Zapalasz silnik, w miarę wzrostu temperatury odpowietrzasz i w razie potrzeby dolewasz płynu (stan), czekasz aż włączy się wentylator i... zrobione! :). Jako że układ chłodzenia to jeden zamknięty obwód wiec odpowietrzasz cały układ chlodzenia (na początku ewentualnie parownik).
Kolego odpowietrzarz przy ścianie grodziowej, koło termostatu i ewentualnie na chłodnicy i po temacie. Problem może być w odpowietrzeniu parownika.
A reduktor wpięty szeregowo czy równoległe w obieg chłodzenia? No i czy jest odpowietrzony sam reduktor?
Odpowietrz parownik, wyrownaj plyn w zbiorniczku i powinien dzialac.
To trzeba go jeszcze odpowietrzyć .
Dokładnie, parownik nie odpowietrzony.
wiem jak zmierzyć ciśnienie.. ale nie wiem jak odpowietrzyć parownik od gazu
Odpowietrzyć poprawnie i dokładnie ale jak?rozumiem ze odpowietrzyc sam parownik bo reszta ukladu jest goraca. Zluzuj opaskę na wężu podłączonym do parownika ( ten który jest wyżej ). Delikatnie ściągnij wąż. Gdy przeleje się płyn przez parownik szybko załóż z powrotem wąż, dociśnij opaskę. Sprawdź poziom płynu. Jak sporo wypuściłeś to uzupełnij. AMEN...
Dawno instalacja złożona?Może wystarczy zamienić węże przy parowniku.Wąż zasilający parownik czyli ten sam co zasila nagrzewnice bo przeważnie tam się tnie musi być u góry parownika.Niekiedy żeby odpowiednio odpowietrzyć parownik trzeba odkręcić opaske na wężu górnym i wypuścić powietrze.
Odpowietrz parownik. Musi on być podgrzewany płynem chłodniczym inaczej zamarza. Jeśli nic więcej nie jest uszkodzone to po odpowietrzeniu będziesz się nadal cieszył jazdą na LPG. :)
Jest kilka punktów odpowietrzania. Procedura - wpierw zlewamy płyn u dołu chodnicy-zakładamy wąż - zalewamy zbiornik- bez włączania silnika odpowietrzamy układ od najniższego punktu. Tu podobnie. https://youtu.be/OGaOYeELZwc Najważniejsze odpowietrzasz przy ścianie grodziowej, koło termostatu i ewentualnie na chłodnicy i po temacie. Problem może być...
Nie ma znaczenia na jakiej wysokości,czy to będzie na wysokości głowicy czy poniżej wymuszony obieg cieczy i tak powinien sobie poradzić z przepływem przez reduktor. Jest znaczenie na jakiej wysokości, jeśli jest powyżej zbiorniczka wyrównawczego to może być problem z odpowietrzeniem parownika. Dlatego doradzam umieszczanie parownika/ reduktora poniżej...
Masz niedrozne przewody wodne do parownika gazu lub zapomniałeś odpowietrzyć układ wodny-parownik zamarznie bez ogrzewania.
Nie tak dawno skarżyłem się wam na to, że nie moge odpowietrzyć czegoś, czego się nie odpowietrza czyli układu chłodzenia w Vento. Źródłem problemu był korek na zbiorniczku wyrównawczym (Przekonałem się o tym dopiero dziś). W każdym razie jest już dobrze pod tym względem. Cały układ jest już w 100% odpowietrzony. Parownik ;) nie zamarza i generalnie...
Ello ... Przy zbyt niskich obrotach alternator nie jest w stanie dać odpowiedniego napiecia ( nie da sie go wystarczająco wzbódzic) i najprawdopodobniej masz przełączenia typu jest łądowanie (światła swiecą mocninej) energia pobierana z alternatora, i nie ma łaodwania (światla przygasają) enerfiapobierana z AKU. A problem z wolnymi obrotami na gazie...
Jaką temperaturę trzyma silnik? Odpowietrzyłeś dobrze układ? Możliwe że pompa ma dużo lżej pchać wodę przez parownik LPG. Kiedy to się zaczęło?
Musisz dobrze odpowietrzyć układ,tak żeby parownik też się nagrzewał.
Skoro parownik nie był czyszczony od nowości lub dłuższy czas może być "zamulony" na krótkich trasach zdarza się czyściej, jak również gdy bywa niedogrzany. Skontroluj czy jest odpowiednio odpowietrzony parownik ( Przewody płynu chłodniczego równomiernie muszą nagrzewać się wraz z pozostałymi ) czy parownik nie jest zimny całościowo lub w niektórych...
raczej zostało go porządnie odpowietrzyć - niestety trochę płynu na ziemię ale lepiej tak niż od razu głowicę zwalać parownik możesz odpowietrzyć zdejmując górny wąż i jeśli jest zamontowany wysoko to lekko zwiększ obroty silnika Dodano po 17 raczej zostało go porządnie odpowietrzyć - niestety trochę płynu na ziemię ale lepiej tak niż od razu głowicę...
1. Nie ma to sensu. W miejsce parownika możesz założyć filtr fazy ciekłej, a parownik przenieść na prawą stronę, tam będzie mógł być niżej, a przewodu gazowego biegnącego pod samochodem nie będziesz musiał ruszać. 2. Wystarczy odpowietrzyć i będzie dobrze. Położenie parownika może utrudniać odpowietrzenie układu (trzeba to robić na przewodach przy parowniku),...
Hmm czyli po wymianie parownika trzeba odpowietrzyć układ chłodzenia? Jak to zrobić(gdzieś na forum czytałem że wystarczy jak trochę pochodzi i powinno być ok)
passata mam z LPG .Czy parownik sam śię odpowietrzy:?::cry:
Prawdopodobnie trzeba odpowietrzyć układ chodzenia.
zaraz koło zbiorniczka z płynem do chłodnicy jak to porządnie odpowietrzyć??
Gaz dochodzi do parownika i jest odpowietrzona?
Przy okazji wymiany termostatu robiłem płukankę. Płukanka nie rozpuści Ci krzemionki wytrąconej z płynu. Na to może pomóc jedynie wąż ogrodowy z wodą i sprężarka bezpośrednio w króćce nagrzewnicy na scianie grodziowej. Spróbuj jeszcze odpowietrzyć układ po zaciśnięciu morsami węży do parownika. Na parowniku też może być odpowietrznik.
wydaje mi się że układ wreszcie się odpowietrzył Czyli parownik jest gorący i ogrzewanie działa normalnie? Świece według mnie wyglądają normalnie.
witam mam problem z odpowietrzeniem opla tigry 1.4 16V dokładnie chodzi o to ze ciagle zamarza parownik ogrzewanie dziala wentylator sie wlacza a parownik zamarza.prosze o pomoc
Oczywiście musisz odłączyć też węże od układu chłodzenia, po wymianie reduktora podłączyć je, uzupełnić ubytek płynu chłodniczego i odpowietrzyć układ chłodzenia.
spróbuj poluzować wąż dochodzący z płynem do parownika niech się odpowietrzy
skoro tam jest parownik to odpowietrzanie odpowietrznikiem w chodnicy nie wystarczy, trzeba jeszcze odpowietrzyć w najwyższym miejscu, zwykle jest to właśnie parownik - trzeba poluzować opaskę węża parownika, rozruszać wąż, odpalić silnik (zimny) i zsuwać trochę wąż ten poluzowany (nie całkowicie tylko żeby szpara się zrobiła), górny z parownika i ma...
Witam. Może parownik jest źle wpięty w układ chłodzenia i odcina długi obieg cieczy chłodzącej. Stąd szybkie nagrzewanie się silnika oraz ciśnienie w układzie chłodzenia. Sprawdź, czy chłodnica jest również gorąca. Być może tylko jest zapowietrzony układ chłodzenia, ponieważ,,mechaniory',,'zapomnieli '' uzupełnić układu płynem i odpowietrzyć gdy wpinali...
Odpowiedź jest prosta, parownik ma temperaturę taką jaką ma woda w układzie chłodzenia. Jak jest oszroniony to odpowietrz część wodną.
Jeżeli stan płynu jest ok to na pewno masz zapowietrzony układ chłodniczy. Często węże do parownika ida pod górkę i same się nie odpowietrzą.
Natomiast zapowietrzenie parownika to może być ciekawy trop. Nie parownika ale okolic czujnika. Natomiast parownik i układ jego ogrzewania jak źle zrobiony uniemożliwia odpowietrzenie. Jak zapalisz auto zimne sprawdź czy wąż nie robi się ciepły na dole chłodnicy.
W tym przypadku do sprawdzenia pompa wody, odpowietrzenie układu lub uszczelka pod głowicą. Ja jednak stawiam na to, że układ jest odpowietrzony ale brak obiegu '(oszroniony parownik)
Witam Kupiłem odpowietrznik na węże, odpowietrzyłem układ i parownik, pojechałem do mechanika na ustawienie gazu i zapłonu, sprawdził ciśnienie w układzie chłodzenia wymienił jeden wąż dochodzący do parownika bo pod ciśnieniem zaczął sikać ,sprawdził ciśnienie w poszczególnych cylindrach......... powykręcał zawory szlifnął gniazda wymienił zawory i...
Witam sprawdź tak jak ci koledzy mówią węże, i drożnośc, A płyn dawno wymieniany? Napewno masz odpowietrzony układ?
Płyn oczywiście świeży, poziom na maxa - 0 ubytków. Jeden wąż od parownika ciepły/gorący, drugi (zakładam powrotny) chłodniejszy. Może odpowietrzyć go trzeba? Może jakieś zdjęcia masz? Faktycznie grzebana tylko butla i nic więcej? BO jak tylko butla to nic a nic nie powinno być więcej robione. Oczywiście nie należy wykluczać że starość zrobiła swoje,...
W trakcie wolnej jazdy (skręty/parkowanie/dojeżdżanie do skrzyżowania) oraz na postoju sterownik Bingo przełącza się automatycznie na benzynę. Dzieje się tak tylko przy nagrzanym silniku (>70°C). Silnik przygasa, po czym wraca do obrotów znamionowych. Następuje wyłączenie sterownika Bingo i w zależności od ostatnio przeprowadzonych czynności sterownik...
Termostat był jednak zamontowany prawidłowo. Po zamontowaniu nowej chłodnicy i kilku prób odpowietrzenia układu chłodzenia nadal jest problem zimnego parownika LPG i zimnych przewodów nagrzewnicy. Płynu w chłodnicy jest na full, termostat po kilku minutach pracy silnika na wolnych obrotach ładnie się otwiera, góra i dół chłodnicy gorące, rury gumowe...
Witam. Parownik powinien być wpięty w krótki obieg chłodzenia - głowica- nagrzewnica. W takim przypadku termostat nie ma nic do powiedzenia. Ja proponowałbym sprawdzić przewody doprowadzające płyn do parownika oraz trójniki. Ściągnać z parownika przewód dochodzący do górnego króćca i sprawdzić, czy dochodził płyn.Jeżeli rozgałęźniki ( trójniki) są plastikowe,...
Połącz parami i kolorami kable z emulatora wtrysku:zielony-zielony z paskiem itd. Odepnij kable z centralki gazowej podłączone do sondy i kabel dopięty do obwodu DIS Zdejm konektor z cewki na parowniku. Od tego momentu znów jeździsz na benzynie,zresetuj ECU i kontrola. romoo,już to pisał Dalej wszystkie podciśnienia i odpowietrzenia <muszą być szczelne>
Kup chłodnice i odpowietrz układ a problem zniknie.
2 weże od wody co ida od parownika odłącz połącz je rurką jakąś i zapal na benzynce i jak odpowietrzysz i wszystko bd działało a tak bd to do wymiany sa membrany parownika/lub parownik jak kto woli
jeśli się nadal nie nagrzewa to jakiś gówniany termostat, pewnie calorstat=vernet jak UPG puszcza to węże do chłodnicy są twarde a silnik się chętnie przegrzewa a nie niedogrzewa taka maź często jest właśnie z ciągle niedogrzanego silnika a płynu może ubywa bo gdzieś się sączy? z łączenia jakiegoś węża? szczególnie lubi się sączyć z wszelkich trójników...
należy wymienić filtr gazu Dodano po 56 jeżeli to nie pomoże to trzeba sprawdzić parownik ;czy jest odpowietrzony,a jeśli ma czujnik temperatury to należy sprawdzić działanie i jego przewody el.,oraz szczelność układu chłodzenia przy parowniku ,na koniec korek naczynka wyrównawczego Wlepić ostrzeżenie za pisanie bzdur?
Na oko to wszystko jest ok , że szronieją ci rurki układu freonowego to przecież normalne przy pracy w temp po niżej zera, ale zamrażanie parownika to już inna bajka, ale przecież on może zamarzać dopiero przy odparowaniu - 13st. Pewnie znów nie odpowietrzyłeś do końca układu , zrób więc z tym porządek , dawałem ci nawet wyżej instrukcję co i jak.
ja do astry 1,6 + blos założyłem parownik BRC Tecno 100KM silnik ma 100KM i działa to poprawnie w prawie całym zakresie obrotów ubożeje w średnich prędkościach obrotowych ale to jest chyba wina braku kompensacji parownika i odpowietrzenie skrzyni korbowej jest pomiędzy blosem a przepustnicą ale zmienie to przed blosa co do rozwiercania parownika to...
Dawno masz gaz?czy parownik gorący?W tym silniku trudno jest odpowietrzyć układ chłodzenia.Ogrzewanie samochodu jest? Mało informacji i dlatego dużo pytań.
silnik mam 1.6 zwykły 8 zaworowy ,instalacja też zwykla bez możliwości odpalania na gzazie .czujnik temperatury mam napewno ściągnięty .instalacja ma trzy lata przejechane jakieś 30tys na tej instalacji w tamtym roku tez byly takie mrozy ale nie mialem problemu dopiero wczoraj pierwszy raz mi sie tak zrobiło . i zastanawiam sie co to może być jak przejechałem...
Ubytek płynu chłodzącego może wskazywać na uszczelkę pod głowicą. Sprawdź czy płyn chłodzący nie jest pomieszany z olejem. Jakby odało się Tobie odpalić, to sprawdź czy płyn chłodzący mocno gazuje. Zgaśnięcie może być spowodowane zapowietrzonym układem chłodzenia, który grzeje parownik (reduktor) Jak odczekasz chwilkę powiedzmy 10 min i znowu odpali...
Na obrazku nr 1 jest bardziej zgodne z grawitacją, ale prawdopodobnie ma wtedy problem z odpowietrzeniem, dlatego słabo grzeje.
Najpierw to odpowietrz cały układ. Jeśli masz LPG to może być uszkodzona membrana w parowniku.
A na paliwie tak się nie grzeje? Jak się zagrzeje do tych 110 to jak przełączysz na benzynke to spada? A odpowietrzony masz układ po instalacji parownika? Może za mało masz płynu i trzeba dolać. 110 st. to dziwne, że wentylator na tyle pozwala. A jak ci się załacza gaz? Po nabraniu pewnej temeratury?
Było by to za piękne żeby było to możliwe. Zanim się za nią wezmę spróbuje jeszcze dobrze odpowietrzyć. Pompa nowa może poprawi się wydajność. Czy jak mam wpięty parownik w miejsce zaznaczone strzałką (wąż powrotny nagrzewnicy) to jest ok? Po mojemu coś jest nie tak skoro wąż ze strzałką to jest powrót od nagrzewnicy a jest wpięty w zasilanie pompy...
Dzięki, już po imprezie... obudowę wyczyściłem rozpuszczalnikiem nitro na błysk, poskręcałem wszystko i jest fajnie... Sajgon w środku był btw ładny. Tylko jest jeden problem jeszcze... Jak to chadziajstwo odpowietrzyć? Jest zamontowany powyżej odpowietrzników w układzie chłodzenia na przewodach nagrzewnicy...
witam , jak ci zamarza parownik to znak,że masz zapowietrzony układ chłodzenia,przez parownik nie przepływa ciecz chłodząca. musisz układ odpowietrzyć by móc odpalać z gazu i jeżdzić na gazie..... ogólnie jest ten problem na benzynie czy na gazie czy na jednym i drugim????
Opisywałem jakiś czas temu zajścia z Corsą C, instalacja LPG firmy Koltec. Zajrzałem pod maskę - zauważyłem, że gumowy wężyk wychodzący z reduktora gazu, przy uruchomionym silniku się zasysa (dosłownie się ściska, jakby nie było przepływu). Przyczynę już znalazłeś i opisałeś. Wymień przewód podciśnienia i auto powinno pracować na LPG. Na [url=http://www.koltec.implesite.pl]Link...
Odpowietrzenie układu chłodzenia w samochodach z instalacją LPG bywa kłopotliwe. Dodatkowo sam parownik, włączony w obieg chłodzenia, też odbiera pewną ilość ciepła.
koledzy autko jest na płynie poziom jest odpowietrzone ok ciepełko jest
Kamix do czajników i pralek bardzo dobrze i szybko rozpuszcza kamień, tylko nie wiem czy przypadkiem nie rozpuszcza też aluminium - trzeba by poczytać tak mnie jeszcze tknęło - a odpowietrzony to jest dobrze układ chłodzenia? bo to typowe objawy zapowietrzenia - na wolnych obrotach rośnie temperatura i z nawiewu nastawionego na max ciepła leci zimne...
robokop byłem u mechanika żeby odpowietrzył.... nawet strzykawą płyn dolewałem w węże i przelewałem przez parownik... nadal nic ...Wydaje mi się że kable są dobrze podłączone... Mechanik mi tłumaczył że uszkodzenie reduktora raczej można wykluczyć ale ile w tym prawdy to nie wiem
Witam nie wiem czy temat jest jeszcze aktualny , ale ja sprawdziłbym ułożenie węży wodnych do parownika , tam może być problem z niemożliwością odpowietrzenia układu ,jeśli uporałeś się z tematem wodnym to obroty jeśli jeszcze falują to spraw czujnik TPS lub spróbuj zresetować komputer.
Witam w moim samochodzie nie ma ogrzewania.Samochód to Audi 100 c3 2.2 benzyna/gaz.Nie ma w ogóle ogrzewania węże od nagrzewnicy zimne.Parownik od LPG gorący.Po ściśnięciu węża od parownika płyn nie przedostaje się do nagrzewnicy.Moim zdanie układ jest zapowietrzony,niestety w aucie nie ma nigdzie odpowietrznika powinno się samo odpowietrzyć.Jak w inny...
Witam u mnie na gazie też świrowały obroty to sam je wyrgulowałem troche przy parowniku pokręciłem i przy gaźniku i teraz jest oki.A co do odpowietrzenia prosze tu link sprawdź go:http://fotoporadnik.prv.pl/ na tej stronie znajdziesz jak odpowietrzyć uklad chłodzenia.Pozdro.
Ad 2: Też miałem problem z chrobotaniem. Bardzo dziwne odgłosy słyszalne w kabinie. Dźwięk wydawał mi się metaliczny, jakby "szuranie" a okazało się zupełnie coś innego: powietrze w układzie chłodzenia przy przechodzeniu przez nie do końca zamknięty zawór nagrzewnicy wydawało takie dźwięki. Może po założeniu parownika układ nie został odpowietrzony...
Więc stawiasz na to, że układ jest porządnie zapowietrzony. Sprubuję znaleźć te odpowietrzenia, nie wiedziałem o nich. Dzięki
Długość nie problem,odpowietrz dobrze uklad chlodzenia.Odpowietrznik na wyjściu z nagrzewnicy w podszybiu.
Przecież woda nie ogrzewa parownika od pierwszych sekund pracy silnika, bo sama musi się ogrzać. Ale mimo to odpowietrz.
Tak jak mówił kolega warto sprawdzić czy pompka podaje, krokowy działa, kable na szynie wtryskowej... itd.. Ale mam pytanko, czy spuszczałeś stary płyn chłodniczy? Odpowietrzyłeś układ? albo przynajmniej nie zapowietrzył się (czy parownik robi się ciepły/gorący)? Czy masz białe denko(białe gluty) od kurka gdzie wlewasz olej. Czy Twoje problemy zaczeły...
Cześć. Jeśli chodzi o oszroniony reduktor to na pewno albo brakuje ci plynu w ukladzie chlodzenia albo reduktor jest zapowietrzony. Uzupelnij poziom plynu a odpowietrzysz reduktor poprze zdjęcie jednego z przewodów zasilania plynu do reduktora tak by plyn dostal się i wypelnil komorę wodną reduktora. Jeżeli reduktor zamarzal to nie moglo być mowy o...
Jest to II generacja. Dodano po 11 Parownik jest ciepły, węże tak samo więc wydaje mi się że układ jest odpowietrzony.
wydaje mi sie ze dobrze jest wpięty bo nagrzewa sie szybko i to w pierwszej kolejności, po odpaleniu sprawdzałem poszczególne elementy które sie pierwsze nagrzewają i właśnie pierwszy nagrzewa sie parownik, Ja nie twierdzę, że parownik jest źle wpięty, bo jak piszesz stało się to po regeneracji parownika, więc coś musiało się stać w trakcie jak parownik...
P.S.Ma ktoś pomysł jak odpowietrzyć układ?Ponieważ zrobienie przerwy w najwyższym miejscu układu (wąż parownika) i uzupełnienie płynu na max,oraz dolanie do zbiornika nie pomaga To gdzie w/g Ciebie znika płyn,bo rozumiem że uzupełniałeś po wizycie w warsztacie? Lepiej wróć do nich niech to sprawdzą.
Odkręcić korek i napełnić zbiornik płynem na zgaszonym silniku, zsunąć wąż z parownika aż do chwili pojawienia się cieczy w obu końcach (koniec pierwszy napełniony przytkać palcem) zakręcić opaskę .Uzupełnić płyn do max .Zakręcić korek wlewu płynu. Jeżeli parownik zamontowany jest na wysokości wlewu płynu chłodniczego ,odpowietrzenie dokonać na podwyższonych...
Korek jest ważna sprawa. ma być taki jaki był fabrycznie bez względu czy ci się coś przegrzewa czy nie. Ta membrana w korku to taki zawór bezpieczeństwa. W obiegu wody zawsze będzie ciśnienie jak rozgrzejesz silnik. To, że nie ogrzewa tobie parownika czy wnętrza samochodu lub też wyrzuca płyn na zewnątrz to nie wina korka! układ sam się odpowietrzy...
hey co do temp to jeszcze bym sprawdził jedna rzecz przewody wszystkie czy przypadkiem gdzies leciutko nie kapie i wtedy nic ci nie da odpowietrzanie układu termostat założ nowy i jeszcze daj znac czy jest tam załozony gaz, bo jesli tak to na jakiej wysokości jest parownik czasami montuja go wyzej i wtedy jest problem z odpowietrzeniem
Witam! Mam taki problem z moim autkiem opel astra 1,8 16V 1996r + gaz mianowicie zaczeło sie od ubywania płynu (raz na jakiś czas ok. 1 litra płynu) na moje nieszczęście posłuchałem teścia i dolałem jakiegoś zatykacza do układu chłodzenia co niby miał pomóc ale po około 2 tygodniach zaczeło słabo grzać na wolnych obrotach (mało płynu - wyciek na wężu...
odpowietrz porządnie uklad chłodzenia a jesli to nie pomoze to zwalaj glowice i nie kombinuj bo nic nie wymyslisz
Witam. Problem polega w tym że lanos nagle zaczął słabo grzać. Próbowałem chyba wszystkiego i nic nie pomaga :/ - Nagrzewnica wymieniona 3 lata temu - termostat i pompa wymieniona 30 tys temu - linki sterujące sprawne - parownik podłączony równolegle (próbowałem ścisnąć przewód który ogrzewa parownik i bez zmian) - układ odpowietrzony - przewody prowadzące...
Brak ogrzewania na wolnych obrotach. Wymieniona zostala uszczelka pod glowica sprawdzona pompa wody uklad zostal odpowietrzony. od 1.5tys obrotow zaczyna dmuchac cieple powietrze. Co sadzicie o sposobie wpiecia parownika. Z gory dzieki
dość "prosta" metoda odpowietrzania to poluzować opaski węży, nalać do pełna płynu do zbiorniczka, odpalić silnik i zsuwać delikatnie po każdym wężu aż będzie się lać płyn i go natykać i zakręcać opaskę i kolejny i kolejny..., głównie to na wężach do nagrzewnicy (i parownika jak jest gaz) pomaga, ja tak parę razy robiłem jak nie chciało się coś za chiny...
Miałem ten sam problem, a przy tym jeszcze silnik gasł mi na skrzyżowaniach (po puszczeniu nogi z gazu). Wymieniłem świece , przewody , mechanicy namawiali mnie na wymianę sondy lambda i czujnika temperatury a nawet sterownika(komputera). Wstrzymywałem się z tym bo nie bardzo wierzyłem w takie usterki. Problem okazał się prozaiczny, za mało płynu w...
Może być problem z odpowietrzeniem to jest taki mały wężyk idzie od chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego jak jest zatkany to się płyn gotuje
Witam ponownie. Wywaliłem wszystkie przewody(cienkie)spod maski. Następnie podpiołem wszystko w szeregu tzn. -od kruća plastikowego przy głowicy od tyłu silnika wąż powędrował do parownika LPG, -następnie z parownika do nagrzewnicy, -z nagrzewnicy do webasto -i z webasto do rurki metalowej też z tyłu silnika. Odpowietrzyłem i mam cieplutko:D tzn.na...
Witam. Auto kupiłem w wakacje i ciepłe powietrze nie było mi potrzebne. Problem pojawił się teraz. Samochód nie daje ciepłego powietrza. Mianowicie na wolnych obrotach z zasilania nagrzewnicy nie leci płyn(zdjete przewody) , powrót zimny (woda też nie leci). Nagrzewnica przeczyszczona, weże założone układ odpowietrzony. Ciepłe powietrze leci przy 3000...
P.S. sprawdzałeś temperature parownika na rozgrzanym silniku ?? Popieram miałem już 3 razy takie mondeo z reduktorem na przedniej belce i niestety zapowietrzonym (przy ciepłym silniku reduktor był zimny) najlepiej odpowietrzyć reduktor, czyli sprawić aby był ciepły przy ciepłym silniku i cieszyć się jazdą na gazie. powodzenia
można i nawet lepiej z tego względu że się nigdy nie zapowietrzy minusem jest zwykle trudny dostęp do śrub regulacji i chlapanie błotem na parownik Kiepski pomysł, a częsta praktyka instalatorów, sól załatwi szybko taki sprzęt. Do tego dochodzi wychładzanie parownika w czasie szybkiej jazdy, opóźnione korzystanie z gazu jeśłi rurki z płynem są długie,...
Widać, że leje się na trójnikach od gazowni, tylko pytanie - leje się bo się poluzowały, czy leje się bo za bardzo wzrasta ciśnienie w układzie. Żółty płyn to chyba tylko Prestone, czyli jeden z lepszych jakie są... Odpowietrzenie układu chłodzenia w samochodzie z LPG to nie taka prosta sprawa, często najwyższym punktem układu jest parownik... Po za...
witam, mam problem tego typu iż niedawno zamarzł mi parownik czego przyczyna jak sie okzało był zapowietrzony ukł. chłodniczy, więc go odpowietrzyłem dolewając 2l płynu, no i po przejechaniu ok 700km zauważyłem że znów prawie nie ma płynu w zbiorniczku, zeby powrócic do stanu poprzedniego musiałem dolac znow 2l i odpowietrzyć układ, widocznych wycieków...
wiatm potrzebuje pomocy z odpowietrzeniem układu chłodzenia Galloper 3.0 V6 Auto wyrzuciło płyn nadmiarem dwukrotnie poczym uzupłeniłem płyn na włączonym silniku ogrzewania na max i czekam az zasał odpowietrzyłem po tyg powtórnie wywaliłem termostat chłodnica wymyta przedmuchana pompa podaje wode przy odkręconym korku wyrzuci płyn po dodaniu gazu, na...
Witam. Jakie mogą być objawy uszkodzonej cewki? U mnie sprawa wygląda tak, że auto miało problemy z ruszeniem na LPG strasznie szarpało. Na PB ruszało lecz praca silnika nie jest taka jak powinna. Silnik pracuje w miarę równo lecz, gdy wcisnę pedał gazu robi pr pr pr do 2.5tys obrotów. Później dopiero gazuje. Kable wymienione, świece też. Aha i 2 problem...
Z urządzeń to komputer klasy PC z TDP około 100W w idle i okno ok. 3.5 m2 na zachód. Po prostu boję się trochę o koszta. :) A co do tego urządzenia to warto zaryzykować? Dokupię póżniej do tego np.filtry? Po pilocie i parowniki to czego może być to klon? Już tutaj na forum widziałem klime Beko produkcji... Gree :D Chris_W, czy do montażu będzie potrzebna...
Również wydaje mi się to bardzo prawdopodobne. Piony są odpowietrzone, ale sprawdzę syfonowanie na odprowadzeniach skroplin (chociaż nikt nie skarżył się na zapachy z kanalizacji). Dodano po 6 Przepatrzę jeszcze miedziane przewody zasilające jednostkę wewnętrzną klimatyzatora. Jeżeli są czarne najpewniej mamy tam siarkowodór z kanalizacji.
Odnośnie temperatury to proponowałbym w pierwszej kolejności sprawdzić termostat. Jeżeli nie otwiera, może też mieć to wpływ na LPG. Sprawdź węże cieczy chłodzącej od silnika i przy parowniku, kiedy i jak się nagrzewają. Jeżeli parownik jest zimny to instalacja LPG będzie źle pracować. Dodano po 4 Aha i jeszcze jedno, skoro poziom płynu był dużo poniżej...
Witam wszystkich temat do zamknięcia :) otóż problemem był niedziałający krokowy, padniety zaworek odpowietrzania skrzyni korbowej i pare innych rzeczy :P Założyłem nowe membrany do parownika, wyczysciłem krokowego od wolnych obrotów w sensie nalania do niego WD naprzemian z rozpuszczalnikiem ekstrakcyjnym i sie rozruszał oczywiscie w kupionym orginalnym...
Jeżeli wskaźnik temperatury na zegarach pokazuje,że silnik jest rozgrzany, a parownik ciągle zimny, to może byc to efekt częściowego nieodpowietrzenia układu chłodzenia, szczególnie, gdy parownik jest zamocowanu dośc wysoko( z reguły za wysoko powyżej poziomu innych elementów obwodu chłodzenia). Pokaz jakieś zdjecie swojej instalacji
Problem leży po stronie odpowietrzenia układu ew. jego niedrożności tak jak napisał zodiak ten cienki wężyk odpowietrzający często ulega zapchaniu, problemy pojawiają się także po montażu instalacji gazowej gdy auto było eksplatowane na wodzie,wpinając parownik w układ zasilania nagrzewnicy powodujemy że większa część płynu idzie poprzez parownik i...
Witam wszystkich, może ktoś będzie miał wiedzę na temat, który mnie już dobija. Tak więc pacjent: Mini Cooper 1.6 benzyna w LPG. Auto po uzupełnieniu płynu chłodniczego, odpowietrzeniu działa bez zarzutu, wiatrak się załącza, nie gotuje się, ale po zgaszeniu silnika w powolnym tępię znika płyn z układu. Co najlepsze, nie widać, gdzie może być wyciek....
parownik odpowietrzyć odpowietrzyć iveco odpowietrzyć volvo
polaryzacja zasilania anteny odwrócić polaryzacja zwrotnica triak gorenje
przyłącze prądu przyłącze prądu
Konfiguracja czujki w Polon 6000 - problem z numerem Pralka Polar - brak prania wstępnego: przyczyny i diagnostyka