Zawsze odpowietrzam poprzez wprowadzenie oleju pod ciśnienie przez nyple
Kolego do przestrzeni po korkiem wlewamy 0.2 czerwonego oleju ATF. Nie ma korka spustowego, możesz zdjąć wybierak potrzebujesz nowych 2 uszczelek kwadratowych wszystko wyczyścić i złożyć i zalać swierzym olejem. Osobiście bym dolał aż się wyleje z otworu i zakrecil. Podaj vin w serwisie man jest /była akcja na zalozenie odpowietrzenia tej przestrzeni...
Panowie czy ktoś podpowie jak odpowietrzyć pompę, mam problem bo uzupełniłem olej, silnik pracuje a tłoka nie wysuwa. W w/w materiałach nie ma serwisówki, jest tylko spis części.
Ta skrzynia nie wymaga odpowietrzenia . Zalej oryginalnym olejem , to ważne . :|
W tym silniku nie ma typowej odmy.Tam za odpowietrzenie właśnie odpowiada ten metalowy korek.Silnik do remontu.
Odpowietrzenie skrzyni.
Sawek zobacz na moim oryginale kompensatora . W podstawie jest mały zaworek iglicowy do odpowietrzenia nadciśnieniowego układu zasilania olejem. Odpowietrzenie wykonuje się przy wyłączonym palniku i nadciśnieniu w instalacji. No chyba,że jest to palnik z aledrogo pokazany przez Pabla :D Jeżeli chodzi o filtr oleju to niezniszczalny jest odśrodkowy filtr...
Sama się "odpowietrzy".
Olej zalany, pozostaje kwestia odpowietrzenia.
A skąd w sprężarce Klimy olej silnikowy? w tych okolicach masz pompa vacum albo odpowietrzenie układu korbowodowego. A ciut wyżej jest kanał powrotny oleju z głowicy (to bardzo częsta usterka uszkodzona uszczelka pod głowicą z tym przebiegiem). I bardziej bym właśnie stawiał na ten kanał albo na odpowietrzenie dołu silnika. Oczywiscie mowa o silniku...
Może trzeba odpowietrzyć pompę lub zalać ja olejem . Może być sucha i nie zassie . Dodano po 7 Ale jak jest zbiornik u góry to tak jak pisze VCC sama powinna się zalać olejem i odpowietrzyć . Może jest uszkodzona lub zawór przelewowy otwarty . Jak ma regulację ciśnienia to może zawiesił się tłoczek i wszystko idzie w przelew . :|
Witam, może ktoś ma film, jak wymienić, dolać oleju i odpowietrzyć zaciskarkę Rems Power Press 230 V? https://obrazki.elektroda.pl/5062380600_...
Zbiornik na olej ze wskaźnikiem poziomu. Sądząc po filtrze na górze, montuje się to na odpowietrzeniu i widać, jak dużo oleju wypluwa.
Odpowietrzenie i wlew oleju. Tak instrukcja nazywa to miejsce.
witam.odświeże temat,poradziłeś sobie z wymianą oleju i odpowietrzeniem?u mnie przy rozbieraniu trochę się wylało i teraz trzeba uzupełnić,w mojej zaciskarce chyba są szczotki w silniku do wymiany i pytanie czy jest to część wymienna czy cały silnik?
olej w płynie i odwrotnie spaliny w zbiorniczku płyn w spalinach kawa z mlekiem pod korkiem wlewu oleju wymień przewód odpowietrz i napisz co się dzieje
Tak powinna bez problemu zaciągnąć paliwo, chyba że jest gdzieś nieszczelność lub pompka już siadła. Wstrzyknij jej trochę oleju i sprawdź czy zaciąganie.
Jeśli przy uruchomionym silniku to normalne. Jeśli przy zgaszonym to masz zatkane odpowietrzenie silnika.
Manometr zamówiłem. Czy wkręcić go w osłonę cylindra oleju ? Czy można jeszcze bardziej odpowietrzyć niż śrubką w pokrywie oleju? Przy kabelkach w silniku nikt nie majstrował, więc chyba kręci się jak zwykle.
Odpowietrzenie pokrywy rozrządu, przeczyścić elementy i jeździć
Należy przeprowadzić diagnostykę silnika. Odma odpowietrzenie silnika nagar/nieszczelność w dolocie
Na odpowietrzeniu jest zawoerk. Nie czyść. Kup od razu nowy. Wymień też przewód odpowietrzenia.
Witam w retarderze jest filtr oleju może z nim coś nie tak oraz zapchany filterek odpowietrzenia retardera.Sprawdź poziom oleju w skrzyni biegów czy to czasem olej ze skrzyni nie przedostaje się do retardera.
Uszkodzona membrana odmy (odpowietrzenie skrzyni korbowej silnika).
W tej pilarce nie ma żadnego otworu powrotnego, to po prostu odpowietrzenie zbiornika oleju. Sprawdź czy przez to odpowietrzenie wypływa też olej, a nie powinien.
Kolego a jaki masz olej w silniku nie masz przypadkiem tzw. "kawy z mlekiem" pod korkiem wlewu oleju?
Wciskasz i tyle jak bardzo ciasno możesz pomóc sobie kropelką oleju
Jaki jest model tego traktorka? Jeżeli jest skrzynia hydrostatyczna, to po wymianie oleju trzeba ją odpowietrzyć. Sam tego raczej nie zrobisz.
Jeżeli w ssącym jest olej to turbina a następnie odpowietrzenie silnika.
A odpowietrzenie skrzyni korbowej (odma ) drożne.
O to jakaś inna a z zewnątrz wygląda identycznie . Czy ten tłoczący kalał ciśnieniowy biegnący od głowicy przez cylindry jest połączony ze skrzynią korbową ? Bo jeżeli tak to można go odseparować od skrzyni i w bloku wykonać normalny otwór z odpowietrzeniem do dolewania i kontroli poziomu oleju . Wtedy skrzynia nie musi być szczelna bo nie zależy nam...
Albo zużyta sprężarka i ma przedmuchy do skrzyni korbowej, albo zbyt duży stan oleju. Jakie obecnie daje ciśnienie. Sprawdź, czy sprężarka ma odpowietrzenie skrzyni korbowej, może trzeba je tylko udrożnić.
okej:) Dodano po 38 kolega od tej sprężarki mówił mi ze była tam rurka i ze wkręcił w ta rurkę czy wykręcił ta rurkę i wkręcił śrubę. bez żadnego uszczelnienia. Dodano po 5 moze pompka olejowa sie nie moze odpowietrzyć?? oleju nie było w sprezarce około 3 lata. spróbuje jej troszke kapnac olejem od strony tego czujnika cisnienia.
Każde auto ma obliczoną przez producenta przepustowość powietrza przez uklad dolotowy powietrza.Jeśli odkręcisz korek wlewu oleju to przez odpowietrzenie skrzyni korbowej będzie zasysane dodatkowe powietrze co spowoduje zmiane obrotów.Ja tak sobie to tlumacze jeśli się myle niech mnie ktoś poprawi.Dodam jeszcze że mialem niedawno następującą sytuacje...
Jeżeli wałek nie jest "wytarty" i ma odpowiedni skok, to sprawdź czy pompa podaje olej przy odkręconym korku wlewu oleju, często się zdarza że taka wiekowa piła ma zapchane- niedrożne odpowietrzenie zbiornika oleju.
Problem rozwiązany , odnalazłem na moście korek przelewowy i po dolewce oleju , odpowietrzeniu skrzynia zaczęła pracować normalnie . Zostaje tylko wycieki zlikwidować z półosi . Dzięki za pomoc pozdrawiam
Witam. Taki wyciek powstaje przez złe odpowietrzenie skrzyni korbowej. Sprawdż czystość siatki odmy pod korkiem wlewu oleju oraz zwróć uwagę na stan uszczelki korka.Uszczelka ma uszczelniać powierzchnie styku odmy i pokrywy przedniej ale musi zostawić szczelinę między odmą a pokrywką korka.
Bez zaworka może być problem bo po podłączeniu odmy do kolektora ssącego będzie górą (odpowietrzeniem przy korku oleju) silnik łapał lewe powietrze.
Chyba kolegi nie pocieszę że wyrzucił kasę i to z błahego powodu- braku/zatkanego odpowietrzenia skrzyni korbowej.
To jest dopiero początek. Odkryjesz takie rzeczy jak: - napięcie to nie to samo co natężenie pola elektrycznego (a od natężenia zależy wytrzymałość elektryczna) - Duży problem z usuwaniem ciepła z głębszych warstw izolacji - wyładowania niezupełne i niszczenie przez nie izolacji - wyprowadzenie uzwojeń wysokiego napięcia co jest dużym wyzwaniem - wartości...
Jedyne właściwe odpowietrzenie jest w deklu, w którym również znajduje się odrzutnik oleju. Jeśli silnik się poci, to jest rozszczelniony. Nie pamiętam czy obok tego grubszego szlaufika idącego do obudowy wlotu wtrysku nie powinno być jeszcze cieńszego, odsysającego olej z odrzutnika do kolektora.
Tak. Odpowietrzenie skrzyni korbowej, skraplacz oleju
Mam taki kabelek za 20zł z allegro .... może tym się skasuje... a co do filtra w wkład wlewam ropę i nie trzeba odpowietrzać ? sam po kilku zapłonach się nie odpowietrzy ?
Witam. potrzebuję pomocy. nie podnosi mi pompa w ursusie 914. tzn raz podnosi a raz nie. potrafi np nawet tydzień nie podnosić. za co mam się brać?? czy to są rozdzielacze?? proszę o pomoc!!!!
Odpowietrzenie poprzez "szabelke" oleju. Poza tym ze względu na 2 cylindry, wg mnie zbędne.
Miska oleju, pompa oleju, odpowietrzenie głowicy. To tak na szybko. Reszty nie pamiętam.
Np . Seat Arosa 1,0 znajomego ma taki własnie defekt jak opisywany wyżej ... w/g mojego skromnego zdania tak odpowietrza sie pompa oleju i gra zawór do momentu pełnego odpowietrzenia ... Czy można coś z tym zrobić ? I czy jest sens ? ....
Twoje "puch" może oznaczać ubogą mieszankę,to może być przyczyną klekotania poychaczy.Sprawdż odpowietrzenie silnika czy węze są całe ,muszą być szczelne.Odpowietrzenie poprzez separator oleju,wchodzi z dołu przed przepustnicą.
Masay1, dziękuję za wskazówki dotyczące wyjącej skrzyni biegów. Okazało się, że wymiana na nowo olejów i odpowietrzenie pomp dały rezultat. Nawet padły przypuszczenia w ASO, że olej MTF, lepkość jego, jest inna, jaka powinna być. Przestrzegam wszystkich, aby wymianę w takich skrzyniach robili w ASO. Nawet warsztaty z pozytywnymi komentarzami mogą spieprzyć...
Zamontowałem sprzęgło z wlanym ok litrem oleju, tak mi polecił warsztat regenerujący skrzynie automatyczne. Czeka mnie teraz odpowietrzenie skrzyni, jak na razie wlałem 5L oleju a resztę po odpaleniu. Tak czy jakoś inaczej odpowietrza się skrzynie automatyczną?
Witam wszystkich. Posiadam sprężarkę sp 110 i dmucha mi wlewem oleju jak i tym odpowietrzeniem korby. Sprężarka normalnie nabija do 5 bar bez problemu.
Czyli nauczka na przyszłość- tłumik musi mieć klapkę żeby nie nalało wody. Do rozebrania kolektor ssący z filtrem. Sprawdzić dziurkę w kolektorze wydechowym do spływu wody. Na tłoki dać oleju i obracać bez wtrysków. Założyć i odpowietrzyć wtryski.
Dolanie oleju i odpowietrzenie układu załatwiło sprawę.
(at)przerembel: miałem identyczny przypadek. serwis i inne warsztaty proponowały mi wymianę pompy na nową - 2 tys zł. ponieważ jestem ciekawy rozebrałem tą pompę: tam gdzie jest możliwość rozpołowienia pompy - jest to miejsce gdzie łączy się silnik elektryczny z pompą. jest tam sprzęgiełko ( fi ok 12 mm wysokie też 12 mm) oś silnika i pompy zakończona...
A ja z takim zapytaniem odnośnie gaza 66 czy jesteście w stanie powiedzieć mi gdzie idą przewody od odpowietrzenia serwa?
Sprawdź wycieki z silnika - jak brak to do sprawdzenia na początek dolot (czy turbina nie pluje olejem ) i system odpowietrzenia silnika ...
W skrzyni korbowej jak nie będą wysysane opary to zacznie się pojawiać wszędzie olej. Więc lepiej założyć oryginał niech działa jak należy, przy okazji to wiedz, że każdy jeden zawór będzie minimalną ilość oleju przedostawał do kolektora ssącego. Jeżeli niema widocznego ubytku oleju to ja bym nie szukał problemu.
Witam Może tak pracować,tylko musisz zrobić odpowietrzenie skrzyni korbowej,oleju tyle żeby korbowód go zabierał,bo to jest smarowanie rozbryzgowe.Przełożenie -myślę że 1do 2.Ja mam 1do1 i wydaje się że to nie za dobre.
Autko chodzi idealnie ani uszczelka , ani wałek,ani ciśnienie oleju, trzeba odpowietrzyć układ olejowy. Dzięki za pomoc pozdrawiam.
Turbina do sprawdzenia lub odpowietrzenie skrzyni korbowej (odma).
Zmierz ciśnienie oleju, a "parownik" spróbuj odpowietrzyć.
przez pompe wtryskową leciała ropa do oleju. Jeśli wytłumaczysz, jak i gdzie leciała ropa do oleju przez pompę wtryskową, to wykryłeś usterkę niebieskiego dymienia... Nawiasem mówiąc to nie jest pompa wtryskowa rozdzielaczowa z "klasycznego" diesla, tylko pompa bardzo wysokiego ciśnienia (pwc) w systemie Common Rail . Jeżeli nie jesteś posiadaczem...
Gdzieś tu pisali chyba nawet Sztomel że olej w dolocie nie jest pompowany przez turbo tylko odpowietrzenie skrzyni korbowej(potocznie odma)
Eksperyment się udał. Zalałem olejem hydraulicznym najrzadszym, jaki można dostać. Po zalaniu odpowietrzyłem i przetestowałem urządzenie Klauke MAP1. Piszę ten post po dwóch latach od wymiany oleju. Prasa działa przez te dwa lata bez zarzutu, zacisnąłem grube setki złączek. Wszystkim czytającym życzę powodzenia w naprawach!
Nie, moze tam siedziec abc. Jak odpowietrzyć zawieszenie ABC? To stosunkowo łatwe. Odpowietrzasz podwozie ABC, poruszając nim w górę i w dół 20-30 razy. Powietrze jest usuwane przez ciśnienie oleju przewodem powrotnym i wydostaje się przez mały otwór na bagnecie poziomu oleju. Przetlumaczone z Niemieckiego forum.
Sprawdź dopływ oleju do pompy oraz napęd samej pompy olejowej może być tak że olej się podwiesza w zbiorniku /brak odpowietrzenia/ oraz tulejkę- sprzęgło napędu pompy/być może również pompa olejowa pod ciśnieniem traci sprawność ale zacznij od napędu pompy,co zaś do oleju to hipol 6 nie jest za gęsty /oryginalnie zalecali silnikowy/
Jak jest zwykła pompa to jaki problem. Zalać olejem, odpowietrzyć i ma działać. Jak zepsuł niech naprawia i tyle w temacie.
W jaki sposób mogę go odpowietrzyć?
Mieszanie tak dużej ilości paliwo to zły pomysł. Ja zatarłem tak piłę bo paliwo stało prawie rok i później tylko po wstrząśnięciu wlałem do zbiornika. Później w serwisie się dowiedziałem że olej wymieszany z benzyną może stać do 2 miesięcy, a jak dłużej to traci swoje właściwości. Wszystko się zgadza, tylko kolega chce lać mieszankę do silnika czterosuwowego....
Instrukcja fabryczna mówi: Rodzaj usterki - Grzanie się oleju Przyczyna: 1 dźwignia rozdzielacza nie wraca do neutralnego położenia 2 mała ilość oleju w zbiorniku 3 zapowietrzenie układu Sposób usuwania: 1 wymienić sprężynę lub sekcję rozdzielacza 2 uzupełnić stan oleju 3 odpowietrzyć układ ( sprawdzić szczelność przewodów ssawnych ).
Miałem w sobotę wymienić te wodę na płyn ale nie wiem gdzie przy nim jest spust od spodu jak i od góry niema dostępu do tej chłodnicy a od rury nie mogę odkręcić ścisku bo przeskakuje jest zepsuta i źle by było z tamtąd spuszczać większość bym wylał ten syf na ziemię bo niema tam dostępu ale odkręciłem rurę koło termostatu znaczy chyba tam jest termostat...
Kulka przy otworze koło pompki pod sprężynką jest i tylko tam występuje kulka. Przy śrubie do opuszczania kulki brak, Napełniłem olejem siłownik, odpowietrzyłem i siłownik podnosi, lecz ręką da się go cofnąć, jak by nie trzymał. Wycieków oleju nie ma.
Korek do sprawdzania poziomu oleju powinien być nad lewą półosią. Wlewać olej można przez ten otwór lub przez odpowietrzenie skrzyni biegów - na pokrywie wybieraka biegów powinien być taki "grzybek" i jego trzeba odkręcić.
Witam wszystkich, mam następujący problem. Jadąc samochodem nie mogę uzyskać temperatury silnika na poziomie 90 stopni, na zegarach wskazówka podnosi się max 70-75, lecz gdy zacznę jechać trochę agresywniej z prędkością rzędu 110-120 to bardzo szybko podnosi się do wymaganych 90. Gdy wrzucę na luz albo zacznę delikatnie operować pedałem gazu to temp...
Witam Panowie, to prosta konstrukcja. Lewa śruba (ta z poprzeczką) służy do blokowania/opuszczania podnośnika i jest tam śrut (może być ze sprężynką) i przynajmniej w teorii powinna się blokować by przypadkiem jej nie wykręcić bo pod obciążeniem wystrzeli. Druga śruba ze sprężynką i śrutem/zatyczką (lub czymś w tym stylu) to miejsce do napełniania/odpowietrzenia...
Olej nowy był zalany po remoncie skrzyni, poźniej miałem dolaną lite ponieważ wywaliło przez przewód. Dolane znów, auto poszło w trase ponad 1000 km i dalej widać że już wyrzuca. może coś jest zapchane. Kolego skoro miałeś remontowaną skrzynię i "spece" zaślepili Ci odpowietrzenie i oleju wlali na "oko" to może lepiej wylej to co jest i zalej skrzynię...
Znalazłem nie dawno przyczynę, za silnikiem jest wężyk do odpowietrzenia, dostał trochę oleju i się rozpadł trochę wymieniłem go i powinno być ok.
źle wpiąłem wąż olejowy To olej silnikowy czy skrzyni biegów? Jeśli to drugie to zapewne skrzynia wymaga odpowiedniego uzupełnienia oleju i (co trudniejsze) odpowietrzenia.
Poradzilem sobie. Trzeba poprostu w te 2 otwory ktore sa obok siebie wlewac olej powoli do pelna az zacznie wylewac sie trzecim otworem. Nastepnie wkrecic wszystkie 3 sruby i wlaczyc zaciskarke. Nastepnie odkrecic powoli wszystkie 3 sruby (Uwaga! W jednej z nich bedziech wysokie cisnienie), odpowietrzyc, dolac oleju i tak ze 3-4 razy. Pozdrawiam.
puść na pusto i zobacz czy olej ciągle płynie-te pompki raczej nie tracą ciśnienia.Spróbuj też z popuszczonym korkiem oleju,bo może odpowietrzenie zbiorniczka za słabe.Prowadnica czysta?
Oczywiście ,że załatanie coolera nie załatwia sprawy bo z jakiej okazji zbiera się w nim olej, albo turbina albo odpowietrzenie skrzyni korbowej ma winę.
Jest to napisane w załączonej instrukcji: Uzupełnianie oleju, smarowanie (IV) Wymagane jest, aby poniższe czynności wykonać w specjalistycznym zakładzie serwisowym. Opuścić pompę i tłok w dolne krańcowe położenie. Zdjąć zatyczkę wlewu oleju. Napełniać tylko olejem hydraulicznym o klasie lepkości SAE 10 . Zabronione jest stosowanie innych płynów w tym...
zawsze mozna wykrecic swiece zeby nie obciazac na sucho elementow silnika i krecic rozrusznikiem az zgasnie cisnienie oleju
Witam co może być przyczyną przedostawania się paliwa do części napędzania pompy paliwowej w moim Władku. Co jakiś czas muszę spuścić wymieszany olej z paliwem i zalać świeżym olejem bo inaczej pluje paliwem przez odpowietrzenie pompy.
Witam! Mam pytanie, czy podczas zmiany oleju w skrzyni biegów trzeba odpowietrzyć wysprzęglik?
Układ zasilania paliwem musi być jak najbardziej szczelny, bo może sam zasysać powietrze. No i koniecznie w twoim wypadku trzeba go odpowietrzyć. U mnie przy wymianie oleju i filtra paliwa (zalecane razem) odpowietrzanie miałem gratis, zresztą cena obydwóch filtrów w ASO Bosch jest niższa jak z rabatem w sklepie.
Teoretycznie nie powinno być oleju w tym wężu nawet. Czy odpowietrzenie silnika jest drożne?
Wyciek oleju w okolicy wału, jak pokazujesz na zdjęciu, wskazuje na nieszczelność simmeringu. Odkręć 4 śruby dekla i wymień ten gumowy element (pierścień Simmera). Prawdopodobnie, jego uszkodzenie jest wynikiem wzrostu ciśnienia pod tłokiem, spowodowanego brakiem odpowietrzenia.
co do pracy bez przewodu odpowietrzenia skrzyni korbowej to spokojnie jakiś czas możesz pracować. Proponuję otwór w obudowie filtra tylko zatkać. Co do czujnika oleju to niestety, żeby go wymienić trzeba dostać się do skrzyni korbowej silnika
Sprężarka ma duże przedmuchy. Albo zatkane odpowietrzenie skrzyni korbowej.
Co więcej choć model mało popularny to znalazłem egzemplarz na części. Kupiłem i przełożyłem pompkę, to samo. To może wina tkwi w braku pracy tych pompek, jak będą dziurawe uszczelniacze wału to ciśnienie będzie za niskie aby poruszyć tą membraną. A sprawdziłeś czy idzie olej bez prowadnicy? Dodano po 9 Odpowietrzenie zbiornika oleju działa?
A ostatnio na szkoleniu znowu mówiono, że można zalewac ATF. To samo w manie ze skrzynią 12+2 czy też od kilku miesięcy po zmienie nazwy na 14. Zalewalem silnikowy ale teraz zmienilem na czerwony- po za tym nie wiem czy scania sama na to nie wpadła po tym jak simering na cylindrze nie wytrzymywal? Zobacz że na czerwonym oleju nie było tak czesto lub...
Jeżeli chodzi o odpowietrzenie to ponieważ dmuchało stamtąd dosyć mocno (bez oleju!?), założyłem wężyk, który doprowadziłem do tylnej osłony silnika wspomagając jego chłodzenie. Z czasem może stamtąd pluć olejem - to odma, czyli odpowietrzenie skrzyni korbowej, ilość przedmuchów stamtąd, świadczy o zużyciu sprężarki.
Istnieje. Ale albo olej albo groszek. ok. 5000 zł - przeróbka :) + koszt zb. oleju + filtr + droga oleju + wlew odpowietrzenie = 6000-7000 zł.
W oryginale dostawał się tędy olej, który był rozbryzgiwany po skrzyni korbowej i na bierząco spływał do miski oleju silnika. Obecnie zamiast odpływu jest korek i stały poziom oleju. Wąż robi za odpowietrzenie w tym stanie (ciekawe czy nie chlapie olejem przy okazji).
Od strony rozrządu trzeba przegwintowywać z M6 na M8 jeśli dobrze pamiętam do mocowania łapy a od strony skrzyni dorobić kruciec wodny do odpowietrzenia. No i jeszcze w bloku trzeba wiercić otwór na miarkę oleju żeby przenieść do tyłu, miejsce tam na nią jest tylko otworu brak. Polo i Skody jak dobrze kojarzę ten króciec wodny już mają z boku więc ewentualnie...
Sprawdziłem jeszcze raz i okazało sie że złożyłem element z czujnikiem cisnienia i tamtędy dostawał powietrze.Teraz odpowietrzył sie po kilku kręceniach rozrusznikiem.Dzięki za pomoc w tym temacie i jeszcze tylko turbo Czy ono nie ma nic wspólnego z olejem i gdzie dokładnie mam nalać troche tego oleju?
Witam. korek jak korek... mozesz go użyc do wlewania oleju.Choc nie wiem czy jest łatwiej odkrecac podłoge zeby dolac oleju czy wlac z tyłu.Troche małe przeloty sa to fakt i trzeba pomału lac. Troche pomaga wyjecie bagnetu(odpowietrzenie).Olej do sprzegła powera jest oczywiscie ten sam co do hydrauliki.
Witam posiadam problem z odpowietrzeniem opla Vivaro 1.9 CDTI . Nie mogę odpowietrzyć tak żeby chłodnica się nagrzała odpowietrzylem 2 węże przy grodzi 1 przy termostacie 1 w chłodnicy i 1 przy podgrzewaczu oleju i nadal zimna dadam że zmieniałem termostat
Znam zasadę działania zamków, po odkręceniu tego przewodu poleciały dosłownie że 4 krople oleju. Dodam że po odkręceniu ruszane były tylko wajchy od masztu (ma coś wspólnego wspomaganie do odpowietrzenia czy to jeden ciort?)
odpowietrzenie pompy oleju wyciek oleju przez odpowietrzenie odpowietrzenie pompy oleju wspomagania
mozilla instalka granie klasie kamera zoneminder
oscyloskop hantek oscyloskop hantek
Zamienniki mikrofonu Icom HM-56 – HM-36, HM-133, kompatybilność, naprawa Moduł zapłonowy CDI 66M-85540-00 Yamaha a Suzuki DF9.9A/DF15 – zgodność i ryzyko