Widzisz srebrną śrubkę z przewodem? Odkręć ją i podstaw pod nią jakąś miseczkę. Przy manetce odkręć imbus. Będziesz potrzebował zestaw do odpowietrzania hamulców hydraulicznych rowerowych. Taki z dużą strzykawką i uszczelnianymi końcówkami. Jedna powinna pasować do gniazda pod imbusem na manetce. Wstrzykujesz płyn powoli, aż z końcówki przewodu zacznie...
jest to prawdopodobnie zapowietrzony hamulec, najlepiej pościągać wszystkie kola i odpowietrzać hamulce zaczynając od tylu, odpowietrzniki są za bębnami jest dobre dojście po ściągnięciu kola.
jezeli urwal mi to w jaki inny sposob moge odpowietrzyc hamulce?
na żadnym zacisku nie ma odpowietrznika więc jak w takim razie odpowietrzyć układ hamulcowy? Wymieniając zaciski na takie z nieurwanymi odpowietrznikami.
Dzisiaj niedziela a ty odpowietrzasz hamulce to nie może się udać . Taki widok bąbelków po zakręceniu odpowietrznika widzę podczas odpowietrzania klika razy w tygodniu , podnieś naczynie do góry a bąbelków nie będzie .
Napompuj hamulce, jeśli tylny zacisk będzie trzymać to poluzuj odpowietrznik, jak zacisk po tym puści to wtedy wymieniaj przewód elastyczny, w innym wypadku przyczyna gdzie indziej.
Witam! będziesz musiał wymienić pompę hamulcową. Ewentualnie dla pewności rozbierz wszystkie hamulce, wyczyść je, prze smaruj tłoczki i spróbuj odpowietrzyć (mogą się urwać odpowietrzniki) jeśli to nie poskutkuje to pompa hamulcowa. Spróbuj odpowietrzyć.
Ja też miałem taki przypadek, ale nie bawiłem się z odpowietrznikiem tylko odpowietrzyłem popuszczając przewód hamulcowy i hamulce działają idealnie - może więc warto spróbować? Hamulce są przez samo "h" :wink: Poprawiłem. ankuch.
Audi A3 8l 1.9 TDI 90km Mam problem z tylnymi hamulcami. Nowe tarcze, klocki, piasty, tłoczki, gumki, wszystko prawidłowo złożone. Po odpowietrzeniu hamulce dosyć mocno trzymają, 2km przejechane i smród. Pedał hamulca twardy bierze od początku. Poluzowalem na ulicy odpowietrzniki, płyn strzelił i hamulce odpuściły. Zaraz znowu to samo i znów poluzowanie...
A ja odpowietrzam hamulce w najbardziej banalny sposób, z jednoczesną wymianą płynu w danym obwodzie. Wystarczy do tego jedna osoba. Nakładam wężyk na odpowietrznik hamulca, odkręcam korek na zbiorniku płynu hamulcowego, dolewam do pełna. Popuszczam odpowietrznik o pół obrotu i idę pompować. Pompuję z 10 razy, idę sprawdzić poziom płynu w zbiorniku...
Sytuacja wygląda następująco. Po pryskaniu udało się wykręcić jeden odpowietrznik. Drugi się ukręcił. Dziś udało mi się zrobić hamulce na jednym kole z nowym odpowietrznikiem. Na drugim kole próbowałem 'pseudo odpowietrzyć' przez lekko niedokręcony przewód ale to raczej nic nie dało. Przynajmniej na razie po podwórku mogę jeździć :-) Acha, u mnie klucz...
dwa lata, układu hamulcowego się niczym nie płucze, spuszcza się stary płyn, zalewa nowym klasy DOT4, odpowietrza hamulce i gotowe. Tylko że; trzeba odkręcić 4 małe śrubki - odpowietrzniki, przy każdym kole jest jeden, przez nie właśnie spuszcza się płyn i odpowietrza hamulce i te śrubki bywają wredne i łatwo się ukręcają, co dla amatora mechanika...
Mam problem z fordem scorpio z silnikiem 2.0 DOHC z roku 1993.Auto zostało do mnie przywiezione na lawecie od mechanika który zmieniał skrzynię automatyczną na manualną.Ja podłączałem światła wsteczne i rozruch.Po uruchomieniu silnika i po przejechaniu kilkunastu metrów blokuje hamulce .Popuścilem na chwilę odpowietrznik i hamulce odblokowały się ale...
Odpowietrzyć sprzęgło odwrotnie niż hamulce. Tzn. płyn podawać w odpowietrznik wysprzęglika i kontrolować poziom płynu w zbiorniczku.
Ma wpadać przy odkręceniu odpowietrznika, jeżeli odpowietrzyłeś układ tak jak wyżej pisałem to spróbuj nacisnąć na hamulec a druga osoba niech zaobserwuje czy z odpowietrzników lub na złączach przewodów nie wylatuje płyn .
Właśnie że przy pompie ciśnienie jest, a przy odpowietrznikach nie ma.
Kolego przypuszczam, że czynność odpowietrzania przeprowadzasz prawidłowo, tj. że podczas odkręcania odpowietrznika trzymasz "klamkę" hamulca wciśniętą. Naciskasz kilka razy klamkę, trzymasz w pozycji wciśniętej i popuszczasz odpowietrznik i tak aż do skutku. Oczywiście zbiorniczek płynu musi być pełny.
Witam ponownie, dziękuje wszystkim za pomoc. Jedna z pomp hamulcowych (nowych) była wadliwa, więc ją wymieniłem. Cylinderek przy którym nie dało się odkręcić odpowietrznika też wymieniłem. Na początku hamulce nie działały ale po kilkunastu godzinach jeżdzenia, cylinderki się ustawił i wszystko działa. Pozdrawiam dziękuje Zamykam temat
musisz dobrze wyczyscic prowadnice zacisku sa tam aluminiowe i w uno czesto sie zapiekaja wyczysc dobrze ti i te blaszki ktore siree wklada do blokady nasmaruj smarem miedzianym i na pewni pomoze to jest bol w uno i polonezie bo to te same hamulce z pompa i serwem nie ma raczej problemow z rezta odkrewc odpowietrznik i zobaczysz
tak, hamulce w samochodzie
a moze przewody elastyczne przy kolach juz zaczynaja peczniec?? a sproboj moze jeszcze odpowietrzyc grawitacyjnie : - napelnij zbiornik na maxa - odkrecaj kolejno kazdy odpowietrznik i czekaj az przyplynie przez niego samoistnie ok.100-200ml plynu (nie ruszaj wogole pedalu!!!) - zrob tak z kazdym kolem osobno sprawdz czy dziala :-)
Który zawor wymieniłeś? Który to jest bezpieczenstwa ? U siebie mam podobny problem , wyrzuca mi olej górnym odpowietrznikiem , do tego wyświetla się żółta kontrolka z wykrzyknikiem i hamulcem , przy użyciu retaedera gaśnie ,jak go wyłączę znów się zaświecą.
Hamulce są w tragicznym stanie więc sam sobie odpowiedź. Sprawdzałeś odpowietrznik?
Witam, po wymianie przewodów hamulcowych z przodu zablokowały hamulce przód lewe i prawe koło, tył obracał się normalnie. Po odkręceniu odpowietrznika z LP obydwa koła zaczęły się normalnie obracać. Po zdjęciu zacisku i pompowaniu bez klocków raz na jakiś czas nie da się normalnie wcisnąć tłoczka, i trzeba odkręcić odpowietrznik. W momencie jak zblokuje...
Musisz znaleźć odpowietrznik na cylindrze (siłowniku) sprzęgła. Odpowietrza się tak samo jak hamulce (czyli za pomocą urządzenia podciśnieniowego).
W moim touranie też lekko z tyłu hamulce trzymają wszystko też powymieniałem ale jest myk przy odpowietrzaniu trzeba odkręcić zaciski wsadzić coś o grubości tarczy mniej więcej a zacisk ustawić tak aby odpowietrznik był w maksymalnie największym punkcie aby żadne powietrze nie zostało i odpowietrzać spróbuj i daj znać jak poszło.
Po naciśnięciu hamulca popuść odpowietrznik i zobacz czy będzie dobrze, może przewód elastyczny się rozwarstwił w środku, miałem już taki przypadek.
Witam, Czy ktoś mógłby mi powiedzieć jak odpowietrzyc hamulce w Autosanie H9, wedlug instrucji odpowietrznik powinien znajdowac sie na pompie Serwo ale niestety chyba to jest nowsza wersja która tez uzywaja w Starach 1142 i niestety nie noge namierzyc odpowietrznika. Z góry dziekuje za pomoc
Hamulce już działają -super.podziękowania dla ,, eksploatacja"- dołożył wszelkich starań również telefonicznie . Serdeczne dzięki .
Sprawdzałeś czy nie ma procedury odpowietrzania z poziomu testera? Dopasuj odpowietrzniki w miejsce przewodów wychodzących do poszczególnych kół i odpowietrz najpierw zespół pompa-abs. Na uruchomionym silniku, po odpowietrzeniu pedał można wcisnąć góra cm. Jeśli to uzyskasz, dopiero podłączaj koła, kolejno i za każdym razem odpowietrzaj kontrolując...
Też miałem ten problem nie patyczkowalem ztym zaciski aluminiowe wymieniłem na nowe Kamoka pares stów plecy problem z glowy. Regeracja i przy okazji wymian tłoczków i gumę serwa ręcznego kosztowałaby by tyle samo a tak masz gwarancję na 3 lata. Ajk leciz odpowietrzników i serwa ręcznego niem sensu się bawić bo abs nie będzie działa jak trzeba i........
(at)lukaszb6661 (at)milejow Próbowałem wymusić pracę pompy ABS, pompa chodziła, ale płyn nadal nie szedł na lewy tylni zacisk, a dziś się pogorszyło, bo teraz nie dochodzi płyn na oba tylne zaciski. Przód się ładnie odpowietrzył. Auto trafiło do mechanika, spróbują odpowietrzyć hamulce ciśnieniowo. Jak to nie pomoże, to będą szukać, czy to pompa hamulcowa,...
Zalej płynu na maxa ,popuść lekko odpowietrzniki i zostaw na cała noc.
Zrobiłem w Pandzie hamulce. Panda z roku 93, silnik fire 1,0. Mechanicznie jak Uno. Zamontowana nowa pompa, nowe cylinderki, nowe zaciski, klocki, szczęki. Wszystkie części fabrycznie nowe, oryginalne zaciski Fiat, szczęki Fiat, klocki Fiat a cylinderki Metelli. Przed remontem wszystko działało prawidłowo ale pompa puszczała płyn do serwa i jesienią...
Zwroccie uwagę jak autor tematu "odpowietrzal" na początku hamulce: "jak doleje płynu do maxa to odtworzyć odpowietrznik i pompować hamulcem" Jeżeli robil tak jak napisał to zapowietrzył układ dokumentnie, i teraz żeby go odpowietrzyć trzeba albo ciśnieniowo przetoczyć duzo plynu, albo bardzo długo odpowietrzać tradycyjnie, prawdopodobnie powietrze...
na początek proponuję sprawdzić czy nie jest zaciśnięta za mocno taśma hamulca ręcznego. Ew. następnie można spróbować odkręcić odpowietrznik hamulca nożnego - może w układzie jest ciśnienie. Jeżeli to nie pomoże, to prawdopodobnie rozparty jest cylinderek hamulcowy lub szczęki są zatarte na sworzniach. Można to sprawdzić, próbując poruszyć szczęki...
Można samemu, na odpowietrznik załóż przewod gomowy i zanuż go w butelce z plynem i pompój przy otwartym odpowietrzniku. Praca upierdliwa ale da się zrobić
Nie wiem jak może być dalej zapowietrzony skoro z każdego z kół spuszczone było około 200ml płynu hamulcowego i bez powietrza. Chyba że na pompie abs jest jakiś odpowietrznik dodatkowy?
Może sa jeszcze gdzieś odpowietrzniki do hamulców od przyczepy jeśli ciągnik takie posiada
Witam - a jak wymieniałes te klocki? jesli tylko wcisnołes tłoczki do środka(nie było z tym problemu)to nie powinno to spowodować zapowietrzenia chyba ze do wcisnięcia tłoczków popuściłeś dopowiertzniki to prawdopodobnie zapowietrzyłeś , jesli nie odkręcałeś odpowietrzników to dokładnie popatrz od wewnetrznej strony felgi czy ci sie nie poci(mokrawe)...
Jedź do mechanika i niech w odpowietrznik wepnie manometr i dużo się wyjaśni.
to sprzęgło jest hydrauliczne więc trzeba dolać płynu hamulcowego do pełna i odpowietrzyć odpowietrznikiem przy wysprzęgniku na skrzyni biegów (podobnie jak odpowietrza się hamulce)
Cały układ opróżniony to cały układ do odpowietrzenia. Zbiorniki płynu są podzielone na dwie komory. Jeśli opróżnisz jedną do końca,to w drugiej na dole część płynu zostanie właśnie po to żebyś jej nie zapowietrzył. Wtedy jedna sekcja pompy działa i jakieś tam hamulce w przypadku utraty płynu z jednego obwodu dalej są. Pompa abs dostaje powietrza i...
Jeżeli jest dobrze odpowietrzony , SKM, okazało się że właśnie był niedostatecznie odpowietrzony, gdyż na prawym przednim zacisku miałem ukręconą końcówkę odpowietrznika i nie wiedziałem jak wykręcić resztę, by móc odpowietrzyć i to koło. (spawarka była tymczasowo w naprawie, a jak spróbowałem wykrętakiem 8mm, to ten się ukręcił i część została w otworku...
Jak dla mnie nie, to nie do końca są hamulce odpowietrzone... miałem taki przypadek i w niektórych typach w przednich zaciskach są dwa odpowietrzniki i oboma trzeba wypuścić powietrze... nie wiem jak jest u was ????
Raczej nie. Radze dokładnie sprawdzić stan tłoczków. Skoro po ruszeniu odpowietrznika zaciski puszczają a to oznacza ze nie wracają same.
I jeszcze chyba wie autor, ze do odpowietrzania trzeba dwie osoby, aby jedna deptała hamulec i przy jego wdepnięciu / dolnym połozeniu / druga luzowała odpowietrznik przy kole ??? To tak gwoli przypomnienia. Pozdr.
Witam. Często odpowietrzam hamulce (meczy mnie pewna usterka) i z tego powodu w jednej nakrętce od odpowietrznika zjechał mi się gwint i żaden klucz nie może sobie z tym poradzić. Co w takiej sytuacji jak przebiega wymiana takiej nakrętki jeśli jest to wogole możliwe? Pozdrawiam
Odpowietrz za pomoca sloika z plynem i wężyka założonego na poluzowany odpowietrznik. Sloik wysoko. I pompuj dolewać plyn na bieżąco.
No właśnie nie, hamulce można odpowietrzyć metodą "pompuj, trzymaj", natomiast sprzęgła nie. Trzeba wziąć dużą strzykawkę, napełnić płynem i pchać go przez odpowietrznik "pod prąd" do zbiorniczka Hej no właśnie czekałem na taką odpowiedź ale nie od Ciebie 😉 tylko od kolegi z postu powyżej. Dodam tylko że jeżeli jest ciężko to można wykorzystać...
Płyn słabo leci z odpowietrznika,pedał hamulca jest trochę twardy Ten korektor siły jest jakoś naprawialny czy tylko wymiana na inny?
Witam. Samochód jak w opisie. Zacznę moją historie, mianowicie: Bzdura! Odpowietrznik jest na każdym cylinderku (przy hamulcu każdego koła) - może poprzedniemu właścicielowi się ukręcił, na zabłoconym cylinderku wygląda, jakby go nie było. Coś źle poskładałeś (przy bębnowych jest troszkę kombinacji), lub pompa hamulcowa do roboty. Tam nie ma zacisków,...
Mam problem z hamulcami w samochodzie. Mianowicie w czasie jazdy , w momencie gwałtownego hamowania pedał hamulca wpada prawie do samego końca. Natomiast kiedy nie hamuję gwałtownie , dwa- trzy razy nacisnę pedał hamulca, wtedy hamulce normalnie "łapią". W aucie została wymieniona pompa hamulcowa i odpowietrzniki, teraz mechanik twierdzi, że należy...
Cylinderki te stare nie mogły być dobre, bo był podwinięty mały czarny oring, podwinięty, a raczej przecięty. Zniszczyłeś je tym że pozwoliłeś się tłoczkom za dużo wysunąć. Uszkodzony czyli co z nim jest nie tak? Tam są 2 warstwy gumy, jak jedna się odklei od drugiej to ten w środku się zwija jak makaron świderki i jest po prostu niedrożny. Łatwo to...
Nakładasz wąż na odpowietrznik i kierujesz go ku górze nie załamujac nigdzie. Odkrecasz odpowietrznik i obserwujesz do czasu aż bombelki powietrza przestaną się wydostawać. Stary i najlepszy sposób. Hamulce też sam odpowietrzam.
Mam jeszcze problem z hamulcami. Mianowicie lekko trzymają oba przednie hamulce. Rozbierałem już oba, wymieniłem płyn, wyczyściłem tłoczki, zakrętki odpowietrzników wymieniłem, ale niewiele pomogło. Wie ktoś, gdzie może być istota problemu ?
Płyn hamulcowy wycieka przez oba odpowietrzniki. A pedał hamulca zachowuje się przy ich otwarciu zupełnie inaczej. Zatkanie przewodów raczej nie wchodzi w grę, bo od regulatora siły hamowania do cylinderków wszystko jest nowe. Stary został tylko lewy cylinderek z nowym odpowietrznikiem, z którego jak wychodzi płyn, pedał pozostaje twardy. Jeszcze chodzi...
przy odkręcaniu odpowietrznika po prostu go zerwałem zacisk niestety trzeba kupić Niekoniecznie. Też zdarzyło mi się urwać odpowietrznik. Wyjściem z sytuacji było wbicie klucza (gwiazdki) o średnicy odpowiednio większej od otworu odpowietrznika. Trochę siły i puściło. Zawsze lepiej kupić odpowietrznik niż zacisk.
Jak się rozwarstwiły i zwinęły wewnątrz to płyn będzie przechodził z dużym oporem. Możesz spróbować poluzować odpowietrznik jak hamulec będzie trzymał to się przekonasz.
Zapowietrzyłeś pompe hamulcową i abs odpowietrz najpierw pompe jak nie ma odpowietrzników na pompie popuszczając rurki idące do abs
Witam! Fiat cc 700 1995r. Podczas ruszania zauważyłem, że przednie koła są zablokowane, a pedał hamulca jest bardzo twardy. Po odkręceniu odpowietrzników i spuszczeniu płynu hamulcowego, koła puściły. Zmieniłem serwo, płyn hamulcowy i pompkę (tylko, że używaną), ale jak chce odpowietrzyć hamulce, to pedał jest cały czas miękki, nawet po dłuższym pompowaniu....
Ponad wszelką wątpliwość zapowietrzony układ. Może jest jeszcze gdzieś odpowietrznik, np. na korektorze. Napisz jaką metodą odpowietrzasz. Jak odłączasz przednie hamulce?
Ja mam. "Czyszczenie" tłoczków papierem ściernym to szczyt ..... Sprinter nie ma "dobrych" hamulców co wynika z budowy układu jezdnego -małe koła i małe tarcze, duża masa i wieczne przegrzewanie. To oczywiście moja osobista refleksja. Jako, że to hamulce, to lepiej ich naprawę zleć komuś kto się zna. Przy wymianie zwrócić uwagę na prowadzenie klocka...
na pewno nie na odpowietrznik hamulców Na odpowietrznik.
Wymieniony został cylinderek na nowy, stary się "skończył". I hamulce chodzą jak złoto. A i przy odpowietrzaniu radzę odkręcić przewód hamulcowy od cylinderka przytkać palcem i deptać hamulcem tak, aż sam płyn będzie leciał, później wkręcamy przewód i odpowietrznikiem na cylinderku odpowietrzamy. Metoda w 100% usuwa powietrze z układu. Nawet włącznik...
Przyspieszenie bardzo fajne jak na taki samochód, tylko słabo wyposażony i trochę zaniedbany. Darowanemu koniu w zęby się nie patrzy. Wyposażenie ma właściwe - to nie mercedes, tylko skoda dla przeciętnego Kowalskiego. Warty jest jakieś 1500 zł, więc nie chciałbym w niego wkładać drugiego 1500 zł 😁 A co byś chciał? Bo na razie to sam jeszcze...
Pewnie uszczelniacz tłoczka wciągło pomiędzy tłoczek a gładź. Odkręć odpowietrznik i dużym śrubokrętem lub łyżką wciśnij trochę żeby wyjąć klocki i musisz zdjąć zacisk z koła.
Witam, Problem zaczął się od awari elastycznego przewodu hamulcowego i tłoczka w zacisku tylnim lewym. Standardowo guma tłoczka sie przetarła a przewód elastyczny uciekał płyn. Wymieniłem przewód , oraz kupilem nowy zacisk TRW . Płyn już nie uciekał przez przewód , ale niestety pojawił się problem z odpowietrzeniem nowego zacisku. Niestety nie można...
Witam,mam problem.Pacjent to Toyota Avensis T25 2,2 D4D 2007 r.Po wymianie przewodów hamulcowych kół tylnich nie mogę odpowietrzyć hamulców,brak ciśnienia w odpowietrznikach w czterech kołach,pompa hamulcowa nowa,dodam tylko że po pęknięciu przewodu wyleciał cały płyn. Naprawiałem już hamulce w innych autach i nie miałem jeszcze takiego problemu,a tutaj...
Ja mam na warsztacie takie http://www.motofakty.pl/artykul/ate-fb-3... urządzenie, wspaniale można nim odpowietrzyć hamulce, nawet z urwanymi odpowietrznikami. Kolego MANTA, przydało by się trochę praktyki , a nie odrazu jakieś ostrzeżenia wystawiasz, odpowietrza się przez przewody hamulcowe. Jakbyś się zastanowił,...
Witam. Jak w temacie mam problem z odpowietrzeniem hamulca na tylnej osi po prawej stronie. Hamulce hydrauliczno-pneumatyczne. Auto to świeży nabytek, przy okazji malowania felg okazało się że klocki trzeba wymienić, okazało się również że zaciski stoją na prowadnicach. Po wymianie prowadnic i gumek wszystko poskładane, jedna strona bez problemu odpowietrzona,...
Witam, Jak w temacie mam problem ze sprzęgłem. Po regeneracji dwu masy i wymianie łożyska na nowe po paru dniach zrobił się problem z pedałem sprzęgła, otóż zaczął brać coraz niżej po odpowietrzeniu go jeszcze raz połączeniu odpowietrznika hamulca z odpowietrznikiem sprzęgła i przepompowaniu płynu pedałem hamulca jeszcze raz problem po paru dniach dalej...
Po pierwsze gdzie jest odpowietrznik - powinien być na górze - pewnie przy montażu strony zmieniłeś
Witam. Wyczyść pompę, wymień płyn i po podłączeniu odkręć odpowietrznik w lewym przednim kole- płyn powinien polecieć grawitacyjnie no a potem prawy tył a następnie odpowietrzenie. Pozdrawiam
Dźwignij przód auta i zahamuj wyjdź z auta i zobacz czy hamulce odbijają, jeśli będą się kręciły z oporem to odkręć odpowietrznik i zobacz czy koło kręci się lżej . Jeśli będzie lepiej to do wymiany przewody elastyczne.
Odpowietrzyłbym w drugą stronę. Czyli na odpowietrznik nakładamy wężyk z odpowietrznika lewego przedniego zacisku hamulcowego, odkręcamy obydwa odpowietrzniki i ciśniemy hamulcem. Pilnować poziomu płynu.
Forum jest od pomagania. To może podjechać i naprawić za Ciebie, skoro z najprostszą rzeczą sobie nie radzisz i wpadający pedał jest już barierą nie do przejścia? jeśli nie idzie odpowietrzyć hamulców tradycyjnie, z jakiegoś powodu, to podaje się płyn pod ciśnieniem przez odpowietrznik cylinderka. Tylko zaraz pewnie napiszesz że nie masz jak i nie...
Witam. Jest o tyle dziwne że leci dopiero po zaciągnięciu hamulca ręcznego Czy zaciągasz "ręczny" w samej naczepie czy w ciągniku? Ręczny w ciągniku to to samo co nożny czyli zawór dwudrożny nie ma na to wpływu. Witam Jeśli po naciśnięciu hamulca zasadniczego powietrze nie uchodzi przez odpowietrznik to do wymiany siłownik. Jeśli wyciagniesz czerwona...
No to jest odpowiedź - ŹLE odpowietrzone hamulce! Jedna osoba wchodzi do auta i pompuje pedałem. Jak pedał zrobi się twardy, to naciska i trzyma. Druga osoba w tym czasie luzuje odpowietrznik. Wyleci z niego płyn z powietrzem. Pedał wpadnie w podłogę, ale ma on być cały czas naciśnięty! Wtedy osoba w kanale zakręca odpowietrznik, a osoba w kabinie dopiero...
wpajano "mnie" że przy ABS-sie odpowietrzamy przy włączonej pompie tzn włączonym zapłonie To znaczy że przy wyłączonym zapłonie płyn nie ma przejścia z pompy do zacisków? blokuje go kijkiem Co to za technologia z kijkiem? 1. Poluzuj odpowietrznik 2. Wciśnij hamulec 3. Zakręć odpowietrznik 4. Puść hamulec 5. Powtarzaj do skutku.
(at)bananvandyk Jeden tłoczek wysuwa się bardziej (ten od strony gdzie brak odpowietrznika) a ten przy odpowietrznika gorzej
Cześć, Mam problem z odpowietrzeniem układu hamulcowego. Przy wymianie klocków postanowiłem prześladować i rozruszać tłoczek. Niestety wypchnalem go trochę za daleko. Ale nie w tym problem - układ oczywiście się zapowietrzyl i za nic nie mogę go odpowietrzyc, podczas pompowania pedałem hamulca nie leci z z odpowietrznika kompletnie nic, mało tego z...
W 99.9% samochodów nie potrzeba do tego żadnego testera ani włączania zapłonu. Ford Fiesta MK6 (oraz cała rodzina) tylko testerem. Citroen (nie pamiętam modelu) przywieźli mi z jakiegoś warsztatu, pomimo odkręcenia odpowietrzników nawet kropelka płynu nie chciała polecieć (pierwszy raz widziałem takie cusik). Dopiero odpowietrzanie przy pomocy testera...
Te śrubki ze sprężynkami przy zacisku to chyba odpowietrzniki. A robi się to tak jak w aucie więc nie będę pisał bo łatwo znaleźć. Co do zapłonu to sprawdź opór cewek
Podjedż na stację diagnostyczną i sprawdź hamulce na rolkach. Większość stacji wykonuje to niodpłatnie. Sciąganie przy hamowaniu niekoniecznie pochodzi od osi przedniej, problem może tkwić na osi tylnej.Ważne jest też prawidłowe odpowietrzenie układu po naprawie. Co do spuchniętych przewodów giętkich to bardzo prosto sprawdzić. Spuchnięty prewód uniemożliwia...
RobertLodz09 masz racje nie mam zbyt dużej wiedzy na ten temat ale przy naprawie będę miał pomoc kolegi który jest po technikum samochodowym a tam sie uczył m.in. na polonezach więc do tragedii nie powinno dojść Dodano po 14 i spróbuje to z odpowietrznikiem tak jak napisał robert_d_g i dam odpowiedź jaki efekt
Cześć. Piszesz, że płyn całkowicie wyciekł, więc musisz odpowietrzyć cały tył i najlepiej sprawdzić hamulce przednie przy okazji. Pomysł z zakładaniem wężyka jest ok, ale ja najpierw odkręcam odpowietrzniki, dolewam płynu do zbiorniczka, czekam aż płyn zacznie się lać, nakręcam odpowietrzniki następnie (tak jak koledzy opisali wcześniej) nakładam wężyk....
Eurocargo 120E21 Witam. Panowie mam problem z hamulcami w Iveco Eurocargo przód hamuje idealnie, tył po odpowietrzeniu hamuje a po przejechaniu 100 lub 200 km tak jak by się zapowietrzały i tarcze hamulowe z tyłu robią się czerwone, wystarczy popuścić odpowietrznik w jednym kole i jedziesz dalej, co to może być za przyczyna, dodam że hamulce są pneumatyczno...
Najprawdopodobniej masz mikropęknięcie na którymś przewodzie i zapowietrzony układ. Sprawdź wszystkie przewody hamulcowe, stalowe i gumowe, odpowietrzniki, śruby przy zaciskach, po prostu cały układ od A do Z czy gdzieś się nie poci. Od tego trzeba zacząć.
Według katalogu części pompka hamulcowa posiada tłoczek służący do samoregulacji luzu, blokujący cofaniu się płynu do zbiorniczka. Skoro hamulec puszczał dopiero po spuszczeniu ciśnienia z układu (odkręcenia odpowietrznika) to zapewne jest problem z tym układem. Oczywiście na popychaczu pompki musi być luz ok. 1.5 mm aby pompka działała prawidłowo....
Witam Mam dosłownie ten sam problem, hamulce odpowietrzane Vagiem i tradycyjnie kilka razy. Na zgaszonym samochodzie hamulec sie napompuje i jest twardy. Gdy sie zapali robi się niby twardy ale i tak w końcu wpada w podłoge. Dodam że dawniej hamulec był o wiele bardziej wrażliwy na pedał. Nigdzie nie ma wycieków. Czy istniej na pompie ABS jakaś śruba...
pompa ma luz, przewody wszystkie stalowe były zgnite więc wymieniłem na miedziane już z rok temu, o tutaj nawet podałem wymiary i opisałem bo ktoś pytał: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... i było wszystko dobrze, do czasu aż znów pompa hamulcowa się przetarła i chciałem z tym wreszcie zrobić porządek Stare zostały tylko...
Zawsze zaczynasz odpowietrzanie od najdalszego? Czy powietrze wychodzi od razu czy po kilku odkręcenich odpowietrznika?
To właśnie o tylnych mówię, bo przednich teraz nie zablokowało po tym, jak zmniejszyłem ilość płynu. Naprawdę robię to już "na chama" i różnymi sposobami, ale bez poluzowania odpowietrznika się nie da ich wkręcić. Podejrzewam, że winne są właśnie przewody. Hamulce tylne się grzeją, płyn się też nagrzewa i przez to rozszerza, a miałem go trochę powyżej...
Natomiast, nic a nic nie piszesz o naprawy, co zrobione na obecną chwilę? Nie rozumiem. Przecież przez całą dyskusję napisałem wszystko co było zrobione i nie daje na razie żadnych rezultatów. Czyli: Wymieniona pompa ABS Odpowietrzone przynajmniej trzykrotnie hamulce( w tym ciśnieniowo). Sprawdzone podciśnienie. wymienione i klocki i tarcze hamulcowe....
Może kogoś fantazja poniosła i na przód dał takie same zaciski jak na tył ? bo to integracja z ręcznym powoduje konieczność wkręcania tłoczka przy cofaniu ale tak jest zwykle tylko na tylnej osi.
Pisałem o tym bo sam chciałem żeby były "lepsze hamulce" i nie pozostawiłem jałowego skoku pedału. Przy gwałtownym hamowaniu trzeba było wejść pod auto i upuścić płynu przez odpowietrznik. Po wyregulowaniu popychacza problem zniknął. Dodano po 13 Kolego część 10 to czujnik do świateł hamowania. Chodzi o części 5,6 z rysunku 102.
właściwie zastanawiałem się nad jedną sekcją pompy hamulcowej być może uszczelniacze sie skończyły .... Tak kolego owik sprawdzałem przy zdjętym bębnie wypieranie siłownika. Właściwie po tym stwierdzeniu zrozumiałem że to nie jest wina pompy hamulcowej. Tylko twojej niewiedzy. Kolega Owik starał się już wczesniej naprowadzić ciebie na właściwy trop....
Jeżeli zatem ręczny mi nie odbija i czuje lekki opór na kole to co powinienem zrobić ? Wkręcić tłoczek do środka obracając go wg ruchu zegara ? O jakies 1-2 obrotów ? Nie polecam cofania zacisku. Cofnąć go można jedynie przy wymianie hamulców. Jeśli ręczny nie odbija to jest coś nie tak albo z zaciskiem albo z linką. Są różne konstrukcje zacisków ale...
Witam. Walczę z hamulcami juz kilka miesięcy. Zapowietrza mi się cały układ. Po odpowietrzaniu hamulce są jak żyleta lecz w ciągu ok. 3 tygodni działają coraz słabiej aż w końcu pedał w podłodze. Pozniej znowu odpowietrzanie i znowu gitara na 3 tyg. Płynu nie ubywa lub ubywa tak mało ze nie jestem w stanie tego gołym okiem zobaczyć . Zauważyłem ze w...
hamulce magnum hamulce zmywarka odpowietrznik odpowietrznik odkręcić
dostaje obroty lodówka wyłącza ic501 funai
przetwornica 24vdc 12vdc solar assistant
Nie wchodzi piąty bieg - przyczyny i rozwiązania Zamienniki tranzystorów TIP41 i TIP42: BD911, MJE15030, TIP31