Niepotrzebnie zagnieżdżasz definicje struktur. No i źle masz też odwołanie z osoby do np. adresu (omijasz strukturę adres). Spróbuj tak: [syntax=csharp] public partial class Form1 : Form { public Form1() { InitializeComponent(); OSOBA osoba1; osoba1.imie = "awsd"; osoba1.nazwisko = "awsd"; osoba1.ad.ulica = "awsd"; // skorzystaanie z zagniezdzonej struktury...
Ja próbując rozgryźć ten problem, sugerowałem się tym, że skoro w pliku main.c, struktura ta jest już zdefiniowana i zadeklarowana, a w int.h do deklaracji tej struktury dołożę specyfikator klasy przydziału extern, to kompilator będzie wiedział, że gdzieś indziej struktura ta została już zdefiniowana. Deklaracja (budowa) "struktury tej" musi być znana...
nie umiem wejść wzrokiem w Twój kod. Niby C++ ale wyłącznie "C ze strukturam i cout" I dlaczego jest _BAse zawarty w klasie co jest najdziwniejsze. Ten kierunek zawierania się elementów jest dziwny. Jeśli tak książka sugeruje to mamy duży problem, wywraca to design do góry nogami. typedef to w C++ się praktycznie nie widzi. Nie wiem co to za ksiażka,...
Ta formuła wyszła dość ciężka, może ktoś wymyśli jakieś uproszczenie. Przez wprowadzenie nazw można by było skrócić zapis, ale czas przeliczania się nie zmieni. W bloku dotyczącym dnia 27.04.2020 formuły zawierają odwołania do danych z kolumny F. Te formuły można kopiować w ramach tego bloku. Gdyby chcieć utworzyć z tego nowy blok, należałoby jedną...
Bardzo dawno nie pisałem w C++, nie jestem całkowicie pewien czy są tam tablice wielowymiarowe, czy tylko tablice tablic (to całkiem co innego). Tam gdzie tablice wielowymiarowe (t #include <cstdlib> #include <iostream> using namespace std; int main(int argc, char *argv[]) { int t[128]; t[0] = 11; t[10]...
Disassembler to program, który tłumaczy skompilowaną postać binarną programu dla danego procesora z powrotem na mnemoniki assemblera danego procesora. Oficjalnie służy to do odzyskiwania kodu programu w przypadku zaginięcia jego kodu źródłowego lub poprawianie wersji binarnej programu. "Nieoficjalnie" służy do operacji zwanej "reverse engineering" czyli...
Tak - ostatniego elementu nie sprawdzasz. Testujesz dokąd pomoc nie jest pusta. Zasada jest taka, że pętle na listach wykonuje się tak długo, do momentu, gdyby nie spróbowało się odwołać do pola zmiennej, ktora byłaby NULL. Czyli, jeśli robimy operacje typu Wsk->.... to działamy tak długo, aż Wsk!=NULL. Jeśli zaś gdzieś w pętli byłoby odwołanie do...
No mały trick jest - zamień w nazwie portu znak "_" na "." - czyli odwołanie do stosownej struktury i zobacz jaka powstanie masakra. Oczywiście takie odwołanie jakie powstanie też ma pewne zalety w niektórych sytuacjach.
Dzięki, a teraz trudniejsze pytanie jak dla mie. O co chodzi w takim zapisie typedef struct S_TC { int dana1; int dana2; ... } *PS_TC; potem jest napisane coś takiego #define TC ((PS_TC)0xAAA10) Potem jest odwołanie do struktury poprzez wskaxnik
Nie dodawałem struktury oraz tablicy do której jest odwołanie w pętli, bo jest spora i nie jej problem dotyczy. [syntax=c]#include "stm32f4xx.h" static volatile uint16_t wyniki[3]; static void MX_DMA_Init(void); static void MX_ADC1_Init(void); while (1) { DP[0].wartosc = 5.f*(wyniki[0])/4096; } static void MX_ADC1_Init(void) { RCC->APB2ENR |= RCC_APB2ENR_ADC1EN;...
przekazujesz strukturę, parametrem jest struktura (wskaźnik na nią). I pracujesz jak na strukturze (z danym wskaźnikiem). To kompilator troszczy się o to, jak zapisana jest struktura i jak zinterpretować twój zapis, aby odwołanie było poprawne. Zawartość struktury nie ma żadnego wpływu na wygląd wskaźnika. On zawsze jest wskaźnikiem na jakiś określony...
A to z prostej przyczyny. Tworzysz wskaźnik typu danej struktury, a więc nie może on chodzić po polach struktury. Musisz do tej struktury przypisać wskaźnik typu elementarnego np:. "char" wtedy będziesz mógł poruszać się po kolejnych bajtach struktury ale wtedy musisz ty panować nad tym co akurat pokazuje ci ten wskaźnik. A przez odwołanie z kropką...
W takim bądź razie, tak jak napisałem wcześniej, możesz użyć struktury. W kodzie zapiszesz ją tak: [syntax=cpp]struct Ulamek { int Licznik; int Mianownik; };[/syntax] Analogicznie napiszesz dowolną strukturę. Utworzenie zmiennej typu takiej struktury i odwołanie do jej pól znajdziesz w dowolnym tutorialu na internecie. (at)UP To o czym piszesz można...
adamusx , oczywiście masz w tym przypadku rację, ale wszystko zależy od użytej biblioteki. Bo rejestry w praktyce są adresami w przestrzeni adresowej procesora i można zaimplementować bibliotekę, w której taki zapis byłby jak najbardziej poprawny. A że kompilator nie wywala błędów przy kompilacji, to znaczy, że musi być zastosowana jakaś inna biblioteka....
Tu wszystko jest możliwe. Nie podajesz żadnych dodatkowych danych i chcesz odnaleźć wróżkę która ci to rozszyfruje. Przede wszystkim co to za urządzenie wygenerowało? Co ono robi i co zapamiętuje Jeśli nie chcesz tego podawać to sięgnij do dokumentacji urządzenia i rozgryzaj jego format zapisu. Dla przykładu: masz urządzenie które odczytuje i zapisuje...
No i po co Ci struktura do trzymania kilku elementów tego samego typu? To w strukturach wolno trzymać tylko różne typy? Od tego są tablice, a jeżeli chcesz koniecznie mieć tam wpisane nazwy, to sobie je możesz zdefiniować jako indeksy w tej tablicy. Pytanie po co, skoro struktura załatwia to w łatwy i elegancki sposób, a twoje rozwiązanie to partyzantka....
Witam! Mam pewien problem. Mianowicie, zadeklarowałem sobie strukturę w pamięci programu oraz zainicjowałem ją: typedef struct stringg { uint8_t screen_cnt; // ilość ekranów char napis[]; // tekst do wyświetlania }string_struct PROGMEM; string_struct strr = {1, "avc"}; oraz procedurę piszącą na moim wyświetlaczu:...
Witam! Czy ktoś może mi podpowiedzieć, dlaczego po utworzeniu struktury przykładowo takiej jak ta: struct point { int x,y,z; int x2D,y2D;}; a następnie po stworzeniu tablicy struktur: struct point points[68]; odwołanie się do jej elementów o indeksie >=64 przykładowo: a=points[66].x2D; daje śmieci zamiast zapisanych w niej...
Jeżeli chcesz mieć funkcję, która ustawia wybrany bit w konkretnym rejestrze, to możesz użyć ordynarnego #define, albo bardziej elegancko użyć struktury z polami bitowymi, plus ewentualnie unia tej struktury ze strukturą bajtową dla danego rejestru, a to zamknięte w peryferium. [syntax=c] #define PIN_00x01 #define PIN_10x02 #definePIN_20x04 #definePIN_30x08...
Witam, nie koniecznie problem ale chciałem przedstawić sposób na to aby przedstawić dowolną zmienną z pomocą zmiennej tekstowej string (ciąg HEX) i odwrotnie. Podana przeze mnie metoda robi dużo więcej niż tylko zmienia int na hex czy hex na integer obsługuje oprócz tego String,Int, Long, byte, word, fload, double, oraz tablice i struktury i dowolna...
Table 154. Global interrupt flag register (IRQ_FLAG, address 0x4000 40F8 ) bit description Z listingu assemblera wynika, że odwołanie jest pod adres 0x4000 4048 Błąd jest pewnie w deklaracjach rejestrów W tych plikach co ja mam są takie deklaracje [syntax=c]/*------------- Multi-Rate Timer(MRT) ----------------------------------------... typedef...
Natomiast to: Kod C - Wiem co to jest poprostu nie wiedziałem jakie wartości się kryją w tym polu ale teraz wiem, że są ustawiane w tamtej funkcji. BTW. Włączasz gdzieś taktowanie odpowiednich magistral?
Nie napisałeś jakie CPU, ale zerknij na funkcje PEEK_* (odczytanie obszaru) i POKE_* (zapis obszaru). Możesz cały obszar z jednej bazy przepisać na drugą o innej strukturze.
Witam! Zapis: g->roz oznacza, że jeśli "g" jest wskaźnikiem do struktury bądź unii, to operator "->" odwołuje się do składowej "roz". Ponieważ g wskazuje na strukturę, do składowej "roz" można się odwołać również: (*g).roz Wskaźniki do struktur i unii są jednak tak często używane, że wprowadzono operator "->".
Te twoje trzy wskaźniki uimeść w unii - bedziesz miał jeden wskaźnik, do którego odwołasz się przez pola unii. W sturktudrze można użyć volatile i można takiemu polu przypisać zmienną nie-volatile.
Witam , piszę kod obsługi menu wielopoziomowego LCD na PIC. Nie mam niestety dużego doświadczenia, dlatego posiłkuje się kodem z avrfreaks.net (tinymenu). Niestety mam problem z poniższym kodem. Są to dwie struktury. W drugiej tj. menu_t mamy tablice struktur menu_entry_t [syntax=c] typedef struct menu_entry_s { uint8_t flags; void (*select)(void *arg,...
Musisz stworzyć obiekt typu TempStruct i dopiero się do niego odwołać.
tu masz strukturę zmiennej typu uint http://obrazki.elektroda.pl/6505528200_1... poza tym to samo jest w manualu Zmienna jest 16 bitowa, odwołaj się do konkretnego bitu
Sądzę, że pin RST można również użyć jako detekcji otwarcia skrzynki, bez konieczności użycia CH_PD. Wystarczy, że program przy starcie sprawdzi przyczynę resetu np. za pomocą funkcji getResetReason() albo (lepiej) odwołać się bezpośrednio do struktury rst_info za pomocą getResetInfoPtr(). Możliwe stany: https://obrazki.elektroda.pl/1304882400_...
Tworząc zmienne w bloku DB odwołujesz się do nich rozdzielając kolejne "zagłębienia" kropką.. przykładowo utworzyłeś w bloku DB1 zmienną Guzik Bool.. to dajesz... "db1.guzik". Możesz sobie tworzyć struktury (struct) co jest bardzo wygodne do pogrupowania jakiś fragmentów DB. Po utworzeniu struktury w niej umieszczasz zmienne. Przykładowo jeśli w bloku...
Null, jaka sama nazwa mówi, wskazuje na nic. A Ty próbujesz się odwołać do pól struktury, która nie istnieje w pamięci, więc nie dziw się, ze dostajesz access violation. Pasowałoby przypisać do tego wskaźnika jakąś sensowną wartość, sądząc po nazwie chciałeś aby to był początek listy.
Podaj jeszcze pełne odwołanie do strony, jakie robisz oraz gdzie (w strukturze strony) znajduje się ten .htaccess
Zarówno CLIP (Component-level IP), jak i IPIN (IP Integration Node) służą do umieszczania IP (Intellectual Property, która może być napisana np. w VHDL-u) w programie w LabVIEW dla FPGA. CLIP jest globalna dla projektu, i dodawanie dzieli się na dwa odrębne etapy: (1) do właściwości projektu (projekt -> Properties -> CLIP...); (2) jako element I/O projektu...
[syntax=c]Configure admin; // utworzenie zmiennej danego typu admin.cUser[2]=10; // odwołanie się do 2 elementu tablicy w strukturze[/syntax] Pozdrawiam
Z tego co wiem, to w c/c++ nie da się zrobić tego, co chcesz. Każdy element unii/struktury musi mieć nazwę, żeby móc się do niego odwołać. Pozdrawiam, Dr.Vee
To lista powinna implementować jej funkcjonalność, a nie klasa. Czyli należy stworzyć strukturę Zwierze GetZwierzeNr(int zadany) { i=0; Zwierze wsk=poczatek; while((i<>zadany)||... { wsk=wsk.nastepny; i++; } return wsk;} GetZwierzenr(4).SetWaga(4...
Dodano po 1 w ogóle to nie wiem po co korzystasz z 2ch funkcji jak spokojnie możesz to zrobić w jednej: [syntax=c] #include<stdio.h> #include <stdlib.h> typedef struct{ int x; int y; }polozenieS; int getXvalue(void); //your functions int getYvalue(void); int random(int min, int max); polozenieS* add_structure(void); int main(void) { int...
A nie możesz w plc przygotować struktury danych AOI (Add On Instructions) gdzie dla przykładu będziesz miał INT Status oraz INT Awarie, gdzie zakodujesz wszystkie awarie. Później z tego stworzysz sobie w PLC tablice n.p 100 elementową (gdzie każde kolejne pole to będzie osobny przenośnik) typu twoja struktura danych a w RsView no to już tylko się do...
Witam Staram się stworzyć wizualizacje BMSa w programie Asix. Kolega zajmujący się programowaniem PLC zawarł w swoim programie zmienne typu struktura. Czy ktoś wie jak teraz mogę się odwołać do konkretnych zmiennych tworząc bazę zmiennych w Excelu?
Dzięki. Teraz działa. To tylko początek. Dalsza część problemu, to jak odwołać się do pól struktury za pośrednictwem np. jej nazwy wpisanej w pole edycyjne programu. Próbowałem na różne sposoby i żaden nie chce działać. Np. : .data nazwa_pola db "Kowalski.staz", 0 .code ; pobieram z edita string "Kowalski.staz" invoke GetWindowText,...
Jednak mi chodziło o to żeby zrobić to jakoś automatycznie tak jak pokazałem dla cc5x - czy jest jakiś taki sposób w picc, bo takie sprawdzanie jest kłopotliwe - chodzi mi o bezpośredni dostęp. Bezpośredni dostęp możesz mieć jeśli zdefiniujesz sobie strukturę złożoną z bitów, jest tylko jedno ale - picc nie chce wygenerować kodu jeśli spróbujesz przekopiować...
chart_create 48 2 2 nadal panikuje, ale nie powinieneś używać chart_setVar i chart_setAxis przed chart_create. Nie mają one sprawdzania wartości null, więc przy próbie zapisu nastąpi awaria. Można to zobaczyć na EXCVADDR na zrzucie ekranu. Adres, który został zapisany/odczytany znajduje się w rejestrze EXCVADDR w zrzucie rejestru. Jeśli adres ten wynosi...
Lepszym rozwiązaniem będzie zwrócenie wskaźnika albo przesłanie go jako argument... No właśnie, o takie coś mi chodzi. Obecnie mam taką sytuację, że w pliku data.c mam: [syntax=c] typedef struct { uint32_t pole1 = 0; uint32_t pole2 = 0; } DATA; struct Data Struktura (void) { DATA Dane = {0, 0}; if (temp == 2) { Dane.pole1 = 4; Dane.pole2 = 8; } if...
W każdym pliku gdzie używasz zmiennej z innego pliku należy się odwołać do jej deklaracji np. extern struct Time...
Przede wszystkim wydaje mi się, że nie zdajesz sobie sprawy z tego, że w C/C++ tablice są numerowane od 0. Tak więc tablica zdeklarowan tak: char bufor[5]; Jest 5-cio elementową tablicą o elementach, do których możemy się tak odwołać: bufor[0]='a'; bufor[1]='z'; bufor[2]='1'; bufor[4]=NULL; Natomiast w przypadku...
Version info jest umieszczane w pliku podczas kompilacji i w efekcie masz - prawym klawiszem na pliku (exe oczywiście) - właściwości - zakładka wersja pliku. Jak w opcjach włączysz automatyczną inkrementację wersji to przy każdej kompilacji "build" zwiększy się. W kodzie już nie jest tak łatwo gdyż musisz odwołać się do całej struktury TFileVersionInfo...
Z c++ nie jestem zbyt dobra wiec moge sie mylic ale pare rzeczy mi sie tu nie podoba. Z tego co mi sie rzucilo w oczy to np w linijce car.marka[*iks]=car.marka[*iks+1]; przypisujesz pod litere w nazwie marka kolejna litere. Powinienes jakos sie odwolac do kolejnego elementu w tablicy car (poprzez wskaznik albo uzywajac []) a nie do marki i wtedy przekopiowac...
W przypadku modułu handlowego struktura bazy jest w miarę prosta. Każdy typ dokumentu składa się głównie z części nagłówkowej oraz części pozycyjnej. Dwie tabele powiązane ze sobą relacjami. Tabele są w miarę czytelnie opisane. I tak jak Pinokio napisał nazwy tych tabel zaczynają się zazwyczaj od prefiksu GM. Oczywiście są też dodatkowe relacje do słowników...
Temp Zmienne tymczasowe dostępne w obrębie bloku i nie zapamiętywane (identyczna funkcja w FB jak i FC) Nie odwołasz się do nich spoza bloku, w którym są zadeklarowane. Static Zmiennie zadeklarowane w bloku FB, które są zapamiętywane w strukturze instancji bloku DB powiązanego z konkretnym typem FB. Możesz odwołać się do nich z zewnątrz poprzez adres/nazwę...
Może wystarczy utworzyć dwie funkcje operujące na tablicy bajtów: pierwsza pobierająca konkretny bit, druga do wymuszenia wartości konkretnego bitu: uint8_t getbit(const uint8_t* arr, uint8_t bitnum) { uint8_t mask = 1; if(bitnum & 2) mask <<= 2; if(bitnum & 1) mask <<= 1; if(bitnum & 4) mask...
nieprawidłowe odwołanie excel odwołanie odwołanie obiektu
niska wydajność klimatyzacji spolszczenie windows vista spawanie zbiornika bębna pralki
livebox połączenie router livebox połączenie router
Zaśnieżony obraz z kamery cofania - przyczyny i rozwiązania Targa Audio No Sound in Toyota Hilux Speakers