Szukaj uszkodzeń w połączeniu akumulatora do instalacji. Żarówka 21W na kablach i jedziesz od akumulatora w stronę instalacji, każdy punkt
Jeżeli płytka jest dwuustronna lub gorzej, wielowarstwowa to mogła się przepalić metalizacja w otworze albo ścieżka biegnąca wewnątrz. Latarka do prześwietlania płytki i omomoierz do szukania dziury.
Porównaj z tym sch:
https://obrazki.elektroda.pl/2725636100_... Przekaźnik zasilany z akumulatora, LED sygnalizuje prawidłowe/odwrotne podłączenie akumulatora.
Duży kondensator w filtrze na wejściu zailania .
Wygląda to na diodę, bez niej nie zadziała na pewno.
To jest przerywacz kierunkowskazów. Trochę dziwnie opisany...
Przekaźniki to też elementy którym tak jak w przypadku żarówek nie robi różnicy biegunowość. Sprawdź napięcia które dochodzą do rozrusznika z zapłonem oraz na "starcie". Sprawdzaj te elementy co mają w sobie półprzewodniki.
Ale wlutowałeś elementy do sprawdzenia..?
Spaliła się dioda zabezpieczająca. Wymień na nową. Jak miałeś szczęście to uszkodziła się tylko ona. Jak miałeś pecha to uszkodzony jest wzmacniacz m.cz i końcówka mocy w.cz. Co i jak sprawdzić i co wymienić było opisywane 100 razy na elektrodzie. Nie ma sensu tego przepisywać po raz kolejny. Element osmolony jest prawdopodobnie sprawny.
Witam. Na początek zmierz napięcie na emiterze Q15. Powinno być około 8,5V. Następnie zmierz napięcie na diodzie D5. Powinno być około 8V. I jeszcze na diodzie D18. Ma być 7,5V.
Przy odwrotnym podłączeniu akumulatora w pierwszej kolejności cały prąd bierze na siebie alternator, dopóki w nim się diody nie spalą lub bezpiecznik pomiędzy alternatorem a akumulatorem cała reszta elektryki jest raczej bezpieczna.
Swoją drogą, jeśli autor użył przewodów tzw. marketowych, to ich marna jakość być może uratowała akumulatory ;)
Ale czy zawsze musi dojść do takiego uszkodzenia? Prawdopodobieństwo braku uszkodzeń jest bardzo małe. Czy może to być też przyczyna tego ,że auto kręciło ale zapalić nie chciał? Może - jeśli szlag trafił moduł zapłonowy i/lub ECU to nie bedzie "palić"... Gdy wsadziłem ostatnio inny akumulator autko po kilku dniach stania odpalił od strzała. I też...
A ta LED, nie ma sygnalizować odwrotnego podłączenia akumulatora? Instrukcję przeczytałeś?
Witam ja mam propozycję do kolegi ( to forma bezpłatnej pomocy nie reklamy czy spamu ) mam rozkodowane ecu do rovera R200 jeśli chcesz pisz na pw podasz namiary na siebie i ci pożyczę podstawisz i sprawdzisz czy odpala . Już nic innego mi nie przychodzi do głowy żeby rozwiązać temat . Jestem bardzo ciekawy co się uszkodziło tobie w tym aucie
Patrząc na schemat to jest to tranzystor w stopniu wyjściowym odpowiedzialny właśnie za dostarczenie prądu do akumulatora. Ale prawdopodobnie jednak odwrotnie podłączyłeś akumulator. W sumie to jednak dziwne. Mam podobną ładowarkę, Turnigy Accucel i ona ma zabezpieczenie przed odwrotnym podłączeniem akumulatora. Możesz jeszcze zamienić FDD8447L w obudowie...
A bezpiecznik, który zmieniałeś był spalony? Nie wiem jak to wygląda w tym skuterze, ale może wymieniłeś bezpiecznik zapasowy, a ten właściwy, w innym miejscu, nadal jest przepalony?
Zdemontuj najpierw ten dokładany immobilizer Prawdopodobnie jest zasilany z oswietlenia wnętrza
Rozladowac a nastepnie ladowac bardzo powoli max 1amper. Jezeli byly sucholadowane to mam watpliwosci co do ich sprawnosci. Mialem dziesiecioletni byl zlom.
A przekaźnik z diodą włączoną szeregowo z cewką nie wystarczy?
Witam. Sprawdzałem jest dokładnie to samo (100Ω) co widać na załączonym zdjęciu... http://obrazki.elektroda.pl/5325854800_1...
Witam serdecznie. Czy w skuterze tym są jakieś bezpieczniki, a jeżeli są to gdzie ich szukać. Na logikę powinny być, ale koło akumulatora nie ma, pod obudową lampy przedniej nie ma pod osłonami bocznymi też nie widzę. Czy jest na forum jakaś dobra dusza, która posiada wiedzę na ten temat i zechce się nią podzielić? Dzięki serdeczne za wszelkie informacje.
Zacznij od sprawdzenia bezpicznika w wiązce instalacji gazowej.
Avt-772 http://serwis.avt.pl/manuals/AVT772.pdf Link poprawiono/trymer01
Mam takiego trupa - napięcie mimo ładowania spadło do 2V. Chwilami rosło i znowu spadało. Akumulator jest bezużyteczny. Przy odwrotnym podłączeniu ładowarki szybciej uszkodzisz ją niż akumulator. W podobnej sytuacji jak Twoja, operator podłączył akumulator odwrotnie - "prostownik pobuczał a później się uspokoił" - akumulator był podłączony odwrotnie....
Czy wymiana regulatora napięcia ( w nim znajdują się diody ) rozwiąże problem ? Nie rozwiąże bo tam nie ma diód Twierdzisz, że podłączyłeś odwrotnie akumulator i dopiero po czasie się o tym zoriętowałeś?
By rozebrać weź szczypce rozwieralne, włóż przy styku baterii i "na chama" rozewrzyj. Potem sobie już poradzisz. Sprawdź, czy styki bazy są czyste (najczęstrza przyczyna, top one), ewentualnie w słuchawce może być coś spalone po odwrotnym podłączeniu akumulatora,
Nie, bo tak jak jest teraz jest lepiej wzmacniacz błędu kompensuje również spadek napiecia na amperomierzu, a amperomierz prądu wejściowego wzmacniacza i tak nie wykryje, zmierzy prąd płynący przez R38 ale to trzeba poprawić przenosząc R38 na lewą stronę amperomierza. Poprawkę wniosłem według schematu oryginalnego. Na załączonym schemacie oryginalnym...
Sterownik silnika wrócił że sprawdzenia - sprawny Dodano po 52 Czy ma ktoś schemat instalacji elektrycznej do tego samochodu i silnika ?
Masz rację z prądem żarówki. Co do dławika - w przetwornicy pracującej w trybie prądowym nie ma prawa odparować. A innej nie ma sensu robić w przypadku ładowarki akumulatorów i tej mocy. Bezpiecznik oczywiście jest konieczny, choć w przypadku odwrotnego podłączenia akumulatora raczej diody odparują szybciej od bezpiecznika :( Ale przed tym też można...
Jeżeli ktoś podłączył odwrotnie akumulator, to diody alternatora będą uszkodzone .
Dobrze kolego że relacjonujesz etapy , coraz rzadsze zjawisko na forum.
to chyba niedobrze, a te dodatki to np.....
Prostowniki ze sterowaniem tyrystorowym z reguły wymagają zasilania układu sterującego od strony wyjścia, tj z dołączonego akumulatora o napięciu co najmniej 4V. Bez dołączonego akumulatora nawet sprawny prostownik tego rodzaju nie daje napięcia na wyjściu. Jest to równocześnie zabezpieczeniem prostownika przed uszkodzeniem w przypadku odwrotnego dołączenia...
To są zwłoki diody prostowniczej, podpiąłeś odwrotnie akumulator i rozerwało jej obudowę
Ta dioda chroni przed przepięciami. Bez nie układ będzie działał (jeżeli nie oberwało coś jeszcze zanim padła). Będzie tylko pozbawiony tej ochrony. czybta dioda mogla zostac uszkodzona przez odwrotne podpiecie zaciskow akumulatora Jeżeli jest na samym wejściu zasilania bez dodatkowych elementów to właśnie taki jest efekt odwrócenia polaryzacji.
Ze względu na bezpieczeństwo obsługi na kablu zasilającym AC 230V bezpieczników nie montuje się. Można zamontować oprawkę do bezpiecznika na obudowie. Montowanie bezpiecznika na wyjściu ładowarek jest konieczne w przypadku braku elektronicznego zabezpieczenia od odwrotnego włączenia akumulatora.
Co do zabezpieczenia odwrotnego podłączenia akumulatora czy nie lepiej by było dać diodę szeregowo z wyjściem tak by puszczała prąd i skorygować napięcie o jej spadek i dołożyć diodę led tak by informowała o odwrotnym podłączeniu?
Nie rozumiem... Przed podpięciem akumulatora, a po zgaszeniu auta - nie odpaliło. Nie odpaliło, bo zabrakło siły rozrusznikowi, czy kręciło, ale nie mogło odpalić? Co to znaczy, że nie było podpięcia masy? Czy przy "odwrotnym" podpięciu akumulatora "bez masy" był snop iskier? Same myślniki pojawiły się pewnie wskutek krótkiego spadku napięcia przy odpalaniu,...
Skuter Peugeot v clic 4t padło mi zasilanie świateł i podświetlenie licznika, przez nieuwagę podłączyłem odwrotnie akumulator i zacząłem kręcić żeby odpalić, zorientowałem się dopiero po czasie, co mogło paść? Czy mogły spalić się cewki na statorze?
Alternator.
kokpit mam zdjęty, na oryginalnym UCH czytnik siie podświetla na czerwono. przy tym nowym nie, tak jakby go nie widział, na zdjęciu oryginalny i nowy UCH i moje pytanie czy na tym nowym uruchomię auto > Do nowego UCH oczywiscie kpl sterownik , karta i blokada są założone i podpięte. wszystkie funkcje w aucie typu oswietlenie wnetrza i zewnętrzne działa....
Uszkodzony moduł, nanoplex. Ktoś kiedyś podłączył odwrotnie akumulator. Cewka do sprawdzenia przy okazji, bo po tych próbach mogła wyzionąć ducha chciaż wtedy rczej by zwierała na pierwotnym i żarówka świeciłaby słabiej.
No i jak kolego uporałeś się z tym alternatorem? Podziel się z nami co było do wymiany.
Panowie, jakby autor odwrotnie podłączył zaciski do akumulatora to mostka prostowniczego już byśmy na zdjęciach nie oglądali bo by go nie było. Przy odwrotnym podłączeniu mamy zwarcie akumulatora przez mostek, i wiecie jakie wtedy prądy popłyną. Ale zaczekajmy może aż on sam się wypowie bo coś milczy Czekamy bo napiszemy 2 prace doktorskie o niczym.
Witam wszystkich fachowców posiadam impulsowy wykrywacz metali Jabel J267 (schemat) http://arlisklep.pl/files/Jabel/J-267.pd... odwrotnie podłączyłem + - zasilania wykrywacz przestał działać po wymianie US8 piszczy nie reaguje na metal co może być uszkodzone po takim przypadku?
obawiam się że dużo więcej.
Też jestem tego zdania co kolega. Zapewne alternator padnięty. A światełka świecą tylko w tedy gdy silnik pracuje. Sprawdź regulator czy jest dobry.
Witam. Istnieje prawdopodobieństwo uszkodzenia ECU, jak już zostało wspomniane wyżej, jak równiż poważne uszkodzenie skrzynki bezpieczników. Do tego najprawdopodobniej elektroniczna blokada odjazdu (immobiliser) mógł spowodować zablokowanie pojazdu. Swoją drogą oklaski dla "pomocnika".
oporniki na bramkach tranzystorów mocy ,kolego sobie wymien: )
Spalone diody i tyle. Nie zdejmuje się klem na włączonym silniku, bo spalisz moduł, i inne urządzenia. Nie odłącza się akumulatora od alternatora podczas jego pracy.
Witam !!! Zrob zdjecie sterownika. Pozdrawiam Marek
Wygląda na ten tańszy z koreczkami gumowymi (bez katalizatora), na takich rozmiarów akumulator możesz spokojnie dolać po 5-7ml wody na celę. *destylowanej. Zakładając że ma kilka lat oczywiście. Po dolaniu podładować 1-2h, ładowanie powoduje migrację elektrolitu.
Witam, jeśli to jest ten rezystorek który jest podłączony szeregowo zaraz za akumulatorkiem to możesz wstawic 1Ω, pełni on rolę bezpiecznika. Proponuję też sprawdzic czy nie ma przypadkiem jakiegoś zwarcia w układzie zasilania w słuchawce ( dioda, tranzystor), bo bez przyczyny się nie spalił, inną najczęstszą chyba przyczyną jego spalenia jest...
Wbudowałem w niego woltomierz elektroniczny i wskaźnik prądu wskazówkowy. Dwa zakresy ładowania dla akumulatorów samochodowych i drugi dla dużych auta dostawcze/ciągnik. Całkowicie odporny na zwarcia jak i odwrotne podłączenie do akumulatora. To tyle w skrócie na jego temat.
Sprawdz koncówke miałem juz podobne przypadki. fajne dyło to ze własnie koncowka palac sie blokowala dalsze zniszczenia.
0,6A przy 3V to blisko 2W. Zobacz co się grzeje. Przypuszczalnie jest to słuchawka, do której podłączono odwrotnie akumulator (wtyczka akumulatorów GP pozwala na takie włączenie). A tak w ogóle to czy rozpoznajesz tam choć jeden element Panasonica? Poza gniazdem akumulatora oczywiście.
Czyli jak wymienię mostek prostowniczy z diodami i ewn. regulator napięcia w raz ze szczotkami będzie ok.? Bo wymiana jest dośc łatwa i bym sobie poradziła, czy lepiej oddac do serwisu tam gdzie regenerują?
Witam. Tak jak w temacie: ostatnio przez pomyłkę włożyłem akumulator (4x AAA) odwrotnie do krótkofalówki. Myślałem, że po tym już jej nie włączę,ale jakoś się to udało. Tyle, że ekran na którym normalnie znajduje się numer kanału i inne ikony, cały czas mruga i prawie nic nie widać. Po ściągnięciu klapki od akumulatora, nawet bez rozkręcania całej krótkofalówki...
Załóż taki od Elmot - owskiego alternatora od Fiata 126p. Te niby oryginalne są nic przeważnie nie warte. Diody nie psują się w tym typie poza przypadkami odwrotnego podłączenia akumulatora.
Poszły diody w alternatorze.
Prostownik, o którym tu głównie dyskutujemy (autor tematu podał namiary na początku) jest na to odporny - przy zwarciu, bądź odwrotnym podłączeniu akumulatora tyrystor się nie włącza i żaden prąd nie płynie.
Witam Ostatnio podłączyłem moje akumulatory 18650 do ładowarki 2 kanałowej jednak jednego włożyłem odwrotnie teraz ładuje mi tylko na jednej stronie Czy można to jakoś naprawić ?
Na początek to zaprowadź auto do elektronika i powiedz co zrobiłeś. Bo swoimi działaniami popsujesz jeszcze bardziej. Co za opis że auto martwe? Ani kontrolek ani świateł czy wogóle cokolwiek dziala?
Witam. Mam problem ze świecami żarowymi, mianowicie po włączeniu zapłonu nie świeci się lampa kontrolna świec. Przekaznik jest sprawny. Czujnik także. Świece przestały działać gdy użytkownik naładował akumulator podłączając zaciski prostownika na odwrót(poza pojazdem) Po naładowaniu został podłączony. Przepaliło bezp. alternatora. Po podłączeiu innego...
Witam. Zawracam sie z tym problem do Was, poniewaz znalazlem kilka projektow na elektrodzie, jednak zaden nie spelnial moich potrzeb. Posiadam prostownik, o malo skomplikowanej budowie, trafo, mostek, bezpiczenik. Czasami zdarza mi sie podpiac go odwrotnie do akumulatora i odrazu leca diody. Potrzebuje ukladu, ktory odlaczalby napiecie, kiedy prad wyjsciowy...
mam już ta główną kostkę ale nic nie widać ze spalona, ale gdy akumulator mam podłączony to awaryjne światła normalnie działają, a jak chcę na zapłon to żadne światła nic nie pokazują. Co to może być, bateria ? Nie mam pojęcia ...
Jaka przyczyna usterki, dzwon , odwrotny akumulator inna jakaś?
Witam, mój problem polega na tym, że czasami po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Nie zapalają się nawet kontrolki. A czasami 10 razy po kolei wszystko jest ok. Jak kontrolki się zapalą to czasami jest też tak, że po nagrzaniu świec i próbie odpalenia silnika wszystko gaśnie. Ale jak już zapali to wszystko jest ok, dopóki nie wyłączę silnika....
Najprostsze rozwiązanie wyłączania - poszukaj demobilowych wyłączników typu ASZ - XXX gdzie xx to wartość prądu w amperach powyżej której następuje wyłączenie. Co do uwag z postu nr 9 - regulacja rezystancyjna prądu ładowania i to obojętnie z której strony to marnotrawstwo energii ( i pieniędzy ) ale ten proponowany układ jest bardzo toporny. Poszukaj...
po zalozeniu nastepnego sterownika jest to samo. a dla jasnosci stacyjka byla wylaczona, i wlaczona zostala dopiero po poprawnym zalozeniu akumulatora. pytalem kilku osob, ale nikt nie potrafi powiedziec co dokladniej moglo pasc.
W latach 80/90 stosowano w Mercedesie tzw. "overvoltage protection relay" - przekaźnik który zabezpieczał elektronikę przed odwrotnym podłączeniem akumulatora i właśnie przed nadmiernym napięciem. Wyglądało to tak (przykład - bo były różne): https://obrazki.elektroda.pl/7877771000_... Schemat wewnętrzny zazwyczaj jest na obudowie, ale...
do elektryka, bo samemu nie ma szans po takim strzale coś zrobić, elektronika uwalona
Uszkodzony mikrofon - robi zwarcie akumulatorka, albo włożyłeś odwrotnie aku.
Szukaj dobrego elektronika w okolicy i szukaj kasy na naprawe, pewnie popaliło ecu itp
Czy chcesz powiedzieć że podłączyłeś akumulator z odwrotną polaryzacją?!?! Obawiam się że mogłeś uszkodzić tym głośnik. Nic na ślepo nie zmieniaj tylko sprawdź polaryzację, co za problem!!! W pierwszej kolejności do sprzedawcy trzeba było pisać.
Co do odwrotnej polaryzacji mam jeszcze pytanie. Zrobiłem układ, który jest zasilany z dwóch źródeł - z baterii 9V i zasilacza 9V połączonych równolegle. Jak zabezpieczyć taki układ przed skutkami podłączenia odwrotnie spolaryzowanego zasilacza? I jeszcze jedno - czy nie stanie się nic, jeśli w układnie w którym mam użyć kondensatora 10pF na 63V użyję...
Przekaźnik nie zepsuje się od odwrotnego podłączenia akumulatora. Upaliłeś zasilanie(bezpieczniki) lub sam sterownik w środku. Wteorii są idiotoodporne ale rzeczywistość lubi zaskakiwać.
Masy są ,zasilanie też .Napięcie warikapowe zmienia się tak jak powinno ale heterodyna "śpi"
-> cloudpol7 http://obrazki.elektroda.pl/3402000600_1... -> Lelobass Mylisz się - będzie w stanie przewodzenia. Na dokładkę jej spadek napięcia zakłóci proces ładowania poprawnie podłączonego akumulatora.
:arrow: p.mlo Akumulator ma dużo wyższe napięcie niż zasilacz więc taki prosty układ nie działa. :arrow: mirekk36 Już narysowałem schemacik, może będzie trzeba dać jeszcze jakieś małe obciążenie na zasilacz jak przez diodę schottky będzie się cofać mały prąd. http://obrazki.elektroda.net/62_11594683... Chyba podłączyłem odwrotnie akumulator, ale...
Integra nie ruszy (poza pewnym mykiem) bez akumulatora. Odwrotnie, nie ruszy z samego akumulatora bez zasilania sieciowego. :)
No i poszło. Golf V 1.6 odwrotnie założony akumulator. Otóż wszystko już naprawione. Poszły dwa bezpieczniki płaskie 200 i 80. Radio ma oddzielny bezpiecznik na który trzeba zaczekać do jutra. Ogólnie dużo strachu,a naprawa zajęła 15 minut. Ufff kamień z serca. Bardzo dziękuję za pomoc i zainteresowanie tematem.
Samochodzik jak wyzej, chodzil jak w zegarku dopoki kretyn jakis nie pomylil biegunow akumulatora i popalil kable wszystkie, polozylem kable od nowa i raz zapalil ale teraz w ogole niema iskry, przy przegreceniu stacyjki slychac jak pobiera paliwo kreci elegancko ale nie pali w ogole moze wie ktos jak temu zaradzic pozdrawiam (przejzalem cala ksiazke...
Mam pytanko odnośnie radia. Czy udało ci się ustalić co było przyczyną że radio nie działało po odwrotnym podłączeniu akumulatora?
Niestety nie ładuje po podłączeniu do mocno rozładowanego akumulatora, Nie kombinuj z prostownikiem. Mam nadzieję, że jeszcze nie uszkodziłeś prostownika. To prostownik inteligentny i nie będzie ładował mocno rozładowanego akumulatora, akumulatora z innym napięciem znamionowym lub przy odwrotnym podłączeniu kabli. Nie wykazuje też napięcia jeżeli nie...
tak po omacku może jakiś kondek zwiera:D:D:D albo jakiś "opór" nie wytrzymał...
W przerobionym angliku miałem podobne uszkodzenie brak mas sterownika. Przed podłączeniem drugiego sterownika musisz posprawdzać wszystkie zasilania do sterownika 15-tki 30-tkę i masy. Drugi powód tej awarii może być pomylone klemy przy akumulatorze lub odwrotnie naładowany akumulator. Mocno rozładowany akumulator mogli naładować odwrotnie. Działaj...
rb401 dziękuję za dodanie przydatnych informacji. Ja dodam, że przy pomyłkowym, odwrotnym podłączeniu akumulatora TC4056A ulega przebiciu i nawet potem po poprawnym podłączeniu na akumulator pójdzie pełne napięcie zasilania, bez regulacji. Czy MT3806 to nie powinno być MT3608 ?
Może jest na forum jakiś znawca tych właśnie prostowników. Natomiast z mojej ogólnej wiedzy... trudno stwierdzić na podstawie 3 fotek. Trzeba by jakiegoś fachowca z multimetrem... wtedy można by coś ocenić. Nie wiem ile taki prostownik kosztuje... części zawsze są dużo tańsze. Jeżeli jednak dołożyć wynagrodzenie fachowca który to zdiagnozuje/naprawi...
Prawdopodobnie przepaliło się zabezpieczenie przed odwrotnym podłączeniem zasilania. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Oj, wypada tu coś poprawić: opornik ograniczający na lewo od styków, a 51k nie do akumulatora, a między opornik ograniczający, a styki; pytanie, czy diody D2 i D3 są potrzebne? Może na wypadek odwrotnego podłączenia zasilacza...
LAMPA LED Vander VL800 co to za układ. Lampa po odwrotnym podłączeniu akumulatora. Układ który w niej jest ma dziurę. Jedyne co można przeczytać to 005e1. Może ktoś wie co to jest? Jaki ma symbol? https://obrazki.elektroda.pl/9395965900_...
Użytkownik by musiał pamiętać, aby przed podłączeniem Eskę rozłączać. Możesz zastosować najprostsze zabepieczenie przed odwrotnym podłączeniem akumulatora w postaci przekaźnika z cewka zasilaną przez diodę. Sprawdzi się tu niedrogi przekaźnik samochodowy...
Trochę nie wiem dlaczego nie widać prostownika/diod skoro są traiaki Bo BT 151 to tyrystory. Transformator ma dwa uzwojenia i zastosowano dwutyrystorowy prostownik sterowany. Poza tym na zdjęciu widać odwrotnie podłączony akumulator. Tak raczej działać nie będzie.
Witam Dostalem aku z odwroconymi terminalami, podlaczylem zarcie, zmienilem klemy, podlaczylem prawidlowo ale od tego czasu wspomaganie nie dziala, dolalem plynu bo bylo minimum, 1mm na koncu bagnetu od nakretki. Co robic?
Odwrotne podłączenie akumulatora do samochodu jest ewidentnym błędem, powoduje uszkodzenie uszkodzenie elementów elektroniki które nie mają zabezpieczenia przed błędnym zasilaniem w odwrotnej polaryzacji i może spowodować spalenie bezpieczników. Proponuję nie słuchać wyjaśnień warsztatu przy sklepie a poprosić o pisemną opinię autoryzowanego serwisu...
Dioda na plusie zabezpieczy, bo przy odwrotnym podłączeniu akumulatora układ sterowania nie dostanie zasilania, i nie włączy przekaźnika; można ją dać i na minusie, ale wtedy uwaga, żeby minus sterowania miał połączenie tylko z tą diodą (oczywiście, jak na plusie, to plus sterowania ma być połączony tylko z diodą). W każdym razie czy na plusie, czy...
Prostowniki mają wbudowane zabezpieczenie przed odwrotnym podłączeniem zacisków do akumulatora.
akumulator odwrotny odwrotny biegun akumulator akumulator odwrotny naładować
elektryczne szyby peugeot pompa ciepła elektromet dziury systemie
piekarnik samsung usterki żyrandol wielka płyta
Huczące łożysko - jak długo można jeździć? Jak naprawić zniekształconą fonię w TV LCD przy dobrym obrazie