Poszukuję schematu, rysunku poglądowego podłączenia regulatora napięcia wraz z ogranicznikiem prądu do alternatora np. autosan. (Ogranicznik napięcia OE-31/24V PR110 AUTOSAN OE-31) Potrzebuję ograniczyć napiecie ładowania w zaadoptowanym polskim alternatorze do spycharki. Prawie każdy zstosowany regulator prowadzi do przeładowywania akumulatorów. Napięcia...
To niezbyt szczęśliwe rozwiązanie zarówno pod względem elektrycznym jak i mechanicznym. Po prostu silnik wentylatora należy podłączyć do +24V przez ogranicznik napięcia.
Dwa błędy związane z podpięciem tego regulatora. 1. Kondensator 4700 uF to za mało, taki regulator zawsze będzie przekraczać dopuszczalny zakres napięcia wyjściowego. W KTM czy innych motocyklach offroad stosuje się kondensator o bardzo dużej pojemności, np. 15mF/50V. Poza tym zwarcie na wyjściu spowodowało uszkodzenie tyrystora w regulatorze i puszczenie...
Alternator jest o tyle specyficzny że potrzebuje regulatora napięcia oraz ogranicznika prądu Coś ci się poknociło. Poczytaj o alternatorach i popraw post. Jedynym znanym mi przypadkiem regulatora alternatora z ogranicznikiem prądu była "elektrownia" ETZ. Autosan PR110 miał regulator napięcia oraz ogranicznik prądu ładowania, z resztą te alternatory...
Ładowanie dużym prądem, przy nie przekroczonym napięciu "końcowym" (t.j. np. 2,3V dla aku kwasowego) nie jest krytyczne: w samochodzie alternator może dać nawet kilkadziesiąt amper ładowania, a ogranicznika prądu ładowania nie ma. Stosujesz LM317, który ma wbudowany ogranicznik prądu: 0,5, lub 1, lub 1,5A (różne wersje oznaczane dodatkową literą). Jak...
APE RP-MZm to regulator napięcia do prądnicy MZ. Oryginalny regulator alternatora posiadał ogranicznik mocy alternatora do 15A. Teoretycznie można użyć regulatora do prądnicy, także posiada ogranicznik prądu, tyle że jak widzę na zdjęciach APE RP-MZm12V ma ograniczenie do 8–10 A. Przy światłach drogowych H4 i zapłonie bateryjnym może nie wystarczyć...
120 zł za kompletne przewinięcie ? Czy tylko jednego z trzech uzwojeń które miało przebicie? Jeżeli za całość to bardzo tanio. A ze sprawdzeniem regulatora zapewne mają problem typowi elektromechanicy samochodowi-w samochodowych alternatorach nie występują takie regulatory a raczej "OGRANICZNIKI" napięcia
Dioda wprowadza dodatkowy spadek napięcia i stratę mocy. Fajniejsze byłoby użycie tranzystora MOSFET w roli aktywnego prostownika. Należy pamiętać o tym, że regulator alternatora nie oferuje funkcji ogranicznika prądu, a prądnice nie lubią przeciążania ponad moc znamionową.
Odporność na niskie temperatury jest opisana w dokumentacji akumulatorów. Rozładowane zamarzną i rozsadzi je lód. Naładowane wytrzymają mrozy -30 stopni. W czasie rozładowania pojemność będzie pozornie mniejsza. Ładowanie na mrozie wymaga podniesienia napięcia ładowania, czego nie robi alternator w samochodzie. Głębokie rozładowanie dobrze znoszą tylko...
Czy przy pomiarze wirnika miałeś odłączone szczotki? Wygląda jakby jedna szczotka była podłączona do masy lub jeden pierścień z nią zwarty. Jeżeli jeden pierścień jest zwarty do masy, a były takie wersje wirników, to on musi odpowiadać szczotce podłączonej do masy! Najbardziej podejrzany jest regulator. To jakiś dziwoląg. I bardzo mnie ciekawi jak realizowany...
Gdzie napisałem, że diody ograniczają prąd? tu Muszę zaznaczyć, że alternator nie daje mocnego prądu "długo" bo nie pozwalają mu na to diody, które są niewielkiej mocy i to jest cały ogranicznik napięcia i prądu.
Alternatory samowzbudne mają 9 diod,Jawa ma alternator obcowzbudny czyli 6 diodowy natomiast Etki mają alternatory samowzbudne dodatkowo Etka ma dość ciekawie rozwiązane ładowanie min.prostownik ze sporym zapasem obciążalności prądowej,regulator napięcia z ogranicznikiem prądowym altek też pewnie jest wzmocniony dlatego Etki zapalają na pych bez baterii...
W zasadzie powinien wystarczyć separator jeśli dodatkowy akumulator nie będzie zbyt głęboko rozładowany. Tutaj zachodzi taka możliwość, więc wypadałoby założyć ogranicznik prądu ładowania między separator a dodatkowy akumulator. W takim układzie dodatkowy akumulator ulegnie szybkiej degradacji na skutek głębokiego rozładowania. Kiedyś tam kolega dołoży...
(at)komandoberet Po pierwsze dołączasz się do tematu i to wprowadza zamieszanie. Odwrotne przylutowanie pierścieni ślizgowych może mieć pewne znaczenie, ponieważ magnetyzm szczątkowy będzie przeciwny prądowi samoindukcji które jest potrzebne do wzbudzenia się alternatora. Zamiast wzrostu napięcia będzie jego spadek. Nie będzie to miało znaczenia gdy...
To regulator elektroniczny z ogranicznikiem napięcia który może pracować z zwykłym alternatorem A-120 D+ - zasilanie po zapłonie DF - szczotka D- - masa Y - wyjście z gwiazdy X w kółku - kontrolka
Każdy alternator ma wbudowany regulator napięcia i tzw ogranicznik prądu. Oprócz tego jest automatyczny odłącznik ładowania. W starych prądnicach odłącznik był elektromagnetyczny, w alternatorach funkcję tę spełnia zespół diod prostowniczych. W sytuacji gdy napięcie na akumulatorze ma wyższą wartość niż podaje alternator, diody te są splaryzowane zaporowo...
Trzeba by zamontować ładowarkę załączaną po stacyjce a najlepiej z automatycznego włącznika świateł plus jakiś mocny przekaźnik. Widzę dwa problemy. Duży prąd z alternatora gdy akumulator będzie rozładowany. Dwa przerwanie ładowania gdy sie naładuje na 100%. Pytanie czy BMS już nie ma którejś z tej funkcji. Jak nie to przetwornica o prądzie minimum...
Alternator nie ma "ogranicznika prądu" - ma tylko stabilizację napięcia, która powoduje, że akumulator podczas ładowania nie osiągnie napięcia powodującego gazowanie. Wydajność prądowa alternatorów to często prawie 100A, a akumulator "ciągnie" tylko kilka ... kilkanaście. A ograniczenie prądu rzeczywiście "działa" na zasadzie Prawa Ohma: akumulator...
To jest regulator napięcia od Yamahy DT 50 i jego bliźniaczych MBK i Malaguti. Regulator posiada tylko ogranicznik napięcia na światła, dwa piny od świateł (pierwszy - alternator, drugi - żarówki) i dwa piny od masy. W sumie podłączenie podobne jak kostki 3-pinowej Ducati Energia stosowanych w pozostałych AM6 np. Apriliach RS 50. Jacek sam nie wie co...
Witam. Akumulatory żelowe ładuje się stałym napięciem - z ograniczeniem początkowego prądu. W miarę ładowania prąd spada. Akumulatory " tradycyjne " - stałym prądem. Tak więc i krzywa ładowania jest nieco inna. Pozdrawiam. W samochodzie masz stałe napięcie 14,4 , ogranicznikiem prądu jest tylko wydajność alternatora, daleko tam do stałego prądu. Chociaż...
Nie wiemy jakie funkcje regulatora chciałbyś wykorzystać i w jakim prostowniku. A nawet nie wiemy jaki regulator masz na myśli. Istnieje możliwość wykorzystania regulatora alternatora jako ogranicznika/wyłącznika ładowania. Oczywiście do sterowania przekaźnikiem. Tylko, że podobny skutek można uzyskać pewno taniej i bardziej estetycznymi innymi drogami.
Możesz pokazać zdjęcie regulatora który był w motocyklu? Powinien być regulator produkcji Kokusan montowany na dwie śruby. Stator ma uzwojenie przeznaczone głównie do zasilania świateł. Regulator napięcia to tylko ogranicznik napięcia, z wyprowadzonym jednym przewodem (żółtym). Można by spróbować zastosowania regulatora Ducati Energia (kwadrat od starszych...
Kombinujesz z tym zapłonem, a się nie znasz. Moduł zapłonowy ze schematu jest wyposażony w podwajacz napięcia z ogranicznikiem napięcia, nie rozumiem tylko sensu stosowania tranzystorowego układu sterującego. Podwajacz napięcia był stosowany w module zapłonowym Honda NS1/NSR75, ale tam zastosowano zupełnie inny alternator, ze statorem typu gwiazda i...
Sprawa jest ewidentnie prosta były to alternatory z elektronicznymi regulatorami plus ogranicznik napięcia, widocznie był regulator uszkodzony dlatego został odcięty a w obwód wirnika ktoś wsadził żarówkę i oczywiście jakieś ładowanie będzie natomiast jest ono stałe bez względu na obroty. Produkowane były alternatory sterowane masą i prądem ,więc należy...
Witam, Jestem nowy na forum i pierwszy raz proszę o pomoc, w moim MTZ 82 nie mam ładowania. Zamontowany jest w nim alternatro z pięcioma wyjściami taki jak na zdjeciu, natomiast regulator napięcia to PP3626 Ciągnik ma instalacje 12/24v. Proszę o wyjaśnienie jak zamontować alternator samochodowy z poloneza czy fiata. http://obrazki.elektroda.pl/2584385400_1...
Są przypadki gdzie uszkodzony regulator nic nie zrobi a są gdzie ubije sterownik silnika. Sam byłem świadkiem jak padł sterownik w Seicento. Wypaliło driver wtryskiwacza. Akumulator jest wstanie wydać i przyjąć chwilowo duże wartości prądu. Większe niż sam alternator jest w stanie dostarczyć na pełnej mocy. Jest on niejako ogranicznikiem napięcia w...
Witam szanownych kolegów, posiadam alternator i regulator jak na zdjęciach. Proszę podpowiedzieć mi ze schematem podłączenia do Ursusa C 330. Czy dobrze myślę z podłączeniem? https://obrazki.elektroda.pl/3382666500_... https://obrazki.elektroda.pl/3481826300_... https://obrazki.elektroda.pl/6422401500_...
Cześć, Dzisiaj podłączyłem alternator według tego schematu https://obrazki.elektroda.pl/20_12602849... I kontorlka ładowania cały czas sie swieci, alternator z podlaczonym regulatorem ma od 7 do 17v skacze bardzo, na wolnych ma te 7 a pedał w podloge to 12-13, nieraz przekracza 20v, a jak odlacze regulator po ponad 24v. Nie wiem czy schemat jest...
Witam. Zamontowałem do "esioka" alternator z poloneza (taki z wbudowanym regulatorem) Wszystko jest ok poza jedną sprawą. Zamontowałem w tablicy rozdzielczej kontrolkę 12V lecz z malutką żarówką kupioną w sklepie elektronicznym. (taka z długimi nogami jak do podświetlania radia). Otwór w tablicy rozdzielczej wywiercony kontrolka ledwie się zmieściła,...
Witam. Na wolnych obrotach ładowanie jest ok 25v, na max ok 27v ale jak silnik sie rozgrzeje to ładuje ponad 30v, sprawdzane wskaźnikiem na desce rozdzielczej jak i multimetrem na klemach akumulatorów. Co może być przyczyną? Były zakładane 3 różne alternatory i regulatory, na każdym jest to samo :/ Teraz jest nowy altek i regulator a napięcie nadal...
Witam wszystkich. Napiszcie mi prosze jak podlaczyc alternator 12V razem z zewnetrznym regulatorem 12B. Zdjecia wyjsc alternatora i regulatora zalaczam na zdjeciach. Regulator ma wyjscia 15 i 67, alternator wyjsce na plus (z akumulatora) [nazywam to kabel zbierajacy gdyz tak kiedys slyszalem, ale ostatnio moderator "Błażej" wysmial mnie za takie nazewnictwo,...
Witam Jak dobrze, że ci wspaniali fachowcy od alternatorów nie kazali Ci przypchać samochodu do domu. Bzdety jakie opowiadają niektórzy "fachowcy" są kosmiczne. Z zasady działania alternatora wynika, że nie można go przeciążyć prądowo, pod warunkiem prawidłowej pracy regulatora napięcia! Dlatego regulatory alternatorów nie mają żadnych ograniczników...
witam!!! mam problem z alternatorem daje duże napięcie ładowania ok 18V powodując gotowanie się akumulatora, ubytek ok litera wody destylowanej, przy max obciążeniu ogrzewanie, nadmuch,lampy itp jest ok 15,30V sprawdzałem i na zaciskach alternatora podobne pomiary. Prawdopodobnie nawala regulator napięcia tylko teraz zaczyna się mój problem w moim modelu...
Ja tu widze jeden tranzystor mocy i kilka mniejszych elementów ( tzw stabilizator prądu ). Oczywiście nie polecam ładowania akumulatora z akumulatora o tym samym napięciu, raczej rozmawiamy o wykorzystaniu alternatora w czasie pracy silnika.
witam, spotkało mnie ciekawe zaskoczenie, tzn. padły mi łożyska w moim starym alternatorze i uszkodził się wirnik - rozpadł się na dwie części :( no ale wymieniłem stary wirnik alternatora (60A) na wirnik z innego 45A-mperowego alternatora i złożyłem wszystko do kupy tzn. stojan z oryginalnego 60A -mperowego alternatora z wirnikiem 45A, no i teoretycznie...
Są klasyczne "prostowniki automatyczne" z transformatorem, układem prostowniczym i prostą elektroniką (np. prostownik tyrystorowy z regulacją prądu) jak i tzw. "prostowniki mikroprocesorowe" zazwyczaj budowane w oparciu o przetwornice impulsowe sterowane właśnie owym mikroprocesorem. Zaletą tych ostatnich jest odporność na wahania napięcia sieci i (przynajmniej...
Mam problem ze sterowaniem stratnym regulatorem napięcia alternatora trójfazowego z magnesami stałymi. Stopień wykonawczy regulatora na tranzystorach polowych działa bez zastrzeżeń, więc nie będę go szczegółowo omawiał (mostek 3F z diodami Schottkiego w górnej i n-mosfetami w dolnej gałęzi, których diody pasożytnicze działają jako prostownicze), natomiast...
Dzień dobry, Mam taki alternator Magneti Marelli 14V 60A: http://obrazki.elektroda.pl/2132825200_1... Pomyślnie przetestowano go przez podłączenie (B + i B-) do akumulatora (B101 / B102), a także (D +) do akumulatora (B101 / B102) przez te 2 rezystory (R101 i R102). Gdy alternator przyspiesza, dioda D102 świeci ładnie, a alternator włącza...
Temat ładownia w Maluchach był wałkowany wiele razy, ale z tym się jeszcze nie spotkałem. Mam taki problem. Chciałem podwyższyć napięcie ładowania. Po obniżeniu napięcia na przewodzie "+" regulatora napięcia (żółty łączący diody wzbudzenia z regulatorem) za pomocą diody lub potencjometru i podniesieniu obrotów tak by napięcie osiągnęło 14,4V napięcie...
Mam problem z ładowaniem w Ładzie 2105 wskazówka od napięcia akumulatora oscyluje między (zielonym a czerwonym polem) wymiana regulatora napięcia na nowy nic nie pomogła ,na wyższych obrotach wszystkie światła świecą raz jaśniej raz ciemniej. Pomocy !!!!! :|
witam serdecznie! mam mały problem ze swoim poldkiem.chodzi mi o ładowanie alternatora.sprawdzałem miernikiem i na wolnych obrotach ma 15 v na wyższych ma nawet 18v.wymieniłem dzisiaj szczotki i dalej to samo.do tego tak delikatnie mi świeci kontrolka od ładowania.odłaczam akumulator i silnik pracuje bez zarzutów.proszę pomóżcie mi!!!!!!! :(
Witam. Mam taki objaw pracy alternatora. Zapalam silnik i mam za wysokie napięcie w instalacji. Na woltomierzu widać jak wzrasta wraz ze wzrostem obrotów. Zdaża się, że napięcie wraca do normy i jest stabilne (normalne). Jak przygazuję to znowu mam to samo. Rzuciłem się na regulator, ale wymiana w nim tranzystorów na nowe i sprawdzeniu reszty stan pracy...
Witam Kolegów! Mam taki problem: alternator (z zewn. reg. nap.) przyjmuje napięcie w zakresie 12,7 .. 14,0 V. Jaka moze być przyczyna tak niskiego U ? Moim zdaniem alternator ma zbyt małe obroty i należało by założyć mniejsze koło pasowe.
Witam, chodzi o alternator w UAZie napięcie na aku. silnik nie pracuje jest około 12,5V jak przygazuje na ful to dochodzi max na 12,9V. Jak odłączam akumulator to silnik pracuje normalnie, jak włączę światła na odłączonym aku to na wolnych obrotach świecą w miarę dobrze jak przygazuje to światła przygasają. Dodam, że próbowałem odłączać regulator i...
Witam. Alternator uległ uszkodzeniu? i nie ładuje, tzn. ładuje tylko na wolnych obrotach -kontrolka "braku ładowania" NIE świeci, ale jak tylko troszkę depnę na pedał gazu, to zaczyna świecić -akumulator mi padł podczas jazdy na światłach... Odpiąłem akumulator przy uruchomionym silniku na wolnych obrotach i chodził normalnie, po czym troszkę przygazowałem...
Witam. Wyczytalem gdzies ze jest to sygnal obciazenia alternatora, ktory idzie do komputera i w zaleznosci od niego steruje praca silnika (zmniejsza, zwieksza obroty). Gdzies takze wyczytalem ze komputer zmniejsza obciazenie silnika praca alternatora, przez co moze on przez okreslony czas ladowac z mniejszym napieciem w okolicach 13V. Nie moge nigdzie...
Jak w temacie zmieniłem prądnicę na alternator i wiem ,że B+ do akumulatora, a D+ do kontrolki, ale czy trzeba dawać jakiś wyłącznik, że jak się akumulator naładuje to wyłącza ładowanie.
Świadczy to o błędnej konstrukcji regulatora napięcia tylko i wyłącznie. Poza tym - jaki to samochód, że zaledwie 30A? Byle Lanos ma alternator 85A...
I tak uważam, że warto. Można poszukać, będzie dużo taniej, np. : https://allegro.pl/listing?string=Superk... https://www.alibaba.com/product-detail/W... Wówczas cena zestawu...
Z tego co piszesz i jeśli dobrze zrozumiałem to masz alternator a nie prądnice i masz dwa zestawy diod ,minusowe i plusowe i każdy z tych przewodów musi być polutowany lub przykręcony do diod które znajdują się na szynie zbiorczej bieguna plus, magneśnice u ciebie tworzy wirnik ,bo tylko alternatory trzy uzwojenia, prądnica ma uzwojenie tylko jedno...
Separator nie wnosi nic wiecej poza większym kosztem ;-) separator to zwykły przełącznik sterowany progiem napięcia, nie zapewnia mi ładowania aku żelowego, nadal muszę dołożyć ogranicznik prądu ładowania, a rozłączenie od zapalniczki mam z automatu bo nap. znika po wyjęciu kluczyka, tyle mi wysatrcza, nie musi znikać natychmiast gdy nie będzie już...
Wiem,że temat stary ale muszę napisać swoje zdanie w tej sprawie bo fiatowskie alternatory znam od malucha do tych stosowanych obecnie; po pierwsze"jeśli to fiatowski alternator M.Marelli np.AA 125r-14V...to oczywiście,że wzbudzi się sam i nawet nie potrzebuje wysokich obrotów.... poprostu normalnie zaczyna ładować od ok.1000obr. Po drugie;nic się nie...
Na dzień dzisiejszy wszystko działa prócz obrotomierza - wskazówka zatrzymała się na ograniczniku od drugiej strony (wszystkie wskaźniki ok). W pewnym momencie miałem taki objaw że zgasły światła (ksenony), zgasło radio i zaczeły wariować wszystkie wskaźniki. Po wyłączeniu stacyjki i ponownym załączeniu wszystko ok prócz obrotomierza. Jak sprawdzałem...
Jeśli posiadasz oryginalny (uszkodzony) regulator, to radziłbym go rozebrać i naprawić we własnym zakresie niż próbować robić jakieś przeróbki z innymi regulatorami. Widzę że może tu być problem ze względu na jakieś udziwnienia w konstrukcji uzwojeń alternatora. Proszę powiedzieć czy się nie mylę: 2 żółte - uzwojenie ładowania (cewka bezmasowa) biały...
Byłem kiedyś świadkiem wręcz wybuchu regulatora w alternatorze zamontowanego w pewnym kombajnie zbożowym A potem sie obudziłeś i poszedłeś do łazienki........... . Każdy alternator ma ograniczenie prądowe inaczej był by wręcz idealnym źródłem napięcia a tak nie jest. Podpowiem że ogranicznikiem jest parametr xL związany ściśle z obrotami wirnika.
1.Nawet jak dasz neodym ilość energii może być za mała, aby zasilić zapłon z kopki 2.Na wyjściu z takiej prądnicy potrzeba by zamontować regulator napięcia z ogranicznikiem maksymalnej mocy i równolegle do niego by pass na czas rozruchu
Przestańcie pierdoły opowiadać o wzbudzeniu i diodzie prostowniczej AC regulator. Regulator rectifier podłączony jest do cewki ładowania i z tego obwodu zasilane są: akumulator światła stop klakson i ewentualnie kierunkowskazy. AC regulator, podłączony do cewki oświetleniowej, to równoległy ogranicznik napięcia do świateł. I tyle w temacie
chce rozbudowac instalcje elektryczna. poprowadze zailanie sieciowe z zewnatrz 220V / 230V do ktorego bedzie podlaczony prostownik, ktory bedzie ladowac wszystkie akumulatory gdy kamper jest na kampingu. Oznacza to że jak będziesz na kempingu to będziesz używał prądu z sieci ale przetworzonego na 12V. Zakładając że aku będą naładowane to prostownik...
Przetwornica działa jak dławik ,dodatkowy aku zbytnio nie obciąża alternatora. Czasami jak był rozładowany do 11,2v na wolnych obrotach silnik zwalniał odkąd ładuje przetwornicą + prost. nie ma tego problemu. Zależy mi na wyeliminowaniu przetwornicy. Witam . Dobrze kombinujesz , przetwornica działa jako ogranicznik prądu ładowania . Akumulator wyładowany...
Mnie osobiście interesuje czym będzie ograniczony prąd ładowanie , bo w samochodach jest to rozwiązane przez regulację alternatora. Jest kolega w błędzie, regulacja alternatora polega właśnie tylko na utrzymaniu napięcia na stałym poziomie i nie ma żadnych ograniczników prądu (poza bezpiecznikiem). Ograniczniki prądu były stosowane w mechanicznych...
Coś mi to nie pasuje - nie ma regulatora a alternator daje napięcie ??? no i normalne daje !!! Wobec tego to nie jest alternator tylko zwykły iskrownik z uzwojeniem tzw prądowym służącym do ładowania akumulatora. W tym module prawdopodobnie był mostek prostowniczy lub dioda i ew. ogranicznik napięcia 7,2V . :arrow: Stare WSK miały tylko diodę... :D
, alternator ma ograniczenie napięcia do 14,5V, ale utrzymuje to napięcie tylko powyżej określonych obrotów i do określonej wartości prądu. Wg kolegi alternator ma jakiś ogranicznik prądu? Wskaże go kolega na jakimś schemacie? Bo plecie kolega farmazony.... Idąc tym tokiem rozumowania żarówka 3W/12V oraz 55W/12V też powodują taki sam przepływ prądu?...
-wojtekkrygowski- Jeśli przejedziesz 12.000 km rocznie , to nie jest tak mało.Ale słusznie zauważył Kolega EMERYT2 / pojemność akumulatora / - może być tak, że nie sprawdziłeś na "padniętym" akumulatorze jego pojemności i kupiłeś nowy o dużo większej.W ten sposób nowy akumulator jest cały czas niedoładowany, bo alternator wraz z regulatorem napięcia...
Ktoś wymyślił naprawdę dziwny wynalazek, stosując przekaźniki z cewką 3 VDC. Moim zdaniem schemat źle przerysowany, bo w takiej formie by działał na odwrót. Czy uzwojenie wzbudzenia jest połączone ze szczotką? Do prądnicy regulator musi mieć trochę inne rozwiązanie niż do alternatora, prócz regulacji napięcia jest stosowany wyłącznik prądu zwrotnego...
W oryginalnym rozwiązaniu (światła z alternatora) regulator napięcia jest konieczny, tzn. potrzebny jest ogranicznik napięcia przemiennego aby nie dochodziło do przepalenia żarówek na wysokich obrotach. Regulator sprawia także że światła od pewnego zakresu obrotów świecą stałą jasnością. LEDów nie należy zasilać z prądu przemiennego. Możesz zrobić instalację...
Dzięki za odpowiedź, ale nie o to mi chodziło. Nie pytam jak uruchomić silnik gdy akumulator trochę osłabnie tylko jak to zrobić bezpiecznie gdy jest całkiem rozładowany . Alternator może dać i 100A ale czy jest jakiś ogranicznik prądu ładowania, który widząc bardzo niskie napięcie domyśli się, że akumulator jest prawie pusty i nie pozwoli żeby aku...
Toż to chińska frezarka łańcuchowa wahacza! Obok Yamahy nawet w sklepie nie stało. Musisz założyć regulator napięcia i żarówkę o mocy 35/35W, aby świeciła w miarę równo i się nie przepalała. Trzeba tylko się upewnić jaki rodzaj alternatora masz w silniku, czy uzwojenie jest połączone z masą, czy nie. W tym drugim przypadku jeden z końców uzwojenia trzeba...
Wbrew pozorom zrobienie takiego ogranicznika nie jest proste. Przedstawiony schemat da się przerobić, jednak będzie to wymagało sporo zmian; lepiej to zrobić od nowa. znalazłem jakieś schematy na LM317 ale nie jestem pewien czy można by to użyć. Niestety nie da się, gdyż układ LM317 nie nadaje się do prądu większego niż 1..1,5A. Poza tym występuje na...
R=77Ω; (14,5V)²/4R = 0,68W. Chyba, że zadba się o takie działanie, żeby tranzystor nigdy nie był połowicznie włączony. Oj o czym Ty piszesz? Jakim cudem w tym układzie https://obrazki.elektroda.pl/6843844500_... tranzystor może otwarty częściowo? (na schemacie brak diody przy przekaźniku). Może być tylko zatkany albo nasycony....
ogranicznik napiąć ogranicznik napiąć schemat diodowy ogranicznik napiąć
sklep czciami pralek ft232rl konwerter strojenie dyskryminatora
scanmaster elm327 program interfejs diagbox
Blaupunkt 815 7 447 239 360 – jak uzyskać kod odblokowujący radio? Panel kontrolny i płyta sterująca pralki Electrolux PerfectCare 600