Silniczek z audi, oprócz innego złącza, ma też inny wieloklin na wałku łączącym go z zaciskiem. Trzeba to przełożyć z zacisku z passata. Dodatkowo, akurat w moim przypadku, inna była średnica tłoka oraz w innych miejscach są wyprowadzenia na zasilanie płynem i odpowietrznik. Dlatego zacisku nie wymieniałem. Szczerze mówiąc raczej nie warto kombinować....
Jeszcze pozostaje kwestia elastycznego przewodu hamulcowego - może byś uszkodzony. Jak podniesiesz auto i koło się blokuję to popuść odpowietrznik na zacisku, jeżeli hamulec puści to przewód do wymiany. Rozumiem, że tłoczek sprawdzony pod względem wżerów itp.?
Witam, jestem tu nowy, więc z góry przepraszam za wszelkie niejasności. Mój problem dotyczy hamulców w scenic'u. Otórz wziąłem samochodu aby wymienić tylko klocki hamulcowe, ponieważ hamulce były słabe, a słychać było wyraźne tarcie. Po zdjęciu przedniego prawego koła okazało się, że od strony silnika w ogóle nie ma klocka, został tylko kawałek blaszki,...
Przy odkręconym odpowietrzniku opór nie maleje. To jest tylni zacisk. To od czego jest ten odgłos. Myślałem że od opon ale założyłem koła z oponami zimowymi i to samo. Sprawdzałem koła nie mają luzu ani nic nie słychać na łożyskach. Dźwięk pojawia się przy jeździe 50-70 km/h. Nie mogę zdjagnozować czy to przódczy tył. .
Witam. Zwracam się do Was z prośbą, a mianowicie w moim samochodzie uszkodzeniu uległ przedni zacisk hamulcowy. Zauważyłem, na nim pęknięcie w okolicach odpowietrznika. Szukałem używanego, lecz nie znalazłem żadnego. Jest to system hamulcowy bendix. Moje pytanie jest następujące zaciski tego samego sytemu, ale z peugeota 106 będą pasowały do mojego...
Zator ale od czego? Przy odpowietrzaniu płyn pięknie ucieka z odpowietrznika. Problem bardziej z powrotem tego płynu. Wymienimy te dwa przewody i mam nadzieje że problem się skończy.
Sprawdź jeszcze czy przewód hamulcowy jest OK. Jeśli próbujesz cofnąć tłoczek i nie idzie, spróbuj odkręcić odpowietrznik. Jak pójdzie cofnąć tłoczek to na 90% wina jest w przewodzie elastycznym.
A skąd ma ci się to powietrze brać?Przed pompą musiało by zaciągać.Ale wtedy był by wyciek.Albo płyn musiał być tak stary że sama woda w nim.Nie dolewasz płynu, albo nie odpowietrzyłeś dobrze i tyle.Poza tym jak zakładasz wężyk na odpowietrznik, to zawsze poleci coś powietrza.Między gwintem albo między wężem a odpowietrznikiem.
Powiem może bardziej dokładnie o co chodzi. W moim zacisku w miejsce odpowietrznika była wkręcona śruba, przez co lekko uciekał płyn hamulcowy. W związku z tym samochód nie przeszedł przeglądu (reszta była ok, więc trzeba było się tylko tym zająć). Oddałem auto do mechanika, powiedziałem o co chodzi i dziś do niego dzwoniłem- samochód zrobiony i przegląd...
Mam taki oto problem nie cofa się mi się tłok w zacisku hamulca przedniego koła. Zaczęło mi się tak dziać od kilku dni. po wymianie klocków hamulcowych na nowe. Nie hamowało lewe przednie koło. Wczoraj rozebrałem zacisk umyłem (tłok nie był skorodowany) nowe uszczelki i nasmarowałem złożyłem. Dziś była jazda próbna nic nie pomogło nie hamuje przejechałem...
Co to za dźwięk ? Jeśli weszło lekko to do sprawdzenia przewód elastyczny zacisku, czy leci plyn z odpowietrznika ? Podnieś przednie koła na lewarku, nacisnij kilka razy na pedał hamulca i sprawdz czy koło obraca się lekko. Może blokować się po nagrzaniu. Jeśli wymieniał to warsztat, powinni rozpatrzyć reklamację. Dodano po 2 Co to za dźwięk ? Jeśli...
Odpowietrznik jest wyżej niż wężyk, więc zawsze trochę powietrza zostanie co skutkować może zmniejszoną efektywnością hamowania, nie sądzę żeby udało Ci się wykręcić resztkę odpowietrznika, więc pewnie albo wiercenie albo nowy zacisk. P.S. Odpowietrznik jest M7x1 pozdr
Tak - zacisk lewy jest na koło prawe i odwrotnie :D . Na poważnie - czy w Kielcach nie ma szrotów, tylko chcesz koniecznie kłopotów kupując z alledrogo? Nie piszesz który rocznik - przedlift, polift??? jaki silnik - to wszystko jest ważne - nikt nie jest przysłowiową wróżką. Mogą mieć różne jarzma (albo np. inny rozstaw śrub mocujących zacisk)- a jeśli...
Cześć, Pytanie ogólne, niedawno miałem przez mechanika wymieniany płyn hamulcowy, mówił, że nie był w stanie odkręcić odpowietrznika w prawym tylnym kole bez ryzyka kupowania nowego zacisku, więc wymienił płyn bez jego odkręcania. Mówił, że tak się zdarza i by się tym nie przejmować, że z czasem płyn się wymiesza. Mimo wszystko chciałem się upewnić...
Ten zacisk jest chyba żeliwny tak? Nie ma co tylko brać zamiennik. Kiedyś trafiłem na aluminiowe zaciski, nie wiem już do czego to było. Gwint na odpowietrznik był zrobiony tak jak by ktoś go przerysował gwoździem. Po prostu był za mało "wcięty" w materiał i bałem się to zakładać. Ale ogólnie nie widziałem jakichś innych złych rzeczy w tych zaciskach.
ściśnij delikatnie np:"francuzem"gumowy przewód hamulcowy przed zaciskiem(oczywiście po wyjęciu tłoczka) by ci nie uciekał płyn,czasem przy małych wyciekach wystarczy go łapać i dolewać do zbiorniczka nowy. Zacisk wkręcaj przy odkręconym odpowietrzniku,będzie łatwiej. NIE smaruj tłoka i gumek zwykłym towotem do łożysk bo ci spęcznieją gumki. Dodano...
1: stoją prowadnice zacisku w jarzmie 2: do wymiany gumowy przewód hamulcowy. Podnieś koło,zahamuj mocno kilka razy i puść odpowietrznik,jeśli "mocno" psiknie i odrazu poluzuje koło to oznacza że płyn nie wraca do pompy przez uszkodzony/zatkany gumowy przewód. Pomijam oczywiście sytuacje gdy trzeba klijentowi 15 minut tłumaczyć że ma uszkodzone łożysko...
jak będzie tak samo to zdejmij wąż podciśnieniowy z serva i sprawdź czy koło łatwo się obraca. Miałem parę lat temu taki sam przypadek w skodzie octavi ,podmieniałem zaciski i nic wkońcu zdjąłem wąż podciśnienia z serwa i koło z tyłu zaczęło się luźno obracać .Po wymianie serwa klient do dzisiaj jeździ i nic się nie dzieje. :D Przeciesz napisał że...
Trzeba mieć zacisk stary aby wiedzieć co się działo.Generalnie w tych autach daję nowe gumki gdyż utlenia sie aluminum,ale może być że odpowietrznik się zerwał i wtedy nowy zacisk.Co by nie było klient zawsze widzi starą część.
a no właśnie zapomniałem dodać, zacisk używany, teoretycznie sprawdzony, odpowietrznik już poluzowany miał, i tłoczek cofnięty gotowy pod montaż, możliwe że np tłoczek się nie cofa i blokuje klocki które blokują tarcze i stąd ten opór ? Dodano po 1 stary zacisk już szrot był bo puszczał płyn hamulcowy i ciągłe dolewki, a po demontażu brakowało jednej...
He . Pytanie tylko czy urwał sie cały . Jeśli jest na równi z zaciskiem to tylko jak pisza koledzy . Jeśli coś wystaje to opiłu delikatnie i poszukaj klucza nasadowego który ma scianki a nie coś w rodzaju wieloklinu . Do poldów polecam końców nasadowa stanleya . Od czasu kiedy mam ten zestaw nie urwał sie ani jeden odpowiecznik . Co do spawanie jak...
Dzięki za odpowiedzi trza było kupić na złomie cały zacisk zamiast odpowietrznika była śruba i to do samego tłoczka wkręcona ktoś wcześniej chyba chciał rozwiercić i przewiercił do konca .
Rozumiem że nie zastosujesz naprawy gwintu w gnieździe świecy zapłonowej lub w piaście koła? W gnieździe swiecy tak. W piaście koła nie. Tymczasem pytający rusza szarymi komórkami i jeśli czyni to odpowiedzialnie to chwała mu za to. OK. Autor podchodzi do tego tematu profesjonalnie. Więc raczej nie będzie robił tego z reki na samochodzie tylko zacisk...
120zł.... Za 250zł mam lepszy zacisk. I jeszcze pewnie bedzie problem z odpowietrznikiem m10. To się nie kalkuluje
nagrzej palnikiem odpowietrznik i weź porządne żabki i musi iść Musi wtedy zdemontować zacisk bo uszkodzi jak nie przewód hamulcowy to uszczelnienia tłoka. Jeżeli nagrzeje to z głową to nic się nie stanie przewodom czy też uszczelnienią. Przecież podczas hamowania zaciski osiagaja bardzo duże temperatury i nic sie nie dzieje
Po zahamowaniu podnieś samochód i pokręć kołem, czy zacisk się blokuje ?, jeśli tak popuść odpowietrznik i sprawdź ponownie
Witam Panowie proszę o pomoc Od wakacji tzn od wymiany przewodów elastycznych przednich + przednich tłoczków a potem zacisków(dodam płyn nie uciekł ze zbiorniczka)mam problem z hamulcem.. ciągle jest taki gumowy niby hamuje ale czuć,że wchodzi trochę jak w masło po czym oczywiście abs zadziała jak się depnie do końca ale jest taki efekt=sprężynowania...
Na wężyku powinien być założony zacisk, podobny di tych widocznych na zdjęciu (oczywiście mniejszy i z cieńszego drutu). A może masz niedokręcone śruby na betonowych obciążnikach ?
Może kogoś fantazja poniosła i na przód dał takie same zaciski jak na tył ? bo to integracja z ręcznym powoduje konieczność wkręcania tłoczka przy cofaniu ale tak jest zwykle tylko na tylnej osi.
Manszety są w porządku, szczelne i całe natomiast faktycznie problem może być w temacie cylinder/tłok. Nie będę jednak już tego na szybko sprawdzał, może kiedyś.... Jak sugerowałeś rozważam Febi i jeżeli będą faktycznie nowe to kupię,założę i myślę,że będzie spokój. Dodano po 9 A już tak na marginesie tego tematu jakbyś mógł się odnieść do kwestii odpowietrzenia...
Nie smarujesz żadnym smarem tylko płynem hamulcowym, bo jak wciśniesz tłoczek to i tak jest on w środku obmywany przez płyn. Żeby wyjąć tłoczek to na samochodzie najlepiej jest popompować i sam wyskoczy, a na stole wykręcasz odpowietrznik i dajesz sprężonym powietrzem. Składanie. Zakładasz oring (uszczelkę) na zacisk, zakładasz na tłoczek osłonkę (oczywiście...
Jak się rozwarstwiły i zwinęły wewnątrz to płyn będzie przechodził z dużym oporem. Możesz spróbować poluzować odpowietrznik jak hamulec będzie trzymał to się przekonasz.
Tak. Mogła spuchnąć. Wyczyść cylinderek jak mówisz. Przewód wyeliminujesz odkręcając odpowietrznik i wtedy próbując wcisnąć.
Odkręciłem odpowietrznik ale nie mogłem wcisnąć tłoczka na żadnym zacisku (przód), żadne narzędzie nie pomagało. Rozebrałem zaciski, wyczyściłem, posmarowałem gumki pastą, złożyłem i tłoczek chodził lekko, można go było ręką wcisnąć. Dziś żadnej poprawy w hamowaniu nie zauważyłem, nic się nie zmieniło. Dlaczego tłoczek chodzi raz lekko a raz ciężko?...
Witam. Problem zostal rozwiazany. Na moj problem zlozylo sie kilka czynnikow tzn. Z tylu zalozylem lewy zacisk na prawy co tez spowodowalo zmiane pozycji odpowietrznikow o dziwo wszysto pasowalo nawet odpowietrzniki byly niejako w gornej czesci zacisku ale po zamianie stron sa juz typowo na gorze:) nawet doswiadczony mechanik twierdzil ze na 1 rzut...
Na pewno nie, skoro tak fabrycznie jest to ma tak byc i nic złego nie powinno się dziać. A jak to wszystko zmieniałeś to płyn z pompy zleciał całkiem? Nie zaślepiałeś przewodów? A przy przewodach nic nie robiłeś?Nie zamieniłeś gzieś czasem czegoś, na pompie albo jakim korektorze? Sprawdzić elastyczne czy drożne, próbować zapalić auto i odpowietrzać...
Oczywiście że nie. Montujesz z powrotem zacisk odblokowujesz pedał, czekasz aż płyn sam pocieknie z odpowietrznika i już praktycznie po robocie. Czyli zamiast zaciskania przewodu elastycznego można tylko pedał wcisnąć hamulca. Dziękuję za odpowiedź. Przy okazji się zapytam. W przypadku samochodów z ABS podczas odpowietrzania musi być zapłon włączony...
Witam. Ja bym jeszcze sprawdził odpowietrznik tego zacisku, możliwe, że jest uszkodzony i delikatnie przepuszcza.
Ja miałem kiedyś tak, że cylinderek miał wadę fabryczną- nie miał wywierconego otworu na ujście płynu przez odpowietrznik.
Ewoo masz rację, pisałem o gwincie przy przewodzie, a nie odpowietrzniku. Dodano po 6 Ewoo nr 2, przy przewodzie 🥴 Dodano po 3 Chociaż nie obraź się, jak się bierzesz za regenerację i nie wiesz jak naprawić odpowietrznik, to jeszcze przed Tobą długa droga... Wiesz, że nawet największa podróż zaczyna się od pierwszego kroku?
Pedał hamulca właśnie nie drgnie bo co ma dalej zrobić? Klocki zaparte o tarczę, tłoczki nie mogą się wysunąć, pompa zregenerowana, ciśnienie na wężach w kosmos, to co ma pójść? XD. Jak odkręcisz odpowietrznik to upuścisz ciśnienia i wtedy po prostu przepompujesz płyn. Czemu tłoczki się zapiekają? Ze starości. Guma twardnieje z czasem i tłoczek się...
Witam. Przewód zmieniony, ale nadal po hamowaniu koło trzyma. W ogóle, to dopiero zauważyłem przy składaniu, że wewnętrzny klocek jest strasznie nierówno starty. Po podniesieniu zacisku, górny tłoczek, ten bliżej przewodu hamulcowego był wyraźnie bardziej wysunięty niż drugi, który jest bliżej odpowietrznika. Obydwa tłoczki wydaja się być w super stanie,...
Witam. Nie pamiętam jak jest w grupie VAG i w konkretnym modelu zacisku (robię to już rutynowo) ale są zaciski tylne gdzie tłoczek ma wewnątrz dodatkowe wgłębienie na odprowadzenie tego powietrza jak to kolega twierdzi że konstruktorzy źle zrobili. A zatem te tłoczki z ta dodatkowa niszą są oznakowane z zewnątrz i ważna dla nich jest pozycja TOP. A...
Hamulce są w tragicznym stanie więc sam sobie odpowiedź. Sprawdzałeś odpowietrznik?
Też miałem ten problem nie patyczkowalem ztym zaciski aluminiowe wymieniłem na nowe Kamoka pares stów plecy problem z glowy. Regeracja i przy okazji wymian tłoczków i gumę serwa ręcznego kosztowałaby by tyle samo a tak masz gwarancję na 3 lata. Ajk leciz odpowietrzników i serwa ręcznego niem sensu się bawić bo abs nie będzie działa jak trzeba i........
właściwie zastanawiałem się nad jedną sekcją pompy hamulcowej być może uszczelniacze sie skończyły .... Tak kolego owik sprawdzałem przy zdjętym bębnie wypieranie siłownika. Właściwie po tym stwierdzeniu zrozumiałem że to nie jest wina pompy hamulcowej. Tylko twojej niewiedzy. Kolega Owik starał się już wczesniej naprowadzić ciebie na właściwy trop....
Witam. Potrzebuję odpowietrzyć układ hamulcowy bez ABS. Pomyślałem sobie że mógłbym spróbować podłączyć podciśnienie do zacisku odpowietrznika zacisku hamulcowego i ściągnąć płyn z układu. Wpadłem na pomysł by wykorzystać do tego celu agregat z lodówki który zrobi mi podciśnienie wężykiem ściągnę płyn a nowy zaleję do pojemnika wyrównawczego i w ten...
Witam, oto problem. O1 z 2009 r pompa hamulce tylko z abs bez esp (pompa numer 1J0 614 117G, VCDS pokazuje w polu Component „ABS FRONT MK60 0101) , soft coding 0001025). Robiłem zmianę na tyle z bębnów na tarcze 238 zacisk 38mm. Przy odpowietrzaniu tyłu (dość długie pompowanie hamplem) gdy już przestały lecieć bąble powietrza postanowiłem VCDS...
Niech mi ktoś wskaże/wytłumaczy, gdzie w E-36 z przodu jest cylinderek? Ludzie opanujcie się! Tam jest zacisk, w którym jest TŁOK! Żadnej filozofii tam nie ma. Zdemontować, wcisnąć tłok (jeśli nie idzie, to poluzować odpowietrznik i jeśli wóczas można lekko go wcisnąć, to przewód elastyczny, który się nie zabrudził, ale rozwarstwił do wymiany, a jeśli...
Koledze chyba chodzi o założenie przewodu na odpowietrznik i wpompowanie płynu hamulcowego. Można też połączyć przewodem odpowietrznik przy skrzyni z odpowietrznikiem zacisku hamulcowego i "popompować" do momentu, dopóki nie przestaną pojawiać się bąbelki w zbiorniczku płynu.
Napompuj hamulce, jeśli tylny zacisk będzie trzymać to poluzuj odpowietrznik, jak zacisk po tym puści to wtedy wymieniaj przewód elastyczny, w innym wypadku przyczyna gdzie indziej.
Witam kupiłem Fastraca JCB 1135 1996r. z silnikiem perkins 135km. Ciągnik ma słabe hamulce. Po wciśnięciu hamulca czuć naprawdę delikatnie że ciągnik hamuje lecz nie tak jak powinien. Klocki hamulcowe są po 50-60%, po wciśnięciu pedału i popuszczeniu odpowietrznika w zaciskach hamulcowych wypływa jakaś ciecz lecz nwm czy to jest płyn hamulcowy, czy...
Migomat i wprawna ręka.Wystarczy na łem śruby naspawać "górkę"a potem do "górki"przyspawać śrubę 6-tkę.Metoda 100%.Tym sposobem udawało się odkręcić niejeden urwany odpowietrznik z zacisku hamulcowego(czytaj:polonez,standart :D ) gdzie wiertarki i wykrętaki "wracały na tarczy"
Powinieneś mieś odpowietrzniki przy zaciskach hamulców każdego z kół (uważaj aby ich nie ukręcić) zaczyna się najpierw od koła które jest najdalej oddalone od pompy hamulcowej, czyli 1-prawy tył, 2-lt, 3-pp, 4-lp
Postanowiłem Wam przedstawić ciekawą "zabawkę" idealna dla mechanika, ale i nie tylko. Z tego aparatu (indukcyjnego), korzystam już około 1.5 roku i jako, że nie widziałem, żeby ktoś, gdzieś wspominał o nim, postanowiłem przedstawić go tutaj, jako bardzo pomocny wynalazek :). Jedynie w tym czasie (1,5 roku) wymianie (bo uszkodziłem) uległ element zaznaczony...
To zły sposób. Prawidłowy, zgodny ze sztuką i normami ochrony środowiska wygląda inaczej, ale niestety jest trudny do przeprowadzenia w warunkach domowych - potrzebne urządzenie do nadciśnieniowego pompowania płynu do zbiorniczka. Jednoosobowo, w dodatku kobiecie również trudno będzie nawet w sposób zbliżony, ale spróbujmy; Sposób 1: - robi się to identycznie...
Pompa była dokładnie myta i wydmuchana sprężonym powietrzem. Sprawdzanie było dwukrotnie i wyciek jest na pewno z tych otworów. Te otwory wyglądają tak samo jak od odpowietrzników w zaciskach hamulcowych. Dlatego pytam czy tam nie powinno być jakiś koreczków. Docelowo i tak zostanie zdemontowana w celu ponownej naprawy w serwisie pomp. Jednakże interesuje...
Dość często tam padają węże. Jeżeli przy odkręconym odpowietrzniku tłoczek zacisku wciska się bez problemów to wymień przewód elastyczny.
Dospawać to można jak śruba co najmniej 8 Nie żartuj, urwane odpowietrzniki w zaciskach tak się odkręca.
Robisz tak, że odkręcasz śrubkę (odpowietrznik) przy zacisku pompujesz aż wylewa się płyn i uzupełniasz potem jego stan i nadal brak hamulca?
1 raz odpowietrzyłem cały uklad- pedał dalej miekki nie rośnie. 2 raz odpowietrzyłem po wymianie pompy ABS dalej to samo. 3 raz po wymianie pompy hamulcowej dalej to samo. 4 raz po rozłożeniu i złożeniu zaciskow i dalej to samo. Odpowietrzałem na różne sposoby. Samą pompe jak i przez odpowietrzniki w zaciskach. Dalej hamulec tylko zwalnia samochód,...
No to pytanie za piątkę- nie chcę (załóżmy) bidować, mam kasiorę, chcę mieć porządnie wykonaną usługę u "pana specjalisty" z kombajnem do obsługi klimatyzacji- płacę, mam mieć pewność, że w układzie będę miał co trzeba, nie gaz kapuściano-grochowy, za to za ciężką kasę. Kto z Was, panowie chcący (słusznie czy nie) uchodzić za super profi, zagwarantuje,...
Ponieważ sam się na walczyłem z moja Vectrą (i nie zrobiłem ;) ) to poopowiadam jak było. Ja miałem tak że jak przytrzymasz wciśnięty to sobie schodził powoli. Samochód ogólnie hamował, i na rolkach i na drodze. Nie było wycieków, więc wymieniłem pompę na nową. Przy okazji musiałem wymienić serwo na używane, bo nie dało się odkręcić. Nie pomogło. Wymieniłem...
Z pamięci kojarzę, że ta blaszka powinna być odwrotnie założona niż na pierwszym zdjęciu. Lewy otworek łączy się z zaciskiem hamulcowym, a ta blaszka osłania otworek będąc ok. 1 mm nad nim. Prawy otworek służy do "odpowietrzania" tłoczka. Źle podchodzisz do odpowietrzania. BTW. Wymieniałeś płyn w całym układzie czy tylko w zbiorniczku? Najłatwiej napełniać...
Zamiast płynu z zacisku używam pompki którą można założyć na zbiorniczek płynu hamulcowego lub na odpowietrznik. W zestawie sprzęgła valeo była załączona ulotka, że jeśli wymienia się też wysprzęglik, to należy najpierw wtłoczyć przez odpowietrznik płyn hamulcowy do momentu wyraźnego wzrostu poziomu płynu w zbiorniczku, po czym zakręcić odpowietrznik...
Cześć, mały problem z rzeczoną Corsą. Zostały wymienione: linki hamulca ręcznego, elementy przy bębnach, linka środkowa, linka do zacisku prawego + czyszczenie linki początkowej, bębny, łożyska w bębnach, szczęki + sprężyny, oraz cylinderki. Zostały stare samoregulatory. Wyczyszczona piasta, odpowietrzanie. Łożyska dałem do wprasowania, niestety pierścienie...
NIe bój się odpowietrzania bo to zwykły zacisk.I odpowietrzasz po prostu normalnie.Problemem może być np odkręcenie odpowietrznika.A jak już odkręcisz sprawdzenie stanu gwintu.Płyn nie będzie uciekał jak wciśniesz lekko hamulec albo założysz np na końcówkę zaślepkę z odpowietrznika.
(at)Kondzior mam jeszcze jedno pytanie, bo zaszła pewna nieścisłość i wygląda na to, że pomyliłem elementy. Chodzi o odpowietrznik. To chyba ta część, którą zaznaczyłem na zdjęciu, tak? Jeśli tak, to mam pytanie dotyczące odpowietrzania pompy Wilo Yonos Pico 2.0 25/1-6. Pompa ta ma guzik do jej odpowietrzania. Cała procedura odpowietrzania w tej pompie...
Jeżeli zatem ręczny mi nie odbija i czuje lekki opór na kole to co powinienem zrobić ? Wkręcić tłoczek do środka obracając go wg ruchu zegara ? O jakies 1-2 obrotów ? Nie polecam cofania zacisku. Cofnąć go można jedynie przy wymianie hamulców. Jeśli ręczny nie odbija to jest coś nie tak albo z zaciskiem albo z linką. Są różne konstrukcje zacisków ale...
Walczę od tygodnia z hamulcami.. Brakuje mi już pomysłów, może ktoś coś podpowie.. Dziś w nocy mam wyjazd 500 km w jedną stronę a hamulce wciąż się grzeją. Wymieniałem tylne tłoczki i gumki, z przodu nie było potrzeby ale wszystkie zaciski są wyczyszczone, prowadnice czyszczone i smarowane, płyn wymieniony, mimo to klocki wciąż nieco przycierają o tarcze...
Jeżeli jest dobrze odpowietrzony , SKM, okazało się że właśnie był niedostatecznie odpowietrzony, gdyż na prawym przednim zacisku miałem ukręconą końcówkę odpowietrznika i nie wiedziałem jak wykręcić resztę, by móc odpowietrzyć i to koło. (spawarka była tymczasowo w naprawie, a jak spróbowałem wykrętakiem 8mm, to ten się ukręcił i część została w otworku...
Dzien dobry. Zmagałem się z grzejącymi się hamulcami na tyle. Prawy tylny zacisk wymieniłem na regenerowany. Naprawa przebiegła bezproblemowo. Po jakimś czasie lewy tylny zacisk zaczął trzymać. Doszło do tego że przy dłuższych trasach blokowało się koło. Kupiłem zestaw naprawczy zacisku. Wymieniłem. Zacisnąłem przewod przed zaciskiem by plyn nie wyciekał....
Witam, po wymianie przewodów hamulcowych z przodu zablokowały hamulce przód lewe i prawe koło, tył obracał się normalnie. Po odkręceniu odpowietrznika z LP obydwa koła zaczęły się normalnie obracać. Po zdjęciu zacisku i pompowaniu bez klocków raz na jakiś czas nie da się normalnie wcisnąć tłoczka, i trzeba odkręcić odpowietrznik. W momencie jak zblokuje...
Coś jest namotane z samą pompą. Prawdopodobnie ona sama jest teraz zapowietrzona. Gdy drożny odpowietrznik jest poluzowany to płyn ze zbiorniczka poprzez pompę powinien sam spływać. Gdy za dużo go spłynie to "wyssie" z danej sekcji(tył lub przód) pompy i wtedy trzeba kombinować z zalaniem powolnym pompy. Ja się poświęcałem i na poluzowanych odpowietrznikach...
Te śrubki ze sprężynkami przy zacisku to chyba odpowietrzniki. A robi się to tak jak w aucie więc nie będę pisał bo łatwo znaleźć. Co do zapłonu to sprawdź opór cewek
Ja mam. "Czyszczenie" tłoczków papierem ściernym to szczyt ..... Sprinter nie ma "dobrych" hamulców co wynika z budowy układu jezdnego -małe koła i małe tarcze, duża masa i wieczne przegrzewanie. To oczywiście moja osobista refleksja. Jako, że to hamulce, to lepiej ich naprawę zleć komuś kto się zna. Przy wymianie zwrócić uwagę na prowadzenie klocka...
Wątpię aby ten przewód był naprawiany taśmą bo gdyby tak było to przy pierwszym wciśnięciu hamulca taśma by puściła. Musisz wyczyścić jarzmo (oraz blaszki pomiędzy klockami a jarzmem - o ile są) - klocki mają się przesuwać bez problemu w jarzmie. Należało by też sprawdzić czy zacisk przesuwa się w jarzmie oraz czy działa mechanizm od ręcznego w zacisku....
Ale czy jest ciśnienie na przewodzie do cylinderka lub zacisku. Na odpowietrzniku będzie ciśnienie jak szczęki oprą się o bębny a klocki zacisną na tarczy. Jeśli masz duży luz między szczękami a bębnem to po naciśnięciu pedału hamulca ilość wtłoczonego płynu nie podniesie ciśnienia. Spróbuj kilkakrotnie szybko nacisnąć pedał hamulca i zobacz czy będzie...
Płyn możesz wymienić normalnie bez komputerów i serwisów. Bał bym się tylko tego czy odkręcisz odpowietrzniki. NIe wiem też co można było zepsuć przy wymianie tarcz i klocków. Rozumiem że prowadnice wyczyszczone i zaciski sprawdzone?
Czasem regulator siły hamowania potrafi robić taki dowcip że zawindowany tył nie da się odpowietrzyć. Proponuje postawić tył na kołach i wtedy odpowietrzać. W jaki sposób odpowietrzałeś wykręciłeś odpowietrzniki i poczekałeś aż hydrol wyjdzie?? Czy sąsiad pompował a ty "operowałeś" odpowietrznikami. Druga sprawa żle złożone zaciski albo cylinderki....
4 Po naciśnięciu hamulca abs "odbija" aż do całkowitego zatrzymania auta Albo mi to umknęło albo nie pisałeś wcześniej - czyli ABS "widzi" zablokowane koło i próbuje coś z tym zrobić (sprawdź tylko, po prędkościach, czy widzi blokadę właściwego koła). Uszkodzony czujnik albo jego enkoder powodowałby raczej działanie ABSu z pełną siłą mimo braku blokowania...
u ją kiedyś zamieściłem Super, wielkie dzieki, widzę że jest sygnał obrotów, będzę dzisiaj (jak nie będzie lało) sprawdzał czy tam coś jest i skąd idzie. Do pobrania schematów trzeba mieć połączenie z internetem. Oki, ściągnę, co prawda mam do prinsa starego laptopa XP bez internetu ale to go podłączę. Nie wiem gdzie masz zamontowany reduktor i jak...
Jak auto będzie Hamować to weź przygotowany wcześniej klucz pasujący do odpowietrznika i sprawdź czy jest ciśnienie. Wystarczy skecić koła i w kazdym samochodzie dostęp do tego jest. Ważne jest sprawdzenie na obu przednich kołach . Tył możesz sobie odpuścić. Nie dokręcaj mocno,dokręć tylko tyle ile trzeba. Częstą przyczyną czegoś takiego jest (jw.)...
dwa lata, układu hamulcowego się niczym nie płucze, spuszcza się stary płyn, zalewa nowym klasy DOT4, odpowietrza hamulce i gotowe. Tylko że; trzeba odkręcić 4 małe śrubki - odpowietrzniki, przy każdym kole jest jeden, przez nie właśnie spuszcza się płyn i odpowietrza hamulce i te śrubki bywają wredne i łatwo się ukręcają, co dla amatora mechanika...
Układ jest w 100% odpowietrzony Nie bądź taki pewny - widać w którymś punkcie układu jest powietrze skoro musisz hamować na dwa razy. Fabrycznie układ jest tak zrobiony, żeby banieczki powietrza przemieszczały się w czasie odpowietrzania w stronę zacisku. Czasami jednak wystarczy wymienić któryś przewód, będzie umieszczony trochę inaczej niż w oryginale...
Ten przyrząd mierzy stan płynu w tym miejscu , gdzie jest włożony. Jeżeli przez odpowietrznik spuścisz sobie do pojemniczka kilka ccm płynu z okolic cylinderka i dokonasz pomiaru , to będziesz miał sprawdzoną (z jakimś tam błędem )jakość płynu przy zacisku. Tam tez zawartość wody w płynie jest najważniejsza, bo tam może przy hamowaniu dojść do "zagotowania...
Po zahamowaniu odkręć odpowietrznik. Jeśli po tym klocki nie będą tarły o tarczę, tzn że z zaciskiem jest wszystko w porządku.
Hej. Mam problem z moim mercedesem w210 niestety w takim stanie już go kupiłem. W210 2.3 sedan avantgarde automat Problem jest taki, że praktycznie nie ma hamulca nożnego na tył. Tam są tarczo bębny, ręczny działa fajnie nożny praktycznie wcale. Sprawdzałem to jadąc do przodu po białej drodze otwarłem sobie drzwi i patrząc na tylne koło wcisnąłem hamulec...
Zapowietrzone hamulce. Odpowietrz wszystkie. Jak podpompujesz i jest dobrze to odpowietrzaj. w skrajnych przypadkach może być woda w płynie lub nieszczelność w pompie np uszczelniacze. Dodano po 1 Jak będziesz odpowietrzał niech ktoś podpompuje pedałem aż zrobi się twardy a ty odkręć odpowietrznik i tak w kółko aż do skutku. Uzupełniaj płyn w zbiorniku...
Jutro opiszę epopeję- ku przestrodze i ku pomocy innym mający skłonność do włażenia do pieczary.. na razie jedno koło udało się zrobić.. i kuź...a...nie miałem zestawu do cofania. Mechanik miał m i to robić, ale nie dałem rady już słuchać tarcia blachy o blachę.. Jutro przesunęło się o kolejne ente dni..:-) Co od.... Jako, że nie chciało mi się "gmerać"...
Odpowietrzanie lewym przednim zaciskiem hamulcowym, nie strzykawką. Zakłada się wężyk na odpowietrznik zacisku, drugi koniec na odpowietrznik wysprzęglika, odkręca się odpowietrzniki i pompuje pedałem hamulca, płyn wylatuje z zacisku do wysprzęglika i stopniowo odpowietrza go. Metoda ze strzykawką-zakłada się wężyk na odpowietrznik wysprzęglika, odkręca...
Mozna sprawdzić jaki jest luz pomiędzy pompą a trzpieniem w serwie. Ważna jest średnica pompy bo mogą być 25,04 mm lub 28,58mm. Jeżeli jest w układzie korektor siły hamowania to też może powodować, że pedał będzie niski tak samo jak "świńskie ogony" na wymienionych miedzianych przewodach. Hamulce można odpowietrzyć bez rozszczelnienia układu. Odkręcamy...
Miałem podobny przypadek w pracy i po wymianie przewodów elast. nie pomogło Okazało się że pompa hamulcowa nie odbija tyle ze w passacie b5 Pisałem o odpowietrznik-u ,gdy zablokuje koło luzujesz odpowietrznik, jeśli puści to zacisk jest ok i szukasz winnego w kierunku pompy Odbija i to bez użycia odpowietrznika tylko że po chwili a skoro odbija bez...
Witam! Przy próbie przetoczenia płynu hamulcowego w celu wymiany na nowy wyrobił mi się gwint w zacisku od odpowietrznika... Okej kupiłem nowy, wyremontowałem, zakładam. W czasie całego procesu wężyk hamulcowy od zacisku był niezaciśnięty a ciągle trzymany w pojemniczku bez płynu. Przyszło do odpowietrzania układu, trochę płynu poleciało, a później...
Witam Chciałem się podzielić naprawą z dziedziny mechaniki. Jeśli to nie odpowiedni dział proszę o przeniesienie administratora. Objawy : wycieki objawiają się zbieraniem oleju w deklu wybieraka oraz wnętrzu mieszka, mieszek posiada otwór i tym otworem wydostaje się olej. Wycieki z wybieraka opływają skrzynie są rozdmuchiwane po całej skrzyni podczas...
No to wymień płyn hamulcowy skoro nie wymieniałeś. Tarcze klocki są okej tzn? Jaka firma, ile tego klocka jest, czy bierze tarcze po całości od zewnątrz jak i od środka? Trzeba z każdego koła zdjać zacisk zajrzeć pod gumke na tłoczki, czy nie są skorodowane i nie stoją, jeśli tak to tłoczek do wymiany lub czyszczenia, nowe gumki. WAŻNE. Jak będziesz...
Witam forumowiczów. Podczas regeneracji bojlera z ekspresu do kawy FrancisFrancis X2 napotkałem następujący problem, otóż stalowe śrubki łączące dwie części korpusu bojlera uległy zerwaniu. Urwane resztki śrub zostały w aluminiowym korpusie. Ze względu na małe wymiary śrubek i cienkościenną konstrukcję korpusu, żaden ślusarz nie chciał się podjąć usunięcia...
Przeglądając jakiś czas temu portale aukcyjne natknąłem się na pewien gadżet - tester płynu hamulcowego ze wskaźnikiem ledowym podającym zawartość wody w płynie. Jako że działam w branży motoryzacyjnej i dość często mam do czynienia z płynem hamulcowym postanowiłem dla wykonania testu zakupić owy „przyrząd pomiarowy”. W opisach produktu...
Można to zrobić tak by nie zapowietrzyć całego układu. Dolewasz płynu na max (Jak jest stary i są w nim gluty to najpierw strzykawką wybierasz ze zbiorniczka do 0 i uzupełniasz na max). Podnosisz tył . Wymieniasz zacisk (nie dotykasz wtedy pedału hamulca).\ Po wymianie w nowym zacisku wykręcasz odpowietrznik i czekasz aż grawitacja napełni i odpowietrzy...
Witam. Problem jak w temacie. Z góry przepraszam za długa lekturę ale chcę opisać ten przypadek dokładnie mając nadzieję na uzyskanie pomocy. Od 3lat (od chwili kupna auta) paliła mi się cały czas kontrolka ABS, który oczywiście nie działał. Kilka dni temu korzystając z wolnej chwili wziąłem się za ten problem, pomierzyłem czujniki i okazało się że...