W żabach przeważnie masz odpowietrzniki trzy.Jeden na wężach od nagrzewnicy.Drugi na obudowie termostatu.A trzeci na chłodnicy.Wlej płyn aż będzie się wylewać z każdego.Potem na odpalonym chłodnym (żeby się nie poparzyć) silniku popuścić każdy na chwilę czy nie leci jeszcze powietrze.Tyle.
nikt nie napisał, że obowiązkowo musi być włączone ogrzewanie, bo tam jest zawór który nie otworzy obiegu jeśli nie będzie ogrzewanie włączone. Nie zalewaj do pełna układu. Jeśli wszystkie przewody od chłodnicy i nagrzewnicy będą gorące to układ odpowietrzony. Na zimnym trzeba dolać płynu.
Jeżeli uzupełniłeś płyn po wymianie króćca, nie powinieneś mieć problemu z odpowietrzeniem układu chłodzenia. Chłodnica powinna odpowietrzyć się sama po osiągnięciu przez płyn temperatury roboczej i po przejechaniu kilku kilometrów. Czy niepokojący hałas naprawdę dochodzi z chłodnicy?
Tak tylko dla przypomnienia , silnik ten posiada termostat z grzałką sterowaną elektrycznie (byle nie montować wynalazków typu np. maxgear ) . Układ powinien być odpowietrzony (odpowietrznik na górze chłodnicy cieczy ) ....
A możesz kolego jeszcze napisać (dla innych zainteresowanych) jak odpowietrzyłeś układ po wymianie tej chłodnicy? Pozdrawiam!
Układ powinien się sam odpowietrzyć po otwarciu termostatu, trzeba tylko dolać płynu do chłodnicy. Na pewno masz zamontowany termostat?
Przy czujniku na chłodnicy we wtyczce masz dwa kable.czarny i szaro-czarny? Ten czarny to masa a szaro-czarny idzie na silnik . Sprawdź ten szaro-czarny czy po drodze nie dotyka do masy. Wentylator chłodnicy sterowany jest masą więc musi być jakiś powód że ją dostaje.Jeśli wymieniałeś czujniki temperatury to dokładnie odpowietrz układ chłodzenia.Kontrolka...
Witam, czy ma ktoś może procedurę odpowietrzania układu chłodzenia Peugeot 508 hybryda? Po wymianie silnika elektrycznego wyskakuje błąd P0A35 - przegrzanie silnika elektrycznego. Pompka dodatkowego obiegu płynu wymieniona, dalej to samo. Układ przelany odpowietrznikami na alternatorze, chłodnicy, silniku elektrycznym, falowniku.
płyn chłodnicy jest przy maximum, termostat wymieniony, układ odpowietrzony A czy to pikanie i stop jest normalne?
Przecież masz ciśnienie w układzie chłodzenia i nie możesz go odpowietrzyć. Wniosek jest jeden do układu dostaje się powietrze z komór spalania. Niekoniecznie miesza się olej, jest majonez itp.
Został wymieniony wiatraczek od chłodnicy ponieważ stary się spalił i to właśnie wtedy poraz pierwszy quad się przegrzał i zgasł także zagotowała się woda w chłodnicy Po zalaniu płynem odpowietrzyłeś układ chłodzenia? Chłodnica sie nagrzewa?
odpowietrzony na chłodnicy ? Może układ nie jest drożny ? Chłodnice warto sprawdzić.
Ten układ jest bardzo prosty do odpowietrzenia, nie jest zapowietrzony. Obok chłodnicy jest zbiorniczek z którego układ pobiera płyn w razie zbyt małego poziomu. W termostacie jest mały odpowietrznik który ustawia się na godzinie 12. Chyba że jednak pod dużym obciążeniem pojawia się ciśnienie z cylindrów...
Słabą miarkę masz w oku. Właśnie tyle da się spuścić korkiem w chłodnicy, 2.5-3l.
Trzeba odpowietrzyć układ chłodzenia, inaczej nie zacznie grzać. Zwykle wystarczy otworzyć korek w zbiorniczku lub na chłodnicy (obowiązkowo na zimnym silniku) i odpalić, zwiększyć obroty do około dwóch tysięcy i dolewać płyn w miarę, jak będzie go wciągało. Ale są auta, które wymagają otwarcia odpowietrzników w różnych miejscach, by pozbyć się całego...
Wątpię w to, że to wina czujnika temperatury. Przed zimą wymieniłem płyn chłodniczy i odpowietrzyłem układ odpowietrznikami na chłodnicy i mimo to powietrze z ogrzewania jest tylko cieple po przejechaniu kilku km.
Samochodem zrobiłem w weekend 120 km więc myślę że się rozgrzał układ był odpowietrzony zaworkiem w chłodnicy
Witam. Jest jeszcze opcja że tarcze mocno przegrzało i zaczną wibrować albo od razu albo w niedługim czasie się odezwą. Na przyszłość - źle odpowietrzony układ hamulcowy też potrafi takie cuda zdziałać. A co do chłodnicy w fiatach jest odpowietrznik i on też lubi figlować. Odpowietrz układ chłodzenia do porządku. Zobacz czy nagrzewnica ma drożny układ....
Należy prawidłowo (zgodnie z instrukcją serwisową) odpowietrzyć układ chłodzenia. Podczas odpowietrzania sprawdzasz temperaturę dużego obiegu (i chłodnicy), aby mieć pewność, że termostat działa prawidłowo. Odpowietrzony uklad nie bulgocze. Jeśli po tym zacznie znowu bulgotac, to prawdopodobnie spaliny przedostają się do układu chłodzenia (należy wykonać...
Może układ chłodzenia jest żle odpowietrzony w tym silniku jest specialna procedura odpowietrzania. To bardzo dziwne że serwis nie daje sobie z tym rady.
Może się nigdy nie otworzyć na wolnych,jest za zimno Przy obecnych temperaturach, po jeździe i jak dłużej postoi to powinien, ale też ciężko będzie to zauważyć bo dolny wąż może być cały czas zimny (zanim ciepły płyn przeleci przez chłodnicę to już zdąży się zamknąć). Warto by też uzupełnić - najlepiej zostawić pokrywę silnika przymkniętą i włączyć...
Tak jak kolega wcześniej napisał sprawdź termostat i drożność chłodnicy
Termostat był jednak zamontowany prawidłowo. Po zamontowaniu nowej chłodnicy i kilku prób odpowietrzenia układu chłodzenia nadal jest problem zimnego parownika LPG i zimnych przewodów nagrzewnicy. Płynu w chłodnicy jest na full, termostat po kilku minutach pracy silnika na wolnych obrotach ładnie się otwiera, góra i dół chłodnicy gorące, rury gumowe...
Uszkodzona uszczelka pod głowicą, albo po prostu trzeba układ odpowietrzyć.
Układ odpowietrzony prawidłowo, więc może to być przyczyna Chłodnicy ? Jak ja najlepiej wyczyścić ? Czym wypłukać aby usunąć wszystkie syfy z chłodnicy ?
Jak wychlupie płyn to można tylko przegrzać silnik, a nawet go zatrzeć. Jednym słowem poczekać na korek i uzupełnić układ, odpowietrzyć. Jak będzie ubywało płynu, lub będzie bulgotanie to uszczelka pod głowicą.
To się samo odpowietrza - zalać płynu do pełna, nagrzać silnik i przytrzymać ze 3 min na 4tys obrotów w celu odpowietrzenia właśnie nagrzewnicy. Ciekawostką jest że jeśli uszczelka minimalnie puszcza kompresję do płynu to i tak jest ogrzewanie i nie wyrzuca płynu bo bąbelki mają znakomitą drogę ujścia do zbiorniczka przez cienki wężyk z chłodnicy do...
Sprawdź czy nie ma jeszcze na chłodnicy odpowietrznika. Odpal auto, połowa gazu, i tak trzymać na postoju aż włączy się wentylator na chłodnicy.
W paru modelach po zmianie chłodnicy odpowietrzenie układu odbywało sie poprzez odkręcenie korka w zbiorniku wyrównawczym,i pozostawienie odpalonego auta na wolnych obrotach do ok 2-3 załączeń wentylatora.Układ odpowietrzał się wtedy automatycznie.Pełne otwarcie termostatu jest przy ok 100 c,95 to jeszcze nie pełne lecz prawidłowe dla silnika.Nagrzej...
Oba węże od chłodnicy jednakowo ciepłe. Odpowietrz układ chłodzenia.
Czy odpowietrzyłeś układ chłodzenia po naprawie chłodnicy? Sprawdzałeś czy czasami te piski to nie pasek od alternatora? lub wspomagania kierownicy?? Jeśli olej nie jest jasnego koloru, ani woda/płyn w chłodnicy nie jest jak mleko to nie powinna być chłodnica.
a czy nie zapomniałeś o odpowietrzeniu układu chłodzenia po ostatnich wymianach? w okolicy zbiornika wyrównawczego masz wąż odpowietrzenia układu chłodzenia musisz zdjąć obejmę i wyjąć korek kiedy pokaże ci sie płyn dopiero układ zostanie odpowietrzony
Kolego po wymianie chłodnicy, źle lub wcale nie odpowietrzyłeś układu. Teraz jest gdzieś w nim poduszka powietrzna, która blokuje obieg płynu. Musisz odpowietrzyć.
Spróbuj założyć wężyk i umocować go na króciec dokładając obejmę. Potem zalej płynem, odpowietrz układ i zrób jazdę testową. W układzie chłodzenia jest ciśnienie, a stary wężyk może się już po prostu nie trzymać na końcówce.
Wychodzi powietrze bo układ jest zapowietrzony, musisz go odpowietrzyć. Zrób również test na obecność spalin w układzie chłodzenia.
To mnie zaskoczyłeś taką odpowiedzią. Zastanawiałem się chwile nad prawdopodowbnymi przyczynami i wydaje mi się że zablokowany termostat i /lub unieruchomiona pompa wody dała by taki efekt. Więc podmień termostat i gdy nie pomoże to zajmij się pompą, jeśli robisz to sam to zadbaj o odpowietrzenie układu przez plastikowy korek w chłodnicy ( odkręć korek...
Albo żle odpowietrzony układ,albo zakamieniona chłodniczka nagrzewnicy.
Tak naprawdę to nie wiem jak było wcześniej, jezdze tym autem 3 rok, może coś źle robie może wentylator chłodnicy nie włącza się. Jak powinno przebiegać prawidłowe odwietrzenie układu. Tylko tymi zaworkami, i czy po odpowietrzeniu powinien włączyć się wentylator chłodnicy. Moźe wiesz jak sprawdzić czy wentylator jest dobry. Moźe coś innego sprawdzić...
Pytanie czy jest jakiś specjalny sposób żeby dobrze odpowietrzyć cały układ czy zwyczajnie poprzez zbiorniczek wyrównawczy dolewać z czasem płynu,gdzieś czytałem że najlepiej wlewać poprzez korek u góry odpowietrzający w chłodnicy lub nagrzewnicy węża :?: :?: Lać tylko do zbiornika, samo się odpowietrzy, po jakimś czasie dolać płynu.
Kolego odpowietrzarz przy ścianie grodziowej, koło termostatu i ewentualnie na chłodnicy i po temacie. Problem może być w odpowietrzeniu parownika.
Tak jak w temacie, mam kłopot z odpowietrzeniem układu po wymianie chłodnicy, znalazłem 3 zawory, stojąc przed samochodem: na lewej górnej części chłodnicy, drugi na wężu pod filtrem powietrza i trzeci na wężu na prawo od tego drugiego. Próbowałem odkręcać zawory w różnej kolejności, pojedyńczo, razem, brak rezultatów, z zaworów na chłodnicy i tego...
Ja sobie zrobiłem cienki lejek i przez odpowietrznik(i) wlewam. hmm? Czyli, że co mam zrobić, żeby odpowietrzyć układ? Wlać płyn przez odpowietrznik? ...
W takiej sytuacji można, a nawet należy odpowietrzyć układ chłodzenia. Odpowietrzników szukaj na chłodnicy i na wężach idących do nagrzewnicy (między silnikiem a ścianką grodziową kabiny).
Nie będzie przybywało płynu, bo nie będzie powietrza pod ciśnieniem w głowicy kompresora. Można też inaczej- wkręcić manometr do spreparowanego korka wlewu (dokładny) i zapuścić silnik, zagrzać po pół godz. pracy jeśli ciśnienie wzrośnie znacznie 1- 1,5 bara, (Układ odpowietrzenia chłodnicy jest ograniczony zaworkiem, więc trzeba go zablokować) drugi...
Termostat powinien być zamknięty w obudowie ze stopu aluminium. Obudowa jest podobna do muszli ślimaka. Podłączone są do niej przewody od chłodnicy i nagrzewnicy ( gumowe czarne). Odkręcasz obudowę termostatu - 3 lub 4 śrubki. Na pewno wyleci trochę płynu chłodniczego. Wyjmujesz stary, wkładasz nowy, skręcasz wszystko. Potem trzeba odpowietrzyć układ....
Może źle odpowietrzony układ. Chłodnica działa dobrze, wiatrak ? Czujnik temperatury jest ok ? Rurki powinny być twarde. Jak są miękkie to gorący olej przy pękniętej uszczelce je ''zmiękczył''.
Odpowietrzniki masz na chłodnicy,termostacie i przy wejściu do nagrzewnicy.
Początkowo wyglądało mi to na zapowietrzenie układu więc odpowietrzyłem i tak już 3 raz średnio co 200km dochodzi do zapowietrzenia - głowica tam gdzie termostat gorąca jak diabli - przewód ten gruby od chłodnicy (górny) zimny, chłodnica zimna a płyn pod korkiem, A po odpowietrzeniu układu, chłodnica zrobiła się aby na chwilę gorąca? Bo jeżeli nie,...
Więc kolego odpowiedziałem na Twoje pytanie bo pisałem o chłodnicy .
Przydało by się porządnie odpowietrzyć układ...
Takie objawy miałem przy nie odpowietrzonym układzie. Można go odpowietrzyć zdejmując jeden przewód od nagrzewnicy i napełnić układ chłodzenia. Sprawdź czy jest dobre ogrzewanie wnętrza bo często obrywał się wirnik pompy płynu chłodzącego. Wtedy nie było obiegu i wentylator włączał się nawet na zimnej chłodnicy.
jak ci tak porządnie prysło to nie z nieszczelnosci napewno, tylko spowodowane jest to ciśnieniem w układzie chłodzenia, albo masz ten woz zle odpowietrzony albo nie otwiera ci sie termostat i gotuje wode, włacza ci sie wentylator na chłodnicy? No i ostatnia najgorsza opcja to uszczelka, bo jak znika płyn i nie ma wycieku to znaczy ze przedostaje sie...
Jak dobrze pamiętam to powinien być jeszcze wentylator chłodnicy, czy załącza sie jak jest wysoka temperatura? Jak dobrze doczytałem to przejechałeś 7000 km. To napewno nie jest uszczelka. Francuzy mają odpowietrzniki na wężach, sprobój odpowietrzyć układ.
Tylko jak i co ? Miesiąc temu nie odpowietrzono układu po wymianie chłodnicy ? Miesiąc było dobrze, aż ni z gruchy, ni pietruchy, nagle nie grzeje w środku, a silnik się przegrzewa ? Dolać pod korek, odpowietrzyć, dolać do pełnego i patrzeć czy gdzieś nie wycieka płyn. Może to tylko nieszczelność, bo jak nie, to może być "na bogato"... U kolegi ostatnio...
Na zdjęciu jest zaznaczony odpowietrznik, są tam dwa węże wchodzące do środka pojazdu. Jest na jednym z nich. Odkręć go delikatnie, nie wykręcaj całkowicie plastikowej śrubki. Lepiej na ciepłym silniku, ale trzeba uważać bo wtedy jest ciśnienie w układzie chłodzenia, na zimnym czasami zasysa powietrze do środka. Przed odpowietrzeniem przekręć pokrętło...
Korek podmieniłem w sobotę - czekam na efekty. Chłodnica jest nowa... Z początku myślałem, że układ się nie do końca odpowietrzył, po wymianie chłodnicy dlatego trzeba dolewać, ale po zrobieniu ponad 1 tys. km, to już raczej nierealne.
Witam jestem po wymianie termostatu wczoraj to uczyniłem,termostat wymieniony, odpowietrzony układ chłodnica przepłukana sporą ilością wody i nadal to samo żadnej poprawy.
Jak dobrze pamiętam o wchodzi około 7 litrów. A jak grzania nie masz od momentu wymiany chłodnicy to najpierw odpowietrz układ chłodzący
Witam. Masz prawdopodobnie zapowietrzony układ chłodzenia. Na stronie o citroenach jest opisana procedura odpowietrzenia tego układu. Powodzenia.
zrób osobną instalację do do wentylatora jeśli w chłodnicy jest możliwość wkręcenia elektrowłącznika i po problemie pozatym dobrze odpowietrz układ
Witam, mam problem z VW Bora 1.9 TDI. Wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodzącego, termostat też wymieniłem, płukankę układu też zrobiłem i nadal mam zimny wąż, od termostatu do chłodnicy. Pomoże ktoś, co mam zrobić? Proszę o pomoc i z góry dziękuję. AI: Czy po wymianie czujnika i termostatu oraz płukaniu układu odpowietrzyłeś układ chłodzenia?...
Post nr #9 Kolegi Tzok wystarczy przeczytać. Być może jest niewłaściwy lub uszkodzony. Klucz "19". A czujnik ten jest potrzebny: w razie awarii wentylatora chłodnicy - nic o tej awarii Kolega wiedział nie będzie i uszkodzi silnik. Po wymianie czujnika należy odpowietrzyć układ! Olej przy tym przebiegu we Fiacie i nieznanym losie silnika wcześniej (w...
Witam mam problem z audi a4 b6 2.0 alt z LPG. Mam problem z ogrzewaniem. Wymieniona uszczelka pod głowicą nowa chłodnica, Nagrzewnica chłodniczka oleju i termostat. Układ odpowietrzony. Mam pytanie co do prawidłowego montażu przewodów płynu chłodzącego do reduktora bo u mnie jest podłączony pomiędzy chłodniczką oleju.
Witam, gotuje mi się woda w chłodnicy. Honda Accord 4 1993/110KM/2.0 1. Zmieniłem termostat. 2. Splanowałem głowicę (Wymieniłem uszczelkę). 3. Wymieniłem chłodnicę. 4. Odpowietrzyłem układ, mimo to problem nadal się powtarza.
https://obrazki.elektroda.pl/2494731200_... Dodano po 3 Chodnica oleju i pompa wody wymieniona . Wyciek pozostał. Czy wiecie jak odpowietrzyć układ chodzenia bez pompy podciśnienia ?
dobrze odpowietrzyć układ
Sprawdź drożność chłodnicy. Wężem pod małym ciśnieniem przepłucz kilkakrotnie wodą chłodnicę w jedną i drugą stronę. Woda powinna swobodnie przepływać. Po założeniu chłodnicy dobrze odpowietrz układ. Jestem za wyciągnięciem chłodnicy (zawsze to robię) ale ostatecznie możesz odłączyć oba grube węże (odłączając i zaślepiając pozostałe odejścia) i przepłukać...
Układ jest odpowietrzony problemem był przekaźnik po podmianie z drugiego auta wentylator załączył sie przy 118 stopni i wyłączył przy 94 stopniach
1 sprawdź bezpieczniki 2 sprawdź przekaźniki 3 odpowietrz układ chłodzenia 4 sprawdź czy jest podłączony czujnik temperatury na chłodnicy 5 sprawdz czy któraś wiązka nie jest przycięta (prawdopodobnie chłodnicą)
Kranika w bloku silnika użyjesz gdy będziesz chciał spuścić tylko część płynu chłodniczego (poniżej poziomu głowic). Kranik u dołu chłodnicy pozwala wypuścić całość płynu. Płyn chłodniczy wlewa się do chłodnicy. Układ, według instrukcji, jest samoodpowietrzający i trzeba trochę poczekać, aż płyn wypełni kanały w głowicach. Nie próbuj przypadkiem gnieść...
wiem ze odkopuje temat ale miałem podobnie u mnie problemem była chłodnica która była zakamieniona i miała pozatykane kanaliki przez co wentylator nie chłodził tak jak powinien dodatkowo miałem zapowietrzony układ ręcznie go odpowietrzyłem wlałem odkamieniacz do układu chłodzącego wyskoczyły dziury na chłodnicy wymieniłem chłodnice i chodzi tak jak...
Chyba przy nim niema korka spustu od spodu bo tam przy chłodnicy jest chyba chłodnica turbiny intercooler i niema tam w ogóle dostępu ani nic nie widać. nie wiecie czy układ sam się odpowietrzy czy nie w tym silniku? I czy mogę go wypłukać znaczy zlać te wodę i zalać wodę i z 10 albo 20% płynu do chłodnicy i zrobić to dwa razy bo tam jest pełno rdzy...
no tak mam taki i tamtędy tak samo odpowietrzę jak na chłodnicy? a to trzeba zagrzać samochód tak na gorącym aż sie załączą wentylatory?
Dzień dobry. Jestem tu nowa. Samochód Hyundai Tiburon 2002. Kłopot z układem chłodzenia. Dolny wąż i dół chłodnicy zimny. Termostat sprawdzony, otwiera się. Nie wiem, jak odpowietrzyć ten samochód. Zbiornik wyrównawczy wygląda jak zwykła butelka z rurką. Nie wiem, czy on się sam odpowietrza? Z pompy wody nie ma wycieku. Wiatrak się włącza, a wąż zawsze...
Witam. Mam powracający problem z tym żabojadem. Otóż auto powraca co jakiś czas do mnie. Znika płyn z układu chłodzenia i przez zbiornik wyrzuca dziwny brązowy nalot. Układ sprawdzony na szczelność, nagrzewnica nie cieknie, porządnie odpowietrzony (na chłodnicy i nagrzewnicy). Układ aktualnie zalany wodą, z wodą tez podobno był kupiony. Na każdej wizycie...
wiatm potrzebuje pomocy z odpowietrzeniem układu chłodzenia Galloper 3.0 V6 Auto wyrzuciło płyn nadmiarem dwukrotnie poczym uzupłeniłem płyn na włączonym silniku ogrzewania na max i czekam az zasał odpowietrzyłem po tyg powtórnie wywaliłem termostat chłodnica wymyta przedmuchana pompa podaje wode przy odkręconym korku wyrzuci płyn po dodaniu gazu, na...
Jeśli mogę się wtrącić to chciałbym na początek wiedzieć czy wiesz co zrobiłeś przy wymianie tej chłodnicy. Odpowietrzenie układu nagrzewnicy nie jest takie proste jakby mogło się wydawać. W zależności od wersji Punta niektóre mają w górnej części instalacji obiegu ciepłej wody do nagrzewnicy zawór lub tylko zaworek odpowietrzający. Trzeba go odpowietrzać...
Być może znów termostat. Wyjmij go i sprawdź. Wahania czujnika w czasie jazdy po wybojach i zakrętach sugerować mogą też zapowietrzony układ. Bańka gazów. Utrudnione lub nawet niemożliwe autoodpowietrzanie poprzez instalacje gazową. Musisz odpowietrzyć samemu. Czy w górnym wężu chłodnicy jest płyn? Poziom w zbiorniku na max?
Witam, mam problem z moja hondą problem jest taki ze na benzynie nie trzyma obrotów stało sie to z dnia na dzień i nie równo pracuje wyrzuca wode z korka na chłodnicy jak odpowietrzyłem układ to pomogło ale nadal nie trzyma obrotów a na gazie pochodzi 10min i gaśnie. kupiłem te auto nie dawno i niewiem co mam z tym zrobić prosze o pomoc.
Witam wszystkich, dzisiaj pojechałem zwyczajnie wymienić płyn do chłodnicy i co się okazało.., na samym starcie wymieniłem termostat i on był rzeczywiście uszkodzony, ale mechanik, który mi go wymieniał niestety nie odpowietrzył układu. Dzisiaj wymieniłem płyn u mechanika i później odpowietrzył mi układ. Pojechałem w trasę na autostradę, pojeździłem...
Ciśnienia w zbiorniczku nie ma nawet jak chodził 3h. To by świadczyło o nieszczelnym układzie. Przy szczelnym układzie i przy bardzo dobrze odpowietrzonym układzie na gorącym silniku węże do chłodnicy powinny być minimalnie twardsze niż na zimnym. Nie ma żadnej różnicy przy otwartym układzie (nieszczelność czyni układ otwartym). U mnie w corolli i...
witam kolego sprawdź czy przy temp 90 stopni otworzy się termostat i czy węże są gorące na dole i na górze chłodnicy jeżeli tak to trzeba odpowietrzyć układ a jak nie to wymiana termostatu który jest zablokowany bo przy zepsutej pompie wodnej grzał by ci się silnik podczas dalszej pracy
Chyba pozostaje ci najstarsza metoda rozgrzanie silnika do otwarcia termostatu z włączonym ogrzewaniem. A i nie uzupełniaj zimnym płynem gorącego układu. ps. a ten wąż co ma być zimny to jest na wejściu czy wyjściu z chłodnicy
A tą małą elektryczną pompke na dole chłodnicy podłączyłeś? Sprawdz przewody które idą do nagrzewnicy czy są gorące.
Może jest zbyt mało płynu w układzie chlodzenia (zapowietrzony). Przy gorącym silniku ustaw nagrzewnicę na max cieplo i wentylator też na max. Jeżeli po kilkunastu sekundach temperatura wylatującego powietrza wyraźnie maleje to masz zapowietrzenie. Na początek proponuję uzupełnić plyn i odpowietrzyć układ.
Wskazówka na desce pokazuje 90 już gdy temperatura faktyczna silnika jest pomiędzy 70 a 100 stopni. Wyrzuca sam wodę ze zbiornika? Odepnij przewód (cienki) od zbiornika wyrównawczego i dmuchnij we wężyk. Wężyk idzie do chłodnicy lub do grubego węża idącego na górę chłodnicy. Gdy ten wężyk jest zatkany to układ nie jest w stanie się odpowietrzyć.
Odpowietrzyłem układ ,ale wentylator się nie włącza.Górny wąż gumowy od chłodnicy jest ciepły, natomiast ten dolny wąż od chłodnicy po pewnym czasie jest gorący.Sprawdzałem to przy odpalonym silniku,w czasie postoju.
Witam Kolego Sławku czy poradziłeś sobie ,a jeżeli tak to jak z włączającym się jednocześnie wentylatorem nawiewu i wentylatorem chłodnicy ?? - u siebie mam to samo, (wymieniony czujnik temperatury, sprawdzony termostat, odpowietrzony układ chłodzenia) i nie mogę rozwiązać problemu
Ok , ale mam jeszcze pytanie odnośnie samego modułu , ponieważ ściągnąłem nadkole i tam widać tylko 2 przewody ,które przechodzą przez blachę pod podłużnicą i dalej idą do samej chłodnicy oraz sygnalizator klaksonu i przewód do samej lampy , nie widać tego modułu , czy może mi pan powiedzieć jak ten moduł wygląda ? , a z kolei za lampą jest box z bezpiecznikami...
Ale nawet gdyby był źle odpowietrzony to możliwe, że w zbiorniku jest dosłownie lód a chłodnicy nie da się dotknąć ani przewodów? Albo pompa nie wymusza obiegu albo układ jest zapowietrzony (poduszka powietrzna działa jak korek). Następne podejrzenie - do układu dostaje się powietrze np. szkodzenie uszczelki pod głowicą.
Należy prawidłowo odpowietrzyć układ chłodzenia,laikowi nigdy to się nie udało.
Układ jest odpowietrzony po napełnieniu układu chłodzenia? Chodzi o odpowietrznik na głowicy. Czy przy nagrzewaniu silnika na postoju, po otwarciu termostatu gorąca ciecz płynie do chłodnicy?
No więcej jeżdżę ;p ... plyn do chłodnicy uzupełniony tak jak trzeba... a jak spradzić czy jest odpowietrzony układ ? heh ;p
Nad prawą przednią lampom masz wężyk do odpowietrzania układu chłodzenia.
Dziwne, powinien sam się odpowietrzyć. Jakiś czas temu, u kolegi (jak jeszcze miał to cudo), wymienialiśmy termostat i płyn. Nie było problemów z odpowietrzeniem układu, jak dobrze pamiętam, zdejmowany był przy napełnianiu górny wąż chłodnicy. Nie znam tego auta za bardzo, ale jeżeli ma zawór na nagrzewnicy, to trzeba pamiętać, aby był otwarty. Głupia...
więc tak : - sprawdź układ chłodzący -poziom płynu w chłodnicy i zbiorniczku wyrównawczym, odpowietrz. -sprawdź i ewentualnie wymień filtr powietrza. -wyczyść przepływomierz i silniczek krokowy -sprawdź czy nie dostaje się "lewe" powietrze. -sprawdź czy nie wywala jakiś błędów na komputerze.
Węże wodne to owe 2 czarne na drugim zdjęciu? Po ich wypięciu łączę je ze sobą tak? I jeszcze jedno, pewnie niezbyt mądre pytanie, którędy upuścić płynu i czy ma to być poniżej poziomu min. w zbiorniczku wyrównawczym? Aha, jeszcze jedno pytanie: czy po sprawdzeniu chłodnicy spalin, gdyby okazała się ok, wystarczy z powrotem popiąć węże, czy trzeba zrobić...
Pewnie tylko tyle spuściłeś starego, wchodzi 5-6 litrów. Wychodzi na to że spartoliłem sprawę :cry: :cry: :cry: . Odkręciłem korek ze zbiornika wyrównawczego oraz zdjąłem waż na dole przy chłodnicy. Włączyłem przy tym na chwilę silnik
Czy przewody wodne przy chłodnicy są adekwatnie ciepłe do wskazywanej temperatury? Czy układ był odpowietrzony?
Witam, mam mały problem, a mianowicie zakupiłem nową chłodnice,zalałem płynem ok.2litry do chłodnicy i ok 1 litr do zbiornika wyrównawczego. Jak odpowietrzyć układ,bo w czasie jazdy temperatura skacze i silnik się przegrzewa w zależności od stylu jazdy. Z góry dziękuje za podpowiedz. Z mojej strony próbowałem go odpowietrzyć poprzez popuszczenie korka...
odpowietrzenie chłodnicy odpowietrzenie układu odpowietrzenie układu hydraulicznego
mikrotik firewall filter skuter elektryczny instalacja router talktalk
zarówka punto archiwizacja danych dysku
Zmywarka Siemens nie płucze - przyczyny i rozwiązania Volvo V70 - Wentylator nagrzewnicy działa wolno