z kawałka kabla izolacji i żarówki- podpowiadam, bo sytuacja mogła zdarzyć się w lesie.. Nie jestem...
Dzień dobry, proszę o pomoc. Samochód Volvo v40 1.9 tdi diesel Gdy temperatura spada do Ok.0 stopni jest problem z odpaleniem auta, akumulator i świece żarowe wymienione niecały rok temu, odpalał po Ok. 5 minutach. W chwili obecnej odpalał tylko na plaku a teraz w ogole nie rusza, co może być tego przyczyna?
Witam. Moj problem polega na tym iż po wymianie chłodnicy oleju aby odpalić volvo trzeba długo przytrzymać kluczyk w pozycji rozruchu i nie działa obrotomierz ogólnie auto z opóźnieniem reaguje na gaz. Pojawił się błąd Mid 128 psid 200 fmi 9. Pomóżcie w które kable zajrzeć bo podejrzewam ze coś się urwało jak kabina była wywracana.
Jaki jest interwał wymiany rozrządu w B4184S 1,8 16V? Ile tys lub ile lat? One też się liczą? Co wchodzi w skład, pompa wody też, pasek osprzętu też? Wg instrukcji nic nie pisze na temat rozrządu a osprzętu zalecają co 120tys km wymieniać. Ile ten silnik ma wałków rozrządu i czy ma 2 czujniki położenia wału i wałka czy 1? W razie awarii 1 auto odpali?
JAkiego IMMO? Ale co daje regulator oraz czujnik temp silnika? Przeważnie jest tak że jak nie chce odpalić to rano zimny odpali od 1 a potem przejadę 10-20km zostawię na 30min -1h i nie chce palić. A za 2-3 odpali i potem mogę 50 razy próbować odpalić i zawsze od strzała odpali.
Zadałem konkretne pytanie które pozostało bez odpowiedzi. Tu prawdopodobnie chodzi o napinacz pirotechniczny układu SRS a auto zamiast pod vidę zostało podpięte pod jakieś Pepi. Widzę że autor odniósł się do mojej sugestii. Napinacz pirotechniczny pasów jest przy klemie zapięcia przy prawej nodze. Jak go tam nie ma to znaczy że zapięcie zostało wymienione...
Witam. VOLVO FH4 2017r na odpalonym silniku ucieka powietrze. Jeżeli zgaszę samochód to automatycznie przestaje schodzić powietrze. Co to może być, orientuje się ktoś?
wypnij przekaznik 356, a jak niechce Ci się to łatwiej wydłubać bezpieczni F 22
Nie pamietam dobrze ale w silniku wyrzucał ze brak połączenia z mid 140 i mid 144 a w vecu pokazywał ze brak połączenia z mid 128 dokładne błędy podam pewnie jutro bo pewnie jutro wyskoczy to wszystko. Ogólnie jak te błędy były to jak wyjąłem małą wtyczkę z vecu taka zielona 4 piny to nic więcej nie doszło jak wyjąłem druga taka samą to wyskoczyły dodatkowe...
Witam, mam problem z odpaleniem auta, wyskakują mi takie błędy. Auto w ogóle nie odpali. Wymieniłem moduł FCIM i dalej to samo. Jak chcę sprawdzić kody błędów, to pokazują się takie kreski, jakby przerwa na wiązce. Proszę o pomoc, w którym miejscu najczęściej dochodzi do przerwania.
Witam wszystkich. Jak w temacie . Nie moge odpalic volvo przycisk do diagnozy delikatnie sie podswietla i kontrolka na tablicy rowniez. Jak przy trzymam dluzej przycisk diagnozy to sie odzywa jakis przekaznik . Na samostart auto czasami odpali ale jak go zgasze to juz nie do odpalenia. Pod przyciskiem diagnozy sa trzy modoly i jak odepne modol z szara...
Mam taki problem moje volvo s60 2.4t zaczęło mi się wyłączać podczas jazdy... podłączenie komputera nic nie pomaga bo nie wykrywa żadnych błędów. Podczas jazdy nawet 70mph auto się wyłącza kierownica przestaje działać wszystkie kontrolki się zapalają normalnie tak jakby auto było na zapłonie... po zmienieniu biegu na "parking" misze przekręcić i wyjąć...
Tango lub ADE z zawartości 93c56 ogarnie temat. Transponder będzie gotowy do odpalenia. Pozdr.
Dziś jeździłem 3godziny na siłę chciałem wywołać błąd p136f pierwszy raz od początku zakupu tego auta nie wyskoczył, sprawdzałem że sto razy co parę minut na kompie. Dam znać bo sam jeszcze nie doszedłem czemu to się naprawiło z uwagi na wiele operacji przeprowadzonych na tym aucie... A czeka mnie jeszcze 13punktow do sprawdzenia. Mam. Pewne podejrzenia...
Do sprawdzenia jeszcze czujnik położenia walka rozrządu. . To on może być uszkodzony, i uniemożliwia odpalenie na ciepłym silniku.
Po wstawieniu kluczyka zdalnego sterowania do wyłącznika zapłonu i po naciśnięciu START/STOP nie zapalają się żadne kontrolki, dopiero po kilku, kilkunastu próbach przyciskania START/STOP się zapalają i można odpalić auto.
Prawdopodobnie jest zasyfiony trzpień, który puszcza gaz przy wielozaworze.
Naprawić obwód przekaźnika świec i egr a problem ustanie.
Mam dokładnie taki układ jak opisałeś jako prawidłowy, ale pytanie dlaczego wszystko było OK a po wymianie filtra wszystko się popiep.....ło. zaworek zwrotny pod kolektorem dolotowym też wymieniliśmy i odpaliliśmy auto ale tak samo jak wcześniej że jeden musiał pompować. auto postało 2 godziny i przed chwilą już nie chciało odpalić bez pompowania (przed...
Mam S40 i kiedyś mechanicy z niewiedzy "popsuli mi", po czym miałem problem z zapłonem. Okazało się że w przewodach paliwowych pozostało powietrze po wymianie filra paliwa. U Ciebie może tak być że powietrze pojawia się jak samochód postoi. Zaczął bym od sprawdzenia układu paliwowego. Jeśli można spalić cały bak paliwa to raczej wszystkie podzespoły...
W obecnych samochodach zmiana poboru prądu w danym obwodzie może skutkować anomaliami jakie przedstawia autor postu. Mój kolega wymienił żarówki z przodu samochodu nie będę wymieniał marki ale niestety nie mógł odpalić samochodu.
Alternator Volvo produkowany przez Bosch. Kontrolka po odpaleniu gaśnie a ładuje tylko 23V
Mam problemu z Volvem, chciałem odpalić samochód, po włożeniu kluczyka zapaliły się wszystkie kontrolki a samochód nie odpala. Może ktoś coś wie na ten temat.
niektórzy pisza ze sie zapowietrza po paru dniach postoju po paru godzinach, po nocy, a to auto, po zgaszeniu i odrazu pruby odpalenia trzeba krecic,
Jeśli zarejestrowane przez VECU mid 144 to znaczy że masz za mało powietrza w układzie pneumatycznym. Dodano po 2 A tak z ciekawości. Coś było robione przy aucie, że teraz ma problem z odpaleniem, czy pewnego pięknego dnia odmówił współpracy? Dodano po 1 I jeszcze jedno. Jaki ma przebieg?
Jaki powinien być idealny poziom oleju i kiedy go sprawdzać? Przed odpaleniem mam powyżej max Po odpaleniu i zgaszeniu na zimnym i odczekaniu 10min mam lekko ponad min Po rozgrzaniu motoru zgaszeniu odczekaniu 5min mam 3/5 stanu, po odczekaniu 10min od zgaszenia mam 4/5 stanu Który poziom jest prawidłowy?
Ten błąd podobno tak naprawdę nie jest błędem. Jest to tylko informacja, która pojawia się w trakcie pracy pompki i separatora. Nic strasznego, chociaż czy separator naprawdę działa okaże się zimą.
Gdzieś czytałem żeby wlewać na odpalonym silniku prawda???
Nie wychodzi :) bo to już było widać wcześniej ale najpierw trzeba było odpalić auto :) pozdrawiam
Nie ma bata, wychodzi że na akumulatorze za wolno kręci, choć to nie diesel, spróbuj tak podepnij na kable takie rozruchowe drugi samochód oczywiście odpalony. Może pomoże.
Kręci ale wtedy kostka rozłączy ci zapłon. Włącz zapłon i spróbuj na krótko przewodem odpalić przy rozruszniku.
...dzięki kolego za odpowiedz.Ale tak długo one grzeją (do 5 minut)?-zwlaszcza,ze sporo je grzeje przed odpaleniem,trzymam jeszcze po zgaśnięci lampki. Dodano po 1 ...lato- zima nie ma znaczenia... Dodano po 29 Sprecyzuję...Trzymam grzanie świec do "pyknięcia" przekażnika więc (chyba) po odpaleniu one już nie grzeją ale sprawdzę to.Jeśli ma ktoś inny...
Prawdopodobna przyczyna ,to uszkodzona płyta. Rozbieraj aż zobaczysz dwa duże odpalone kondensatory. Pozdrawiam.
na gazie niewiele jeszcze, ok 50 kkm,silnik volvo 2.0 turbo sprobuj zrobic taki manewr odpalic auto i zatkac doplyw powietrza do krokowca i przepustnicy,zobaczysz czy nie bierze lewego...chociaz wtedy to powinny byc wysokie...z wtryskami moze byc,moze tez byc pompa paliwa juz lekko padnieta...aaa i jak podcisnienie w zbiorniku paliwa?JHak otwierasz...
Jeśli można prościej ? nigdy takiego manewru nie przerabiałem Dodano po 2 prawdopodobnie przetarła się gdzieś rurka pomiędzy filtrem paliwa, pompą ! bo na butelce podłączonej do pompy odpalił !
http://www.marinepartseurope.com/en/e-vo... http://www.marineengine.com/manuals/volv... Z pierwszego linku wynika, że masz zwykłą pompę mechaniczną. Pompa powinna sama się odpowietrzyć. Popuść nakrętki od rurek przy pompie i pokręć silnikiem. Jak nie będzie psikać to pompa do roboty. Oczywiście 12 v na elektrozawór.
Kodowanie kluczyka? Synchronizacja pilota z autem? Nie wiem jak akurat w Volvo, ale w niektórych autach są odpowiednie kombinacje. Może na pilocie nie działały ci przyciski, a sam pilot działał, teraz padła bateria i bieda ;)
Witam. Obecnie wyskakuje tylko taki błąd. Wszystko związane z paliwem zostało sprawdzone. W tej chwili wymieniłem linkę od tacho. Impulsator i elektronikę sprawdziłem. Auto dalej nie jeździ. Nagrałem filmik jego zachowania, jak tylko będę w domu to ppstaram się go udostępnić. Silnik d12c 420KM, Auto nie kopci i brak problemów z odpaleniem a i jeszczę...
Jakie to volvo ale raczej jakiś emulator CAN będziesz potrzebował żeby odpalić ten budzik .
Radio dało się odpalić na stole. Temat zamykam.
Witam, jestem właśnie na 'wakacjach' w szklarskiej porębie i zepsuła się pompa paliwa totalnie... Z tego co wiem istnieje możliwość odpalenia awaryjnego na gazie, czy ktoś wie jak to się robi z instalcjią Landi Renzo IGSystem, kopmuetr to IGS (tak jest podane w instrukcji/gwarancji). z góry dziękuję za informację. ps. czy nawet jeśli taka możliwość...
Ale odpalę za pomoca samostartu i jedzie
Problem z odpaleniem auta, początkowo myślałem, że to akumulator jest rozładowany, po pełnym naładowaniu (prawie 100%) podłączam do samochodu próbuję odpalić i nic. Radio, światła i inne rzeczy chodzą, co świadczy, że akumulator jest naładowany. Po przekręceniu kluczyka na pozycję zapłonu wszystko jest ok, ale gdy chcę już odpalić - żadnej reakcji,...
Cześć, Odświeżam wątek, bo może ktoś wgryzł się głębiej w temat. Samochód posiadam od +/- 6 lat, w tym czasie problem pojawił się z 2 lub 3 razy, dokładnie nie pamiętam. Wcześniej auto uruchomił mechanik ostukując mechanizm. Tym razem sama postanowiłam zajrzeć do tej blokady. Zdemontowałam wszystko jak w temacie, ostukałam, pomogło. Przez kilka dni...
volvo odpaleniem odpaleniem peugeot odpaleniem octavia
podsłuch telefon analogowy programator zmywarka elektrolux podłączyć silnik trójfazowy
Napięcie warikapowe w tunerze Polonez Diora Pomiar napięcia warikapowego w tunerze Diora Polonez