odłanczasz klemy czekasz poł godz wymontowujesz poduszkę układasz na równej powierzchni workiem do góry.Nie wolno kłaść żadnych przedmiotów na poduszce.Wykorzystujesz przewód min 10m.Niemoże być nikogo w pobliżu,wiatr niemoże wiać w stronę poduszki.Jedne końcówki przyłączyć do przewodu adaptera i zaizolować,a drugie zewrzeć na krótko aby przypadkowo...
Ad 1 sensor, napinacze, ładunki Ad 2 Tego nigdy nie wiesz Ad 3 Wymiana Ad 4 Sterownik srs Ad 5 Żaden tani fejs ,nic nie rób sam , Twoje bezpieczeństwo i najbliższych
Oj panowie.... Chyba nikt z was nie miał do czynienia z pironabojami. Żeby odpalic pironabój nie potrzeba wysokiego napiecia, ale dużego prądu. Miernikiem nie jesteście w stanie odpalić poduszek ani napinaczów pirotechnicznych.
jakie są skutki czyszczenia sterownika z crash data i wlozenia go z powrotem do auta? Pomimo "logicznego" przywrócenia działania "procesora" w sterowniku do prawidłowego działania, mogą być uszkodzone drivery wyjściowe, sterujące zapłonnikiem poduszki. Wtedy przy kolejnej kolizji sterownik będzie chciał odpalić poduszkę ale element wykonawczy nie będzie...
Mozna robić na tym to do czego jest przeznaczony, czyli diagnozować europejskie samochody sprzed 2000 roku (choć z niektóre nowsze też "chwyta"). Odczyt live-data, kasowanie błędów i testy el. wykonawczych ECU, ABS, AirBag (można odpalić poduszkę ;) ).
Czy można odpalić poduszkę mierząc rezystancję obwodu. Nie naprawiałem jak do tej pory AirBagów, więc ironiczne uwagi, lub żarty w niczym mi nie pomogą, jedynie konstruktywne pomysły. Pozdrawiam, dzięki za pomoc, wytrwałość i liczę na kolejne pomysły jak rozwiązać mój problem.
Niby można wgrać czysty wsad do sterownika AIRBAG ,ale zdarza się że po tym już drugi raz nie odpali poduszek. Teoretycznie wymiana na nowy z ASO. Tak samo poduszki czy napinacze.
Tak odpali.Jeździłem ostatnio Astrą H bez sterownika poduszek.
Niestety tym urządzeniem nie wykasujesz informacji o odpaleniu poduszek. Konieczne będzie wyczyszczenie sterownika w inny sposób. Ja oddaję sterowniki do zaprzyjaźnionej firmy.
Zasadnicza odpowiedź to : Tak, mógł zadziałać sam napinacz , bez odpalenia poduszek. :D Ale przypuszczam że na jednym napinaczu i centralce się nie skończy :cry:
Tak - z tego co mi wiadomo po odpaleniu poduszek pozostaje zapis w sterowniku airbagów. Po założeniu nowych poduszek trzeba usunąć informację z komputera. Popytaj na forum www.nissanklub.of.pl lub www.nissanklub.pl
Ja zrobiłem coś takiego: pokrywa od pudełka na po butach, dwa otwory, dwa silniki(jakieś od wieży z cd-roma, ale nie bezszczotkowe- cederom miał wolne pbroty) i śmigła wycięte nożem z listwy sosnowej. Zasilam to kablem, z zasilacza 10V. Poduchy nie ma, a lata jakieś 3-5mm nad podłogą i jak popchne to leci aż kabla braknie. Myśle żeby zrobić ze styropianu,...
ddt4all nie używałem ale możliwe że tak , z tego co pamiętam stare sterowniki dawały się konfigurować dowolną ilość razy jak jest z nowymi nie wiem robił to wiele różnych testerów np Autel . Odpalanie napięciem zmiennym to rodzaj zabezpieczenia przed odpaleniem poduszek w przypadku uszkodzenia instalacji i podania 12V DC . Już wieki temu taki system...
sterowniki SRS po odpaleniu poduszek powinny być wymieniane na nowe, Nie są wymieniane tylko zamiast sprawnych poduszek wstawiane rezystory. Taka praktyka.
Auto zrobione program użyty to forscan podczas rejestracji produktu dostajemy jeden lub dwa miesiące bezpłatnego trial to wystarczy ( mamy pełne opcje ) . Kontrolka poduszek gaśnie jak powinna jedyny ślad to przy podpięciu kompa można znaleźć informacje o zdarzeniu. Temat zamknięty
Drukarka HP920c nagle (bez wyraźnych przyczyn po skończeniu drukowania) wskazywała uszkodzenie kartridża kolorowego (regenerowany, z niedoborem tuszu więc kolory były w odcieniach niebieskiego), chociaż dotąd drukowała głównie na czarno i jej to nie przeszkadzało. Urządzenie zablokowało zupełnie drukowanie czegokolwiek, tylko b&w też. Minęło kilka miesięcy...
Przy tak starym aucie uszkodzony może być tak sam zapalnik jak i taśma . Ja zaczął bym od pomiaru taśmy bo prawdopodobnie może być już popękana ze starości . trzeba ją odpiąć od poduszki i sterownika i dokonać pomiaru przejścia zwracając uwagę na zabezpieczenia które są we wtyczkach i robią mostek między pinami . Uważaj tylko i nie mierz zapalnika miernikiem...
Wyczyść sterownik poduszek z crash daty inaczej nie odpali.
Więc zaczynasz już dostrzegać bezsensowność tego. Młotek i przecinak nie wystarczy da się to zrobić bez kompa trzeba wziąć miernik pomierzyć do schematów zajrzeć też nie każdy miernik się nadaje bo można odpalić poduszkę. Teoretycznie nie powinno się to zdarzyć, ale. Warto jednak dokumentację serwisowe producenta przejrzeć.
Panie "a.gry" to forum jest właśnie po to aby pomagać więc opisuję może troszkę jaśniej niż kolega wcześniej : uruchamiasz vaga wybierasz adres 15 czyli (airbag) następnie jak się skomunikujesz z poduszką (wyświetli się numer sterownika i td...) wybierasz kanał 02 aby odcztytać błędy zapamiętane, nastepnie powracasz i w kanale 05 kasujesz te błedy....
Zamykam [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t... wewnętrzny sekcji "Samochody serwis" I. Treści zabronione. h ) przeprowadzanie amatorskich napraw układów SRS, przeliczania i modyfikacji wsadów sterowników SRS, innych modyfikacji niezgodnych z fabryczną specyfikacją auta.
http://obrazki.elektroda.pl/6557116000_1... Zobacz na zdjęcie, tam za białą osłoną jest napinacz pasa.
laguna file clear.
Panowie, podumujmy może: - Astra F ma sterownik poduszek na tunelu, pod popielniczką tylną. - napinacze są sterownae czysto mechanicznie, nie sa odpalane przez sterownik. W zwiazku z powyzszym sytuacja odpalenia napinaczy bez wywalenia poduszek jest jak najbardziej poprawna i spodziewana. Znaczy ze wystarczajaco mocnego dzwonu nie bylo.
Wg. technologii napraw Citroen przy odpaleniu poduszki do wymiany sterownik, poduszka i instalacjia sterownik-poduszka.
Sterownik po odpaleniu poduszki nadaje się tylko do wymiany.
Georges dziekuje za informacje a zapytam jeszcze czy podczas tej czynnosci nie ma obawy o "odpalenie" poduszki powietrznej?
Trzeba zrobić diagnostykę ale prawdopodobnie sterownik poduszek zablokował możliwość odpalenie ze względu na wystrzelone poduszki. Wstrząsówka odłącza pompę paliwa ale nie rozrusznik więc by kręcił ale nie odpalił.
Musi to nastąpić szybko - czas reakcji czujnika + czas reakcji elektronicznego układu przetwarzającego + czas uruchomienia i napełnienia poduszki muszą zamknąć się w ułamku sekundy. Ten czas, to ok. 200ms. A kontaktron, przypuszczam uniemożliwia odpalenie poduszek gdy auto dachowało.
niestety niema tam tego I nie bedzie.Za odpalenie poduszek odpowiada sterownik poduszek,natomiast jeżeli szukasz wyłącznika uderzeniowego,to znajdziesz go za schowkiem.
Zasymulować opornikami poduszkę , uważając żeby nie rozgiać fabrycznych konektorów ( 80%wszystkich problemów przy okazji "diagnozy"). Sprawdź czy sygnał wtyczki poduszki kierowcy- moduł jest ok. ŻADNEGO SPRAWDZANIA OMOMIERZEM!!! I ZADNEGO GASZENIA KONTROLKI PODUSZEK. OPORNIKAMI!!! W Ten sposób sprawdzisz wiązkę , pod jednym warunkiem - moduł nigdy nie...
czyli wniosek ktory sie nasowa to czujnik VSS jest zbyteczny w tym modelu forda No właśnie - pytanie mam takie: czy odłączenie tego czujnika nie będzie skutkowało tym, że nie odpalą się poduszki powietrzne w razie jakiegoś bum? Takie opinie słyszałem, czy ktoś to może potwierdzić?
Na podstawowym sprawdzeniu diagnostycznym przez złącze OBD nie wykrywa żadnych błędów. jeżeli sprawdzane było jakimś "badziewiem" z internetów za 50zł to nie dziwota gdyż te komunikują się tylko ze sterownikiem silnika. Jeżeli natomiast sprawdzane to było czymś bardziej profesjonalnym no to albo program diagnostyczny nie czyta w pełni tego auta albo...
Wystarczy że poduszki strzeliły i sterownik zablokował możliwość odpalenia. Sterownik poduszek do wymiany.
Kasowanie zapisu o odpaleniu poduszki. Podaj jaki masz sterownik, dostaniesz info.
Witam! Prałem ostatnio mojego Sharana, wyjmowałem fotele przednie kierowcy i pasażera, zlałem ich dobrze wodą, po zamontowaniu zaświeciła mi się kontrolka poduszki powietrznej. Po podłączeniu VAG-a wyskakują dwa błędy Błąd czujnika zderzenia, odpalenia poduszki powietrznej - czujnik g179 i drugi taki sam g180. Kostki niby suche, błędy kasują się, po...
Dlaczego tylko błędy ze sterownika nadwozia? Bardziej interesujące były by ze sterownika silnika i sterownika SRS. Jak odpaliły poduszki to normalne, że ma odciętą pompę paliwa i zapłon...
i najlepiej wyłączyć całkowicie sygnalizację niezapiętych pasów I komputer nie będzie wiedział, które poduszki odpalić w razie potrzeby.
Co do licznika, też powinno byc zmienione kodowanie. Sterowanie lusterek to nie wiem, czy bez przepięcia kabelków sie obejdzie. Poduszki pewnie tez kiedys odpalą ze złej strony:cry:
Czujnik czujnikiem, ale co ze sterownikiem poduszek? Co chcesz sprawdzać bez sprawnych poduszek - komunikację ze sterownikiem? Diagnostyka powinna wykazać przerwę w obwodzie odpalonej poduszki i napinaczy.
U mnie w fabi 1 trzeba było pokasować błedy które się pojawiły. System Air bag dalej zglaszal kolizje i odpalenie poduszek i napinaczy ale można było już odpalać. No chyba że kolizja uszkodziła coś ważnego.
Jak ci odpalą poduszki to skończysz eksperymenty ,skoro samochód był zalany należało by wymienić zalane moduły w tym przypadku sensor srs
A jak się wyłamał ząbek zabezpieczajacy, otworzysz, zainstalujesz, wykasujesz, uderzysz w dziurę sensor się zatrzaśnie i masz pięknie odpalone poduszki ?? Sensory chodzą między 20 a 80zł - to nie jest wielki wydatek aby mieć pewność
Przy uderzeniu w tył poduszki dlaczego miałyby odpalić? Naprawa tego auta nieopłacalna.
Witam Kod błyskowy 32 oznacza- wysoka rezystancja obwodu poduszki powietrznej kierowcy. I to tyle co do kodu ,a co do usunięcia usterki to raczej proponuję wizytę u specjalistów do air bagu lub nawet w serwisie forda . Serwisu nie należy się bać wystarczy tylko ustalić konkretne kwoty za podjete działania i tego się trzymać . Za weryfikację płaci się...
W razie wypadku, nie odpali poduszki kierowcy, o to mi chodziło
Jesli takiego czujnika nie ma to nasuwa mi sie pytanie.. skad komputer ma wiedziec zeby odpalic poduszki przy wypadku?
(at)piotrekwoj1 Co masz dokładniej na myśli? Czy chodzi o to, że przy odłączeniu taśmy z jednej strony i podłączeniu miernka uniwersalnego nawet niewielkie napięcie przyłożone do złych pinów może odpalić poduszki, czy o coś innego? Tak to mam na myśli.
Bywa że da się kasować tylko po lekkiej kolizji, gdzie odpaliły tylko napinacze, bez poduszek, lub odpalił tylko 1szy stopień poduszek.
Sterownik nie spowoduje odpalenia poduszek bez kolizji. Można zastąpić poduszki rezystorami tylko trzeba wiedzieć jakimi. Proponuje pomiar o jakim pisałem wyżej.
wymienić poduszkę astra poduszkę wyłączyć poduszkę
variable current licznik 93s56 parrot ustawić
krups ea8240 samsung le32b350 zasilacz
Jak przyspieszyć kursor myszki w Windows 10 za pomocą rejestru? Lokalizacja przekaźnika wentylatora Ford Ka