Popatrz na tą maskownicę: https://north.pl/karta/klapka-filtra-pom... ma zapadki więc pewnie należy odpiąć węże od korpusu pompy i obrócić w którymś kierunku.
Termostat to jest cały ten element który widać na zdjęciu. Czyli trzeba odłączyć wtyczkę czujnika temperatury, odpiąć 4 węże i odkręcić 2 śruby (wcześnie dobrze by było spuścić trochę płynu, żeby za dużo się nie wylało).
To model z plastikowym spodem, trochę jest dłubania aby go rozebrać. Na pewno od środka musisz odkręcić korek od soli i jego nakrętkę, odkręcić plastikową obejmę pod filtrem wkręty to prawdopodobnie Torx 20. Następnie możesz zdemontować plastikowe uchwyty napinające drzwi, od strony płaszcza wodnego odpiąć węże odpływowe i przewody od przełączników....
boje się że jak odkręcę przód to coś pójdzie nie tak Racja, pójdzie mocno nie tak Przód z natury nie jest demontowalny, to element nośny. całej pralki. Da się to rozebrać, ale przeba odpiąć cały dół, wiązki, węże i wystawić ramę wsadową z zespołem piorącym poza obudowę. Wówczas można będzie odkręcić przód od podstawy obudowy.
Witam, a więc tak: Głowica wymieniona, drukarka śmiga jak szalona :). Faktycznie wymiana w skali od 1 do 10 dałbym może 2 :). Było to dla mnie dziecinnie proste, straszna była tylko serwisowa instrukcja :), jak człowiek zaczął to robić to poszło raz dwa trzy. Całość zajęła mi pierwszym razem około godzinki (wyjęcie i włożenie głowicy), a drugim razem...
Przepustnica czyściutka ma być, zwolnij przepustnicę śrubą tak aby nie "haczyła" (pisałeś, że ktoś bawił się śrubą ). Możesz odpiąć stabilizator biegu jałowego i sam spróbuj czy przepustnicą dasz radę utrzymać niskie obroty w miarę stabilne....coś będziesz wiedział... W pokrywie masz dwa węże na odpowietrzanie, ten cienki ma "zasysać" sprawdź króciec...
Na powyższym zdjęciu 1 są dwie szare rurki. Czy dobrze rozumuję, że przy starej zmywarce mam odpiąć tę rurkę z prawej, bo wykorzystam ją do następnej zmywarki, Nie, bo nowa zmywarka może mieć wąż doprowadzający wodę, nie przykręcony do zmywarki z zewnątrz tylko może wychodzić z obudowy zmywarki. Na zdjęciu powyżej nr 2 Odłączasz obydwa węże pokazane...
Działa, ale faktycznie było w inne gniazdko wpięte, ale dalej odpala, gaśnie i wywala błąd e01. Trzeba było pokrętło od temperatury dać na maksa, potem skręcić na minimum i ustawić temperaturę, taka procedura.... Dobra, pozbyliśmy się jednej usterki... To rozumiem, że teraz można przejść do czyszczenia wymiennika po stronie wodnej https://obrazki.elektroda.pl/7236271500_...
Dzięki za napisanie szczegółowo, na co zwrócić uwagę. Po uruchomieniu kapie przy tym czerwonym plastiku (zamieszczam zdjęcie). Czy to właśnie ten osad z kamienia jest przyczyną problemów? Generalnie widzę, że woda dochodzi do korka od płaszcza, ale pewnie ciśnienie jest minimalne i dlatego świeci się "kranik". Jeśli chodzi o demontaż płaszcza, to znalazłem...
Zakamieniony termoblok ew. przewody. Najpierw nalej kwasek cytrynowy / ocet spirytusowy trochę z wodą (odkamieniacz) i próbuj przepływ. Ew. bym rozbierał, sprawdził węże od zbiornika do bloku. Albo odpiąć rurkę od termobloku i sprawdzić ciśnienie pompki.
Tak , o to chodzi , można wyczyścić komorę zasobnika szczoteczką np. do zębów . Aby go zdemontować , po zdjęciu blatu , trzeba odpiąć węże od zasobnika i odkręcić trzy śrubki z przodu , potem rozpiąć zatrzaski ( jeśli nie jest klejony ) , ale dokładne czyszczenie bez demontażu powinno wystarczyć .
Zdemontuj pokrętła od nagrzewania może coś połamane jakieś zaczepy dźwigienki od sterowania, miałem tak np. w Lanosie. A jak nie to trzeba odpiąć węże od nagrzewnicy podłączyć pod wody i przepłukać przy otwartym ogrzewaniu w kabinie zobaczysz czy drożne.
Czyli że zdejmę zderzak przedni, potem reflektory, belkę przednią i muszę jeszcze odpiąć chłodnicę od pasa, bo inaczej nie zejdzie? Czy może chłodnica jest przymocowana na śrubach w tym pasie i po ich odkręceniu ona będzie jeszcze wisieć na przewodach i ja będę mógł pas zdjąć i nałożyć na tak wiszącą chłodnicę nowy, nieuszkodzony? Na zdjęciu obok chłodnicy...
Witam. Przepraszam, że tak długo nic nie odpisywałem. Udało mi się uporać z problemem. Winny był potencjometr przepustnicy sterowanej elektrycznie. Rozwiązanie problemu: 1) Demontujemy przepustnicę. W tym celu należy odpiąć od niej węże z płynem chłodniczym (zaślepić jakąś śrubką węże, żeby płyn nie wyciekał). Zdjąć gumowy wąż podciśnieniowy. Odpiąć...
Witam, Przerabiałem miesiąc temu ten sam problem - przeciek ze zbiornika oleju. U mnie zbiornik oleju zespolony jest ze zbiornikiem paliwa. Trzymają go 4 śruby przykręcone przez kątowniki podstawy do wzmocnionego dna. Przeciek masz zapewne w bocznej ściance w obszarze styku z kątownikami podstawy. Zbierające się tam zanieczyszczenia powodują korozję...
W zimę nie będzie się raczej gotowała pomimo słabej pompy wody. Ja bym stawiał na zapchaną nagrzewnice, na wyższych obrotach pompa daje wyższe ciśnienie co powoduje przedostanie się większej ilości gorącej wody do nagrzewnicy - letnie powietrze. Sprawdzić to możesz dość łatwo - odpiąć węże idące do nagrzewnicy i dmuchniecie w nią powinno powietrze z...
Dzięki za rady. Zdecydowałem się w takim razie na przepłukanie układu bieżącą wodą z węża ogrodowego przed zalaniem świeżym płynem, dodatkowo odepnę węże nagrzewnicy i przeleję ją parę razy zmieniając kierunek przepływu. Jak będzie już wylatywać czysta woda to na tym zakończę płukanie, poczekam aż wszystko zleci i wleję płyn. Myślę żeby odpiąć wąż idący...
Próbuj ale doświadczenie podpowiada mi, że to kanaliki w nagrzewnicy się zalepiły. Tak czy inaczej bez porządnego płukania całego układu i wymiany płynu się niestety nie obędzie nawet jeśli uda się udrożnić system. Możesz spróbować na początek odpiąć węże przy nagrzewnicy i dmuchnąć sprężarką a następnie podłączyć wąż z bieżącą wodą.
plan b) nie dał efektów. Wygląda iż prawidłowy kierunek to a) - pompa myjąca a konkretnie jej turbina. Co do weryfikacji przekaźnika to: - jest sterowany napięciem stałym 5v z fioletowego kabla. Biały i czarny to zasilanie 220v silnika. - jest sprawny (przez porównanie ze schematem i innym prawidłowo działającym przekaźnikiem) - praktyczne działanie...
Witam! Mam problem, nie wiem jak odłączyć przewody układu chłodzenia które wchodzą do nagrzewnicy od strony silnika. Chciałem przepłukać wodą nagrzewnicę bez jej demontażu tylko nie wiem jak odpiąć te gumowe węże (bądź cały plastik) który wchodzi do nagrzewnicy. Zrobiłem zdjęcie temu elementowi. Wygląda bardzo podobnie jak w tym temacie http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25...
Nic skomplikowanego, jeśli masz dostęp żeby wyręcić filtr na samochodzie to normalnie go wykręcasz i wkręcasz nowy. Jeśli masz pompkę w zbiorniku to przekręcasz zapłonem kilkanaście razy żeby paliwo napompować do filtra odpalasz auto i gotowe. Gorzej jak nie ma dostępu żeby zrobić to na samochodzie wtedy musisz wykręciś podstawę do której wkręcany jest...
Pierwszy podejrzany Turbo . Czyli odpięcie węża do turbo i sprawdzenie luzów wirnika i ilości oleju w dolocie można też sprawdzić czy regulacja turbo się na zacięła.
A gdyby odpiąć te dwa węże i spróbować przepłukać nagrzewnicę ?
Witam serdecznie. Chciałbym się Fachowców doradzić czy w można taką naprawę samemu wykonać w domu? Jak najbardziej, osoba odrobinę techniczna da radę zrobić to we własnym zakresie, trzeba tylko ustalić gdzie dokładnie cieknie. Czy ta część jest dostępna w handlu czy trzeba zamawiać przez serwis autoryzowany Electroluxa? Na zdjęciach widoczny jest silnik...
Moim zdaniem (patrząc na motor) chyba łatwiej będzie z góry. Zdjąć osłony, węże i odpiąć altka z łap. http://obrazki.elektroda.pl/5715567700_1...
Sam pistolet odcina przepływ wody, Tak. ale pompa pompuje dalej, Tak, nabije do określonego ciśnienia i czeka, aż upuścisz wodę. W tym zestawie (na zdjęciu) jest wyłącznik, który tego"pilnuje". Do węży proponuję jeszcze szybkozłączki, by można było łatwo odpiąć węże, a może i bęben żeby wąż łatwo zwinąć.
jeżeli to jest silnik 1,8 DI bo tak mi się wydaje, to czujnik temperatury znajduje się po prawej stronie silnika pod odmą, taką plastikową beczułką z kilkoma wężami, wystarczy odpiąć dwa węże odkręcić śróbkę z przodu przekręcić i widać czujnik z dwoma żyłami i wtyczką... powyżej i bardziej z przodu znajduje się czujnik ciśnienia oleju z jedną żyłą oba...
Cześć chciałbym opisać po krótce moją historię z Toyotą yaris 2007r 1.4d4d może ktoś akurat ma podobne objawy/problemy ze swoim autkiem i mu pomoże Także zaczynając temat auto nie miało ogrzewania wewnątrz samochodu, wywalało płyn chłodniczy przez zbiorniczek, tworzyło sie ciśnienie w układzie chłodzenia silnika które po odkręceniu korka od zbiorniczka...
Witam Może po pierwsze sprawdź usterki poprzez odczytnp BOSCH KTS 200 Proponuje niech ktoś zwiększy prędkość obrotowa silnika na luzie i sprawdź szczelność węży od turbo sprężarki do kolektora ssącego(czy nie słychać charakterystycznego świstania ), cienkie węże sterujące od zaworu EGR oraz doładowania(jeśli takowe wystepuja-nie znam za dobrze tego...
Ja robię to tak :) Litrowy słoik nalać prawie do pełna. Odpiąć zasilanie i powrót pompy cr od filtra paliwa. Do zasilania dla pewności można nalać strzykawką paliwa. Oba węże zanurzyć w słoiku i pilnować żeby nie wypadły - muszą być koniecznie zanurzone w paliwie. Odkręcić minimalnie którąś rurkę od wtrysku, tylko minimalnie żeby pompa miała się szansę...
spuść wodę odepnij wąż od pompy i sprawdź czy nic nie blokuje , jeżeli nic nie znajdziesz spróbuj ją podłączyć do zasilania i zobacz czy będzie kręcić ... powiedz czy słychać pompę , bo jeżeli tak to może być też zapchany odpływ
Jutro wyjmę pompę i przewody dam znać co wyszło z tego Dodano po 18 Wyczyściłem węże od pompy i w tym między bębnem było kilka zł mogło blokować kulkę. Drugi wąż odprowadzający był bardzo zatkany wyczyściłem. Ale problem nadal ten sam wypompowuje jak już nie ma wody to głośniej chodzi i pokazuje błąd ten sam nie kończy wypompowywania musiałem odpiąć...
Witam mam poloneza atu Zakładam, że mowa o Atu "minusie". Jeśli tak to do podmiany nagrzewnicy nie trzeba demontować całej deski. Wystarczy jeżeli zdemontujesz konsolę środkową i zdejmiesz dolną część plastikowej obudowy. Zostaje odpiąć węże, wyjąć nagrzewnice i gotowe :D
Witam, Sprawdź czy do zaworu dochodzi napięcie. Jeżeli nie to może jest padnięty układ sterowania elementem wykonawczym (triak), lub on sam. Zawór jest najprawdopodobniej na 230V (sprawdź). Możesz też odpiąć wąż od zmywarki od płaszcza i po jej załączeniu powinna popłynąć woda. Może zatkany jest płaszcz wodny ja miałem taki przypadek.
Przecież masz tam po prostu coś zapchane. jeśli odepnę wąż podciśnienia auto nie powinno chodzić równiutko Przy tak dużej ilości lewego powietrza powinien wkręcić się na wysokie obroty albo falować mocno obrotami lub nawet zgasnąć.
Czy uda się wyjąć świecę bez wyciągania dogrzewacza spod auta? Jeśli się nie da to spróbuję zacisnąć jakoś węże żeby płyn cały z silnika nie uciekł. Żeby zmienić świecę trzeba wyjąć całość, to prosta sprawa. Węże wody zacisnąć (po obu stronach !), odpiąć 5 rurek i wtyczkę i wyjąć dogrzewacz. Można wstawić zamiast kawałek rurki chyba fi20, zabezpieczyć...
a to podczas wlączenia ogrzewania to nic nie paruje. A co do tej podlogi to od strony kierownicy jest sucho ale od strony pasażera jest wilgoć ale nie az taka zeby tam woda stała bo to pewnie ta mata wygłuszajaca po dywanikiem to to wszystko pochłania. A jest jakiś sposob na sprawdzenie szczelności uszczelki pod głowicą i samej głowicy bez rozbierania...
Witam. Żeby zweryfikować skąd olej to odepnij wąż od turbiny i sprawż czy na odcinku od odmy jest duże zaolejenie. Prawdopodobnie to masz uszkodzoną turbine jeśli mocno kopci z wydechu. Koszt turbiny po regeneracji to 600 zł jeśli masz troch wprawy i się nie boisz to wymienisz ją sam. Co do czujnika to sprawdż kabelki w lagunie są bardzo cieniutki i...
Witam panowie jako że ten temat dalej mi nie daje spokoju liczę na następne rady. Otóż mam kilka problemów z golfikiem : 1. Od dwóch miesięcy jeżdze bez podpiętej wtyczki od krokowca tak mi się wydaje bo przy podpiętej wtyczce jak staje na światłach czy odpalam auto to mi niechce odpalić muszę gazować tu zamieszczam wam króki filmik co się dzieje jak...
Witam, Od kilku dni walczę z Passatem B4 2.0 2E + LPG z objawami jak w temacie. Silnik chodzi idealnie, równiutko, nie przerywa, nie szarpie do momentu pełnego otwarcia termostatu - ok 90*C. Wówczas następuje coś w rodzaju kichnięcia w okolicach kolektorów po czym auto zaczyna szarpać, falować - nie potrafi utrzymać stałej prędkości obrotowej przy pedale...
Tak. Odpiąłem wąż od tego syfonu i puszczałem wodę do wiaderka i było to samo.
No powód jest taki że jest to odma czyli usuwanie nadmiaru ciśnienia z dołu silnika W starszych autach zawsze będzie tamtędy również olej uciekał bo ma większe przedmuchy niedrożna odmę Jest to podpięte do ukł zasilania powietrzem Powód dlaczego tam ekologia jedyne co robi odma w dolocie to brudzi cały dolot Najlepiej tak jak napisałem Odpiąć wąż odmy...
Z opisu wynika że odkurzacz nie może zaciągnąć powietrza przez rurę więc otrząsa filtry aby poprawić wydajność ssania, może po prostu wąż jest zatkany? Odepnij węża i sprawdź czy ma odpowiedni ciąg
Nie inaczej. Zmywarka w normalnym trybie pracy, ma pobrać odpowiednią ilość wody w czasie do ok. 90 sekund. Przekroczenie tego limitu czasu powoduje wyświetlenie kodu błędu: - Time limit set: Normal 90 sec. Test cycle = 30 sec - The water level defined is not reached within the time limit set. Odepnij wąż wody od zmywarki, weź wiaderko i zobacz w jakim...
Dobrze ci działa zawór - ma puszczać cały czas powietrze na tylne gniazdo do przyczepy. W momencie naciśnięcia hamulca odcina powietrze ze sprężarki i łaczy gniazdo przyczepy z atmosferą (po prostu w momencie naciśnięcia hamulca odcina sprężarkę i spuszcza ciśnienie z węża do przyczepy). Tak to działa, bo w przyczepie jest zbiornik który służy do zasilenia...
Odepnij dolny wąż z chłodnicy podłóż miskę pod auto aby wszystko ściekło do niej. Jak zleci wykręć termostat wkręć nowwy. Podłącz wąż z powrotem, zalej płynem z miski. Jak dobrze trafisz z węża do miski to max szklankę płynu zmarnujesz.
Możesz jeszcze spróbować odpiąć wąż odpływowy i spróbować jakiś krótki cykl zmywania odbierając wodę chociażby do wiadra. Będzie widać jaka jest wydajność pompy. Czy wirnik obraca się bez oporów?
Jesteś pewien,że tam jest bezpiecznik 30A?Trochę mały.Zwykle jest np.60A.Te pompy nie palą się raczej.Pompa C4 ma linię K i można zrobić diagnozę sprawdzając prąd bez ruchu kierownicą na wprost,jak również podczas manewrów na maxa.Można odpiąć również wąż ciśnieniowy.
Sprawdzałem czy dochodzi prąd do pompy przez probówkę i dochodzi. Więc odpiąłem dwa węże ponownie zakręciłem pompą nic nie pompuje... Ten wpis świadczy o uszkodzeniu pompy chyba że właściciel źle wykonał pomiary lub ma twixa i ma dwie różne usterki. Jak podłączyłeś i jaką masz tą probówkę?
Czujnika nie wyjamowalem, odpowietrzył em go dobrze pompowałem pompka odpiąłem wąż przy pompie, aż nie było powietrza, podłączyłem, odłączyłem wtyczki z wtrysków popuściłem przewody odpaliłem na plaku aż całe powietrze wyleciało dokrecalem po kolei, czujnik wału raczej nie bo widzi ilość obrotów, chyba że bierze je z wałku
węże gazowe węże wodne węże chłodnicy
termistor drukarka ustawienie dźwięku filmy odzyskiwać partycja ubuntu
Kosiarka elektryczna - napięcie dochodzi, ale nie działa Drukarka HP LaserJet drukuje czarne tło - przyczyny i rozwiązania