Zapalasz silnik, w miarę wzrostu temperatury odpowietrzasz i w razie potrzeby dolewasz płynu (stan), czekasz aż włączy się wentylator i... zrobione! :). Jako że układ chłodzenia to jeden zamknięty obwód wiec odpowietrzasz cały układ chlodzenia (na początku ewentualnie parownik).
Witam. Mam problem z odpowietrzeniem układu chłodzenia w BMW E34 2.0 24V. Auto oryginalnie miało webasto, które usunąłem, węże które do niego szły połączyłem ze sobą. Uszkodzony był elektrozawór nagrzewnicy, i cały czas grzała na maxa. Po wymianie elektrozaworu na sprawny nie grzeje nic. Węże od parownika są ledwo ciepłe a po ich odpięciu nie ma tam...
To trzeba go jeszcze odpowietrzyć .
Dawno instalacja złożona?Może wystarczy zamienić węże przy parowniku.Wąż zasilający parownik czyli ten sam co zasila nagrzewnice bo przeważnie tam się tnie musi być u góry parownika.Niekiedy żeby odpowiednio odpowietrzyć parownik trzeba odkręcić opaske na wężu górnym i wypuścić powietrze.
skoro tam jest parownik to odpowietrzanie odpowietrznikiem w chodnicy nie wystarczy, trzeba jeszcze odpowietrzyć w najwyższym miejscu, zwykle jest to właśnie parownik - trzeba poluzować opaskę węża parownika, rozruszać wąż, odpalić silnik (zimny) i zsuwać trochę wąż ten poluzowany (nie całkowicie tylko żeby szpara się zrobiła), górny z parownika i ma...
wiem jak zmierzyć ciśnienie.. ale nie wiem jak odpowietrzyć parownik od gazu
1. Nie ma to sensu. W miejsce parownika możesz założyć filtr fazy ciekłej, a parownik przenieść na prawą stronę, tam będzie mógł być niżej, a przewodu gazowego biegnącego pod samochodem nie będziesz musiał ruszać. 2. Wystarczy odpowietrzyć i będzie dobrze. Położenie parownika może utrudniać odpowietrzenie układu (trzeba to robić na przewodach przy parowniku),...
passata mam z LPG .Czy parownik sam śię odpowietrzy:?::cry:
Odpowietrzyć poprawnie i dokładnie
Musisz dobrze odpowietrzyć układ,tak żeby parownik też się nagrzewał.
raczej zostało go porządnie odpowietrzyć - niestety trochę płynu na ziemię ale lepiej tak niż od razu głowicę zwalać parownik możesz odpowietrzyć zdejmując górny wąż i jeśli jest zamontowany wysoko to lekko zwiększ obroty silnika Dodano po 17 raczej zostało go porządnie odpowietrzyć - niestety trochę płynu na ziemię ale lepiej tak niż od razu głowicę...
Witam. Parownik powinien być wpięty w krótki obieg chłodzenia - głowica- nagrzewnica. W takim przypadku termostat nie ma nic do powiedzenia. Ja proponowałbym sprawdzić przewody doprowadzające płyn do parownika oraz trójniki. Ściągnać z parownika przewód dochodzący do górnego króćca i sprawdzić, czy dochodził płyn.Jeżeli rozgałęźniki ( trójniki) są plastikowe,...
Nie tak dawno skarżyłem się wam na to, że nie moge odpowietrzyć czegoś, czego się nie odpowietrza czyli układu chłodzenia w Vento. Źródłem problemu był korek na zbiorniczku wyrównawczym (Przekonałem się o tym dopiero dziś). W każdym razie jest już dobrze pod tym względem. Cały układ jest już w 100% odpowietrzony. Parownik ;) nie zamarza i generalnie...
Kamix do czajników i pralek bardzo dobrze i szybko rozpuszcza kamień, tylko nie wiem czy przypadkiem nie rozpuszcza też aluminium - trzeba by poczytać tak mnie jeszcze tknęło - a odpowietrzony to jest dobrze układ chłodzenia? bo to typowe objawy zapowietrzenia - na wolnych obrotach rośnie temperatura i z nawiewu nastawionego na max ciepła leci zimne...
tak jak pisałem wcześniej podłączyłem w piątek parownik i pierwsze co mnie zdziwiło to, to że bardzo ciężko było odpowietrzyć układ. pojeździłem trochę autem - ok 200km i wydaje mi się że układ wreszcie się odpowietrzył. zobaczę co będzie dalej. dołączam zdjęcie świec, które w trakcie wpinania parownika postanowiłem wykręcić celem obejrzenia - może...
witam kolego sprawdź czy przy temp 90 stopni otworzy się termostat i czy węże są gorące na dole i na górze chłodnicy jeżeli tak to trzeba odpowietrzyć układ a jak nie to wymiana termostatu który jest zablokowany bo przy zepsutej pompie wodnej grzał by ci się silnik podczas dalszej pracy
Witam. Może parownik jest źle wpięty w układ chłodzenia i odcina długi obieg cieczy chłodzącej. Stąd szybkie nagrzewanie się silnika oraz ciśnienie w układzie chłodzenia. Sprawdź, czy chłodnica jest również gorąca. Być może tylko jest zapowietrzony układ chłodzenia, ponieważ,,mechaniory',,'zapomnieli '' uzupełnić układu płynem i odpowietrzyć gdy wpinali...
Nie wlałeś przypadkiem zimnego płynu na gorący silnik? Albo nie spuściłeś wody zaraz po wyłączeniu gorącego silnika? Tak czy inaczej, próbuj odpowietrzyć układ, jak uzyskasz ogrzewanie to i parownik przestanie zamarzać.
silnik mam 1.6 zwykły 8 zaworowy ,instalacja też zwykla bez możliwości odpalania na gzazie .czujnik temperatury mam napewno ściągnięty .instalacja ma trzy lata przejechane jakieś 30tys na tej instalacji w tamtym roku tez byly takie mrozy ale nie mialem problemu dopiero wczoraj pierwszy raz mi sie tak zrobiło . i zastanawiam sie co to może być jak przejechałem...
Dawno masz gaz?czy parownik gorący?W tym silniku trudno jest odpowietrzyć układ chłodzenia.Ogrzewanie samochodu jest? Mało informacji i dlatego dużo pytań.
witam , jak ci zamarza parownik to znak,że masz zapowietrzony układ chłodzenia,przez parownik nie przepływa ciecz chłodząca. musisz układ odpowietrzyć by móc odpalać z gazu i jeżdzić na gazie..... ogólnie jest ten problem na benzynie czy na gazie czy na jednym i drugim????
witam, mam problem tego typu iż niedawno zamarzł mi parownik czego przyczyna jak sie okzało był zapowietrzony ukł. chłodniczy, więc go odpowietrzyłem dolewając 2l płynu, no i po przejechaniu ok 700km zauważyłem że znów prawie nie ma płynu w zbiorniczku, zeby powrócic do stanu poprzedniego musiałem dolac znow 2l i odpowietrzyć układ, widocznych wycieków...
Posiadam Scenica 2.0 8V z automatyczną skrzynią biegów, instalacją LPG i klimatyzacją. Problem zaczoł się od tego, że szwankowało ogrzewanoe (raz było, innym razem nie grzał - linka pomiędzy nagrzewnicą a pokrętłem sprawdzona). Niedawno zaczeła szwankowć instalacja LPG (ogrzewanie wogóle nie działa), sprawdziłem parownik - zamarza, węże doprowadzające...
Witam mam prosty temat który nie rozumiem jaki ma wpływ na samochód. Otóż tak pewnego dnia wracam z roboty i w korku stoje a samochód zaczyna się przegrzewać no to potem go wystudziłem i na drugi dzień jade do roboty, temperatura cały czas wyższa niż 90 stopni, podjeżdżam do roboty i leje woda spod auta okazało się że odpięła się wtyczka od wentylatora...
Ze zdjęć wynika, że to instalacja Just Heavy. III generacja jak najbardziej, ale nie sekwencja. Reduktor jeśli chcesz wymienić to dokładnie na taki jaki jest. Po pierwszym przełączeniu (zgaśnięciu silnika) jeśli czuć gaz to sprawdź czy reduktor jest ciepły, czy zamarznięty. Prawdopodobnie zamarznięty i dlatego czuć gaz. W tym przypadku sprawdź poziom...
Witam Serdecznie! Wiem ze temat wałkowany na forum wiele razy ale żaden nie pasuje do mojego przypadku otóż auto jak w temacie golf 3 silnik 1.8 90km z lpg. Na zimnym silniku po odpaleniu temp płyny dochodzi bardzo szybko do 110 po czym otwiera się termostat. Następnie auto trzyma temp w granicach 90 stopni, węże od chłodnicy i nagrzewnicy równo gorące...
Witam. Posiadam Volkswagena Golfa III z roku 1992. Silnik ma Oznaczenie ABS (1.8 jednopunktowy wtrysk). Samochód posiada instalację LPG od 5 miesięcy. Problemy zaczęły się niedawno. Mianowicie chodzi o duże ciśnienie w układzie chłodzenia, po rozgrzaniu, płyn w zbiorniczku wyrównawczym bulgocze, podnosi się jego poziom, po odkręceniu korka płyn bardzo...
A reduktor wpięty szeregowo czy równoległe w obieg chłodzenia? No i czy jest odpowietrzony sam reduktor?
Kolego odpowietrzarz przy ścianie grodziowej, koło termostatu i ewentualnie na chłodnicy i po temacie. Problem może być w odpowietrzeniu parownika.
Odpowietrz parownik, wyrownaj plyn w zbiorniczku i powinien dzialac.
Odpowietrz parownik. Musi on być podgrzewany płynem chłodniczym inaczej zamarza. Jeśli nic więcej nie jest uszkodzone to po odpowietrzeniu będziesz się nadal cieszył jazdą na LPG. :)
Jaką temperaturę trzyma silnik? Odpowietrzyłeś dobrze układ? Możliwe że pompa ma dużo lżej pchać wodę przez parownik LPG. Kiedy to się zaczęło?
Masz niedrozne przewody wodne do parownika gazu lub zapomniałeś odpowietrzyć układ wodny-parownik zamarznie bez ogrzewania.
Nie ma znaczenia na jakiej wysokości,czy to będzie na wysokości głowicy czy poniżej wymuszony obieg cieczy i tak powinien sobie poradzić z przepływem przez reduktor. Jest znaczenie na jakiej wysokości, jeśli jest powyżej zbiorniczka wyrównawczego to może być problem z odpowietrzeniem parownika. Dlatego doradzam umieszczanie parownika/ reduktora poniżej...
jak rzygasa na wyzszych obrotach to mozna winy szukac po stronie regulatora ... A odpowietrzyc parownik można np na przewodach wodnych przynajmniej ja tak robie gdy nie mam pewnosci czy jest pełny ... Luzuje ten wyzszy przewód i czekam az poleci woda (płyn). Pozdro Rzezniol
Jest kilka punktów odpowietrzania. Procedura - wpierw zlewamy płyn u dołu chodnicy-zakładamy wąż - zalewamy zbiornik- bez włączania silnika odpowietrzamy układ od najniższego punktu. Tu podobnie. https://youtu.be/OGaOYeELZwc Najważniejsze odpowietrzasz przy ścianie grodziowej, koło termostatu i ewentualnie na chłodnicy i po temacie. Problem może być...
Przy okazji wymiany termostatu robiłem płukankę. Płukanka nie rozpuści Ci krzemionki wytrąconej z płynu. Na to może pomóc jedynie wąż ogrodowy z wodą i sprężarka bezpośrednio w króćce nagrzewnicy na scianie grodziowej. Spróbuj jeszcze odpowietrzyć układ po zaciśnięciu morsami węży do parownika. Na parowniku też może być odpowietrznik.
Natomiast zapowietrzenie parownika to może być ciekawy trop. Nie parownika ale okolic czujnika. Natomiast parownik i układ jego ogrzewania jak źle zrobiony uniemożliwia odpowietrzenie. Jak zapalisz auto zimne sprawdź czy wąż nie robi się ciepły na dole chłodnicy.
witam mam problem z odpowietrzeniem opla tigry 1.4 16V dokładnie chodzi o to ze ciagle zamarza parownik ogrzewanie dziala wentylator sie wlacza a parownik zamarza.prosze o pomoc
Hmm czyli po wymianie parownika trzeba odpowietrzyć układ chłodzenia? Jak to zrobić(gdzieś na forum czytałem że wystarczy jak trochę pochodzi i powinno być ok)
zaraz koło zbiorniczka z płynem do chłodnicy jak to porządnie odpowietrzyć??
Oczywiście musisz odłączyć też węże od układu chłodzenia, po wymianie reduktora podłączyć je, uzupełnić ubytek płynu chłodniczego i odpowietrzyć układ chłodzenia.
Skoro parownik nie był czyszczony od nowości lub dłuższy czas może być "zamulony" na krótkich trasach zdarza się czyściej, jak również gdy bywa niedogrzany. Skontroluj czy jest odpowiednio odpowietrzony parownik ( Przewody płynu chłodniczego równomiernie muszą nagrzewać się wraz z pozostałymi ) czy parownik nie jest zimny całościowo lub w niektórych...
Połącz parami i kolorami kable z emulatora wtrysku:zielony-zielony z paskiem itd. Odepnij kable z centralki gazowej podłączone do sondy i kabel dopięty do obwodu DIS Zdejm konektor z cewki na parowniku. Od tego momentu znów jeździsz na benzynie,zresetuj ECU i kontrola. romoo,już to pisał Dalej wszystkie podciśnienia i odpowietrzenia <muszą być szczelne>
Odpowiedź jest prosta, parownik ma temperaturę taką jaką ma woda w układzie chłodzenia. Jak jest oszroniony to odpowietrz część wodną.
Gaz dochodzi do parownika i jest odpowietrzona?
Płyn oczywiście świeży, poziom na maxa - 0 ubytków. Jeden wąż od parownika ciepły/gorący, drugi (zakładam powrotny) chłodniejszy. Może odpowietrzyć go trzeba? Może jakieś zdjęcia masz? Faktycznie grzebana tylko butla i nic więcej? BO jak tylko butla to nic a nic nie powinno być więcej robione. Oczywiście nie należy wykluczać że starość zrobiła swoje,...
Na oko to wszystko jest ok , że szronieją ci rurki układu freonowego to przecież normalne przy pracy w temp po niżej zera, ale zamrażanie parownika to już inna bajka, ale przecież on może zamarzać dopiero przy odparowaniu - 13st. Pewnie znów nie odpowietrzyłeś do końca układu , zrób więc z tym porządek , dawałem ci nawet wyżej instrukcję co i jak.
spróbuj poluzować wąż dochodzący z płynem do parownika niech się odpowietrzy
Nieodpowietrzony prawidłowo. Poluzuj górny przewód przy parowniku i korek zbiorniczka wyrównawczego, aż poleci płyn.
parownik odpowietrzyć odpowietrzyć epson odpowietrzyć kosiarka
czujniki hyundai accent samsung rs68n electrical software
samsung le37b553 przekażnik bezpieczeństwa
Resetowanie ustawień fabrycznych Samsung LE26S81BX Philips AZ8052 – końcówka mocy TDA7056A, konfiguracja BTL, parametry, zamienniki