Czujnik predości z 4 pinowego na 2 pinowego plus przepinowanie kostek przy liczniku.
Jest powiązane. Informacja o prędkości i odległości generuje się w tacho i jest po canie a w starszych autach jako C+ rozprowadzona po wszystkich sterownikach auta. Musiała ci paść bateria w tacho i po odłączeniu zasilania tacho umarło. Polecam używkę bo nowe idzie w tysiące.
powidz Powinieneś zmienić zawartość pamięci (licznik przełączy się na czytanie v z cz-ka analogowego), zmostkować na wtyczkach tacho zasilanie z A5 do B2 i A3 do B1, dalej sygnał v z B3 na A8 (linia can-l). teraz we wtyce licznika wypinasz can od TCO (pin 8,9) ale z pinu 8 wpinasz w pin 12 (nasz v). Tyle:) Jeśli by ktoś chciał zamontować TCO w Sprinterze:...
Witam, sprawdź przebicie silnika do masy, przy okazji można sprawdzić grzałkę. Odłącz tacho silnika, pomierz napięcie, jakie wytwarza, od razu zobaczysz, czy przy odpiętym tacho będzie się inaczej zachowywać, czy tak samo. Triak silnika wygląda na zdjęciu, jakby miał jakiś nalot, to może świadczyć o jego uszkodzeniu.
Witam, mam problem z tachografem w VW T5 2008 r po dłuższym odłączeniu akumulatora zniknął stan licznika i wskaźnik paliwa szaleje ,chciałbym odłączyć tacho, które nie jest mi potrzebne. Proszę o poradę
Witam. Potrzebuję informacji , jak odłączyć tacho w renault manager 1996r. Pojazd jest specjalistyczny i nie jest potrzebne tacho. Wyjście bezpiecznika ,robi problem z ograniczeniem mocy .
I ma prawo nie działać przebieg, ani prędkościomierz. Bo masz fabryczną instalację zrobioną pod tacho. I schemat działania wygląda tak: skrzynia -> impulsator -> tachograf -> CAN -> deska I w takim układzie na desce jest pokazywany przebieg i prędkość z tachografu po szynie CANbus (pin A4 i A8 - biała kostka) lub po k-line (pin D6 - brązowa kostka)....
Witam w jakich okolicznościach powstała usterka? Po odłączeniu tacho?
Witam serdecznie mam podobny problem chce zdemontować tacho z iveco 50c11 z 2000r jest tam tacho elektroniczne szuflatkowe z tyłu wejścia na cztery wtyczki ABCD po osiem pinów w każdym ale podłączone są tylko trzy wtyczki po odłączeniu tacho nie działa licznik czy jest możliwość zmostkować tak przewody żeby działał licznik czy trzeba jakiś symulator...
ZAŁATWI oczywiście działanie na UCH jak kolega napisał i mały myk przy kodowaniu. po zmianie przebieg na liczniku pokazuje ok , oczywiście tacho odłączone pozdrawiam
aby wejść w menu serwisowe potrzebna jest karta warsztatowa Mam kartę warsztatową. I co? I nic! Dla podanego uszkodzenia w 97% przypadków tacho jest MARTWE. Powodem jest niewymieniana na czas bateria podtrzymująca pamięć. Brak tego napięcia i odłączenie zasilania z baterii pojazdu powoduje nieodwracalne uszkodzenie urządzenia. czy udało ci się uruchomić...
podłączyłem i odłączyłem tacho i na desce mryga trójkącik z wykrzyknikiem, na tach wykrzyknik i mryga godzina, wywala błąd na komputerze. Koledzy pomóżcie jak to naprawić. Pozdrawiam.
Witam. Masz rację coś jest z regulatorem Odłączenie tacho daje pełne wysterowanie triaka i dlatego silnik się rozpędza .Brak jest wtedy ujemnego sprzężenia zwrotnego.Jeżeli jest układ na kości TDA 1085 to sprawdz napięcie zasilania na nodze 9 powinno być około 15V.
Poniżej 2 potrzebne fragmenty schematu. Sprawdź podwieszenie TACHO do 3,3V i czy nie ma przywarcia. Na obu wentylatorach ten sam efekt - tzn. pracuje po odłączeniu TACHO? http://obrazki.elektroda.pl/1124464700_1... http://obrazki.elektroda.pl/4357453700_1...
Po odłączeniu prądniczki tacho nie będzie grzania. Natomiast opisana sytuacja może byc normalną pracą tej zmywarki.
Jaka amatorszczyzna!!! Zapomniałem tylko dodać że pali "TYLKO z podłączonym programatorem" (wszystko inne odłączone cewka tacho również). jak odłącze programator to nie pali. pozdr. Zapomniałem dodać, że cewka ma jak dobrze pamiętam około 100ohmów.
Chcę zrobić układ do dwukierunkowego sterownia prędkości silnika DC za pomocą 1 potencjometru. Zmontowałem układ z dokumentacji L165 http://www.bgmicro.com/pdf/1317.pdf , Figure 12 i jakoś działa. W związku z tym mam pytanie co należy zmienić w układzie żeby działał bez tacho. W tej chwili po odłączeniu tacho silnik działa, zmienia się kierunek ale...
Tacho padło, bo może bateria w nim była już trupem i po odłączeniu akumulatora zablokowało na amen. Kod do radia to nie problem, przyslij zdjęcie naklejki z radia z napisem securite czy jakoś tak
licznik wymaga podłączenia tacho ponieważ z niego pobiera wszelkie sygnały i wskazania Można zainstalować licznik bez tacho innej opcji nie ma .
Autem nie szarpie na ostatnim biegu, chociaż występuje spadek mocy bo auto dość długo się rozpędza(da sie to odczuć). Po odłączeniu akumulatorów tacho gaśnie(nie mam głównego wyłącznika)
Kto powiedział, że musi biec zasilanie od wyłącznika, który w wielu samochodach nie występuje wcale i daje więcej kłopotów, niż zysków. Jeśli nie ma wyłącznika to żaden problem.... ale jak jest i kierowca wyłącza zasilanie wyłącznikiem przy aku to za każdym razem po tej operacji musi ustawiać czas, dlatego zasilanie Tacho jest z punktu przed wyłącznikiem....
Witam. Chciałbym zdemontować tachograf w MB Sprinter ci z 2002 roku. Problem jest taki ze po odłączeniu tacho przestaje być wyświetlany stan kilometrów oraz nie wskazuje prędkości. Szukałem już na forum tego tematu i znałem to.. Powinieneś zmienić zawartość pamięci (licznik przełączy się na czytanie v z cz-ka analogowego), zmostkować na wtyczkach tacho...
Witam Dzis zrobilem kolejne testy: -co do sterownika silnika to podłączyłem do niego zamiast silnika żarówkę i po włączeniu pralki ustawionej na pranie żarówka stopniowo rozświetla się, po czym gaśnie i tak dzieje się 3 razy. Później żarówka się już nie zaświeca, chyba, że wyłączę pralkę i włączę ją ponownie - wówczas żarówka znów rozświetla się 3 razy....
Odłącze tacho i zobaczę,czy będzie pracować.I przejrzę moduł jeszcze raz.A,może być wina po stronie programatora?
Tyle wskazało na tacho, jestem tego pewien, czyli w takim razie to tacho jest padnięte.. Orientuje się ktoś gdzie takowe można dostać, czy w ogóle takie coś można dostać? PS. Pralka po odłączeniu przewodów od tacho, pracuje tak samo.
Witam. Sprawdź na zaciskach F+ i F-, czy masz napięcie wzbudzenia, jeżeli niema, sprawdź bezpieczniki odpowiadające za wzbudzenie, jeżeli jest, to sprawdź ciągłość obwodu, wpinając się amperomierzem. Układ może pracować bez tachogeneratora, oczywiście nie będzie wtedy dokładnej kontroli obrotów, ale regulacja powinna być płynna. Odłącz więc tacho na...
Witam mam pytanie jak odłączyć licznik w mercedesie axorze potrzebne mi to ponieważ nadłożyłem 200km w tym miesiącu będe miał problemy chciałbym odłączyć licznik i tacho i pojeździć tak dwa dni żeby nikt się nie zorientował
najczęściej wentylatory posiadają trzy wyprowadzenia czyli zasilanie i impulsy z tacho i po odłączeniu wentylatora tą nóżkę w gnieździe gdzie te impulsy są podawane należy zewrzeć do masy,wtedy uda się oszukać elektronikę a przynajmniej u mnie tak było w necu,dodam tylko że nie nalezy zwierać bezpośrednio do masy tylko poprzez jakiś rezystor około 100-200...
Po wymianie sterownika MR silnika 541 w Actrosie (950.046) z 98 roku, dzieje się następująca rzecz: :arrow: Na postoju pedał gazu pracuje prawidłowo, silnik rozpędza się tępo (ograniczenie momentu) :arrow: Na postoju ale z włączonym biegiem i wciśniętym sprzęgłem nadal ma ograniczenie momentu (tak nie powinno być ale pedał gazu działa) :arrow: Po przejechaniu...
Witam, kiedyś znajomy miał niemal identyczny problem. W ciężkim ATEGO (wywrotka) nie dało się zwiększyć obrotów. Co prawda palił bez problemu, ale utrzymywał tylko niskie obroty. FMR i o ile dobrze pamiętam EMR nie wykazywały żadnych błędów. Okazało się że tachograf wysiadł w taki sposób, że cały czas widział przekroczenie dopuszczalnej prędkości i...
Witam. Sprawa wygląda tak: po wciśnięciu przycisku start silnik na chwile startuje i zaraz wyłącza się, zaświeca się dioda sygnalizująca jakiś błąd B2 (druga od lewej), po odłączeniu prądniczki tacho sytuacja się nie zmienia, nie zmienia nic zmiana polaryzacji tacho,poza tym napięcie na tworniku rośnie do ponad 200V dlatego myślęże jest to przyczyna...
Dzięki za odpowiedź :) CAN na wtyczce A był sprawdzany. Łączy się z modułem CGW. Do diagnozy używam Jaltest, błędy odczytałem w module CGW natomiast przy próbie połączenia z tacho wyrzuca błąd połączenia. Po odłączeniu linii CAN z wtyczki A błąd na wyświetlaczu tacho nie znika. Nie reagują żadne przyciski na tachografie.
witam wie ktoś może jak odłączyć tacho w sprnterze 2.9 97r
A sprężyna z tyłu bębna jest na swoim miejscu czy odłączona?
Dzięki, dobrzy ludzie, za odpowiedzi - sprawdziłem tacho - ma ok. 42Ω - od razu wymienić? Czy sterownik sprawdza tę rezystancję? Czy tylko wykryje brak albo wadliwy sygnał obrotów? Jak kręcę palcem silnikiem, to maksymalnie udaje mi się dojść do ok. 0,5V AC. Nie mam pod ręką miernika z takim zakresem pomiarowym, żeby zmierzyć dobrze upływność,...
Witam, panowie mam identyczne tacho u siebie. Zabrałem się za zmianę tarczki prędkościomierza, rozebrałem przednia cześć, wskazówki ok prędkości nie ściągałem. Po zmontowaniu wszystkiego działa, świeci, licznik km kręci ale nie działa wskazówka od prędkościomierza. Jak otwieram tacho to ta biała zębatka się wychyla ale jak zamknę tacho to nie napędza...
Witam Drodzy Państwo sprawa wygląda następująco.Auto jak w temacie: -Auto odpala tylko z samostartu (miesiąc temu wymienione wtryski, wczoraj pompa wstępna paliwa i nic, po wtryskach kilka razy zapaliło z kluczyka) -auto nie ma mocy(na wysokie obroty wchodzi tylko na biegu jałowym, jak ruszy obroty tylko do 1000obr. Zauważyłem, że jak auto jest w ruchu...
Co prawda ale nie jednoznacznie wskazuje to na problem z silnikiem , pomiar tacho na opór faktycznie zadziwiający, dopóki nie wykluczysz programatora to ciężko coś tu stwierdzić Tacho mierzone przy odłączonej kostce silnika?
To nie można zwyczajnie odłączyć aku bo przepis zabrania? Co jeśli trzeba wymienić? Poza tym tacho ma baterię.
Błąd we wskazaniu godziny. Zwróć uwagę, jaka godzina jest na wyświetlaczu a następnie jaką pokazuje tachograf na wykresówce. Możliwe przyczyny: odłączenie akumulatorów (godzina będzie migać) - zrób jak pisał bodek434 czy sam sekundnik miga na wyświetlaczu - jeśli nie, niestety ale ratuje Cię tylko serwis tacho.
Miernik na zakres mV , przyłączasz,do miernika końcówki tacho najlepiej we wtyku pcb po odłączeniu od płyty i obracasz bębnem obserwując jego wskazania, które powinny się zmieniać w miarę pokręcania bębnem. Wcześniej zmierz oporność cewki tacho, jeśli ma przerwę to do wymiany a jeśli nie widać zmian napięcia przy obracaniu ręcznym bębna to "zanurkuj"...
błąd 423 --> Błąd w komunikacji danych kodowanych (nadajnik kodowany) lub przerwa w sygnale (nadajnika 4PIN), lub odłączenie nadajnika wymiana takiego impulsatora jest dość kosztowna ale cena hurtowa tego impulsatora KITAS jest około 350zł a ile liczą serwisy sami się dowiecie :D hehe za darmo nikt tam nie będzie skakał a nie wspomnę już że trzeba potem...
Witam! Mam taki probem. W renault mascot jest orginalnie zamontowane tacho a chce się go pozbyć tylko jak je odłącze to w liczniku nie działa prędkościomierz. Wiem gdzie jest impuls prędkościomierza w liczniku ale nie wiem gdzie go podłączyć? Może ma ktoś jakieś sugestie jak to zrobić?
Skoro to samochód straży pożarnej to nie obowiązuje tacho więc albo go tam nie ma lub jest emulator, niemniej jednak wyłącznik akumulatorów można wyłączyć. Zasilanie poza odłącznikiem jest dla podtrzymania pracy tacho ZBR i paru innych funkcji jednak skoro samochód co tydzień jest uruchamiany nic mu się nie stanie. Uwaga, o ile jak wspomniałem Tacho...
Siemka kiedyś miałem taki przypadek to tacho padło :D Wyciąg tachograf i odłącz wtyczki i spróbuj zgasić auto :)
Witam Posiadam samochód Iveco Daily z tachografem i chciałbym go odłączyć jest mi niepotrzebny. Co należy zrobić żeby działał wyświetlacz kilometrów. Po wyjęciu tacho ciemność na wyświetlaczu Model 35c13 rok 2003 Pozdrawiam
Tak, tak oczywiście, switche rackowskie widziałeś na oczy tylko Ty kolego. Zapomniałem o ty, przepraszam. Skoro jesteś taki mądry, to daj wentylator dwu-pinowy. Nie mogę tego zrobić. Przeczytaj moje wcześniejsze posty - całkowite odłączenie tego pinu sprawia, że switch sypie błędami.
witam odłącz przewód na początek D7 jak się nie mylę od tacho i wtedy sprawdz czy sterownik ogranicza moc
Tylko że dwa lata temu jak go kupiłem to było to samo i po jakimś czasie się samo naprawiło. Licznik liczył kilometry a co jakiś czas był napis na tacho brak zasilania. A czy jest jakaś możliwość że jak odłączę tachograf to licznik będzie liczył kilometry
Dzięki serdeczne, tacho odkleiło się od silnika a magnesik odłączył od osi. Swoją drogą ciekawe czym oni to kleją?! Pozdrówka Marek
U mnie było tak samo serwis odłączył jakiś kabel dodatkowy od can. I teraz już łączy normalnie Ale czasów nie pokazuje na zegarach. Dodatkowo wywala błędy o braku sygnału gnls czy coś podobnego
ja bym na Twoim miejscu poszukał po przewodzie od tacho do sterownika jak to jest połączone. bo wydaje mi się że tacho jest odłączone lub nie podłączone do odpowiedniego wejścia. Sprawdź stan szczotek, komutatora i czy przy pracy iskrzy na komutatorze(zwarcie) przyjrzyj się płytce sterującej, czy nie ma popękanych ścieżek, jeżeli się opłaca to wymień...
Czyli mam odłączyć linke ogranicznika od pompy i wyłączyć tacho od spodu licznika? A czym może być spowodowane że po wymianie termostatu pokazu mi temperature przy czerwonej kresce? Jak siadam do zimnego to wskazówka jest w połowie, jak włączam zapłon wskazówka od temp. opada na zero. Na równej nawierzchni pokazuje mi temp. połowe jak pod górę wskakuje...
Czy przy odłączeniu pralki od prądu i ponownym włączeniu silnik rusza tak samo?
Dalej kłaniają się pomiary. Czy możesz podpowiedzieć jakie, proszę? Oryginalna cewka miała zwarcie. Zmywarka meldowała błąd id0 ("Recycling pump selected, but no tacho signal recognized for 5 + 20 secs. Recycling pump without control, heating off.") - doczytane/zauważone dopiero po stwierdzeniu tego samego przez Kolegę Kenworth 18 (jeszcze raz dziękuję)....
Witam.Plomby już nie ma.Po naprawie tacho i tak jedzie do legalizacji.Po odłączeniu wszystkich wtyczek wskazówka nie opada (co wydaje się być normalne),po ponownym przyłączeniu zachowuje się prawidłowo czyli wskazówka wędruje na maksa i wraca,po chwili zaczyna tańczyć.
Jeśli dobrze kojarzę ten błąd w tacho. Tacho na tarczki błąd synchronizacji łapie po odłączeniu akumulatorów. Trzeba włączyć zapłon, wyjąć obie tarczki i zamknąć szufladę. Poczekać aż przestawi się napęd tarczek i przestanie migać godzina. Można wtedy ponownie założyć tarczki i po błędzie. :)
Witam! Mam pytanie, piszesz, że wymieniłeś czujnik w skrzyni Mógłbyś mi napisać jak to zrobiłeś?? Mam takie samego lt (bez tacho) i licznik nie wskazuje mi prędkości, chciałem wymienić czujnik ale kable od niego wchodzą bezpośrednio w wiązkę i nie wiem gdzie go mam odłączyć?? Z góry dziękuję za pomoc. pozdrawiam
Bo źle robisz,odłącz licznik i bez licznika testujbo Ci z niego przepisuje do uch ,wgraj do UCH to co dałem i sprawdź w uch bez podłączania licznika,nie powinno być już tacho ,zdaj relację to powiem co dalej. Nawet jak bys włożył nowe UCH czy z auta bez tacho przy podpiętym liczniku to uch przejmnie dane z licznika .
Ad. 2 Kodowanie 15A to linia zasilania: zestaw wskaźników, Tachograf, Trip -Meter. Zasilanie 15A jest poprzez przekaźnik RP1 na bezpiecznik nr.1 (choć RP1 zasila również kilka innych grup bezpieczników) Tacho odłączałeś... odłącz jeszcze Trip-Meter jeśli występuje, jeśli nie pomoże odepnij tablice zegarów (O1 instrument cluster) i w złączu B pin 6...
Sprawdziłem i chyba z tacho jest ok. nie wiem jaki ma dawać prąd. Przy rozpoczęciu wirowania daje napięcie ok. 3V przy przygotowaniu do wirowania (czyli takie wolne obracanie - rozkładanie prania w bębnie) i ok. 10-11V przy szybkich obrotach. Niestety żeby uruchomiło się z rozkładaniem prania musiałem przy starcie odłączyć pompkę. Jeśli nie odłączam...
a prądnicę tacho i silnik podłączyłeś prawidłowo? 1) Odłącz silnik mechanicznie od maszyny i zadaj do simoreg małą wartość np. 1V - zobacz czy silnik obraca sie powoli. Jeżeli silnik "rozbiega" się to źle podłączyłeś silnik 2) regulacje powinieneś moim zdaniem robic na module PID control, po sprawdzeniu prawidłowego podłączenia silnika.
Witam. Strasznie namieszałeś w opisie :D Na początek obawiam się że spaliłeś wirnik szczałem z 230V ale to się okaże przy uruchomieniu. Jak masz miernik to będzie łatwiej, więc weź go do ręki i do dzieła. Tacho- 2 przewody które idą na cewkę która jest na końcu oski, tego nie ruszasz i to jest nie potrzebne. Szczotki- 2 przewody które idą na szczotki,...
Z tego co piszesz, pewnie odłączyłeś akumulatory, rysik prędkości "poszedł" do góry i dlatego świeci Ci się prawa lampka. Załóż obie wykresówki i spróbuj kawałeczek ruszyć-rysik powinien zejść do swojej pozycji. Dziwna rzecz trochę z tym zegarem, przyczyn usterki może być kilka. Z reguły jeśli są takie oznaki uszkodzeniu ulega płyta główna tachografu....
Przelanie mogło być, nie wiem nie było mnie w domu. Ale jak napisałem wyżej silnik odłączyłem, więc moduł strzelił z jakiegoś innego powodu. Mimo wszystko sprawdziłem tacho, opór pomiędzy tymi dwoma przewodami około 170 Omów. Po za tym w module najbardziej przypalony jest taki duuży rezystor R1 , który obecnie nie wykazuje ,żadnych oporów.
Witam koledzy! Znajomy pożyczył kabel i zamiast uruchomić VCDS 908, przypadkiem włączył VAG Tacho 3.11. Program się zaciął, jednakże po odłączeniu i ponownym podpięciu VCDS wykrywany jest już jako USB<->Serial i FTDI. Szukałem informacji, jak reaktywować tą wersją, jednakże wszystko kończy się na 811. Na zagranicznym forum Digital Kaos znalazłem...
Odłączyłem aku na 15 minut i ożył ale przebieg 0,licznik 8D0 919 034E,siedzi tam pamięć 93s56,jak zmienić przebieg jak tacho nie ruszy tego licznika,przebieg leży w 93s56?
najpierw sprawdź silnik, jeżeli jest obcowzbudny to może nie masz wzbudzenia w silnikach wiekszej mocy jest to przeważnie 220V=. Jeśli jest to odłącz silnik i podłącz do tura żarówki po dwie szeregowo sprawdź czy masz sprzężenie z tacho czy napięciowe z twornika jeżeli z tacho przełącz na sprzężenie z twornika regulując potencjometrem sprawdź czy płynnie...
Linie K i L pomierzone i są OK, zasilanie 15, 30, i masa 31 także pomierzone i są OK. Blink code nie działa. Po włączeniu zapłonu zapala się dioda pełnym światłem, a później się lekko żarzy i na tym koniec. Rezystancja pomiędzy H i L 60 ohm, po odłączeniu jednego ze skrajnych sterowników (tacho i EDC) wzrasta do 120ohm. Jak się zachowuje rezystancja...
Scania R 410 Dużo błędów Wymieniono: Koordynator 2x, Komputer 2x, czujniki abs wszystkie, Impulsator, akumulatory, alternator, aps, Zawór główny hamluca, Przekaźniki (wszystkie) Sprawdzono lub naprawiono: Kable tacho komputer, abs komputer, wszystkie inne wiązki, odłączono gpsy i inne podzespoły, sprawdzono i wgrano nowe aktualizacje moduł bms, sprawdzono...
(at)peter falk - możesz rozwinąć troszkę "Tacho mierzy się na pomiarze diody" ustawić miernik na diode ? dziewne dla mnie jest ze po odłączeniu pradniczki objawy były takie same (at)TONI_2003 - rezystory są ok, diody niby też Teraz jestem na 100% pewny że programator się nie kręci :(
czy wie ktoś co zrobić w wypadku przekładki angola który był bez tacha a teraz mam deske od sprintera , ktory miał tacho. na desce pali sie TCO nie bije kilometrów a przebieg jest 0 . wymienić licznik czy cuś?
Dzięki za zainteresowanie ! No tak błędy, a więc tak jak błędy się wyświetlają na wyświetlaczu to z komputerem silnika nie da się skomunikować a po przeskanowaniu systemu wyszło tak : MID136 SID254, MID136 PSID200 oraz z końcówką 201,227,202,210,208 MID163 SID224, MID163 SID1 MID140 SID200 oraz z końcówką 204,210,201 MID185 SID246 oraz z końcówką 84,245,200,204,205,201...
Jeżeli w tym aucie jest wymagany tachograf i jest on zalegalizowany to nie radzę go odłączać od zasilania. Na ekranie i w pamięci urządzenia pojawi się błąd który będzie na pewno powodem dociekań inspektora przy kontroli drogowej. Wystarczy wysunąć tachograf i ocenić, czy wiązka jest oryginalna - lub jeszcze prościej: rozszyfrować VIN i zobaczyć, czy...
Tylko moja Actią działa Tachografy mają znormalizowane wtyczki i znormalizowane sygnały na wtyczkach. Czasami konieczna jest zmiana ustawień programatorem, ale nie jest to skomplikowana operacja. Tu masz przykład (dla tachografu Stoneridge) jak te ustawienia mają wyglądać dla Iveco Daily: https://www.bgsc.dk/Files/Files/Datablad...
Z czym innym w aucie się idzie połączyć? Sprawdź komunikacje z licznikiem na stole to będzie pewność. Moze któryś ze sterowników jest uszkodzony i blokuje komunikację lub to wina sprzętu. Jak radio nie fabryczne to je odłącz i wtedy sprawdź. Rozumiem że do komunikacji z licznikiem czy innymi sterownikami używasz czegoś innego niż Tacho. Nr licznika...
Niestety nie jest to również grzałka (po jej odłączeniu zachowanie jest takie samo). Jedyne co przychodzi mi do głowy to te zakłócenia przy wysokich obrotach, które - być może - zakłócają sygnał od tacho, powodując przerwanie pracy. Muszę jakoś spróbować pozbyć się tych zakłóceń. Nie wiem tylko, czy to kwestia jakiegoś uszkodzonego elementu na płytce,...
W tym przypadku nie kodujesz kluczy więc działa ze starymi kluczami. Proponuje przepisać kodowanie ze starego licznika i zostawić tylko trzecia cyfrę od końca - musi być 1 żeby pokazywał na wyświetlaczu w km, reszta z licznika od anglika, np XX1XX. Teraz PIN w tym wsadzie jest od anglika, czyli 1XX5 Pamiętaj o zresetowaniu licznika po zmianie wsadu,...
Od pradu odłączyć, zprawdzić ciągłość przewodów zasilajacych, i sprawdz czy pojawia się napięcie na zaciskach silnika, Jeszcze tacho sprawdzić bo w sumie uszkodzone mogłoby dawac taki sam efekt albo przerwa w obwodzie tacho. Juz tak nie pamiętam, ale silnik nie ma jakiegoś zabezpieczenia od przeciążeń? Poogladać przewody czy coś na nich nie wisi :P...
Witam. Mam problem ze zmywarką Electrolux ESL8320RA PNC:91143630609 Zmywarka ma 3 lata, jest to nowa seria z modułem z tyłu na dole. Nie grzeje wody, w trybie testowym nie pokazuje żadnych błędów, program testowy przechodzi też bez błędów ale na zimno. Podmieniłem czujnik temperatury na nowy, grzałka jest sprawna i nie ma masy ( mam sprawdzony miernik...
Z tych "prostszych" rzeczy Naciągnięty pas . Naciągnięty , zużyty pasek napędzający między rolką napędową (przednia u góry)a silnikiem . Zabrudzone koło ze szczelinami od tacho ( przy silniku , jeżeli tam występuje ) . Tak czy inaczej warto zdjąc pokrywę osłaniającą silnik i płytkę sterowania (po wcześniejszym odłączeniu od prądu oczywiście ) i ocenić...
IMMo jest w ECU i szafie. Musial bys wykasowac to ale wtedy odpalisz auto srubokretem. VAG tacho i nusisz zaprogramowac na nowo kluczyk. Nie powinno sie tak stac, ale nie masz innej opcji chyba. Moze kluczyk sie popsul, sprawdz drugim jak masz.
Próba zadziałania ogranicznika prędkości i chwytaczy. Chyba nie widziałeś jeszcze jak wciągarką potrafi rzucić :D Kiedyś za młodego byłem świadkiem próby ogranicznika na Leonardzie 1,7 m/s. Rozpędzenie w dół wywołane odłączeniem prądniczki tachometrycznej, uwierz mi jak walnęło na chwytacze to w maszynowni liny schodzące z koła ciernego na kabinę wyłożyły...
No tak o ten chodzi. Po nocy pisałem i nie widziałem. Czyli coś mam programować czy jak ? Widzę, że masz pojęcie, to powiedz co tam idzie popalić jeszcze. Bo o tym tachografie to ja już wiedziałem dawno temu, a dowiedziałem się jak już było za późno. Elektryk podświadomie nigdy w życiu nie rozłączy w pierwszej kolejności minusa zasilania, bo wie czym...
Sprawdziłeś silnik poza pralką ? Ewentualnie wrzuć tutaj jego foto z uwzględnieniem komutatora i sprawdź długość szczotek. Skoro silnik będzie ok, tacho mówisz ok, triaki wymienione to może zimny lut w obwodzie tacho na module, albo coś po stronie sterowania triakiem, chociaż tego pewnie sam już nie naprawisz. Wg mnie skoro żarówka świeciła cały czas...
Witam ponownie, dziękuję za podpowiedź. Rzeczywiście wygląda to na problem w okolicach silnika, tacho lub sterowania silnikiem. Rozebrałem programator aby go dokładnie obejrzeć i nie znalazłem nic co mogłoby wyglądać jako reset. Żadnych przycisków, pinów do zwarcia itp. Sądzę, że robi się to kombinacją przycisków i gałki, ale kombinacja znaleziona w...
Możesz ją sprawdzic bez demontażu silnika pod warunkiem że masz multimetr i jakieś wkrętaki. Odlacz pralkę od sieci. Unieś pokrywę wraz z modulem Na prawej krawędzi modułu znajdź wtyczkę z sześcioma szarymi kabelkami, odłącz ją od modułu po odbezpieczeniu blokady ,która ją zabezpiecza przed przypadkowym wysunięciem z modułu. Ustaw miernik na zakresie...
Oporność tacho 170Ω. Tacho generuje impulsy. Triak silnika jesli jest to Q1 wyglada na uszkodzony, wymienie go. Wylutowałem Q1 i podłączyłem moduł, pralka usiłuje nabierać wodę (woda odłączona) i dalej nie bardzo reaguje na kręcenie pokrętłem. Złącze silnika wygląda idealnie. Edit: Po wymianie triaka. Pralka rozpoczęła jakiś program prania. Napuściła...
Pralka nie działa na tak prostych zasadach. Kondensator stosowany do rozruchu silnika tu nie występuje. Silnik jest komutatorowy-szeregowy.Pasek ok. Obroty silnika sterowane są triakiem na module elektronicznym przy odpowiednim podaniu sygnału(napięcia) z programatora. Regulowane są za pomocą prądniczki tachometrycznej umieszczonej na osi silnika. Szczotki...
PNC 911 438 302/ 08, tacho nie ma przy silniku. Te 58 Volt to może i błąd pomiarowy, miernik kilka razy takie napięcie pokazał w trakcie pracy zmywarki z odłączoną grzałką. Oporność grzałki 23 ohm, myślę że z nią wszystko ok. Dziś moduł powędrował do elektronika od modułów w celu sprawdzenia; powiedział że moduł ok. Postaram się wejść w tryb serwisowy...
Podłączyłem miernik bezpośrednio w obwód tacho i włączyłem pralkę na cykl prania. Na początku wskazanie napięcia zerowe. Pierwsze płukanie i obroty lewo/prawo wskazanie ~2VAC. Po kilku cyklach płukania napięcie w stanie spoczynku pralki przechodzi na 0,11-0,13V. Kolejny cykl zaczyna się zrywem na wysokie obroty i zatrzymaniem pracy. W trakcie zrywu...
witam problem z pralką pobiera wodę i wypyszcza i po pewnym czasie mrugają 2 kontrolki od start i prania 4 razy wszystko posprawdzałem dobre silnik tacho grzałka czujnik termostatu .Może jest jakiśkod serwisowy to proszę o podanie nigdzie na forum nie ma tego typu.dziwne jest tylko zachowanie bo pobira nawet jak odłączony jest hydrostatHydrostat sprawny...
Witam chcieliśmy naładować akumulatory odłączona została klema minusowa i podłączyliśmy prostownik po podlaczeniu spowrotem klemy i włożeniu kluczyka do elektronicznej stacyjki brak jest zaplonu .Czy ktoś wie czemu tak się dzieje?Samochód nie ma żadnego adr.Dziala część rzeczy w kabinie jak radio,awaryjne i pozycję ale tylko tylne lampy ,tacho i inne...
Niestety poprawa lutowań nic nie pomogła. Na wyjściu z modułu na grzałkę cały czas nie ma napięcia a to 58V po odłączeniu grzałki to jakieś napięcie resztkowe . Myślę,że przekaźnkii nie dostają impulsu z przetwornicy i dlatego nie ma zasilania na grzałkę. Oczywiśćie są to tylko moje przypuszczenia. Oczywiście mogę się całkowicie mylić bo czytałem w...
Też myślałem o czujnikach że pomylone. Tylko od tacho jest biały od obrotów czarny. Dodatkowo jeden jest 4 pinowy drugi 3. Na tachografie pojawial się błąd o ile dobrze pamietam 20. Po założeniu nowego czujnika prędkość na postoju szła na maksa. Czujnik przypisany i wszystko wróciło do normy. Właściciel podprowadził mi drugi identyczny samochód. W trakcie...
Witam.Pralka AWM 8103 857081049000 programator 461974480281. Po nastawieniu programu,pobiera wodę przez około 3 sec. i przestaje miga diodą Otwarte drzwi ,drzwi są zablokowane. Nie wyświetla żadnego błędu.Sprawdziłem blokadę jest Ok". Przy nastawieniu wirowania,włącza pompę przez 2 min.nie rusza silnik i potem zapala Otwarte drzwi.Sprawdziłem silnik...
:-). Straży nie musiałem wzywać, zmywarka zaczęła normalnie działać ! Na każdym programie zmywa i grzeje wodę. Mam tylko wrażenie, że woda na programie dla 50 stopni jest zbyt gorąca. Muszę zdobyć odpowiedni termometr do 100 stopni. Od ostatniego wpisu wykonanych czynności tylko przedmuchałem rurki elastyczne dochodzące do presostatu, który jest w obwodzie...
Witam dzisiaj pojawił się u mnie problem z licznikiem , mianowicie zatrzymałem się zgasiłem auto i po ponownym odpaleniu przestał działać mi licznik ,na desce zapaliła się kontrolka T od tachografu ,wyświetlił się komunikat o odłączeniu ABS 1 przyczepy i nie widzę licznika kilometrów, po przejechaniu jakiegoś kilometra zapala się jeszcze żółta kontrolka...
Witam mam problem z Daf XF 105 z 2008 roku silnik 460 a mianowicie nie wyłącza zapłonu a dokładnie po przekręceniu kluczyka na off silnik nadal pracuje i deska się świeci silnik wyłączam przekaźnikiem zapłonu ale deska nadal świeci tak jak by normalnie był włączony zapłon. Dodam że gdy kluczyk jest na off to podświetlanie tacho dziwnie się zachowuje...
Podepnij Davie, wejdź w General, potem w CAN i dalej w CAN communication test. Pokaże listę wszystkich magistrali CAN w tym aucie i ich status (OK albo NOT OK). Po wejściu w tą magistralę CAN która ma status NOT OK możesz zobaczyć który sterownik w tej magistrali CAN nie ma komunikacji z CAN (bo np. jest odłączony albo nie ma zasilania). Jeżeli to ostrzeżenie...
odłączenie poduszki odłączenie grzałki odłączenie matryca
płyta gazowa bezpiecznik pompa wspomagać renault laguna gniazdo przyczepki podłączenie
korad ka3005d kalibracja hydrostatu
Napęd bramy BFT - otwieranie jednego skrzydła Zgemma H9S SE: Problem z chmod 600 na authorized_keys