No to puszczasz ten strumyk na łopatki turbiny, odpowiednie przełożenie a dalej prądnica/alternator czy co tam znajdziesz i cieszysz się darmowym prądem.
Nie ma takiel legendy która wskazuje że do podciśnienia dostaje się lewe powietrze, jak ??? proszę nie pisać takich bzdur i nie wprowadzać ludzi w błąd. Co do tej usterki to jest usterka wszystkim chyba znana, turbina w tym przypadku nie ma nic do rzeczy, mechanik który wymienił turbine i ją regenerował zapomniał że wyczyszczenia i doprowadzenie turbiny...
Masz VCDS to blok pomiarowy 11 przełącz się nastawy podstawowe/Basic Stetting i test działania sterowania VNT. Wtedy silnik wskoczy sam na 1400 RPM a ECU będzie sterowało turbiną na max doładowanie i po 30 sekundach minimalne doładowanie. Ciśnienie doładowania powinno się zmieniać choć o 100 mbar. A zaglądając na silnik powinieneś zobaczyć sztangę regulacji...
Wastegate: jest to zawór montowany po gorącej stronie turbiny, który kontroluje ciśnienie doładowania. Bez zaworu wastegate turbo kręciłoby się coraz szybciej i szybciej i szybciej… aż do momentu uszkodzenia silnika lub samej turbiny. Gdy ciśnienie w dolocie osiągnie odpowiednią wartość wastegate otwiera się i nadmiar spalin kierowany jest bypasem...
Witam Myślę, że najprostsza droga to gaz ziemny - silnik spalinowy - generator - en. elektryczna/ciepło. Turbina parowa - za duże obroty, kłopoty z przekładnią. Silnik parowy uszłoby, ale kocioł, niebezpieczne ciśnienie i wysoka temperatura, to też dotyczy turbiny parowej. Czadnica - zbyt kłopotliwe produkty uboczne, konieczność dokładnego oczyszczenia...
Dla rury z tworzywa to i 5 atm może być za dużo - trzeba zainwestować w lepszą rurę, a na początek zobaczyć, jaki jest przepływ i wyliczyć, jaką moc da się uzyskać w zależności od grubości rury (rurę z tworzywa można zostawić, żeby służyła do spuszczania nadwyżek wody), ile będzie kosztować rura, czy to się opłaci. 50 atm mogłoby napędzić turbinę Peltona...
Notlauf-sprawdzenie sterowania turbiny jeżeli ok. to czyszczenie turbiny. Ciśnienie oleju sprawdzić mechanicznym zegarem, jeżeli dobre to czujnik wysokiego ciśnienia do wymiany na odpowiedni lub moduł w zegarach.
Chyba ze silniczek krokowy brudny? Jaki znowu silniczek krokowy? Zrobisz logi i będzie widać co go boli. Problem jest w uzyskaniu odpowiedniego ciśnienia przez turbinę.
Witajcie! Vipeerek ta turbosprężarka jest chyba trochę inna niż opisujesz. Nie widzę tego trzonu wychodzącego z tego elementu podciśnieniowego. Do postu zamieszczam rysunek techniczny mojej turbosprężarki, jeśli ktoś wie o co chodzi niech zarysuje na tym rysunku co i jak i umieści w tym temacie. Z góry dziękuję. Ps. A jest jakaś możliwość, żeby sprawdzić...
Rozłącz turbine od kolektora ssacego i zobacz czy na łopatkach,w przewodzie jest olej.Jezeli jest to może świadczyć to o nieszczelności łożysk turbiny,lub o niskiej kompresji.Jeżeli kompresja jest OK to turbinka do wymiany.Można tak jeździć,jednak wiąże się to ze zwiększonym zużyciem oleju.Nie jest to pewna metoda,ale da Ci jakieś pojęcie o stanie silnika.Najlepiej...
Jeśli masz quada 1.9 TDI nie ma żadnego przeciwwskazania . Ale poważnie wydajność turbiny jest dobierana do potrzeb silnika. Jezeli to jest silnik mniejszy a domyślam się, że jest to turbina raczej go spowolni niż doda mocy. Turbina ma swoją wydajność i zapotrzebowanie na odpowiednie ciśnienie spalin by została rozpędzona. Silnik bez konstrukcyjnie...
Z unieruchomieniem silnika to chodziło o to, żeby podczas kręcenia rozrusznikiem silnik nie zapalił, a jedynie żeby wytworzył odpowiednie ciśnienie oleju. To jest lepsze rozwiązanie niż tylko wlanie oleju do przewodu olejowego turbiny. Można zrobić oczywiście jedno i drugie. Z odpinaniem wtryskiwaczy piezo w dCI byłbym ostrożny. Jasne, że cały olej...
Witam, Zacznę od cytatu. " W inwerterach czynnika nie wolno napełniać w oparciu o subcooling czy superheat - po prostu nie uda się, za dużo czujników naraz ma wpływ na bieżące nastawy wentylatorów i sprężarki, i jeszcze czasem EEV." Da się. Muszą być odpowiednie warunki temperaturowe czyli w pomieszczeniu i na zewnątrz, maksymalne obroty turbiny parownika...
Jak niebieskidym to albo , albo;uszczelniacze zaworowe jeśli pojawia się przy spadaniu z obrotów , pierścienie tłokowe lub gładz cylindrów przy zwiększaniu obrotów lub pompa olejowa , może zle ustawiony kąt wtrysku albo problemy z utrzymaniem odpowiedniego ciśnienia w turbinie. Jak czarny to może ; układ odpowiedzialny za proces spalania mieszanki paliwowo-powietrznej...
Sprawdzenie wtrysków to akurat stosunkowo nie duże koszty zazwyczaj około 40zł sztuka a sama napraw ciężko powiedzieć zależy co by było uszkodzone, jak mechanik stwierdził że to wina pompy to niech ją odda do sprawdzenia, wtryski też tak jak już koledzy pisali jeżeli sinik rozbiegł się z powodu oleju to mogły uszkodzić się końcówki, długotrwała praca...
słuchaj no kolego doskonale cię rozumiem ale ty dalej swoje przy małych obrotach to ona za wiele nie zdziała bo nie ma ciśnienia w kolektorze wydechowym a poza tym widziałeś turbinę od sierodka wiesz na jakiej zasadzie działa co się dzieje kiedy są małe obroty a jak duże co wtedy się dzieje w turbinie co nią steruje o ustawia dolot spalin na wolnych...
Nie ma bo takie urządzenie w skali domowej było by zbyt drogie, wymaga rozumnej obsługi i jest niebezpieczne (temperatura i cisnienie). Silnik parowy czy turbina potrzebuje pary o odpowiednim ciśnieniu i w odpowiedniej ilości aby mogły pracować, tego nie da się regulować od 0 do 100%. Woda też nie może być byle jaka bo szybko zakamieni się kocioł. Poczytaj...
Ja bym trochę odwrócił sytuację z korektorem, on ma za zadanie zmniejszyć dawkę w momencie, gdy w kolektorze nie występuje odpowiednie nadciśnienie. Korektor ma tylko hamować apetyt na paliwo gdy turbo nie dmucha, taki był zamysł konstruktora. Z takim samym zadymieniem bym polemizował. Większe ciśnienie nie wzięło się znikąd, zapewne większa dawka paliwa...
mały kocioł opalany węglem, parę z kotła puszczasz na małą turbinę połączoną z prądnicą. Tylko że ta "mała turbina" osiągnie jakieś 12000 obrotów jeśli para będzie nasycona to łopatki rozlecą się po kilku minutach na skutek erozji, chyba że para będzie przegrzana wtedy tak, ale nie ma takich małych turbin, poza tym turbina wymaga odpowiedniego ciśnienia...
Witam szanowne grono. Problem mam dość nietypowy, otóż chcę sprawdzić poprawność działania zaworu N75, ewentualnie dokonać drobnych zmian w sterowaniu PWM, celem poprawienia pracy turbiny. Chciałbym znaleźć/opracować algorytm wyliczania współczynnika wypełnienia do ciśnienia jakie wygeneruje turbina. Niestety nie mam wiedzy nt tego jakie dane wykorzystane...
Wentylator musi być w stanie wytwarzać ciśnienie wyższe niż wynika z nacisku pojazdu na podłoże. Takie wentylatory o takim sprężu są conajmniej wielostopniowe (tak jak turbiny samolotowe), najbliższy domowy odpowiednik to odkurzacz. Reasumując - pojazd 200cm2 (0,02m2) - masa 100g (1N) - ciśnienie jakie zacznie go unosić 50Pa - w zależności od ucieczki...
Wszystko jest szczelne, przejrzałem cały dolot i układ sterowania, czyszczony był też egr. Ostatnio spróbowałem zmostkować przewody od "akumulatora podciśnienia" wprost na turbinę. Ciśnienie utrzymywał na odpowiednim poziomie, ciągle o 150mbar więcej niż wymagało tego ecu. Przejechałem się i zamiast P0299 wyrzucił błąd P1063 - 003 - mechanical failure.
Siema po dłuższej nieobecności. Pacjent ten sam co ostatnio, ale problem inny. Samochód jest słaby, jak na 110 KM (czy ile on tam rzekomo ma). Podejrzenie padło na turbinę. Na postoju gruszka nie ruszała się w ogóle. Nieważne czy 800 obr/min czy 3000 obr/min. Ciśnienie do gruszki idzie, ale nie mam manometru żeby sprawdzić czy odpowiednie. Kupiłem nową...
Z moich pomiarów i obserwacji wynika, że w tym silniku położenie dźwigni VNT nie zależy od różnicy między oczekiwanym a mierzonym ciśnieniem (co wydawałoby się logiczne), lecz od obrotów silnika i pozycji pedału przyspieszenia (i nawet jeśli turbina nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia, sterownik nie próbuje tego korygować). W pozycji spoczynkowej (wysunięta...
pikador93 Nie polecam układu zamkniętego , problem z ochładzaniem pary jest większy jak się wydaje do tego odpowiednia różnica ciśnień i sama turbina . Jak już to dla doświadczenia najprostszą możliwą tłokową i doświadczeniem sam skorygujesz swój pomysł . Życzę powodzenia . Ps. Grześ bądź poważny .
Wydaje mi się, że dolne śmigło też się nie obraca albo bardzo słabo. Ogólnie śmigła są czyste, niczym nie zapchane, dopływ wody do nich też raczej jest w porządku - na tyle, na ile jestem w stanie sprawdzić, wpychając drut do rurki doprowadzającej wodę. Jak już pisałem, woda też jest grzana właściwie. Nie wiem, co powoduje, że ciśnienie wody napędzającej...
Witam. Sprinter 316 2012r. Też mam taki sam problem, że jak ciepło to przechodzi w awaryjny przy spokojnej jeździe, nie przy pełnym bucie. W tamtym roku wymieniony kawałek dolotu, przed samym kolektorem bo był nieszczelny. Niestety nie pomogło. W tym roku wymieniłem turbinę, ze wzgledu na bardzo duży luz na ośce klapki turbiny niskiego ciśnienia. Przez...
Jeśli chodzi o Nm3 i m3 to: - w warunkach domowych ( gdy nie oczekujemy dużej dokładności ) przyjmuje się, że te objętości są sobie równe. - jeśli chodzi o dokładniejsze obliczenia to stosuje się odpowiedni wzór: (we wzorze "w.n." będzie oznaczało "warunki normalne") : ( V w.n. / V ) = ( Z w.n. / Z ) * ( T w.n. / T ) * ( p / p w.n. ) Oznaczenia: V w.n....
Trochę czasu minęło więc chyba warto uzupełnić temat o aktualne informacje tym bardziej, że znalazłem przyczynę oraz rozwiązanie problemu. Otóż od ostatniego wpisu odgłosy nie zniknęły na stałe, pojawiały się co jakiś czas i znikały ponownie. Niestety teraz po czasie stwierdzam, że zmywarka zmywała coraz gorzej, nie domywała naczyń. Po jakimś czasie...
Jak turbina nie pompuje odpowiedniego ciśnienia to podejrzewam że może zapchana - zasyfiona jest chłodnica powietrza ( intercoller). Najprościej odłączyć ją i zobaczyć czy auto się lepiej zbiera.
Witam Oczywiście że można tak zrobić tym się zajmują tunerzy.Jedź do firmy która zajmuje się CHIP tuningiem i powiedz o co ci chodzi za odpowiednią kasę zrobią zmiane softu w ECU silnika. Pozdrawiam
Patrząc po podanych odczytach, to wychodzi na przepływomierz. Podepnij przepływomierz z innego auta i sprawdź wtedy. W którym miejscu wychodzi że to przepływomierz? Jeżeli turbina nie dmucha to nie ciągnie powietrza a jak nie ciągnie to spada MAF. Ja bym powiedział że skoro wedle komputera geometria turbiny jest w w odpowiednim miejscu a nie osiąga...
Witam, Zważywszy na zaniedbania poprzedniego użytkownika samochodu będę zmuszony wymienić turbosprężarkę. Jedni wychodzą z założenia że najlepiej kupić nową inni że dobrze wychodzi regenerowana lub zakup samego korpusu a jeszcze inna grupa że szukać używanej z gwarancją. Turbina która pracuje wadliwie tj. wyje + przepuszcza olej w wydech to Garrett...
Niebieski dym Jeśli szybko nie zareagujemy równie poważnych szkód możemy obawiać się w momencie kiedy auto zaczyna dymić na błękitno-niebieski kolor. Najczęstszą przyczyną pojawienia się takiego koloru w rurze wydechowej jest spalany w niskiej temperaturze, z małą ilością tlenu olej silnikowy. Częstym objawem pobocznym mogą też być niepokojące odgłosy...
Nie wiem co masz uszkodzone....podałeś numer "problemu" to ci podałem zamienniki....może się nazywać np. zawór regulacji ciśnienia turbiny.....
N75 steruje pracą turbiny za pomocą regulacji podciśnienia. Sterownik silnika odpowiednio otwiera lub przymyka N75 a ten podaje większe lub mniejsze ciśnienie na gruszkę turbiny co przekłada się na ciśnienie wytwarzane przez turbinę. Jeżeli jest jakaś nieszczelność pomiędzy turbiną a kolektorem ssącym to będzie to słychać.
// Odświeżam. W tym pliku o sekretach vaga, wyczytałem, że są dwa rodzaje sterowania turbin. WG i VNT. W moim golfie wychodzi na to, że mam turbinę z WG. Według schematów, które są dostępne na internecie, czerwony przewód idzie z turbiny do elektrozaworu. Niebieski idzie z elektrozaworu, do WG. WG to zawór, który upuszcza nadmiar spalin, jeżeli zadane...
Sprawdzilem wszystko, porozbieralem wszystko, wydmuchalem wszystko z turbiny i umylem interkuler(był w miare czysty), wszystko poskladalem do kupy, przejechalem ok 700km i wszystko dobrze, przewod metalowy od oleju byl chyba zapchany (ten do turbiny), przydymia nieraz przy ruszaniu ale turbina sucha, moze tam musi byc odpowiednie cisnienie, przydymianie...
Tak tylko w seryjnym rozwiązaniu jest ogromna różnica temperatury roboczej która ma chyba większe znaczenie niż obciążenie pask Widziałeś kiedyś łożyska ślizgowe turbin ? Jest to "walec" z otworem na smarowanie o długości ok 15 mm i są tak zaprojektowane aby zapewniały odpowiednie warunki dla pracy ośki a nie przenosiły obciążenia. a po drugie turbina...
http://obrazki.elektroda.pl/6432744300_1... Badacze pracujący dla Siemensa mają zamiar znacząco zwiększyć wydajność cieplnych elektrowni słonecznych, a co za tym idzie, zredukować koszty tej neutralnej dla klimatu metody wytwarzania prądu. Kluczem do tego są roztopione sole stanowiące nośnik ciepła. W kooperacji z partnerami, Siemens zbuduje...
Jakie paliwo tankujesz? Olej pobiera? Możliwe że sam dpf nie działa prawidłowo i jest uszkodzony w środku co oznacza że jego przepływ jest ograniczony i szybko się zapycha. I mycie nic nie daje. Czasami można zadzwonić do serwisu na diagnozę a nie wychodzi to aż tak drogo. Dodano po 4 Przyjrzyj się czujikowi różnicy ciśnień i czy turbina odpowiednio...
Cos mi tu sie zdaje ze kolega ksiezycoweczke chce produkowac i na czas procesu i zamieszkania w szalasie trzeba pradu Nie planuję pędzić księżycówki, bo mam 16 lat. Mamy z kolegami taką miejscówkę w lesie, postawiliśmy w niej wiatę i potrzebujemy jakieś źródło prądu żeby ładować przenośne głośniki albo telefony jeśli trzeba. Jesteśmy w lesie, więc...
Nie oto mi chodzi. W samochodach z pompami rotacyjnymi jest tak ze na pompie jest membrana reagujaca na zmiany cisnienia w kolektorze i gdy wzrasta cisnienie doladowania to o tyle samo wzrasta dawka paliwa. Jesli tego nie bedzie, to bedzie na niskich oboratach dymil mocno, a na wysokich gdzie turbina zdazy dac odpowiednie cisnienie, juz nie. To jest...
Oczywiście że w warunkach "niedoboru powietrza" po stronie ssącej, a więc z dużym podciśnieniem, nie uzyska się dużych przepływów - czyli o ciągu aerodynamicznym można zapomnieć. Największą siłą jaka tu wystąpi to nacisk powietrza atmosferycznego na podstawę, pod którą jest podciśnienie. Ten nacisk będzie zależał od różnicy ciśnień. Nie do końca rozumiem...
mapek_sz Masz fajne źródełko energii. Przybierasz się do roboty trochę bez przemyślenia. Po co Ci jakieś stopniowanie turbiny. Jak widać na filmiku to mogę się domyślać że nie możesz uzyskać odpowiednich obrotów turbiny do prądnicy. W tej Twojej rurze płynie woda ale o małym ciśnieniu bo masz niewielki spadek. Nad turbiną powinien być niewielki zbiornik...
Szanowni koledzy nie o kłótnie mi chodzi i spory tylko o pomoc. pytanie brzmi czy do mojej audi nr. i rok podałem na początku powinna mieć przepływomierz Pierburg czy Bosch i o jakich numerach obecnie mam Pierburga nr7.18221.01 który nie działa kabel biegnacy do wtyczki jest sztukowany i niemam pewności czy mój jest odpowiedni bo koszt nowego to ok.350...
Mechanik powiedział mi, że turbina nie ma zmiennej geometri. Żart. To nie jest żart. Obie turbiny mają stałą geometrię, a regulacja jest przy pomocy bypassów. Wielokrotnie zmieniałem przepływomierz Adaptację robisz po wymianie? Myślę że pozostało ci poszukać dobrego fachowca ze SD bo ani sam ani twoi mechanicy nie podołają naprawić tego auta Też jestem...
Tak można wystarczy podpiąć odpowiednie napięcie, masę i podać ciśnienie powietrza na czujnik, wtedy trzeba zmierzyć wdrtość nap. na wolnym pinie czujnika i porównać z wykresem.
A więc tak turbina założona, wylądowała pod maską td eskorta z 97r. pompa lukasa z komputerem i przepływką .Musze przyznać że było trochę problemów z upchnięciem ale się udało a teraz to co pomierzyłem po jazdach próbnych; turbina zaczyna ładować od 1200obr.mamy wtedy 0.1bara 1500obr. mamy już 0.6bara 2000obr.-1bar 2500obr.-1.3bara az do 4000obr. 4500obr....
Myślę, że kolega Darjusz , chce wykonać coś w stylu turbiny parowej, ale w odpowiedniej zabudowie oraz nieco innym rozwiązaniu dostarczania napędzającej pary. Jeżeli jednak chcesz coś wykonać, co będzie miało w miarę dużą (większą od zwykłej maszynki parowej) sprawność, to spróbuj iść w stronę turbiny, która jest stosowana w turbosprężarce samochodowej....
Czujnik ciśnienia doładowania masz na rurze plastikowej, ale szambem z rury raczej nie będzie zawalony a jak nie ma błędu to nie ma potrzeby wymieniać, mówisz że cięgno się rusza a w parametrach nie ma ciśnienia odpowiedniego, czy masz podciśnienie na zaworku sterowania turbiną? Podłącz na krótko podciśnienie żeby turbo kręciło się na ful i zobacz może...
Co może być spowodowane takimi błędami. Raczej czym mogą być spowodowane te błędy. P0704 - obwód czujnika pedału sprzęgła. Prawdopodobne przyczyny to uszkodzony czujnik (styk), zwarcie na wiązce lub usterka... mechaniczna sprawiająca, że pedał sprzęgła nie wraca do pozycji spoczynkowej. Błędy P0480 i P0481 dotyczą wentylatorów chłodnicy/klimatyzacji....
Witam. Może ktoś z kolegów wie jak prawidłowo wyregulować gruszkę regulującą ciśnienie doładowania? Znajomy niby mechanik rozkręcił sztangę, ustawił po swojemu i teraz mam problem z przeładowaniem. Zaworek wymieniony-ok, turbina wyczyszczona-ok, gruszka nowa, wężyki nowe a po rozpędzeniu auta na 5 biegu do 100-110km/h nagle traci moc (przekroczona górna...
Ciśnienie turbo to mały problem, większy to utrzymanie AFR w odpowiednim przedziale. Jak napisano wyżej, siłowników sterowania turbiną które bazowały na nadciśnieniu w kolektorze dolotowym jest sporo, wszystkie turbodiesle z mechaniczną pompą taki właśnie posiadają.
Czyli napięcie jest podawane, tylko prawdopodobnie pompa nie daje odpowiedniego ciśnienia. Jest do kupienia zestaw naprawczy (jakieś 270zł + wysyłka). Tylko pytanie czy to właśnie sprawa turbiny pompy myjącej. Same sznurki to mało kłopotliwa sprawa. Najwięcej zabawy jest żeby zdjąć dno i potem je założyć prawidłowo, by wszystko weszło na swoje miejsce.
W komplecie z N75 pracuje jeszcze czujnik który jest na gruszce turbo. Jeśli ten będzie podawał złe wartości zawór będzie wysterowany odpowiednio do sygnału czujnika. Możesz na chwilkę pominąć zaworek ( spiąć wężyki podciśnienia) i sprawdzić czy turbina żyje i daje ciśnienie, ale to z wyczuciem ;) Najlepiej poszukaj osoby która będzie dysponowała odpowiednim...
1. Uszkodzenie pompy wtryskowej Bosch VP44 Jest to częsty problem w silnikach z pompą VP44, zwłaszcza przy wyższych przebiegach. Z czasem pompa może tracić swoje właściwości, co skutkuje niestabilnym ciśnieniem paliwa, a w efekcie – przerywaniem pracy silnika. Może to wyjaśniać, dlaczego po kilku kilometrach, gdy silnik się rozgrzeje, pojawia się problem...
W silniku z Poloneza wał korbowy podparty jest w 3 łożyskach głównych (każdy normalny silnik ma ich 5). Trwałość tego silnika przy seryjnej mocy pozostawia wiele do życzenia.. Podobnie jest ze skrzynią i mostem napędowym. A teraz na temat: oczywiście jest możliwość dobrania odpowiedniej turbosprężarki (od silnika ZI o takiej samej pojemności). Z ciśnieniem...
Problem rozwiązany. Podpiąłem z rezystorem 500 ohm. Odpowiednio wyskalowałem. W górnym zakresie przekłamuje o 2 mB w odniesieniu do danych producenta turbiny na której przeprowadzany był test.
Witam programem vag nie sprawdzisz czy silnik jest dobry czy zepsuty ale mozesz sprawdzic stan przeplywomierza, cisnienie turbiny obroty i inna elektronike silnika lacznie z abs czy pochami itp.ktos kto ma opanowanego vag powie ci czy masz odpowiednie cisnienie na turbinie.ps warto go podlaczyc pod vag!!!pozdrawiam
Zacytuje to z nieistniejącej już stronki: " Ile zyskamy montując w benzynowym silniku turbodoładowanie? Ten tuning jest najbardziej spektakularnym sposobem "rasowania" silnika. Zyskujemy nawet do 75% dotychczasowej mocy maksymalnej. Oznacza to wzmocnienie jednostki napędowej PLe$niaka z nominalnych 100 KM do 175 KM! Jednocześnie znacznie podnosi się...
To jest dokładnie tak. Coś tą wodę pod odpowiednim ciśnieniem do naszych domów pcha. Skoro woda ma wykonywać w turbinie dodatkową pracę, to to coś będzie ją musiało popchnąć trochę mocniej. "To coś", to oczywiście pompy w zakładach wodociągowych, gdzie ciśnienie musi być utrzymywane na odpowiednim poziomie. Wiadomo, że jeden użytkownik z takim urządzeniem...
Od czego zależy sprawność elektrowni pompowo-szczytowej? Wprost od jej wysokości? Kształtu? Pojemności? Od tego wszystkiego i to nie koniecznie wprost ale pośrednio. Pompo-turbina jest optymalizowana do odpowiednich warunków - przepływ i ciśnienie a to zależy od różnicy poziomów zbiornika górnego i dolnego. Dla nieoptymalnych warunków jej sprawność...
Wiem ze temat stary ale moze sie przyda komus, mialem podobnie, to cisnienie spalin otwieralo zawory, objaw wystepuje w autach z turbina ze zmienna geometria lopatek, z zasady jej dzialania lopatki maja sie domykac zeby wytworzyc odpowiednie cisnienie spalin przy niskich obrotach poto by napedzic wirnik turbiny. Z roznych przyczyn np. zly montaz pierscienia...
Z tego co zrozumiałem to brak sterowania na wężu (pełny otwór) to spowoduje brak ciśnienia doładowania a zamknięcie otworu spowoduje maksymalne ciśnienie doładowania. Brak sterowania na wężu maksymalne ciśnienie doładowania, zamknięcie otworu nic nie zmieni nadal maksymalne ciśnienie.Żeby obniżyć ciśnienie musisz podać ciśnienie na ten wężyk. Można...
... Czyli bardzo podobnie jak w kompresorze. Opis powyżej tłumaczy także dlaczego nie można w miejsce kompresora wstawić w prosty sposób wentylatora... No i wyszło na to, że cytuję sam siebie :wink: . Nie napisałem, że nie można lecz napisałem, że nie da się tego zrobić w prosty sposób. Czyli np. biorąc wiatrak od zasilacza ATX. A to subtelna różnica....
Witam. Proszę sprawdzić przewody z elementu który zaznaczony jest na zdjęciu. Jeśli ciśnienie doładowania jest nieprawidłowe to znaczy, że element ze zdjęcia nie wytwarza odpowiedniego podciśnienia potrzebnego do zadziałania zaworu, który reguluje ciśnienie doładowarki. Zawór regulujący ciśnienie doładowania jest bezpośrednio przy turbinie!!! Z niego...
witam, uszkodzenie tego czujnika lub niemożliwość odczytu (uszkodzenie ciągłości połączenia) przez kalkulator wtrysku, powoduje brak sygnału do elektrozaworu sterowania łopatkami kierownicy turbiny, co powoduje albo niedoładowanie lub przeładowanie (cisnienie pow na wejściu do kolektora) i dobranie odpowiedniej dawki paliwa, czujnik temp chłodziwa (info...
Wtryskiwacz ma iglicę unoszoną ciśnieniem wtryskiwanego paliwa. Są to minimalne ruchy, dziesiąte części milimetra i tego prawie nie słychać. Ale jeżeli zawiedzie regulowana sprężyna ustalająca ciśnienie otwarcia (np pęknie) lub sama iglica się wypracuje - to wtedy do cylindra wędruje zupełnie nie kontrolowana dawka paliwa. Efekt spalania takiej dawki...
jak myślićie jak by taki silnik pracował zasilany stałym ciśnieniem biogazu? i czy dało by sie zamiast tej turbiny wyprowadzić wał z turbiny głównej i przez odpowiednio wielkie przełożenie napędzać alternator...?:>
W sumie to jak zaczolem nad tym myslec to wpadlem na pomysl zrodla napedu, nie slyszalem jeszcze o czyms takim i narazie jest to absolutna koncepcja (zastrzegam sobie prawa autorskie jak ktos wykozysta prosze o przeslana browarka ;) Iniech sie nazywa turkina imienia mojego nazwiska ;P ) pomysl jest nastepujacy wpiac sie z turbinka w instalacje wodna...
Do Jolciaro Cześć. Ja mam ten sam problem, na trasie traci moc, zapala się kontrolka VSR… i moduł silnika. Wystarczy zgasić silnik (zresetować) i dalej można jechać. Ja ma RAV4 z 2004 roku, niedawno zakupione, oczywiście przed zakupem sprawdzone w salonie Toyoty, tam pracują spoko ludzie, jednak z powodu braku roboty nie mają doświadczenia, a...
N75 tez jest zaworem upustowym podobnie jak DV , w silnikach 1.8 jego zadaniem jest utrzymywanie klapki turbiny w pozycji dłużej zamkniętej , w odpowiednich momentach pracy silnika, mostkowanie turbiny z gruszką za wcześnie otwiera klapkę turbiny powodując chwilowe deficyty doładowania i stąd auto słabiej przyspiesza.N75 więcej czasu spędza pod napięciem...
Właśnie wpadłem na ciekawy sposób magazynowania energii przy pomocy gór. Na jakiejś górze umieszczamy zbiornik na wodę(odpowiednio duży). Możemy go z podnóża góry napełniać zużywając energie, a później ją odzyskać z dość dobrym skutkiem przepuszczając ją prze turbiny - różnica poziomów gór da duże ciśnienie wody.
Panowie, nie chce zakładać nowego tematu , ale może ktoś miał podobny przypadek i coś podpowie. Auto mondeo MK4 140 koni przedlift na Siemensie. Normalnie jeździł, miał moc (142km/355nm z hamowni) ale był mały problem z odpalaniem i korekty na wtryskach były nie za ciekawe więc oddałem pompę i wtryski do sprawdzenia, okazało się że pompa już jest w...
Cześć TDI 1.9 AHU VP ( na zwykłej pompie rotacyjnej) Zapłon jest ustawiony na 49-54 Dawka paliwa na 4mg Wymieniłem turbosprężarkę ale auto nadal czasami lekko kopci na szaro-niebiesko gdy mocniej przyspieszę z niskich biegów. Czytałem o zasadach uszczelniania się turbiny , o tym, że katalizator powinien być zamontowany ponieważ jego brak powoduje niskie...
O tym co koledzy piszecie wszystko jest ok, nawet ciśnienie wtryskiwaczy jest ustawione na 175 atmosfer. Moim zdaniem jest wyrobiony wałek rozrządu albo zbyt duża dawka paliwa na pompie. Wyrobiony wałek powoduje zbyt mały dostęp do tlenu a jak również zbyt duża dawka paliwa może powodować to dymienie nawet przy dobrym wałku rozrządu i normalnym dostępnie...
Witam kolegów, świeżo przeczytałem wątek i chcę coś dopowiedzieć i podpytać. W opracowaniu eksperymentów z wytwarzaniem biogazu, występuje termin >>termofilne<< i podana jest temp. reakcji przy jakiej powstaje biogaz, mianowicie około 57 st. Dlaczego piszecie o temp. 37 st? Niedługo zaczynam eksperyment od butli 5 l., podzielę się wieściami....
Aż np 10 lit ? A co ma interlcoler np. do spalania może ktoś podpowiedzieć? Ostatnio wymieniałem visco manie ale od razu się pojawił błąd że z nim coś nie tak. Intercooler do spalania ma to, że ma za zadanie schładzać powietrze które jest pod ciśnieniem. A jeśli jest dziurawy to turbina nie jest wstanie napompować odpowiedniego nadciśnienia. A EDC...
Witam od tygodnia drążę temat. Po rozłożeniu turbiny nie było kołka, tego który pozwala złożyć turbo w tej samej pozycji, był zkorodowany a końcówki tkwiły w obudowie, wprawdzie starałem się to złożyć tak samo ale nie wierzę że jest dobrze. Turbina z b, delikatnym luzem na ośce ale bez poprzecznego, wg mnie stan bdb. Teraz problem 1 jak ustawić zderzak?...
Spowoduj zamknięcie hamulca górskiego na wolnych obrotach. Zobaczysz i się zdziwisz jak bardzo wieją spaliny i z jakich miejsc. Na pewno masz pękniecie na zwężce venturiego, tego nie widać gołym okiem dokładnie, szczelina powiększa się na wskutek ciśnienia spalin przy dużych mocach. Ma wiać nic i nigdzie. To bardzo ważne właśnie w tych motorach, 2 turbina...
ktoś jeszcze z krytyką? powtarzam to nie wina kierownic. zostały tylko wyczyszczone. nie było możliwości złożenia ich źle. znaczyłem części w odpowiednich położeniach. według mnie może być to wina wirnika. ponieważ az gwizda ta turbina gdy kierownice zmieniaja polożenie a cisnienie jest za małe.
Sprawdziłem króciec od i przewody od pompy Vacum i nie wykryłem żadnych luzów;nieszczelnosci. Czy możliwe aby sama pompa nie generowała odpowiedniego ciśnienia, dodam już że podmienialem zawór n75. Zamówiłem wakuometr i za parę dni rzeczywiste ciśnienie będę chciał zmierzyć.
fakt faktem to co piszecie napewno denerwuje tych ludzi którzy chipują auta na codzień. prawda jest taka że konstruktor silnika określa jaki program dla danego silnika będzie najkorzystniejszy pod względem eksploatacji. a to że ludzie piszą że tanie chipy są gorsze od innych ?? niech się zastanowią co sami robią... robią dokładnie to samo. Każde auto...
Witam, tak się składa że od ponad 2 lat jeżdżę taką Corsą. Ten silnik jest starszej generacji i nie ma tam żadnych czujników!! (oprócz dwóch czujników temperatury [jeden do wskaźnika na desce rozdzielczej, a drugi do układu sterującego przekaźnikiem świec żarowych] i czujnika ciśnienia oleju). W związku z czym wyłączanie się silnika leży zapewne w kostce...
Czy to była może astra czytałem o tym gdzieś chyba w forum opla. Właśnie mała dokładna dawka gazu w stosunku do paliwa.Z tego co mi ten rumun tłumaczył to miał sterowane ciśnieniem z turbiny większe obciążenie silnika, więcej bar daje turbina,bardziej naciska na bosta robi większą dodatkową dawkę ON, którą można zastąpić LPG, lub ograniczyć dodatkową...
podczas mycia nagle słychać, że obydwa zraszacze się zatrzymują i pompa dziwnie hałasuje, jakby się zapowietrzała. Maszyna ma prawie 6 lat i czy to możliwe, że wirnik po prostu się zjechał i pompa nie daje odpowiedniego ciśnienia To zależy jaka tam iest zastosowana pompa . Jeśli magnetyczna , to może być pęknięty magnes lub nadmierny luz na panewkach...
Podłączę się pod temat, mam takie polo na turbinie z zaworem WG (stała geometria) i mimo tego że zawór na maksa jes zamknięty turbo nie daje rady dopompować do odpowiedniej wartości ciśnienia, tj max 1650 mbar. Ogólnie jest ospały i nieraz wywali błąd niskiego ciśnienia (ale zdarza się też niewiarygodny sygnał z przepływki) ale niby nieszczelności nigdzie...
A więc tak. Ja nie mam problemu z turbiną ponieważ mam silnik SDI. A problem rozwiązałem bo właśnie tamtędy uciekało ciśnienie i serwo nie miało odpowiedniego ciśnienia a co za tym idzie membrana w serwie nie mogła odpowiednio pracować. Wystarczyło pompę podciśnienia odkręcić a następnie złapać na imadełku i ta końcówka ma taki stożek wystarczy nałożyć...
Po obejrzeniu i posłuchaniu myślę, ze praca silnika zarówno na wolnych i wysokich obrotach jest prawidłowa. Mój pracuje podobnie. A co do tego huczenia to rzeczywiście dźwięk ten mógł być " przykryty" a po za tym rozłączane były przecież przewody intercoolera i to też mogło trochę odmienić "klang " silnika. Turbina nie startuje od 2 tyś obrotów tylko...
Pomysł ciekawy artykuł od docenta też. Pomysł jest w trakcie badań w pewnej firnie która ma swoją fabrykę na Górnym Ślaśku . A teraz kilka odp ( nie wymądrzam się) Turbiny są sekcyjne właśnie dla podwyzszenia sprawności całego układu. Po cześći wysokoprężnej, cześć pary wraca na przegrzewacze, a cześć idzie dalej na turbine średnio i nisko prężną. Należałoby...
Witam Serdecznie! Nie dokończyłem pytania bo zdechło coś i rozłączyła sie elektroda. A więc podpiąłem VAG Skaner ręczny i nie pokazało błędów, tylko ten stary który już Sztomel zna, uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego G-62. Na razie go nie wymieniam bo raczej nie moze mieć na to wpływu a poza tym nie mogę znależć odpowiedniego. Czyli brak...
Panowie, Dziękuje! Dzięki Waszym radom udało mi się przywrócić życie mojemu silnikowi. Krótka historia: Udałem się do sklepu z wyrobami gumowymi w celu zaopatrzenia się w wężyki do podciśnienia, sklep polecam: Wyroby gumowe i techniczne 02-603 Warszawa (Mokotów), Puławska 74 paw 2. Miły pan, doradził co i jak zakupić, przewodów kupiłem trochę na zapas.....
Żeby wyprzeć wodę z wnętrza, trzeba wpompować powietrze. NIe prawda. Owo powietrze, żeby móc wyprzeć wodę z wnętrza, musiałoby być wtłaczane do wnętrza pod takim ciśnieniem, które zrównoważyłoby ciśnienie zewnętrzne. No właśnie... To było by chyba większe marnotrawstwo energii niż potencjalne zyski Jeśli zbiornik stoi na dnie 500 metrowej głębi, różnica...
Z całą pewnością to urządzonko (jest integralną częścią turbiny) reguluje ciśnienie ale nie jest to regulator. W starszych autkach była mechaniczna regulacja ciśnienia. Czyli ciśnienie było podawane właśnie na tą część. Jeśli ciśnienie wzrastało to od razu "kierownica" odpowiednio kierowała strumień spalin. W naszych autkach to jest po prostu wykonawca...
Witam, Pacjent to Megane II CC z 2002 roku, silnik 2.0 turbo benzyna 165KM. Objawy: na biegu jałowym czuć jak silnik lekko przebiera, z wydechu słychać charakterystyczne pierdnięcie jak przy niedopale, wibracje które znikają po dodaniu gazu. Przy normalnej jeździe nic nie czuć. Zjawisko jest bardziej odczuwalne przy nagrzanym silniku. Kontrolka MIL...
witam, wymiana fitrów (wszystkich) jak i oleju to normalne czynnosci serwisowe, natomiast czyszczenie dolotu CAŁEGO jest niezbedne, ponieważ zanieczyszczenie postepuje powoli i niezauwazalnie dla osiagów samochodu dla kierowcy, jedynie pełna dignostyka z sprawdzeniem mocy na kołach daje obraz niepełnego doładowania silnika w dolnych zakresach obrotów...
czy jest sens bawic sie w montaz wielopunktu i jak to zrobic?? Całość sprowadza się do zamontowania 4 wtryskiwaczy i listwy wtryskowej. Reszta to pompa paliwa, przewody, filtr, regulator ciśnienia. Tyle hydrauliki. Następnie trzeba oczujnikować silnik zależenie od sterownika, który będzie to miał obsługiwać (najlepiej jakiś standalone). Po tym zabiegu...
Turbo raczej wykluczam po odpaleniu nie pracuje na wolnych obrotach. Może ciśnienia nie wytwarza ale olej jest na nią jest podawany i wirnik się kręci. Dymi z bagnetu i korka oleju ,ale to samo jest w innym sprawnych Stilo z tym samym silnikiem. Dym pojawia się tylko przy ruszeniu lub gwałtownym depnięciu na luzie. Taki efekt może dawać np. przyblokowana...
Należy jeszcze dopowiedzieć ,że jak pomiar przepływu za pomocą różnicy ciśnień to musi być kryza pomiarowa i to na odpowiednie spiętrzenie na podstawie którego przetwornik różnicy ciśnień przetworzy wynik na jakiś sygnał po uprzednim zpierwiastkowaniu czyli przerobieniu z funkcji kwadratowej na liniową .Obecnie są nowsze metody za pomocą turbin .
ciśnienie turbiny iveco ciśnienie turbiny mondeo niskie ciśnienie turbiny
magneto naprawa pralka candy zapchana ustawienia fabryczne xiaomi
rozebrać zelmer admiral legalność używanych licencji
Domofon 5-żyłowy na 2-żyłowy – modernizacja, Urmet, ACO, Fermax, Hikvision, wymiana instalacji ZTE CPE 889 (MC 889 ODU) – parametry routera Play 5G/LTE w Ryni, testy i ustawienia