Czy ten zawór z czerwoną rączką może być zakręcony? Może być zamknięty (zakręcony), kaloryferom nic się nie stanie. Ten zawór należy na chwilę otworzyć, żeby układ się odpowietrzył i można go ponownie zamknąć. Jak odpowietrznik przepuszcza wodę, to powinien być po odpowietrzeniu zamykany. Tu masz link do obsługi odpowietrznika automatycznego http://www.instalski.pl/images/pliki-01/...
Tak może zalać sąsiadów z dołu u Mnie też to zamontowali i jak ciepłownia puściła ogrzewanie testowo nie uprzedzając mieszkańców no to pozalewało, osobiście podlałem sąsiada nie leci to jakoś bardzo szybko ale po kilku godzinach trochę tego jest i cieknie przez przepust grzejnika w stropie.
Czy można wymienić odpowietrznik w instalacji grzewczej bez jej wyłączania? Dowiedz się, kiedy jest to możliwe i jakie warunki muszą być spełnione, aby zapewnić bezpieczeństwo.
Trzeba jeszcze raz odpowietrzyć instalację (i to dokładnie). Może się z powrotem zapowietrzyło. Mogło się zdarzyć, gdy przy napełnianiu instalacji ktoś z lokatorów nie otwarł zaworu przed grzejnikiem (nie chciał, by go zbyt wcześnie ogrzewali), potem pojawiły się przymrozki i odkręcił kaloryfer, i powietrze przedostało się wyżej. Jeśli odpowietrzniki...
No to może teraz jezscze na odwrót, zakręć powrót i odkręć odpowietrznik.
TAK, a z czasem się zapowietrzy i będzie się nawet grzało koło. Coś nie miał czasu, albo nie chciało mu się rozwiercić odpowietrznika, wykręcić reszty z niego i zamontować nowy odpowietrznik, jakby faktycznie się urwał. Poszukaj warsztatu gdzie mają grzałkę elektryczną do śrub i tam wymień odpowietrznik wraz z odpowietrzaniem tego koła albo całego układu.
Jest to automatyczny odpowietrznik. Ma być odkręcony, może pojawić sie kropla wody.
Witam. Zapewne ktoś spuszczał wodę z grzejników bo mniemam że Pani mieszka w bloku bądź wieżowcu na ostatnim piętrze gdzie jest ogrzewanie miejskie. Odpowietrznik syczał z uwagi na zasysanie powietrza do rur. Generalnie odpowietrzniki należy odkręcić, głowice grzejnikowe też pozostawić otwarte na czas okresu letniego. Tam NIC NIE WYBUCHNIE proszę się...
Kto wie, czy odkręcanie tego zaworka niewlaściwym narzędziem go nie zepsuło. Byc może on przestał się otwierać przy odkręceniu i nie dopuszcza wody do kaloryfera. W ogóle to po założeniu grzejnika najpierw powinno się otworzyć zawór na POWROCIE, odkręcic odpowietrznik (by odpowietrzyć) i dopiero po odpowietrzeniu odkręcić zawór na zasilaniu (ale jeszcze...
Jak kolega (at)rysio4001 napisał - jak zrobisz sprawnie to niewiele wody wyleci - szczególnie jak zadbasz jeszcze o jeden drobiazg. Nie wiem jaki to kocioł, ale niemal na pewno jest w nim odpowietrznik. Na czas "operacji" też go zakręć - w ten sposób powietrze nie będzie miało szans dostania się do instalacji w kotle - jedynie przez czyszczony filtr....
Spróbuj odpowietrzyć w sposób następujący- zakręć 1 zawór i odkręć odpowietrznik. Jak pokaże się woda, bez powietrza, zakręć odpowietrznik. To samo zrób podobnie przy zakręconym 2, a odkręconym 1 zaworem.
Sam sobie zdiagnozowałeś i opisałeś problem, wymień co trzeba bo szkoda bitów marnować. Skoro raz wyleciało to zapewne tak nie powinno być i trzeba uszkodzony wysprzęglik wymienić i odpowietrzyć. No chyba że się odpowietrznik sam odkręcił.
Więc napięcie dochodzi. Sprawdź czy pompa się niezastała. Odkręć odpowietrznik (ta duża śruba) i poruszaj wirnikiem. Kapiącą wodą się nie przejmuj. :wink:
Najprawdopodobniej jest brak przepływu czynnika przez powrót. Stąd po odpowietrzeniu przez moment grzejnik jest ciepły. Proponuje zakręcić zasilanie i powrót grzejnika, odkręcić odpowietrznik i przelać grzejnik odkręcając powrót.
Zamknij jeden z zaworów i odkręć odpowietrznik, następnie zakręć drugi zawór przy otwartym nadal odpowietrzniku odkręcając drugi zawór. Zamknij odpowietrznik. Otwórz oba zawory. Czy zeszło trochę powietrza? Czy teraz grzeje całością?
Przy pracującym silniku na ok 3000obr i włączonym ogrzewaniu odkręć odpowietrznik ten w podszybiu powinien lecieć z niego mocno płyn.
Jak odkręcisz odpowietrznik na nagrzewnicy przy pracującym silniku i nie będzie się lał płyn to nie ma obiegu, czyli pompa.
Powinieneś mieć odpowietrznik na przewodzie do nagrzewnicy. Na zimnym silniku odkręć odpowietrznik, odpal go i zobacz czy płyn z układu sadzi, jeżeli tak to pompa działa. Chociaż czasami wirnik w pompie przestaje kręcić na gorącym silniku.
Może jak jest tarcza zablokowana spróbuj odkręcić odpowietrznik (dla spuszczenia ewentualnego ciśnienia płynu hamulcowego) Wtedy wykluczymy układ hydrauliczny. Wymieniałeś sam zacisk - czy całość? Łącznie z "kopytem" i prowadnicami?
Jeżeli rzeczywiście grzeją pierwsze 2 żeberka, to jest to typowy objaw zapowietrzenia. By odpowietrzyć grzejnik, trzeba zamknąć zawór przed grzejnikiem (ten na gałązce zasilającej, czyli ten do regulacji temperatury - zawór na powrocie - jeśli w ogóle jest - ma zostać otwarty) i odkręcić odpowietrznik. Przez odkręcony odpowietrznik powinno uchodzić...
Odkręć odpowietrznik i próbuj cofać tłok, jak pójdzie bez problemu, to przewód elastyczny do wymiany, jak się nie chce nadal cofnąć, to zacisk do rozbiórki i czyszczenia
Sprawdzono samemu, test pokazuje CO2 w układzie. Jednak głowica szczelna, uszczelka nowa zamontowana. Mankament jest nie, że gotuje płyn i wyrzuca. Od razu po odpaleniu płyn w zbiorniczku rośnie, tak jakby się cofał. Po zgaszeniu nie wraca do układu, dopiero po odkręceniu odpowietrznika nagrzewnicy, z której uchodzi powietrze. Przy odkręconym odpowietrznika...
Kolego cuma1990 - po co piszesz bzdury? Odpowietrzanie zależy tylko i wyłącznie od budowy układu hamulcowego. W Matizie jak i większości innych aut układ hamulcowy jest dwu sekcyjny i diagonalny . Oznacza, to, że jedna sekcja obsługuje koła pp lt, a druga lp pt i w ten sposób należy odpowietrzać. Przy odpowietrzaniu pomocne jest zastosowanie przezroczystego...
Może być zapowietrzony obieg wężownicy. Dolej wody do układu. Nad bojlerem jest odpowietrznik automatyczny, odkręć jego kapturek. Przed odpowietrzeniem wyłącz pompę.
Możliwe że układ jest zapowietrzony, odkręć korek i odpowietrzniki żeby się upewnić, pozostaje jeszcze kwestia czy auto się nie przegrzewa?
Widzisz, Owik? Nie odzywaj się. Ciśnienie z zacisku hamulcowego i sprzęgło odpowietrzone. Sposób z odkręceniem odpowietrznika i czekaniem aż płyn zacznie cieknąć jest jak widać powyżej zły. Zamykam.
Zawory odkręcone, instalacja napełniona, odpowietrznik odkręcony aż woda poleci.
To odpowietrzamy ale inaczej: Powieś grzejnik. Poskręcaj śrubunki ale powrót dokręć na max a na zasilaniu pozostaw delikatną nieszczelność "na syk". Odkręć też odpowietrznik. Delikatnie poluzuj imbus. Górny zostaw zakręcony. Poczekaj na pojawienie się wody na górnym śrubunku i dokręć go. Jeśli z odpowietrznika poleci ciągły strumień wody to odpowietrzone...
Spróbuj odpowietrzyć układ. Z lewej strony na górze kaloryfera masz odpowietrznik. Odkręć i zobacz czy wydostae się powietrze. Jak leci woda to zakręć - jest OK.
Odkręć odpowietrznik na kaloryferze ( dowolnym ) i upuść wody do odpowiedniego ciśnienia.
No tak, teraz widzę, że jest to korek, być może dałoby się go odkręcić, a wkręcić w to miejsce odpowietrznik, choć patrząc po sposobie mocowania grzejnika do ściany, nie wiem czy jest to zajęcie dla ciebie. Wspomniałem też o braku wody w grzejniku, ale nie ma na to odpowiedzi.
Wszystko tak jak opisał kolega (at)Szczecin62 tylko odpowietrznik proponuję odkręcić najpierw aby sprawdzić czy zawory trzymają :D
Skoro masz zaworki to spoko podłączasz się z nową nitką, nic nie musisz spuszczać. Gdy już się podłączysz z nowym kaloryferem to koniecznie odkręć na nim odpowietrznik i dopiero napuszczaj wodę do układu. Gdy zacznie się wydobywać woda z odpowietrznika to go zakręć oraz zakręć zawór dopuszczający. Jeżeli masz manometr to sprawdź ciśnienie po uzupełnieniu.
Więc sprawdż czy ci się nie zapowietrzyło jeśli tak to zrób taki myk odkręć odpowietrznik poczekaj aż płyn poleci czysty(oczywiście dolewaj do zbiorniczka nowego):Dpo całej operacji sprawdż czy jest OK przy hydraulikach czasami bywa tak że przymarznie płyn i się delikatnie zapowietrzy.Powodzenia
A po co holender? żeby odkręcić górny dekiel odpowietrznika wystarczy ręka przecież jest radełkowany to wystarczy żeby uwolnić pływak zaworu. Po odpowietrzeniu dokręcić ręką.
Pierwsza fotka to odpowietrznik, odkręcisz pokrętło i zostawisz to się odpowietrzy, ale nie grzejniki. Spróbuj z wyczuciem popuścić śrubunek między zaworem i grzejnikiem i w ten sposób odpowietrz grzejniki. Montaż odpowietrzników pisałem.
Nie myl układu otwartego z zamkniętym. Masz prawidłowe ciśnienie. Ciśnienie po włączeniu spada bo zapewne manometr jest na ssaniu pompy. Prawdopodobnie masz zapowietrzony zasobnik c.w.u. Sprawdź czy jest zakręcony odpowietrznik ładowania zasobnika. Jeśli tak to go odkręć (mała nakrętka na odpowietrzniku).
Jest jeszcze jedna rzecz którą teraz dostrzegłem. Na górze rury masz odpowietrznik (małe i białe). Odkręć go aż poleci woda. Może jest tylko zapowietrzona pompa. To co zaznaczyłeś to filtr. Zawór zwrotny znajduje się nad pompą (grubszy walec)
Poszukaj przewodów które idą do nagrzewnicy i sprawdź czy są ciepłe. Jeśli ciepły jest tylko jeden to znaczy że płyn nie przechodzi przez nagrzewnice i prawdopodobnie jest zapchana. Na przewodach może być także odpowietrznik. Jeśli znajdziesz odkręć i sprawdź czy nie było powietrza w instalacji. Przy okazji będziesz wiedział czy płyn jest pompowany...
Jak kolega powyżej napisał, naczynie wzbiorcze jest w tylnej części pieca za komorą spalania. Odpowietrznik zaznaczony na rysunku numerem 12. Należy nieco odkręcić (poluzować) kapturek w górnej części odpowietrznika, powietrze ujdzie i z powrotem go dokręcić. https://obrazki.elektroda.pl/8779938200_...
Czy kapturek odpowietrznika w kotle jest odkręcony? Wsadź te fotki do "Radosnej twórczości instalatorów", ale ustaw je pionowo. Potem "poproś" o poprawienie instalacji. Łachy nie zrobi. Wykaz błędów i sposób załatwienia powyżej; szczególnie gazu.
Najpierw zakręcił czerwony zawór (na zdjęciu), następnie odkręcił cały odpowietrznik od rury, żeby go wyczyścić i okazało się, że był cały zalany, i wkręcił znowu, co odpowietrzyło kaloryfer. Także przy samym kaloryferze odkręcił śrubę i tam też poszło powietrze z wodą. Dzięki!
Jak zawór kulowy na zasilaniu zamknięty, to bojler ma się napełniać od dołu przez powrót? Napełniałem przy tym zaworze odcinającym na górze otwartym i dopóki słychać było przelewanie w płaszczu to też syk słychać było syczenie uchodzącego powietrza z odpowietrznika. Po napełnieniu instalacji, odkręciłem odpowietrznik, pod nim (jego częścią) jest zawór...
Miałem kiedyś przypadek na warsztacie (nie pamiętam marki), że przy wymianie wtrysków naruszono obsadę wtrysku i kompresja z cylindra szła przez obsadę do nadmiaru paliwa i zbiornika. To było niewiele ale po dłuższej jeździe wywalało przez odpowietrznik. Odkręciliśmy magistralę przelewu na silniku i po zapaleniu z jednej głowicy oprócz paliwa szło powietrze....
Jeśli nie jest to automatyczny odpowietrznik, to lepiej zostaw zakręcony. Inaczej woda cię zaleje. Chyba, że masz układ zapowietrzony, to wypada odkręcić, odpowietrzyć i zakręcić.
Ju,z sam nie wiem co może być wszystkie łączenia potraktowałem sylikonem to raczej nieszczelności bym wyeliminował. Bardzo możliwe, że to właśnie jest przyczyną problemów. Gaźnik też smarowałeś tym nieszczęsnym silikonem? Plastikowy łącznik gaźnika z cylindrem lubi pęknąć przy mocniejszym dokręceniu. Odpowietrznik zbiornika paliwa? Odkręć tłumik z...
Masz odpowietrzniki w tych górnych kolankach. Tylko, że masz bardzo trudny dostęp, aby wsadzić kluczyk i odkręcić odpowietrzniki. Musisz po prostu wtawić większe drzwiczki, aby od góry można było wsadzić dłoń z kluczykiem. Skoro wszystko jest OK to co chesz poprawiać? Dewelopera chcesz poprawiać czy Serwis Vaillanta? Masz się cieszyć, że w ogóle masz...
Z górnych grzejników jak leci woda i odkręcę odpowietrznik to dość mocno tryska. W dolnych grzejnikach (prawego pionu) leci spokojnym strumieniem, powolutku. Można odpowietrznik odkręcić mniej. Zastanawiające jest to,ze z górnych lepiej wypływa, a powinno być na odwrót. A czy są pęcherzyki powietrza ?
Kolego, prawdopodobnie ta pompa włączała się gdy w bojlerze była zbyt gorąca woda to wtedy pchało w instalację ciepłowniczą bo prawdopodobnie na solarach nie ma żaluzji . Teraz rozumiem do czego jest ten bajpas, bo przez ten bajpas pompa od centralnego pcha ciepło w wężownicę bojlera, a jeżeli to nie grzeje to odkręć ten odpowietrznik automat u góry...
Odkręć odpowietrznik i korek, zalej płynu ile się tylko da grzanie na max i najlepiej ustaw go pod górkę przodem. Mimo ,że wydaje się w zbiorniku full to po chwili zacznie ubywać. Korek też może blokować przepływ (między oringami masz kanał).
Witam. Przewód zmieniony, ale nadal po hamowaniu koło trzyma. W ogóle, to dopiero zauważyłem przy składaniu, że wewnętrzny klocek jest strasznie nierówno starty. Po podniesieniu zacisku, górny tłoczek, ten bliżej przewodu hamulcowego był wyraźnie bardziej wysunięty niż drugi, który jest bliżej odpowietrznika. Obydwa tłoczki wydaja się być w super stanie,...
brandy-p żeby ukręcić torxa to trzeba by dość konkretnie pociągnąć szybciej puści odpowietrznik. Ja tam torxem zawsze dałem rade odkręcić odpowietrznik a niektóre były naprawdę dobrze dowalone.
na jednym z forów w odpowiedzi na podobny przypadek znalazłem taki komentarz, co o tym sądzicie ? ma sens ? w sumie nie pamiętam jak ja go zalewałem. Nie skopiował się dołączony fragment z cytowanego postu. Uważam, że jest dokładnie odwrotnie niż w tym fragmencie. Z tego co napisałeś wynika, że zapowietrzony jest powrót z grzejnika i dlatego on nie...
Witam. Próbuję od kilku dni odpowietrzyć grzejnik ale bez skutku. Odpowietrznik odkręcony do końca, przy zamkniętym i otwartym zaworze termostatycznym nie leci już powietrze a tym bardziej woda. Odkręcać śrubunki? Proszę o pomoc.
Prawie... Rury ok, tylko odpowietrznik na co. Na cwu jak dobrze odkręcisz kran to samo się odpowietrzy. Tylko jeśli nie lubisz bulgotania w rurach, to warto założyć, bo w miarę podgrzewania z wody wydziela się rozpuszczone powietrze.
Na zapalonym silniku pompowalem 3 razy i odkręciłem odpowietrznik
Spróbuj tak -1. zakręć termostat i odpowietrz drabinkę u góry.2 Otwórz termostat, a zamknij zawór po prawej stronie drabinki na dole i znów odkręć odpowietrznik. Nie zapomnij, by w układzie była woda.
Natrafiłem na drobny problem - nie mogę tego odpowietrznika odkręcić, strasznie mocno jest dokręcony chociaż o 3/4 obrotu poszło. Jednak no nie czuć żeby ten element chciał współpracować a obawiam się żeby tylko nic nie urwać. Dołączam zdjęcie - może to trzeba jakoś inaczej ?
Odkręcić odpowietrzniki, powietrze ma wylecieć, zakręcić odpowietrzniki i korek. Odpalić, zagrzać na postoju, z wszelkimi dziurami zakręconymi.
A po co poduszka? To bijler i ma mieć i powietrze wyjdzie przy używaniu cwu a na grzaniu czyli wężownicy powinien być odpowietrznik.
Nowy odpowietrznik też pozostaw odkręcony, producent zaleca je zakręcać bo pływaczek w odpowietrzniku czasem się zacina i kapie, ale zdarza się to dosyć rzadko.
Zbiornik cały czas pełny aż się wylewa , grawitacje też próbowałem . na tych kołach po odkręceniu odpowietrzników płyn tylko się sączy nawet po wciśnięciu hamulca. Natomiast na pozostałych dwóch(lewy tył prawy przód) po odkręceniu odpowietrznika aż tryska :);d. Odpowietrzniki wyczyszczone nawet zamienione i nic .
Może by się udało bez spuszczania wody z całej instalacji. Zamknąć obydwa zawory na grzejniku i spuścić wodę tylko z tego grzejnika. Jest to drabinka i bez problemu podstawi jakieś wiaderko pod grzejnik i odkręci śrubunki. Oczywiście odpowietrznik odkręcić aby woda spokojnie zeszła z grzejnika a później zamknąć aby się zapowietrzył.
Dolej znowu i pamiętaj o odkręconym odpowietrzniku podczas dolewania.
Ten element to odpowietrznik, ta szara zakrętka powinna być lekko odkręcona by odpowietrznik spełniał zadanie. Tymczasowo możesz go zakręcić , odpowietrznik do wymiany.
Układ ten nie działa ponieważ nie ma pionu zasilającego czyli pompy do ładowania zasobnika ciepłej wody użytkowej Kolego GaMbIt35 sam zauważyłeś że jak odkręcisz odpowietrznik na tak długo że zacznie płynąć ciepła woda to układ działa ,czyli upuszczasz zimną wodę która znajduje się w poziomej rurce zasilającej i to właśnie ona blokuje przepływ . Czyli...
Odkręć przewód przy pompie, poluzuj odpowietrznik i podłącz pod przewód przy pompie wężykiem kompresor. Jak nie idzie to rozłącz punkt rurka-przewód elastyczny. Cudów nie ma.
Zakręć dopływ i odpływ w szczebelkowym. Odkręć odpowietrznik i dolej wody do pełna. Zakręć odpowietrznik, potem odkręć zawory. Powinno zadziałać. Wyglada mi, że gdzieś się robi uklad naczyń połączonych i wylew zasysa wodę. Ale bardziej w zrozumieniu pomógł by schemat instalacji.
Zalewaj płyn na odkręconych odpowietrznikach, jak poleci to zakręć i uzupełnij do MAX i zakręć korek zbiorniczka. Nagrzej silnik do temperatury pracy i zgaś, poczekaj aż ostygnie i uzupełnij płyn
Sprawdź stan płynu chłodzenia ... jeśli potrzeba jest odpowietrzenia to przy chłodnicy są odpowietrzniki ... Zapal samochód i odkręć jeden z nich aż pojawi się płyn potem zakręć ... Ale sprawdź również skąd może być wyciek ... jeśli na zewnątrz to pół biedy ( okolice chłodnicy ) ... sprawdź olej czy przypadkiem tam nie wyciekł .
Po odkręceniu odpowietrznika, powinno ujść powietrze, a jak go już nie ma to woda. Jeżeli nic nie leci, to odpowietrznik zapchany, pozostaje metoda poluzowania przy zaworze (zawór ma być zamknięty). Odkręć też termostat i sprawdź czy iglica odbija, miałem już tak kilka razy, że się zapiekła, kombinerkami trzeba było ją wyciągnąć i rozruszać.
Niestety sezon grzewczy ruszył i w jednym z grzejników był odkręcony odpowietrznik. Tym samym na podłogę wylało się z jakieś 5L wody na powierzchnię około 3-4m2. Podłoga lakierowana lakierem ceramicznym poliuretanowym teraz wygląda tak jak na załącznikach. Co dalej robić poza osuszaniem? Wyschnie to samo czy trzeba cyklinować?
Cylinderki te stare nie mogły być dobre, bo był podwinięty mały czarny oring, podwinięty, a raczej przecięty. Zniszczyłeś je tym że pozwoliłeś się tłoczkom za dużo wysunąć. Uszkodzony czyli co z nim jest nie tak? Tam są 2 warstwy gumy, jak jedna się odklei od drugiej to ten w środku się zwija jak makaron świderki i jest po prostu niedrożny. Łatwo to...
https://obrazki.elektroda.pl/1536569900_... Bardzo, ale to bardzo delikatnie odkręć zawór od dopuszczania wody, niech się przelewa, w między czasie najlepiej specjalnym kluczykiem odpowietrzającym takim "motylkiem" jak ten https://obrazki.elektroda.pl/1512658100_... odkręć ten odpowietrznik, https://obrazki.elektroda.pl/3923697800_...
Kapturek odpowietrznika zostaw odkręcony dopóki instalacja się całkowicie nie odpowietrzy. Potrwa to pewnie jeszcze przynajmniej kilka dni
Udało mi się raz nagrzać kaloryfer by był obieg ale to dosłownie na 15min gdyż zmieniałem położenie rurek i usuwałem stary kaloryfer. Pech tak chciał ze znowu sie mecze. Spuściłem wodę z kaloryfera drabinkowego później odkręciłem oba zawory od wody i odpływu na odkręconym odpowietrzniku, później odkręciłem odpowietrznik od rur który wcześniej zrobiłem...
Nie jest on przypadkiem wyposażony w automatyczny odpowietrznik ? Składa się z malutkiego pływaka, który unosząc się na powierzchni wody domyka zawór. Kiedy do kaloryfera dostaje się powietrze i poziom cieczy opada, pływak za pomocą cięgna otwiera zawór spustowy, aby odpowietrzyć grzejnik. Cały ten mechanizm jest bardzo mały, a pływak porusza cięgno...
Gaźnik oryginalny? Czy membrany gaźnika były kiedyś wymieniane? Czy gaźnik posiada regulacje L i H? Odpowietrznik zbiornika paliwa nie przypchany? Nie poprawia mu się po odkręceniu korka wlewu paliwa?
Poluzuj czarną małą nakrętkę na odpowietrzniku, po czym delikatnie odkręć zawór pod odpowietrznikiem. Zobacz czy poleci powietrze
Trzeba odkręcić obudowy pólosi.Tloki są w bloku tylnego mostu.Walker Ci o tym pisał.Tam gdzie odpowietrzniki muszą być i tłoki hamulców.
Co znaczy ze odpowietrznik jest JUŻ odkręcony? To był zakręcony ?
Dobrze sprawdzę to oczywiście. Wtedy mogła by się jakoś źle układać i przez to by nie wracał? Jednak po odkręceniu odpowietrznika cofa się bez żadnych oporów..
Cześć, mam taki problem, że grzejniki w pokojach mi nie grzeją. Kupiłem mieszkanie od dewelopera zrobione pod klucz - w łazience grzejnik mi grzeje bez problemu, ba nawet miałem powódź, bo nie były dokręcone ;-) Niestety w pokojach mam zimne, rurki poniżej grzejnika też są zimne. Odpowietrzyłem oba grzejniki w pokoju, szukałem jeszcze zaworu odpływowego...
Witam! Gdzie spuszczać wodę, czy zamknąć zawory przy piecu, jak potem napełniać instalację i ją odpowietrzyć ... Instalacja CO to system naczyń połączonych, więc wodę możesz spuszczać w dowolnym jej miejscu. Skoro masz odkręcić ten grzejnik, to spuszczaj wodę (np.) odkręcając jego dolny korek (zaślepkę) - nie widzę na zdjęciu, ale powinien coś takiego...
U mnie to też nie pomaga, tzn jest lepiej. Odpowietrzałem urządzeniem do odpowietrzania, wstrzykując płyn przez odpowietrznik i klasycznie pompując. Jednak skok jałowy pedału jest za duży. Sprzęgło działa biegi wchodzą lekko. Dziwne że odpowietrzając klasycznie tzn. pompując pedałem po odkręceniu odpowietrznika zawsze leci płyn z powietrzem nawet piana.
po odkręceniu lewego odpowietrznika twardo się trzyma? 1. Jeżeli, po odkręceniu odpowietrzania, nie wycieka płyn hamulcowy, to znaczy, że zapchana jest arteria, lub niesprawny odpowietrznik . W tym wypadku powinno wystarczyć odpowietrzenie tylnych kół? 2. Tego nie wiemy? Dobra praktyka warsztatowa zaleca w takim przypadku dokonać prawidłowego odpowietrzenia...
Rozpal, poczekaj niech grawitacja zadziała. Przednia śruba ponoć odpowietrznikiem jest, odkręć poczekaj aż woda poleci. Jak to nie pomoże to gdzieś coś sknociłeś.
https://youtube.com/shorts/EzTghzKfwWg?s... Czy ta sytuacja jest normalna? Auto odpalone odpowietrznik 1 2 odkręcony płynu brak... Dlatego jak jeżdżę teraz to jak dostaje temperatury to wywala płyn bo się rozpręża a nie ma obiegu bo skoro tam płyn nie leci to chyba dalej też nie idzie nie jak odpowietrznik jest przed termostatem...
Najważniejsze to dobrze wyskrobać to co siedzi w rowku pod gumką.I tłoczek wchodzi palcem.Ale odpowietrznik obowiązkowo odkręcony.
Czyli reasumując, aby sprawdzić, która rurka jest zasilaniem bez żadnych narzędzi, najlepiej będzie odkręcić odpowietrznik w zimnym grzejniku typu V po czym sprawdzać, która rurka robi się lekko ciepła?
sprzęgła takie są, nie chcą się tak łatwo odpowietrzać, albo zrób strzykawką od tyłu jak pisali, albo dmuchaj w pełen zbiorniczek na odkręconym odpowietrzniku aż będzie się lało, potem zakręć odpowietrznik ps: pamiętaj, że pedał sprzęgła puszczony NIE MOŻE naduszać tłoczka pompki, musi mieć troszeczkę luzu
po odkręceniu odpowietrznika nie ma nadciśnienia
1. bo w normalnych okolicznościach przyrody, kapturek jest odkręcony, aby powietrze miało możliwość ujścia. 2. na zakręconym kapturku nie ma ciśnienia, chyba że wewnętrzny zaworek jest uszkodzony, ale to i tak za mało aby uszkodzić kapturek. 3. kapturek powinien być podczas normalnego działania odkręcony. Jeśli wycieka woda, to odpowietrznik należy...
Pozostaje jeszcze pewna kwestia; zdrowo zapieczona śruba przewodu/odpowietrznik czasem się urwie, zamiast odkręcić - prawidłowo "opracowana" przed próbą odkręcenia, daje się za to odkręcić byle czym.
Jeśli cylinderki są w takim stanie, to zapomnij, że ruszysz odpowietrzniki. Akurat odpowietrzniki to się udało odkręcić, ale skoro koledzy mówicie, że lepiej wymienić na nowe to tak zrobię. Dzięki za odpowiedzi.
Zestaw naprawczy pewnie zakupie cały. A teraz pytanie czemu tak się dzieje. Robi się tam takie ciśnienie że pedał hamulca nawet nie drgnie do dołu. Dopiero gdy odkręcę odpowietrznik wszystko puszcza
Zapiekł się zaworek odcinający od wys.-niskiej. Trzeba odkręcić tę listwę z przewodami, wyciągnąć ten aluminiowy tłoczek ok 2-3 cmm średnicy , porozbierać dokładnie, dobrze to wszystko wyczyścić, posmarować , złożyć i musi być ok.
Kolego nic się nie martw. Ja tez mam PEX i daje rade. z ostatnim grzejnikiem tez miałem problem ale zakręciłem wszystkie pozostałe grzejniki a w ostatnim odkrecilem odpowietrznik,zakręciłem powrót i dałem większa temp. na kotle i ciśnienie zaraz zrobił się gorący. zakręciłem odpowietrznik odkręciłem powrót i kolejno od ostatnich grzejników zacząłem...
Węże sprawdziłeś a może masz lekko układ zapowietrzony na jednym z węży jest odpowietrznik odkręć go i zobacz czy leci płyn,jaka jest temperatura na zegarach:?: Czy szybko Ci się autko grzeje(temperatura silnika?)może też być walnięty termostat w pozycji otwartej będzie się wolno nagrzewał a przy takiej pogodzie jak teraz to życzę powodzenia.:D A jak...
To między pompami to wymiennik ciepła,rozdziela obieg kotłowy- otwarty od obiegu grzejników -zamkniętego. Jeżeli te miedziane rury osi do kotła są gorące, to obieg kotłowy jest. Jeżeli te plastikowe PP są obie zimne to brak obiegu w części grzejnikowej. Do czego podłączona jest ta zielona pompa? Czy jesteś pewien, że pracuje? Odkręć ten ręczny odpowietrznik...
Też tak myślę, zrobię tak: odepnę węża od chłodnicy u góry, jak nie będzie płynu, to założę z powrotem, zaleję płyn do chłodnicy przez zbiorniczek i przez przelew od chłodnicy, odkręcę odpowietrznik na termostacie i oba na wężach do nagrzewnicy. Po odpowietrzeniu pozakręcam razem z korkiem zbiorniczka, odpalę i nagrzewam silnik, aż się uruchomi wentylator....
odkręcić tarcza odkręcić bęben wiatrak odkręcić
synchronizować ustawić radio kondensator trzeszcz czujnik krancowy
odpowietrzanie klimatyzacji odpowietrzanie klimatyzacji
Dźwięk przestrzenny z dekodera HD 3000 Polsatu Silnik gaśnie po włączeniu świateł drogowych - przyczyny i rozwiązania